Jump to content
james kilowatt

Intalniri pe circuit

Recommended Posts

Ia sa vedem, v-ar tenta niste intalniri periodice, sa zicem de doua ori pe an pe circuit cu masinile noastre? Locatia aleasa e Euroring, langa Budapesta.

 

De obice "ostitilatile" includ intreaga familie, Budapesta e un oras in care nu te plictisesti doua zile. Se sta in general un weekend prelungit (aka de vineri pana duminica, sau de sambata pana luni), se rezerva un hotel cu conditii bune (inclus jacuzzi) la un pret decent (de ordinul a 40€).

 

Pe langa reprizele de circuit sunt incluse mici teste de 0-100km/h si de 400m pe "aerodrom", karting, beri, restaurante, shopping pentru cine e interesant, terme, stat la gura sobei si depanat povesti automobilistice, etc.

Distractia tine tot weekendul, nu doar cele cateva reprize de circuit.

 

Chestia asta a inceput pe un alt forum, si deja exista clienti fideli cu masini care mai de care mai diverse. In nici nu caz nu e rezervata doar masinilor sport, participa masini de orice categorie si buget.

Share this post


Link to post

asta se va intampla anul viitor la intalnirea hyundaiclub+fankia cu cei din alte tari! dar numai hyundai si kia! :drive:

Share this post


Link to post

sectantilor :D

Unde, mai exact?

 

Eu nu propun doar o chestie care sa se intample o data.... ci la ceva periodic, de genul a 2 intalniri/an. Sa zicem, una in aprilie-mai si una in sept-oct. Din proprie experienta pot sa spun ca experienta asta creeaza dependenta.

 

Si te invata al dracu' de multe despre propriul cazan, si despre limitele lui si punctele tari si slabe. Sunt dispus sa pariez ca inainte de a intra pe pista putini ghicesc care e factorul cel mai penalizant la peformante ;)

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

sectantilor :D

Unde, mai exact?

 

Eu nu propun doar o chestie care sa se intample o data.... ci la ceva periodic, de genul a 2 intalniri/an. Sa zicem, una in aprilie-mai si una in sept-oct. Din proprie experienta pot sa spun ca experienta asta creeaza dependenta.

 

Si te invata al dracu' de multe despre propriul cazan, si despre limitele lui si punctele tari si slabe. Sunt dispus sa pariez ca inainte de a intra pe pista putini ghicesc care e factorul cel mai penalizant la peformante ;)

Iti spun eu care este:dupa propria pricepere a fiecaruia, care e factorul primordial urmeaza indeaproape anvelopele din dotare.

Share this post


Link to post

Corect.

Pe locul urmator se inscriu franele. Ca sa poti sa mergi repede, trebuie sa poti sa mergi incet :D De obicei, pentru masini normale, cu cat pneurile sunt mai bune, cu atat si franele sunt mai solicitate.

 

Oricum, nu e nimeni interesat sa testeze teoria in practica?

Share this post


Link to post

nu stiu cati ar putea sa faca asta de 2 ori pe an,sunt ceva costuri!

Share this post


Link to post

Din perspectiva ta sunt costuri!

Pentru cineva din zona vestica a tarii sau pentru cineva din alta zona a tarii... dar determinat sa faca asa ceva, este viabila propunerea lui James!

Share this post


Link to post

Pe mine cred ca m-ar tenta un trackday cu bolidu... nu am mai fost si sunt curios cum e pe circuit, desi la motoru meu de 1.4 performantele nu sunt chiar sportive :))

Share this post


Link to post

Unii din cei mai constanti participanti sunt din Constanta :D. De obicei lumea incepe sa se adune incet incet pe traseu si se ajunge la Budapesta in haita :) Exista prietenii formate, de obicei cei care vin din sud si din est raman o seara la o bere la cei din vest, etc.

Sa zicem ca ar costa cam asa: pana in 150€ transport (mai putin pt cei din vest), 80-120€ cazare (2-3 nopti), circuitul si kartingul sunt cam 50€. La asta se adauga haleala si berea, aici fiecare dupa buget. Probabil e paguba mai mare daca scapa nevasta/prietena la shopping cu cartea de credit in mana :laugh:

 

Daca stai sa calculezi ca te costa 3-400€ pentru o ora de pista e mult, insa in realitate nu e doar atat, de o minivacanta de 3-4 zile care include si un roadtrip pentru cei mai indepartati. Cine sta departe si are timp poate vizita si obiective de pe traseu incat sa devina aproape o sapt de vacanta. Faci o oprire suplimentara in Romania la dus, mai faci una la intors si uite-asa ai facut o vacanta de aproape o sapt.

Hotelul la care s-a stat pana acum are si spatiu de joaca pentru copii, lumea vine in general cu toata familia.

 

Oricum, nu e obligatorie participarea de doua ori pe an. De obicei se organizeaza de doua ori pe an ca sa ofere posibilitatea celor care au ratat-o pe prima sa participe la a doua. Ca altfel, daca fix in weekendul ala esti ocupat, ai potcovit-o....

 

@Dace

Motorul tau de 1.4 scoate aceeasi timpi cu al meu de 212CP, cu conditia sa ia legatura cu pamantul prin pneuri bune, nu prin rahaturi eco ca ale subsemnatului. Si tot cam aceeasi timpi i-a scos si un Civic Type-R pilotat de cineva care pana atunci credea ca "sport" inseamna doar liniute.

Ia un swift cu motoru mai mic decat al tau si incaltat cu slickuri se bate de la egal la egal cu masini intre 200 si 400CP, unele din ele cu tractiune integrala...

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Avand in vedere ca nu sunt amatori, ma duc fara voi..... si ma dau cu supercaruri :p Am rezervat 30 minute cu Porsche Carerra si 30 cu F348 cu cei de la trafficontrol.nl.

Nu am mai mers nici cu una nici cu cealalta, desi am mai mers cu porsche (cayman si cayenne, care e jenibila) si cu F430. Cu F430 am mers pe un circuit de karting destul de "tehnic", si pe ud pe deasupra, acum sper sa incerc unul mai aerisit.

Share this post


Link to post

James, eu chiar as fi interesat sa vad cum e sa te dai pe circuit, da anu asta nu cred ca o sa am timp si bani, clar o sa vreau sa ma dau si cu o masina mai puternica (asta daca o sa imi permit). Probabil in primavara daca mai mergi o sa ma bag si eu. Pana atunci poti sa postezi in continuare impresii cum te-ai dat tu, ca mie cel putin, mi se par interesante ;)

 

Cam cat ar costa sa te dai cu un Porsche 30 min? Ma gandesc ca ai si un instructor ca sigur nu e acelasi lucru ca si cu un i30 de 109cp :)

Edited by Dace

Share this post


Link to post

Cati gologani pentru 30 minute de adrenalina marca Porshe / Ferrari ?

Share this post


Link to post

La promotie le-am luat cu 90€ pe amandoua (o ora in total). Pretul afisat e mai mult decat dublu, insa nu cred ca il plateste cineva pe ala :D Din pacate e cu instructor alaturi, chipurile sa te "invetete" insa in realitate sa te puna sa franezi prea devreme :mda: Insa din fericire masinile nu au comanda dubla :devil:

 

Pretul mi se pare rezonabil. Pe de alta parte, cu 70€ am avut o ora de pilotaj de avion usor, care nu cred ca e mai ieftin sau mai ieftin de intretinut decat o masina. Cel mai scump e de pilotat un elicopter, cam 400€ pret afisat.... la promotie inca nu am prins, da' daca prind va tin la curent :D Ca am auzit ca ar fi si cel mai interesant.

 

 

Revenind la masinile noastre, repet pentru a 2500-a oara: NU CONTEAZA PUTEREA. Cantitatea de adrenalina e absolut aceeasi daca te dai cu o masina de 75CP sau cu una de 400. Vorbim de circuit, nu de liniute. Placa asta cu puterea o fi valabila pt liniute si "facut" logani la semafor, insa nu despre asta vorbim aici.... Nici macar la timpi nu conteaza foarte mult, pe circuite intortocheate gen Euroring un cazan de 100CP cu slikuri sau pneuri UHP chiar si SH poate bate fara probleme o masina de 250CP cu pneuri allseasons.

Si oricum pe circuit nu mergi cu masina ta ca sa bati recordul, ci ca sa inveti cum se comporta la limita si ca sa incerci manevre pe care nu ai curaj sa le incerci pe strada.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Doamnelor, domnisoarelor si bai domnilor, se profileaza o noua iesire pe 21 Aprilie. In mod traditional iesirea de primavara e aprilie-mai si weekendul cu 21 aprilie pare cel mai tentant. Celelalte sunt cu paste ba catolic ba ortodox, 1 mai si alte sarbatori din astea cand forumistu' s-ar putea sa fie ocupat cu altele.

 

Ceva amatori?

 

In ceea ce ma priveste am de gand sa particip, desi cel mai probabil nu o sa mai vin cu petrolierul ci cu avionul ca sa castig timp si inchiriez acolo ceva (ceva rwd :D). Eu daca vin o sa vin cu sotie si dracoaica, si multi participanti fac la fel.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Pffff, cat entuziasm :mda: ... pana acum am observat asa, empiric, ca Hyundai e cea mai ne-reprezentata marca pe circuitul ala. Hyundai-istii sunt chiar asa de pensionari sau ocupati doar de cursele de dragstere la semafor ? :p

 

Exagerez si eu, stiu cel putin doi hyundaisti care au participat deja... unul fiind subsemnatul :D Insa amandoi au intrat cu alte masini.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

anul asta voi ajunge si eu! probabil ca si tine cu o masina inchiriata!

iesirea e trecuta pe must do anul asta :biggrin:

Share this post


Link to post

Exista avantaje si dezavantaje la chestia cu masina inchiriata. Eu n-am incercat inca, insa imi dau cu presupusul:

Avantaje:

- Poti inchiria una mai interesanta (rwd :D)

- Poti sa vii cu avionul sau sa faci car sharing cu cineva, nu mai e musai sa fie un forumist la o masina

- Iti protejezi pneurile si franele

Dezavantaje

- Tot n-o sa iti inveti masina TA pe bune...

Share this post


Link to post

Nenea James, pentru mine e un vis pe care sper sa-l realizez, dar mai asteptam nitel.

Ai PM ;)

Share this post


Link to post

Eu am facut ieri o tura de incalzire (erau -8 grade) cu un Ferrari F360 Modena. O ora pe Zolder (aka doua tururi, ca era inzapezit si cu zone inghetate) si prin imprejurimi, pe autostrada si stradute mici. Stradutele de acces ale circuitului erau goale, intrucat circuitul nu prea e practicabil asa ca practic acolo m-am jucat cel mai tare. Pe circuitul propriu zis in fiecare zona cu umbra era petece de zapada sau gheata asa ca nu mi-am permis sa fac tampenii prea mari.

 

Masina insa era si ea putin bolnava, asa ca mi-e greu sa imi fac o impresie obiectiva. Era imposibil sa mergi cu viteza constanta, motorul o "falfaia" rau de tot. Nici la relenti nu statea, oscila intre 1200 si 2000rpm, si la turatii cel putin pana prin 5500rpm facea la fel.

Tipul care era cu mine spunea ca asa facuse toata ziua. In plus mergea rece, nici uleiul nici apa nu au trecut de 70 grade indiferent de regim. Mergea bine doar in regim de "pedal to za metal" sau in frana de motor...

 

Insa in rest, ramane un ferrari, chiar daca avea 12 ani vechime si 225kkm. Pedale tari, directie aproape ne-asistata, joasa, iute, zgomotoasa, agresiva, rea, scaune cu sustinere laterala foarte buna, pozitie centrala foarte faina, "comunica" tare bine.

Mai misto de condus pe circuit decat petrolierul . Are control al tractiunii si un echivalent al ESP-ul, insa e aproape insesizabil. E previzibila in viraje, si se corecteaza usor cand "o scapi" putin, aproape ca un kart. Insa poti merge "normal" iar daca intr-un viraj scapi piciorul in acceleratie nu te lasa sa faci piruete, poate fi condusa zilnic de o blonda fara probleme.

 

Zgomotul in interior insa e prea puternic ca sa o faca o masina interesanta de folosit zilnic. In schimb sunetul e demential daca mergi cu geamul deschis, e mai tare, insa si mai placut. Insa nu e foarte practic la -8 grade.

Limitarea de turatie intra agresiv pe la 9krpm.

 

A, si e interesant ca are o cutie foarte scurta. La 130km/h in treapta a 6-a are 4000rpm (petrolierul are cam 3k). Insa trage ca o aspirata, cumva ma obisnuisem cu masinile turbo care chiar daca au un lag insesizabil (mai ales dupa ce te obisnuiesti cu el si compensezi fara sa-ti dai seama) e totusi prezent. Diferenta intre trepte e foarte mica, cele 6 sunt "inghesuite" una in alta. Schimbi la 8000rpm, si "cazi" pe la 6500, practic odata ce ai ajuns in limita treptei a 2-a poti ramane in continuu in ture. Sau daca vrei sa conduci "civilizat", poti sari treptele din 2 in 2 fara probleme. Si poti sa mergi si la 2500 rpm, si la 7500.

 

Dupa vreo 15 minute ma obisnuisem total, si totul incepuse sa mi se para "normal", pedalele tari, volanul tare si directia agresiva, zgomotul, acceleratia brutala, feelingul de kart....

Anormal mi s-a parut petrolierul dupa ce a expirat ora... in primul rand, nu auzeam motorul, dupa ce surzisem de la V8-ul din portbagaj... plus ca stateam prea sus, pedalele sunt prea moi, volanul prea moale... si aveam impresia ca nicio pedala nu foloseste la nimic. Cel putin acceleratia parea complet inutila, sincer aveam senzatia ca motorul era oprit... acceleram, si nu se intampla nimic... nu tu bagat in scaun, nu tu urlet de motor... liniste si o acceleratie "insesizabila". Invarteai de volan de Paste si masina vira la Inaltare... aveam impresia ca e stricata, trebuia sa ma uit la bord ca sa vad ca accelereaza. A trebuit o repriza pe la 200km/h pe autostrada ca sa ma conving ca motorul si caii sunt la locul lor :D

 

 

Sper ca asta sa va deschida apetitul :D Budapesta e aproape!

post-2378-006132700 1328624621_thumb.jpg

post-2378-080773000 1328624629_thumb.jpg

post-2378-043485700 1328624640_thumb.jpg

post-2378-016555300 1328624664_thumb.jpg

post-2378-031518600 1328624674_thumb.jpg

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Mda, ce sa zicem, felicitari si la mai multe :fingerup:

Share this post


Link to post

In jur de 90€, la promotie. Care e pretul "real" nu stiu, ca nimeni nu cred ca il ia pe ala :D Toata lumea, la promotii...

 

Ca ordin de comparatie, o ora de pilotaj de avion usor e cam 70€, fara promotie.

 

Sunt deja recidivist, la a 3-a experienta de genul asta. De data asta teoretic ar fi trebuit sa fie 30min de ferrari si 30min de Carrera, insa carrera era stricata (si ferrariul era stricat da' mai putin :D)

Am mai bagat cateva tururi de circuit cu F430 (510CP) la Genk, si cu Porsche Caymann si Imprezza sti la Mettet. A, si tot la Mettet o repriza cu petrolierul si una cu M3-ul unui coleg.

Plus cele doua weekenduri la Euroring cu supercarul din semnatura :p

 

V-am facut pofta? ;))

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

De chestia cu casco nu sunt asa convins. In primul rand ca nu sunt convins ca acopera si circuitul, si in al doilea rand pe circuit e putin probabil sa mucifici masina. Adica se poate, insa trebuie sa sa tii musai, e greu s-o faci din greseala.

Amatorii sunt una, profesionistii alta.

Share this post


Link to post

Ai dreptate, James, Budapesta e mai aproape decat Praga. Nu ma avant prea tare pt ca aschia mea (adica Bogy)are de pregatit un bac si o admitere in vara. Mai exact nu stiu cind va avea tezele pt sem II, dar cred ca ar fi ceva suficient de motivant. La Praga am prins o oferta - zic eu buna - in jur de 150 euro pentru doua nopti cazare intr-un turn de control transformat in hotel si cate o jumatate de ora la volan. Nici acolo masinile nu erau prea grozave, dar pentru un incepator e greu sa faca diferenta dintre 400 cai cat ar trebui sa aiba sub scaun si doar vreo 300 cati mai ramasesera prin grajd dupa 10-12 ani si 250kkm. Oricum experienta a meritat, fie chiar si numai pentru dara de adrenalina (de culoare maro-cremos) lasata de fiu-meu de la Porsche pana la hotel! Teoretic sunt sanse (reale) sa vezi 16 valve pe circuit. Keep in touch

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...