Jump to content


Photo

Accent 1.4 benzina, 2007, probleme consum, debitmetru


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 claude_chi

claude_chi

    Member

  • Membri
  • 11 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai
  • Model:Accent
  • An:2007
  • Locatie:Bacau

Posted 27 December 2009 - 11:44

Va salut pe toti membrii clubului Hyundai.
De aproximativ 2 saptamani sunt si eu posesorul unui Hyundai Accent, 1.4 benzina, an fabricatie 2007, cumparat la mana a doua, cu 25.000 km parcursi si garantia vanzatorului de 1 an. Anterior am detinut o Dacia Logan 1.6 mpi. Cand am decis sa aleg Accentul, m-am lasat oarecum sedus si de promisiunea dealerului ca voi fi uimit de consumul mic al masinii, motorul fiind unul foarte performant.

Inca de la primele utilizari am sesizat ca la rece, imediat ce porneam, motorul dadea semne ca si cum ar vrea sa se opreasca, dar am pus-o pe seama faptului ca e motorul rece, fara a-i da prea mare importanta. Problema se remedia de la sine in maxim doua minute de la plecarea de pe loc.

pentru ca modelul pe care il am eu nu are computer de bord, am decis sa ii calculez consumul. Precizez ca locuiesc in Bucuresti si folosesc autoturismul cu preponderenta pentru deplasarea in localitate, inclusiv la ore de varf. M-a surprins foarte tare sa constat ca acul indicatorului de benzina se duce cu foarte mare viteza in jos (ma rog, la stanga). La primul plin, am avut un consum de peste 14%!!! Intr-adevar, a fost rece, vreo doua zile a fost aglomerat, dar dupa ce am observat ca seaca rezervorul, ultimii 150 de km i-am mers intr-un mod mai economic. Si as putea sa spun ca am fost ajutat si de trafic, care a fost mult mai lejer.

Una din solutiile citite pe acest forum sugera resetarea ECU-ului. Ceea ce am si facut. Am facut plin, am mers 100 de km si am facut iar plin. Consum 12%. Ceea ce mi se parea decent. Am mai mers apoi prin oras, am mai prins ceva trafic mai aglomerat si am avut iar impresia ca dupa cei 35 de km consumul se dusese spre 5 litri. (am constatat ca acul de la indicator este destul de precis).

vineri am facut pentru prima data un drum in afara orasului. Dus intors 270 km. Cu un regim de mers ce la logan ma ducea in medie la 6,5 l/100 km, repsectiv fara forje, viteza de 110/120, etc. Eram convins ca noua masina isi va arata calitatile mult laudate.

Ei bine, cei 305 km in total i-am facut cu un consum de 31 litri de benzina. Benzina cu CO de 98, ca asa am auzit ca e mai bine sa ii pun.

Fata de acestea....Mi se pare evident ca masina mea nu functioneaza in parametrii normali. Resetarea ECU-ului nu a produs nici un efect. (am mai resetat o data inainte de ultima suta de km, si consumul se pare ca a fost tot in jur de 10%.). Sa pun in rezeror benzina de CO 100, sau orice ar sugera altii...nu mi se pare ca fiind o solutie.
Am cerut deja dealerului sa ma programeze la service pentru un update de soft.
Intrebarea mea este urmatoarea: Update-ul de soft VA REZOLVA PROBLEMA DEFINITIV? respectiv..nu voi mai avea variatiuni de turatie cu motorul la rece si va scadea consumul in parametrii indicati de producator? SAU E DOAR O CARPEALA?
TOATE Accenturile 1.4 pe benzina au chestia asta? sau apare problema doar la unele?
Intreb pentru ca sunt acoperit de prevederile contractuale cu dealerul. Masina are un viciu ascuns, despre care nu aveam cum sa am cunostinta.
Exista, asadar o solutie DEFNITIVA?

Multumesc

#2 hpcnr

hpcnr

    Member

  • Membri
  • 1,145 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai
  • Model:Accent 1.3i 12v
  • An:2000
  • Locatie:Prato, Italia

Posted 27 December 2009 - 15:07

Parerea mea e ca tu cauti "IDEAL-ul" privind consumul urban, ptr. ca acel consum din
reclame/carte utilizator deocamdata nu poate fii "respectat" din foarte multe cauze !
Redus fata de cel actual, DA, se poate, dar ca sa ai hai sa zicem un consum mediu
urban ca cel din carte.....poate in viitor !!!
Restarea ECU poate duce la o usoara reducere de consum in ANUMITE conditii si
nicidecum resetarea repetat iti v-a imbunatatii performantele ! Aceasta modalitate
nu se incadreaza in zona de tuning/performante !
Resoftarea ECU intradevar elimina aceste variatii (daca intradevar sint variatii si nu
o turatie ridicata la pornire in sezonul rece si apoi usor cu timpul scade la cea normala
- citeste mai bine topicul dedicat acestei probleme ptr. eventuale alte nelamuriri)
".....si va scadea consumul in parametrii indicati de producator" - asta niciodata, imi
pare rau sa-ti spun dar asta e ! Pune tu un exemplu de masina care are consumul
urban ca cel din carte ! Dar Loganul ce l-ai, avut consuma exact "ca la carte" ?
Alte lamuriri pot sa-ti mai aduca colegii care au New Accent !

PS. Soc/Debitmetru :

http://www.hyundaicl...?...post&p=7353

O zi buna !

Edited by hpcnr, 27 December 2009 - 15:12.

ACCENT "LC" - old model, but goooood !!!

#3 claude_chi

claude_chi

    Member

  • Membri
  • 11 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai
  • Model:Accent
  • An:2007
  • Locatie:Bacau

Posted 27 December 2009 - 15:22

Parerea mea e ca tu cauti "IDEAL-ul" privind consumul urban, ptr. ca acel consum din
reclame/carte utilizator deocamdata nu poate fii "respectat" din foarte multe cauze !

".....si va scadea consumul in parametrii indicati de producator" - asta niciodata, imi
pare rau sa-ti spun dar asta e ! Pune tu un exemplu de masina care are consumul
urban ca cel din carte ! Dar Loganul ce l-ai, avut consuma exact "ca la carte" ?
Alte lamuriri pot sa-ti mai aduca colegii care au New Accent !

PS. Soc/Debitmetru :

http://www.hyundaicl...?...post&p=7353

O zi buna !

Multumesc de raspuns.

Eu am dat maxim de detalii tocmai pentru a ma face inteles mai bine.
Dar hai sa incerc sa ma fac mai clar. Sunt constient ca nu voi ajunge la niste parametri de consum ideali.
Insa un consum de 14 % in oras, fata de 8 indicati de producator inseamna o MARE diferenta. Am zis ca 12 parea acceptabil, insa, nu? Desigur, raportat la trafic si conditiile de drum...
Categoric, dar absolut categoric, un consum de 10% extraurban, fata de 5,1 indicat de producator ESTE DE NEACCEPTAT. In conditiile unui stil de mers economic, repet!

Cred ca si Loganul are cam aceleasi date legate de consum ca si Accentul. Si eram multumit cu un 12 urban si 7 extraurban, dar la un stil mai agresiv.

Am citit topicul indicat de tine inainte de a posta, dar au ramas fara raspuns intrebarile puse de mine:
1. UPDATE-ul de soft solutioneaza problema consumului si variatiei de turatie la rece? Si adaug...daca scade consumul, cu cat scade?
2. Este o solutie definitiva?

Edited by claude_chi, 27 December 2009 - 15:36.


#4 hpcnr

hpcnr

    Member

  • Membri
  • 1,145 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai
  • Model:Accent 1.3i 12v
  • An:2000
  • Locatie:Prato, Italia

Posted 27 December 2009 - 15:58

"1. UPDATE-ul de soft solutioneaza problema consumului si variatiei de turatie la rece?"

- ti-am raspuns ca DA si numai in cazul sa nu fie si alte probleme, ci numai o problema de
soft ECU

"Si adaug...daca scade consumul, cu cat scade?"

- aici te pot ajuta colegii care au facut aceasta resoftare

"Este o solutie definitiva?"

- daca la resoftare te referi, da este DEFINITIVA dar in conditiile date in raspunsul de mai
sus de la "UPDATE"

"Insa un consum de 14 % in oras, fata de 8 indicati de producator inseamna o MARE
diferenta. Am zis ca 12 parea acceptabil, insa, nu? Desigur, raportat la trafic si conditiile
de drum... Categoric, dar absolut categoric, un consum de 10% extraurban, fata de 5,1
indicat de producator ESTE DE NEACCEPTAT. In conditiile unui stil de mers economic, repet!"

- aici iti dau dreptate in cazul ca calculele tale sint aproximativ corecte ! Totusi ptr. o mai
mare acuratete mai refa macar o data pe aceleeasi trasee aceste calcule, in conditii cit de cit
asemenea
ACCENT "LC" - old model, but goooood !!!

#5 claude_chi

claude_chi

    Member

  • Membri
  • 11 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai
  • Model:Accent
  • An:2007
  • Locatie:Bacau

Posted 27 December 2009 - 16:44

Astept inca raspunsuri mai documentate, va rog, eventual de la cei care au trecut prin asta.

#6 Cristifull

Cristifull

    Member

  • Membri
  • 1,796 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai
  • Model:Accent 1.6 Full
  • An:2007
  • Locatie:Pitesti

Posted 27 December 2009 - 18:31

Sincer eu sunt surprins de consumul tau, este extraordinar de mare. Eu cu 1,6 , daca la tine este normal, eu cat ar trebui sa am? Cred ca 15l/100km. :o :wacko: .
Dar sa revenim la problema ta. Nu pot sa-ti dau raspunsuri concrete, din pacate, dar iti pot spune ce consumuri am eu acum iarna. Consumul indicat de CB, pentru ca am asa ceva, este de 8.2, asta in regim mixt, desi parca in ultima vreme a mancat mai mult oras decat pe afara. Consumul indicat de CB este apropiat de realitate deoarece am verificat de cateva ori precizia lui si a fost cat se poate de real. Vara consumul, in acelasi regim mixt, se situeaza undeva in jur de 7 - 7.2 l / 100km, iar la drum intins am avut si 6 l / 100 km, cu clima pornita. Eu schimb, in oras, in jurul valorii de 2000 rot / min, nu cred ca este nevoie de mai mult asa ca..... nu-i dau mai mult. Iar benzina care circula prin rezervorul meu este......tobele......95 Petrom. :wub:

Am expus cele de mai sus, pentru comparatie, si a-ti confirma ca masina ta are intr-adevar o problema. :angry: Pacat ca nu ai fost informat de dealer, am inteles ca ai cumparat-o de la un dealer hyundai? Ce pot eu sa-ti recomand este sa mergi cat mai curand cu ea in service si, eventual, sa-i inlocuiesti filtrul de aer. Ar putea fi o cauza a consumului ridicat.

Multa bafta si tine-ne la curent. :fingerup: Apropo: De la ce benzinarie ai alimentat?

#7 claude_chi

claude_chi

    Member

  • Membri
  • 11 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai
  • Model:Accent
  • An:2007
  • Locatie:Bacau

Posted 27 December 2009 - 19:11

Am expus cele de mai sus, pentru comparatie, si a-ti confirma ca masina ta are intr-adevar o problema. :angry: Pacat ca nu ai fost informat de dealer, am inteles ca ai cumparat-o de la un dealer hyundai? Ce pot eu sa-ti recomand este sa mergi cat mai curand cu ea in service si, eventual, sa-i inlocuiesti filtrul de aer. Ar putea fi o cauza a consumului ridicat.

Multa bafta si tine-ne la curent. :fingerup: Apropo: De la ce benzinarie ai alimentat?

Mersi mult.
Eu de regula schimb pe la 3500-4000 de ture, dar de cand am observat consumul schimb la 2200-2500.
Alimentez de la lukoil sau petrom, dar nu am preferinte.
Oricum, eu nu am constatat diferente notabile de calitate, decat la benzinariile din Grecia: cea mai proasta benzina din cele incercate.
Nu voi accepta ca explicatie a consumului tipul benzinei!

#8 Cristifull

Cristifull

    Member

  • Membri
  • 1,796 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai
  • Model:Accent 1.6 Full
  • An:2007
  • Locatie:Pitesti

Posted 27 December 2009 - 19:32

Nici nu are rost sa accepti ca explicatie benzina. Intr-adevar influenteaza consumul dar nici chiar asa. Totusi iti recomand, pana ajungi in service, presupun dupa sarbatori, sa incerci sa sufli cu aer comprimat filtru de aer, cine stie pe ce drumuri a rulat masina si poate este imbacsit.. In pasaportul de service ai verificat daca revizia de 15000 km este bifata? Cam atunci ar fi trebuit inlocuit filtrul de aer. Iti mai recomand un plin cu Efix 95 Rompetrol care am inteles ca ar contine un aditiv de curatare al instalatiei de alimentare, eu fac cate un plin cu Efix cam la 5-6 de Petrom.

O sa incerc sa iti enumar factorii care duc la un consum excesiv, nu ca nu i-ai cunoaste, dar sa incerc sa ma fac util:
- Filtrul de aer ( amestec combustibil prea bogat, aer insuficient aspirat de catre motor )
- Benzina ( nu-i ofera motorului resursele necesare si se suplimenteaza cantitatea )
- Stilul de condus ( accelerari bruste, schimbarea treptelor la turatii ridicate, schimbari dese de ritm, etc)
- Presiunea din anvelope ( anvelopele prea moi vor opune rezistenta marita la inaintare )
- Traficul intens ( nu cred ca mai trebuie explicat )
- Temperatura ambientala.

Cam astea mi-au venit acum in cap. Daca imi mai vin si alte idei o sa le postez, poate iti vor fi de ajutor.

#9 claude_chi

claude_chi

    Member

  • Membri
  • 11 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai
  • Model:Accent
  • An:2007
  • Locatie:Bacau

Posted 27 December 2009 - 20:00

Se pare ca la versiunea 1.4 pe benzina exista o problrma de soft legata de soc/debitmetru. Simptomele respectivei probleme sunt variatiile turatiei la rece si consumul mare(14-15% in oras). asta e ce am citit eu pe forum. Unii si-au facut update si se pare ca problema nu e rezolvata! Eu as vrea sa stiu daca pana la urma s-a identificat problema si daca s-a gasit solutia definitiva. Toate cauzele enumerate de tine, mai putin cea cu filtrul, le-am exclus

#10 asutavi

asutavi

    Drive my way!

  • Membri
  • 1,036 posts
  • Gender:Male
  • Auto:---
  • Model:---
  • An:---
  • Locatie:---

Posted 27 December 2009 - 20:27

Eu am 1.4 din 2007 si 27 mii km parcursi, deci as putea sa iti dau niste raspunsuri mai concrete

Consum vara:
Urban: - 10 (pentru drumuri mai lungi), 11.5 cu A/C;
- 11-12 pentru drumuri scurte, fara A/C;
Extraurban: - 7 (100km/h fara A/C);
- 8,5 (A/C + depasiri forja, 130km/h);

Consum iarna:
Urban: - 11-12 (pentru drumuri mai lungi),;
- 13+ pentru drumuri scurte;
Extraurban: - 8 fara A/C, 100-110km/h

In mers normal schimba la 2500rpm.

Acel update de soft rezolva partial problema. Cu carerra 100 omv, nu vei mai avea nici o problema cu fluctuatiile. Garantez :biggrin:
In perioada rece este musai sa lasi 1 minut motorul sa se incalzeasca (ca la orice masina, daca vrei sa o pastrezi cat mai mult timp).. nu te lua dupa ca scrie in carte la capitolul asta.

Legat de consum, ia in calcul urmatoarele:
- e mai grea decat gloganul;
- e mai puternica (95cai);
- implicit are un consum mai mare.

Sa auzim de bine! :fingerup:
Salutare baieti, va las cu bine si multumesc pentru toate sfaturile voastre!

#11 claude_chi

claude_chi

    Member

  • Membri
  • 11 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai
  • Model:Accent
  • An:2007
  • Locatie:Bacau

Posted 27 December 2009 - 23:25

Ceea ce spui tu este mai decent decat ce consuma masina mea!

desi, fie vorba intre noi, nu as accepta un consum de 8,5% extraurban decat daca sunt pe autostrada si ii dau pedala la blana!!! Si nu incerca sa ma convingi ca asa trebuie. 8,5% ramane mult, indiferent ca e aer pornit sau nu, si eventualele forje date de depasiri nu justifica. Da, sari de 8,5 lejer daca ii dai talpa constant...parerea mea, de sofer de familie :p Dar eu am avut consum de 10, in afara orasului, fara aer, cu un condus foarte, foarte economic!!
Nu compara cu loganul, oricum....nu e un exemplu de eficienta si randament. Nu ii impiedica nimic pe domnii de la hyundai sa fie mai putin galanti cand au scris consumurile teoretice, nu? Iar cele teoretice sunt mai mici decat la logan.

Peste 13% este de admis, iarna, daca traficul e nasol si stai mult la semafor. Nu a fost cazul conditiilor in care am condus eu saptamanile astea. Cu exceptia a doua zile, recunosc.

Cand ajung insa la partea cu benzina de 100...ma apuca fiorii de nervi! Pai ce dracului, fratilor, daca masina e facuta sa mearga cu minim 95, iar benzina noastra oricum nu este cea mai proasta din europa, de ce sa ii bag eu de 100 ca sa mearga bine????? de ce sa nu mearga bine asa cum a fost ea proiectata??
Si nu cred ca merita Accentul asta sa ii bag benzina de 100 ca el sa pape lacom 14 litri la suta!

daca tu ai admis sa faci asta, este alegerea ta. Eu am optat pentru masina asta pentru ca mi s-a spus ca e fiabila si ca e mai economica decat loganul (si crede-ma ca nu e deloc greu!!). Merg in jur de 25.000-30.000 km pe an si nu vreau sa imi iau o statie privata de benzina!

Ma interesa mai degraba sa imi spui daca ai facut update-ul de soft si cum s-a imbunatatit masina. l-ai facut?

LE: poate e cazul sa te intrebi de ce masina ta de 1.4 are consumul mia mare decat cea de 1.6, a celui ce a postat mai devreme? Explicatia des ntalnita este ca e vorba de putere mai mica la aceeasi masa si ca atare trebuie mai mult gaz ca sa invinga inertia. ceea ce justifica un consum mare in momentele de accelerare, din cate stiu eu...dar per ansamblu ar trebui sa consume mai putin.

#12 torvalds

torvalds

    Member

  • Membri
  • 1,250 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai/ BMW
  • Model:Accent/ 318i
  • An:2007/2002
  • Locatie:Brasov/ Bucuresti

Posted 28 December 2009 - 00:06

Merg in jur de 25.000-30.000 km pe an si nu vreau sa imi iau o statie privata de benzina!


Trebuia să iei diesel...

Consumul nu este normal, dar nici pe cel "teoretic" cum îi spui tu nu îl vei scoate. Deoarece cconsumul dat de producător este calculat în ACESTE CONDIȚII

Încearcă să mergi "pedal to the metal" , poate e înfundat catalizatoru, nu o fi apucat să se regenereze sau mai știu eu ce și un mers în forjă pe afară i-ar face bine.
I am back.

#13 claude_chi

claude_chi

    Member

  • Membri
  • 11 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai
  • Model:Accent
  • An:2007
  • Locatie:Bacau

Posted 28 December 2009 - 00:14

Trebuia să iei diesel...

Consumul nu este normal, dar nici pe cel "teoretic" cum îi spui tu nu îl vei scoate.

Da, poate ca trebuia sa iau un diesel, dar nu aveam prea multe optiuni cand am decis sa renunt la logan.

repet, nu vreau consumul "teoretic". vreau un consum decent. vreau sa nu ma uit cu spaima la indicatorul de benzina.
Vreau sa stiu ca pot la vara sa plec in concediu si cu accentul. Dar daca imi va consuma 10% in afara, sigur bag divortz.
Si mai e ceva... am vazut pe mai multi ca se plang de consum si problema cu socul. E "de la ei"? adica...."asa face"? Nu am decat sa "vad si eu daca face mereu"?
Nu stiu daca ma intelegi....e clar ca are o problema. Si am vazut ca e una generala. Si lumea vorbea de update de soft. E o solutie?

LE:

Încearcă să mergi "pedal to the metal" , poate e înfundat catalizatoru, nu o fi apucat să se regenereze sau mai știu eu ce și un mers în forjă pe afară i-ar face bine.

Pana sa ma prind ca raman pe drum in rezervorul gol, i-am dat forja nu gluma. Fata de golan, mi-a placut ca are personalitate....si potential. La 4500 de turatii... abia incepe sa prinda gustul..Si cred ca am ajuns de cateva ori si in 6000 de ture...repet...asta inainte sa ma apuc sa ii fac consumul!!!!
Daca era ceva cu catalizatorul, din cate stiu, simteam in pedala...ca nu trage. Ma insel?

Edited by claude_chi, 28 December 2009 - 00:18.


#14 ucinrov

ucinrov

    Member

  • Banned
  • 528 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai Made In Korea
  • Model:i30 1.6 CRDi 115 CP
  • An:2008
  • Locatie:Constanta

Posted 28 December 2009 - 00:19

Corect!Trebuia sa fi luat diesel.Eu am i30 diesel si am reusit sa scot 4,5% extern(f aproape de specificatiile din cartea tehnica), condus batraneste, in limita vitezelor legale, fara trafic si fara depasiri cu pedala la fund.In 20.000 km parcursi pana in prezent(4 luni), am economisit numai din consum vreo 16 milioane.Daca aveam benzinara ma rupea la buzunar!
Da-o p'asta si ia un diesel daca faci atatia km pe an ....
Am facut consumul prin metoda clasica, plin la plin.

Edited by ucinrov, 28 December 2009 - 00:20.


#15 claude_chi

claude_chi

    Member

  • Membri
  • 11 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai
  • Model:Accent
  • An:2007
  • Locatie:Bacau

Posted 28 December 2009 - 00:27

Corect!Trebuia sa fi luat diesel.Eu am i30 diesel si am reusit sa scot 4,5% extern(f aproape de specificatiile din cartea tehnica), condus batraneste, in limita vitezelor legale, fara trafic si fara depasiri cu pedala la fund.In 20.000 km parcursi pana in prezent(4 luni), am economisit numai din consum vreo 16 milioane.Daca aveam benzinara ma rupea la buzunar!
Da-o p'asta si ia un diesel daca faci atatia km pe an ....


Off topic: Poate sunt eu incapatanat si mana sparta. Nu imi iau diesel. Ma declar multumit cu un consum afara de 7%. Hai si 7,5%. NU vreau neaparat 4 sau 5. Stiu calculul de eficienta pentru diesel. Stiu ca devine eficient de la 25000-30000 de km pe an. Am un coleg cu care ma cert mereu ca vrea sa ma convinga sa imi iau diesel. Poate tocmai de aia nu imi iau. Cand am ales acum accentul, am testat si un fiat grande punto diesel. NU. NU PLACE. nu stiu de ce. asa. de feeling. raman benzinar. sau hybrid. sau electric.
Si mai e ceva. Nu conduc "batraneste" decat daca sunt cu fetita in masina...sau daca am probleme (eu sau masina). In rest imi place sa o simt cum trage. Nu fac liniute, nu sunt pilot de curse, pur si simplu imi place sa ma dau la ea si sa vad ca raspunde. O fac la drum lung sa mai uit de plictiseala. La drum scurt sa simt un pic de viata in fiarele ei. NU alerg constant cu 160. Dar imi place sa ii dau din cand in cand (apropo, nu am avut ocazia sa testez dar am impresia ca accentul trece de 160, nu ca golanul)

Back on topic> ce fac? fac update si ma rog sa am imbunatatiri sau invoc viciul ascuns?? Daca o dau inapoi, ADIO HYUNDAI. Nici santa fe nu mai ma prinde vreodata!

Edited by claude_chi, 28 December 2009 - 00:37.


#16 Guest_PrietenCuTine_*

Guest_PrietenCuTine_*
  • Guests

Posted 28 December 2009 - 01:47

claude_chi eu am diesel si inainte cu ceva timp conduceam ca un nebun :)) imi placea sa profit de toti 110 caii-putere ai masinii si schimbam la 3500 - 4500 si ma uitam la acul de indica motroina si uite asa se ducea... Cred ca, consumam prin oras ( Ramnicu Valcea ) peste 10 litri de motorina la suta de km... Dar acum m-am linisit... Schimb frumos... "merg la consum" cum se zice... Nu am computer de bord... si de doi ani de cand detin masina inca nu i-am facut deloc consumul "plin la plin"... Dar cred... cat de curand o sa il fac, m-ati facut curios cat consuma dieselul meu...

Oricum nu e normal sa ai consum ala la un drum intins... Dar aici depind multi factori... cum ti-au spus si colegii ["de suferinta" :)) ] de pe forum: presiunea in anvelope, A/C... Reprizele de "forja" consuma mult... Daca mergi cu geamul/rile deschis/e iar creste consumul... dar la tine este cam exagerat...

iti dau un exemplu... O masina cu un motor de 1.6 litri si de 2 tone consuma mai mult decat acceasi masina (2 tone) cu un motor de 2.0 litri. Iti si explic de ce... Pentru ca autoturismul ala cu motor de 1.6 litri este solicitat mai mult "se chinuie mai mult" ca sa zic asa... fata de motorul de 2.0 litri care merge lejer. Sper ca ma intelegi la ce am vrut sa ma refer... Am avut si eu logan (preferance 1.6 benzina) inainte de hyundai de care am fost super multumit.

Edited by PrietenCuTine, 28 December 2009 - 01:49.


#17 torvalds

torvalds

    Member

  • Membri
  • 1,250 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai/ BMW
  • Model:Accent/ 318i
  • An:2007/2002
  • Locatie:Brasov/ Bucuresti

Posted 28 December 2009 - 09:03

Încă o chestiune, softul va rezolva cu siguranță problema pornirii la rece. Știu că există un soft special conceput pentru 1.4, special pentru România și Bulgaria.

Este totuși posibil ca problema de soft să coexiste cu o problemă hardware.

Nu știu cum poți să invoci viciul ascuns și să angajezi răspunderea celor de la Hyundai atâta timp cât ai garanție ;)

Edited by torvalds, 28 December 2009 - 09:03.

I am back.

#18 hpcnr

hpcnr

    Member

  • Membri
  • 1,145 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai
  • Model:Accent 1.3i 12v
  • An:2000
  • Locatie:Prato, Italia

Posted 28 December 2009 - 09:30

Poate cu o diagnoza completa de motor si comparatie cu valorile oficiale
ACCENT "LC" - old model, but goooood !!!

#19 Zetics

Zetics

    Seven Up!

  • SuperMod.
  • 3,719 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai / Subaru
  • Model:Accent 1.6 / Forester XT
  • An:2005 / 2006
  • Locatie:Bucuresti

Posted 28 December 2009 - 09:51

Mai e o chestie legata de consum: daca vreti consum mic, nu e necesar atat de mult sa mergeti subturat, ci sa accelerati cat mai lin! Puteti avea consumuri bune chiar daca va duceti la 3500-4000 de ture (eu ma opresc undeva intre 3000-3500), ideea este sa va duceti lin, apasand cate putin pedala de acceleratie. In felul asta aveti si demaraj suficient de bun, consum suficient de mic (nu o sa fie cel din carte dar o sa fie decent), nu chinuiti motorul si catalizatorul, in caz de ceva, cand treceti in treapta superioara aveti suficient cuplu/ture ca masina sa se miste bine.
O sa-mi spuneti unii ca dom'le, apas asa de usor acceleratia ca ma claxoneaza toti pana ma misc eu. GRESIT! Imprimati o acceleratie macar egala cu cea a maselor din jurul vostru, desi eu in general, daca am loc accelerez putin mai vioi. Poate vi se pare ca se bat cap in cap spusele mele, dar nu e asa.
Incercati in cateva randuri si veti vedea. Urmand metoda de mai sus, asta vara am scos cu Foresterul un consum cu peste un litru mai putin decat cel din carte! Stiu ca vara nu-i ca iarna, dar totusi, consum de 11.1% cand in carte am urban 12.3% nu e de colea.
Hyundai Accent 1.6 16V, Limited edition (in Ro), Prestij Power - 105 horsi, Celofan Blue
Subaru Forester 2.5XT 230CP Symmetrical AWD

#20 torvalds

torvalds

    Member

  • Membri
  • 1,250 posts
  • Gender:Male
  • Auto:Hyundai/ BMW
  • Model:Accent/ 318i
  • An:2007/2002
  • Locatie:Brasov/ Bucuresti

Posted 28 December 2009 - 11:47

Da zetics ule, mare dreptate ai, contează să mergi astfel încât să simți că motorul nu se chinuie , să nu accelerezi violent, și să ai un stil cât mai fluid. Adică să anticipezi cât ami mult, să depășești din inerție, și nu în ultimul rând: multă frână de motor. Adică în loc de stilul "smuls" pe care îl am și eu câteodată, adică pedal to the metal, până în curul celui din față, apoi văd io când pot depăși, să folosim stilul mai fluid mai feng shui, care presupune să decelerăm din frână de motor, să apreciem de la distanță când putem depăși , și să venim direct lansați accelerând foarte puțin.

Dar prietenul nostru cu probleme cred că știe aceste trickuri :D

Eu am reușit deopotrivă consumuri de 4% afară cât și 6.5 - 7% afară. Totul depinzând de încărcare , aglomerație, cheful meu de a face "panaramă"... :p
I am back.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users