Jump to content
ratzoi

Imi Fierbe Apa

Recommended Posts

Salut, am o mare problema, imi fierbe apa. la relantiu sau cand merg pana in 2500 turatii nu imi fierbe, dar daca depasesc 2500 de turatii mi se ridica apa si imi fierbe :wall: . ventilatoarele pornesc amandoua, dar tot fierbe la peste 2500 turatii. este posibil termostatul? (mie imi scade apa din vasul de expansiune, am vazut urme de pirdere pe la un furtun, este posibil ca din aceasta cauza sa fierba apa?) Multumesc

Share this post


Link to post

Termostatul e usor de verificat. Il scoti si il fierbi in ibric, si vezi daca se deschide complet. Sau mergi fara el si vezi daca mai fierbe. Sau, fara sa demontezi nimic, dupa ce pleci cu motorul rece si ajunge la temperatura de regim pune mana pe radioator (atentie sa nu te frigi) si sus si jos, si vezi daca e la fel de cald. Daca e la fel, atunci nu e de la termostat.... daca sus frige iar jos e rece sau caldut atunci fie e termostatul, fie e ceva infundat.

 

Daca ajunge sa fiarba presiunea creste foarte mult, poate de asta chinuie si furtunul ala. E posibil sa fie probleme separate.

 

Daca ventilatoarele pornesc inseamna ca nu e termocupla sau senzorul de temperatura, sau vreun releu.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Termostatul e usor de verificat. Il scoti si il fierbi in ibric, si vezi daca se deschide complet. Sau mergi fara el si vezi daca mai fierbe. Sau, fara sa demontezi nimic, dupa ce pleci cu motorul rece si ajunge la temperatura de regim pune mana pe radioator (atentie sa nu te frigi) si sus si jos, si vezi daca e la fel de cald. Daca e la fel, atunci nu e de la termostat.... daca sus frige iar jos e rece sau caldut atunci fie e termostatul, fie e ceva infundat.

 

Daca ajunge sa fiarba presiunea creste foarte mult, poate de asta chinuie si furtunul ala. E posibil sa fie probleme separate.

 

Daca ventilatoarele pornesc inseamna ca nu e termocupla sau senzorul de temperatura, sau vreun releu.

multumesc mult. o sa verific.

Share this post


Link to post

Poate nu ar trebui sa ma bag peste topicul omului dar problema e similara si nu avea rost sa deschid un topic nou.

Datele problemei sunt urmatoarele: Hyundai coupe RD1, motor 1.6; indiferent daca merg in 2000 ture sau in 4000 motorul se incalzeste treptat, normal...cand ajunge indicatorul de temperatura la jumatate porneste 1 ventilator; temperatura insa continua sa urce pana in rosu si ulterior incepe sa fiarba apa in vasul de expansiune iar motorul nu mai trage deloc; opresc motorul, scade temperatura, ajunge indicatorul la jumatate, ventilatorul decupleaza; furtunul prin care intra apa in radiator e fierbinte, radiatorul este fierbinte sus si din ce in ce mai rece inspre partea inferioara; ventilatorul doi nu porneste niciodata. Ma poate lumina cineva? de unde ar putea fi problema? Practic circuitul de racire pare sa functioneze dar nu are eficienta necesara pentru a racii suficient. Sau motorul incinge mai mult decat normal...

Share this post


Link to post

Daca radiatorul e fierbinte sus si rece in partea superioara inseamna ca e circuitul e obturat undeva (de exemplu, termostatul ramane inchis). Acelasi test, scoate-l si vezi daca fara el mai face la fel. Ar mai putea fi infundat undeva...

Share this post


Link to post

si eu m-am gandit la termostat insa ma gandesc ca daca ar ramane inchis ar trebui sa nu intre apa deloc in radiator, nu? unde se afla pozitionat termostatul?...am gasit o schema pe net dar nu m-am dumirit prea bine....oare de ce nu cupleaza al doilea ventilator?

Share this post


Link to post

Al doilea ventilator este posibil sa fie conectat la aerul conditionat si sa nu porneasca daca nu este aerul pornit. Asta daca masina are AC. Daca nu are AC, poate e stricat...

Share this post


Link to post

am verificat iar...cu speranta ca poate s-a rezolvat de la sine;)...am gasit si termostatul si pare al naibi de greu de demontat(pentru mine care sunt tufa intr-ale mecanicii)...insa am mai observat un fenomen... am simtit un miros puternic de benzina si ulei ars si la turarea motorului e jale...fumega ca o locomotiva; fumul mi se pare albastru nu alb dar...nu pot sa nu ma gandesc la garnitura de chiulasa; totusi ma mira de ce sa fi crapat...nu am fortat motoru si nici nu am mers sportiv; stiti cat ar costa garnitura+ manopera?(totusi eu mai sper sa fie altceva)

Share this post


Link to post

Daca fumul este albastru poti incepe, eventul, sa te gandesti si la o segmentare. De obicei fumul albastru apare din cauza segmentilor.

Share this post


Link to post

stiu asta...insa uzura segmentilor apare in timp astfel ca si fumul apare treptat; mie nu imi fumega deloc inainte sa apara problema asta iar acum fumega puternic, mult prea puternic;

Edited by darktemplar

Share this post


Link to post

Revin, ventilatorul celalalt trebuie sa porneasca, mie cand mi se incinge apa tare imi pornesc amandoua, dar la peste 2500 de turatii tot imi fierbe, am scos termostatul de tot, acum merg fara termostat, tot imi fierbe:((, acum i-am cumparat termostat, o sa il pun, dar cred ca tot o a fierba.

 

am verificat iar...cu speranta ca poate s-a rezolvat de la sine;)...am gasit si termostatul si pare al naibi de greu de demontat(pentru mine care sunt tufa intr-ale mecanicii)...insa am mai observat un fenomen... am simtit un miros puternic de benzina si ulei ars si la turarea motorului e jale...fumega ca o locomotiva; fumul mi se pare albastru nu alb dar...nu pot sa nu ma gandesc la garnitura de chiulasa; totusi ma mira de ce sa fi crapat...nu am fortat motoru si nici nu am mers sportiv; stiti cat ar costa garnitura+ manopera?(totusi eu mai sper sa fie altceva)

 

garnitura de chiuloasa te costa 160 lei cel mai mic pret, manopera in jur de 100 lei, depinde de service.m-am interesat pt mine ca si mie imi e frica sa nu imi fiarba apa din cauza garniturii:((

 

am verificat iar...cu speranta ca poate s-a rezolvat de la sine;)...am gasit si termostatul si pare al naibi de greu de demontat(pentru mine care sunt tufa intr-ale mecanicii)...insa am mai observat un fenomen... am simtit un miros puternic de benzina si ulei ars si la turarea motorului e jale...fumega ca o locomotiva; fumul mi se pare albastru nu alb dar...nu pot sa nu ma gandesc la garnitura de chiulasa; totusi ma mira de ce sa fi crapat...nu am fortat motoru si nici nu am mers sportiv; stiti cat ar costa garnitura+ manopera?(totusi eu mai sper sa fie altceva)

 

daca dai cutia de la filtru de aer jos cu totul este ft simplu de demontat.

Edited by ratzoi

Share this post


Link to post

@Ratzoi

La tine radiatorul se incalzeste uniform fara termostat, sau tot mai fierbinte sus si mai rece jos?

 

Problema cu garnitura de chiulasa e sa nu fie invers... adica poate sa se strice pentru ca se supraincalzeste, nu neaparat se supraincalzeste pentru ca e dusa...

Share this post


Link to post

@Ratzoi

La tine radiatorul se incalzeste uniform fara termostat, sau tot mai fierbinte sus si mai rece jos?

 

Problema cu garnitura de chiulasa e sa nu fie invers... adica poate sa se strice pentru ca se supraincalzeste, nu neaparat se supraincalzeste pentru ca e dusa...

 

Prima data cand i-am scos termostatul nu isi tragea apa pe furtunul de jos si era rece si furtunul si radiatorul jos, acum are aceeasi temperatura tot radiatorul si este si furtunul de jos cald. am observat ca uneori imi face bulbucei in vasul de expansiune,(unii zic ca este garnitura:sad:, altii pompa de apa). am cumparat kit-ul de distributi esi pompa, o sa le shimb., daca tot face, mai am sa schimb radiatorul si garitura de chiuloasa :wall:

Share this post


Link to post

Daca e si furtunul de jos cald, inseamna ca nu e (foarte) infundat. Acum mai fierbe?

 

Parerea mea este ca pompa de apa o schimbi degeaba. Asta nu se strica in sensul ca nu mai raceste, ci incepe sa piarda antigel. Daca nu ai pierderi de lichid eu cred ca degeaba schimbi pompa de apa (si distributia).

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

la mine problema se pare ca s-a rezolvat..inca sunt in teste; nu era garnitura(slava domnului) ci doar instalatia de racire fara apa suficienta-au intrat 1,5- dupa completare temperatura ramane stabila in mers..pe loc, daca turez inca mai creste peste normal...ventilatorul 2 insa se incapataneaza sa nu porneasca deloc, indiferent de conditii...interesant ca a disparut si fumul...complet;)

@ratoi, unde ai gasit manopera 100 lei la schimbarea garniturii de chulasa? mie in service mi-au cerut intre 500 si 800 lei doar manopera; iar mecanicul meu in care aveam incredere si lucra cu preturi omenesti( la negru evident) s-a nesimtit si mi-a cerut 1200RON( incluzand uleiul, schimbul lui +antigel nou)

P.S. Cu ocazia asta caut si mecanic serios in Bv care sa stie cu ce se mananca coupe-urile, ca pe la mos nu mai calc in viata mea;)

Edited by darktemplar

Share this post


Link to post

la mine problema se pare ca s-a rezolvat..inca sunt in teste; nu era garnitura(slava domnului) ci doar instalatia de racire fara apa suficienta-au intrat 1,5- dupa completare temperatura ramane stabila in mers..pe loc, daca turez inca mai creste peste normal...ventilatorul 2 insa se incapataneaza sa nu porneasca deloc, indiferent de conditii...interesant ca a disparut si fumul...complet;)

@ratoi, unde ai gasit manopera 100 lei la schimbarea garniturii de chulasa? mie in service mi-au cerut intre 500 si 800 lei doar manopera; iar mecanicul meu in care aveam incredere si lucra cu preturi omenesti( la negru evident) s-a nesimtit si mi-a cerut 1200RON( incluzand uleiul, schimbul lui +antigel nou)

P.S. Cu ocazia asta caut si mecanic serios in Bv care sa stie cu ce se mananca coupe-urile, ca pe la mos nu mai calc in viata mea;)

 

salut. in Urziceni la un nenea mecanic care imi mai repara masina.

 

Am aflat care ar fi cauza. Radiatorul. La turatie mai mare apa circula mai repede prin radiator, iar daca cativa elementi sunt infundati nu mai circula cum trebuie. A patit un om la un hyundai coupe. (din spusele unui mecanic). O sa schimb radiatorul sa vad daca mai face.

Share this post


Link to post

REVIN, CA TOT NU I-AM DAT DE CAP :wall: Voi ii faceti aerisirea la instalatia de apa cand bagati apa in radiator? sau isi face aerisirea singura? eu am bagat antigel cu apa si si-a tras ea singura apa, oare trebuie aerisita instalatia?am inteles ca la coupe nu trebuie. ma poate lamurii si pe mine cineva ca inebunesc:((. de doua luni merg cu 80 km/h sa nu imi fiarba apa :wall:

Edited by ratzoi

Share this post


Link to post

La masinile cu circuitul sub presiune se pune lichid, se porneste motorul si apoi se completeaza treptat pana la nivel, dupa care se pune capacul vasului de expansiune.

Share this post


Link to post

Eu ti-am spus ca nu e radiatorul infundat... daca ala vechi era cald si jos si sus, inseamna ca apa merge prin el si ca nu e infundat si ca problema e in alta parte.

Ai incercat testul fara termostat?

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Eu ti-am spus ca nu e radiatorul infundat... daca ala vechi era cald si jos si sus, inseamna ca apa merge prin el si ca nu e infundat si ca problema e in alta parte.

Ai incercat testul fara termostat?

 

salut. am incercat. in cele din urma am schimbat radiatorul. si nu mai fierbe. nu stiu de ce fierbea cu celalalt radiator, ca infundat nu era, era putin indoit. ms mult pt sfaturi. am rezolvat problema.:drive:

Share this post


Link to post

am si eu acceasi problema am un hyundai rd2 din 2001 si cand merg se ridica apa aproape de rosu dar ma opream si porneam cand se mai racea am vazut ca imi scade apa de la motor cand am completat apa la maxim nu a mai facut probleme dar nu stiu de ce imi scade apa si trebuie sa completez mereu apa ca sa nu am probleme se evapora sau ce se intampla?

Share this post


Link to post

Salut! am si eu o intrebare referitor la acest subiect: este normal sa se incalzeasca foarte repede apa?Hyundai cuope rd1 1.6 16 v fx.

Ajunge la 90 de grade in 3 km!este ceva normal?

Multumesc

Share this post


Link to post

Pe temperaturile astea, da, este normal. Sa nu treacă de 90 de grade ca atunci este o problemă.

Share this post


Link to post

Cristifull

Iarna mi se incalzeste destul de repede...am mai avut masini pe benzina si totusi parca nu se incalzeau asa repede!iarna mie imi porneste ventilatorul in fiecare zi!Si iernile din spania s-au schimbat...acum au si ei frig!

Share this post


Link to post

Ma repet, dacă temperatura se menține în limite normale este ok. Acum ca se incalzeste repede sau nu, poate fi o altă discuție. Eventual poți face o curățare a instalației de răcire, insistat în principal pe radiator. Apropo, fagure e radiatorului cum arată? Are deformatii sau lipsă aripioare? De ex eu la Logan, am și un d-asta de serviciu, nu aveam rece la viteza mica, deci prin oraș, la viteza mare totul era ok. După multă transpirație, am descoperit ca fagurele de la condenser era praf, ce nu lipsea, pentru că și lipsă, era deformat. Cum am schimbat condensorul s-a reglat și răcirea. Deci acel fagure chiar contează.

P. S. Cum s-a distrus condensorul nu știu, masina o am de nouă și am condus-o numai eu.

Edited by Cristifull

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...