Jump to content
C.R.D.I

O Noua Super-masina By Hyundai :)

Recommended Posts

Normal ar fi sa poti supraveghea daca vrei , eu stiu , dintr-o camera paralela ca sa nu spuna nimeni ca stai in coasta mesterului.Eu aici in Austria in afara de Hyundai mai am inca 2 masini.Cand merg cu ele la inspectie, mereu se gaseste ceva de reparat ca nu iti pun ei stampila asa ca esti tu frumos dar nici corecti nu sunt.Mai pe intelesul tuturor... daca ai pe cineva la service , o cunostinta un prieten al prietenului si asa mai departe, esti scos.Sunt o multime de masini care sunt ruginite foarte tare dar primesc mereu placheta .Daca nu ai pe nimeni, cum a fost cazul meu de ex., esti usurat de 4, 5 sau 600 euro foarte rapid.In general cam toate masinile chiar de dupa anul 2000 au deja destule probleme pe care ei le pot exploata.Pana ce am gasit reprezentanta asta unde merg cu Hyundai-ul si celelalte masini, eram mereu usurat de bani.Asa procedeaza si cu ei,( Austriecii) nu fac diferenta fata de straini ptr ca asta ar insemna sa isi inchida service-ul si sunt destule deja care sau inchis .Criza este si aici la fel ca in toata lumea.Aici castigi mai mult dar platesti si mai mult.Eu am fost la QAMTC echivalentul Rar din Ro si mesterul fara sa vad mi-a gaurit cu ranga pe sub masina , cei drept era rugina si a spus ca nu primesc placheta* pana nu repar.Ok merg in Romania cu masina o repar ca noua si ce crezi.Inspectorul lui peste nici macar nu se uita la masina,nu verifica absolut nimic , nici macar daca am trusa de prim ajutor sau macar daca functioneaza luminile sau orice altceva .A bagat masina pe o parte si a scos masina pe cealalta parte fara nici un control ptr ca nu am mai scapat-o din ochii.Ce mai spui de asta.Eu spun ca e deplorabil dar deh, traim in vremurile astea nebune.Am avut noroc ca am gasit reprezentanta asta si aici nu am mai intampinat probleme.Numai bine.

Edited by wyp

Share this post


Link to post

La mine controlul tehnic obligatoriu (un fel de itp) e facut doar de o singura retea, care doar asta face. Ei nu fac si reparatii, asa ca nu au interes sa te respinga aiurea. Plus ca poti sta langa masina cat fac verificarea. In plus, sunt multe chestii automate la care ei nu pot interveni nici in bine nici in rau, de exemplu noxele, sau testul de frane sau amortizoare. Masinaria face testul iar ei nu pot umbla la valori, sunt bune treci, nu sunt bune la revedere. Exista si verificari facute de un om insa cum spuneam n-are niciun interes sa bata campii, Asta e una din putinele chestii care se fac destul de serios si de cinstit, si nu am avut surprize neplacute cu ei. Mi-au respins de exemplu o masina mai veche pentru un pivot sau pentru frana de mana, insa au avut dreptate sa o faca.

 

Tot ei fac si controlul tehnic obligatoriu cand vinzi o masina, fara el noul proprietar nu o poate inmatricula. Asta e un control ceva mai amanuntit, si pe deasupra verifica si seria de sasiu sa nu fie pe lista de masini furate. Se spune ca verifica si daca nu e dat kilometrajul inapoi, insa e greu de spus daca e 100% fiabila verificarea asta.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Se pare ca si in service-urile din Austria sint angajati muuuulti romani!

  • Like 1

Share this post


Link to post

:fingerup:

Se pare ca si in service-urile din Austria sint angajati muuuulti romani!

 

La mine controlul tehnic obligatoriu (un fel de itp) e facut doar de o singura retea, care doar asta face. Ei nu fac si reparatii, asa ca nu au interes sa te respinga aiurea. Plus ca poti sta langa masina cat fac verificarea. In plus, sunt multe chestii automate la care ei nu pot interveni nici in bine nici in rau, de exemplu noxele, sau testul de frane sau amortizoare. Masinaria face testul iar ei nu pot umbla la valori, sunt bune treci, nu sunt bune la revedere. Exista si verificari facute de un om insa cum spuneam n-are niciun interes sa bata campii, Asta e una din putinele chestii care se fac destul de serios si de cinstit, si nu am avut surprize neplacute cu ei. Mi-au respins de exemplu o masina mai veche pentru un pivot sau pentru frana de mana, insa au avut dreptate sa o faca.

 

Tot ei fac si controlul tehnic obligatoriu cand vinzi o masina, fara el noul proprietar nu o poate inmatricula. Asta e un control ceva mai amanuntit, si pe deasupra verifica si seria de sasiu sa nu fie pe lista de masini furate. Se spune ca verifica si daca nu e dat kilometrajul inapoi, insa e greu de spus daca e 100% fiabila verificarea asta.

Prin cate am trecut eu nu mai am incredere in nimeni si nimic.Parerea mea e clar ca totul e la fel,,,,,, doar de fatada.Bine ca acum pot asista cap coada la orice interventie asupra masinilor mele, de catre cei de la reprezentanta. :fingerup:

Share this post


Link to post

Are cineva varianta Supreme, negru exterior/interior? Vroiam sa stiu daca jantele la aceasta varianta, pe 18 inchi, sunt din aliaj "normal" sau sunt putin mai inchise la culoare? Am vazut un I40 in parcul auto Tiriac din Otopeni si avea jantele ceva mai inchise la culoare si mi-au placut mult.

Mai am o saptamana si ajunge si a mea :)

Share this post


Link to post

Sunt inchise la culoare

Share this post


Link to post

Inchise si aratoase :wub: . Am vazut oameni chiar si in A6 / X5 uitandu-se fix la ele in timp ce stateau langa mine la semafor :p.

Share this post


Link to post

Super. O astept cu nerabdare :drooling:

Share this post


Link to post

Si a venit :) Punctele forte nu le enumerez pentru sa sunt multe iar alegerea masinii tine de gustul si nevoile fiecarei persoane. Dupa 750 de km "bilele negre" ar fi:

- agata putin la schimbatul treptelor (1si 2)

- ar fi fost mai bine sa aibe cuplul ma jos de 2000 rpm.

- nu pot sa pun pauza (sau nu am aflat inca) unei melodii redate de pe un stick. Iar daca opresc motorul si pornesc iar sistemul audio, nu tine minte nici macar melodia la care ramasesem, reia de la prima melodie in ordine alfabetica.

- scaunul soferului mi-ar fi placut sa coboare inca 2-3 cm.

Cam astea ar fi.

Referitor la amortiziare, masina are suspensie cu amortizoare autoadaptive. Stie cineva ce inseamna asta?

  • Like 1

Share this post


Link to post

´sa ai multa bafta la nou jucarie!

-schimbatorul va mai agata o perioada....rodajul cica...

-incearca sa schimbi stick-ul de pe care redai muzica; si la mine facea la fel, iar dupa ce am introdus alt stick tine minte ''unde a ramas in playlist''

Share this post


Link to post

Multumesc pentru urare. O surpriza neplacuta insa azi de dimineata. Cand am pornit motorul au ramas aprinsi in bord martorii pentru servodirectie, frana de mana electronica si auto brake, ESP, ABS, presiune in pneuri si aerul conditionat nu racea. Posibil sa mai fi fost si altceva dar nu mai tin minte. Am oprit motorul si l-am repornit de mai multe ori, s-au stins toti martorii in afara de cei pentru auto brake si frana de mana. Timp de 2-3 min am stat cu motorul pornit cat cautam prin cartea masinii ce inseamna toate astea timp in care s-au stins si ultimii martori. A mai patit cineva asa?

Share this post


Link to post

Si a venit :) Punctele forte nu le enumerez pentru sa sunt multe iar alegerea masinii tine de gustul si nevoile fiecarei persoane. Dupa 750 de km "bilele negre" ar fi:

- agata putin la schimbatul treptelor (1si 2)

- ar fi fost mai bine sa aibe cuplul ma jos de 2000 rpm.

- nu pot sa pun pauza (sau nu am aflat inca) unei melodii redate de pe un stick. Iar daca opresc motorul si pornesc iar sistemul audio, nu tine minte nici macar melodia la care ramasesem, reia de la prima melodie in ordine alfabetica.

- scaunul soferului mi-ar fi placut sa coboare inca 2-3 cm.

Cam astea ar fi.

Referitor la amortiziare, masina are suspensie cu amortizoare autoadaptive. Stie cineva ce inseamna asta?

 

1. Agatatul: Asa am crezut si eu, m-am plans tipului de la showroom. Dar problema e alta: pozitia pedalei de ambreiaj nu e una tocmai reusita si din acest motiv nu apasam pana la capat. Incearca cu piciorul un pic in diagonala (cu calcaiul spre interior) si o sa observi ca "agatatul" dispare. La ergonomie mai au ceva de lucrat (1. pedalele / 2. Chiar si un pet de 500ml pus pe cele 2 locasuri din mijloc te va incomoda la schimbat viteze / 3. Mare grija daca incerci sa reglezi scaunul cu ceas la mana, vei zgaria portiera (noroc ca au pus plastic tare :)))

2. Cu timpul o sa-ti dai seama ca au etajat bine cutia. E adevarat ca in vitezele 1 si 2 e cam moarta masina, dar asta e pentru ca totusi are 1600 kg, trebuiau trepte scurte sa poata misca monstrul din loc. Pe de alta parte, am fost surprin ca in a 5-a pe la 1000 de ture sa nu tremure si sa-mi mai dea si ceva cuplu sa nu fiu nevoit sa retrogradez.

3. Eu am un stick de 2GB destul de vechi. Pastreaza melodia, insa ceea ce e suparator pentru mine, e faptul ca nu pastreaza "random" cand opresc motorul. Trebuie sa apas mereu pe "1". Iar cand e setat pe random, daca vrei sa reasculti ultima melodie nu prea poti, pentru ca randomizeaza si inainte si inapoi...

4. Ai dreptate cu coborarea scaunului, dar daca insisti, la urcat te da cu capul de plafon, in caz ca vrei o priveliste gen suv =))

5. In pricipiu se inalta si coboara in functie de teren. Poate asta e motivul pentru care, avand jante pe 18 cu anvelope cu talon 45, nu am reusit sa dau cu burta de bordura urcand zilnic in locul de parcare, facut "cu cap" made in romania. Bordura e foarte inalta si cateodata, am o roata din spate pe sosea, iar cea diagonal opusa pe o a doua bordura care inconjoara un copac de langa locul de parcare. Masina se inalta cu siguranta pentru ca o data am observat botul coborand incet (in genul hydractive de la citroen) dupa ce am reusit sa urc cu toate rotile pe locul de parcare. Plus ca pe zapada cea mare de asta iarna nu atingeam zapada de pe stradute (in timp ce cu golful 6 parca eram platit sa dau cu lama...)

Multumesc pentru urare. O surpriza neplacuta insa azi de dimineata. Cand am pornit motorul au ramas aprinsi in bord martorii pentru servodirectie, frana de mana electronica si auto brake, ESP, ABS, presiune in pneuri si aerul conditionat nu racea. Posibil sa mai fi fost si altceva dar nu mai tin minte. Am oprit motorul si l-am repornit de mai multe ori, s-au stins toti martorii in afara de cei pentru auto brake si frana de mana. Timp de 2-3 min am stat cu motorul pornit cat cautam prin cartea masinii ce inseamna toate astea timp in care s-au stins si ultimii martori. A mai patit cineva asa?

Poate a fost de la autohold... Trebuie sa ai grija cand il folosesti sa nu opresti motorul cu el activ. E ca si cum cineva ar sta cu piciorul pe frana pe toata perioada cat e masina imobilizata. Ca sa te avertizeze, raman stopurile de frana aprinse si nu se sting nici dupa ce blochezi masina din telecomanda. La inceput am lasat-o asa in parcare la ikea, crezand ca e sistemul de comming home. Dar dupa ce am apasat pe inchis de cateva ori de la distanta si am vazut ca tot nu se sting m-am intors si am rezolvat. Ma gandesc ca ai lasat-o pe autohold activat si poate ti-a generat ceva erori... Du-te in service si explica-le ce s-a intamplat. Daca a fost o eroare sigur e logata in sistem...

Share this post


Link to post

Am facut un drum pana la mare si am parcat masina in soare, in jur de 30 de grade. Erorile au aparut iarasi. Aceleasi conditii au fost si data trecuta, masina statuse in soare 26-28 de grade cateva ore. Banuiesc ca se incing senzorii de la caldura. Oricum, nu ar trebui. Daca las motorul pornit si se raceste de la ventilator, se sting, iar seara, dupa ce se face mai racoare afara, erorile nu mai apar. Trebuie sa fac o vizita la service sa monteze cate un cooler la fiecare senzor :)

Edited by Liviu

Share this post


Link to post

Am facut un drum pana la mare si am parcat masina in soare, in jur de 30 de grade. Erorile au aparut iarasi. Aceleasi conditii au fost si data trecuta, masina statuse in soare 26-28 de grade cateva ore. Banuiesc ca se incing senzorii de la caldura. Oricum, nu ar trebui. Daca las motorul pornit si se raceste de la ventilator, se sting, iar seara, dupa ce se face mai racoare afara, erorile nu mai apar. Trebuie sa fac o vizita la service sa monteze cate un cooler la fiecare senzor :)

Asta nu suna bine. Poate e un senzor bulit pe undeva. Nu are voie sa pateasca asa ceva. In caz contrar suna a motiv bun pentru o rechemare... A mea desi e neagra si a stat ore bune in soare nu a patit asa ceva... inca ... :)

Share this post


Link to post

Astazi am facut prima revizie la i40 (revizie gratuita conform ofertei de la achizitie). S-au schimbat ulei si filtre (filtrul de aer nu era cuprins in planul de revizie, dar l-au schimbat la cererea mea contra cost), s-a verificat: sistemul de franare, amortizoarele, bateria, sistemul de iluminat, etc.

 

Am reclamat o problema pe garantie.. cateva leduri de la indicatorul din dreptul levierului cutiei automate erau defecte. Urmeaza sa comande tot modulul si sa mi-l schimbe.

 

Alta chestie remarcata: placutele de frana fata sunt uzate mai mult de 50% (masina are 16250 km - deh.. masina e grea, automata, mers mai mult prin oras -> franari multe). Am cerut oferta de pret pentru placute noi si m-a frapat pretul: 895 RON :ohmy: . Probabil pe la iarna va fi nevoie sa le schimb. Ma intreb daca te poti duce cu piesele tale sa le schimbe.. si daca da, chiar daca nu sunt originale? (am gasit set placute fata TRW la 260 RON).

 

Revizia a fost facuta la DAB Auto.

Cost revizie (conform plan de service - piese + manopera): 984 RON (la mine a fost gratis dupa cum spuneam mai sus).

Am platit totusi filtrul de aer 153 RON + manopera aferenta 15 RON.

Foarte ok cei de la DAB Auto.

 

Intrebare: a mai schimbat cineva placute? Cam la cati km si la ce bani?

Share this post


Link to post

Ce treaba are faptul ca e automata cu uzura placutelor ? E inadmisibil ca la nici 20.000 km sa schimbi placutele. Cu placutele originale ale Accent-ului am strabatut 75.000 km si mai aveau vreo 3 mm, dar pentru siguranta le-am inlocuit pe toate. Costul setului fata a fost de 160 RON, iar pe spate 120 RON, marca Bosch.

Share this post


Link to post

Nu am zis ca trebuie sa le schimb, ci ca sunt putin peste 50% duse. Si are treaba cumva, ca la automata ai frana de motor mai deloc si se foloseste mult mai mult frana de serviciu. In plus, masina are 1650 kg la gol si nu merg prea cuminte, deci ma asteptam sa se duca ceva mai repede. Ce ma frapeaza e pretul lor..

Share this post


Link to post

salutare, eu am acum 46.000 km in 10 luni si tocmai am fost la o verificare a placutelor. se pare ca ma mai duc inca vreo 3-4000 km iar apoi trebuie schimbate.

acelasi pret astronomic l-am primit si eu, 890 Ron + manopera. mi se pare exagerat de mult. pretul acesta este de la Tiriac Auto Timisoara.

am primit o oferta pentru placute Delphi la 230 RON manopera inclusa, insa nu stiu cat de bune ar fi.

 

ceva sfaturi de la cei mai experimentati?

Share this post


Link to post

Am vorbit intre timp la un dealer din provincie si tot 900 RON am primit pret pe original. Pe producator, placute TRW la 260RON. Dar tipul respectiv nu a stiut sa imi zica exact cum se impaca astea pe producator cu garantia..

Alta chestie.. placutele sunt aceleasi cu cele de la ix35 (cu toate ca in program nu apare asa.. difera o cifra la cod). Astea de ix35 sunt "ceva" mai ieftine.. 692 RON.

Share this post


Link to post

Ieftineala vine de la acea cifra, cred ...

Share this post


Link to post

@rstefan - ca raspuns la ideea ta sa cumperi placute after market si sa dai la DAB manopera, am avut eu o chestie ineteresanta cu ei. Manopera pe devizul facut de DAB pt o revizie era undeva 240 ron restul pana la 970 ron fiind consumabilele. M-am pus pe cautat pe net si normal ca am gasit consumabile la o diferenta de aprox 300 ron. Dupa achizitionare am sunat sa fac programare si surpriza a fost pretul manoperei - 550RON!!!

Explicatia a fost ca nu iau consumabile de la ei si de aici pretul (nesimtit daca ma intrebati pe mine). Am fost adeptul reviziilor facute la reprezentanta timp de 6 ani, insa chestia asta m-a determinat sa intreb si la alte ateliere autorizate RAR. Pana la urma am dat 50 ron manopera, la un service de langa birou unde s-a efectuat acelasi schimb de ulei si filtre.

 

Ca idee, placutele n-ar avea de ce sa afecteze garantia. Eu la Kia am schimbat doar aftermarket si nu au comentat niciodata!

Share this post


Link to post

placute de frana poti sa iti iei ce vrei tu. ei recomanda original, tu daca nu vrei , nu iti iei pe original, dar atata timp cat le schimbi la ei, bine platesti manopera ce e drept , nu are de ce sa afecteze garantia. Daca in cazul in care sa spunem prin absurd discul de frana se ovalizeaza si o sa vrei sa il schimbi pe garantie, vor da vina pe placute si atunci nu ai ce sa faci...e cuvantul tau importiva lor si cam ei au castig de cauza ....

Share this post


Link to post

Ovalizarea este din vina utilizatorului.

Placutele tre sa nu aibe concentratie mare de parti metelice in compnenta ca uzeaza prematur discurile.

Manopera pentru placute?

Hai mah... si pentru asta mergeti la Dorel?

Pe bune acu, un cric, o coarba si o cheie de 13-17 daca imi amintesc bine si gata lucarea.

Share this post


Link to post

Ovalizarea nu este deloc "prin absurd" sau mai rau din vina utilizatorului si exemplul cel mai simplu si la indemana este blocarea unei culise. Nu este singura cauza, dar printre cele mai frecvente. Va garantez din propria experienta ca nu este nici pe departe o experienta placuta sau din vina soferului. Eu, simplu sofer, nici n-ar trebui sa stiu ce e aia sau la ce e buna, pur si simplu vreau sa opresc hardughia. Nu e ca si cum mi-o blochez si ma duc in service sa arat cu des'tu ... Sa fim seriosi.

 

Sunt inca la inceput cu piese aftermarket pe masina mea, dar cine va obliga sa puneti piese originale pe masina ? Poate anumite filmulete vazute cat asteptati masina ? Alea sunt pentru informare, nu obligare, decizia finala este a voastra. E adevarat ca nu tot ce e de fier este pentru masina, dar la fel de adevarat este ca sunt si piese aftermarket mai bune decat cele originale. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa va documentati in prealabil si sa va asigurati la vanzator ca se potrivesc si ca se incadreaza in limitele specificate de producatorul masinii. In cazul pieselor aftermarket, garantia se imparte intre vanzator si service, adica primul asigura garantia asupra piesei, al doilea asupra montajului. Pentru a beneficia insa de garantia oricarei piese, fie ea de origine sau aftermarket, trebuie ca service-ul sa fie autorizat RAR.

 

@sisica, incurajarea ta este putin periculoasa. Hai ca pentru un filtru de polen mai e cum mai e, o scoti la capat, insa eu merg pe principiul ca daca nu stii, mai bine nu te bagi. Chiar si ridicarea masinii pe cric este periculoasa, uneori chiar mortala, asa ca eu indemn ca aceste operatii care in apararenta par banales, sa fie bine intelese inainte de a le pune in practica, altfel stiti cum e cu buturuga si carul... Uneori problemele marunte dau cele mai mari dureri de cap, iar cand vine vorba si de siguranta personala si a colegilor in trafic, este bine ca operatiile sensibile sa fie facute in service, iar daca totusi nu si nu, atunci macar sub supravegherea unui prieten care mai stie cateceva.

 

 

PS & LE: Vorbind de piese aftermarket, eu in vara am ambreajul (complet) de la Sachs, placute si discuri de frana de la Bosch, saboti de frana de la Ferodo, cabluri de frana de mana de la Hert+Buss Jakoparts si Triscan. Or fi bune, n-or fi, ramane de vazut, dar ca idee, discurile de frana s-au macinat pe la 80.000 km dupa 7 ani, cica din cauza inghetului si a sarii de drumuri in timpul iernii. La masina anterioara discurile originale au tinut pana cand am dus-o la remat, adica 20 ani. Si gheata, sare si chiar gripa aviara a vazut indeajuns ...

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ovalizarea numai din vina utilizatorului apare.

Franare si trecere prin apa, franare si tras frana de mana inainte de racire... etc.

Daca tot e asa periculos de ce mai conduce?

Daca cedeaza franele?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...