Jump to content
01sorin

Revizie 2 ani sau 35000 km

Recommended Posts

Tocmai am facut revizia de 2 ani la Tiriac Auto in Bv, timp in care am facut 10400 km.

 

Ulei+filtre+lichid frana: 171,04

Revizie 24 luni: 282.72

Total: 453.76 Ron

 

Filtrul de polen l-am schimbat eu inainte, am dat 120 ron pe 2 buc Nipparts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtrul de polen l-ai schimbat la reprezentanta sau l-ai luat din alta parte si l-ai schimbat la alt service?

Share this post


Link to post
Share on other sites

l-am comandat de la un magazin de piese auto si l-am montat in parcare. se inlocuieste usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

l-am comandat de la un magazin de piese auto si l-am montat in parcare. se inlocuieste usor.

 

Salut colegu' poti sa-mi spui si mie te rog unde sunt pozitionate aceste 2 filtre?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, cele 2 elemente ale filtrului de polen sunt pozitionate in fata de tot, in spatele consolei centrale, acolo unde isi tine piciorul stang pasagerul din fata.

Accesul este mai greoi datorita spatiului redus in acea zona. Am atasat 2 poze. In prima se poate observa capacul care trebuie inlaturat pentru a avea acees la cele 2 elemente filtrante. Se apasa de jos in sus pentru a desface clema si se trage in exterior. Dupa aceasta, se scot in exterior filtrele (vezi poza a 2-a).

La montare, filtrul de sus nu trebuie introdus pana in capat, ci lasat cam 5 cm in afara pentru a putea monta si filtrul de jos. Acesta de jos trebuie un pic fortat sa intre in locasul sau; nu trebuie apasat foarte tare pentru a nu rupe marginea de plastic. Dupa aceea, ambele filtre se introduc pana in capat, pana se aude click, dupa care se monteaza capacul.

post-16219-026147500 1338804622_thumb.jpg

post-16219-033408100 1338804632_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, cele 2 elemente ale filtrului de polen sunt pozitionate in fata de tot, in spatele consolei centrale, acolo unde isi tine piciorul stang pasagerul din fata.

Accesul este mai greoi datorita spatiului redus in acea zona. Am atasat 2 poze. In prima se poate observa capacul care trebuie inlaturat pentru a avea acees la cele 2 elemente filtrante. Se apasa de jos in sus pentru a desface clema si se trage in exterior. Dupa aceasta, se scot in exterior filtrele (vezi poza a 2-a).

La montare, filtrul de sus nu trebuie introdus pana in capat, ci lasat cam 5 cm in afara pentru a putea monta si filtrul de jos. Acesta de jos trebuie un pic fortat sa intre in locasul sau; nu trebuie apasat foarte tare pentru a nu rupe marginea de plastic. Dupa aceea, ambele filtre se introduc pana in capat, pana se aude click, dupa care se monteaza capacul.

 

 

Merci colegu'

 

Prima data cand am verificat filtrul de jos nu l-am scos complet si de aceea nu-mi dadeam seama unde e al 2-lea. Acum cand l-am scos complet a cazut si cel de sus. Banuiam eu ceva la inceput dar mi-a fost frica sa umblu.

 

Multumesc pentru detalii.

Stima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare. deoarece data celei de a -2 revizii se aprorie, m-am gandit ca de aceasta data sa-mi achizitionez eu consumabilele din alta parte, si nu de la dealer, cum am facut anul trecut.

Am mers pe www.piese-hyundai.ro si mi-am ales un pachet minimal ( http://www.piese-hyundai.ro/product.php?id_product=968 ) + 4 litri de ulei tot de la ei. Asta s-a schimbat si anul trecut si asta scrie si in manualul de intretinere. In acelasi manual de intretinere zice ca la 2 ani se schimba si bujiile si lichidul de frana.

 

Voiam sa intreb daca aceste ultime 2 consumabile chiar trebuie schimbate si daca neschimbarea lor presupune pierderea garantiei sau altceva.

 

Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ... treaba ar fi cam asa:

In mod normal (asa spune cartea, cel putin pentru Europa), lichidul de frana trebuie schimbat obligatoriu la 2 ani (asta daca nu ai depasit deja km.). Asta nu inseamna ca o vor face din proprie initiativa. Daca nu le spui tu, sunt sanse mari sa nu il schimbe. Asta nu inseamna neaparat ca e de bine, dar totusi cred ca 3, maxim 4 ani ar putea rezista fara probleme, dupa aceea ... ar fi cazul sa il schimbi. E bine sa ii faci o verificare.

De exemplu, mie nu mi-au schimbat lichidul de frana niciodata, am facut-o eu parca dupa 4 ani ...

In ceea ce priveste bujiile, tot in carte spune ca trebuie schimbate la revizia a 2-a, dar daca nu ai 35000 km este foarte posibil sa nu le schimbe. Insa ar trebui ca la 35000 km sa le schimbi, altfel pot face figuri in cazul unui eventual defect care necesita schimb de piese pe garantie (ma refer la sistemul de aprindere). Pe mine m-au chemat sa revin cand masina implinea 35000 km (nu avea decat 32500), deci ... iti dai seama ca uneori (dar de fiecare data :_tease: ) fac ce vor ... Ba chiar am avut discutii din cauza ca nu au vrut sa le schimbe si pana la urma a trebuit sa revin la 35000. Fie vorba intre noi, nici nu aveau bujii in stoc - dar nu stiau, au aflat doar dupa ce am insistat sa le cumpar ca sa le am atunci cand urma sa revin. Sa mai spun ca nici nu stiau unde se gasesc in Microcat ca sa verifice stocul ? Le-a luat vreo 20 min. ca sa le gaseasca, ce sa mai ... depinde unde si peste cine dai ...

Cel putin cam asa am patit eu cu I30-u'.

 

P.S.

Poate lucrurile s-au mai schimbat intre timp ...

In ceea ce priveste garantia, tu poti face oricand dovada ca te-ai prezentat cu masina la termenul prescris iar daca ulterior se intampla ceva, ar trebui sa fie vina lor daca nu au facut tot ce scrie in fisa ... Ei sunt obligati sa stie ce anume trebuie facut si sa si faca.

Insa discutia se poate lungi si nu cred ca are rost.

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc Mihai pt. parere. :) este destul de clar ce ai zis. In principiu, m-am hotarat sa iau si lichidul de frane si bujiile :)

comparativ cu anul trecut, pt chitul de baza ( filtru ulei + filtru polen + filtru de aer + ulei de motor ), daca cumpar consumabilele de pe www.piese-hyundai.ro, ies cu 20 de lei mai ieftin, in conditiile in care anul trecut am avut un discount de 15% de la dealer pt consumabile si manopera.

 

ei pe deviz au scris ca nu ofera garantie pentru pisele cu care vine clientul dar nu cred ca o sa fie o problema cu cele luate de pe site-ul mai sus numit, la prima vedere fiind similare cu cele pe care mi le-au schimbat ei anul trecut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic asa: inainte de a le cumpara, mai bine intreaba daca le schimba, ca sa nu dai banii degeaba. Bujiile nu se strica daca stau 1 an sau 2 nemontate. Lichidul mai bine il cumperi atunci cand esti sigur ca il vei schimba si ca recomandare, se desface numai inainte de a fi pus in instalatie. Eu unul cred ca am sa schimb lichidul la fiecare 3 ani (maxim 4), Mie mi se pare ca la 2 ani e prea devreme ... depinde de situatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichidul de frana nu or sa il schimbe in veci pentru ca e greu... in cel mai bun caz fac o completare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna. Trebuie sa merg si eu cu masina la revizia de 2 ani, am primit o lista estimativa cu preturi si un total de aproape 800 de roni.

La iasi baietii sunt cam neseriosi. Va intreb, exista posibilitatea sa imi cumpar eu cele necesare, filtre, ulei, lichid de frana si sa merg la reprezentanta numai sa mi le schimbe?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu au voie sa primeasca consumabile din alta parte, dar poti sa ii intrebi. Probabil 200 de ron sunt numai cele doua filtre de habitaclu la care poti sa renunti.

Pe site oricum sunt preturi destul de mari pentru revizia a doua: http://hyundai-motor.ro/userfiles/carMaintenanceFiles/maintenance/noul%20i20%201.1%20diesel_a78.pdf

Daca ai benzina: http://www.hyundai-motor.ro/userfiles/carMaintenanceFiles/maintenance/i20%201.2%20benzina_d0b.pdf

Verifica ce trebuie schimbat in manualul proprietarului.

Edited by RYU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa vii cu consumabilele cumparate de tine! Trebuie doar sa ai certificat de conformitate care se cere de la magazinul de unde cumperi. Garantia pieselor e data de magazin iar garantia manoperei de catre service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandeam si eu la treaba asta dar personal nu am incredere ca folosesc consumabilele cumparate de mine. Si aici ma refer in special la ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul poti sa-l iei de la reprezentanta...diferenta nu e mare...

La filtre se simte diferenta...Anul trecut am platit 120 de lei pe filtrul de polen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand or sa aiba Motul la reprezentanta o sa iau :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut revizia de doi ani la Dab Auto si a costat 765 lei fara schimb de bujii pentru ca nu a fost nevoie am 14k km. La Tiriac Otopeni costa 900 si nu aminteau nimic de schimbul bujiilor. Au o promotie la i 20 fabricatie 2009 - 2010 benzina, revizia costa 452 ron.

Am ramas surprins placut de profesionalismul celor de acolo. Poti sa asisti la reparatia (revizia) masinii, iti dau pisele schimbate inapoi. Nu am stat langa ei dar au schimbat ce au avut de schimbat, am observat ca mi-au completat si nivelul de antigel, si si-au pus numele si numarul de contact (reclama) pe suportul de na numarul de inmatriculare, arata bine in alb si albastru dar puteau sa ma intrebe mai inainte.

Manopera total : 265 ron. Mi-au dat si un tabel cu testul de frane / amortizoare si mi-au explicat ca e totul ok. De baterie mi-a spus ca are 401 din 410 CCA e putin cam jos dar e oka.

Piese schimb total cu TVA 500 ron. iar in detaliu fara TVA:

f.u. 17.5 ron

f.a. 75 ron

f.p. 131 ron

ulei shell helix h7 pro av 5w30 180 ron

bujiile erau pe la 22 ron bucata.

E ciudat ca la Tiriac auto iti factureaza 3 litri de ulei pe cand la dab iti factureaza 4 litri si mi-au dat si restul de ulei care a mai ramas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de "politica firmei"; unii factureaza la litru intreg (vezi Dab), oarecum in ideea ca e posibil sa mai completezi

intre schimburi (sunt unii mai constiinciosi care o fac; iar mersul in frana de motor - eu am o coborare destul de lunga

pe care o parcurg relativ des - mai papa un pic de ulei, fara ca asta sa fie un defect).

Ceilalti merg pe "completari", avand niste "rezerve" in pretul manoperei sau al materialelor (se completeaza la majoritatea

servisurilor antigel / ulei, practica curenta prin tarisoara lui Uncle Sam de prin anii '40). E si o mica pacaleala, ca e un

serviciu "gratis", si te "invita" pe la ei, sa-ti completeze nivelul, cu ocazia vreunei alte interventii/ verificari (platita separat,

bineinteles...)

 

Intretinerea curenta (consumabilele cu inlocuire anuala, sau la km, ce survine intai), e o operatie relativ simpla insa importanta

pentru viabilitatea motorului. De aia e o conditie de garantie, insa poate fi efectuata si de utilizator, daca exista un minim de

dotari si entuziasmul necesar.... Se discuta pe undeva ca dealerul, in ideea "eficientizarii" aprovizioneaza uleiul la butoi, si

merge pe minimul specificatiilor tehnice (cat de slab ar fi uleiul, motorul nu se va strica in perioada de garantie; cat de mult

merge dup-aia, e alta poveste....)

 

Sanatate!

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cam ciudat uleiul. Are specificatie pentru diesel(motorul e pe benzina), acum ca a venit frigul motorul e mai galagios si parca creste mai greu in turatii, o sa il iert cateva zile, dar aproape sigur o sa il schimb cu ce am avut inainte (Mobil).

Am mai observat ca 'au uitat'sa imi completeze in pasaportul de service foaia cu verificarea anuala aticoroziune. Am plafonul putin deformat de la o creanga uscata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul pentru Diesel are specificatii mai severe (presiune mai mare pe cuzineti de la compresia mai mare, expunere la particole

mai mare de la arderea motorinei).

Poate ca un motor diesel sa fie ceva mai "rece" decat unul pe benzina - dar nu cred ca la motoarele moderne aceasta diferenta

e semnificativa. Nu se pune in motoarele pe benzina ulei "de diesel" in primul rand din motive de cost (desi la cat de important e uleiul pentru viata motorului raportat la costuri, mie mi se pare o economie complet nesemnificativa!!)

 

Chestia cu coroziunea e in general neglijata de service-ul de dealer, cred ca din cauza ca acolo sunt termene relativ lungi (6-12 ani!), si prin preturile practicate, aceste service-uri "vad" posesorii marcii doar in garantie si/sau atunci cand ailalti nu se complica

cu anumite scule/aparate specifice marcii si esti OBLIGAT sa mergi la ei, iar "garantia" aia la coroziune poate fi relativ usor refuzata pe motiv ca masina a fost "lovita" (mai ales pe dedesubt) si se poate invoca ca nu ai "revizuit-o" la ei (post-garantie, unii au tupeul sa ceara sa-i schimbi consumabilele la ei, altii doar sa se uite - anual - la starea acoperirilor (vopsirilor), dar si asta costa....

Chiar daca s-a bifat "verificarea protectiilor anticoroziune", in realitate nu se face NIMIC (cum dreaq sa o faci cand masina e plina cu praf si noroi pe dedesubt, si nimeni nu schiteaza macar o tentativa de a o curatza???)

Asa ca, la fel cu "minciunica" garantiei de 7 ani, si "anticoroziva" e mai mult o "pacaleala" de marketing....

Parerea mea!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revizia de 30.000 de km. DAB auto, test electric, stand frane si suspensii, schimb banal de ulei si filtre, 780 ron!

 

Cica le.a venit porumca de la HAR sa puna numai ulei 5w30, ca le tzacane motorul la rece...

 

In rest, masina e in parametri.

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revizia numarul 2, la 2 ani sau 35.000km. Am facut-o la an, aveam abia 26.000km.

 

Am fost la Helios Focsani pentru revizia nr 2, ce a inclus filtrul de ulei, ulei, filtrul de polen si in plus fata de revizia nr 1, filtrul de aer. Le-am spus ca eu abia am schimbat filtrul de polen cu unul Mann cu carbune activ, dar stiu ca trebuie sa fie facturat ca sa apara in baza de date pentru garantie unul nou, asa ca mi l-au dat pe cel nou la pachet, sigilat.

Cost: 553 lei.

 

Totul a mers ca uns, durat 1 ora, clatit ochii in Grand Santa Fe, Santa Fe si un Tucson full, faine masini.

Edited by lula_canci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offf... topic:

 

Gama Santa Fe e faina, dar mi se pare foarte scumpa. Are un prieten o masina de vreo 5 ani si respecta intru totul reteta Hyundai: caseta de directie, ambreiaj si alte condimente asiatice care iti fac viata ... frumoasa!

Multe Santa Fe vad in service cand ma duc la revizii cu probleme pe puntea spate. Probabil diferentialele nu sunt chiar asa fiabile. Acuma, ei zic ca lucreaza la imbunatatirea calitatii de la un model la altul. Asteptam sa termine lucrarea, sa ne luam si noi masini cu mai putine probleme...

 

Despre Tucson, e adevarat, frumusica la exterior, dar la interior... modesta. Portbagajul mic, plastice saracacioase si in general, senzatia de austeritate e cam enervanta. Nu zic, sora.sa, Kia Sportage e mai prietenoasa la interior, dar are o tinuta de drum demna de Clio.

 

Nu prea inteleg incotro vor sa mearga Hyundai. Spre segmemtul Premium nu cred ca au resurse. Spre Low cost, mi.ar parea rau, e sub demnitatea lor de asiatici. Cred ca raman undeva intr.o zona de medium quality, adica, banii jos si ochii la usa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci voi vreti si ieftina si premium ... dragut ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...