Jump to content
Andrei-GR

I30 - NASOL,PROST...ETC<ETC<ETC

Recommended Posts

Schimbarea asta de coloana de directie cu totul s-ar putea sa fie doar datorata unor idioti de mecanici. Nu are cineva schema ei scoasa din microcat?

Eu am investigat nitel problema si local, iar reparatiile merg de la inlocuirea completa (in Franta e 3500€, nu 5000!) si pana la inlocuirea unui nu stiu ce ax intermediar, al unei roti dintate sau a unor inele care costa undeva la 300€ cu tot cu manopera, iar manopera aici e pe la 60€/h, deci in ro sunt sigur ca ar fi mai putin).

Se pare deci ca e demontabila si se poate inlocui si partial, cu conditia ca mecanicul sa munceasca mai mult si sa castige mai putin...

 

Tendinta mecanicilor de a schimba juma' de masina, inca dinainte sa inteleaga care e defectul exista peste tot. Uneori sunt complet idioti si schimba piese absolut fara legatura cu problema reala (la skoda mi-au schimbat silent blocurile in garantie desi in mod clar NU puteau fi cu probleme, la Nubira au vrut sa schimbe clapeta de acceleratie datorita unei erori a senzorului de pozitie desi scrie clar in manual cum se regleaza, chestie pe care am facut-o singur in jumatate de ora, cu cost 0, etc).

 

Nu mai luati de bune automat tot ce spun mecanicii de la service-uri chiar si "autorizate". Autorizatia lor in primul rand e sa ia banii, fie de la voi fie de la constructor. Iar daca dati peste un mecanic bun si cinstit mergeti numai la el, si platiti-l mai mult decat cere, ca asa ceva e specie pe cale de disparitie.

Edited by james kilowatt
  • Like 1

Share this post


Link to post

Dragilor, ca tot ma plangeam ca am caruta si nu masina. Mi-a cazut un maner la usa din dreapta spate. :wall: A cumparat cineva de aici piese de la dezmembrari? Ca parca n-as da cateva milioane pe o dracie de maner. Mersi.

Share this post


Link to post

Dragilor, ca tot ma plangeam ca am caruta si nu masina. Mi-a cazut un maner la usa din dreapta spate. :wall: A cumparat cineva de aici piese de la dezmembrari? Ca parca n-as da cateva milioane pe o dracie de maner. Mersi.

 

 

Ti-a cazut? Esti sigur ca nu a cazut surubelul de la el?

Share this post


Link to post

Ti-a cazut? Esti sigur ca nu a cazut surubelul de la el?

 

Intai a cazut butonul ala (unde e gaura de la cheie la usa din fata), buton pe care, evident, l-am pierdut. Acu a cazut manerul cu tot :rant:. Nu m-am uitat exact ce sitem de prindere are, dar na...din moment ce imi lipseste o parte din mecanism intreb si eu poate gasesc pe undeva de cumparat.

 

Bafta.

 

PS. Doar butonul ala nenorocit (mai mult un capac din plastic fie vorba) costa cam 80 de ron. Acu nu vreau sa aflu cat e tot ansamblu.... :hmm:

Share this post


Link to post

Intai a cazut butonul ala (unde e gaura de la cheie la usa din fata), buton pe care, evident, l-am pierdut. Acu a cazut manerul cu tot :rant:. Nu m-am uitat exact ce sitem de prindere are, dar na...din moment ce imi lipseste o parte din mecanism intreb si eu poate gasesc pe undeva de cumparat.

 

Bafta.

 

PS. Doar butonul ala nenorocit (mai mult un capac din plastic fie vorba) costa cam 80 de ron. Acu nu vreau sa aflu cat e tot ansamblu.... :hmm:

 

 

Manerul ca sa-l schimbi costa in jur de 2mil sau mai mult. Am fost la o reprezentanta ca am un dosar de daune deschis si mi a facut o constantare, atunci am aflat cat costa. Suma exacta nu stiu ca omul mi-a facut pe loc o suma estimativa.

Share this post


Link to post

Manerul ca sa-l schimbi costa in jur de 2mil sau mai mult. Am fost la o reprezentanta ca am un dosar de daune deschis si mi a facut o constantare, atunci am aflat cat costa. Suma exacta nu stiu ca omul mi-a facut pe loc o suma estimativa.

 

Super...pai cred ca fac si eu dosar de dauna. Dar mai astept, nu de alta, da vad ca o inceput sa se dezmembreze si poate mai e nevoie de ceva :rant:

Share this post


Link to post

Salut,

la mine au schimbat bucsa aia de la coloana de 4-5 ori, se uzeaza dupa un timp, pe urma troncane iar, in special pe piatra cubica se aude cel mai bine.

nus ce sa mai zic, eu unul consider ca acea coloana nu este construita bine...

Daca are careva facelift i30 , sa ne spuna daca are aceasi problema ca primele i30.

 

 

 

Salut,

nu am urlat , dar ma rog, cand dai 17.000euro pe o masina ai pretentii. daca tie ti-a luat mama si tata masina si nu te doare buzunarul ,e partea a doua. intelegi? eu unu , am ramas cu problema respectiva pe care o accept cum este acum, problema mare este , daca o sa fie mai rau si o sa trrebuiasca sa schimba din banii mei coloana? pe nemeritate... ce zici de problema astA?

 

 

Salut

Facelift de 40000 km nu troncane nu rage nu zbiara nimic

schimbat ulei bagat motorina si atat

 

ACEST ASA ZIS AUTOTURISM ESTE PROST DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE ,,,,NU CRED CA VA INCHIPUINTI CA LA UN AUTO NOU -FABRICATIE 2011 MODELUL NOU ( I30 1.4 . 109 cP.CoMfort) cu care am rulat nu mai mult de 5.000 Km au aparut urmatoarele probleme

]troncanit motor

coloana directie schimbata

troncanit in panourile portierelor

martori aprinsi in bord

directie varza

intarzieri in acceleratie

DACA aceste probleme au aparut pana in 5000 km nici nu cred ca pot sa ma gandesc la ce va urma .....

interesati-va mai bine inainte sa cumparati un hyundai , sau daca vreti sa petreceti timpul prin service , inca de cand masina are cativa km luati-o

voi reveni cu aceste aspecte mult mai detalit

insa concluzionez nu cumparati un HARB , fiabiliatatea acestui model lasa foarte mult de dorit ,,,nu fiti pacaliti ca veti avea 5 ani garantie , si eu am insa masina se afla in service de mai mult timp , problemele sesizate de mai multe luni nefiind solutionate , am fost opractic dus cu zaharelul

NU SUNT POVESTI ,,,,SUNT REALITATI

 

esti sigur ca ai un Hyundai?

Si daca da, esti sigur ca e al tau?

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Ptr cei care au schimbat cuplajul elastic de la motoras sau tot kitul dupa caz, am inteles ca dupa o problema a revenit zgomotul.

 

Din ce am citit sunt si unii care l-au avut de la 10.000 km si au ajuns cu masina la 70.000 km cu aceasta problema. Parca ANDREI-GR a specificat intr-un post ca asa ar fi ...

 

La Ciprian_Gradinaru din ce am citit in 2011 ajunsese la 80.000 km si avea o lista de probleme printre care si vestita problema cu bataia in coloana de directie de la pct.1.

 

Deci se pare ca masina poate rula ok si cu aceasta problema sa inteleg, singurul inconvenient ar fi zgomotul produs. Altceva mai poate afecta bunul mers al masinii, aceasta problema? Nu iti poate bloca volanul in mers?

 

 

Acum sa descriu aceeasi situatie care e la mine, cum s-a manifestat, cum s-a "rezolvat".

 

Eu am ajuns cu masina la 63.500 km facuti cu ea, pe la 30.000 km (cand masina era in garantie, luata din oct 2008) mi s-a schimbat o coloana (se bloca volanul ptr cateva fractiuni de secunda in mers si s-a hotarat imediat schimbarea coloanei). Pe la 50.000 la rotirea volanului stg-dr se auzeau pocnete in volan. S-a recomandat un kit de reparatie coloana directie - 1600 ron. L-am platit deoarece masina iesise din garantie. Pe la 53.000 km mi-a aparut acel pocnet la viraj pe stanga la miscari scurte din volan stanga (cand misc rapid volanul nu apare bataia nici pe stanga nici pe dreapta). Mergand din nou la service s-a scris pe foaia de obs ca, coloana de directie tb schimbata, acum pe banii mei evident, directorul de service refuzand sa mi-o schimbe pe "garantie" pe motiv ca mi-a mai fost schimbata una si masina iesise din garantia integrala de 3 ani (3 ani integrala si panala 7 ani extinsa ptr alte componente).

 

De la 53.000 km si pana in ziua de azi 63.500 km merg asa cu acel pocnet in volan la curse mici spre stanga ale volanului in diferite puncte, iar cand trec peste drumuri cu denivelari apar troncanelile in coloana. In afara de aceasta problema, nu am avut alte probleme cu masina, doar un recall ptr un stop de frana,

 

Cum sta situatia cu aceasta coloana:

 

In figura 1 apare coloana de directie - conform fotografiei am notat cu 1/2/3 cateva puncte de interes:

 

Siguranta coloanei -1, defapt o siguranta ptr axul metalic melcat (worm shaft) din interiorul tubului metalic 2, tub care se continua pana la motorasul numerotat cu 3 (desi este acoperit de o parte metalica a coloanei). Acest tub metalic 3 are in interior un ax cilindric melcat la capat, axul metalic are striatii pe el si un sant metalic in capat. Varful sigurantei 1 intra in acest sant metalic al axului. Nu ii permite acestuia sa loveasca de peretele metalic al tubului in care se afla. Puteti scoate cu o cheie speciala acea siguranta 1 rotiti de volan si vedeti cum se aude. Defapt sunete sau pocnet de metal pe metal atat la viraj stanga sau dreapta de volan. Se aude si la viraj rapid nu doar la cel lent la care cu totii auzim bataile cand stam pe loc. Ar suna cu un sunet de parca zici ca e caseta de directie dusa .... Daca dupa ce ati scos acea siguranta (1) cu o surubelnita bagata pe acea gaura impingeti axul in sus si rotiti de volan stanga - dreapta, incet sau rapid, se produce SURPRIZA, nu se mai aude absolut nici un zgomot, acea liniste pe care o vrem toata lumea :)

 

In figura 2 apare un moment din momentul interventiei de inlocuire a acelui kit de reparatie coloana de directie, ma rog partea cu schimbatul cuplajului elastic din interiorul motorasului. Partea cu schimbatul tablei metalice otelite de sustinere a coloanei (care facea parte din kit si care cred ca mi-a fost pusa degeaba) nu am surprins-o in fotografii.

 

 

In 2013 mi-au pus acest kit cu totul, dar am obs ca inca din 2011 se schimba doar cuplajul elastic din interiorul motorasului. Cu alte cuvinte am platit degeaba placa metalica din kit si tb sa imi aduca doar acest cuplaj elastic de 15 ron .... Dupa 3000 km iar au revenit pocnetele in volan urmate de troncaneli la viraje pe drumurile cu piatra cubica sau mai proaste cu denivelari. Deci am si platit un kit inutil si au reaparut iar probleme acum mai grave fata de primele pocnete in volan care se auzeau la o rotatie stanga dreapta. Preferam sa raman cu acelea decat cu troncanelile ulterioare. La aceasta interventie mi-a fost schimbat si axul cardanic care leaga cutia de viteze de coloana - era dus - si apareau zgomote si troncaneli indiferent de pozitia volanului. Bineinteles l-am platit si pe asta 850 ron.

 

Deci la acea data in service mi s-au inlocuit urm piese contra cost:

 

1. Kit de reparatie coloana de directie format din cuplaj elastic motoras si placa metalica care vine pe coloana (ptr clampaniturile, pocnetele in volan cand aceste era rotit pe loc sau in mers stanga sau dreapta). Aici tb schimbat doar cuplajul elastic de 15 ron ptr acele clampanituri in volan la rotire. Sincer preferam sa raman cu ele pana in ziua de azi, decat ulterior sa apara problemele care sunt acum si pe care le au foarte multi de posesori i30 modelul 2008.

 

2. Axul cardanic, cuplajul dintre caseta de directie si coloana de direcite (ptr troncanelile pe orice fel de drum) - cel existent pe masina era uzat cand a fost dat jos - aici piesa schimbata a fost chiar cu probleme.

 

Din fisierul PDF care circula pe internet ptr modelele i30 (FD) - Technical Contents Provider - HFE08-61-P020-FDHD.pdf se poate observa la pagina 7 din pdf (Figura 3 de aici) cuplajul elastic si axul melcat din tubul 2 (capatul acestuia din partea cu motorasul unde se imbina cu acel cuplaj elastic). Din Figura 2 se observa ca se pune si un fel de vaselina (siliconica, cum apare in foto 2) speciala cu care vine acel cuplaj elastic in pungulita de plastic. Urmeaza procedura din Figura 4. Trebuie avut grija ca V4 sa vina peste V5 exact in locurile libere ramase si imbinarea sa se faca foarte bine si vaselina (siliconica, cum apare in foto 2) sa fie prezenta din belsug pe acolo.

 

Cam asta e tot circul ...

 

Concluzii:

 

Unde-i baiul? Cand se schimba cuplajul elastic aceste se schimba cu un model nou (cica imbunatatit) deci problemele ar tb sa dispara. Nu dispar ci reapar dupa un timp scurt. Probabil odata aparuta defectiunea indiferent de cate ori s-ar schimba acest cuplaj tot se strica dupa putin timp. Deci problema pare sa nu fie de la el. E imposibil sa inlocuiesti o piesa si dupa 2000-4000 km sa ai aceleasi batai si probleme.

 

De ce cand am scos siguranta (1) si am introdus o surubelnita in acea gaura fix in santul de pe ax (pe care vine capatul sigurantei) dupa ce am impins putin si am rotit de volan in orice directie posibila, mai incet sau cu viteza nu s-a mai auzit absolut nimic si totul era ca la inceput? Parerea mea ar fi ca ceva din interiorul tubului (2) cedeaza, acolo unde e acel ax metalic cu caneluri si in capat are acea forma pe care vine cuplajul elastic. Poate exista o bucsa in interior care a crapat, un rulment cine stie...Nu am gasit nici o fotografie pe internet cu o coloana de directie MDPS ptr i30 FD desfacuta pana la acest nivel. Ar fi o explicatie, ptr ca nu mi se pare logic ca dupa inlocuirea cuplajului elastic cu unul imbunatatit problema sa revina, indiferent de cate ori s-ar face schimbul....

 

Poate acea siguranta (1) in timp din cauza drumurilor s-a mancat in capat si acel capat al ei care practic impinge axul metalic din interior s-a mancat in timp. Nu am gasit acea siguranta de comandat de nicaieri si nici un cod specific ptr ea nu am gasit.

 

Se recomanda prea repede schimbarea coloanei. Se schimba doar daca toate posibilitatile se epuizeaza si e defect de fabracatie. Dar daca ar fi de la siguranta (1) care e mancata in timp, sau de la vreo bucsa/rulment din interiorul acelui tub (2) tb ar fi mai simpla si usor de reparat. De ce cand se scoate siguranta (1) si se roteste volanul se aude zgomot de parca caseta e rupta in bucati? Cand se pune la loc tace .... Acel ax metalic loveste ceva in interior, nu mai sta la loc sau poate o garnitura de cauciuc a sarit de la locul ei (cu o lumina daca privit prin gaura dupa ce scoateti siguranta(1) se vede o bucata de cauciuc).

 

Iar la service-uri cu siguranta nu intervin in acele locuri, ptr ca nu stiu cu ce se mananca si nu au trecut asta in atributii. Ei intervin doar la motoras cu acel cuplaj elastic, eventual schimba placa de otel de la coloana (poate un model nou care previne vibratiile coloanei - kit de raparatie) si eventual mai schimba calculatorul daca e necesar (cel pe care scrie MOBIS - Hyundai). Mai departe nu mai stiu ce sa faca....lasa ca facem noi utilizatorii :)

 

O concluzie cat se poate de clara, e ca daca se schimba de 10 ori acel cuplaj elastic si problema tot reapare, e defect de fabricatie ptr o anumita serie. Ar tb schimbata fara discutii si sa se faca o petitie catre Hyundai Romania. Din 2011 de cand am obs ca sunt probleme nimeni nu a miscat. Azi e 2014. Noi ne enervam, consumam, ne transformam in mecanici mai calificati decat cei din service pe problema coloanei de directie si ei isi vand masinile fara nici o grija. Pe spatele nostru isi fac salariile. Nu tb sa stam cu mainile incrucisate.

 

Ar mai fi de testat, daca chiar motorasul (3) e problema, el vine capsulat se poate schimba/achizitiona separat. Nu stiu ce are inauntru si poate fi si de acolo ca nu mai invarte corect acel ax. Cand se impinge cuo surubelnita (ptr un test ma refer) pe ax, e liniste totala, de parca ar fi drept aliniat cu cuplajul elastic care vine pe un ax al motorasului).....

 

Sau poate acea piesa metalica ce vine pe coloana parte din kit s-a dus din nou desi nu pare sa fie de acolo, mai ales ca zgomotul se aude din dreptul sigurantei (1), care impinsa mai sus reduce zgomotul. Ma gandesc ca miscarea acelui ax melcat nu are treaba cu tabla de pe coloana de directie. Desi am dat jos plasticele de la volan si am pus si mana pe acolo cand miscam de volan si parea ca acolo nu misca nimic, nu se simtea nimic la mana cand roteam de volan. La noua varianta facelift au facut-o din plastic. Interesant ...

 

Cam astea ar fi concluziile mele!

 

In ritmul asta ma fac mecanic ptr coloanele de la i30 :)). M-am plictisit ...

 

PS: In afara de aceasta problema cu, coloana directie, alta problema cu masinuta nu am avut. Daca zgomotul sau troncanelile nu ar afecta vreodata directia m-as putea obisnui.

 

Va urez sa conduceti prudent!

 

Sper sa mai fac multi km cu problema asta, desi tb avut grija cu directia nu e de joaca !!!

post-5118-0-78859400-1410906417_thumb.jpg

post-5118-0-36143700-1410906451_thumb.jpg

HFE08-61-P020-FDHD.pdf

post-5118-0-74708400-1410906765_thumb.jpg

post-5118-0-47360400-1410907045_thumb.jpg

Edited by Robert77
  • Like 5

Share this post


Link to post

Robert, ar trebui sa te angajeze astia la hyundai, ca pe acolo nimeni nu stie de ce "toate face asa".

 

Ti-am raspuns si pe privat, punctual, la ce m-ai intrebat. Adaug si aici. Masina are 135 000 de km, la coloana nu am mai umblat de atunci (la vreo 60 de mii parca am schimbat nu stiu ce steluta). Intre timp troncanitul s-a mai atenuat, nu mai pocneste tot timpul la viraj (si nu prea pocneste in mers, ci doar pe loc). Astia de la HAR spun ca au semnalat problema coreenilor iar aia zic ca nu e o problema de siguranta, asa ca...slabe sperante sa faca ceva.

 

Chiar, mult laudata masina e de vazare acum. Se baga careva? :D

 

PS. se pare ca zgomotul la coloana e legat si de vreme, apare cand e foarte frig - cel putin la mine

Edited by ciprian_gradinaru

Share this post


Link to post

Buna,

 

Am cumparat un i30 din 2009 cu 14700 km la bord. Nu stiu unde e contruita, banuiesc in Cehia nu in Korea.

Masina arata bine, am testat-o, nu avea zgomote "ciudate" si apoi am cumparat-o.

Acum vad pe acest forum a sunt ceva masini cu probleme la coloana de directie, caseta de directie... ( scuze ca nu sunt prea bun mecanic)

 

Intrebarea mea este urmatoarea:

Daca face zgomote la directie ce se poate intampla pana la urma, daca mergi asa cu ea? Se blocheaza volanul?

 

Servo cred ca este electric? Ce se intampla daca "moare" motorasul electric de servo? Mai poti sa misti de volan?

A patit careva asta?

 

O zi buna,

George

Share this post


Link to post

Din cauza acestui zgomot care a cam aparut la toata lumea, pana acum nu s-a intamplat nimic.

 

Problema e cunoscuta si s-a transmis si mai departe, galbejitilor. Sunt utilizatori care au ajuns cu masina si la 135000km cu tot cu zgomot si tot nu s-a intamplat nimic.

 

Cand apare apare, asta e situatia de acum, tb sa te obisnuiesti cu el. Sau daca mai vrei 3000-5000 km liniste mai schimbi un cuplaj elastic de la motoras (pe garantie evident, ca are 24 luni garantie ca orice piesa achizitionata separat, nefiind consumabil) si tot asa. Pana la urma le vor schimba gratis cum face masina problema. Costisitor e timpul care il pierzi in service ptr dat coloana jos is montat. Pana la urma dupa 2-3 drumuri te lasi pagubas si traiesti cu zgomotul. Iar in timpul mai poate disparea sau ameliora ....

 

Ca e Dacia 1310 sau Hyundai i30 modelul 2007-2009 tot aia e :D singura dif e comfortul interior din i30 care nu prea il gasesti la alte masini (finisajele sunt ok, plasticul de calitate buna, acum se fac toate tari de iti rupi picioarele, si plus ca e spatioasa si se infinge bine la drum cand ii dai bice, in depasiri sta bile s.a.m.d., pana la urma pe langa acest MINUS cu bataia, are o gramada de plusuri).

 

In 2008 cand am achizitionat-o cand incepea criza si pe la noi avea cel mai bun pret/performanta din tot ce exista atunci ....

 

Iar la revizii intotdeauna merg cu materialele mele, nu le cumpar de la reprezentanta ca nu se merita, si ies bine la preturi.

 

Bani de benzina in rest sa fie si drumuri fara incidente!

Edited by Robert77

Share this post


Link to post

Am mai vb cu un vechi utilizator de i30 de la finele lui 2007, are 220.000 km si traieste fericit cu aceasta problema a troncanelilor. A schimbat o coloana si tot dupa N km au revenit, din cand in cand mai schimba cuplaje elastice dar in timp zgomotul revine.

 

La fel nu a avut probleme cu directia din aceasta cauza .... deci putem merge linistiti, tb sa ne invatam cu zgomotul.

Share this post


Link to post

In acest caz masina nu este "un dezastru" si directia ''ESTE PRAF !!" cum reclama un utilizator de i30 pe forum.

 

Cat costa sa schimbi aceste cumpaje elastice?

 

Inclin sa cred ca aceasta masina a fost gandita pentru tarile civilizate cu sosele adevarate. Adica tot ce tine de sustensii si articulatii, bielete, etc au fost calculate/dimensionate pentru rulaj normal nu pentru a trece prin gropi. Masina cantareste circa 1.4 tone si daca dai cu ea in gropi imediat cedeaza articulatiile ( bieletele in special)

 

Am citit foarte multe pagini din forum pentru ca sunt nou utilizator de i30 si nu am vazut multe cazuri de probleme grave repetate la multi tilizatori, exceptand cea la coloana de directie.

Share this post


Link to post

zgomotul mai vine și de la caseta de directie, eu am schimbat-o in toamna, cand am trecut si pe jante de 15, toate bune si frumoase pana cand am trecut pe jantele de 16, cand incet, incet a aparut din nou zgomotul, asa nu cred ca este de vina coloana in totalitate.

am schimbat acel cuplaj elastic pe la 60,000 km acum am 95,000 km si in momentul in care am schimbat casete de directie nu se mai auzea nimic.

Share this post


Link to post

Intrebarea mea este urmatoarea:

Daca face zgomote la directie ce se poate intampla pana la urma, daca mergi asa cu ea? Se blocheaza volanul?

 

Servo cred ca este electric? Ce se intampla daca "moare" motorasul electric de servo? Mai poti sa misti de volan?

A patit careva asta?

 

O zi buna,

George

Zgomotul de cloncanit la coloana este in principiu inofensiv, adica nu va afecta manevrabilitatea masinii, dar este neplacut si intradevar, iti da o senzatie tampita de nesiguranta. Oricum, nu se blocheaza volanul!

 

Ref. la motorasul electric care "moare" aici chestia e mai naspa...poti manevra masina dar efortul la volan este mai mare decat cel de la o masina care nu are servodirectie (de ex Dacia), intrucat in afara de rotile de directie trebuie sa misti si "mortul" de electromotor.

 

Iti spune asta unul care a avut experienta asta nefericita cu prima coloana, (cand masina era in garantie) si servo a dat in primire brusc, fara avertismente prealabile. Noroc ca ma miscam relativ incet si in linie dreapta > Cred ca daca eram in curba, serpentine sau la volan era nevasta, altul era deznodamantul. :doh:

 

in rest, nu te ingrijora prea tare, groaza iti va da puteri nebanuite pentru a manevra volanul =))

Share this post


Link to post

zgomotul mai vine și de la caseta de directie, eu am schimbat-o in toamna, cand am trecut si pe jante de 15, toate bune si frumoase pana cand am trecut pe jantele de 16, cand incet, incet a aparut din nou zgomotul, asa nu cred ca este de vina coloana in totalitate.

am schimbat acel cuplaj elastic pe la 60,000 km acum am 95,000 km si in momentul in care am schimbat casete de directie nu se mai auzea nimic.

 

Deci ai schimbat acel cuplaj elastic pe la 60.000 km.

 

"zgomotul mai vine și de la caseta de directie, eu am schimbat-o in toamna, cand am trecut si pe jante de 15, toate bune si frumoase pana cand am trecut pe jantele de 16, cand incet, incet a aparut din nou zgomotul" Pana la urma cu care jante esti acum ca nu prea se intelege ...La 60k km erau cu cele de 15/16? Acelasi zgomot a reaparut cand ai pus pe cele de 16? Dupa care ai schimbat caseta din ce cauza? Totusi caseta se verifica usor cand urci masina sus, si se poate constata daca e un defect de caseta sau nu ...

Share this post


Link to post

cred ca eram cu cele de 15, era iarna prin decembrie 2011 sau ianuarie 2012 , iar acum normal cu cele de vara pe 16

Share this post


Link to post

Salutare,

 

M-am despartit de al meu i30. M-am bucurat de el timp de 6 ani. Zgomotul/Bataile la volan la viraj pe loc sau la viteze mici, stanga la mine (dreapta la altii), s-a dovedit a fi de la caseta de directie desi acum 1 an la revizie pe constatator mi-au scris ca tb inlocuita coloana de directie dupa ce a mai fost inlocuita odata pe la 23.000 km (atunci se bloca volanul). Am stat cu zgomotul mai mult de 1 an si jumatate pana a fost depistata problema ca fiind de la caseta de directie (problema depistata la alt service) si dupa aceea confirmata la aceeasi reprezentanta din oras care cu 1 an in urma ma puneau sa imi cumpar coloana de directie noua pe banii mei. Nu au mai dorit sa o schimbe pe garantie pe motiv ca garantia de 3 ani expirase (3 ani bara la bara 150.000 km si extinsa 7 ani doar la anumite componente) si pe deasupra ca mai schimbase o coloana (pe perioada de garantie). De tot rasul oricum ...

 

Zgomotul care il aveam sub forma de trepidatii la drumurile denivelate au fost rezolvate prin inlocuirea bucselor de la bara stabilizatoare fata. 2 bucati - 50 ron. Manopera - 120 ron. Preturi de reprezentanta. Daca stiam schimbam eu bucsele cu o cheie, ca am vazut ulterior unde erau amplasate ... dar faptul e consumat :)

 

Sfatul meu este urmatorul: Cand aveti o problema "mai grava" de acest gen care nu a putut fi depistata la timp corect si cu asa mecanici care initial iti pun un diagonistic de te arde la portofel, mergeti si la alte 2-3 service-uri ptr reconstatari. Cei mai norocosi care au si prieteni cu service-uri auto, va puteti ridica masina pe elevator si sa vedeti si voi ce se intampla pe sub ea sau cum se schimba, diagnosticheaza un sunet sau posibil defect.

 

Deci de vina a fost bucsa de teflon din caseta de directie la care s-a adaugat si un kit de reparatie (care a reparat jocul din caseta). Dupa 1 an si jumatate aveam aceeasi liniste in masina ca la primii 10 - 20 km. Era altceva, dar faptul era consumat, stresul si nervii mei, precum si studiile facute pe toate site-urile m-au facut sa pierd timp inutil. Am invatat multe cu aceasta ocazie, de la mecanica pana la partea electrica a masinii. Asta e partea pozitiva.

 

Am ramas cu cateva piese de vanzare daca cineva e interesat pe care le-am pus pe bursa:

http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=11885

Share this post


Link to post

Omule, ne bucuram alături de tine, dar sa postezi pe vreo 5 topicuri același mesaj mi se pare prea de tot. Astept următoarele 5 mesaje despre noua achiziție.

Share this post


Link to post

Banuiesc ca dupa aceasta experienta cu i30 nu mai cumpara Hyundai niciodata !!!

Share this post


Link to post

Salutare, am revenit, dar nu mai scriu 5, aceleasi mesaje pe topicuri diferite. Scuzele mele, oricum problema aceea la i30 s-a rezolvat de la caseta de directie (problema cu bataile pe loc la viraj stanga sau in mers la viteze mici cand viram stanga).

 

In fine in alta ordine de idei sunt multumit de noua achizitie, iar cu Hyundai m-am lamurit.

 

Dupa 5 ani de folosire ptr i30 model 2008 un singur aspect pozitv pot sa remarc, si anume ca ii stiam fiecare zgomot de unde si cum vine, plus chestii de mecanica sau cum se scoate o coloana de directie, cum se curata macaralele de la geamuri etc etc. Cu alte cuvinte pot sa trec in CV si mecanic :))

 

Mda, sper sa nu aibe nimeni problemele care le-am avut eu si sa aveti parte de mesteri buni la service. La inceput am luat si eu teapa. Una mare a fost cu acel kit de reparatie coloana de directie care nici nu tb sa fie pus. Doar din acest kit, imi tb acel cuplaj elastic ptr motoras (de 10 usd), dar vb aceea unde e loc de incarcat este. Ulterior mi-am facut stoc de cuplaje elastice.

 

Cu piesele care am ramas le-am pus la vanzare pe forum aici. Cine e interesat le gaseste, poate ii folosesc la ceva. Preturile ptr ele sunt mai mult decat decente:

http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=11885

 

Cum spune si semnatura despre Hyundai pe viitor .... se pare ca nu!

 

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Astazi in revista auto bild am citit despre un test de anduranta facut pe un Hyundai I 30 cw 1.6 crdi Style . Titlul testului spune totul " Regele fiabilitatii " masina chiar a iesit pe primul loc. Daca si auto bild o revista de laudatori ai grupilui VAG au recunoscut calitatile atunci chiar este ok masina felicitari Hyundai .

Share this post


Link to post

Si nu le-o batut bucsa de pe coloana...sau nu le-o carait plasticele de pe usi cand atingeau cu piciorul...pfai..

Share this post


Link to post

In 100.000 de km nu a avut nici un defect un singur bec de la numar a fost inlocuit si placutele de frana fata, spate schimbate .

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...