Jump to content
ionut_ionut

Problema,nu baga caldura,se apropie sezonul rece

Recommended Posts

Lichidul de racire nu este de culoare albastra? eu asa pun la al meu, pe vw pun rosu de exemplu..

Share this post


Link to post

Calcarul ala n-ar trebui sa fie acolo daca s-a folosit doar lichid de racire de calitate. Mie imi arata a solutie minune de astupat porii.

 

+1

 

@adrian_a: ar trebui sa pui antigel pentru motoare din aluminiu, G12 sau G12+ (sint miscibile intre ele). Culoarea albastra e specifica motoarelor de fonta.

Share this post


Link to post

La asiatice e verde - albastrui. Cel rosu e pentru grupul VAG.

Share this post


Link to post

Stie cineva ce antigel se foloseste la Tucson 2.0 CRDi 185hp 2016? Nu am manualul la indemina si as comanda ceva de pe net.

Multumesc.

Share this post


Link to post

La asiatice e verde - albastrui. Cel rosu e pentru grupul VAG.

Dacă eu iarna trecută am completat cu ăla roșu, de atunci nu (chiar și după vara asta caniculară), crezi că ix35-ul meu o să strănute ??? :p

Share this post


Link to post

Culorile diferite nu sunt miscibile, poate sa-i faca o mizga de toata frumusetea in motor.

Share this post


Link to post

Foarte multa munca sa schimbi radiatorul. Eu as fi apelat la un instalator care repara termoteci. Au o pompa cu acid cu care curata radiatoarele din termoteca cand se incarca cu calcar, cred ca iesi mai ieftincu acesta varianta si daca merge la termoteca nu vad de ce nu ar merge si la masina pt ca este la fel radiatorul.

Share this post


Link to post

Imi poate spune cineva daca radiatorul din bord pentru incalzire are vreun clapet ceva pentru a permite sau nu accesul lichidului de racire si daca da cum este actionarea lui si cam pe unde se afla. Va multumesc anticipat pentrru raspuns.

Share this post


Link to post

Nu exista nicio clapetă sau robinet, mai mult ca sigur. După cum ai citit mai sus eu l-am schimbat și nu am găsit așa ceva.

Share this post


Link to post

Ok, multumesc mult. Inseamna ca e posibil sa necesite si al meu o curatare.

Share this post


Link to post

Încearcă orice metodă și să ne zici dacă merge. În ultima instanță poți să dai bordul jos. Ai văzut, eu am rămas cu greieri și elemente slăbite

Share this post


Link to post

Nu as vrea sa dau bordul jos, ci vreau sa cuplez la calorifer o pompa electrica cu care sa circul prin el otet sau sa-l scot din circuit si sa il las plin cu otet circa 24 ore si pe urma sa il suflu din nou.

Share this post


Link to post

sa ne anunti despre rezultatele obtinute!

Share this post


Link to post

Revin cu informatii legate de tot ce am facut. Am verificat actuatorul de comanda al temperaturii si e ok(nu prea vad cum poate sa piarda vaselina din interiorul lui), actuatorul de la modul de dare a aerului e oksi el asa ca am deconectat caloriferul din circuit si l-am conectat la o pompa de circulatie dupa care am plimbat prin el vreo 5 litri de otet fierbinte. Dupa ce am spalat circuitul caloriferului cu apa si pe urma cu apa distilata, am conectat inapoi caloriferul in circuitul masinii si am completat cu antigel. Acum pot spune ca sunt multumit de caldura pe care o da, dar sa vedem cand va fi mai rece, ca acum s-a cam incalzit si vremea. Ce vreau sa va mai sspun(in caz ca nu stiati) sistemul de aer conditionat(clima) la Tucson are posibilitate de verificare a intreg circuitului( dpdv electronic), adica toti senzoriicare compun acest sistem sunt verificati. Ca modalitate de verificare se procedeaza astfel: puneti contactul motor, tineti apasata tasta AUTO si apsati tasta OFF de 4 ori timp de 2 sec; ecranul va pulsa de 3 ori si pe urma va aparea codul de verifcare care va determina daca totul e ok sau problema aparuta. Sper sa va ajute aceasta.

post-60792-0-09901200-1488786361_thumb.png

Share this post


Link to post

Au ieșit ceva reziduuri? La mine când am spălat caloriferul original, am reușit să "scot" din el maxim 40 grade la gura de ventilare din bord, în toamnă. Poate masori cu un termometru ☺

Share this post


Link to post

Și uite ca vine iarna și vedem ca nu mai merge căldurica... Și eu am probleme cu sistemul de încălzire. Am schimbat antigelul, am verificat întrarea și ieșirea de la caloriferul de încălzire și ambele sunt fierbinți ca furtunul superior de la radiator însă căldură nu. Am observat ca furtunul inferior de la radiatorul de răcire este rece sau uneori călduț. Căldură baga foarte puțin pe partea dreapta, pe stânga nu. Însă uneori mai baga și pe stânga. Curios este ca după ce am schimbat antigelul sau când am spălat instalația și am încălzit apa, a fost căldură. E ca și cum ar fi aer în calorifer... Maine o sa verific dacă acel actuator din dreapta(rece~cald) funcționează.

Share this post


Link to post

Actuatorul e ok. Dupa consultari cu un mecanic am ajuns la concluzia ca e vorba de calorifer infundat. Initial imi era frica de acest lucru pentru ca schimbarea caloriferului ar fi insemnat demontarea bordului. Dar nu, o sa tai conductele pentru ca este destul loc pe la picioare, la sofer, o sa il scot si daca nu reusesc sa-l curat, il schimb. Mi se pare cel mai usor...

 

https://youtu.be/aZPiRJTof4c

https://youtu.be/77OhPjsOIZ8

Share this post


Link to post

Cum pot sa dau de acel actuator (rece-cald) ?

Unde este pozitionat mai exact ?

Share this post


Link to post

Daca nu gresesc cel de rece - cald este in dreapta, te bagi in partea dreapta fata si te uiti sub bord ca se vede. Se poate da jos cu atentie, dar cel mai bine se verifica la pozitie daca actioneaza atunci cand se modifica setarea temperaturii de pe bord( adica maresti temperatura pe care sa o dea sau o scazi).

Share this post


Link to post

Ok multumesc! O sa-l caut sa vad daca functioneaza .

Share this post


Link to post

La mine este caloriferul infundat. I-am taiat cele doua tevi dar ceva il retine in carcasa de plastic.

Stie cineva ce trebuie facut mai departe ?

Share this post


Link to post

Nu am stat lângă mecanic când a schimbat caloriferul, dar cred că este incorporat în Heater Unit. Vezi in manual secțiunea Heating, Ventilation and Air Conditioning.pdf pagina HA-51

Share this post


Link to post

Multumesc! Stiu unde se afla dar ma interesa ce trebuie sa tai ca sa-l scot din carcasa de plastic,pentru ca are ceva care-l retine .

Share this post


Link to post

Nu . Incerc sa-l scot pe la picioarele soferului , ca in link-urile de mai sus.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...