gix2mm 0 Posted December 4, 2011 Salut, Ieri in timpul mersului mi s-au aprins brusc cele 3 indicatoare de pe bord Abs, Tcs off iar indicatorul de tractiune integrala clipeste.Nu am folosit 4wd lock. Am scos borna de la baterie, am incercat sa citesc codurile de eroare folosind interfata obdII ELM327 - degeaba.O sa ajung si la mecanic dar pana atunci daca aveti sugestii sau ati avut probleme asemanatoare mi-ar prinde bine cateva sfaturi.Multumesc. Quote Share this post Link to post
nicum 29 Posted December 7, 2011 Salut, Ieri in timpul mersului mi s-au aprins brusc cele 3 indicatoare de pe bord Abs, Tcs off iar indicatorul de tractiune integrala clipeste.Nu am folosit 4wd lock. Am scos borna de la baterie, am incercat sa citesc codurile de eroare folosind interfata obdII ELM327 - degeaba.O sa ajung si la mecanic dar pana atunci daca aveti sugestii sau ati avut probleme asemanatoare mi-ar prinde bine cateva sfaturi.Multumesc. S-ar putea sa fie doar un simplu senzor de ABS. Scanarea de erori nu a relevat nimic? Quote Share this post Link to post
gix2mm 0 Posted December 7, 2011 S-ar putea sa fie doar un simplu senzor de ABS. Scanarea de erori nu a relevat nimic? La scanare doar o eroare mai veche legata de EGR. Quote Share this post Link to post
mishu235 1 Posted December 9, 2011 Salut, aceeasi problema am avut si eu, si am fost sfatuit sa cumpar senzorul G ( extrem de scump ). Am verificat senzorul folosind metoda recomandata de HMAservice.com si l-am gasit bun. Am suspectat un senzor de roata ( sunt esentiali pt buna functionare a sistemelor de diagnoza ) si la o verificare mai atenta s-a gasit coroana dintata de pe care sensorul citeste impulsuri pe una din roti, deplasata. O chestie simpla care genereaza probleme mari, sistemele se decupleaza succesiv, primul e ABS-ul. Masina intra in FAIL SAFE dar inca poate merge. E bine sa faci o diagnoza in mers cu masina si sa urmaresti graficul la cei 4 senzori de la roti, la mine se pierdea semnalul la unul! Succes! Quote Share this post Link to post
gix2mm 0 Posted January 18, 2012 Salut, am fost in sfarsit la mecanic. S-a rezolvat problema, mi-a spus ca era ceva fir intrerupt la senzorul ABS fata dreapta. Manopera: 150 RON. Quote Share this post Link to post
noname 0 Posted February 8, 2012 Salut, am fost in sfarsit la mecanic. S-a rezolvat problema, mi-a spus ca era ceva fir intrerupt la senzorul ABS fata dreapta. Manopera: 150 RON.Aceeiasi problema o am eu acum. e in regula daca mai plec cu masina sau nu? alte sfaturi daca se poate. multumesc anticipat! Quote Share this post Link to post
nicum 29 Posted February 9, 2012 E ok, cu urmatoarele mentiuni: - nu mai ai ABS, deci nu frina brusc si/sau puternic in curbe pentru ca nu mai ai directie - tot din cauza de ABS lipsa, distanta de frinare s-ar putea sa se reduca (ai citit bine), dar nu te baza pe asta - traction control-ul nu iti va mai functiona si nici blocarea diferentialului central (din cauza ca sistemul nu stie cu ce viteza se invirt rotile) Quote Share this post Link to post
james kilowatt 584 Posted February 9, 2012 - ... si nici ESP-ul, viteza rotilor e citita de senzorii de ABS si unul picat il deconecteaza. ELM327 nu stie sa faca decat diagnoza de baza doar a motorului, alte module cum ar fi ABS nu le stie. Quote Share this post Link to post
gix2mm 0 Posted February 9, 2012 Salut, eu personal am circulat cam o luna cu problema la senzor ~ 500km si nu au fost probleme. Singurele neplaceri ce ar putea aparea sunt datorare lipsei functionalitatilor enumerate deja. Quote Share this post Link to post
nicum 29 Posted February 10, 2012 - ... si nici ESP-ul, viteza rotilor e citita de senzorii de ABS si unul picat il deconecteaza. Se intelege ca daca s-a dus ABS-ul toata partea de control electronic nu mai merge. Quote Share this post Link to post
james kilowatt 584 Posted February 10, 2012 Daca se duce unul din senzori, cam da. Nu exista redundanta, exista doar economie. Quote Share this post Link to post
Florian I 2 Posted November 15, 2018 Desi au trecut sase ani si jumatate de la discutia de aici, o reactivez eu pentru ca m-am trezit cu:- martor TCS OFF aprins- martor tractiune integrala clipitor- motorul nu porneste deloc (invarte si atat, nici macar nu tuseste) Asta la 3-4 zile de la ultima pornire (duminica seara). Am incercat sa pun elm 327, dar ma tem ca nu se alimenteaza nici interfata OBD (n-am putut sa-l conectez nici cu telefon, nici cu tableta), si asta mi se pare cel mai dubios, dar o sa mai verific, poate ca OBD e bun. Am verificat sigurantele (ECU din compartiment motor si ECU din panoul de sigurante din stanga bordului) care puteau fi suspecte. O sa incerc sa ma uit pe la senzorii de ABS despre care am vazut ca s-a vorbit pe aici, pe la coroane - daca or fi accesibile. Daca are cineva vreo alta sugestie, is deja recunoscator. Quote Share this post Link to post
cangri 3 Posted November 15, 2018 Astea sunt posibilele cauze.Se mai aprind si daca mergi cu frana de mana trasa. Dar banuiesc ca-ti dadeai seama deja daca era asa. Quote Share this post Link to post
Florian I 2 Posted November 15, 2018 Nici vorba - nu am reusit sa pornesc motorul deloc. Quote Share this post Link to post
Florian I 2 Posted November 16, 2018 Din nefericire, problema este tot mai greu de investigat, deoarece nu pot interoga eroarea: daca incerc sa ma conectez cu o interfata dintr-asta mica (OBD2 cu ELM327) Torque imi da "Not conected to ECU", iar daca incerc sa ma conectez cu o interfata mai serioasa (Autel Maxiscan MS509) tot nu se conecteaza si ma tot indeamna sa reiau procedura, dupa 10 secunde. Acuma intrebarile mele sunt doua: 1) Daca stie cineva cum as putea sa-mi verific senzorii de ABS (presupun ca nu-s decat niste bobinute, a caror continuitate / rezistenta ohmica se masoara cu un multimetru) - unde anume le gasesc capatul cu mufa? masina este in parcare, deci pana la un elevator/rampa/canal e cale lunga si grea. 2) Daca are cineva de facut vreo recomandare legata de diagnosticarea chiar a portului OBD - daca mi-ar fi cat de cat clar de unde incepe si unde se termina, as incerca sa ma uit, sa vad vreun fir intrerupt/dezlipit; la conectorul de sub bord probabil ca n-o sa-mi fie foarte greu sa ajung sa ma uit, dar capatul celalat - n-am nici cea mai vaga idee. Masa si plusul nu lipsesc, pentru ca cele doua interfete s-au alimentat; de functionat a functionat, pentru ca in urma cu cateva luni am mai verificat si sters niste erori minore (galbene, legate de gazele de esapament). Aceste doua intrebari ar puea face subiectul unor topice separate? o sa caut pe forum, sa vad daca s-a mai discutat. Quote Share this post Link to post
Crystian 3 Posted May 9, 2020 On 11/15/2018 at 11:55 AM, Florian I said: Desi au trecut sase ani si jumatate de la discutia de aici, o reactivez eu pentru ca m-am trezit cu: - martor TCS OFF aprins - martor tractiune integrala clipitor - motorul nu porneste deloc (invarte si atat, nici macar nu tuseste) Asta la 3-4 zile de la ultima pornire (duminica seara). Am incercat sa pun elm 327, dar ma tem ca nu se alimenteaza nici interfata OBD (n-am putut sa-l conectez nici cu telefon, nici cu tableta), si asta mi se pare cel mai dubios, dar o sa mai verific, poate ca OBD e bun. Am verificat sigurantele (ECU din compartiment motor si ECU din panoul de sigurante din stanga bordului) care puteau fi suspecte. O sa incerc sa ma uit pe la senzorii de ABS despre care am vazut ca s-a vorbit pe aici, pe la coroane - daca or fi accesibile. Daca are cineva vreo alta sugestie, is deja recunoscator. Salutare. Se pare ca acum dupa doi ani de la aceasta problema a ta, acum am si eu aceasta problema pe care ai avut-o si tu. Exact la fel mi-i se intampla mie acum cu tucsonul meu. Si nu stiu ce sa-i fac. Spune-mi te rog (ca banuiesc ca in timp de doi ani pana acum ce te intreb eu ai rezolvat defectul cu pornirea), cum ai reusit sa o rezolvi? Quote Share this post Link to post
Crystian 3 Posted May 10, 2020 (edited) Revin cu problema rezolvata. Dupa mai multe discutii si pareri, un coleg de pe grupul facebook “Hyundai Tucson Romania Club” caruia ii si multumesc si raman dator cu o bere (si mai multe), mi-a sugerat, patind si el aceeasi problema identica ca si a mea, sa verific firele de la releul MAIN (care se afla in cutia de sigurante si relee din compartimentul motor), sa nu fie oxidat si la randul lui rupt. Binenteles ca m-am si apucat de treaba sa vad daca e asa. Si, surpriza. Exact ceea ce a zis colegul, asa a si fost. Firul rosu de la releul MAIN era rupt si oxidat. Am rezolvat imediat problema gasita schimband papucul firului cu unul nou. Dupa ce le-am pus toate la locul lor, spre surprinderea mea, problema a disparut si motorul a pornit fara nici o ezitare. Asa am fost de bucuros ca nu imi venea sa cred dupa cateva zile fara masina. Deci? Toata problema asta m-a costat 0 (zero) lei si o ora si ceva din timpul meu liber. Ma gandeam dupa ca daca era sa o duc la service era ceva cost acolo (platforma, manopera, poate si releu sau cine stie ce senzori, + timpul cat o tinea in service ca sa ii de-a de capat). Asa am rezolvat-o singur cu ajutorul virtual al colegilor de pe grup pentru care le multumesc inca o data pentru sfaturi si sugestii. P.S. mai jos atasez doua poze cu firul oxidat si rupt si cu pozitia releului MAIN (poate ajuta pe cineva pe viitor). Multumesc. Edited May 10, 2020 by Crystian 1 Quote Share this post Link to post