Jump to content
ionut_ionut

Problema,nu baga caldura,se apropie sezonul rece

Recommended Posts

Salut,

 

Am un Tucson 2005,2.0crdi,4wd,nu baga caldura suficienta,mai ales cand afara sunt mai putin de 2-3C,nici macar nu pot sa dezget geamul.Ce poate fi ?

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am un Tucson 2005,2.0crdi,4wd,nu baga caldura suficienta,mai ales cand afara sunt mai putin de 2-3C,nici macar nu pot sa dezget geamul.Ce poate fi ?

 

Intii verifica nivelul de antigel din vasul de expansiune. Trebuie sa fie intre cele doua semne, nu foarte vizibile din pacate. Trebuie sa te uiti dinspre partea dreapta a masinii. Daca nu e asta, atunci robinetul de la caloriferul din bord e semi-blocat probabil.

Banuiesc ca temperatura motorului e normala (acul de temperatura trebuie sa stea pe la jumatate).

Share this post


Link to post

Daca nu merge nici una din solutiile oferite, verifica filtrul de polen... Daca e imbacsit, ala poate fi cauza. Iti spun din experienta...

Share this post


Link to post

Daca nu ma insel, la masinile mai noi antigelul circula permanent prin caloriferul de incalzire. Trecerea pe aer cald se face prin redirectionarea aerului de catre niste clapete pentru a trece prin calorifer (pentru aer cald) sau prin alte parti pentru aer rece. Verifica cele doua tevi/furtune care duc antigel la calorifer (sunt insemnate in poza - nu am gasit CRDI asa ca motorul este benzina dar ar trebui sa fie similar). Daca cu motorul cald (acul de temperatura acolo unde trebuie) ambele conducte sunt calde, inseamna ca este OK caloriferul. Daca nu, este posibil sa fie infundat. Daca este bun caloriferul, verifica filtrul de polen sau incearca daca merge caldura fara el. Daca si ala este curat, poate clapeta de directionare a aerului este blocata in pozitia de aer rece (poate fi blocata fizic sau poate fi ars vreun motoras, releu, siguranta...). Repet, nu sunt sigur ce sistem are Tucsonul din 2005 dar asa functioneaza marea majoritate.

 

post-3306-012967800 1316606018_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ms frumos pt sfaturi,filtrul este schimbat,antigelul insa nu,acul la temp sta normal.

 

Totusi imi poate recomanda cineva un service si un mecanic priceput,in Buc sau apropiere.

Share this post


Link to post

Ms frumos pt sfaturi,filtrul este schimbat,antigelul insa nu,acul la temp sta normal.

 

Desi nu asta e cauza, antigelul tau trebuia schimbat inca de anul trecut. Intre timp nu ai mai completat cu nimic? Daca nu, atunci asta poate fi cauza: nivel antigel prea mic.

Share this post


Link to post

Masina am fost cumparata in 2008,atunci doar i-am completat si atat.Caldura nu baga nici atunci,insa nu a deranjat deoarce nu s-a rulat cu ea iarna prea mult.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare Tucsonarilor ! Am si eu un Hyundai Tucson din 2007 , 2.0 CRDI ,4WD , si sunt din Cluj Napoca , am aceeasi problema cu incalzirea , am fost la nenumarati mecanici si inclusiv la cei de la reprezentanta care sunt niste incompetenti si habarnisti total (parerea mea personala !) ! Pana la urma am ajuns la concluzia ca cel de la care am luat masina , i-ar fi scazut nivelul de antigel , el s-ar fi speriat putin ca i-ar fi spart radiatorul si a pus in radiator praf de pilitura cum se gaseste in orice benzinarie ( aceasta ar fi o solutie de moment pana ajungi la mecanic) , aceasta pilitura s-ar fi depus pe elemenrii din radiatorul de incalzire situat intre bord si motor (care e foarte greu de luat jos la orice masina , trebuie dat jos tot bordul ! ) Acum eu as incerca orice modalitate de a curata acest radiator de incalzire si intreg circuitul de racire ! Va rog cine poate sa ma ajute ?!

Share this post


Link to post

Nivelul de antigel il poti verifica si singura: doar scoti busonul de la vasul de expansiune (ala de deasupra radiatorului). Ar trebui ca antigelul sa fie pina in gura. Inainte de a trece la operatii radicale gen dat bordul jos, asigura-te ca problema e intr-adevar de acolo. Daca ai clima la masina, verifica intii ca toate voletele, servo-motoarele si robinetii lucreaza.

Share this post


Link to post

@Elenaki, la adresa http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=3053&view=findpost&p=95282 regasesti cateva tutoriale privind modul de curatare al instalatiei si reumplerea acesteia cu antigel.

 

Cateva precizari importante inainte de urma cele indicate de @nicum: la acel buson NU se umbla la mai putin de 1 minute dupa ce ai luat contactul la masina. De ce ? Pentru ca este foarte periculos, chiar si dupa ce iei contractul exista inca presiune in instalatiei iar daca tu ii dai o portita de iesire, s-ar putea (si nu glumesc) sa ajungi la spital cu arsuri destul de grave. Lasa masina la racit cel putin 15 minute, mai ales pe vremea asta cand antigelul se dilata in veselie, marind si mai mult presiunea in instalatie.

 

Cat priveste nivelul, in primul rand ca ar trebui sa exista niste indicatori vizuali (MIN, MAX) pe lateralul rezervorului. Cu motorul rece, intelegand prin asta stat pe dreapta cel putin 4h si pe un plan cat mai drept, nivelul optim este situat undeva INTRE minim si maxim. Daca pui peste maxim, pe caldurile astea si mai ales cand functioneaza AC-ul, s-ar putea sa dea pe-afara.

 

Intre noi fie vorba si fara suparare, dar inainte de a aprofunda cautarile in privinta cauzei pierderii de antigel, ai verificat cumva ca busonul rezervorului sa fie inchis perfect ? Adica nici fortat, insa nici sa lase vreo cale de a iesi pe-acolo antigel. Daca ai AT si memoria nu ma inseala, parca si aia mai foloseste din antigel, ceva tot cu racirea, nu prea stiu. Oricum, ca idee de baza, inlocuie intai garniturile la care ai acces, fara a folosi insa vreun "lipici" pentru etansare si pe urma incearca ceva mai ... hardware.

Share this post


Link to post

Cateva precizari importante inainte de urma cele indicate de @nicum: la acel buson NU se umbla la mai putin de 1 minute dupa ce ai luat contactul la masina. De ce ? Pentru ca este foarte periculos, chiar si dupa ce iei contractul exista inca presiune in instalatiei iar daca tu ii dai o portita de iesire, s-ar putea (si nu glumesc) sa ajungi la spital cu arsuri destul de grave. Lasa masina la racit cel putin 15 minute, mai ales pe vremea asta cand antigelul se dilata in veselie, marind si mai mult presiunea in instalatie.

 

Cat priveste nivelul, in primul rand ca ar trebui sa exista niste indicatori vizuali (MIN, MAX) pe lateralul rezervorului. Cu motorul rece, intelegand prin asta stat pe dreapta cel putin 4h si pe un plan cat mai drept, nivelul optim este situat undeva INTRE minim si maxim. Daca pui peste maxim, pe caldurile astea si mai ales cand functioneaza AC-ul, s-ar putea sa dea pe-afara.

 

Am spus busonul de la vasul de expansiune (ala de plastic). La ala poti sa umbli si cind e motorul pornit. La cel de metal, intr-adevar nu se umbla decit dupa minim 10 minute de la oprirea motorului, altfel poate fi nasol. Procedura e descrisa in detaliu (cu poze cu tot) in manualul proprietarului, cel putin pentru motorul 2l benzina.

Corecta observatia ta: pe lateral exista marcate 2 nivele (MIN si MAX), vizibile daca te uiti din partea dreapta a masinii (pe sensul de inaintare).

Daca nivelul antigelului depaseste MAX, atunci va fi dat afara fara alte consecinte.

Alta observatie: antigelul nu se poate dilata "intr-o veselie". Capacul ala metalic are un arc tarat la o anumita presiune, altfel ar ceda radiatorul sau vreun racord in plastic. In plus de asta, de-aia exista vas de expansiune.

Share this post


Link to post

Era doar o modalitatea neacademica de evidentiere a faptului ca antigelul pe timpul verii se dilata mult mai mult decat pe timpul iernii, iar un nivel corect al acestuia tinand cont de remarca anterioara este necesar.

Share this post


Link to post

Dilatarea anigelului e data de temperatura motorului, nu de anotimp. Si vara si iarna, motorul tot pe la ~ 84 de grade sta (sau ar trebui sa stea).

Share this post


Link to post

Am si eu un tucson din 2007 2.0 CRDI.Problema mea ar fi ca masina nu baga caldura decat atunci cand dai la maxim caldura(H max).Si atunci baga de ramai fara aer.In schimb la 31,30 29,28.....grade reglaj baga aer rece.S-a mai confruntat cineva cu problema asta?

Share this post


Link to post

Am si eu un tucson din 2007 2.0 CRDI.Problema mea ar fi ca masina nu baga caldura decat atunci cand dai la maxim caldura(H max).Si atunci baga de ramai fara aer.In schimb la 31,30 29,28.....grade reglaj baga aer rece.S-a mai confruntat cineva cu problema asta?

Salut,am si eu aceasi problema cu caldura (ori baga cald de te da afara din masina, ori baga rece), numai ca Tucsonul meu este din 2006.

Share this post


Link to post

@cei 2 useri de mai sus: aveti AC manual sau clima? Eu am o banuiala ca aveti clima.

Share this post


Link to post

Salut,am si eu aceasi problema cu caldura (ori baga cald de te da afara din masina, ori baga rece), numai ca Tucsonul meu este din 2006.

cum s-a rezolvat problema pana la urma, pentru ca si eu ma confrunt cu ea

Share this post


Link to post

Vezi ca e un topic si pe forumul de Terracan (clima e la fel ca la Tucson), daca nu e o problema la circuitul de apa (cum e cazul colegului care a bagat solutie de astupat gaurile din radiator si 99% a colmatat caloriferul), problema vine de la clapeta de reglare aer rece-aer cald, care este in bord in spatele climei. Are niste angrenaje din plastic care au prostul obicei sa se intepeneasca.

Share this post


Link to post

Probelma cu "baga cald doar pe temp maxim" este vinovat senzor de temperatura de pe tubulatora de ventilatie interioara.

daca acest senzor da o tempearatura eronata, gen 80'C clima automata regleaza voletul rece/cald astfel incat sa compenseze acea temperatura (eronata) si sa o aduca la temperatura de pe afisaj. Cand Clima automata este data pe maxim aceasta nu mai tine cont de informatia acestui senzor si deschide voletul de rece/cald la maxim cald.

Probelma se rezolva prin inlocuirea acestui senzor.

 

P.S. Informatia costa, sper sa apreciati.

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema cu caldura in masina! Am curățat instalația de racire, am reumplut circuitul si acum am căldură si pot regla si temperatura.

Recunosc ca am avut ceva bătăi de cap pana am descoperit cauza. Fara schimbat senzori, clapete sau alte piese.

Un bax de oțet, o sursa de apa cu furtun, patent si putina răbdare.

 

Ajut cu plăcere daca e nevoie

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...