Jump to content
mixmagic

Inlocuire Filtru Benzina

Recommended Posts

In primul rand n-am idee unde se afla filtrul de benzina la I30 1.4

Stie cineva unde il pot localiza?

Multumesc!

Share this post


Link to post

In topicul reviziilor la 55000 km,un user spune urmatoarele:''Am verificat aseara in manualul utilizatorului pentru i30 2008 - nu cred ca s-a schimbat ceva ulterior. Filtrul de benzina nu se schimba ci doar se inspecteaza in timpul reviziilor de 35000, 75000, etc. la fiecare 40.000 km sau 2 ani si se inlocuieste la nevoie. Filtrul se inlocuieste la aceleasi intervale de revizie la masinile care circula in afara Europei.''

Share this post


Link to post

Este corect ceea ce spune userul respectiv, cu mentiunea ca in manualul proprietarului mai scrie: "in caz de pornire greoaie sau presiune anormala a combustibilului, inlocuiti imediat filtrul de combustibil, indiferent de intervalul de intretinere."

Si as mai avea o observatie: noi suntem sau nu in Europa ? :blink::wacko: As fi tentat sa spun ca nu prea ... :doh:

Ah... am uitat ... cred ca despre asta e vorba:

filtru benzina.JPG

E usor de intuit unde se afla ...

amplasare filtru benzina.JPG

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

a schimbat cineva pana acum filtrul de benzina? Eu am ajuns la 62000 km si masina a inceput sa se innece in timp ce merg cu ea. Eu nu am schimbat filtrul deoarece mi s-a spus la service hyundai ca nu este necesar.

Share this post


Link to post

pai daca te iei dupa mesterii din servisurile hyundai ai ferarii, deci nu ai nici o problema, mai bine schimbal.

Share this post


Link to post

am rezolvat problema... era de la bujii. filtru de benzina se pare ca e lifetime :)

Share this post


Link to post

Filtrul de benzina din cate am vazut eu nu se schimba la o anumita perioada de timp deoarece se afla chiar pe pompa de benzina din rezervor si arata perfect... o sa va atasez cateva poze cu acel filtru... din plictiseala si mai mult din curioazitate m-am pus pe desfacut pompa si arata c-am in felul urmator:

post-12196-026264500 1348039462_thumb.jpg

post-12196-065398900 1348039500_thumb.jpg

post-12196-069266200 1348039537_thumb.jpg

post-12196-020923100 1348039573_thumb.jpg

post-12196-029431800 1348039611_thumb.jpg

post-12196-042855500 1348039648_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Daca judecam dupa pretul acelui filtru, as fi tentat sa cred ca e lifetime cu toate ca nu e chiar asa. Am intrebat acum vreo doua luni la un magazin (nu reprezentanta) si era in jur de 350-400 Ron (nu mai retin exact dar era sa cad pe spate cand am auzit pretul =)) ).

Deci ... e lifetime ...

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

Daca judecam dupa pretul acelui filtru, as fi tentat sa cred ca e lifetime cu toate ca nu e chiar asa. Am intrebat acum vreo doua luni la un magazin (nu reprezentanta) si era in jur de 350-400 Ron (nu mai retin exact dar era sa cad pe spate cand am auzit pretul =)) ).

Deci ... e lifetime ...

 

din poze, elementul filtrant pare metalic! te rog confirma..sau NU :)

 

Multumesc

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post

E din plastic. Penultima poza (acel "rezervor").

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

E din plastic. Penultima poza (acel "rezervor").

 

Mihai, recipientul din plastic nu este filtrul ! acolo este pompa de benzina, traductorul de nivel al benzinei din rezervor si alte acareturi. Filtrul propriuzis l-ai pozat in ultima poza! Din ce vad , pare un element filtrant metalic + o plasa subtire de plastic pe deasupra care filtreaza grosier. Cred ca daca tragi de el se scoate si se inlocuieste cu un element nou. Eu ma gandeam la spalarea lui in baie cu ultrasunete...

 

Si inca o intrebare: rezervorul de benzina este din tabla?!! asa pare ,,,

 

Bafta

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post

reiau acest topic.

 

filtrul de benzina nu este numai cel metalic!. ce se vede in ultima poza este poza este un element filtrant grosier (prefiltrare) atasat sorbului pompei de combustibil. Elementul filtrant propriuzisare carcasa din plastic si se gaseste in interiorul pompei de cb. este marcat de @Mihai-S in primul atasament si are reperul 31910.

 

Este bine sa il schimbati cf planului service.

 

bafta

Share this post


Link to post

Orice sita poate fi numita si filtru daca se vrea neaparat si bineinteles ca se poate schimba, cu conditia sa o gasesti.

De fapt filtrul de combustibil este numai doar acel "rezervor" din plastic. Acesta este furnizat ca si piesa de schimb avand codul 31910-2H000, in timp ce "filtrul metalic" este mai mult o sita care nu are cod de piesa si probabil (de fapt sigur) se achizitioneaza doar cu ansamblul pompa de combustibil.

Procedura service pentru schimbul filtrului de combustibil, descrisa de fabricant:

Demontare pompa combustibil.pdf

Demontare filtru combustibil.pdf

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

........ "filtrul metalic" este mai mult o sita care nu are cod de piesa si probabil (de fapt sigur) se achizitioneaza doar cu ansamblul pompa de combustibil.

 

 

Ieri am schimbat la un service cu pretentii filtrul de benzina + filtrul de la sorbul pompei de cb. , ambele cumparate de le un magazin de piese auto. Cu o precizare: filtrul sorbului - care se pare a fi metalic in pozele de mai sus - are alta forma (este circular ) si nu este metalic la ceed.

 

Am o intrebare: a schimbat cineva filtrul de aer al rezervorului de cb? In planul de service se recomanda schimbarea lui la fiecare 45 ca km.

 

Desi il aveam cumparat, meseriasii au refuzat sa il schimbe, pe motiv ca nu este necesar.

Eu, insistent : De ce nu este necesar ?

Meseriasii: Pentru ca nu l-am schimbat niciodata !! =))

 

In concluzie, am sa il schimb eu !

 

Bafta

 

Share this post


Link to post

Si care ar fi codul de piesa al acelui "filtru sorb" ?

Nu de alta dar ar trebui sa se potriveasca si la I30 - pentru cei care vor sa-l schimbe.

Si in cazul Kia C'eed ca si al I30 acel reper nu are cod de piesa separat:

Filtru comb Ceed.bmp

Share this post


Link to post

oops! acum imi dau seama ca am aruncat ambalajul ! Sigur se potriveste macar pe primele serii, pt ca ceed-ul meu este din 2007. Oricum, filtrul din corpul pompei are sigla Hyundai.

 

Mihai, ma interesez la cel de unde l-am cumparat si iti comunic. Atasez niste poze cu filtrul vechi de la sorb. Se poate vedea cat este de murdar, chestie normala daca te gandesti ca prin el au trecut dupa 120k km aprox 8500 litri de benzina

 

Ca sa reiau un pic mai din urma, am ajuns la concluzia ca trebuie sa schimb filtrul de combustibil dupa ce, cu aprox 1 an de zile in urma :sad: mi s-a aprins check engine pe bord cu eroarea Po171 = bank 1 too lean, adica mai pe intelesul tuturor = amestec sarac in cilindri !

 

de aici, istorie lunga ..o groaza de specialisti au facut diagnoza si apoi si-au dat cu parerea - si fiecare a cerut bani pt ineptiile emise! Stingeau becul si ziceau ca au rezolvat problema! Culmea este ca majoritatea meseriasilor din service - si aici intra si cei de la service-ul autorizat kia, unde am facut toate reviziile in garantia de 7 ani !- nici nu stiau de existenta filtrului de combustibil. Deh...

 

Asa ca m-am pus pe studiu, am cumparat si un scanner OBD2 - un stift de vreo 10 USD , dar culmea e ca functioneaza cu Torq App - si am inceput sa elimin cauzele probabile una cate una. Asa am ajuns la filtrul de cb.

 

Urmare a schimbarii lui eroarea nu mai apare - sper sa o tina asa! - iar masina este mult mai vioaie!

 

Bafta

post-12816-0-89634500-1408631488_thumb.jpg

post-12816-0-52536000-1408631493_thumb.jpg

post-12816-0-00573800-1408631498_thumb.jpg

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post

.... Filtrul propriuzis l-ai pozat in ultima poza! Din ce vad , pare un element filtrant metalic + o plasa subtire de plastic pe deasupra care filtreaza grosier. Cred ca daca tragi de el se scoate si se inlocuieste cu un element nou. Eu ma gandeam la spalarea lui in baie cu ultrasunete...

 

Aaaa ... e altceva, asta vine montat in carcasa pompei, are si cod - am sa il caut..

Din ceea ce ai scris mai sus eu am inteles ca te referi la chestia aia lunguiata din ultima poza (pe care nu eu am postat-o) si care este aceeasi si la C'eed si la I30 (de fapt tot ansamblul pompei pare identic).

Si eu vreau sa le schimb de vreo 2 ani (toate cele 3 filtre - incluzand aer rezervor) doar ca imi e sila, mai ales ca ar trebui sa dau jos roata spate si aparatoarea de noroi. Mai astept ...

 

P.S.

Am cautat. Filtru pompa, cod 3109007000. Da, se schimba odata cu celalalt - cartusul din plastic.

Dupa carte ar trebui verificat la fiecare 55000 km si daca e nevoie, schimbat. Tot cartea spune ca daca pornirea e greoaie sau combustibilul are presiune anormala se schimba indiferent de nr. de km. Asta cred ca s-ar manifesta ca si cand motorul gafaie, trage greu in spacial la viteze (turatii) mari.

Filtru pompa benzina.bmp

Dupa o cautare rapida pe net, iata si procedura:

https://www.youtube.com/watch?v=-bFCsX2hepI - chiar pt I30

https://www.youtube.com/watch?v=vy-_A_X9L-o - chiar daca e pt Sonata

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

da, partea teoretica am invatat-o si eu de pe alte tutoriale ! :)

 

filmul trimis de tine insa m-a edificat complet, multumesc. De fapt sunt trei etape de filtrare:

 

1 - la intrarea in pompa este filtrul acela grosier ce pare metalic in pozele mai sus postate pe forum (interesant ca in filmul respectiv pare din material plastic). Nu este necesara schimbarea lui , este suficienta o spalare.

 

2 - urmatorul filtru - ceva mai fin - este cel pozat de mine, este atasat chiar de intrarea in pompa - se inlocuieste pt ca este multistrat si e greu de spalat.

 

3 - filtrul fin, este in carcasa de plastic alb dur, pt ca este pe partea de presiune, la iesirea din pompa si de acolo duce la rampa injectoare si se inlocuieste musai.

 

Vazand cata mizerie este adunata in filtre cred ca este bine de respectat planul de service, adica inlocuirea lor. Problema majora a instalatiilor de injectie este puritatea fluidului de lucru.

 

Am mai remarcat ca datorita imbacsirii relativ lente a filtrelor, ne obisnuim cu comportamentul masinii care este gradual mai lent, astfel ca nu mai ne dam seama ca e mai "puturoasa" decat daca este evident ! Recunosc ca si eu spuneam ca motorul "trage bine". Dupa schimbarea filtrului ... deh, alta poveste. Astept sa imi spui parerea ta dupa ce vei schimba filtrele.

 

bafta

 

PS: nu imi este clar circuitul filtrului aer rezervor.... Un tutorial ar fi aici pt kia dar la fel trebuie sa fie si pt hyundai:

 

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post

Posibil sa fie diferente dupa schimbarea filtrelor (mai mici sau mai mari pentru ca n-am multi km cu ele) dar anul asta sunt slabe sanse sa ma bag in/sub masina pana vine frigul. Cand o voi face voi avea ocazia sa vad calitatea benzinei de firma (si a rezervoarelor de stocare/transport) ca numai de-aia i-am pus - firma aia ungureasca mult laudata ... ca sa nu facem reclama. Bineinteles ca ma astept la mormoloci si alte ... :banana: submersibile =)).

Referitor la filmulet - l-am vazut aseara cand le-am postat pe celelalte pt filtrul comb.

Parca pozitia in care e fixat (filtrul aer rezervor) difera - oricum, eu am ajuns la el o data (din alte motive) insa nu l-am avut atunci si nu l-am schimbat. Nu e greu deloc, nu sunt probleme.

Share this post


Link to post

Azi am finalizat schimbarea filtrelor legate de combustibil si anume filtrul aer rezervor. Am folosit filtrul de la Hyundai PN 31453 2H500.

 

E situat dupa aparatoarea de noroi a rotii din spate stanga - de fapt sub gura de alimentare cu benzina. Schimbarea se face relativ usor, partea neplacuta e ca te cam murdaresti (praf, noroi) cand demontezi cam jumatate din clipsurile ce tin aparatoarea + surubul de fixare si colierele . Timp de lucru : cam 30 min (fara pauza de cafea, dar o BR nu strica!)

 

Filtrul are trei stuturi, unul comunica direct cu atmosfera, altul cu rezervorul de benzina iar cel de-al treilea cu un drenaj ce se afla sub gura de alimentare rezervor.

 

post-12816-0-81900000-1408725871_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu filtrul de benzina + sita pompei ("sorbul") la aprox. 80000 km.

Dupa scoaterea ansamblului pompei de combustibil din rezervor am crezut ca operatia e inutila, pentru ca rezervorul era foarte curat, fara depuneri vizibile (de orice fel). Se pare ca totusi conteaza de unde se alimenteaza.

In rezervorul pompei nu existau deloc gunoaie, doar sita avea o culoare mai inchisa decat cea noua.

Dupa schimbare, primele impresii ar fi:

- motorul este (cu siguranta) mai putin zgomotos, raspunde mai bine la accelerari, pare mai elastic; schimbarea treptelor de viteza parca se face mai lin;

- inainte de schimbarea filtrului, in special in treapta a 3-a si numai in zona 4000-4500 rot/min se simteau foarte usoare/scurte intreruperi; acum au disparut complet

- dupa circa 100 km parcursi, consumul afisat de CB este cu cca 0,3l mai mic decat de obicei - ramane de vazut daca e real sau doar impresie;

 

De curiozitate, am taiat carcasa filtrului ca sa vad daca in interior exista ceva depuneri si nu am gasit absolut nimic. Totusi, hartia din care este confectionat, are culoarea neagra (complet) si nu mi-am putut da seama daca e asa din cauza mizeriei sau pur si simplu asta e culoarea normala.

Inainte de schimbare consideram ca motorul merge foarte bine si operatiunea nu e necesara dar dupa aparitia intreruperilor de care vorbeam, m-am hotarat sa nu ma prinda iarna asa. Acum, cred ca a meritat.

Senzatia mea este ca daca se schimba la 50-60000 km nu e rau, chiar daca se alimenteaza numai din surse de incredere.

Share this post


Link to post

Procedura de schimbare a filtrului: Demontare pompa benzina.pdf, Demontare filtru benzina.pdf

 

 

Cateva poze din timpul operatiunii efectuate de mine pentru schimbarea filtrului:

Desfacut capacul de protectie de sub bancheta (4 suruburi) - Capac 1.jpg - se sterge praful;

 

Acelasi capac dupa stergerea prafului - Capac 2.jpg

 

S-au desfacut cele 8 suruburi (cheie de 8) si s-a extras ansamblul pompei de benzina - Ansamblu pompa benzina.jpg

 

Interior rezervor - Interior rezervor.jpg

 

Garnitura recuperata din filtrul vechi - Garnitura filtru.jpg - una dintre cele 3 existente. Se poate arunca din greseala odata cu filtrul vechi daca ea ramane ca in poza.

 

Aspect filtru dupa desfacere (taiere) - Filtru umed fata 1.jpg, Filtru umed fata 2.jpg, Filtru uscat fata 1.jpg, Filtru uscat fata 2.jpg

 

Pentru schimbarea sitei (sorbului) pompei - Desprindere sorb.jpg - am introdus o surubelnita plata in punctul evidentiat cu rosu si pe principiul parghiei am scos sorbul de pe pompa. Iese destul de greu datorita unei sigurante metalice stelate asemanatoare cu asta (cea despre care vorbesc are mai multe "colturi"- Saiba sorb.jpg

 

De semenea, sorbul are o asemenea siguranta si se fixeaza destul de greu inapoi pe pompa.

Din ultimele poze se observa culoarea neagra a hartiei filtrului folosit (atat inainte de uscare cat si dupa). Culoarea ei initiala este roz si se poate observa cel mai bine in ultima poza.

Edited by Mihai-S
  • Like 2

Share this post


Link to post

....Am schimbat si eu filtrul de benzina + sita pompei ("sorbul") la aprox. 80000 km.

Dupa scoaterea ansamblului pompei de combustibil din rezervor am crezut ca operatia e inutila, pentru ca rezervorul era foarte curat, fara depuneri vizibile (de orice fel). Se pare ca totusi conteaza de unde se alimenteaza.

In rezervorul pompei nu existau deloc gunoaie, doar sita avea o culoare mai inchisa decat cea noua.

Dupa schimbare, primele impresii ar fi:

- motorul este (cu siguranta) mai putin zgomotos, raspunde mai bine la accelerari, pare mai elastic; schimbarea treptelor de viteza parca se face mai lin;

- inainte de schimbarea filtrului, in special in treapta a 3-a si numai in zona 4000-4500 rot/min se simteau foarte usoare/scurte intreruperi; acum au disparut complet

- dupa circa 100 km parcursi, consumul afisat de CB este cu cca 0,3l mai mic decat de obicei - ramane de vazut daca e real sau doar impresie;

 

De curiozitate, am taiat carcasa filtrului ca sa vad daca in interior exista ceva depuneri si nu am gasit absolut nimic. Totusi, hartia din care este confectionat, are culoarea neagra (complet) si nu mi-am putut da seama daca e asa din cauza mizeriei sau pur si simplu asta e culoarea normala.

Inainte de schimbare consideram ca motorul merge foarte bine si operatiunea nu e necesara dar dupa aparitia intreruperilor de care vorbeam, m-am hotarat sa nu ma prinda iarna asa. Acum, cred ca a meritat.

Senzatia mea este ca daca se schimba la 50-60000 km nu e rau, chiar daca se alimenteaza numai din surse de incredere.

 

Felicitari pentru tutorial !

 

Observatiile tale le confirma pe ale mele facute cu ceva posturi mai sus. La mine consumul a scazut dramatic (filtrul schimbat dupa 120k km), ca si comportamentul masinii in trafic...am facut ieri 550 km, V mediu = 80 km/h, Consum mediu = 5.9 l/100km, masina incarcata cu bagaje si 2 persoane .

 

Asa cum am mai zis, chestia ticalosa este ca imbacsirea filtrului se face treptat si te obisnuiesti cu comportamentul masinii (adica nu ai cu ce sa faci comparatie ..de exemplu cum mergea ieri !)

 

Pacat ca mecanicii din service nu stiu de asta..cei de la Kia nu au facut asta desi lucrarile periodice le-am facut pe toate la ei, iar la Tiriac Auto (service pt Hyundai) li s-a lungit mutra cand le-am cerut schimbarea... ziceau ca e un moft al meu...ma rog, pana la urma au facut treaba, si mi-au lasat filtrul vechi intr-o punga pe bancheta din fata (!!) , masina inchisa si in plin soare. VA imaginati cum mirosea in habitaclu. Asta ca sa ma invat minte si sa nu mai le cer sa puna filtrele scoase in masina...eu am vrut ca si tine sa tai filtrul vechi pentru analiza.

Deh, oameni de doi bani,..... ca si modul in care isi practica meseria... :mad:

 

PS: la mine, filtrul nou are hartia de filtru ...ALBA !

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post

Multumesc !

Intentia mea n-a fost sa fac un tutorial, asta intrucat operatiunea nu este foarte complicata si exista deja procedura service a fabricantului, care e suficienta.

Am vrut doar sa punctez unele amanunte care acolo nu sunt descrise.

Ceea ce ma bucura pe mine este faptul ca motorul se simte mai "linistit" si nu mai e la fel de zgomotos, nu mai exista intreruperi la turatii mari + solicitarea mai scazuta a pompei de benzina.

Despre service-uri... doar cuvinte de..."lauda". Si cand te gandesti ca au la dispozitie tot ce vor, inclusiv (mai ales) documentatii tehnice, iar despre dotare cu "SDV-uri" nu mai vorbim ... Din pacate, cred ca problema e mai "umana" decat pare.

Ce sa mai ... n-are rost .... sa zicem doar ca superficialitatea e o poveste vesnica si din pacate generalizata la nivel de societate ... In plus, de ceva vreme a aparut (si nu ma refer strict la domeniul service auto, dimpotriva) un soi de amabilitate combinata cu smecherie, "papagal" (a se intelege abureala=o spoiala de cunostinte dintr-un anumit domeniu, menite sa ii dea gata pe ... sa zicem "clienti") si altele ..., toate "imbracate" la costum si cravata.

 

Mi-a mai ramas de schimbat acel "filtru de aer rezervor" dar deocamdata nu mai am timp; poate o-i face-o odata cu schimbarea rotilor, daca n-o fi prea frig atunci.

S-auzim numai de bine !

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...