Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
james kilowatt

versus la scutere!

Recommended Posts

I-am schimbat si eu uleiul luna trecuta si am facut peste 1000km, cred ca am scris in topicul dedicat. N-am reusit sa ii schimb filtrul de aer, am luat unul compatibil ca cel original era foarte scump. Insa cel compatibil nu intra in locas, cred ca il iau la pila. La curea nu m-am uitat. Tre' sa imi pun o priza USB pe bord, cea din "torpedou" ma enerveaza. Si sa schimb si locul de montaj al telefonului/gps-ului pe ghidon ca pe oglinda se balabane cam tare. N-a cazut nici la 140km/h si nici nu cred ca avea de gand sa cada dar parca nu e locul lui acolo.

Am gasit de cumparat manere incalzite, sa vad cum ma dau banii afara din casa si poate pun si asa ceva pe el. Anul trecut am mers pana in noiembrie si apoi tot timpul iernii cat nu a fost gheata pe jos. Nu se da jos usor imitatia de piele de pe sa ca ii puneam incalzire si in sa :D

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

La astea mici filtrul de aer e un simplu burete, si daca nu se potriveste il iei la foarfeca, nu la pila. Intretinerea e foarte usoara, o face chiar si cineva care isi scoate ochii in general cand pune mana pe surubelnita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vorbeam de ala mare. Cu ala mic ma dau prin curte acum, nu i-am mai facut nici un act ITP/RCA/etc. Si merge bine si ala insa nu mai are deloc baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuter mare, probleme mari :D De aia mie imi plac astea mici.

 

Daca tot ai permis A nu te-ar tenta o moto "adevarata"? Am vazut de exemplu ceva Honda cu motor de 750cc, si cutie automata cu dublu ambreiaj... se conduce ca un scuter insa merge ca un motor pe bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa ceva m-ar interesa. Insa am ceva interdictii de la nevasta. Cu cat mai mare motoreta cu atat mai des trebuie sa merg pe la biserica ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre asta spuneam:

http://www.fr.honda.be/motorcycles/range/adventure/nc750x-2014/overview.html

Are 219kile cu toate plinurile facute, mai putin decat Brugmann 400 deci tehnic vorbind nu e o motoreta mai mare :)

 

Nu e deloc o racheta, are un motor bazat de fapt pe unul de masina, de turatie joasa pentru o motocicleta si banuiesc ca e mai putin criminala fata de una din aia "pura" care prinde 300km/h.

Edited by james kilowatt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are rotile mai mari, nevasta nu ma crede ca nu e mai mare. Pentru ea aceea e racheta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racheta mea a facut 1000km de cand am luat-o, aka in aproximativ 7 luni. Sunt super incantat de ea in continuare, e de departe cel mai comod si mai distractiv mijloc de transport urban. Cand sunt nevoit sa merg cu masina in oras pur si simplu imi vine sa ma urc pe pereti cand stau la acelasi semafor de 3-4 ori...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si p'aici e la fel. Trebuie sa te inzestrezi cu mare calm cand intri in jungla urbana. Si cum eu bag doua cafele mari de dimineata, ma apuca dracii cand vad ca semaforul de la intersectia Budapesta tine verde doar zece secunde. Trec trei masini si iar stai cinci minute. Cred ca la anu' in vara ma dau si eu la un piston. Pe distante scurte e nemaipomenit. O sa-mi fie aiurea pana ma obisnuiesc, dar m-am saturat sa plec de Pasti si sa ajung de Craciun cand am o treaba urgenta de rezolvat.

Nu ma lasa cucoana mea, zice ca la varsta asta mai sunt om de mers pe scuter. Da' ii fac eu o "bucurie" :rant: cand l-o vedea in curte fara sa stie cand il cumpar.

Edited by pringles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deh, capitala, monsher!

Prin provincie, daca te scoli mai devreme, ai sanse de navigatie decenta (intre 7 fara zece si 8 fara zece se "construieste"

diferenta intre un trafic aproape de vis si ambuteiajul asezonat cu delicventi caracteristic cosmarului numit "trafic urban

roman" (poate o fi si pe la altii, mie mi-ajunge asta!).

Beleaua e dupa-amiaza/seara, cand e mai greu de "fentat" zonele aglomerate....

Desi e inca o temperatura clementa, chestia cu 'bicicleta motorizata" e, deocamdata trecuta in rezerva....

Va doresc numai bine. Florin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura sa stii ca nu-i un impediment. Dinpotriva, cand se face frig traficul e si mai criminal, cei care mai mergeau pe doua roti abandoneaza ideea si trec la 4.

Problema e mai degraba cu apa sau cu alunecusul. Daca e frig insa uscat nu-s probleme. Mai ales ca exista inclusiv scutere incalzite, care sufla aer cald la picioare sau care au manerele incalzite.

 

Cu taraboanta mea am prins iar aproximativ 8km de centura (autostrada). Din nou a ajuns la 100km/h pe ceas (probabil 90-95 real, e viteza cu care merg si camioanele). Insa felul in care ajunge la viteza asta si ramane fix acolo indiferent daca drumul isi schimba panta ma face sa cred ca are o forma sau alta de restrictie undeva. Nu ca m-ar interesa din alte motive decat pur.... academice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-a pus pe ganduri Honda CTX700N. Se gaseste sh in Germania, are cutie automata DCT - dublu ambreiaj - cam 6000 euro, sau noua cam 7000 euro. Wow!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pana la urma a castigat Vision... SH. Adica Vision la SH, 580km facuti, la juma' de pret fata de una noua.

 

 

 

Rasnita a trecut de 2000km vinerea trecuta. Asta inseamna aprox 1400km in ceva mai putin de 9 luni. In general faceam aproximativ 1000-1200km/an, deci clar ca anul asta am mers mai mult decat de obicei.

 

Insa anul 2015 cica a fost cel mai cald din istorie, deci se explica. Am mers destul de mult si cu bicicleta, insa foarte putin cu masina.

 

Astia de la IPCC ar putea masura incalzirea globala dupa cati km fac eu cu scuterul, fara sa mai fie nevoie sa triseze la masuratorile lor prin copaci si sa arunce bani pe sateliti si alte prostii :D

In plus, am descoperit inca o bucla de feedback negativ in modelul climatic: atunci cand clima se incalzeste: eu merg mai putin cu masina si mai mult cu scuter/bicicleta, deci imi scad amprenta de CO2, ceea ce duce la incetinirea incalzirii. Alo, IPCC, se aude? ia integrati si asta in modelul vostru climatic, da? Vedeti ca am emis asa de putin CO2 anul asta cald ca poate la anul o sa ne kkm pe noi de frig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și apropo de frig, cred ca azi a fost cea mai friguroasa zi de când am rasnita asta. -8 noaptea, și -6 dimineața. A pornit fără probleme, deși ma temeam puțin ca fiind frig, ulei poate gros (10w30, exotic), bateria cine știe și canci pornire la pedala ma lasă cu ochii în soare. Însă n-a făcut figuri.

 

Oricum, bicicleta o ia de la prima pedala în caz de nevoie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am vazut topicul asta ma gandeam ca-n Belgia este cald si ai scos la plimbare scuterul.

Dupa aceea am vazut ca doar l-ai bagat in seama si l-ai intrebat daca sta bine cu sanatatea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu... Merg aproape zilnic cu el, însă temperaturi asa scăzute n-au mai fost de când l-am cumpărat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici anul asta nu e topicul potrivit ca sa scriu despre salonul auto, însă tot aici o sa scriu.

 

Deci cum ziceam, am fost iar la salonul auto din bxl, mulțumită ălora de la skoda care mi-au trimis doua invitații.

 

Bai nene... Trist anul asta. Mult mai rău decât în anii de criza.

În primul rand gagicile... Auch. Nasol de tot. Jumătate erau bărbați. Jumătatea ailaltă erau de la departamentul de contabilitate, sau juristele, scoase cu biciul din birou, date cu ruj și trimise sa fie amabile cu clienții. Voi ați văzut vreo jurista amabila?

În 11 săli era una cu silicoane mai reușite la o firma de tuning, una cu fusta mai sus de genunchi însă și aia cu celulita și vreo doua mai răsărite la standul Mercedes și Smart.

 

În materie de noutăți au adus alfa giulia, care cică se va vinde cam peste 3 luni și va costa pe la 35ke cu benzinarul de 240cp. Un pic cam strâmtă pentru gustul meu, și interiorul un pic prea sobru. Păcat, pentru ca tehnic e un BMW killer (aia cu trifoiul de 510cp a umilit seria M pe nurgburgring și a ieșit chiar mai rapida și decât lambo)

 

La bmw ma atrage în continuare seria 3, însă prețul e un dealbreaker. Un320d echipat la 57.000, sa ma aștepte. Și 3 ani garanție, uau! Cu unul în plus fata de tot grupul vag, cărora nici nu le este jena sa afișeze garanția de doi ani pe geam. La jegoșii de la vag deja nu mai puteai sa te urci în mașini cu 10 minute înainte sa închidă.

 

În schimb în ceea ce ma privește c-klasse rămâne în pôle position. Chiar dacă nu e foarte mare, da impresia de spațiu aerisit.

 

M-am înscris la un drive test cu Smart forfour, singurul înlocuitor potențial al citronelului. La dimensiuni e cam la fel, însă are un motor mai potent, mai multa insonorizare, are o poziție înaltă care cred ca i-ar plăcea unei femei și cutie cu dublu ambreiaj care e probabil mult peste mmt-ul meu actual.

 

De la chineji mi-a plăcut Mazda 2, am reușit sa stau comod pentru prima oara și în mx5

Am avut o surpriza plăcută cu noua Honda jazz. E spațioasă, da impresia că e comparabila cu golful în interior! Sincer nu ma mai așteptăm de la Honda decât la faliment.

 

Tucsonul e suv-ul anului pe meleagurile mele. Poate părea scump, însă un ranj rovahr tot cu motor de 2 kile diesel costa dublu și încape în portbagajul unui tucson.

 

Cam asta a fost. La motociclete par ca revin la moda cele retro, am văzut din ce în ce mai multe firme care refac motociclete ca acum 50 ani.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuterele mele sunt desfacute pe bucati, am niste carene la vopsit ca le-am zgariat sau erau deja zgariate cand le-am luat si nu m-am obosit sa le repar. Suzuki nu mai e pornit din toamna dar am un incarcator din ala de baterie destept ce tina bateria incarcata pe el. Cumpar de pe aliexpress porcarioare pentru el, acum mi-am luat un incarcator usb sa il montez pe bord. La noi e 100 lei, la ei 2$ cu transport gratuit. Acelasi incarcator bineinteles. Am mai luat unul sa il pun in locul brichetei la ix35 :D Chinezul tot la chinez trage.

Peugeotul mai porneste doar la pedala si cu mare greutate cand se amorseaza alea pe acolo. Dupa ce porneste nu am treaba cu el, duduie. Ultima oara cand m-am uitat al el era fara husa si cu 30 cm de zapada pe el. M-am gandit sa il curat dar ma gandesc ca poate zapada il protejeaza :D husa nu stiu unde e ...

Astept sa ajung acasa sa pun inapoi carenele pe ele si eventual sa le dau o cheie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2500km pe ceas azi. Tinand cont ca pe 11 aprilie anul trecut schimbam zemurile la 610km, inseamna ca merg 1900km/anual. Si mai inseamna ca trebuie sa imi gasesc timp pentru un nou schimb de ulei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am facut o revizie anuala la scuterul negru, acum are 2850km. 800g de ulei ravenol moto 10w30 si un filtru de aer oem de pe ebay china. Uleiul vechi (acelasi, ravenol 10w30) rulat aproximativ 2300km era negru si ochiometric parea destul de pipi. Totusi nivelul nu era crescut deci nu cred sa fi intrat cantitati mari de benzina in el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trecut de 3500km, adica aproximativ 3000km de cand e la mine. Estimez ca mi-a prelungit durata de viata cu vreo 10 zile (m-a scutit de aproximativ 300h de blocaj de trafic :D) asa ca e o super afacere :D E un fel de masina a timpului...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 4km pana la birou, și mai mult de jumătate din timp merg cu bicicleta. Cu alea dinainte n-am făcut peste 1000km/an. Dacă fac pretul/km iese la fel de scump ca o mașină. Însă timpul câștigat e inestimabil. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... si ca in fiecare ianuarie, iar a fost Salon Auto la Bruxelles.

Insa fiind patit de anul trecut, am fost doar asa, intr-o viteza. Cam o ora jumate am vizitat toate standurile.

 

Anul asta am vazut foarte multe hibride, inclusiv de la asiatici. Toyota au venit si cu hibridul "clasic" si cu cel "plugin". Diferenta intre ele e marisoara, cel plugin e doar 4 locuri, nu 5, si portbagajul cat citronelul meu. In rest e plin de baterii :D Ambele au acelasi design discutabil.

La BMW hibridele sunt destul de discrete, singurul lucru care le tradeaza fata de modelele din care sunt derivate fiind portbagajul mai mic. Si e interesant faptul ca la Serie2 hibrid motorul termic e in fata si cel electric in spate, fiind astfel o forma interesanta de awd. Interesanta pentru cui ii place desinul apropiat de al unui monovolum.

 

Pentru mine hibridul cel mai interesant pe care l-am vazut e cel de la ... Hyundai. Ioniq (poze) mi se pare chiar un hibrid interesant. Are pret decent, sensibil sub concurenta. Designul e acceptabil, cel putin in comparatie cu noul Prius. Interiorul e decent, fara sa fie nici flashy nici trist. Are cutie de viteze "clasica" in loc de CVT-ul de la Prius care il face ceva mai placut de condus. In interior spatiul e decent iar la capitolul portbagaj as spune ca e cel mai mare ochiometric vorbind, plus ca avand deschiderea de hatch e foarte usor accesibil.

Pacat ca desi pe hartie are 141CP, peformantele sunt relativ modeste pe hartie (ceva comparabil cu o Ceed 1.6).

Insa oricum m-am inscris la drivetest, sunt curios cum se misca :) Nu ca l-as cumpara maine, insa vreau sa vad si eu ce-i aia "progres" :D

Anul trecut m-am inscris la drivest la Smart forfour, drivetest care nu s-a materializat niciodata. Insa am fost invitat la un drivest cu noua serie E (am povestit pe aici despre el), probabil au incurcat aia borcanele... Sa vedem daca astia de la Hyundai or sa fie mai atenti cu borcanele.

 

Mercedes a lansat "GLA"-ul. Adica un A-Klasse defect, mai inalt si sensibil mai inghesuit in interior. In rest cam aceleasi modele ca anul trecut.

 

La fiat au bagat 124, roadster frate cu Mazda MX5, diferenta fiind motorizarea 1.4 turbo multiair proprie celor de la Fiat. La design as zice ca e mai interesanta decat MX5. Si era singurul roadster expus in tot salonul, toti se suv-izeaza si nimeni nu mai stie ce inseamna de fapt nici masina "sport" si nici "fun".

 

La VW era "noul golf". Eu sunt incapabil sa fac diferenta intre generatii, pentru mine sunt toate la fel. Pe dinauntru insa "noul golf" asta (si derivatele ei) mi se pare una dintre putinele compacte care ofera spatiu aproape de al unei berline si nu-i pot gasi un defect major care sa-l faca un dealbreaker. Adica pot, pretul si garantia de c.cat, minimul legal ca sa poata vinde in Europa.

 

La smart aceleasi modele, n-am remarcat de fapt decat preturile. Un fourfour expus costa 23k€ cu tot cu reducerile de salon (eu pe superbul meu am dat 24).

 

LA Reno mi-a placut Megane, insa nu-mi place tabloul de bord cu prea multe ecrane (stiu ca asta e tendinta, insa mie nu-mi place). Insa de la Reno singurele care mi se par ca isi merita banii sunt cele pe care scrie "Dacia", alelalte mi se par cam scumpe pentru ce ofera.

 

LA audi noutatea (pentru mine) e Q2, care cica e suv-ul anului. O fi, mie nu mi-a placut, da senzatia de inghesuiala (si spun asta fiind proprietar printre altele de Citroen C1).

 

La Citroen incep sa aduca toata gama pe linia Cactusului si a noului C1, care mie nu-mi place. Plus bordurile "cu ecrane".

 

O aparitie interesanta mi s-a parut Q30 de la Infiniti. O compacta care poate merita luata in calcul, desi probabil e exorbitanta si cine stie ce piese Reno are pe la motor, in special daca gresesti si iei dizal. Insa aveau si motoare interesante pe benzina.

 

Suzuki au facut facelift cam la toata gama, si au scos un nou Baleno, care desi cam anosta nu e rea, destul de practica si de spatioasa si foarte ieftina in comparatie cu concurenta (cu exceptia poate a Daciei). Motor de 1kil turbo, 110CP, nu e neaprat rau. Un urmas al... accentului?

A, si au scos si un nou Ignis, insa cel expus avea o motorizare "antica" de 1.2 aspirata care nu-s convins ca il misca suficient de bine ca sa merite luat in calcul, mai ales ca e awd.

 

LA foarte multe asiatice am vazut tendinta de a scoate blocurile optice din spate in afara "caroseriei", care se ingusteaza (o fi poate mai aerodinamica), in genul Toyota CH-R. Un exercitiu de design care poate ajuta la aerodinamica, insa compromite spatiul interior.

 

De fapt, daca stau si ma gandesc, sunt foarte chitibusar, nimic nu-mi place :D Probabil semn ca imbatranesc. Si ca sa fie si mai evident faptul ca imbatranesc, probabil ca daca ar trebui sa-mi cumpar maine o masina, as merge pe Golf....

... de fapt nu, reformulez. Mie Golf sa zicem ca mi-ar trebui dpdv practic. Daca ar trebui insa sa-mi cumpar o masina fara sa tin cont de partea practica as lua Fiatul ala 124 decapotabil :D Inca nu-s chiar atat de batran...

post-2378-0-20567600-1484753232_thumb.jpg

post-2378-0-54672400-1484753237_thumb.jpg

post-2378-0-39083800-1484753242_thumb.jpg

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer eu sunt foarte tentat de un Ioniq plugin ca sa ma fatai cu el prin oras dar depinde mult de pret si de buguri, de exemplu la cutia DCT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...