Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
james kilowatt

versus la scutere!

Recommended Posts

Salut

Chinezaria mea de scuter are deja peste 3 ani si un halucinant +4000km la bord. Consider deci ca si-a indeplinit misiunea principala, de a ma instrui in materie de mers pe 2 roti motorizate asa ca vreau altul.

 

Criteriile obligatori (si motivele) sunt urmatoare:

- 50cc - nu trebuie inmatriculate, si au voie sa mearga pe (unele) piste de bicicleta. Greu amendabile :D Totusi, daca trebuie musai se admit si 125cc.

- In caz de 50cc, motor 4T cu 4 supape.

- In caz de 50cc, sa fie cu carburator (derestrictionarea celor pe injectie gen yamaha neos e moartea pasiunii)

- Roti intre 12" si 16". 10 (ca cel actual) sunt prea mici, ideal ar fi 12-13, ca sa se pupe mai bine si cu criteriul urmator.

- Compact ca dimensiuni, si cu planseu plat la picioare, foarte util in cazul in care trebuie trasportat ceva mai voluminos. Cele gen moto arata f bine insa sunt nepractice daca ai de carat. Cele cu roti prea mari in general sunt mai mari iar planseul plat e mai scurt.

- Frane disc fata spate sau tambur de min 110mm spate. ABS si/sau CBS obligatoriu. Singura data cand m-am varsat cu scuterul actual aveam 3km/h intr-un garaj cu podea f alunecoasa si uda... iar aici ud e in 80% din timp:D

 

Optional, sa aiba:

- Turometru

- Faruri cu becuri H4/H7

 

Pret pana in 1800-2000€.

 

Singurul pe care l-am gasit care sa respecte toate criteriile (inclusiv pe cele optionale!) e tot o chinezarie, si anume Baotiaon bt49qt-12 Rocky. Asta are si avantajul ca al meu poate fi transformat in donator de organe in caz de nevoie (al meu e bt49qt-9 Speedi, care insa are motor cu 2 supape). Problema e insa ca nu il mai gasesc importat in Be. Iar pretul e scazut, undeva la 1000€.

 

Dintre cele putin mai curatele (taiwan sau japonia) ar fi urmatoarele in lista

- Sym Symphony SR (fie 50, fie 125cc). N-are ABS, are roti de 16

- Sym Jet4 50cc - N-are ABS, frana spate cu tambur, roti 13 fata si 12 spate.

 

Cu motoare mai mari

- Sym Symphonty 125.

- Keeway (china) 125cc (fara ABS, insa motor racit cu apa)

- Honda Vision 110cc (fara ABS, insa cu CBS)

- Kymco Agility 125cc (12" sau 16", fara ABS)

 

Lista e deschisa. Deocamdata cu exceptia chinezariei care respecta toate criteriile, in pole position ar fi Sym Symphony de 50cc care e la 1500€.

 

Ceva sugestii, argumente pro sau contra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update de informatii:

 

 

Azi am fost la salonul auto (si moto) bruxelles si am bagat un ochi mai atent la scuterele disponibile. Am ajuns la doua concluzii:

 

Prima: Imi place masina mea :D E misto si face toti banii, si n-am vazut ceva care sa ma faca sa visez noaptea decat la +50k€. Insa nimic care sa ma faca sa consider masina mea un jeg obosit, ca am luat teapa si ca mai bine mai asteptam ca sa iau ceva mai bun care era "pe teava", si ca trebuie musai schimbata pana la anu'.

 

A doua: la scutere raman doua in cursa:

 

- Baotian Rocky, chinerazia de care spuneam mai sus. Nu era prezenta, insa am gasit un importator care o are pe stoc. 1100€ si dau si prima revizie gratis. Probabil ca o sa merg sa o vad sambata. Frane disc fata-spate, motor cu 4 supape, ABS, turometru.

 

- Honda Vision, dintre cele pe care le-am vazut mi s-a parut cea mai interesanta. Fie 50, fie 110cc (2 supape), asta ramane de vazut intr-un versus separat. 1700€, astia nu au nicio promotie "de salon" la modelul asta ci doar la cele mai mari. Desi e made in china e facuta bine, si e micuta si usurica, si e comoda, e naturala pozitia. N-are ABS si nici disc spate, insa are CBS iar tamburul e marisor si tine OK, nu ca jegul meu.

 

Celelalte mi s-au parut prea "imperfecte". Sym-urile mi s-au parut prea pari si prea greoaie, desi pareau bine facute. Peugeot sunt chinezarii cu badge. Nici macar nu s-au mai obosit sa scoata etichetele chinezesti de pe componente (fara exagerare). Kymco nu mi-au placut prea tare ca pozitie, stai cam prea in fata. Am mai vazut cateva marci pirat care in mare sunt tot Baotian insa cu alt badge, pe ele scrie "neco" sau "razzo" insa daca te uiti atent pe motor scrie baotian. Insa niciuna n-are ABS, frane spate pe disc sunt putine, n-are niciuna motor cu 4 supape. Yamaha/MBK sunt cam prea scumpe pentru o paraitoare pe roti.

 

Raman deci in cursa Baotian Rocky si Honda Vision. Probabil ca o sa ma hotarasc dupa ce vad chinezaria, insa sunt deschis la idei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut si eu recent o stire ca la nu'sh ce expozitie auto din India au venit cei de la Harley Davidson !

Cum la ei motopartza este principalul vehicul de locomotie, era si cazul ...

Probabil daca pun mana de la mana locuitorii unui cartier, hai sa zicem din Calcutta, isi pot cumpara una :D

Bineinteles ca locuitorii unui cartier din New Delhi isi pot permite un Hyundai, ca-s mai multi ;)) Sau nu? :dontknow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da stiu, acum un an erau pe la 8-900€ si la mine, acum au disparut! E unu' la promotie la 700€, insa e "clasa A" adica restrictionat la 25km/h. Hardware sunt identice, si restrictia se poate scoate in 30s insa e totusi naspa sa fie clasa A in hartii si in realitate sa prinda 65-70, daca te prinde militia e naspa, ca vor presupune ca ai falsificat hartia intrucat in general "clasa A" sunt 25cc.

 

Insa nu mai gasesc importator in Be, au aparut cum spuneam marci "belgiene" gen Neco sau Razzo care sunt tot Baotian si probabil au un deal cu aia sa nu mai vanda direct sub numele lor. Problema e ca modelul "rocky" nu-l vinde nici Neco, nici Razzo, ci vand doar modelele "chioare" la preturi si mai mari.

 

.... mamii lor de comercianti! Unu' nu mai munceste, tot ce-i duce capu' e sa cumpere ieftin din china si sa vanda scump aici, mai fac si tot felul de dealuri la limita legii, si se mai mira ca se duce dracu' economia europeana. Nici olandezii nu produc mare lucru, insa macar fix aceleasi chinezarii la olandezi sunt 600€, nu 1300. Olandezii macar au bunul simt sa bage 300% marja de profit, nu 700% ca belgienii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, deci am discutat cu Honda si am obtinut o reducere de ... 10€ fata de pretul de catalog. Aka de 0.52%. De fapt am obtinut o reducere de 100€, insa se plateste si o taxa de 90. Si asta doar la cele aflate pe stoc, care sunt toate negre. Poate negru pe un chopper cu elemente cromate da bine, insa pe un scuter integral din plastic arata cam gothic.

Jenant, chinezii au dat 8% + prima revizie gratis.

Insa Honda sunt consecventi, si cand imi cautam masina tot cam la fel a fost cu ei.

 

Pe de alta parte, scuterul chinezesc aflat pe stoc nu are nici frana spate disc nici ABS, asa ca nu ma tenteaza. Insa cica vor aduce modelul upgradat cu frane disc fata/spate peste 3-4 saptamani. Sa vedem si la ce pret.

 

Prin urmare, m-am cam razgandit, nu imi mai iau scuter nou imediat. Mai merg cu rabla asta (care, sa nu fie de deochi, merge brici).

Daca intre timp crapa, sau primesc o oferta interesanta de la chinezi la versiunea cu 4 supape / frane disc care e asteptata peste o luna, vad atunci ce fac. Iar daca nici asta nu iese, la Salonul Auto 2013 va fi Moto si Rulote, deci in principiu ar trebui sa am modele mai multe de ales.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma am primit o oferta interesanta, de le chinezi. Adica, am vrut sa spun, de la niste olandezi din Eindhoven care lucreaza cu chinezii.

 

Asa ca am comandat pana la urma modelul nou de Baotian Rocky. Are un facelift, acum are toate luminile integrate in caroserie, in rest e acelasi ca modelul vechi. 49cc, motor 4T cu 4 supape, 2,7kw@8krpm (asta actual are 2.2), roti de 12", disc pe fata si tambur pe spate. Nu are ABS, era in optiune, 125€, insa pana la urma mi-l pun singur. Doar supapa de ABS costa 15€iar etrier + abs undeva la 40, si e orecum plug&Play.

Din cate stiu modelul asta are si alarma din fabrica... iar daca n-are, oricum pentru mine conteaza mai putin. Are insa si turometru, util cand ai de facut reglaje.

 

Are esapament 2T-style, chestie dupa care nu prea ma omor, da' asta e. Daca ma enervez pot sa il schimb si sa-l pun pe asta de la rabla actuala (daca nu scap de ea).

 

Poza sunt facute chiar in depozitul alora, mi-am trimis-o prin email cand am cerut mai multe detalii. Cu tot cu livrare acasa a costat ceva peste 1000€, desi pretul oficial e pe la 1300.

Interesanta si chestia cu garantia... deci daca se paradeste nasol si trebuie sa faca reparatii hardcore sau sa il schimbe, ma costa 42€ sa vina aia din Eindhoven sa-l ia. La cel dinainte aveam garantie belgoida si ca sa se deplaseze unu' din S Bruxelles-ului, la 15km distanta pentru reparatii sau intretinere doar pretul deplasarii era 56€...

 

Chinezaria asta are motor 139QMA, o versiune de GY6 (cealalta find 139QMB) care e cel mai raspandit motor de rasnita de 50cc din univers, si e plin netul de informatii sau piese pentru el la preturi derizorii. E un soi de 1.9TDI al scuterelor.

post-2378-041401300 1328625729_thumb.jpg

post-2378-080745200 1328625739_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea acum sa trec la clasa mai mare - 125cc. Rasnita din postul trecut s-a stricat cam prea des pentru gustul meu si am de gand sa renunt la el.

125cc are unele avantaje: - pot merge mai linistit in tuneluri (unde masinile au 70-80km/h, al meu prinde 70-75 la vale si la deal ramane fara suflu), pot merge mai calm la deal, mai ales cand sunt pe banda de autobuz (manevra legala din 2011, insa enervanta cand ala te claxoneaza din spate si nu-i poti da fum, iar el nu-i la curent cu ultimul racnet in materie de legislatie..).

Are si dezavantajele : faptul ca e inmatriculat si deci amendabil, si nici nu mi-e clar daca am voie sa iau banda de biciclete.

Criteriile mele au ramas cam aceleasi

- sa fie scuter de fete teehee.gif (aka sa aiba zona plata la picioare)
- sa prinda 70-75 chiar si la deal
- sa aiba roti maricele (12-16")
- sa fie cat mai compact la dimensiuni si mai usor, incat sa fie manevrabil (ca s-o poti face pe tarzan ca sa enervezi soferii)
- sa aiba frane decente.

In shortlist ar intra asa: Sym Symphony, Piaggio Liberty, Honda Vision, Honda SH. Insa din astea 4 cele doua Honde ma tenteaza cel mai tare

Honda Vision 110cc
Roti de 14"
Motor cu injectie, racit cu aer, 8.4CP
Vmax 90km/h
102 kile cu plinul facut.
CBS - adica cand pui frana pe fata actioneaza si frana pe spate (disc fata, tambur spate).

Honda SH125
Roti de 16"
Motor cu injectie, racire cu apa, 11.8CP
Vmax 100km/h
134 kile cu plinul facut
ABS pe fata, discuri fata -spate.
sistem start&stop

La Vision ma tenteaza faptul ca e mai compacta, mai usoara, si e incredibil de silentioasa. Pare mai manevrabila. CBS-ul pare tentant, insa am dubii legate de eficacitatea tamburului pe spate.
La SH125 ma tenteaza racirea cu apa (desi la mine apa e si-n aer biggrin.gif ), puterea suplimentara, ABS-ul si frana disc si pe spate.

Inclin mai tare catre vision, in special datorita celor 30 kile in minus... insa cu SH n-am facut drivetest inca. E posibil totusi ca in urma drivetestului sa ma razgandesc, deoarece desi e mai grea, e sensibil mai puternica si are si o suspensie mai sofisticata care poate o face mai safe. La pret vision e cu 1000€ mai ieftina. Desi s-a scumpit recent cu 500€.... Astia de la Honda cauta falimentul cu lumanarea.

Vision se face in china. Ceea ce e de bine... SH se face cica fie in Italia, fie in Thailanda.... cu motoare facute in Vietnam.

Deocamdata nu ma grabesc foarte tare, probabil ca daca ma bag astept salonul auto (la inceputul lui Ianuarie) ca sa negociez cu ei, asa ca am timp sa mai culeg informatii si pareri si sa fac eventual si niste teste. Insa daca cineva are experienta cu vreunul din modelel astea, sunt curios.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mers o perioada cu un Piaggio MP3 Yourban. E adevarat ca este mai mare decat cele mntionate de tine. In cea ce priveste manevabrilitatea..este net superior datorita celor 2 roti d p fata. E adevarat ca unul nou e vreo 6500 eur. Dar in gasesti sh la vreo 2500 eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ma refer la manevrabilitate, ma refer la treceri la mm pe langa retrovizoarele BMW-urilor, cu 15km/h, nu la scheme facute la 200km/h :D E important sa fie cat mai mic, de multe ori locurile sunt prea inguste si pentru o bicicleta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am fost și m-am dat cu Honda SH... sh. SH-sh. Adică are o luna vechime, si 53 km.

E faina dracovenia și merge bine. Stabila, mai ales la viteze mari și silentioasa, comparabila cu vision la capitolul asta. Frâne faine, poziție ok, nu e prea înaltă, mi-a plăcut. Raza de bracaj e incredibil de scurta.


Totuși la viteze mici nu are lejeritatea la slalom al unei paraitori cu roti mici și 40 kile în minus. Greutatea suplimentara se simte când îl înclini mai mult (când treci de exemplu printre o bordura și un retrovizor).

Tot la capitolul minusuri, are portbagaj minuscul. Adică e cam la jumătate fata de cel de la chinezaria mea. Noroc că are topcase, ca altfel n-ai avea unde să lași o cască întreaga. Nu mai țin minte cat e la vision portbagajul Însă sigur e mai mare.


O sa încerc sa mai văd încă o data și un vision, ca sa ma pot hotara. SH imi face cu ochiul pentru puterea ceva mai mare, insa vision e cred mai agila cand treci printre masini oprite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa schimb si eu Peugeotul insa trebuie sa dau de carnet pentru categoria A ... ih ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce te chinui cu scutere , cand ai putea da ptr permis cat. A si nu-ti mai bati capul ?

Tinand cont ca le tot schimbi mereu in cm mai multi .

Edited by ctrad

Share this post


Link to post
Share on other sites

In oras sunt mai practice scuterele decat motocicletele. Mie pentru oras imi trebuie.

 

In plus, ca incepator batran, ma rup astia cu asigurarile pentru o moto "adevarata". Nu-mi convine sa platesc 1000€ asigurare pe an, ca sa fac 1000km (acum cam atat fac).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinand cont de argumentele aduse .........ai dreptate .

Eram in necunostinta de cauza unde si cat o folosesti .

Edited by ctrad

Share this post


Link to post
Share on other sites

@james: Sunt si mai comode. Si mai putin periculoase :D Eu de exemplu vreau unul putin mai mare ca sa trec de limitarea aceea de 45km/h sa nu ma mai vanture toate camioanele. In rest sunt incantat de Peugeotul de pana acum.

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hai sa scriu aici, desi nu e topicul cel mai potrivit.


Azi am fost la salonul auto din Bxl. In anii impari specificul e "moto si distractii". Eu am mers pentru scutere, insa in realitate o singura sala era cu moto, restul (pana la 11) cu masini.


Cu scuterele, e si calda si rece. Partea rece e ca astia de la Honda vor in continuare sa se sinucida Da' rau. In perioada cand tot incearca sa te momeasca cu tot felul de oferte, astia de la Honda te trimit direct la plimbare: "n-avem nicio promotie la modelele 125cc". Hai plimba ursul la concurenta. In plus, acum cand scriu nu le merge siteul... cand toata lumea cauta si compara oferte.


Partea calda e ca am mai vazut un model care imi place: Honda SH 125i "Mode". E un compromis bun intre SH125 clasic care e prea greu pentru gustul meu (136kg) si cea care imi place mie, Vision 110. Are mai putin de 10 kile in plus fata de Vision, are saua mai jos decat SH, insa pastreaza avantajele SH-ului: motorul mai puternic, ABS, racire cu apa. E o idee mai scump decat Vision insa mai ieftin decat SH. Interesant.

Concurenta ar fi asa: Vespa/Piaggio, care la motorizari n-au rival, insa fata de Honde sunt si dublu la pret, si nu se justifica la modul meu de utilizare (eu tarlia mea n-a mai miscat-o din octombrie). Sau taiwanezii de la Sym ori Kymco, insa cu astia problema e ca la modelele de 125cc care imi plac mie n-au ABS si motoarele sunt ceva mai slabe decat Honda. Prin urmare, daca ma hotarasc sa schimb tarlia, batalia va fi intre doua Honde, SH Mode ABS 125 si Vision 110. Trotinetele imi plac insa concesionarul mi se pare ca fumeaza chestii tari.


Cu masinile treaba e cam ca anul trecut. Au fost ceva noutati, insa cred ca imi mai tin in continuare cele doua rable. La berline e greu sa dai peste una cu adevarat completa la un buget decent, sa zicem pana in 40k€. Mi-au placut mai multe: Infiniti Q50, Mazda6, Mondeo, C-Klasse, Serie 3. Sunt decente la spatiu si poti lua si o motorizare + cutie decente. Insa niciuna dintre astea nu e un 5 locuri autentica, ci tot 4,5 locuri. Toate au tunel pe podeaua din spate, la unele imens, de ex la Jaguar XF pe locul din mijloc nu are cum sa stea un adult, desi masina e marisoara, din cauza tunelului central. Pe mine unul nu m-ar deranja foarte tare, insa mi se pare aiurea. Daca vrei una cu 5 locuri autentica trebuie fie sa mergi la o clasa foarte scumpa fie la monovolume.


La capitolul jucarele de oras am fost dezamagit de noua tripleta 108/C1/Aygo. Sunt ceva mai mari decat modelul anterior, insa nu au spatiu in plus semnificativ... ci dimpotriva, in minus in anumite directii. Eu, care nu-s enorm nu incap in spate, dau cu capul in tavan. (vezi foto). La modelul meu n-am problema asta. Daca ar fi sa trebuiasca sa schimb marele alb fie ar trebui sa merg la coreeni (I10/Picanto) fie ar trebui sa schimb clasa (C3, Micra, Jazz, Rio, la clasa urmatoare sunt cateva care mi se pare OK).

Tot la capitolul jucarele pentru oras, o bila alba pentru Reno, cu Twingo. In sfarsit cineva a avut tupeul sa scoata (din nou) o masina de oras cu motorul in spate. E cam cat citronelul meu la dimensiuni, insa e teoretic 5 locuri si are portbagaj mai mare (188vs130l). Si un 0.9turbo interesant.


Luat pe marci, mie unuia mi se pare ca Ford au modele reusite la toate clasele. De la ei mi-a placut si Fiesta, si Focus, si Mondeo, si au si motoare si cutii de viteze haioase.

As fi acordat si un Oscar pentru intreaga cariera celor de la Hyundai, daca veneau cu o berlina motorizata decent. In rest stau bine la toate celelate clase, insa berlinele lor sunt anemice (excluzand Genesis care e taxat criminal in €U). Pe astia care aleg motorizarile pt europa i-am mai injurat si pe topicul de stiri.


A, si mi-a placut si noul Leon FR Cupra (2L turbo, 280CP, DSG, interior decent, spatiu ok). Suna interesant pentro o masina de familie nu prea mare:D

post-2378-0-73905800-1421708871_thumb.jpg

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sa redeschidem discutia:


Azi am fost la un dealer Honda independent si am negociat "conditii salon" la SH Mode si la Vision 110. La ambele au facut un discount de 180€ (fata de 10€ anul trecut e de bine :D).


Canditatele sunt deci SH Mode:


Roti: spate 14, fata 16

116kile cu plinul facut

1930x665X1105

Garda la sol 145mm, inaltimea seii 765mm

125cc, 8.4Kw (11CP), 12Nm, injectie, racire cu apa, rezervor 5.5l, consum declarat 2.11l/100km

Start&Stop deconectabil, frane CBS (aia de la salon de la Honda sunt boi, au scris ABS in loc de CBS)

Pret (cu tot cu promotie): 2650€


Au una alba si una neagra in stoc.


Vision110:

Roti 16"

102kile

1845x670x1090mm,

inaltimea seii 785mm, garda la sol 120mm

108cc, 6,2Kw (8CP), 8.7Nm, injectie, racire cu aer, rezervor 5.5, consum declarat 1.9L/100km

Frane CBS

Pret promotional: 2150€


Au una neagra mat si una rosie in stoc.


Alegerea e foarte tampita. SH Mode e mai puternica si mai stabila (e mai joasa si mai lunga).

Insa stabilitatea e si dezavantajul principal: Vision e mai manevrabila, e simte imediat, si pare gandita special pentru asta, roata din fata e mai retrasa decat la SH. Pe mine manevrabilitatea la viteze mici ma atrage mai tare decat stabilitatea la viteze mari. Avantaj Vision.

Insa SH pare mai future proof, si pentru mine e si asta important pentru ca fac putini km, deci daca nu imi face probleme e posibil s-o tin mult timp. Avantaj SH.


Am o saptamana cica sa ma hotarasc (daca nu raman fara fonduri).... asa ca astept argumente si pro si contra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma a castigat Vision... SH. Adica Vision la SH, 580km facuti, la juma' de pret fata de una noua.

 

Impresii, nu vreo 50km facuti cu ea, in comparatie evident cu cel de 50 de pana acum:

Motorul e cu totul altceva (are 8.5CP in loc de 3.5 (si aia pe hartie pe hartie) deci e ceva diferenta). In primul rand e incredibil de silentios. La 50km/h e complet acoperit de zgomotul vantului si al strazii din jur. In plus, e suficient de puternic incat sa trebuiasca sa modulez acceleratia, nu mai e on-off ca la ala dinante. Acum nu prea mai ajung sa merg la blana decat foarte rar si pe distante scurte. Nu tine pasul cu un GT sau una mai puternica gen vespa (unele au 15CP, nu 8.5) insa e arhisuficient pentru traficul urban.
Frana e impecabila.
Desi pare mic, portbagajul de sub sa e suficient de mare cat sa incapa o casca "integrala" si un antifurt tapan (primit cadou de la fostul proprietar). Am comandat si o top case Kappa de 30l.
Ma bate gandul sa cumpar si un parbriz mititel ca ajunge repejor la viteze la care bate vantul :D La ala vechi ma plictiseam pana treceam de 50-55, viteze de la care incepeam sa simt vantul, la asta daca insist trec de 80 destul de usor chiar si in oras, intre doua semafoare mai lungi.... Parbrize sunt mai multe modele, de diferite marimi, trebuie sa ma hotarasc ce vreau. Vreau unul suficient de mare cat sa ma apere de vant (si ploaie) insa nici sa nu arate ca la Mobrele militiei de pe vremuri :D Am vazut unul care ajunge cam la inaltimea oglinzilor, s-ar putea sa fie destul.
Rotile de 14" sunt priceless cand treci peste canalizari, denivelari, linii de tramvai, etc.
Pana la urma dracovenia asta imi rezolva cele doua probleme de putere pe care le aveam cu cel anterior de 50cc:
1. Sa pot merge in tuneluri cu viteza traficului, aka pe la 70-80
2. Sa pot merge pe banda de autobuz chiar si la deal fara sa ma ajunga mastodontul din spate (cu ala vechi in pante era cam porno cand buzu' incerca sa ma impinga).
3. Sper sa nu se strice la fel de des ca ultimul...
Ce nu-mi convine, ca deh, nu s-a inventat chinezaria perfecta e faptul ca n-are kick.. are doar demaror electric. Moare bateria, te uiti la el.
Alta chestie ciudata, nu se pot stinge farurile. Are drl, pornesti motorul se aprind farurile, iar tu ai doar buton de faza lunga si faza scurta, on-off n-ai.
Am facut si niste mici mestereli, am reusit sa estompez cele doua zgarieturi pe plastic si sa dau cu vopsea termorezistenta pe suportul de la toba de esapapent care avea cateva pete de rugina.
Panarama merge cu ulei exotic - 10W30 pe care bineinteles ca nu l-am gasit in comertul socialist, asa ca am comandat din Nemtia, si negociez cu neamtul sa puna in acelasi pachet si un 10W30 pentru transmisie. Cam e urgent sa fac o revizie ca am senzatia ca fostul n-a facut niciuna, datorita kilometrajului foarte redus.
Ma mai interesez si de o scula de diagnoza. Cica motorul asta are o injectie "simplificata" care foloseste doar 5 senzori in loc de 8. Insa are ECU, are engine check si coduri de eroare. N-am gasit inca o scula de diagnoza originala din china ci doar originala originala care costa cam 20% din cat am dat eu pe el.
Si cica exista si powerbox pentru el :rolleyes: se lauda cu 15% putere si cuplu suplimentar, insa e probabil goanga.
Una peste alta sunt foarte incantat de el si cred ca am ales modelul care trebuia.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poze cu bestia pe doua roti inainte si dupa "accesorizare". Cutia e poate o idee prea mare (e de 30L), deoarece oricum mai mult de 2-3 kile n-am voie sa car cu ea, ca asa scrie pe suportul ei. Insa nici una mai mica (24L) nu are dimensiuni exterioare semnificativ mai mici.

 

Parbrizul nu prea are cine stie ce efect daca stau normal pe scuter, e cam la fel ca inainte. Insa daca ma las putin in fata si cobor capul incat barbia castii sa coboare o idee sub marginea de sus a parbrizului chiar se simte efectul, se face si liniste si nici nu ma mai da jos crivatul de pe el :) Ezitam daca sa-l las sau sa-l scot, insa cred ca pana la urma o sa-l las, mai ales daca ma apara cat de cat si de ploaie.

 

Azi mi-au ajuns si uleiurile din Nemtia (ravenol 10w30 pentru motor si motul 10w30 de transmisie) asa ca diseara intentionez sa-i fac schimbul de zemuri, ca sa stiu o socoteala. Si gata pana la anul apa paie si bataie! :)

post-2378-0-71899300-1428652652_thumb.jpg

post-2378-0-82230400-1428652657_thumb.jpg

Edited by james kilowatt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Facut schimbul de zemuri, arata 610km pe ceas. Cum spuneam, ulei de motor Ravenol 10w30, și Motul transoil 10w30 la cutie. Drăcia are acum pe ceas 610km.

Dați naibii chinezii astia cu indicatiile din manual. În carte scrie ca dacă umbli și la filtrul de ulei intra 800ml, dacă dai drumul doar la busonul de golire 700ml. Eu am umblat și la filtru. Nu e ca la chinezărie, asta are bușon de golire separat, si filtrul pe partea ailaltă a motorului (chiar dacă filtrul in sine arata exact ca la chinezărie). Când am desfăcut filtrul a mai curs ceva ulei, deși e mai sus decât busonul de golire. Apoi am pus cam 830ml...și e peste nivelul de maxim de pe joja. Ar fi trebuit sa pun 800fix, ca în carte. Criminali cu precizia lor de pictori de boabe de orez.
La uleiul de cutie în carte scrie ca "necesita cunoștințe tehnice" și recomanda sa merg la un dealer Honda. Vax, e fix același sistem ca la orice scuter, are un bușon de golire și unul de umplere. E ușor sa ghicești care sunt, fiind singurele șuruburi care nu se prind decât de o parte a capacului, nu de amândouă, si mai au si dimensiuni diferite fata de celelalte.
Uleiul de la cutie însă arata ca nou desi era depasit termenul de schimbare. Acum arata ca și mai nou :D

post-2378-0-03098600-1428765036_thumb.jpg

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am postat ieri ceva aici insa vad ca nu a aparut nimic. Si eu trebuie sa ii fac revizia. Uleiurile si alelalte la fac eu. Daca e cureaua de schimbat ... nu ma bag...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cureaua se schimba usor. Singura chestie e sa reusesti sa scoti piulita de la fulia motor, trebuie ori cheie de impact ori sa reusesti sa o intepenesti cumva (e plin iutubul de sfaturi). Partea asta dinspre motor - variatorul- e destul de simpla si nu se poate monta nimic gresit. Partea ailalta dinspre cutie unde este ambreiajul e mai ceasornicarie insa acolo nu trebuie sa umbli.

 

Adevarat a-nviat! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super!

Ma "batea" si pe mine un gand, pentru sezonul de vara...

Mai ales ca as fi facut un pic de naveta (+ aprox 12 km la cei 11

dus, zilnici)...

Deocamdata vine iarna, asa ca trece in stand-by.

 

Sa le purtati sanatosi si fara pene!

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sa ne zici cam ce ti-ai dori de la el, si cat esti dispus sa cheltuiesti, ca idei sunt. Piata scuterelor e foarte colorata, poate mai colorata decat a masinilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...