Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
james kilowatt

versus la scutere!

Recommended Posts

Zi si de segmentii de la Gen2 (tot a mea, insa la mine inca se tin bine).... si de cele trei saibe (cel putin) de la turbina, in special de pe 1.2/1.4 .... samd. 

Eu ma gandesc din perspectiva aluia care merge putin si care nu depinde de masina. Daca as trai de pe urma ei, sau in ea, as fi mai pretentios cu fiabilitatea. Insa pentru mie e un moft, trebuie sa-mi faca placere, si daca cumva mai crapa asta e, n-o sa mor pana mi-o repara aia (pe banii lor).  Oricum cu exceptia garantiei... nu ai alte garantii indiferent de marca. 

PS

Cum sunt interesat de Mazda, mi-am facut cont si acolo. Au facut deja jdemii de recalluri. Pe de o parte e bine, ca na, fac recalls, nu merg pe burta ca altii, si cel putin pana acum problemele sunt de electronica, nu de distributii sau segmenti sau cutii de viteze. Pe de alta parte insa prefer cate o navi care se reseteaza (cum am patit cu Tipo cand l-am avut inchiriat) decat cate o franare de urgenta care se declanseaza fara motiv, cum patesc aia de la Mazda. Cred ca in 6 luni de cand e pe piata au avut 4 sau 5 recalluri pe chestii de soft. 

Sunt curios cum o sa stea la capitolul asta si noile tablete cu roti (gen Golf MK8, insa nu numai), in care toate sunt "conectate" si "by wire". Si tesla au dat gherle serioase la capitolul asta. 

 

PS2

La modul filozofic, eu sunt extrem de circumspect cu conduita asta autonoma de nivelul 2 (actual) sau 3. Dupa parerea mea tehnologia asta trebuie sa fie perfecta, sau deloc.  Combinatia dintre soferi distrati si tehnologie imperfecta mi se pare exploziva.

Si in aeronautica combinatia om-masina a dus uneori la dezastre. Iar acolo masina e muuuult mai serios testata si omul muuuuuult mai serios pregatit.  Si spre deosebire de aeronautica, atunci cand combinatia dintre un sofer cascat si o tehnologie cu bug-uri duce la un accident, s-ar putea nici sa nu aflam. 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ăștia de la alfa nu se dezmint. V-am mai povestit odată cum funcționează la ei sistemul. 

Deci azi am cerut un drivetest pe site, după ce dealerul de la mine din cartier mi-a spus ca nu are disponibil decât dizal. 

Și pe modelul alfa, m-a sunat un baiat ca să-mi spune ca luni o sa ma sune alt băiat fix la ora 10 sa aranjam  un test. Acum nu se știe dacă băiatu' de luni o sa aibă disponibil modelul care ma interesează... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate sistemele noi inteligente care se bazează pe camere și radare nu sunt perfecte și nici nu cred că vor fi vreodată, pentru că nu trăim într-un mediu de laborator. Soția lucrează la o companie care se ocupă cu dezvoltarea de astfel de sisteme și mi-a mai povestit de probleme apărute, despre care are voie să povestească bineînțeles. Ideea este că oricât de dezvoltat e softul, acesta se bazează pe informații primite de la senzori. Iar mai ales la partea de achiziție de imagine cerințele de calitate sunt mai mari decât pot oferi furnizorii, care sunt cei din domeniul opticii. Iar toate aceste costuri de scrap-uri sunt reflectate în ceea ce plătim noi pentru acele sisteme pe mașinile noi, care pentru un scor cât mai bun la NCAP ne sunt băgate pe gât. 

De exemplu, la Ioniq 2020, la fiecare pornire a mașinii Lane Keep Assist-ul se activează automat. Ai nevoie de el tot timpul? Nu. Însă nu ai ce face, trebuie să tot apeși butonul de dezactivare, pentru că este "safety". 

Ce să mai zic, să povestesc de păianjenul care și-a găsit să își facă cuib în locașul camerei de pe Ioniq și și-a găsit sfârșitul acolo, copt la soare? Pune programatorul să trateze asta... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gândește-te ce însemna un bug la o mașină condusa "by wire". Acum singurul sistem care mai are legături mecanice e direcția. Încă o mai poți controla cu mușchii chiar dacă îți dă ecran albastru. în rest pana și cutia de viteze e by wire. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă motorașul de asistare a direcției decide să facă ce vrea el, (sau hecăru'), nu poți să îl oprești, poți să fii campion mondial la strongest man. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, nu cred ca-i atat de puternic. Eu zic ca-l dovedesti la masinile cu directia "clasica".  Nu usor, cu un deget, insa il dovedesti. 

La frane e mai complicat, chiar daca ai legatura mecanica (de fapt hidraulica) iar hecaru' decide sa te bage in pom calculatorul iti poate deschide supapele de ABS si te urci degeaba pe frane. Daca sunt by wire nici nu mai zic.  Si e la fel de distractiv si invers, sa patesti ce au mai patit unii cand franarea de urgenta vede fantome si se activeaza de capul ei.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...