Jump to content
ionut_ionut

Problema,nu baga caldura,se apropie sezonul rece

Recommended Posts

IN PRIMUL RÂND TREBUIE VERIFICAT NIVELUL DE LICHID DIN VASUL DE EXPANSIUNE CARE TREBUIE SA SE AFLE INTRE CEI DOI INDICATORI(MIN SI MAX).APOI TREBUIE SA STITI CE TIP DE ANTIGEL S-A INTRODUS IN VAS(EU FOLOSESC DIN ACLEA ROZ PÂNĂ LA - 60 GRADE, CEL ALBASTRU NU PREA ESTE INDICAT).DE-ASEMENEA TREBUIE SA STITI CA INTRA CAM 7-8 LITRI DE LICHID, DIN CARE JUMATATE APA SI JUMATATE ANTIGEL.

INCA UN LUCRU FOARTE IMPORTANT......................DACA LICHIDUL DIN VASUL DE EXPANSIUNE NU ESTE LIMPEDE(ADICA SA SE VADA FUNDUL VASULUI) SI ARE O TENTA NEGRICIOASA SAU POATE SA FIE CHIAR DE CULOARE NEAGRĂ, ATUNCI BELEAUA ESTE DE LA TERMOFLOT(RACITORUL DE ULEI) CARE S-A DEFECTAT, SI ATUNCI SA VEZI BELEA, CACI NU MAI BAGA NICIUN FEL DE CALDURA SI-APOI APROAPE TOT ULEIUL DE MOTOR DIN BAIA DE ULEI TI L-A TRAS IN VASUL DE EXPANSIUNE SI RAMAI SI FARA LICHID SI FARA ULEI DE MOTOR IN BAIE.

ASA AM PATIT EU LA TUCSONUL MEU 2.0 CRDI 4WD 2007- NU MAI BAGA CALDURA DELOC SI-ATUNCI LA O VERIFICARE A LICHIDULUI SI A JOJEI DE ULEI AM RAMAS STUPEFIAT CA NU MAI AVEAM ULEI IN BAIE, IAR ULEIUL S-A DUS APROAPE IN INTREGIME IN VASUL DE EXPANSIUNE.

ASA CA ATENTIE MARE.

Share this post


Link to post

Poste asta m-a impresionat profund. Nu știu cat ulei intra în tucson însă sper ca ai totuși un vas de expansiune mare, ffff mare.

Share this post


Link to post

@sorinm77: de ce tipi la noi?

Share this post


Link to post

Deci vas de expansiune cam de 10 litri, sa intre și uleiul și antigenul.

Share this post


Link to post

MAI CRISTIFULL, TOATA INSTALATIA CE CUPRINDE RADIATORUL+CONDUCTELE+VASUL DE EXPANSIUNE INTRA APROXIMATIV 8L DE LICHID.....ASA CA FĂ SI TU UN CALCUL SI VEZI DACĂ-TI IESE.

Share this post


Link to post

Mai simpaticule, chiar îmi ești simpatic, nu știu de ce, să calculam: 6litri de ulei cu vreo 5 de antigel fac ca vasul de expansiune sa aibă, cum spus, vreo 10 litri. Tu ai spus ca ti-a băgat tot uleiul în antigel, de ți-a scăzut nivelul uleiului. Mă gândeam dacă a avut unde să-l bage, nimic imi mai mult. De regulă, eu știam că este invers, dar mă rog, se mai scimba regulile mecanicii.

Share this post


Link to post

Sorinache, ti s-a blocat caps lockul la computador? Foloseste bre o surubelnita ca ma dor ochii cind citesc ce scrii tu.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post

Cristifull, dacă nu ți s-a intâmplat ce am pățit eu nu ai de unde să știi.

Dacă ai observat(și sper că da) vasul de expansiune are o asa numita valva, care, in caz ca lichidul din vas este prea mult ca și volum, refuleaza printr-un furtunas.

Iar presiunea din racitorul de ulei(termoflot)este cu mult mai mare decat in vasul de expansiune(cam 6 atmosfere, comparativ cu doar 1 atmosferă in vasul de expansiune).Așa că logica este............................................? Te las pe tine să te hotărăști.

Share this post


Link to post

am si eu o problema cu caldura pe care am observat-o de cand s-a racit afara.

baga foarte putin aer cald, si nu conteaza pe ce reglare de mod ( jet de aer cald spre parbriz, fante bord, sau picioare).

ambele motorase functioneaza (cel de reglare rece-cald si cel de reglare mod/zona difuzare aer), le-am localizat in stanga si dreapta consolei centrale, sub bord.

 

temperatura lichidului de racire , in mers sta in jur de 83g. la 93 intra in functiune electrovenilatorul.

furtunele care intra si ies din radiator sunt foarte fierbinti. nu prea pot sa tin mana pe ele.

conductele care intra si ies din calorifer, cele din spatele motorului sunt calde spre fierbinti. aproape pot sa tin mana pe ele.

 

la indrumarea unu mecanic, am mers pe ideea ca ar fi infundat caloriferul, desi conductele care intra si ies din el sunt calde.

 

am scos lichidul din sistem si am gasit cateva depuneri, sub forma de pietricele care se dizolvau daca apasam pe ele.

am pus o solutie de curatat radiatoare (wurth radiator flush) si am umplut cu apa.

 

am lasat motorul sa mearga la relanti si accelerat timp de 25 de min, timp in care cred ca s-a deschis si termostatul pentru ca in accelerare temperatura lichidului a urcat la 93 si a pornit electroventilatorul dupa care temperatura a scazut spre 85.

 

am scurs apa, si am mai gasit cateva depuneri.

apoi am repetat de 2 ori spalarea cu apa.... am lasand motorul sa mearga cateva minute.. si am urcat temperatura la 93 pentru a porni electroventilatorul, presupunand ca atunci se deschide complet si termostatul.

 

din pacate la sfarsitul operatiunilor problema nu s-a remediat.

 

nu stiu ce sa mai fac pentru a nu fi nevoit sa dau bordul jos.

ar mai fi termostatul, dar nu cred ca e ramas blocat pe inchis pentru ca motorul s-ar fi supraincalzit, iar sa ramana blocat pe deschis.... nu stiu ce sa zic.

 

 

post-56858-0-70883300-1477759816_thumb.jpg

post-56858-0-73250100-1477760197_thumb.jpg

post-56858-0-00636500-1477760347_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ai clima sau AC?

Share this post


Link to post

Pai verifica in primul rind comanda rece-cald daca zici ca motorasele si clapeta de aer functioneaza si furtunele tur-retur sunt calde.

Share this post


Link to post

Pai, comanda de rece - cald acționează actuatorul cu nr 14 din diagrama de mai sus. Te referi la altceva ?

Share this post


Link to post

Ma refer la potentiometrul din bord.

Share this post


Link to post

daca te referi la acest buton, cand il actionez se pune in functiune actuatorul de la poz. 14

post-56858-0-57897600-1477896036_thumb.jpg

Share this post


Link to post

am rezolvat, partial problema cu caldura. am mers la un serivce si au bagat aer cu presiune si apa, si s-a desfundat partial caloriferul. ca o comparatie facuta cu un termometru introdus intr-o gura de aerisire din bord, aeroterma pe treapta 1 si temperatura lichidului de racire intre 82-92, inainte aveam 27 grade C iar dupa am 48 grade C.

 

as fi interesat sa aflu ce temperaturi aveti voi?

 

daca v-a fi cazul sa schimb caloriferul, unul nou am vazut, la o cautare rapida, ca ar fi vreo 300-400 ron, iar manopera pentru demontarea bordului vreo 400 ron si 2 zile de munca.

Share this post


Link to post

am rezolvat, partial problema cu caldura. am mers la un serivce si au bagat aer cu presiune si apa, si s-a desfundat partial caloriferul. ca o comparatie facuta cu un termometru introdus intr-o gura de aerisire din bord, aeroterma pe treapta 1 si temperatura lichidului de racire intre 82-92, inainte aveam 27 grade C iar dupa am 48 grade C.

 

Cred ca ti l-au desfundat (aproape) de tot.

Share this post


Link to post

Căldura pe care o scotea caloriferul nu a fost suficientă pentru sezonul rece și am fost nevoit să schimb caloriferul.

Rezultatul cred ca e bun. Aerul cald iese la o temperatură de 60 grade, urmează să mai masor.

Pentru referință și poate mai ajută pe cineva pun poze cu caloriferul.

 

Și câteva poze de pe durata operațiunii de demontare a bordului, pe care nu i-o doresc nimănui, deși nu au apărut deteriorări sau probleme, încă

 

La un reparator Hyundai manopera este 800 ron, eu am fost la alt service de marcă și am rezolvat cu 400 ron iar operațiunea a durat 2 zile.

 

Și apropos pentru webmaster, e cam deranjat să trebuiască să redimensionez fiecare poză postată datorită limitării de pe forum. Presupun că nu prea e spațiu pe server.

post-56858-0-81176800-1481744533_thumb.jpg

post-56858-0-87263800-1481744541_thumb.jpg

post-56858-0-47559400-1481744550_thumb.jpg

post-56858-0-94891400-1481744560_thumb.jpg

post-56858-0-86265900-1481744570_thumb.jpg

post-56858-0-09023800-1481744581_thumb.jpg

post-56858-0-68918100-1481744608_thumb.jpg

post-56858-0-31825800-1481744626_thumb.jpg

post-56858-0-39331100-1481744633_thumb.jpg

post-56858-0-69811700-1481744642_thumb.jpg

Edited by adrian_a
  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumim pentru poze! :cheers:

 

Inainte de faza cu "nu mai baga caldura", ai mers cu apa de la robinet in motor, in loc de antigel?

Lasa-mi te rog un mesaj privat cu numele service-ului unde ai facut operatia si impresiile tale despre instalatia de GPL de pe masina.

Share this post


Link to post

"Inainte de faza cu "nu mai baga caldura", ai mers cu apa de la robinet in motor, in loc de antigel?" nu stiu daca am inteles bine ce vroiai sa zici, dar cu apa in motor am rulat motorul doar la ralanti. am introdus apa cand am curatat instalatia si nu am plecat cu masina de pe loc. desi nu trebuia sa pun apa de la robinet, ci apa distilata ca nu e foarte scumpa, deoarece mai tarziu am inteles ca nu pot scoate niciodata tot lichidul din circuit, prin metoda cu dat drumul la robinetul de la radiator. Sigur a ramas ceva apa de la robinet in circuit, dar in fine, eu am mai scos lichid si acum cand am schimbat radiatorul, si au mai fost introdusi inca vreo 3-4 litri de lichid nou in sistem pe langa cei 2 - 3 introdusi cand am incercat fazele cu spalarea circuitului si si pe cea cu spalarea caloriferului cu aer comprimat si apa cu presiune.

 

Parerea mea este ca de aceea se recomanda ca dupa primii 4 ani sa schimbi din 2 in 2 ani lichidul, pentru ca de fapt scoatem aprox 3 L de lichid vechi si bagam aprox. 3 L de lichid de, deci se realizeaza un amestec intre vechi si nou... parerea mea.


asa cum ma temeam a aparut si primul greieras la viteza, extraurban... deci nu prea recomand demontarea bordului. ma gandeam ca poate fi de la anumite clipsuri care posibil s-au rupt, dar intreband si la un dealer Hyundai, au zis ca nu au clipsuri pentru operatiunea asta. poate alte alte service-uri mai bune si mai scumpe au.

Edited by adrian_a

Share this post


Link to post

Vroiam sa spun ca unii mai merg cu apa de la robinet/izvor, ca au vazut ei ca "merge si asa". Pentru o vreme, desigur...

Share this post


Link to post

instaland un nou calorifer, la masina, am zis sa ma joc putin cu cel vechi si sa incerc sa-l desfund, de dragul experimentarii.

cel vechi, intradevar s-a incalzit partial cand am pus apa fierbinte in el... si am inceput.. am pus apa de mai multe ori, am lovit usor in cele 2 conducte dreptunghiulare,l-am zdruncinat, agitat si a inceput sa iasa calcarul. L-am mai lasat plin cu otet o zi, am pus Mr. Muscolo :) pentru cateva minute, si dupa cateva zile cred ca am reusit sa egalizez temperatura pe suprafata caloriferului, aceasta fiind fierbinte peste tot.

 

atasat sunt poze cu calcarul scos pe care l-am strans. cred ca in total a avut de 3,4 ori mai mult decat se vede in poze.

 

in final cred ca daca cineva are indemanare, rabdare si timp mult poate incerca si pe masina cateva operatiuni de desfundare, fara a mai scoate bordul. partea ce mai eficienta cred ca a fost cea cu zdruncinatul si lovitul care nu se poate aplica.

 

ma ingrozesc cat calcar s-a strans din 6-8 litri de lichid in 9 ani de cand este produsa masina. mecanicul zicea ca datorita faptului ca radiatorul/caloriferul este amplasat atat de jos in bord impuritatile tind sa se depuna acolo si sa nu mai urce inapoi pe conducte spre motor.

eu am gasit in masina cand am cumparat-o de la fostul proprietar, lichid verde, si nu stiu daca a avut sau nu probleme cu circuitul de racire, in sensul in care ar fi pus vreo solutie de astupat orificii.

 

Vorbind cu un mecanic de la un service Hyundai, acesta imi zicea ca in perioda rece vin aproape saptamanal Hyundai-uri cu caloriferele infundate si ca ei folosesc lichid de culoare albastra. O fi vreo problema cu lichidul original din fabrica? la alte marci nu am auzit sa fi o problema atat de mare.

post-56858-0-57576100-1482312999_thumb.jpg

post-56858-0-63745700-1482313007_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Calcarul ala n-ar trebui sa fie acolo daca s-a folosit doar lichid de racire de calitate. Mie imi arata a solutie minune de astupat porii.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...