Jump to content
C.R.D.I

O Noua Super-masina By Hyundai :)

Recommended Posts

Si crezi ca tipii de la service sunt clarvazatori, care se uita la motor si "simt" ca iti va crapa cea la urmatorul drum? Ii supraestimezi, sunt doar niste baieti plictisiti care lucreaza cu un sictir criminal in ei, si de multe ori tu esti mai atent la detalii decat ei, tocmai pentru ca e masina ta, in timp ce pentru ei e doar un job de rutina. Pe ei ii doare fix in pix daca tie ti se intampla ceva.

 

Eu m-am dus la ei cu eroare pe partea de distributie si ei m-au trimis relaxati acasa ca pot sa mai merg fara probleme inca doua saptamani pana am fost programat la reparatie, desi s-a dovedit a fi intinzatorul si consecintele puteau fi un motor praf. Daca cu un bec aprins in bord si un cod clar de eroare tot n-au "simtit" nimic in neregula, dupa o zi de tinut masina in service, crezi ca sunt atat de geniali sa vada ceva cand te duci sa iti puna lichid?

Pai nu mai merge si gata .....te-ai scos.. Je je je !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egzact... tu poate vrei sa fii ironic, insa eu o iau ad-literam. Uite experiente, toate de pana acum (in 4 ani si un pic)

 

1 ma duc la prima revizie. Ma intorc cu fisele de la bujii bagate incomplet si cu alt ulei decat cel recomandat de constructor care a fost si pe masina noua (Total in loc de Castrol, e drept ca respecta totusi specificatiile vag), si care nu exista in comertul socialist ca sa pot sa il completez;

 

2 ma duc in garantie si le semnalez 3 probleme: scartaie cand e frig la denivelari de cand am luat-o, relentiul e usor neregulat si uneori mi se reseteaza bordul din mers.

Pentru prima problema imi schimba silent blocurile, care evident ca nu erau cauza si scartaitul e tot acolo. A doua si a treia nu exista, mi s*a recomandat un psihiatru, sau sa schimb dealerul de iarba. Intamplator am reusit totusi sa le filmez, deci ori sunt clinic sanatos, ori a innebunit si camera.

 

3 ma duc cu defectul de intinzator si ma intorc cu "merge si asa pana binevoim noi sa o reparam, chiar daca poate iti crapa motorul sau macar demarorul", ca pornea foarte greu.

 

4 ma duc sa repar intinzatorul - aici au facut o treaba curata, mecanicilor nu le pot reprosa nimic. Intamplator (oare?) s-a rezolvat si cu relentiul....

 

5 ma duc la a doua revizie si ma intorc cu nivelul de antigel 2cm peste maxim, si pe deasupra diluat cu pish-wasser belgian (-25grade) dupa ce facusem eforturi sa-l aduc singur la -30 (la voi in Osterreich am servit -29 grade in timpul zilei la Hochgurgl, pe langa Solden, si naiba stie cat noaptea, iar daca ma lasam la mana lor zeama belgiana putea sa imi inghete).

 

Prin urmare, eu unul ma feresc sa merg la ei ca de dracu'. E ca mersul la spital, te duci cu amigdalita si te intorci cu hepatita C de la instrumentele medicale. Intr-o tara civilizata asta e putin probabil, insa eu nu traiesc intr-o tara civilizata, la mine mecanicii auto sunt niste vraci care lucreaza in spitalele din republica centrafricana. Te duci numai cand nu mai ai nimic de pierdut, in niciun caz nu te duci pentru o vizita medicala inutila..

Din fericire am gasit si mecanici in care am incredere, chiar daca nu-s la reprezentanta. Insa merg la ei cand suspectez o problema, nu pentru lichid de parbriz.

 

Eu sunt convins ca nu sunt toti tampiti, probabil sunt meseriasi printre ei si la reprezentanta. Insa eu n-am acces la ei, nu ii vad, nu stiu cine lucreaza, si nu pot discuta direct cu ei ci doar cu filfizonii de la receptie. Poate la chestiile mai hardcore (gen distributie) lucreaza aia buni si la schimbat lichidele lucreaza racanii, naiba stie. Daca ma duc la mecanicul meu e alta treaba, acolo discut direct cu el si stiu ce ii poate pielea.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egzact... tu poate vrei sa fii ironic, insa eu o iau ad-literam. Uite experiente, toate de pana acum (in 4 ani si un pic)

 

1 ma duc la prima revizie. Ma intorc cu fisele de la bujii bagate incomplet si cu alt ulei decat cel recomandat de constructor care a fost si pe masina noua (Total in loc de Castrol, e drept ca respecta totusi specificatiile vag), si care nu exista in comertul socialist ca sa pot sa il completez;

 

2 ma duc in garantie si le semnalez 3 probleme: scartaie cand e frig la denivelari de cand am luat-o, relentiul e usor neregulat si uneori mi se reseteaza bordul din mers.

Pentru prima problema imi schimba silent blocurile, care evident ca nu erau cauza si scartaitul e tot acolo. A doua si a treia nu exista, mi s*a recomandat un psihiatru, sau sa schimb dealerul de iarba. Intamplator am reusit totusi sa le filmez, deci ori sunt clinic sanatos, ori a innebunit si camera.

 

3 ma duc cu defectul de intinzator si ma intorc cu "merge si asa pana binevoim noi sa o reparam, chiar daca poate iti crapa motorul sau macar demarorul", ca pornea foarte greu.

 

4 ma duc sa repar intinzatorul - aici au facut o treaba curata, mecanicilor nu le pot reprosa nimic. Intamplator (oare?) s-a rezolvat si cu relentiul....

 

5 ma duc la a doua revizie si ma intorc cu nivelul de antigel 2cm peste maxim, si pe deasupra diluat cu pish-wasser belgian (-25grade) dupa ce facusem eforturi sa-l aduc singur la -30 (la voi in Osterreich am servit -29 grade in timpul zilei la Hochgurgl, pe langa Solden, si naiba stie cat noaptea, iar daca ma lasam la mana lor zeama belgiana putea sa imi inghete).

 

Prin urmare, eu unul ma feresc sa merg la ei ca de dracu'. E ca mersul la spital, te duci cu amigdalita si te intorci cu hepatita C de la instrumentele medicale. Intr-o tara civilizata asta e putin probabil, insa eu nu traiesc intr-o tara civilizata, la mine mecanicii auto sunt niste vraci care lucreaza in spitalele din republica centrafricana. Te duci numai cand nu mai ai nimic de pierdut, in niciun caz nu te duci pentru o vizita medicala inutila..

Din fericire am gasit si mecanici in care am incredere, chiar daca nu-s la reprezentanta. Insa merg la ei cand suspectez o problema, nu pentru lichid de parbriz.

 

Eu sunt convins ca nu sunt toti tampiti, probabil sunt meseriasi printre ei si la reprezentanta. Insa eu n-am acces la ei, nu ii vad, nu stiu cine lucreaza, si nu pot discuta direct cu ei ci doar cu filfizonii de la receptie. Poate la chestiile mai hardcore (gen distributie) lucreaza aia buni si la schimbat lichidele lucreaza racanii, naiba stie. Daca ma duc la mecanicul meu e alta treaba, acolo discut direct cu el si stiu ce ii poate pielea.

Salut. Am postat mai sus in acel fel,In ideea de a nu iti da eu lectii de cum sa stai de vb cu cei de la reprezentanta.Oricum exista multe feluri.Iar despre masina ta , nu te supara dar ai probleme la ea de nu cred ca am avut eu la toate masinile ce le-am avut.Cum a fost masina de noua ? Mie greu sa cred ca ai cumparat o masina cu atatea probleme ..., .Fa reclamatie, galagie ceva daca nu sunt profesionisti,Oricum la ce de probleme ai enumerat mai sus ceva nu se potriveste.Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema serioasa a fost una singura (aia cu intinzatorul), boata a copilariei care a afectat sistematic masinile facute timp de 2 ani si care e rezolvata de constructor din 2010, adica la vreo 3 luni dupa ce am cumparat-o eu. Acum am si eu intinzator "imbunatatit"). Restul sunt mofturi. Eu de masina sunt (foarte) multumit deocamdata, problema mea e cu mecanicii.

 

Am facut panarama pentru faza cu intinzatorul (nu pentru ca s-a stricat ci pentru ca n-au facut recall si nici n-au recunoscut ca e defect de conceptie, desi stiau de problema de mai bine de 2 ani) si am ajuns la o intelegere amiabia cu importatorul. Pentru fise bagate aiurea sau antigel peste limita n-am cum sa fac panarama, ca n-am cum sa dovedesc asa ceva si nici nu merita efortul.... Merg pe principiul "nu-mi convine, nu mai fac afaceri cu voi".

 

Oricum, ideea e sa ca nu poti avea incredere oarba in mecanici si nici faptul ca ii vizitezi periodic nu te scuteste de o supriza neplacuta. Nu-s niste genii capabile sa previna o problema grava doar privind plasticele care acopera motorul si nici nu sunt intotdeauna "orientati client". Singura chestie la care se pricep cu adevarat e gaseasca explicatii de ce trebuie sa schimbe jumatate din motor pentru un bec ars si cum incearca sa te convinga ca oricum era "putred" si statea sa crape dintr-un moment in altul, noroc ca l-ai schimbat la timp... :laugh:

Edited by james kilowatt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema serioasa a fost una singura (aia cu intinzatorul), boata a copilariei care a afectat sistematic masinile facute timp de 2 ani si care e rezolvata de constructor din 2010, adica la vreo 3 luni dupa ce am cumparat-o eu. Acum am si eu intinzator "imbunatatit"). Restul sunt mofturi. Eu de masina sunt (foarte) multumit deocamdata, problema mea e cu mecanicii.

 

Am facut panarama pentru faza cu intinzatorul (nu pentru ca s-a stricat ci pentru ca n-au facut recall si nici n-au recunoscut ca e defect de conceptie, desi stiau de problema de mai bine de 2 ani) si am ajuns la o intelegere amiabia cu importatorul. Pentru fise bagate aiurea sau antigel peste limita n-am cum sa fac panarama, ca n-am cum sa dovedesc asa ceva si nici nu merita efortul.... Merg pe principiul "nu-mi convine, nu mai fac afaceri cu voi".

 

Oricum, ideea e sa ca nu poti avea incredere oarba in mecanici si nici faptul ca ii vizitezi periodic nu te scuteste de o supriza neplacuta. Nu-s niste genii capabile sa previna o problema grava doar privind plasticele care acopera motorul si nici nu sunt intotdeauna "orientati client". Singura chestie la care se pricep cu adevarat e gaseasca explicatii de ce trebuie sa schimbe jumatate din motor pentru un bec ars si cum incearca sa te convinga ca oricum era "putred" si statea sa crape dintr-un moment in altul, noroc ca l-ai schimbat la timp... :laugh:

Ai dreptate dar sunt si altii care chiar sunt profesionisti, desi tot umbla dupa smecherii cam toti .Important e sa stai cu ochii pe ei.. Despre neprofesionisti ,am patit eu cu cei de la BMW aici in Austria, pe vremea cand aveam cinciarul.Masina a fost super ingrijita cu toate reviziile la timp , numai in garaj bla, bla , bla.Merg la ei sa schimb uleiul , cu uleiul meu platesc cam 180 euro manopera si filtrul ca deh o fac la service profiiiiiiiii si ce crezi....urmatoarea zi ies cu masina din garaj si cand dau sa inchid usa la garaj vad cateva pete de ulei.Sa fi fost vre-o 10.Ma uit sub masina ,la fel urme de ulei scurs dar mai departe nu prea e nimic de vazut ca e plasticata toata pe dedesupt .Merg la ei sa discut .Raspunsul e ca sa dus garnitura de la blocul motor si mai una mai mica am uitat exact .Trebuie desfacut motorul sa le schimbe . Eu m-am gandit ca normal ar fi fost sa ma anunte cineva cum ca --- se pierde ulei din moment ce au lucrat acolo trebuiau sa vada, dar nu,,, ca nu aveau ce sa vada ptr ca masina era in stare perfecta..Banditii au slabit suruburile si m-au uscat de 500Euro rapid.Concluzia ...Oriunde sunt oameni de speta asta.In timp am mai mers pe la acea reprezentanta sa ma uit la masini , era singura in apropiere si aveam in gand sa imi iau un seria 7 . Dar am deschis ochii bine si ma uitam asa de ex la un seria 5 touring din 2012 cu 8000 si ceva km in bord la un pret de iti sare portofelul in sus , , avea cauciucuri din 2010.Cum sa ai cauciucuri cu doi ani mai devreme datate de cand sa fabricat masina ......Numai bine .

Edited by wyp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum e la voi, insa la mine la reprezentanta n-ai cum sa stai cu ochii pe ei, ca n-ai acces. Sunt paziti mai bine decat Papa.

Cica Audi ar fi implementat un sistem in care poti vedea de acasa in streaming ce fac la masina, s-au laudat cu asta si in Belgia prin ziare, insa daca intrebi de asta in service iti rad in nas.

Macar mecanicul "meu" stiu ce-i poate pielea (stiu ca a instalat un sistem de injectie pe un Jensen Incerceptor din anii "70 de exemplu...), pot discuta cu el si pot vedea ce face.

 

Insa daca merg al el in loc sa merg la reprezentanta, teoretic nu prea mai am acces la asa-zisele "actiuni calitate" ale uzinei, adica la recall-urile mai discrete. Uneori cand ajungi la ei iti mai schimba unele chestii gratis asa, ca sa iti arate ca sunt seriosi si cu grija fata de client. Mie mi-au schimbat de exemplu emblemele cu o "actiune calitate" pe banii uzinei... m-am scos, ce-mi mai trebuie recall la intinzatorul de distributie daca am embleme noi... insa totusi exista teoretic posibilitatea de a beneficia de inlocuit unele repere slabe chiar si in afara garantiei daca mai dau pe la ei din cand in cand. Insa e greu de spus care e diferenta dintre teorie si practica...

Asa ca merg si eu la reviziile obligatorii (mai fac si eu unele neobligatorii intermediare, treaba mea unde), ca sa am carnetul de service stampitat si cine stie, poate mai prind si o "actiune calitate".

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ar fi sa poti supraveghea daca vrei , eu stiu , dintr-o camera paralela ca sa nu spuna nimeni ca stai in coasta mesterului.Eu aici in Austria in afara de Hyundai mai am inca 2 masini.Cand merg cu ele la inspectie, mereu se gaseste ceva de reparat ca nu iti pun ei stampila asa ca esti tu frumos dar nici corecti nu sunt.Mai pe intelesul tuturor... daca ai pe cineva la service , o cunostinta un prieten al prietenului si asa mai departe, esti scos.Sunt o multime de masini care sunt ruginite foarte tare dar primesc mereu placheta .Daca nu ai pe nimeni, cum a fost cazul meu de ex., esti usurat de 4, 5 sau 600 euro foarte rapid.In general cam toate masinile chiar de dupa anul 2000 au deja destule probleme pe care ei le pot exploata.Pana ce am gasit reprezentanta asta unde merg cu Hyundai-ul si celelalte masini, eram mereu usurat de bani.Asa procedeaza si cu ei,( Austriecii) nu fac diferenta fata de straini ptr ca asta ar insemna sa isi inchida service-ul si sunt destule deja care sau inchis .Criza este si aici la fel ca in toata lumea.Aici castigi mai mult dar platesti si mai mult.Eu am fost la QAMTC echivalentul Rar din Ro si mesterul fara sa vad mi-a gaurit cu ranga pe sub masina , cei drept era rugina si a spus ca nu primesc placheta* pana nu repar.Ok merg in Romania cu masina o repar ca noua si ce crezi.Inspectorul lui peste nici macar nu se uita la masina,nu verifica absolut nimic , nici macar daca am trusa de prim ajutor sau macar daca functioneaza luminile sau orice altceva .A bagat masina pe o parte si a scos masina pe cealalta parte fara nici un control ptr ca nu am mai scapat-o din ochii.Ce mai spui de asta.Eu spun ca e deplorabil dar deh, traim in vremurile astea nebune.Am avut noroc ca am gasit reprezentanta asta si aici nu am mai intampinat probleme.Numai bine.

Edited by wyp

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine controlul tehnic obligatoriu (un fel de itp) e facut doar de o singura retea, care doar asta face. Ei nu fac si reparatii, asa ca nu au interes sa te respinga aiurea. Plus ca poti sta langa masina cat fac verificarea. In plus, sunt multe chestii automate la care ei nu pot interveni nici in bine nici in rau, de exemplu noxele, sau testul de frane sau amortizoare. Masinaria face testul iar ei nu pot umbla la valori, sunt bune treci, nu sunt bune la revedere. Exista si verificari facute de un om insa cum spuneam n-are niciun interes sa bata campii, Asta e una din putinele chestii care se fac destul de serios si de cinstit, si nu am avut surprize neplacute cu ei. Mi-au respins de exemplu o masina mai veche pentru un pivot sau pentru frana de mana, insa au avut dreptate sa o faca.

 

Tot ei fac si controlul tehnic obligatoriu cand vinzi o masina, fara el noul proprietar nu o poate inmatricula. Asta e un control ceva mai amanuntit, si pe deasupra verifica si seria de sasiu sa nu fie pe lista de masini furate. Se spune ca verifica si daca nu e dat kilometrajul inapoi, insa e greu de spus daca e 100% fiabila verificarea asta.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca si in service-urile din Austria sint angajati muuuulti romani!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:fingerup:

Se pare ca si in service-urile din Austria sint angajati muuuulti romani!

 

La mine controlul tehnic obligatoriu (un fel de itp) e facut doar de o singura retea, care doar asta face. Ei nu fac si reparatii, asa ca nu au interes sa te respinga aiurea. Plus ca poti sta langa masina cat fac verificarea. In plus, sunt multe chestii automate la care ei nu pot interveni nici in bine nici in rau, de exemplu noxele, sau testul de frane sau amortizoare. Masinaria face testul iar ei nu pot umbla la valori, sunt bune treci, nu sunt bune la revedere. Exista si verificari facute de un om insa cum spuneam n-are niciun interes sa bata campii, Asta e una din putinele chestii care se fac destul de serios si de cinstit, si nu am avut surprize neplacute cu ei. Mi-au respins de exemplu o masina mai veche pentru un pivot sau pentru frana de mana, insa au avut dreptate sa o faca.

 

Tot ei fac si controlul tehnic obligatoriu cand vinzi o masina, fara el noul proprietar nu o poate inmatricula. Asta e un control ceva mai amanuntit, si pe deasupra verifica si seria de sasiu sa nu fie pe lista de masini furate. Se spune ca verifica si daca nu e dat kilometrajul inapoi, insa e greu de spus daca e 100% fiabila verificarea asta.

Prin cate am trecut eu nu mai am incredere in nimeni si nimic.Parerea mea e clar ca totul e la fel,,,,,, doar de fatada.Bine ca acum pot asista cap coada la orice interventie asupra masinilor mele, de catre cei de la reprezentanta. :fingerup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva varianta Supreme, negru exterior/interior? Vroiam sa stiu daca jantele la aceasta varianta, pe 18 inchi, sunt din aliaj "normal" sau sunt putin mai inchise la culoare? Am vazut un I40 in parcul auto Tiriac din Otopeni si avea jantele ceva mai inchise la culoare si mi-au placut mult.

Mai am o saptamana si ajunge si a mea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt inchise la culoare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inchise si aratoase :wub: . Am vazut oameni chiar si in A6 / X5 uitandu-se fix la ele in timp ce stateau langa mine la semafor :p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super. O astept cu nerabdare :drooling:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a venit :) Punctele forte nu le enumerez pentru sa sunt multe iar alegerea masinii tine de gustul si nevoile fiecarei persoane. Dupa 750 de km "bilele negre" ar fi:

- agata putin la schimbatul treptelor (1si 2)

- ar fi fost mai bine sa aibe cuplul ma jos de 2000 rpm.

- nu pot sa pun pauza (sau nu am aflat inca) unei melodii redate de pe un stick. Iar daca opresc motorul si pornesc iar sistemul audio, nu tine minte nici macar melodia la care ramasesem, reia de la prima melodie in ordine alfabetica.

- scaunul soferului mi-ar fi placut sa coboare inca 2-3 cm.

Cam astea ar fi.

Referitor la amortiziare, masina are suspensie cu amortizoare autoadaptive. Stie cineva ce inseamna asta?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

´sa ai multa bafta la nou jucarie!

-schimbatorul va mai agata o perioada....rodajul cica...

-incearca sa schimbi stick-ul de pe care redai muzica; si la mine facea la fel, iar dupa ce am introdus alt stick tine minte ''unde a ramas in playlist''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru urare. O surpriza neplacuta insa azi de dimineata. Cand am pornit motorul au ramas aprinsi in bord martorii pentru servodirectie, frana de mana electronica si auto brake, ESP, ABS, presiune in pneuri si aerul conditionat nu racea. Posibil sa mai fi fost si altceva dar nu mai tin minte. Am oprit motorul si l-am repornit de mai multe ori, s-au stins toti martorii in afara de cei pentru auto brake si frana de mana. Timp de 2-3 min am stat cu motorul pornit cat cautam prin cartea masinii ce inseamna toate astea timp in care s-au stins si ultimii martori. A mai patit cineva asa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a venit :) Punctele forte nu le enumerez pentru sa sunt multe iar alegerea masinii tine de gustul si nevoile fiecarei persoane. Dupa 750 de km "bilele negre" ar fi:

- agata putin la schimbatul treptelor (1si 2)

- ar fi fost mai bine sa aibe cuplul ma jos de 2000 rpm.

- nu pot sa pun pauza (sau nu am aflat inca) unei melodii redate de pe un stick. Iar daca opresc motorul si pornesc iar sistemul audio, nu tine minte nici macar melodia la care ramasesem, reia de la prima melodie in ordine alfabetica.

- scaunul soferului mi-ar fi placut sa coboare inca 2-3 cm.

Cam astea ar fi.

Referitor la amortiziare, masina are suspensie cu amortizoare autoadaptive. Stie cineva ce inseamna asta?

 

1. Agatatul: Asa am crezut si eu, m-am plans tipului de la showroom. Dar problema e alta: pozitia pedalei de ambreiaj nu e una tocmai reusita si din acest motiv nu apasam pana la capat. Incearca cu piciorul un pic in diagonala (cu calcaiul spre interior) si o sa observi ca "agatatul" dispare. La ergonomie mai au ceva de lucrat (1. pedalele / 2. Chiar si un pet de 500ml pus pe cele 2 locasuri din mijloc te va incomoda la schimbat viteze / 3. Mare grija daca incerci sa reglezi scaunul cu ceas la mana, vei zgaria portiera (noroc ca au pus plastic tare :)))

2. Cu timpul o sa-ti dai seama ca au etajat bine cutia. E adevarat ca in vitezele 1 si 2 e cam moarta masina, dar asta e pentru ca totusi are 1600 kg, trebuiau trepte scurte sa poata misca monstrul din loc. Pe de alta parte, am fost surprin ca in a 5-a pe la 1000 de ture sa nu tremure si sa-mi mai dea si ceva cuplu sa nu fiu nevoit sa retrogradez.

3. Eu am un stick de 2GB destul de vechi. Pastreaza melodia, insa ceea ce e suparator pentru mine, e faptul ca nu pastreaza "random" cand opresc motorul. Trebuie sa apas mereu pe "1". Iar cand e setat pe random, daca vrei sa reasculti ultima melodie nu prea poti, pentru ca randomizeaza si inainte si inapoi...

4. Ai dreptate cu coborarea scaunului, dar daca insisti, la urcat te da cu capul de plafon, in caz ca vrei o priveliste gen suv =))

5. In pricipiu se inalta si coboara in functie de teren. Poate asta e motivul pentru care, avand jante pe 18 cu anvelope cu talon 45, nu am reusit sa dau cu burta de bordura urcand zilnic in locul de parcare, facut "cu cap" made in romania. Bordura e foarte inalta si cateodata, am o roata din spate pe sosea, iar cea diagonal opusa pe o a doua bordura care inconjoara un copac de langa locul de parcare. Masina se inalta cu siguranta pentru ca o data am observat botul coborand incet (in genul hydractive de la citroen) dupa ce am reusit sa urc cu toate rotile pe locul de parcare. Plus ca pe zapada cea mare de asta iarna nu atingeam zapada de pe stradute (in timp ce cu golful 6 parca eram platit sa dau cu lama...)

Multumesc pentru urare. O surpriza neplacuta insa azi de dimineata. Cand am pornit motorul au ramas aprinsi in bord martorii pentru servodirectie, frana de mana electronica si auto brake, ESP, ABS, presiune in pneuri si aerul conditionat nu racea. Posibil sa mai fi fost si altceva dar nu mai tin minte. Am oprit motorul si l-am repornit de mai multe ori, s-au stins toti martorii in afara de cei pentru auto brake si frana de mana. Timp de 2-3 min am stat cu motorul pornit cat cautam prin cartea masinii ce inseamna toate astea timp in care s-au stins si ultimii martori. A mai patit cineva asa?

Poate a fost de la autohold... Trebuie sa ai grija cand il folosesti sa nu opresti motorul cu el activ. E ca si cum cineva ar sta cu piciorul pe frana pe toata perioada cat e masina imobilizata. Ca sa te avertizeze, raman stopurile de frana aprinse si nu se sting nici dupa ce blochezi masina din telecomanda. La inceput am lasat-o asa in parcare la ikea, crezand ca e sistemul de comming home. Dar dupa ce am apasat pe inchis de cateva ori de la distanta si am vazut ca tot nu se sting m-am intors si am rezolvat. Ma gandesc ca ai lasat-o pe autohold activat si poate ti-a generat ceva erori... Du-te in service si explica-le ce s-a intamplat. Daca a fost o eroare sigur e logata in sistem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut un drum pana la mare si am parcat masina in soare, in jur de 30 de grade. Erorile au aparut iarasi. Aceleasi conditii au fost si data trecuta, masina statuse in soare 26-28 de grade cateva ore. Banuiesc ca se incing senzorii de la caldura. Oricum, nu ar trebui. Daca las motorul pornit si se raceste de la ventilator, se sting, iar seara, dupa ce se face mai racoare afara, erorile nu mai apar. Trebuie sa fac o vizita la service sa monteze cate un cooler la fiecare senzor :)

Edited by Liviu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut un drum pana la mare si am parcat masina in soare, in jur de 30 de grade. Erorile au aparut iarasi. Aceleasi conditii au fost si data trecuta, masina statuse in soare 26-28 de grade cateva ore. Banuiesc ca se incing senzorii de la caldura. Oricum, nu ar trebui. Daca las motorul pornit si se raceste de la ventilator, se sting, iar seara, dupa ce se face mai racoare afara, erorile nu mai apar. Trebuie sa fac o vizita la service sa monteze cate un cooler la fiecare senzor :)

Asta nu suna bine. Poate e un senzor bulit pe undeva. Nu are voie sa pateasca asa ceva. In caz contrar suna a motiv bun pentru o rechemare... A mea desi e neagra si a stat ore bune in soare nu a patit asa ceva... inca ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am facut prima revizie la i40 (revizie gratuita conform ofertei de la achizitie). S-au schimbat ulei si filtre (filtrul de aer nu era cuprins in planul de revizie, dar l-au schimbat la cererea mea contra cost), s-a verificat: sistemul de franare, amortizoarele, bateria, sistemul de iluminat, etc.

 

Am reclamat o problema pe garantie.. cateva leduri de la indicatorul din dreptul levierului cutiei automate erau defecte. Urmeaza sa comande tot modulul si sa mi-l schimbe.

 

Alta chestie remarcata: placutele de frana fata sunt uzate mai mult de 50% (masina are 16250 km - deh.. masina e grea, automata, mers mai mult prin oras -> franari multe). Am cerut oferta de pret pentru placute noi si m-a frapat pretul: 895 RON :ohmy: . Probabil pe la iarna va fi nevoie sa le schimb. Ma intreb daca te poti duce cu piesele tale sa le schimbe.. si daca da, chiar daca nu sunt originale? (am gasit set placute fata TRW la 260 RON).

 

Revizia a fost facuta la DAB Auto.

Cost revizie (conform plan de service - piese + manopera): 984 RON (la mine a fost gratis dupa cum spuneam mai sus).

Am platit totusi filtrul de aer 153 RON + manopera aferenta 15 RON.

Foarte ok cei de la DAB Auto.

 

Intrebare: a mai schimbat cineva placute? Cam la cati km si la ce bani?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce treaba are faptul ca e automata cu uzura placutelor ? E inadmisibil ca la nici 20.000 km sa schimbi placutele. Cu placutele originale ale Accent-ului am strabatut 75.000 km si mai aveau vreo 3 mm, dar pentru siguranta le-am inlocuit pe toate. Costul setului fata a fost de 160 RON, iar pe spate 120 RON, marca Bosch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am zis ca trebuie sa le schimb, ci ca sunt putin peste 50% duse. Si are treaba cumva, ca la automata ai frana de motor mai deloc si se foloseste mult mai mult frana de serviciu. In plus, masina are 1650 kg la gol si nu merg prea cuminte, deci ma asteptam sa se duca ceva mai repede. Ce ma frapeaza e pretul lor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marius.zadara: are foarte mult faptul ca e automata. Nu prea are frina de motor si la automate cam stai tot timpul cu piciorul pe frina, placutele si discurile se schimba cam la 50% din intervalul normal pentru o manuala. Mai ales daca ai talpa :wink: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare, eu am acum 46.000 km in 10 luni si tocmai am fost la o verificare a placutelor. se pare ca ma mai duc inca vreo 3-4000 km iar apoi trebuie schimbate.

acelasi pret astronomic l-am primit si eu, 890 Ron + manopera. mi se pare exagerat de mult. pretul acesta este de la Tiriac Auto Timisoara.

am primit o oferta pentru placute Delphi la 230 RON manopera inclusa, insa nu stiu cat de bune ar fi.

 

ceva sfaturi de la cei mai experimentati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...