Jump to content
mixmagic

Inlocuire Filtru Benzina

Recommended Posts

...filtru benzina (din corpul pompei) 40 ron, filtru sorb 70 ron si filtru aer rez cb 70 ron , toate cumparate de mine de la magazine de piese. La Tiriac au vrut 138 ron manopera

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post

Se poate si verifica doar daca este de inlocuit?

pentru ca am abia 25mii km si nu cred ca ar fi tare murdar,dar nu se stie pana nj se vede

Share this post


Link to post

Daca nu alimentezi "de la canistra", e inca devreme sa il schimbi. Pe la 50-60000 cred ca o poti face. Aici au nimerit-o bine in manual, cu mentiunea ca Romania sa nu fie considerata parte a Europei. Asta pentru ca in afara Europei se recomanda a se schimba direct.

De verificat filtrul-cartus, nu prea ai cum, cel putin nu doar vizual (nu se poate desface). Cu toate ca manualul spune a se verifica la fiecare 55000 km (pentru Europa) si daca este nevoie a se inlocui, de vazut nu se poate vedea prin carcasa de plastic a filtrului care este aproape complet opaca. Poate s-ar verifica folosind vreo scula, dar ma indoiesc si sincer sa fiu, daca tot se demonteaza la km aia, atunci nu merita montat inapoi filtrul vechi ...

Sita sorbului pompei se poate vedea (si sigur are culoarea schimbata) dar sunt aproape sigur ca nu se infunda si sunt de parere ca merge fara probleme 100000 km. Parerea mea este ca nu e neaparata nevoie sa fie schimbata, dar daca se ajunge pana acolo, nu strica.

Share this post


Link to post

@Mihai-S merci pt posturi le-am citit cu mare placere pe toate

Am un Accent din 2007 1.4 benzina ce are ~67k km. Sincer sa fiu, nu stiu daca a fost schimbata pompa de benzina si nici nu-mi dau seama daca ar trebui sa o schimb am gasit pe king auto filtru de benzina la 210 lei.

 

Crezi ca ar trebui sa schimb si filtrul de benzina?

Edited by Deleteplz

Share this post


Link to post

Multumesc pentru apreciere!

Ce sa zic ...n-as putea sa spun cu siguranta daca filtrul trebuie schimbat sau nu.

Cert este ca potrivit planului de revizie de aici, el trebuia inlocuit. Presupun ca si in manualul proprietarului de Accent este prevazut un nr de ani/km asemanator. Ca in multe alte situatii, in service se fac operatiunile simple, (pe care le-ar putea face si proprietarul acasa) care aduc baniarrow-10x10.png buni pe munca putina/usoara.

Daca masina porneste usor, nu are intreruperi (in special la turatii mari), nu smuceste la accelerari bruste, cred ca nu trebuie musai schimbat. Avand in vedere ca pretul filtrului e destul de mare + eventual sita sorb + eventual manopera, se aduna ceva banuti - trebuie tinut cont si de asta.

Daca masina merge bine, poate ca eu l-as mai lasa maxim 10-12000 km (asta tinand cont si de schimbarea resimtita de mine pe masina proprie). Oricum, prima impresie a soferului este ca masina se comporta normal (din cauza obisnuintei in timp), diferenta e sesizabila numai dupa ce se schimba filtrul.

In mod normal pompa de benzina nici nu se pune problema sa fie schimbata - daca nu cumva se constata defectarea ei.

 

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

Evident, punctele de suspensie editate la ora 21:32 inlocuiesc varianta initiala de la ora 20:07, cam nasol ...

Filtru schimbat la

am abia 25mii km si nu cred ca ar fi tare murdar,dar nu se stie pana nj se vede

cam devreme ... !?!?!

 

Amorsarea instalatiei ... si mai nasol, raspuns cunoscut deja, nu ? Daca o fi asa ...ca aici:

...nu trebuie sa fie rezervorul gol ca sa nu ajunga bezina la motor,daca ai sub 15l si masina e urcata pe o bordura de 10-15cm ai sa vezi ca nu poti porni pentru ca nu poate trage benzina

eu am patito,venisem intr-o seara si nu aveam loc de parcare,m-am urcat cu partea dreapta pe bordura de 15cm si dimineatza nu a pornit,am impinso de pe bordura la drum drept si a pornit.

...

Raspunsul e prea simplu ... merita incercat altceva ...

:))=)):wall:

 

P.S.

Apropo, miine este duminica. O zi insorita sa fie !!! :whistling:




Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

am schimbat in seara asta ca maine n-am timp,a durat 15min,si da era cam murdar,benzina scursa din el era neagra si am 33mii km acum.

am aflat singur ce era de facut,nu trebuie sa fie mare mester.

 

p.s: invata sa discuti mai matur ca din cate observi nu rade nimeni la glumele tale

Edited by tofandorin
  • Like 1

Share this post


Link to post

15 min ? Asta da gluma ... chiar buna, am ras de m-am prapadit. Tu faci glume bune intradevar, daca am ras chiar si eu ! :fingerup:

 

P.S.

De ce ar rade ? N-a glumit nimeni, am fost doar discret ... daca intelegi cum sta treaba cu maturitatea ...

Apropo, ai pus contactul de 15-20 de ori pentru amorsare (cum ziceai ca ai auzit) ? Sau ai fost sa puna testerul pe ea ? =))

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

s-a amorsat din primul contact,iar la al doilea am pornit-o.

 

repet:daca tu esti mai lipsit de experienta/dexteritate/2 maini stangi/"citesti pe diagonala" nu inseamna ca si restul sunt asa in a face ceva pentru prima data

ma abtin sa-ti mai raspund la ironii pentru ca am si altele mai importante de facut decat sa-mi irosesc timpul cu porcarii

 

p.s: daca aveai habar ai fi raspuns la intrebarile mele de la ora 8,dar cum esti paralel ai preferat sa taci decat sa ne uimesti cu gogomaniile ce aveai de gand sa le spui.

(am aflat singur ce era de stiut,intrebarile au fost pt ca nu aveam informatii mai multe de cum se procedeaza,dar a fost destul de simplu)

 

o seara buna

Edited by tofandorin

Share this post


Link to post

repet:daca tu esti mai lipsit de experienta/dexteritate/2 maini stangi/"citesti pe diagonala" nu inseamna ca si restul sunt asa in a face ceva pentru prima data
ma abtin sa-ti mai raspund la ironii pentru ca am si altele mai importante de facut decat sa-mi irosesc timpul cu porcarii

Daca ar fi spus asta cineva care cu adevarat priceput si documentat, era ceva, pe cand asa sunt doar "porcarii"...

 

 

p.s: daca aveai habar ai fi raspuns la intrebarile mele de la ora 8,dar cum esti paralel ai preferat sa taci decat sa ne uimesti cu gogomaniile ce aveai de gand sa le spui.
(am aflat singur ce era de stiut,intrebarile au fost pt ca nu aveam informatii mai multe de cum se procedeaza,dar a fost destul de simplu)

De ce as fi raspuns cand era vizibil si de pe Marte ce incercai sa faci, dar nu te-ai prins nu-i asa din ceea ce am spus aici ?

Evident, punctele de suspensie editate la ora 21:32 inlocuiesc varianta initiala de la ora 20:07, cam nasol ...

Filtru schimbat la

tofandorin, on 14 Oct 2014 - 20:22, said:snapback.png

am abia 25mii km si nu cred ca ar fi tare murdar,dar nu se stie pana nj se vede

cam devreme ... !?!?!

 

Amorsarea instalatiei ... si mai nasol, raspuns cunoscut deja, nu ? Daca o fi asa ...ca aici:

tofandorin, on 15 Mar 2015 - 00:22, said:snapback.png

...nu trebuie sa fie rezervorul gol ca sa nu ajunga bezina la motor,daca ai sub 15l si masina e urcata pe o bordura de 10-15cm ai sa vezi ca nu poti porni pentru ca nu poate trage benzina

eu am patito,venisem intr-o seara si nu aveam loc de parcare,m-am urcat cu partea dreapta pe bordura de 15cm si dimineatza nu a pornit,am impinso de pe bordura la drum drept si a pornit.

...

Raspunsul e prea simplu ... merita incercat altceva ...

:))=)):wall:

 

Macar daca ar fi fost o problema reala, dar aia a fost o intrebare de gradinita care s-a vrut incuietoare, nicidecum de "specialist" care schimba filtrul in 15 min. :))

Daca iti inchipui ca eu vorbesc din "auzite", te inseli... din nou !!!

 

P.S.

Ma rog, atata vreme cat de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere, cine ma aflu eu sa cer ceva ?

 

 

La mai mare !!!

 

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

daca nu ai observat acesta este un forum sa ne ajutam/oferim informatii nu sa ne dam in figuri sau gesturi imature ca " vai tie de ce tia luat 15min si mie juma de zi" ceea ce este neimportant si chiar penibil,sincer.

daca eu nu am observat in acel moment,poate de oboseala sau neatentie,nu inseamna ca hai sa facem ironii,puteai dovedi mai mult dar ai ales sa nu din cauza ca atata poti face pentru cei din jur,atat te-a dus capul poate

si cu asta am incheiat subiectul,faptul e consumat si lumea a aflat ce trebuia sa stie.

Edited by tofandorin

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu filtrul de benzina si filtrul pompei de benzina pentru ca masina pornea greu, la prima cheie nu se tura ci acul turometrului oscila intre 300-400 rot/min timp de cateva secunde apoi se oprea, indiferent daca incercam sa o pornesc dimineata la prima ora sau mai tarziu dupa un drum mai lung. La a doua cheie pornea normal de fiecare data.

Acum e mai silentioasa si mai sprintena si consumul a revenit in limite normale.

 

ps: multumesc pentru tutorialele despre schimbarea filtrelor, m-au ajutat mult!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca erau filtrele problema atunci de ce pornea la a 2-a incercare? Se desfunda intre timp...? Ciudat...

Share this post


Link to post

Filtrele nu erau infundate, erau murdare si probabil permiteau trecerea unui debit prea mic de benzina prin ele. Nu mai avea forta, tragea greu, evitam cam orice depasire pe drum pentru ca de pe la 3500 rot/min in sus accelera greu. Altceva nu am schimbat la ea dar nu mai sunt probleme cu pornirea de atunci.

Edited by alex316
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ce fel de benzina ai folosit ? De la ce "furnziori" ?

Share this post


Link to post

Filtrul de combustibil e unul din cele mai variabile ca "durata" pana la necesarul de schimbare. Si acest necesar depinde (mult) de benzinaria (benzinariile) de unde se face alimentarea, ca nu cred ca mai umbla cineva cu benzina in canistre. Nici furnizorul nu cred ca e asa semnificativ. Problemele "pe vremuri" veneau din 2 chestiuni: 1) lipsa marea tentatia de a ciordi cativa litri din tonele (de fapt rezervoarele sunt la volum, insa pentru transport auto, e mai usor de cantarit); azi cativa, maine cativa, se adunau "gauri" prea mari pentru a le da pe evaporare, asa incat se completa volumul cu lichidul ieftin si la indemana (apa). Eterna "scuza" era ca s-a inundat rezervorul....

2) Consumul era "comprimat" cu sistemul pe cartele, plus neglijenta, rezervoarele aveau multe gunoaie, care se agitau in momentul deversarii cisternelor de transport (era o regula simpla si directa sa nu se alimenteze cand cisterna turna in rezervor; din pacate, dura cateva ore pana se decantau iar gunoaiele si nu mai stiai dupa plecare, ca acum 5 minute cisterna era la aprovizionat... Plus ca probabil, nu existau nici un fel de filtre pe circuitul de pompare)

 

In altra ordine de idei, filtrarea se executa in cascada (adica sita are rolul de a opri gunoaiele mari, in timp ce pe porii hartiei se opresc chestii mai mici). Daca nu gasiti chestii infipte (si blocate) in ochiurile sitei, nu vad rostul inlocuirii acesteia (in afara de oarecum clasicul "daca l-am demontat, hai sa "economisim" manopera si sa-l si inlocuim"). Colmatarea hartiei cartusului e posibil sa nu fie vizibila cu ochiul liber....

Bineinteles ca inlocuirea are si o valoare preventiva (vom menaja pompa de benzina). Legat de testare, cred ca s-ar putea masura cantitatea de benzina pompata prin filtrul vechi - intr-un timp fix - si cea pompata printr-un filtru curat; ar trebui sa fie urmarita si tensiunea de alimentare a pompei, insa oricum, daca am umezit filtrul nou, ar fi mai bine sa-l si punem "la treaba"....

Ca si la discutia despre bujii, vorbim de consumabile, poate ca nu observam schimbari spectaculoase, dar prelungim durata bunei functionari pana la aparitia neplacutelor simptome (pornire greoaie, putere redusa, intreruperi, etc)

Share this post


Link to post

Ce fel de benzina ai folosit ? De la ce "furnziori" ?

Aproximativ 90% din benzina folosita a fost cea de 95 de la Petrom, am mai alimentat si de la OMW si de cateva ori de la Lukoil.

Edited by alex316

Share this post


Link to post

Salutare ,

 

Am gasit acest topic dupa ce am postat intr-un alt topic cu miros de benzina roata spate stanga.

Din ce am citit si inteles ar trebui sa schimb filtru aer rezervor Hyundai PN 31453 2H500 ( voi schimba si pe cele din rezervor daca este cazul )

 

Imi poate spune va rog cineva unde gasesc piesa originala/compatibila cu Hyundai PN 31453 2H500 ?

de preferat din Bucuresti

Multumesc mult !

ALex

Share this post


Link to post

Salut. 

Azi e intalnire la Polivalenta. Vino sa discutam problema ,,pe viu", poate gasim solutia. 

Share this post


Link to post

Mulțumesc pentru invitație dar soția are alte planuri :biggrin:

Am verificat după seria de caroserie aici

https://hyundai.7zap.com/en/eur/i30/heurpa612/vin:search,/en/3131011/?param=vin:tmad351aaej173330#31101

, nu am găsit această componentă prezenta la modelul meu de i30.

Am luni programare in service, din nou.

Suspectez fie supapa la bușonul de benzină fie

VALVE ASSY-PURGE CONTROL

 
Part Number: 290152B000

Fie altceva din zona roata spate stânga.

O sa vad luni și va țin la curent .

 

Baftă !

Alex

Edited by xsander

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...