Jump to content
felix

pareri despre i30 2012

Recommended Posts

Salutare tuturor,

Am cautat pe forum sa vad daca a testat/achizitionat cineva i30 2012 si ce pareri are si nu am zarit nici un topic.

Intentionez sa achizitionez si eu un hatch si inca nu sunt hotarat pe ce marca/model sa merg. Am facut drive-test si pe alte marci cu modele hatch si cel mai mult m-a impresionat focus 3 1,6 ecoboost 150cp.

Am testat ieri un i30 2012 1,4 /100cp varianta highway si per ansamblu sunt multumit de performantele masinii. Asta era masina de test drive...as fi vrut sa fie si 1,6 gdi 135cp pentru o putea sesiza perf. dinamice pe cea mai potenta motorizare.

L-am testat si eu si sotia (viitoare destinatara a masinii) asa ca am avut ocazia sa merg si pe bancheta din spate si in fata.

Drumul de drive-test a avut de toate: aliniament, rampa lunga, curbe stranse, situatii neprevazute, drum judetean cu multe denivelari si gropi.

Masina de test nu avea decat 250 km on board, asa ca motorul nu se "asezase", schimbatorul intra strict in viteza cu un discret cloncanit, nu existau "greierasi" sesizabili.

Am testat masina cu sistemul de sunet oprit pentru a imi face o impresie cat mai corecta asupra zgomotelor de rulare si cu AC automat pornit pentru a sesiza limitarile propulsorului.

Masina incarcata cu 3 pers de dimensiuni medii si rezervorul peste jumatate.

Concluzii:

 

plusuri:

- ambianta placuta

- materiale bune pe bord

- ergonomia spatiului sofer si pasager dreapta buna spre f buna

- pozitia la volan comfortabila

- designul bordului remarcabil atat ca ergonomie cat si ca estetica

- spatiu absolut suficient la nivelul genunchilor pentru pasagerii de pe bancheta spate

- portbagaj decent

- sistemul de climatizare ok

- insonorizare foarte buna a habitaclului (motorul de 1,4 se aude fara a fi deranjant undeva de la 4100 rpm)

- preluarea denivelarilor din carosabil - ok

- amortizare buna a trecerilor prin gropi (parca la focus era nitel mai buna)

- la trecerea la nivel peste sinele de cale ferata (destul de deteriorata) masina s-a comportat ok fara a intra in balans

- sistem de sunet ok (de data asta are RDS)

- pana la 110 km/h zgomotul de vant nu se sesizeaza

- reprizele dinamice pe aliniament bune pentru conditiile in care s-a efectuat drive-testul

- stabilitate pe viraje stranse foarte buna (e mai ok decat la focus 3 hatch cu suspensii normale care pe acelasi traseu nu m-a impresionat)

- setarile de volan foarte utile mai ales pe pozitia comfort pentru usurinta parcarii. In rest pe modul normal se conduce in orice conditii.

 

minusuri:

- se aude zgomotul de rulare al anvelopelor (ca sa-l sesizezi inseamna ca e ori e prea mare ori celelalte zgomote de fundal - motor, vant - sunt mai bine atenuate comparativ). Ce e drept nu m-am uitat la modelul de anvelope cu care e echipata asa ca acel zgomot de rulare poate fi datorat exclusiv anvelopelor utilizate.

- daca pozitia de la volan nu e mai ridicata nu exista vizibilitate buna spre partea stanga jos fata (utila la anumite parcari laterale - aspect remarcat de sotie)

- nu exista pe nici o varianta scaune incalzite (datorita pachetelor inflexibile deja configurate pe masinile puse in vanzare)

- motorizarea de 1,4 trebuie turata pe rampele lungi in trepte inferioare (ceea ce nu poate fi chiar de reprosat avand in vedere capacitatea cilindrica a masinii de test - asta e - nu avem turbo benzina)

- se sesizeaza amortizarea la capat de cursa a suspensiei

- pe partea interioara la mijlocul stalpului central stanga (pe o masina din showroom) chederul parea ca nu este lipit corect

- bancheta spate nu foarte confortabila

 

Consumul mediu de combustibil afisat de CB era de 8,6l/100 km ceea ce mi s-a parut o valoare acceptabila tinand cont ca era o masina de drive test noua.

Cam asta e.

Alte pareri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa mai spun..mi se pare o masina extraordinara! Sper sa te vad la sectiunea "My Car" prezentand in detaliu aceasta bijuterie cat mai curand.

 

Drive safe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ felix

la minusuri:

- zgomotul se datoreaza anvelopelor( eu pe alea de iarna am avut anu trecut kumho care nu se auzeau f tare, anul asta micheline alpine parca si am vazut ca mai multa lume se plangea de ele pt zgomotul lor, intr-o zi a mers un mecanic cu mine in masina si mi-a zis ca imi huruie rulmentii deci iti dai seama cum se auzeau)

-pozitia la volan din ce zici tu mie mi se pare super, la asta vechi mi se parea f sus chiar daca era dat la maxim in jos fata de opel astra sau bmw s3 unde scaunul se lasa f jos, cel putin la bmw la 20-30 cm de podea este positia soferului.

-scaune incalzite, eu nu am la masina mea, mi-am cumparat o husa pe care am dat 30-40 lei care si-a facut treaba f bine pana acum

-bancheta din spate :)) eu am stat pe ea doar cand am facut curat in masina pana acum in 4 ani :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu conduc de vreo 230 km noul i30, motorizare 1.6 Gdi 135CP, 6AT, pachet Highway. Masina este disponibila si la Drive-Test.

Dupa ce am condus, destul de mult, cam toate modelele Hyundai, primele impresii sunt urmatoarele:

- masina foarte silentioasa, as spune chiar cel mai silentios sedan/hatch Hyundai.

- motorul se aude foarte sportiv

- cutia raspunde rapid

- climatizarea automata pe 2 moduri (Soft, Fast) este foarte utila

- cele 3 moduri de setare a directiei (Comfort, Normal, Sport) isi fac treaba extraordinar.

- consumul urban este de aprox 10-10,5 l/100km, cu AC pornit

- luminile de zi cu LED dau o nota foarte sportiva.

 

Daca doriti se testati noul i30, 1.6 GDi, 6AT va asteptam la Mecca Plast Service SA, Ploiesti, Str. Apelor 2 (iesirea spre Buzau)

www.mecca.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am facut drive-test deci nu ma pot pronunta decat d.p.d.v.estetic / dotari; masina vazuta in showroom (ieri) era 1.4, benzinar, nu m-a impresionat foarte tare (+ de imagine a fost pentru I40 si I35), dotari - la 15.000 la oferta (pret de baza mai mare) nu avea nici climatizare automata si nici geamuri electrice spate....

 

Incerc sa fiu obiectiv si nu am nimic pentru cei care prefera dar eu as cauta si prin alte curti (Suzuki Spalh de exemplu are in standard scaune incalzite) - sfat: fa un drive-test si cu un Auris si alege ceea ce ti se pare cat mai ok si corect, dar si ce ti-a placut mai mult.

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

 

Pot sa-ti spun ca masina este bestiala. Eu am comandat varianta Exclusive cu motor de 1.6 diesel. Interior este superb. Nu am foarte multi kilomtri deci nu pot sa-ti spun mare lucru doar ca pina acum nu m-a dezamagit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce nu mi-a placut la auris a fost schimbatorul de viteze cu care nu m-am impacat sub nici o forma. Obisnuiesc sa imi mai las mana dreapta sa se odihneasca pe schimbator in traficul din oras...la auris no way.

Suzuki...hmmm...in afara de kizashi care arata intr-un fel...celelalte sunt mai mici ca dimensiuni sau si mici si inalte.

 

@ilie_v ... sa inteleg ca iti plac mai mult japonezele...

 

Ce caut la o masina este sa fie un hatch cu dimensiuni cuprinse intre 4,1m si maxim 4,4m lungime (dimensiune ideala pentru oras/deplasari extraurbane), sa aibe un portbagaj decent, sa fie un compromis intre comfort si sport d.p.d.v al feeling-ului la volan, sa aibe un design placut int/ext.

 

Inca mai astept si alte aspecte observate pe care eu nu le-am sesizat sau le-am omis.

Si poate scrie cineva care a achizitionat i30 2012 ce parere si-a facut dupa prima mie de km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope - imi plac koreencele, singurul dezavantaj pe care il vad acum este pretul cam piperat si faptul ca dotarile sunt saracacioase la banii astia; in al doilea rand speram sa vad in showroom promovare cu dotari de iti "cad plombele" - un I30 cu pavilion din sticla sau cu trapa cu dotari full (de ce nu si cu camera de mers inapoi - daca tot este de prezentare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un hatch camera de mers inapoi ar trebui sa fie complet inutila, inlocuita de un dispozitiv (analogic) super peformant numit "luneta" sau "geamul din spate" :)) Camerele de mers inapoi merita pe masini la care vizibilitatea in spate e proasta, gen sedane. Un hatch la care ai nevoie de camera de mers inapoi e un hatch prost gandit din start.

 

In aceeasi ordine de idei, clima automata + geamuri electrice spate = redundanta. 99% din oamenii care au masini cu AC nu deschid niciodata geamurile din spate si foarte rar si pe alea din fata. Alea sunt folosite doar de cei care au caini sau alte dihanii.

 

Pe de alta parte exista si o tendinta a dealerilor de a vinde o adunatura de gadegeturi si optinuni la care primesti bonus si o masina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot este masina de prezentare de sa nu aiba toate optiunile pe ea sa le poti testa - sa vezi ce iti trebuie sau ce ai putea pune in viitor?

 

Cine a zis ca masina din reprezentanta avea clima automata?

 

Treaba cu tendinta dealerilor este combatuta de ofertele pe pachete (care ar trebui sa te multumeasca deja)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar masina o poti comanda doar in citeva pachete ( versiuni de echipare). Nu poti customiza tu masina cum doresti din pacate. Pe mine m-a multumit Exclusive dar tot asi fi dorit sa aiba din fabrica senzori de parcare si Bluetooth. Asta e se vor monta luna viitoare la dealer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai si ceva poze nu pui si tu?

cum se simte masina...ca una e test drive si alta e sa mergi in trafic sau drum mai lung extraurban.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intreb daca au pus o coloana de directie ok...Ar fi pacat sa mosteneasca "boala genetica"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@felix eu am varianta FL i30 Comfort 1,4 109CP luata in ianuarie 2012 si pot spune ca sunt multumit de ea! Ma batea gandu sa o vand si sa-mi iau Noul i30, numai ca nu-mi place "botul"! Am fost si raman impresionat de "alura" la var. FL ce seamana cu Veloster! Nu stiu daca Noul i30 are tetiere active?! Intra-devar interiorul este super la Noul i30, "jos palaria"! Am fost prin tara cu masinuca si pot spune ca motorasu isi face treaba bine, numai ca au fost secvente de drum cele in rampa unde se simte insuficienta "calutilor", eram cu pedala la podea si saracutza n-avea mai mult! Asa ca var. Noul i30 1,4 doar cu 100CP cred ca este slabutza! optez mai degraba pe 1,6, 135CP!

In rest raman fan VELOSTER TURBO! Abia astept!

 

Aaa, si am uitat sa-ti mai spun ceva: zgomotul de anvelope este normal pentru calitatea lor, sunt HANKOOK, nu sunt prea

stralucite! Am un vecin, sofer profesionist si a avut ocazia sa conduca un mertzan, limuzina sefului sau! Si el a remarcat chiar si la mertzan zgomotul anvelopelor! Asa ca dai un ban dar ai liniste!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@felix eu am varianta FL i30 Comfort 1,4 109CP luata in ianuarie 2012 si pot spune ca sunt multumit de ea! Ma batea gandu sa o vand si sa-mi iau Noul i30, numai ca nu-mi place "botul"! Am fost si raman impresionat de "alura" la var. FL ce seamana cu Veloster! Nu stiu daca Noul i30 are tetiere active?! Intra-devar interiorul este super la Noul i30, "jos palaria"! Am fost prin tara cu masinuca si pot spune ca motorasu isi face treaba bine, numai ca au fost secvente de drum cele in rampa unde se simte insuficienta "calutilor", eram cu pedala la podea si saracutza n-avea mai mult! Asa ca var. Noul i30 1,4 doar cu 100CP cred ca este slabutza! optez mai degraba pe 1,6, 135CP!

In rest raman fan VELOSTER TURBO! Abia astept!

 

Aaa, si am uitat sa-ti mai spun ceva: zgomotul de anvelope este normal pentru calitatea lor, sunt HANKOOK, nu sunt prea

stralucite! Am un vecin, sofer profesionist si a avut ocazia sa conduca un mertzan, limuzina sefului sau! Si el a remarcat chiar si la mertzan zgomotul anvelopelor! Asa ca dai un ban dar ai liniste!

 

 

Referitor la anvelope. Hankook sunt anvelope de linia a treia...atat pot ele. Ce nu inteleg e de ce nu echipeaza hyudnai masinile cu ceva mai e doamne ajuta. Am vazut ca Kia pune pe unele ceeduri michelin energy saver...deci se poate.

 

In rest, am vazut si eu masina...faina. N-am condus-o insa. Pe e alta parte, eu unu dupa ce scap de caruta din dotare intru in clubul "niciodata hyundai".

 

Bafta

Edited by ciprian_gradinaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michelin energy saver 215/60/16 am eu pe alta masina (nu i30) si sunt proaste: dure, galagioase, si la franari de urgenta ai emotii mari cam in orice conditii mai ales pe umed/ud.Defapt toate cauciucurile tip eco/energy saver sunt slabe. Am mai avut Continental eco contact care erau la fel de jalnice.

Scuze de offtopic.

 

Ontopic preturile pentru i30 sunt prea mari pentru ce ofera in special ca motorizare; pai 17500 pentru un aspirat de 1,6? La banii astia iei turbo de la concurenta.In afara este mai ieftin, iar ne iau romani de fraieri...

Edited by Turb0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michelin energy saver nu e (si nici nu cred ca a spus cineva ca e) o super anvelopa. Totusi, in comparatie cu hankook, mie mi se pare cu mult peste.

 

Iar in ce priveste pretul, iti dau dreptate.

 

Michelin energy saver 215/60/16 am eu pe alta masina (nu i30) si sunt proaste: dure, galagioase, si la franari de urgenta ai emotii mari cam in orice conditii mai ales pe umed/ud.Defapt toate cauciucurile tip eco/energy saver sunt slabe. Am mai avut Continental eco contact care erau la fel de jalnice.

Scuze de offtopic.

 

Ontopic preturile pentru i30 sunt prea mari pentru ce ofera in special ca motorizare; pai 17500 pentru un aspirat de 1,6? La banii astia iei turbo de la concurenta.In afara este mai ieftin, iar ne iau romani de fraieri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am Michelin Eco Energy Saver 205/55/16, si sunt de acord cu TurbO. Subtire cu aderenta, insa chiar sunt economice si ale dracu' de durabile, zici ca-s din fier :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am Michelin Eco Energy Saver 205/55/16, si sunt de acord cu TurbO. Subtire cu aderenta, insa chiar sunt economice si ale dracu' de durabile, zici ca-s din fier :D

 

pai e un compromis...nu se poate si frumoasa si devreme acasa, stii cum se spune. Eu am pe ia michelin pilot sport 3, nu-s economice, se tocesc, dar sta masina lipita de drum zici ca are super glue pe roti. Dar, in comparatie cu hankook optimo de am avut initial, michelin energy saver mi se par peste.

Edited by ciprian_gradinaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai si ceva poze nu pui si tu?

cum se simte masina...ca una e test drive si alta e sa mergi in trafic sau drum mai lung extraurban.

Uite voi incerca sa fac citeva pozele. Din pacate sunt cam prins cu ceva proiecte si calatoresc destul de mult dar cu avionul :(. Cu masina am reusit sa fac doar ~500 Km prin Iasi. Spre deosebire de masina de drive care era pe benzina masina mea e mult mai vioaie( 1.6-110 CP). Pot doar sa compar cu masin de servici din Bucuresti. Nici nu se compara tractorul de Passat ( cu vestitul motor de 2.0 140 diesel "prietenii stie ce vreau sa zic" ). Spre deosebire de Passat noul i30 e chiar masina. Insonorizarea este mult superioara fata de Passat, iar setup-ul suspensiei este deosebit la noul i30. Cum am mai spus eu am varianta 1.6 diesel iar in Iasi consumul cu clima ( 24C auto soft) cu tot este de 6.6 l/100km. Pentru cine nu stie Iasi-ul e un mega santier cu o gramada de strazi inchise ambuteaiaje peste tot. In aceste conditii consumul mediu este super ok. Oricum nu pentru asta am cumparat masina :) . Oricum eu fac parte din clubul never ever VW ( in special Passat). Ah am mai vazut un i30 aceeasi culoare cu al meu ( blue aqua aka albastrul ala din reclame) dar pe benzina cred ca cu 1.4.

 

Toate bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor,v-ati gandit vreodata sa va cumparati anvelope care se potrivesc stilului dvs. de condus?Incercati,v-eti fi uimiti....

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ca si alte dati, prezentare lunga si teribil de plicticoasa datorita unui prezentator gangavit si incet la minte cu...multe probleme in capul sau numai! Culmea este ca se mai vrea ca parerile lui sa fie de... referinta !!

Noroc cu masina care este tare faina ... :)

 

bafta

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar e cam lent in "expresii" dar totusi prezinta amanuntit masina respectiva.Eu personal ii multumesc ,testu pe i20 prezentat a fost de referinta pentru achizitionarea masinii mele. :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...