Jump to content
ionut_ionut

Problema,nu baga caldura,se apropie sezonul rece

Recommended Posts

Ai reușit să scoți caloriferul? La mine se întâmplă un lucru grozav sau de groază, iar nu bagă căldură după ce acum 1 an am schimbat caloriferul. :(((

Share this post


Link to post

Caloriferul iese fara probleme din locasul lui. Uitati-va atent ca langa gura de aer de la picioare este si un plastic in pozitie orizontala (vezi poza 2, cel incercuit cu rosu) care trebuie dat intr-o parte, posibil ala sa nu dea voie caloriferului sa iasa. Sau poate iese mai greu din cauza ca tin acei bureti. Inlocuirea e relativ simpla. Nu necesita cunostinte mari. Pasii ar fi:

1. Dati jos scutul motor.

2. Bagati o galeata sub radiator, in partea dreapta a masinii si desfaceti busonul de golire. Pentru a curge, desfaceti si busonul de la radiator. Apoi, cand vedeti ca nu mai curge suflati pe gura de umplere a radiatorului, apasati pe furtunele groase astfel incat sa iasa cat mai mult antigel.

3. De langa pedalier scoateti acea masca de plastic, e prinsa in trei clipsuri. Iese foarte usor.

4. Cu o panza de bomfaier taiati conductele. Aveti grija de unde le taiati pentru a fi posibila introducerea furtunului.

5. Trageti de calorifer usor. Trebuie sa iasa fara probleme.

6. Taiati conductele caloriferului nou si atasati-i furtunele. Folositi coliere de 16-24 mm (sau alte dimensiuni dar 20 sa fie in marja de reglare). Ca furtun cumparati din acela de dacia 1300, inca se mai gaseste in magazine.

7. Introduceti caloriferul in locasul lui si cand este cam 1/2 introdus incercati sa bagati furtunul pe conducte. E un pic mai greu dar veti reusi. Apoi prindeti colierele.

8. Strangeti busonul de la radiator si puneti usor antigelul in radiator pe la gura de umplere. Din cand in cand mai apasati pe furtunul superior pentru a elimina din aer.

9. Porniti motorul chiar daca nu ati pus busonul. Nu se intampla nimic. Mai completati cand se goleste. Cand vedeti ca nu mai scade asa mult nivelul, puneti busonul.

10. Completati in vasul de expansiune cu antigel pana la maxim.

11. Lasati motorul pornit pana deschide termostatul. Pentru a deschide mai repede plecati cu masina in proba, sau tineti accelerat motorul.

12. Primele 2-3 zile mai verificati nivelul antigelului din vasul de expansiune. Sigur va mai scade.

Bucurati-va de caldura!

post-65047-0-07617100-1509957110_thumb.jpg

post-65047-0-52461800-1509957494_thumb.jpg

Edited by postasul
  • Like 1

Share this post


Link to post

Mulțumesc! Deci e posibil, ca la Elantra, doar că este pe partea opusă. Nu credeam că se poate. Voi încerca.

Edited by adrian_a

Share this post


Link to post

Da, merge, acum chiar am căldură 🔥. La aeratoare am peste 70°C. Un risc ar fi ca poate pocni un furtun din cele doua și sa curgă apa fierbinte în habitaclu. Lucrul asta nu e chiar plăcut. Dar dacă furtunul e nou, e greu sa pocnească. Plus ca poate fi inspectat anual, durează 2 minute.

Share this post


Link to post

Am început lucrarea. La mine masca de plastic negru, încercuită cu roșu în poza de mai sus, nu iese. Mai este prinsa în ceva în spate pe lângă cele 2 conducte ale caloriferului. Mașina are AC manual.

Edited by adrian_a

Share this post


Link to post

Am rezolvat. Nu am mai scos masca neagră, am legat-o. E jale ce am găsit în calorifer, un lichid plin de reziduuri maro,roșietice. Revin cu poze. Acum trebuie să spăl găsesc o soluție foarte bună de spălat circuitul de răcire.

 

Mii de mulțumiri colegului "poştaşul" pentru curaj și determinare să încerce operațiunea aceasta și pe Tucson

post-56858-0-74854700-1511454578_thumb.jpg

Edited by adrian_a
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai nu iese toată. Doar o tragi din partea dreapta și o ridici un pic. Ma refer la partea dreapta cum te uiți la calorifer...

Share this post


Link to post

Va salut, am o Elantra xd, care am inteles ca are aceeasi aeroterma ca cea de pe Tucson;

 

Problema este urmatoarea:

Baga caldura conf temperaturii afisate (ex.27 grade), dar dupa ce se incalzeste cau cam jumatate de ora mers, ... baga rece (temp ramane setata pe 27), doar cand o setez la maxim 32 grade, baga cald si atc baga de ard guriel aerisire.

 

Unde gasesc senzor de temperatura de pe tubulatora de ventilatie interioara ?

post-43897-0-06693100-1518596731_thumb.jpg

post-43897-0-79777600-1518596823_thumb.jpg

Edited by ingerul_danutz

Share this post


Link to post

Cauta codul de origine respectiv pe Autokarma sau epiesa si vezi daca il gasesti pe Koraps.com.

Share this post


Link to post

Salutare! sunt nou pe acest topic, am un Tucson din 2006, CRDI, 140 CP și am următoarea problemă: bagă căldură o jumătate de oră după ce pornesc la drum, după care vine aer rece și doar pe maxim bagă căldura; am fost la electrician, senzorul de căldură funcționează, vertificat clapeta-funcționează, verificat termostat-deschide și închide la parametrii normali iar furtunul de ieșire din radiator este fierbinte; îndrumat spre mecanic, posibil fisurat chiuloasa. Mecanicul a desfăcut chiuloasa, a verificat și nu este fisurată, totuși zice că a rectificat-o și a schimbat garnitura; nivel ulei corect, nivel antigel-corect. După toate aceste operații am aceleași simtome, doar cheltuiala inutilă. Aștept un sfat. merci

Share this post


Link to post

Salutare! sunt nou pe acest topic, am un Tucson din 2006, CRDI, 140 CP și am următoarea problemă: bagă căldură o jumătate de oră după ce pornesc la drum, după care vine aer rece și doar pe maxim bagă căldura; am fost la electrician, senzorul de căldură funcționează, vertificat clapeta-funcționează, verificat termostat-deschide și închide la parametrii normali iar furtunul de ieșire din radiator este fierbinte; îndrumat spre mecanic, posibil fisurat chiuloasa. Mecanicul a desfăcut chiuloasa, a verificat și nu este fisurată, totuși zice că a rectificat-o și a schimbat garnitura; nivel ulei corect, nivel antigel-corect. După toate aceste operații am aceleași simtome, doar cheltuiala inutilă. Aștept un sfat. merci

Am avut aceeasi problema la VAG (un Passat B6, in speta). La ala era o supapa de compresor de AC care se infundase si am schimbat-o (pret aprox 250 lei). Dupa ce am schimbat-o a inceput sa bage rece si cald la parametri normali. Nu stiu daca sistemul nostru de AC este asemanator cu cel de la VAG (intre timp la modelele mai noi inteleg ca la ei acea supapa este turnata pe compresor si in caz ca se strica se schimba compresorul cu totul care e de 10 ori mai scump). Cocluzia: vezi sa nu ai si tu supapa de compresor infundata! o parere, sper sa nu rada lumea prea tare :D

Share this post


Link to post

Da clima functioneaza normal , vara baga aer rece suficienr

Nu știu dacă ai rezolvat sau nu. Dacă nu, verifica și caloriferul. Dai jos masca aia de la picioare, la șofer, și vezi dacă întrarea și ieșirea au aceeași temperatura. E posibil sa fie caloriferul înfundat.

 

Trimis de pe al meu PRA-LX1 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post

Salutare Tucsonisti!

pentru ca si eu am apelat la forum pentru a gasi unele raspunsuri la problemele masinii mele, va voi impartasi experienta mea in legatura cu sistemul de incalzire al masinii.

Acum catva timp am constatat ca incalzirea nu mai functiona decat la reglare pe Hy iar zilele trecute s-a dus si asta si sistemul nu mai functiona -pentru incalzire- la nici o comanda! Mergea doar racirea!

Aveam de ales intre a apela la un mecanic, sau....a incerca sa remediez eu problema. Si am zis sa incerc!!

iata cum am procedat:

1.prima data am facut o spalare a intregului circuit de racire -cel cu antigel- cu speranta ca voi curata atat radiatorul de racire cat si cel pentru incalzire, care sunt pe acelasi circuit. Am folosit o solutie de spalare radiatoare LiquiMolly pe care am pus-o in solutia de racire existenta in circuit. Am lasat sa functioneze motorul 30 de minute si am incercat din nou incalzirea: nu a mers! Am dedus ca radiatorul de incalzire -pozitionat undeva in cabina- nu s-a desfundat.

2. am cautat care sunt racordurile ce duc la acel radiator si am constatat ca sunt doua racorduri de cauciuc care fac legatura intre blocul motor si radiator, traversand peretele despartitor cu cabina. Ele sunt pozitionate una deasupra celeilalte, pe la mijloc si destul de vizibile.Cele doua racorduri sunt prinse cu coliere de blocul motor si exista acces la ele, chiar daca nu foarte facil. Am reusit sa le desfac si astfel sa pot controla daca circula lichid prin radiator. La prima verificare, apa nu trecea prin acesta. Am suflat tare cu un furtun intr-unul din racorduri si pana la urma am reusit sa il desfund dar nu si sa il curat.

3. Un prieten mi-a spus ca in astfel de cazuri, otetul poate face minuni! Asa ca am umplut radiatorul cu otet prin cele doua furtune si l-am lasat acolo aproape 24 de ore.

4.Dupa acest timp, am scurs otetul din radiator si in plus am suflat energic ca sa iasa toata cantitatea. Apoi am facut vreo trei spalari cu apa dupa aceiasi metoda: umplere-golile libera-suflare energica.

5.Am remontat racordurile asa cum erau initial si am spalat si intreg circuitul de racire, ca sa nu mai ramana solutia aia LiquiMolly.

6.Am reumplut instalatia cu solutie de antigel si.....am pornit motorul!

7.Dupa ce motorul s-a incalzit pana pe la 80 de grade, am dat drumul la incalzire si.....FUNCTIONEAZA!

 

Si pentru ca am fost curios cam ce temperatura baga in habitaclu, am masurat temperatura aerului impins in cabina prin fanta aia reglabila din stanga, la sofer.

Cu un termometru de frigider nu prea perfect calibrat, am constatat urmatoarele temperaturi pe reglaje: Lo=8 grade Celsius, 20= 24, 25=43, 30=50, Hy=55 de grade. Asta in conditiile in care motorul era la 80 de grade, ambiental erau vreo 10 grade si soarele batea puternic pe capota si bord -ca se pre ca temperaturile date sunt in parte influentate si de alti parametri!

 

In concluzie....eu am incercat si am reusit! Nu stiu daca modul meu de interventie poate fi valabil si la alte Tucsonuri, dar merita incercat.

Daca aveti intrebari, puteti sa le puneti si daca stiu si pot sa raspund, o voi face.

Succes in toate!

Share this post


Link to post

Dupa cum spuneam in alt topic, curatarea din pacate nu este o solutie de durata din cauza structurii interne a radiatorului; din pacate doar inlocuirea cu piesa originala rezolva definitiv problema.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema cu caldura in masina! Am curățat instalația de racire, am reumplut circuitul si acum am căldură si pot regla si temperatura.

Recunosc ca am avut ceva bătăi de cap pana am descoperit cauza. Fara schimbat senzori, clapete sau alte piese.

Un bax de oțet, o sursa de apa cu furtun, patent si putina răbdare.

 

Ajut cu plăcere daca e nevoie

Cum anume ai curatat instalatia ? pur si simplu ai pus otet in vasul de expansiune si ai lasat motorul pornit ? Ne poti oferi mai multe detalii ?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Azi am schimbat radiatorul folosind varianta " tăierea tevilor". Am căldură în masina. Va recomand sa folositi această varianta ca se merita.

Edited by Bebi Rotea

Share this post


Link to post

Salut

 

Sunt nou pe acest grup. Dețin un Tucson 2.0 CRDI 4x4 din 2005.

Nu bagă cald de când sa pus frigul. Am schimbat calorifer de caldura , pompa de apa, termostat dar nici o îmbunătățire. Azi am făcut o diagnoza și am văzut ca apa in motor arată 80 grade iar la Climatronic 37.

Ce sa fie oare?

Share this post


Link to post

Caloriferul se incalzeste?

 

 

Nu stiu daca se incalzeste. Am verificat furtunele de IN/OUT si nu par foarte calde.

Share this post


Link to post

daca cel de IN nu e cald atunci pe circuit e infundat

daca cel de IN e cald dar cel de out e rece e de la calorifer.

Share this post


Link to post

Am încercat azi sa spăl instalația . Rezultatul nu este f bun. Ce am observat este ca dacă nu merg cu ea foarte tare bagă cald( adică sub 30 km/h). Deasemenea am scos furtunul subțire se la Vasul de expansiune și la relanti vine apa pe el, dar când turez motorul nu mai vine. Ii normal?

Share this post


Link to post
On 12/1/2014 at 8:03 AM, sorinm77 said:

IN PRIMUL RÂND TREBUIE VERIFICAT NIVELUL DE LICHID DIN VASUL DE EXPANSIUNE CARE TREBUIE SA SE AFLE INTRE CEI DOI INDICATORI(MIN SI MAX).APOI TREBUIE SA STITI CE TIP DE ANTIGEL S-A INTRODUS IN VAS(EU FOLOSESC DIN ACLEA ROZ PÂNĂ LA - 60 GRADE, CEL ALBASTRU NU PREA ESTE INDICAT).DE-ASEMENEA TREBUIE SA STITI CA INTRA CAM 7-8 LITRI DE LICHID, DIN CARE JUMATATE APA SI JUMATATE ANTIGEL.

INCA UN LUCRU FOARTE IMPORTANT......................DACA LICHIDUL DIN VASUL DE EXPANSIUNE NU ESTE LIMPEDE(ADICA SA SE VADA FUNDUL VASULUI) SI ARE O TENTA NEGRICIOASA SAU POATE SA FIE CHIAR DE CULOARE NEAGRĂ, ATUNCI BELEAUA ESTE DE LA TERMOFLOT(RACITORUL DE ULEI) CARE S-A DEFECTAT, SI ATUNCI SA VEZI BELEA, CACI NU MAI BAGA NICIUN FEL DE CALDURA SI-APOI APROAPE TOT ULEIUL DE MOTOR DIN BAIA DE ULEI TI L-A TRAS IN VASUL DE EXPANSIUNE SI RAMAI SI FARA LICHID SI FARA ULEI DE MOTOR IN BAIE.

ASA AM PATIT EU LA TUCSONUL MEU 2.0 CRDI 4WD 2007- NU MAI BAGA CALDURA DELOC SI-ATUNCI LA O VERIFICARE A LICHIDULUI SI A JOJEI DE ULEI AM RAMAS STUPEFIAT CA NU MAI AVEAM ULEI IN BAIE, IAR ULEIUL S-A DUS APROAPE IN INTREGIME IN VASUL DE EXPANSIUNE.

ASA CA ATENTIE MARE.

eu am rezolvat partial pb,. am gasit un actuator de la clapeta rece-cald, defect,motorul era dus. inca nu l-am inlocuit,dar urmeaza. am blocat clapeta doar pe cald, acum ,iarna, cu un soricel ,si urmeaza sa schimb acel actuator. se afla in partea dreapta, la pasager, pe consola in lateral dr. trebuie demontat in dreapta, cum se ajunge la filtrul de polen, apoi se da jos plasticul de sub filtru, pe partea stg a consolei, dedesupt. este acolo, prins cu 3 suruburi si se scoate mufa de legatura.

Share this post


Link to post

Salut 

Va urmăresc postările de mult timp .Detin un tucson din 2008 103kw  diesel  cu Ac manual la schimbarea aerului ,in afara de celor parbriz sau parbriz și picioare se aude un tacanit și nu funcționează Ac .Am avut un accident (dauna totala)și am cumpărat alt tucson din 2009 aceiași motorizare ,aceiași problema numai ca la asta nu vine caldura fostul propietar a dat jos acuratorul era defect cv la el l-am schimbat de la cealaltă masina funcționează dar tot nu vine caldura am citit toate topicurile de la tucson de la prima pagina la a 24 dar nu am întîlnit sa spună cineva aceste simptone .Ma poate ajuta cineva cu niște răspunsuri avind in vedere ca tot stam acasă as încerca sa lucrez cv (stau la casa ) mulțumesc 

Share this post


Link to post

Salutare.

Am  citit și eu cam tot ce a-ți scris aici și nu am întâlnit încă problema ce o întâmpin eu. Și anume: 

Dețin un Tucson din 2014, 4x4 motor diesel de 83 kw din 2005 climă automată și nu de mult timp (cam de prin primăvară așa), am constatat că bagă căldură doar în partea stângă. În dreapta, rece. Mi-am zis clar.. e înfundat caloriferul de căldură parțial. L-am lăsat așa că a venit vară și clar nu mai aveam nevoie de căldura mașinii dar, încet încet se apropia sezonul rece și crescând temperatura în mașină din butoane, am constatat că nici pe stânga nu mai bagă căldură. Zic, hopa.. clar e înfundat caloriferul total. Folosind și eu metodat colegilor tucsoniști de pe grupurile facebook, am comandat un calorifer nou (500 lei de pe autokarma), am tăiat țevile și am pus caloriferul nou în locul celui vechi gândindu-mă că am rezolvat problema cu căldura. La început, căldură bună în ambele sensuri și în stânga și în dreapta dar, după un timp a început să facă din nou figura căldură doar în stânga și în dreapta rece (cu caliriferul nou binențeles). Mă gândeam ce o fi? Oare nu am pus eu bine caloriferul? Era la locul lui etanș ca și cel vechi. Am verificat tot sistemul începând cu actuatorele care funcționau perfect toate, cu clapetele toate care la fel funcționau la fel de bine. Am mers o perioadă așa crezând că își va da drumul dar, nici un rezultat. Între timp, am curățat caloriferul vechi care într-adevăr avea ceva mizerie ruginie în el dar, după ce l-am curățat bine de tot la presiune și cu de toate și verificat să ma conving că se încălzește uniform, l-am pus din nou pe mașină crezând că poate o avea vreun defect acela nou. După ce l-am montat pe cel vechi în locul celui nou, surpriză.. aveam căldură foarte buna și de o parte și de alta. Dar, bucuria nu a durat mult deoarece făcea la fel ca și înainte... în stânga căldură iar în dreapta rece. Am verificat din nou toate de la actuatoare, clapete de directionare, clapeta de aer cald/rece care inchide si deschide perfect pana la țevile de intrare și ieșire din calorifer care erau fierbinți de nu puteai ține degetele pe ele dar, nici un rezultat. Cald în dreapta și rece în stânga. Sincer, nu stiu ce sa-i mai fac. Mă gândeam într-o  vreme că poate e ceva în aerotermă care ar bloca clapeta de aer cald/rece dar nu era nimic care să facă acest lucru și din moment ce clapeta de aer care deschide și închide aerul cald sau rece funcționează, nu asta ar fi problema.

Poate a-ți mai întâlnit sau auzit o astfel de problemă, vă rog să îmi împărtășiți și mie rezolvarea ei. 
 

p.s. Știu că poate vi se pare aiurea ceea ce am zis mai sus dar, eu cu asta mă confrunt în momentul de față și numai nu găsesc rezolvarea ei.

Și imi cer scuze dacă am scris prea mult. 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...