Jump to content
guzun

Crestere luminozitate pe timp de noapte

Recommended Posts

Gata bre, nu esti singurul! :rant: Mi-a aparut si mie kktul ala de zgomot... L-am auzit ieri in trafic, la semafor cu muzica oprita. Mai mult, ca si cand nu era indeajuns, am observat in haionul masinii din fata mea cum becurile se ridicau si coborau. :blink: Genial! Ai lav dis car! :wall: Cred ca voi scoate siguranta aferenta reglarii farurilor, daca s-o putea si daca nu va afecta altele pe acolo. Daca nu, asta este... Merg asa... si mai trag de ea vreo 2 ani si apoi oi vedea ce destinatie o sa-i dau masinii...

 

Pana atunci tine-ti pumnii ca s-ar putea sa pun mana (iar) pe o Toyota, de data asta Corola... sa schimb dreaq Dacia din semnatura.

Edited by Flamingo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi daca ai citit pe aici? I-ai dat idei, cum sa te necajeasca!

Eu am "beneficiat" catva timp de delectarea conducerii (foarte ocazionale, e drept!) a unei berline 1300 de la Dacia; era NASOALA chiar comparata cu Dacia Nova...

 

In i10-le meu se aud destule "haraieli": ventilatorul vajaie si se cam aude plescaitul benzinei care vine pe retur, cred, mai ales cand rezervorul e sub sfert.

Nu am observat sa "danseze" lumina farurilor pe masinile de la semafor; farurile se regleaza, insa nu se fataie aiurea... Daca eram ceva mai tanar as fi "disecat" de curiozitate un mecanism de pe far, sa vad cum e realizat traductorul de pozitie, cu potentiometru sau comutator? Aici s-a udat ceva daca e instabil (e si un loc mai expus).

 

Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos de motoras fraruri...

 

Acesta are 4 pozitii... Daca il tineti pe ultima sau pe prima treapta, nu mai face figuri. El intra in "trepidatii" doar cand e pe pozitiile 2 si 3. Ia sa incercati si voi... La mine vad c-a mers... Dar pana la urma ce sa faca si el? Vorba unui amic de-al meu... atata vreme cat e curent in faruri, deci cat timp sunt becurile aprinse, "papa" si motorasul ceva, saracutul de el... :biggrin:

Edited by Flamingo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ca ne-am paranoizat: vedem peste tot sinecuri (papat, os de ros)!

Uite ca voi incerca si eu chestia cu pozitia farurilor (eu am pneuri mai balonate pe spate si pot sa le reglez si ceva mai sus, fara probleme; altfel imi displace sa ma aliniez la trendul marlanilor care ma "chiorasc" cu faruri prost reglate sau becuri peste normal - minunatele xenoane, parca!)

Spor la "buburuzat"!

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites
:_smile: pe mine m-au cam speriat comentariile postate aici...cu desprinderea "miilor" de cleme...cu nush ce ustensile (care n-au nicio legatura cu masina)...asa ca, avand in vedere ca mi s-a ars un bec de pozitie, am decis sa intreb baietii de la Hyundai din Focsani (oricum ma duc la ei sa-mi fac ITP-ul)...raspunsul a fost mai mult decat linistitor si am ajuns sa ma intreb de ce se chinuie lumea in halul asta :blink: ...pretul final este 12 lei (bec + montaj)...deci banuiesc ca tot p-aici se invarte schimbarea oricarui bec (cu diferenta la pretul becului evident)...o sa ziceti ca acasa il schimbi gratis, dar avand in vedere ca nu se schimba becuri in fiecare luna si cum comoditatea se plateste...mie mi se pare un pret decent... Edited by der_Ruhestand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draga coleg focsanean,

Noi ne agitam in legatura cu "batzaiala" mecanismului motorizat de reglaj al inaltimii (sau lungimii?) fazei scurte.

Schimbatul unui bec nu e chiar asa de nasol pe i10; la Corsa sotiei (care e foarte corecta la respectat regulamentele) s-a ars un bec pe faza de intalnire. Acolo nasoale ca a trebuit sa scot tubul de umplere al rezervorului de zama de spalat parbrizu' si chiar si asa, stramt dom'le, stramt.

De cand mi s-a domolit entuziasmul tineretii nici eu nu mai surubaresc fara un motiv serios, dar chiar sa nu schimb un amarat de bec....

Nu e vorba numai de bani, mi se pare mai deranjant sa pierd timpul deplasandu-ma la service.

Si becul la Corsa s-a ars la ora 2 AM, iar sotia a intrat in asemenea panica ca a trebuit sa i-l schimb, cedand dupa vreo 30 de km de "dar daca se arde si celalalt?". Chiar trebuie sa ne mai si descurcam singuri, cateodata (parca era un banc cu blonda care cheama asistenta rutiera pentru pana de cauciuc, sau nu era banc?)

Sanatate, satisfactie si sa vedem si iesirea din recesiune!

PS Apropo de preturile la becuri: becurile de far sunt mult mai "consistente": un H7 e intre 20 si...190 lei (!) iar un H1 se invarte tot pe-acolo (am cumparat rezerve cu aceasta ocazie); becurile "mici" (pozitie, semnalizari) sunt mult mai ieftine...

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

PS Apropo de preturile la becuri: becurile de far sunt mult mai "consistente": un H7 e intre 20 si...190 lei (!) iar un H1 se invarte tot pe-acolo (am cumparat rezerve cu aceasta ocazie); becurile "mici" (pozitie, semnalizari) sunt mult mai ieftine...

 

H7 si H1 pt Corsa, nu? ca "monstrul" are doar H4

Share this post


Link to post
Share on other sites

am observat de ce va agitati :)....eu ma refeream la un comentariu mai vechi de-al lui guzun...na...nu toti avem aceasi problema in acelasi timp :)...nu zic ca n-ar trebui sa te descurci cu surubaritul la masina...dar daca ti-e la indemana sa ajungi la service (e aproape de tine sau cazul meu: oricum ajung la ei pentru altele) e mult mai comod...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici o problema, fiecare cu preferintele lui; departe de mine ideea ca trebuie sa fim toti pe-un calapod!

Insa "oferta" programului Autoviva primita de mine de la Casa auto, cu 18 euro/ora FARA TVA ma cam gaureste in portofel in caz de "interventie" (ca si normele sunt foarte generoase, revizia care a durat vreo 10 minute pentru electrice a fost taxata o ora intreaga...)

Da Bradone, la Corsa. "Monstrul" inca nu a ars nici un bec; pentru semnalizari am niste becuri, trebuie sa-i pun la zestre si unul de far, insa cum eu rulez aproape numai in oras, sunt mai aproape de surse.

Toate cele bune!

PS Am recitit si pagina anterioara; pana la aceasta limuzina, am trait cu impresia ca schimbatul unui bec NU necesita demontarea farului de pe masina! Chiar m-ati facut curios daca se poate si altfel!

Lampile spate trebuie demontate pentru a ajunge la becuri (la Corsa e la fel!), insa la faruri ma asteptam sa necesite o mai mare stabilitate fie si pentru ca se regleaza si nu sunt doar niste "pete de culoare"...

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

s-ar putea sa reusesti sa schimbi un bec si fara sa dai farul jos; eu nu am incercat, am urmat instructiunile din manual, doar ca in manual sunt specificate doar 2 suruburi de desfacut, dar in realitate sunt 3

 

referitor la pozitia/stabilitatea lor, dupa cate stiu doar oglinda se regleaza, farul (carcasa) ramane fix

la un i30 am "reusit" sa ciupesc urechea de sub aripa a farului si nu mai batea corect, dar, odata fixat in suruburi, s-a putut face corectia din reglajele lupei

tot la i30 am vazut ca se pot schimba becuri si fara a da farul jos

Edited by bradone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Pana la urma cum ati rezolvat problema ,,paraitului,, de la motorasul de la far ? Caci a inceput si la mine sa paraie rau chiar mi-a ars o sigurantza de la panoul electric de la motor! Banuiesc caci de la aia e, neavand nici o problema in alta parte. Care e sigurantza aferenta acelor motorase avetzi idee? sau cum le deconectez?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Sa lasam greierasii, bataiala etc deoparte si sa ne intarcem la subiectul pentru care a fost deschis acest topic.

Ati avut diferite opinii legate de diferie tipuri de becuri. De la ultimul post a trecut foarte mult timp asa ca va rog sa-mi spuneti ce becuri mai folositi, cat de multumiti sunteti de prestatia lor si cat de trainice sunt?

Am redeschis dezbaterii acest subiect pentru ca tocmai mi s-a ars faza scurta pe un bec si daca tot il schimb pe acesta as putea sa-mi fac si un upgrade nu pentru ca as fi neaparat nemultumit de lumina actuala, dar parca e loc de mai bine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Revin tot eu cu informatii...in caz ca va avea cineva nevoie pe viitor.

Nu credeam ca e atat de complicat sa cumperi niste becuri. Inainte totul mi se parea simplu: ieftine vs scumpe, mai puternice vs mai slabe; ei bine nu e asa :)

Dupa indelungi cautari pe net (inclusiv pe site-urile producatorilor) si discutii cu alti posesori de decuri auto :p, m-am oprit asupra celor doi producatori mentionati si aici (Philips VS Osram).

Desi initial eram hotarat sa achizitionez varful de gama in materie de putere, m-am razgandit imediat ce am aflat care e durata de viata a acestor modele.

Fara sa stiu cat de mult ma va afecta aceasta decizie a hotarat sa achizitionez Osram Ultra Life care desi apare ca avand o putere scazuta fata de "standard" are o durata de viata de cel putin 3 ani. Prefer sa schimb 1 bec in 3 ani in loc sa schimb 3 becuri intr-un an.

Astazi am inlocuit doar becul ars pentru ca eram curios sa vad diferenta intre cel vechi si cel nou si pot spune ca Osram Ultra Life e cel putin la fel de puternic ca becul original, care apropo e Philips.

Daca tot m-am linistit in vederea luminozitatii (ma temeam sa nu fie mai slab ca becul vechi) o schimb maine si celalalt bec.

Acestea fiind spuse, daca nu va deranjeaza puterea becurilor "din fabrica" puteti achizitiona lejer versiunea Ultra Life; ma gandesc ca si acestea ar putea fi tot ceva de genul avand in vedere ca m-au tinut > 60000km si de obicei circul cu luminile aprinse.

Cat despre dilema Osram sau Philips...in materie de "lumina slaba" am certitudinea ca Philips rezista (am > 60000km si nu mi s-a ars decat un bec...celalalt inca se tine tare) si mai am certitudinea ca Osram e cel putin la fel de puternic; daca o sa tina si asta cel putin 3 ani cat e garantat sau 60000km ramane de vazut...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incep si eu ca Falmingo: Cand va spuneam eu ca sunt chioare... biggrin.gif Initial am pus xenon, care a tinut aproximativ un an juma', apoi le-am schimbat cu Philips +100% mai multa lumina. S-a ameliorat situatia, dar nu substantial. Xenonul era foarte ok pe faza scurta (cel putin pt mine), dar pe lunga batea in varful pomilor, asa ca mereu cand treceam pe lunga le modificam pozitia la maxim in jos

 

In primul rand, mii de scuze ca abia acum am vazut postarea ta, recitind topicul...

 

In al doilea rand, da, ma bucur si iti multumesc si pe aceasta cale ca multe din cele spuse de mine sau anticipate din 2008 incoace s-au adeverit cu varf si indesat.

 

In al treilea rand, confirm ca farurile nu bat cine stie ce, desi spuneam ca fata de Dacie sunt "parfum". Da, fata de Dacie, dar fata de altele, parca le-ar mai trebui ceva "vlaga".

 

In al patrulea rand, tot nu am inteles de la voi daca aveti acea rotita sub bord, in partea stanga, rotita ce ridica sau coboara farurile...

 

Revenind la "ideea" nr. 4 de mai sus, daca exista aceatsa optiune si la masinile cu putine dotari (a mea este full options), atunci cred ca s-a rezolvat problema, nu trebuie sa va mai faceti griji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun! Pai atunci dati de rotita aia in sus si se rezolva. :p

 

Ce xenoane, ce halogen, ce schimbat de bec / dat farul jos?

 

La Hyundai i10 cred ca mai usor se da jos motorul decat farul. :laugh:

 

Sunt si eu patit cu schimbarea unui bec in parcare si am zis ca n-o mai fac in viata mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer sa fiu mie nu mi s-a parut ciar atat de greu :p ...m-am chinuit putin sa scot farul dupa ce am inlaturat toate suruburile, dar in rest totul a fost ok.

e adevarat ca era frumos sa fie suficient sa scoti cablurile + suportul becurilor...SI ATAT! :) ...parca la daciile vechi era asa

UPDATE legat de rezistenta becurilor: am trecut de 70000 km si inca mai am unul din fabrica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' ce treaba are kilometrajul cu viata becurilor? :blink:

pai...ziceam intr-un post anterior ca primul bec l-am schimbat cand aveam vreo 60000 km si ca am mers majoritatea timpului cu farurile aprinse...intre timp au mai trecut 10000...parcursi tot in mare parte cu farurile aprinse...

longevitatea becurilor se masoara in numar de aprinderi si in ore de functionare...la masina zic eu ca e mai greu sa tii cont...mai ales ca nu le folosesti ca in casa...deci zic eu ca e mai relevanta distanta parcursa.... parerea mea :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becurile pe automobil trebuie sa suporte, in plus fata de becurile "casnice", vibratiile rulajului si variatiile de tensiune caracteristice turatiei si sarcinii variabile a alternatorului.

Motiv pentru care, exista diferente mari in comportamentul si durata lor de viata, atat depinzand de fabricatia becului propriu-zis, cat si de starea drumurilor pe care se ruleaza si de starea automobilului, mai precis a instalatiei lui electrice.

 

Ca unu' care a "apucat" mai mult de 4 decenii de contact cu automobilul, am vazut si becuri slabe, dar si diverse defecte pe instalatia electrica, care au contribuit la scurtarea vietii becurilor. Ca fapt divers, si eu am depasit 65000km si am schimbat doar beculetul de pozitie (5W) din farul stanga. (e si adevarat ca nu am rulat mult noaptea sau in regimul extraurban.....)

 

Privitor la farurile "monstrului", mi s-a parut foarte greoi de demontat (sau poate trebuia sa scot roata si apoi aparatoarea aia de plastic de deasupra rotii???) In plus, ramane un mister cum se face reglajul farului?? Parca, atunci cand am reusit sa demontez farul stang, am observat niste suruburi de reglaj plasate undeva SUB far?

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reglajul se face cum ajutorul unei surubelnite luuuungi si a unui dispozitiv special (in lipsa acestuia, a se folosi manualul de reparatie al unui automobil oltenesc, productie '80, 4 cilindrii in V, racit cu aer, unde se expliciteaza acest procedeu). Instrumentul de baza ramane insa surubelnita minune, dar si o pereche buna de ochelari (eventual lupa) pentru a deslusi ce face fiecare surub de reglaj (la Accent se dau indicatii si cote de reglaj pe protectia farului).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu am avut nici un fel de "contact" cu Oltcitu'

Oricum, investigatia serioasa ramane pentru momentul cand voi rezerva niste timp pentru demontat partea din plastic din fata (spoiler/bara sau cum ii mai spune)

 

Va doresc toate cele bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze daca o sa va injur in trafic ,daca nu faceti treaba buna cu modificarea farurilor si ma orbiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ryu lasa sudalmele si vezi tu cum faci sa nu intri in ei! :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din partea mea, nu-i problema, farurile "bat" destul de jos, si nu am nici becuri schimbate, ca sun unii care te chiorasc chiar cu reglajul aproape corect, si care ma enerveaza si pe mine!

Eu vreau doar sa fiu "pregatit" pentru corectie daca crapa vreun bec (sau poate astea mai noi au precizie mai buna, ca la farurile "marcii nationale" in caz de inlocuire a vreunui bec - defapt nu farurile aveau problema ci becurile - necesitau neaparat reglaj...)

 

Sanatate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...