Jump to content
Sign in to follow this  
james kilowatt

versus la scutere!

Recommended Posts

Dacă tine (cât de cât) cutia pe 1.6 turbo nu cred sa crape pe 1.6 aspirat, mai ales ca din ce înțeleg e detunat, are cam 100cp in the loc de 130.

Oricum, măcar la hyundai ai și ceva garanție.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Ideea e ca DCT ul uscat, frecat prin oras, se uzeaza accelerat - natural indiferent de cuplul motorului, de-aia nu prea am incredere in el.

Share this post


Link to post

Citronelul meu are un singur ambreiaj uscat, și încă merge deși e rulat aproape exclusiv urban :D. Și asta deși nu cred ca roboțelul care schimba vitezele e mai deștept decât un șofer uman.

 

O cutie cu dublu ambreiaj ar trebui practic sa patineze ambreiajele în sarcina doar la plecarea de pe loc. În rest cu o mecatronica perfecta ar putea sa nu le mai patineze în mers deloc.

 

 

PS

Motorul ala de 1.6 103cp de pe ioniq nu e detunat, e motor cu ciclu Atkinson care are eficienta record.

Not bad, hyundai devine in fiecare an o marca mai serioasa. Cel puțin în Europa după mine în 10 ani a progresat enorm, dintr-un outsider acum se bate cu granzii.

 

În timp ce alte mărci cu tradiție (sa zicem citroen) o iau în direcția opusa, din mașini inovante pentru președinți încearcă acum să-și facă loc pe piața low cost...

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Mi-am luat si prima amenda cu scuterul! Asa-mi trebuie daca nu am pastrat chinezaria fara placi de inmatriculare. Gata, nu mai sunt fecior....

 

Faza a stat in felul urmator: mergem cu el la birou. Fiind perioada de vacanta, si gardienii sunt in vacanta, asa ca una dintre intrarile in parcare e inchisa si e deschisa doar cealalta. Acolo toate strazile sunt cu sens unic, si a sa ajung la cae deschisa fie trebuia sa fac un ocol, fie traversez o "piata" pe contrasens (o strada lunga de aprox 50m, si foarte lata, cam 4 benzi, practic o parcare. Strada leaga doua strazi cu sens unic care vin/dau in acelasi bulevard, deci nimeni nu are vreodata motiv sa treaca pe acolo, decat ca sa parcheze, nu exista trafic propriu-zis.

 

Si am ales varianta doi. Numai ca fix in coltul opus al strazii, inainte sa intru pe interzis am vazut un militian care tocmai il amenda pe unul care facuse fix acelasi lucru pe care intentionam sa-l fac si eu. Asa ca am dat "abort" si am continuat pe drumul lung. Militianul era in continuare la post cand am ajuns inapoi, ascuns dupa colt si asteptand si pe altii, fix ca pe vremea impuscatului.

 

Si probabil s-a prins ca l-am driblat, si m-am trezit acasa cu o amenda de 58€ pentru ca..... nu aveam echipament de protectie corespunzator, respectiv nu aveam bocanci pana la glezne. Cum a vazut el asta avand in vedere ca purtam pantaloni lungi e secret profesional, doar militienii stiu, au ei lentile de contact cu raze X.

Acum cu asemenea aparatori ai legii siguranta pe drumurile publice e la cele mai inalte standarde. Seful politiei s-a jurat pe rosu ca nu exista "plan" de amenzi, si sunt sigur ca e adevarat!

Iar conform legii (una din '68) constatarea lui e proba, asa ca daca vreau sa contest trebuie sa demonstrez eu ca aveam bocanci corespunzatori. N-aveam (chiar sunt un infractor periculos)... insa daca aveam, cum puteam dovedi la o saptamana doua dupa crima?!

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

.... si ca in fiecare ianuarie, iar a fost Salon Auto la Bruxelles.

 

Si a mai trecut un an, și am fost iar la salonul auto.

Bai nene, industria asta e pe ducă. Nimic cu adevărat nou, nimic excitant, toți parca se copiază unul pe altul. Nimic care sa te facă sa simti ca te mușcă progresul de c.r.

Aceleași mașini, aceleași tehnologii care poate de 10 ani au mai câștigat un 5% la eficienta. Singurele evoluții semnificative sunt lejii și ecranele.

Nici măcar hibridele parca n-au evoluat cine știe ce.

Au băgat Hyundai ioniq plug in hybrid, care însă nu se poate încarca in mers.

Au băgat skoda karoq care pare neterminata, făcută din sărăcie, și trece o pisica din portbagaj în cabina prin spatiile dintre scaune. Și nu exagerez, am și poza.

Sincer din ce-am văzut acolo as cumpara poate Hyundai i30. Sau golf, sau dacia duster. În rest sunt fie cu feeling de ieftin, fie scumpe de parcă-s aur curat...fie amândouă.

 

Am asa o impresie ca următoarea mea mașina o sa fie o formula de car sharing... Ca ce vând ăștia nu ma mai excita decât la niște scoruri exorbitante. Ori sunt eu bătrân și blazat ori ăștia nu mai știu sa facă mașini ci tablete cu android pe roti.

Share this post


Link to post

Esti si batran si blazat. Eu vopsesc Yarisul si ma felicit ca nu am nici o pornire sa dau 14.000 euri pe o masina noua. :_smile:

Share this post


Link to post

Bai nene, industria asta e pe ducă. Nimic cu adevărat nou, nimic excitant,...

 

Hai ca iti spun eu ceva nou: incepand cu anul 2020, NU se vor mai produce autoturisme cu mototrizare diesel.

Share this post


Link to post

Eu unul n-o sa plâng după ele deși un Hyundai diesel m-a adus pe forumul asta :D

Diselul merita la mașini foarte scumpe și care fac enorm de mult kilometri (autobuze, tiruri etc). La astea n-ar mai conta costul suplimentar al unei instalații de depoluare foarte sofisticata, chiar și dacă e exorbitant scumpa se amortizează repede.

Însă treaba e diferita la o mașinuța cu motor de 100cp care costa 15.000e, fabrica de împachetat fum ar fi un cost suplimentar prohibitiv. Sau acceptabil atâta timp cât poți trișa :D

Share this post


Link to post

... si ca de obicei in ianuarie, o mica trecere in revista a salonului Auto din Bruxelles.

Impresia generala este ca toata lumea da in gat dupa ecrane. Insa unii o fac mai bine (sa zicem.... Citroen) iar altii mai prost (inclusiv marci premium gen Mercedes sau BMW). Adica unii le integreaza in bord, iar altii dau impresia ca au un bord din anii '80 pe care lipesc cu dublu adeziv o tableta chinezasca.

Alta impresie generala este ca materialele interioare se amelioreaza, majoritatea marcilor au materiale premium in interior la versiunile bine echipate. Insa si preturile sunt in crestere.

Anul asta au fost multe noutati.

- Premiera mondiala la Hyundai I40. Arata bine, interior fain, materiale bune....

 

- Puzderie de hybride si plug-in hybride la Hyundai Kia. Unele nu-s rele.

- Insa cel mai interesant hybrid mi s-a parut Peugeot 3008. Are 1.6T termic, si doua motoare electrice, unul legat de cel termic in fata si unul de vreo 80CP complet independent in spate. Rezultatul e un AWD "on demand", 300CP combinat, si mod electric pur cand e nevoie. Din pacate insa e SUV (clasa care nu-mi place) si e fara de pret.... insa nu era afisat insa banuiesc ca e astronomic.

- Un hybrid mai "cuminte" insa interesant ca design mi s-a parut Peugeot 508. Practic e cam acelasi lucru ca 3008 insa fara electrificarea puntii spate. Insa n-are mor EV deloc si nici awd. Se pare ca din motive de spatiu nu pot "electriza" puntea spate.

 

- Premiera europeana la noua Mazda 3. Pentru ea am mers la salon, insa versiunea hatchback s-a dovedit o dezamagire (berlina nu a fost adusa). Arata bine, materiale bune, pozitie buna la volan...DAR.... geamurile spate sunt minuscule si prost puse. Pasagerii nu vad nimic afara decat "oblic", iar in dreptul capului n-ai geam ci stalp. Un exercitiu de design care compromite confortul. Pentru mine asta e un dealbreaker (in masura mai mare deca sa zicem puntea semirigita spate). Astept sa vad si berlina, poate la aia au fost mai rezonabili.

 

- Mi-a placut noul Ford Focus. Cand testam locul din spate la volan s-a pus unu' de 1m95 (zice el) si peste 100kile (zic eu). Si cu toate astea stateam comod in spatele lui. Acum nu stiu cum se misca/simt motoarele 1.5 in 3 cilindri... De la ford am mers cu 1.0 in trei cilindri si e foarte bine echilibrat. Interesant

- Golful se schimba anul asta, deci nici nu m-am uitat

 

- Au adus un nou Prius, versiune cu un design ceva mai acceptabil. Insa n-am reusit sa ma urc in el, prea multa lume.

 

- Noua Serie 3 in premiera. Nu e rea insa exorbitant de scumpa, un 320d xdrive e +60k€.

 

- Premiera mondiala pentur Ranj Rovahr Evoc. Nici nu m-am uitat, era puzderie de lume si nu ma intereseaza.

 

- Dintre masinile care mi s-au parut mai "fara compromisuri", ger suv-izare cretina si mai multe ecrane decat cilindri, si care sa nu fie absolut exorbitante mi s-au parut doua modele: Kia Stinger si preferata mea, "vechea" Alfa Giulia.

 

Jegurile de la VAG merg in continuare cu 2 ani garantie....BMW cu 3....

 

Daca ar fi sa-mi schimb masinile (si cam intr-un an doi ma bate gandul), rational as alege ceva intre Kia Ceed si Ford Focus. Insa alegerea cu adevarat inteligenta ar fi Alfa Giulia. Care ofera cam acelasi lucru ca serie 3 insa costa sensibil mai putin.... fara sa faca rabat la calitate.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

La asta cu calitatea nu prea ai nimerit-o. Eu am vrut sa iau Stelvio benzina (au pret excelent in Romanica, mi-a placut masina maxim), aceeasi platforma ca si Giulia, am intrat pe forumul oficial si m-am ingrozit. Au probleme cu infrastructura electrica/electronica din cauza de proiectare defectuoasa, se strica din senin diverse sisteme si fabrtica nu are rezolvare. La o masina de 50k euro, mai bine nu.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post

Eu n-am de gand sa ma las influentat de forumuri, ci prefer statistici daca am ocazia. Sunt aproape dispus sa pariez ca in Romania sunt mai mult care se plang pe forum decat aia care au cumparat masina noua :D Statistici pe care din pacate nu prea le-am gasit, din nefericire astea sunt mai degraba o moda americana decat europeana. singurele informatii cat de cat mai riguroase pe care le-am gasit au fost in Fr, si intr-adevar au avut probleme ale copilariei insa nu grave (adica care nu imoblizeaza masina) si in general rezolvate ante 2018.

Nici BMW sau Mercedes n-au fost scutiti si nici aia nu se jeneaza sa ceara preturi exorbitante.

 

Plus ca fiabilitatea e overrated in ceea ce ma priveste, diferentele dintre masinile fiabile si alea nefiabile sunt destul de mici. Eu merg relativ putin (8-10kkm/an) si nu depind de masina, asa ca daca uneori se mai strica e enervant, insa nu vital. Insa o masina boring e boring in fiecare zi.

Pentru cineva care face 35.000km/an si care depinde de masina in viata de fiecare zi problema se pune diferit. Kia cu 7 ani garantie kicks ass :)

 

 

Cu mecanicii/serviceurile e alta discutie, aici sunt de acord....

 

PS

La Stelvio nu m-am uitat (nu ma intereseaza clasa) insa la Giulia sunt promotii masive. De exemplu era expusa o Veloce 2.2 dizal (210) Q4, cu toate optiunile posibile la 43k€ (pretul de pornire in catalog fara optiuni e 46k). Ca termen de comparatie, noul Serie 3 320d (190) Xdrive, cu "pachetele" de pe el era la 63k (desi pretul de pornire e ca la alfa).

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

43k? Pret de Stelvio 2.0 turbo 280 de cai ultraallinclusive :_tease:

Share this post


Link to post

Diferenta n-ar trebui sa fie mare, la catalog sunt 1000€. Aia n-o fi 43k, o fi 44k. Si ce-am vazut expus avea si doua trape panoramice, nu una :D

 

PS

Si eu tot la benzen trag. Problema e ca toti pe meleag dintr-un motiv care imi scapa tot numa' dizal promoveaza.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Se promoveaza ce nu se vinde sau ce se vinde greu.

Share this post


Link to post

Rezumatul salonului pe anul asta.

Hibrizi frate, la greu. Si electrice. LA toti constructorii gasesti cate un model electric fie nou (gen ID3), fie "adaptat" gen Peugeot 208 electric.  

Si foaaarte multe ecrane. Motoare din ce in ce mai mici, ecrane din ce in ce mai mari! Iar ecranele alea inca n-au ajuns sa fie integrate cum trebuie de toata lumea, insa la multi constructori par lipite provizoriu de bord cu dublu adeziv. 

Plus suv-uri, suv-isoare, suv-ulete. De exemplu Volvo nu au mai adus nicio berlina, si spun ca nu le mai fabrica, mai vand doar stocurile.  Le uram succes, mai ales in conditiile in care unii (gen Franta, sau Bruxelles-ul) vor sa le taxeze mai tare. 

Mazda e exceptia, care cu modelul 3 si CX-30 au limitat dimensiunea ecranului la cat trebuie, si n-au pus botul la downsizing si cycle beating.  Am mers la salon cu doi amici, care unul voia Suzuki Vitara si celalalt Hyundai Ioniq, si au plecat amandoi de acolo vrand Mazda 3.

La VW au adus noul Golf, si ID3. Amandoua mi s-au parut OK. Golful bine facut, desi in spate materialele cam de logan. Spatios, pe sistem "totul ecran", insa a mai pastrat cateva simulacre de butoane fizice, insa macar le-au integrat bine, nu se vad sarmele si dublu adezivul.  Problema la Golf insa e pretul.  Un 1.5 eTSI DSG,  echipat decent (insa nu full, fara piele sau navi , jantele de 17 nu 18, etc) ajunge repejor la 40k. Sau 35, cu promotiile de salon. La 30k (promo) iei o Mazda 3 mai bine echipata (si mai pui 500€ si ai si 5 ani garantie, fata de VW care mi-e jena sa spun cat da).  Plus ca mie politica asta a lor de a iti istala tot hardware-ul pe care il ai dezactivat din soft (iar la noua generatie se poate activa ulterior contractost) imi repugna, isi iau clientii de fraieri.  Cum ar veni eu iti platesc un produs, care include soft dezvoltat care sa NU imi dea posibilitatea sa-l folosesc (soft platit tot de mine).  Nebanuite sunt caile marketingului. 

Au adus si noua Skoda Octavia, care mie mi-a placut. Materialele sunt din acelasi film ca in Golf (OK in fata, cam logan in spate, la ambele). Spatiu bun, portbagaj enorm, traditionala deschidere de hatchback la berlina.  Design placut, cam conservator insa mi se pare un pas inainte fata de generatia anterioara.  Inca nu aveau oferta de preturi... iar azi m-au sunat sa discutam, si a ramas ca ma anunta cand pot veni la un drivetest si sa-mi faca o oferta. 

Si la Hyundai Ioniq au facut un facelift care dupa mine e reusit, si au marit un pic spatiul in spate. Iar pretul e imbatabil (mai ieftin decat Golf, si iei la fel de multa masina, bine echipata, si salvezi si planeta). 

La aia care aduc cutii CVT (Honda, Toyota) nici nu m-am uitat. M-am uitat din greseala la Opel Astra, care nu mi s-a parut rea, insa motorul 1.4 vine cu CVT.

La Peugeot au hibridizat aproape toata gama. Imi place tare designul de la 508. Insa scorurile sunt criminale.  508 phev, 400CP, suta in mai putin de 5s.... insa ar prinde bine o subventie, ca e eco .. 

La Alfa Giulia au facut un update la interior si ecrane. Exteriorul si motorizarile au ramas aceleasi. 

La Fiat o surpriza placuta: toate modele au 10 ANI/200000km GARANTIE, din bara in bara. Alo, VAG, se aude?  La mai putin juma' de pret fata de Golf iei un Tipo 1.4 turbo (15k€, redus de la 20). Ok, mai sarac, si fara cutie automata. Insa cu garantie de 5 mai lunga decat la Golf. 

La BMW m-ar fi interesat serie 1 sau serie 2. Insa pe benzina nu au decat un singur motor 1.5 in 3 borcare de 140CP. Vrei ceva mai acatarii fie iei diesel, fie M.... Masinile in sine mi se par OK, au castigat clar la spatiu de cand au trecut la arhitectura traditioanala cu motor transversal si fwd.

La Dacia ca de obicei, omor de om, cred ca e unul dintre cele mai bine frecventate standuri. Duster,  sau MCV, bataie sa urci in ele. 

La Kia multe modele reusite, toate motorizarile pe toate gusturile, toate caroseriile, interioare faine si de calitate.... insa scoruri premium.

 

Pe lista mea scurta in continuare e Mazda (inclin catre 3 berlina) si functie de ce zice si drivetestul poate noua Octavia. 

 

 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

La Giulia cica mai vine un 2.0 benzina de 320 de cai.

Share this post


Link to post

Sa le fie de bine. Din pacate la mine puterea e considerata lux si suprataxata. La +210CP e 4960€ taxa de inmatriculare...  ceea ce mi se pare absolut aberant.  .  Iar la flamanzi, la 10km distanta, aceeasi masina o inmatriculezi cu 800€. 

Insa vor cica sa schimbe taxele peste tot din 2021.  Insa e foarte neclar cum, si cat... 

Share this post


Link to post

Mergi pe Bulgaria, mno ...

Share this post


Link to post

Dvoncu nu cred ca e vorba de bani, ci de gest (să te taxeze). 

In Italia e la fel, să înmatriculez o mașină de 109cp valoare 4.000€, m-a costat 700€, impozit anual 300 asigurare 700 anual..... Dacă o vând cumpărătorul plătește iar 700..... Hoție legalizată.

Bine că e gpl-ul 0,60€ benzina e 1,6€. 

Eu aștept rav4 prime, plugin, eventual în leasing din România. Chit că are cvt! 

Share this post


Link to post

Soc si groaza, si la Alfa Romeo e 10 ani garantia! Ma duc din nou pe acolo...  La versiunea de "doar" 200CP taxa de inmatriculare e "doar" 2400€... 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Asta arata, nu-i asa, o mare incredere in produsele lor si o dorinta de a corecta o perceptie (gresita) a pietei despre masinile lor. (Aiurea, nu se vind).

Eu nu sunt de acord cu teoria ta ca ai garantie si estia acoperit. Forumul marcii e plin de probleme electronice pentru care fabrica nu are (inca) rezolvare. Testdrive-ul versiunii Giulia biturbo facut de o revista din US a fost un dezastru, masina a stat cu lunile in service, s-au inlocuit piese inclusiv din diferentialul spate. Iubesc Alfa Romeo ... dar in aceste conditii nu as da intre 45 de miii si 95 de mii pe una. Ramin la ale mele mici si urite la care le arat cheia de la etaj si o iau din loc.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post

Nu bre, arata un semn ca-s dispusi sa isi asume gherlele date, indiferent ca-s din prostie sau din reducerile de cost. Spre deosebire de alti (nu spun cine) care iti vand un produs despre care stiu in mod pertinent ca e defectuos, iar daca ai ghinion sa-ti crape dupa ce a iesit din garantia (aia minima la care i-a obligat legiuitorul)  esti bun de plata. 

PS

La pret sunt cat un Golf, care are  50CP si o punte motoare in minus. Si 8 ani de garantie mai putin. 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Poluez puțin: Fiat punto gpl 1,4, vândut la 80.000km, singura problemă becul din cadrul tachimetru,  acum are cubo, tot gpl cu 60.000km, fără probleme ; ducato 2016 a ieșit un furtun din filtru de motorină (suspectez doreii din service) în 170k, alt ducato 230k,aparatoarea de deasupra tobei de eșapament s-a rupt, un cap de planetară dinspre cutie și atât. Toate in garanție. 

Îmi place Tipo, nu îl fac hibrid... 

Share this post


Link to post

La Tipo pacat ca nu au o cutie automata pe benzinar. Altfel ar fi fost un best buy pentru cine vrea o masina de buget (alta decat Dacia).   Eu am mers cu unul dizal cu automata inchiriat si mi s-a parut OK, insa  dizalul acum pare un pariu riscant.... 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Hai ca la asta cu asumarea mi-a dat o lacrima. Eu vorbeam de Giulia/Stelvio bre. Si da, de aia dau garantie, ca nu se vind (decit in Italia). Ca e mai bune sau mai proaste ca altele, mi se rupe. Eu ma gindesc la urmatoarea in comparatie cu ce am acum.

Stiu ce zici de faza ta cu Skoda care a fost cam usor de porc. Aci nemtii sunt profesori sa-ti explice ca nu opera lor e proasta ci utilizatorul e tampit. La faza cu intinzatorul buba, Audi Hungaria care a produs 1.8 TSI 160 a facut informare catre grup ca masina nu tre miscata in primele 20-30 de secunde de la ignition, pina se sincronizeaza distributia, grupul a uitat sa spuna asta la clienti si oricum si daca o spunea, era usor neuzual ... au modificat intinzatorul si nu au mai avut probleme cu distributiile. Samd pot continua la nesfarsit ca mi-s satul de VAG.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...