Jump to content
C.R.D.I

O Noua Super-masina By Hyundai :)

Recommended Posts

Nu e ilegal decit la garantia obligatorie prin lege, care e doi ani ... Si acolo spre deosebire de Europa cu apa calda trebuie sa le demonstrezi tu lor ca tarabele pe unde ai facut reviziile respecta prescriptiile Hyundai ... Un lucru imposibil de facut cind te duci cu masina pe butuci sa ceri reparatie in garantie.

Iar pentru garantiile extinse cred ca peste tot in Europa te pot conditiona sa faci revizii numai la ei, caci garantia asta e contractuala, la intelegerea partilor, e ca o asigurare.

Si eu am a doua masina de la VAG ( nu mai am Skoda :) ), la piese, consumabile si revizii e comparabila cu Tucsonul, uneori chiar mai ieftina.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce a prezentat ca si parti negative rgbl la punctele 1,2 si 4 am constatat si eu la drive testul cu i40 . Consumul maricel , balamalele portbagajului care pot atinge bagajele la inchidere si materialele cu rezistenta scazuta la zgariere . Asa masina arata foarte bine are garantie buna la revanzare se vor pierde ceva banuti exact ca si la renaultul meu . Intretinere ieftina la reprezentante nu vom gasii indiferent de marca . Chiar si la Dacia nu este ieftina o revizie la reprezentanta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reviziile acum au inceput sa fie la 30km/2 ani la din ce in ce mai multe masini, asa ca pana la urma pe durata garantiei se fac doar maxim doua.- trei.

 

Modul cum te trateaza astia in garantie tine si de "cultura", si de dealer, si de multe alte chestii. In timpul garantiei nu se pune problema sa trebuiasca sa dovedesti TU ceva in nicio situatie, chiar si daca cumva vor sa te lase fara ea (insa nimeni local nu vrea, garantie=reparatii cu devize umflate platite de constructor) ei sunt cei care au de dovedit motivul (iar lipsa unei stampile nu dovedeste nimic).

Pe la mine de multe ori defectele sistematice sunt reparate chiar si in afara garantiei gratis, fara mofturi si intrebari, la marcile serioase.

 

La noi nu se vorbeste de garantia obligatorie (care e obligatorire :D ) de 2 ani, ci de garantia "constructor" - 5 ani in cazul nostru sau cea extinsa care e data de dealer/importator. LA garantia "constructor" la hyundai-kia la noi nu esti legat de service pentru intretinere.

In schimb esti legat de service pentru garantia anticoroziune de 12 ani. Ca sa beneficiezi de ea ai de facut reviziile (chiar si doar caroserie, nu neaparat schimb de zemuri si filtre) in reteaua lor. Sincer sa fiu n-am verificat daca chiar poti sa mergi la service sa spui ca vrei doar revizia caroserie....

 

Eh, noi sa fim sanatosi, oricum toate fierataniile astea sunt facute sa ne ia ochii si banii. Eu admit ca n-am citit inainte sa cumpar vreo masina conditiile de garantie. Singurele pe care le-am citit sunt cele de la garantia extinsa de la citroen... si asta doar pentru ca a trebuit sa ma cert cu astia ca sa mi-o transfere de la vechiul proprietar....

 

Apropo, daca tot sunt offtopic, hai sa va zic si cum am reusit. Deci astia de la citroen nu si nu, nu pot beneficia de extensia de garantie decat daca fac un nou contract, adica platesc retroactiv taxa de cand a fost vanduta masina si continui sa platesc pana expira.

Ghinionul lor a fost insa ca asta ca mi-a vandut-o e jurist, paranoic si procesoman pe deasupra. Si a gasit niste clauze care le-a inchis gura juristilor de la Citroen... clauze fara nicio legatura cu garantia. In mare, in contractul LUI de vanzare cumparare cu citroen e o clauza care spune ca citroen poate sa isi cedeze drepturile contractuale unor terti (de exemplu daca asta nu platea Citroen putea sa lase niste lichidatori albanezi sa se ocupe de caz). Iar juristul a scos o directiva europeana prin care spune ca genul asta de clauze nu pot fi decat reciproce. Daca Citroen are dreptul sa isi cedeze drepturile contractuale unor terti, si el are dreptul sa faca la fel. Si prin urmare, imi cedeaza mie TOATE drepturile lui contractuale... inclusiv cele legate de garantia extinsa. Sah-mat

 

 

Concluzia e ca sunt convins ca foarte putini dintre noi ne cunoastem pe bune drepturile si increngatura de legi (in favoarea sau defavoarea noastra) si sunt convins ca de multe ori dealerii profita de asta.

Edited by james kilowatt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar ca sa beneficiezi de garantie trebe sa cumperi totul de la ei consumabile, tot ... Te rup in garantie.

Nu este adevarat! eu de cand am cumparat masinile, am facut reviziile cu piesele achizitionate de mine, doar ca le plateam manopera.

Am beneficiat de inlocuire piese in perioada de garantie fara ca nimeni sa comenteze.

Edited by iflorin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iflorin: corect ar fost sa spui ca in cazul tau nu este adevarat.

Subiectul s-a mai discutat pe forum in numeroase topicuri, in 90% din cazuri reprezentantele nu accepta in garantie piese din afara sau au grija sa mentioneze in caietul de service sau factura ca revizia/reparatia s-a facut cu piese aduse de client pentru care nu au verificat autenticitatea si deci se face pe raspunderea lui.

Cel putin in cazul meu am avut doua experiente clare in care am luat flit de la dealerul la care am intretinut masina 5 ani. Cind am vrut sa schimb un amortizor pe fata cu tija indoita ( nu se regla geometria desi amortizorul vizual nu avea nimic ) - a costat 1000 de Ron la reprezentanta in conditiile in care din import paralel toate patru ma costau 1200 de Ron, m-au amenintat inclusiv cu firma de leasing daca nu pun piesa de la reprezentanta; mi s-a bubuit si controlerul de presiune si au refuzat categoric sa faca lucrarea cu piesa adusa de mine (1400 de Ron la ei, 700 de Ron import paralel, 70 de USD import Korea).

Ideea e ca nefiind cultura intretinerii masinii ca in Europa civilizata, unde faci revizia la orice service autorizat, iti convine sa te iei in betze cu Hyundai in Ro pentru o dandana mare pe garantie cind ai cumparat de la ei o masina de 25 de mii de Euro pentru care probabil muncesti 5 ani sa platesti leasing sau credit?

Scuze de offtopic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mai putini km facuti. In afara de un greier ciudat care a a parut pe unde prin dreapta nu prea am nemultumiri. Am vorbit la reprezentanta si il rezolv la prima vizita.

Intretinerile sunt piperate cam la toate reprezentantele asa ca nu are rost discutia.

Eu la Toyota am pus mereu filtrele luate de mine fara probleme.

Tata la Hynday la fel , iar cu cat ai mai multe revizii facute la iei cu cat aplica un discount mai mare . Dupa 5 ani platesti cam 40% fata de prima revizie , facand aceleasi operatii.

la Hyundai sunt si 3 revizii gratuite in primii 2 ani.

Legat de 30000 sau 2 ani, la noi inca nu se aplica. Sunt smecheri si au trecut in carte service 30000 sau 1 an

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar chiar isi doreste careva revizii la 30.000 km sau 2 ani ?! Nu tin partea service-urilor, mai ales ca mai nou ai unde sa iti faci reviziile cum si cu ce vrei, nefiind obligati sa mergeti la reprezentanta pentru a ramane in garantie, dar uitati-va pe geam sau in filtrele vechi si spuneti-mi cu mana pe inima ca va asumati acest risc.

 

Eu imi aduc aminte de la fosta masina ce maronie era benzina dupa ce trecerea de 2 filtre, iar la asta noua mi-e teama sa ma uit la filtrul de aer dupa 6 luni si inca consider ca nu merg pe camp. Cat priveste provenienta pieselor, apoi ce v-ati astepta sa zica service-urile ? "Aduceti-le si vi le punem fara probleme" ? Calm ca nu suntem atat de deschisi, e clar ca inainte trebuie sa avertizeze clientul si e alegerea acestuia daca mai continua revizia la acel service sau nu, nu va obliga nimeni la nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru Romania clar este prea mult 2 ani.

30000 este ok cred daca ii faci intr-un singur an. Si asta este tot un avantaj ca platesti doar o revizie si nu 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar chiar isi doreste careva revizii la 30.000 km sau 2 ani ?!

 

Pai nu te opreste nimeni sa le faci mai des daca vrei, insa te opreste sa le faci mai rar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum discutia despre revizii la reprezentanta sau nu e lipsita de sens. Omul vorbea la inceputul topicului de comparatia de cheltuieli Hyundai -VAG. Parerea si experienta mea sunt ca daca faci revizii in afara retelei iesi mult mai ieftin cu VAG. Sunt mult mai multe decit Hyundaiuri si consumabilele sunt mai ieftine din importuri paralele.

Cred ca omul a facut calculele cu servisarea in retea, unde teoretic Hyundai are un avantaj. Spun teoretic deoarece datorita ofertelor speciale de la dealeri la Volkswagenul meu reviziile sunt comparabile la pret cu cele de la Hyundaiul meu :)

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@James, la aia m-am referit si eu, e cineva care isi "permite" sa isi faca reviziile mai rar in conditiile condusului in Romania ? (vezi calitate infrastructura, carburanti, piese revizii, colegi de trafic, etc). Eu sunt de parere ca nu, cel putin teoretic sau practic decat daca are tanc, dar si la ala revizia te tine pe loc 1 luna de zile.

 

Cat despre discutia privind consumabilele in service vs. cele dinafara acestuia, dupa 6 ani de service "genuine" as rezuma in felul urmator: va asteptati sa luati osul de la botul (scuzati expresia) cainelui si acesta sa nu muste ?! Sau sa intrati pe teritoriul lui si sa nu va latre ?! Din nou sunt de parere ca la noi nu se poate face, motiv pentru care strategia mea pe urmatorii 3 ani in privinta service-ului este urmatoarea: la reprezentanta nu mai ma duc, dezamagit total de calitatea din ultimul timp (oameni + feedback), dar sunt dispus sa incerc la alt service, tot dedicat marcii Hyundai (dar nu reprezentanta) dupa care, daca nici de la acela nu primesc rezultatul dorit, ma mut la unul multi-marca, macar la ala nu mai am pretentii asa mari.

 

In rest, consider ca la fel este peste tot, atat in privinta pieselor cat si oamenilor, iar in final fie service-urile multi-marca vor castiga aceasta lupta, fie romanul va reinventa reparatul in fata blocului, ambele tendinte capatand insa din ce in ce mai mult contur in ultima perioada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-au spus la prezentarea masinii, inainte sa o ridic, ca reviziile sunt intr-adevar la 30.000 sau 2 ani. Dar imi recomanda sa vin totusi la 15.000 sau un an. Si sunt de acord. Pentru un oras asa de poluat cum e Bucurestiul, nu risc sa stau 2 ani cu acelasi ulei sau filtre. Imi place foarte mult masinuta si vreau sa o ingrijesc cat mai bine :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Suntem in cautarea unei masini mai mari. Una dintre variante este I40-ul.

Va rog sa imi spuneti colegii care au mai multi km - 15 -20k - au inceput greierasi? (mai ales in cazul jantelor de 18').

Multam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie mare la intervalele de revizie, cititi manualul proprietarului (pagina 7/19). Din punctul meu de vedere, cel putin condusul in Bucuresti se incadreaza aici - conditii dificile de utilizare).

Dealer-ul de la care am luat-o mi-a specificat clar sa nu depasesc un an ca si interval de revizii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna din nou. dupa ce am scris primele impresii dupa 26000km revin acum la 30000 km si prima revizie facuta.

mentionez si ca am avut-o 2 saptamani in service deoarece am avut-o lovita, bara fata, proiector, janta, bieleta schimbata. a durat 10 zile sa vina piesele si mai putin de 2 zile reparatia. felicitari Casa Auto Timisoara care m-au surprins placut cu promptitudine, calitate si respectarea termenlor promise. de asemena mi-au dat si masina la schimb, chiar un Mitshubishi Lancer. nu credeam ca o sa ajung sa spun asta despre un service din Ro, mai ales din reteaua firmelor lui Tiriac!

 

revenind la revizie, s-au schimbat toate filtrele si uleiul. m-a surprins faptul ca in planul de service filtrul de aer nu era dat la inlocuit la 30000 ci doar verificat. inlocuirea la 60000. l-am schimbat totusi pe bani....a costat 150 ron.

cand am intrebat cat m-ar fi costat revizia respectiva daca ar fi trebuit sa o platesc eu, raspunsula fost socant - 1500 RON.

cand am cumparat masina toti agentii de vanzari insistau ca mai mult de 600 de lui nu are ce sa coste.

intre timp am sunat si la alta reprezentanta Hyundai dintr-un oras mai mic iar raspunsul a fost 570 RON, revizie cu toate filtrele la Hyundai i40. deci ramane subiect deschis de studiat cand ajung la 120000 si trebuie sa platesc reviziile.

poate aveti si voi informatii in acest sens legat de preturile reviziilor hyindai i40.

 

legat de probleme, boxa spate stanga distorsioneaza putin si au dat-o la inlocuit in garantie.

greierasi nu sunt, exceptand cel din bord dreapta mentionat si mai devreme, insa l-am aranjat cu putin burete negru intre bord si parbriz astfel incat sa tina putina presiune acolo.

 

mentionez ca in cele 2 saptamani cu masina in service am condus o Jetta din 2010 si un Lancer tot din 2010, deci masini relativ de generatie noua chiar daca clase diferite. nu pot sa spun decat ca m-am bucurat inca o data enorm ca am ales o masina ca i40....

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi mi-a fost foarte usor sa ma hotarasc la marca si modelul de masina pe care o voi achizitiona, I40 Supreme-sedan-cutie manuala, imi este foarte greu sa ma hotarasc la culoare. Am rascolit internetul in cautarea pozelor reale, prilej cu care cred ca cei de la Hyundai puteau gasi o paleta de culori mai atragatoare pentru I40. S-au terminat toate culorile frumoase la I30? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-a placut Eco Beige, dar nu mai aveau pe stoc cu culoarea asta, asa ca am ales Titanium Silver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e dificil daca nu au pe stoc sau macar in precomanda culoarea pe care o vrei. Fabricare facandu-se in Koreea... Eu am ales negru. O sa-i dau cu (pronto antipraf) de 3 ori pe zi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Privind comentariile de mai sus in ceea ce priveste reviziile, eu la ix35 le fac la un an sau la 30000km, care vine primul. Pana acum ma incadrez, am 53000km si anul se face la 1 iunie. Spun ca ma incadrez deoarece pe prima am facut-o la 23000km ca atat aveam in iunie anul trecut. Anul asta ma strecor la limita celor 30000km.

Ca o idee, eu nu deschid capot decat sa pun lichid de spalat parbrizul. O fi rau?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Privind comentariile de mai sus in ceea ce priveste reviziile, eu la ix35 le fac la un an sau la 30000km, care vine primul. Pana acum ma incadrez, am 53000km si anul se face la 1 iunie. Spun ca ma incadrez deoarece pe prima am facut-o la 23000km ca atat aveam in iunie anul trecut. Anul asta ma strecor la limita celor 30000km.

Ca o idee, eu nu deschid capot decat sa pun lichid de spalat parbrizul. O fi rau?

Salut.In legatura cu deschiderea capotei si nu numai, sa stii ca o pot face ptr. tine, cei de la Hyundai, gratuit de 2 ori pe an .Este inclus in garantie.Bine ar fi daca tot deschizi capota , la nivelul uleiului sa te uiti si eventual un contact vizual cu starea celorlate lichide .Poti sa verifici si starea furtunelor, restul lasa in seama celor de la reprezentanta.Eu uleiul l-am schimbat deja de doua ori , chiar aproape de limita celor 30000km iar acum ma pregatesc ptr luna viitoare de al treilea schimb.Eu am verificat uleiul periodic si a fost tot timpul ok.Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca o pot face cei de la Hyundai insa asta inseamna timp pierdut prin service pentru mine. Din pacate ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca o pot face cei de la Hyundai insa asta inseamna timp pierdut prin service pentru mine. Din pacate ...

Te inteleg, dar vezi tu...nu le poti avea pe toate.Parerea mea e ca merita efortul.Pana la urma ptr.tine o faci .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care efort sa merite? Sa mergi la reprezentanta ca sa pui smac de parbriz si sa verifici fluidele?

Nici mie nu mi se pare ca merita sa pierzi vremea doar pentru asta... plus ca astea sunt chestii pe care le faci in mod normal cand pleci la un drum mai lung, si nu intotdeauna coincid momentele cand ai timp de pierdut pe la reprezentanta cu momentele dinaintea plecarii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care efort sa merite? Sa mergi la reprezentanta ca sa pui smac de parbriz si sa verifici fluidele?

Nici mie nu mi se pare ca merita sa pierzi vremea doar pentru asta... plus ca astea sunt chestii pe care le faci in mod normal cand pleci la un drum mai lung, si nu intotdeauna coincid momentele cand ai timp de pierdut pe la reprezentanta cu momentele dinaintea plecarii...

Nu cred ca doar ptr a pune lichid de spalat parbrizul este aceasta revizie. Dupa ce se va fi intamplat ceva , crede-ma , ai sta si trei zile pe langa cei de la service.Se pot intampla multe lucruri si avand in vedere si drumurile din Romania eu spun ca se merita.Sau intamplat multe chestii urate la masini noi.Apropo eu fac saptamanal o verificare vizuala la compartimentul motor si nu numai, dureaza cam 20 de minute dar merita .Cel putin pana acum totul a fost super ok..Asta ptr ca imi pasa....Restul ramane la aprecierea fiecaruia, dupa cum am mai spus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si crezi ca tipii de la service sunt clarvazatori, care se uita la motor si "simt" ca iti va crapa cea la urmatorul drum? Ii supraestimezi, sunt doar niste baieti plictisiti care lucreaza cu un sictir criminal in ei, si de multe ori tu esti mai atent la detalii decat ei, tocmai pentru ca e masina ta, in timp ce pentru ei e doar un job de rutina. Pe ei ii doare fix in pix daca tie ti se intampla ceva.

 

Eu m-am dus la ei cu eroare pe partea de distributie si ei m-au trimis relaxati acasa ca pot sa mai merg fara probleme inca doua saptamani pana am fost programat la reparatie, desi s-a dovedit a fi intinzatorul si consecintele puteau fi un motor praf. Daca cu un bec aprins in bord si un cod clar de eroare tot n-au "simtit" nimic in neregula, dupa o zi de tinut masina in service, crezi ca sunt atat de geniali sa vada ceva cand te duci sa iti puna lichid?

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...