Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
peles

SERVICE i20

Recommended Posts

Ar fi bine ca toti posesorii de i20 sa-si spuna parerea (durerea:unsure:) intr-un topic dedicat .

Asa ca ... orice problema buna sau rea ar fi bine sa o impartasim si celorlalti membrii din club.

 

:drive:Kilometrii ... fara incidente !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deocamdata n-am trecut pe-acolo (prin service), mai am pana la 15000km (prima revizie), sunt membru si Hyundai Club.it si urmaresc si acest site, singurele probleme pana acum ar fi preturile exagerate ale unor service-uri(pana la 230 euro prima revizie, in loc de 160-180 anuntati la cumparare)si ale unor consumabile (70 (sapte zeci)euro pentru un filtru habitaclu). Repet, nu este o regula, acest lucru se intampla in concesionarele mai "smechere"

Ca o paranteza, masina are 4800km si se comporta exceptional :fingerup:

Cat mai multi kilometri fara probleme!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu am probleme dar,vorba ta,deabia am cumparat-o !

Eu am deschis acest topic tocmai ca cei care au avut probleme sa aiba unde sa le semnaleze, iar noi ,ceilalti ,sa invatam din experientele lor si sa le impartasim experientele noastre.

 

:drive:Kilometrii ... fara incidente !

Share this post


Link to post
Share on other sites

a gasit cineva placute frana aftermarket pentru i2o , motor 1.2 ,an 2010, varianta fara esp, cu tamburi spate?

la importator. tiriac bucuresti un set fara manopera costa 600 roni.

am ramas mut cand am auzit pretul.l-am pus pe mecanic sa le monteze inapoi pe cele vechi:)

am cautat la o gramada de importatori de piese hyundai si nu am gasit decat originale la 430 roni.

nu se potrivesc pe acest model decat cele originale.(nu merg ATE, TRW. Ferodo,etc).Le-am luat pe fiecare in parte si le-am returnat deoarece nu se potriveau pe etrier.

mai are garantie dar nu cred ca am sa mai calc pe la reprezentanta.

am pierdut o zi intreaga la hyundai si nici macar nu am rezolvat nimic.(au schimbat uleiul (halvoline),filtrul de aer,filtru ulei, fara filtru polen+ diagnoza - 495 roni)

Am platit toate diagnozele (mecanice, electrice..etc) si concluzia ca masina nu are nici o problema:((

Dar in continuare bordul vibreaza suparator,cand calci frana la rece tremura toata masina, consumul a crescut la 9- 10 l/100km (si am doar 32150 km), la viteze de peste 120 km/h masina zici ca se dezintegreaza si scoate un suierat in dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai discurile de frana deformate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare tuturor....dupa 2 ani de cand am cumparat un I20 Sound Edition (motor 1.4 diesel, 75 cai, distributie pe lant), m-am hotarat sa va impartasesc opinia mea despre aceasta masinuta si cum au decurs service-urile pana acuma. primul service l-am facut conform manualului la 20000 de km (m-a costat 240 de euro, fara schimbarea filtrului de polen), al doilea l-am facut la 43000 (normal era la 40000, dar cei de la service m-au asigurat ca nu e nicio problema cu garantia pt ca uleiul este pus sa dureze 30000km, acesta m-a costat 260 de euro) si ultimu service l-am facut la 60000km (cost 280 euro). Mentiuni: locuiesc si muncesc in italia, masina a fost cumparata de la dealer din italia, parcurg zilnic 65-70 de km cu ea, de acasa pana la munca si inapoi, Masina a facut 4 drumuri (tur-retur)spre Romania insumanad fiecare 3100 de km. am schimbat placutele de frana pe fata in Romania la 52000 de km (cele de pe spate le am si încă acuma -67000km) si m-au costat 100 lei plus 30 cat i-am dat unui mecanic (prieten). ca un fapt ciudat la un schimb de ulei intra 5.3 litrii, ceea ce mi se pare exagerat de mult pentru un motor 1.4...pentru alte nelamuriri astept intrebari, va voi raspunde cu cea mai mare placere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mario, franele spate sunt mai putin solicitate (una ca motorul e greu, pe fata, a doua ca la franare se produce un "transfer" spre fata al incarcarii); si eu am la i10 discuri pe spate. Solutia cu disc pe spate era mai rationala la automobilele cu totul pe spate, multe automobile cu totul pe fata au tambur pe puntea spate (tamburul e mai slab ventilat, insa sabotii sunt mai protejati si avand suprafata mai mare decat placutele franelor cu disc, plus solicitarea mai redusa, sunt mai durabili)

Orice lucru are atat avantaje cat si dezavantaje: iti ia mai mult ulei in baie, insa asa se diminueaza solicitarea - de-aia nu s-au sifonat aia ca ai depasit cei 20.000 km. Ai platit 240-280 euro pe reviziile la 20000km; da' cu benzina cat ai cheltuit pentru aia 20000km? la 6litri/100km ai consumat 6x200=1200 litri...(sau poate chiar mai mult). Eu cred ca merita sa dai o sesime din banii astia (si daca pui si taxe, parcari, spalat, alte fleacuri, scazi sub 10%!), dar sa-ti mearga masina ceas, sa te poti baza pentru mers la munca....

Si dupa ce se termina garantia poti sa-i schimbi si singur un ulei si 2-3 filtre (daca esti pornit pe economii, si daca ai indemanare si acces la canal sau rampa)...

Sau nu....

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mario, franele spate sunt mai putin solicitate (una ca motorul e greu, pe fata, a doua ca la franare se produce un "transfer" spre fata al incarcarii); si eu am la i10 discuri pe spate. Solutia cu disc pe spate era mai rationala la automobilele cu totul pe spate, multe automobile cu totul pe fata au tambur pe puntea spate (tamburul e mai slab ventilat, insa sabotii sunt mai protejati si avand suprafata mai mare decat placutele franelor cu disc, plus solicitarea mai redusa, sunt mai durabili)

 

Franele spate pe disc sunt foarte importante pentru ESP chiar daca unii producatori decid sa ignore asta (ex. Renault/Dacia). Dar pentru restul masinilor ce nu sunt dotate cu ESP, nu sunt chiar atat de importante.. dovada ca nici nu simti daca nu mai functioneaza corspunzator (de ex. exista mii de Loganuri cu repartitorul de frana stricat si nimeni nu observa asta)

Edited by 26NDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand se schimba kitul de distributie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Săptămâna asta am schimbat cauciucurile de iarnă cu cele de vară. La dealer bineînțeles. Pentru a nu mai muta jantele de la cauciucul de iarnă la cel de vară am comandat, tot la dealer bineînțeles, un set de jante noi și senzori de presiune noi. Toate bune și frumoase însă la finalul lucrării dealerul mi-a prezentat un deviz în care în loc de codul senzorilor TPMS comandați și montați îmi apare codul driver-ului acestora (este vorba de softul instalat), fără numele fabricantului jantelor sau senzorilor iar garanția manoperei este de 24 de ore de la data închiderii devizului. Garanția pentru piese este cea oferită de producător și condițiile de exploatare. Mi-a rămas oferta dealerului în care apare denumirea pieselor solicitate de mine. Neavând experiență în acest domeniu al reparațiilor autovehicolelor întreb: este normal ceea ce s-a realizat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam acestea sunt informatiile despre garantia pentru piesele inlocuite despre care multi nu stim mai nimic. ATENTIE mare la piesele solicitate de Dvs cum ar fi de exemplu jenti, cuciucuri si senzori TPMS pentru iarna, care trebuie insotite de certificatul de garantie al producatorului si copia dupa factura. De regula, responsabilul de la service incearca sa te "abureasca" cu garantia. nu primesti copie dupa factura ca sa nu vezi adaosul practicat in service si nici certificatul de garatie al piesei. Iti scrie in deviz: "garantia conform producatorului" dar tu, de fapt, nu ai garantie de la producator sau iti spune ca ''lasa ca ne intelegem noi".

Garantie piese auto

Denumirea produsului si data achizitionarii sunt mentionate in documentele fiscal (factura, bon fiscal) care insotesc prezentul certificat de garantie. Garantia legala de conformitate respecta prevederile Legii 449/2003 actualizata ® si OG 21/1992, (r2), acte normative valabile pentru clientii persoane fizice si pe teritoriul Romaniei. In cazul persoanelor juridice, termenul de garantie este jumatate din cel acordat persoanelor fizice. Asigurarea garantiei se face de catre vanzator la datele de contact mentionate mai sus.

Durata medie de utilizare si termenul de garantie aferent fiecarei categorii de produse este mentionat mai jos. Termenul de garantie legala de conformitate este de 24 luni de la data achizitionarii produsului, cu exceptia produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de 24 luni. Termenul de remediere a deficientelor constatate este de 15 zile calendaristice pentru persoane fizice conform Legii 449/2003 ® de la momentul aducerii la cunostinta vanzatorului prin intermediul datelor de corespondenta mentionate in actul de vanzare sau din momentul predarii produsului catre unitatea de service in baza unui proces verbal de predare-primire, in functie de caz. Pentru persoanele juridice remedierea se va realiza in maxim 25 zile calendaristice.

Produsele de folosinta indelungata la care au aparut neconformitati trebuie sa intre in posesia magazinului vanzator pentru constatare service, confirmare/infirmare deficiente reclamate si aplicare a garantiei. Perioada de neutilizare a produsului de catre consumator din motive tehnice neimputabile utilizatorului va fi prelungita cu termenul petrecut in service. In cazul in care produsul isi petrece in service un numar de zile ce insumat depaseste 10% din perioada de garantie, consumatorul va primi un produs nou in schimbul celui defect sau i se va restitui contravaloarea in functie de solicitare.

Piesele de folosinta indelungata sunt: ambreiaje, arcuri, amortizoare, articulatii planetare, elemente de caroserie, elemente de directie, elemente de frana, semnalizatoare, stopuri, cabluri, pompe, radiatoare, tobe si tevi de esapament, rulmenti, fise de bujii, piese de electromotor si alternator, piese de motor în miscare.

Modalitatile de asigurare a garantiei sunt: intretinere; reparare; inlocuire; reziliere contract si restituire contravaloare produs (in aceasta ordine). Aducerea la conformitate a produsului in termenul de garantie se realizeaza in primul rand prin reparare, utilizandu-se doar piese noi, apoi prin inlocuire si ulterior prin rezilierea contractului (returnarea contravalorii produsului) daca aceasta din urma nu este disproportionata si daca celelelte masuri reparatorii nu au putut fi realizate, in fiecare caz fara plata. Garantia este prelungita de catre vanzator cu perioada de timp in care produsul a stationat in service pentru reparatii. Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de doua luni de la data la care a constatat-o. Pana la proba contrara, lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia, cu exceptia cazurilor in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate. Pentru a beneficia de garantie, este obligatorie prezentarea certificatului de garantie, insotit de factura de achizitie (copie)/bonul fiscal al produsului. Garantia se acorda numai pentru defectele aparute in conditiile exploatarii normale conform destinatiei produsului.

In concluzie, termenele de remediere ale produselor aflate in garantie sunt urmatoarele:

- maxim 15 zile calendaristice in cazul persoanelor fizice

- maxim 25 de zile calendaristice in cazul persoanelor juridice

Garantia se acorda pentru o perioada de maxim 2 (doi) ani dupa cum urmeaza:

1. 24 luni pentru piese de origine (OE) / 24 luni durata medie de utilizare

2. 18 luni pentru piesele after-market / 18 luni durata medie de utilizare

Nu beneficiaza de garantie piesele auto ce au caracter consumabil: curele (distributie si transmisie), filtre (ulei, aer, polen, combustibil), becuri, stergatoare de parbriz, burdufe, bujii, garnituri si simeringuri, precum si materialele de exploatare: carburanţii auto, lubrifianţii auto, aditivii pentru carburanţii auto, lichidele pentru frana, lichidele de răcire, uleiurile hidraulice;

Situatiile in care se exclude sau se pierde garantia:

  • - Piesa nu a fost montata intr-un atelier de specialitate autorizat de RAR sau de producatorul autovehiculului;
  • - Piesa s-a defectat datorita unui montaj incorect sau datorita montarii impreuna cu piese conexe uzate, defecte sau modificate;
  • - Piesa a fost gresit aleasa sau a fost utilizata pentru alt scop decat cel indicat in catalogul producatorului;
  • - Piesa nu a fost identificata corect datorita prezentarii de catre cumparator a unor date eronate sau a neprezentarii numarului de identificare a autoturismului
  • - Piesa s-a uzat sau deteriorate datorita suprasolicitarii, intretinerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuarea reviziilor periodice conform recomandarilor producatorului autoturismului, atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificarile si reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producator;
  • - Autoturismul a fost folosit in alte scopuri decat cel prevazut de constructor sau a fost exploatat in conditii necorespunzatoare (raliuri, competii sportive, taximetrie etc);
  • - Autoturismul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natura (socuri termice, electrice, mecanice);
  • - Piesele prezinta urme de lovituri, zgarieturi, indoituri, rupturi, deformari;
  • - Piesele prezinta o uzura normala.

Piesele care fac obiectul unei reclamatii în garantie vor fi însotite de urmatoarele documente:

  • - Copie dupa factura de achizitie de la S.C. Auto… S.R.L., bonul sau chitanta cu care a fost cumparata piesa;
  • - Dovada montarii intr-un service autorizat R.A.R (deviz de montaj) si documentele fiscale aferente;
  • - Nota de constatare emisa de catre un service autorizat R.A.R. prin care se constata si se descrie detaliat defectiunea:
    • raportul generat de tester/diagnoza acolo unde este cazul (debitmetre, senzori, supape EGR, sonde lambda, componente electrice)
    • raportul testului de amortizoare
    • masuratori comparator pentru discurile de frana ovalizate
    • in cazul compresoarelor de aer conditionat, copie factura achizitie filtru uscator si supapa expansiune. Din devizul de montaj trebuie sa reiasa faptul ca s-au schimbat compresorul, filtrul uscator, supapa de expansiune iar instalatia de aer conditionat a fost curatata.
  • - Copia dupa certificatul de inmatriculare al autovehiculului;
  • - Copie autorizatie R.A.R. a service-ului unde s-a facut montajul (fata + verso)
Reclamatia depusa de cumparator va fi analizata si va primi un raspuns în termen de 15 zile calendaristice de la data receptiei produselor reclamate la sediul vanzatorului, însotite de toate documentele enumerate mai sus. Lipsa oricarui document poate duce la prelungirea termenului de solutionare a garantiei.

In cazuri special cand partile nu ajung la un consens cu privire la reclamatia de garantie, partile vor trimite piesele pentru analiza la un specialist in domeniu. Rezultatele analizei vor fi considerate obligatorii atat pentru vanzator cat si pentru cumparator. Cheltuielile ocazionale de efectuare a analizei vor fi suportate de partea în culpa.

Plata transportului pentru produsele trimise în vederea solutionarii garantiei va fi impartita astfel:

  • - de la client catre S.C. AUTO…… S.R.L. – plata va fi efectuata de catre client;
  • - de la S.C. AUTO…... S.R.L. catre client – plata va fi suportata de catre vanzator.
Edited by Teodora i20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu riscul de a mă repeta, postez mai jos câteva informații foarte utile pentru protecția clientului în relația cu service-urile auto:

A. Garanția reparației

Asupra legii 449/2003 ( înțelegând și legii 51/2013) privind garantia produselor au intervenit modificari menite sa clarifice lucrurile si sa fie in accord cu noile reglementari europene.

Garantie Legala de conformitate pentru piesele de schimb, mai putin cele consumabile supuse uzurii (placute de farna/discuri de frana/ ambreiaj /anvelope/…) este de 2 ani.

Garantia comerciala este oferita contractual de catre vanzator ( service ) si poate sa fie oricat de mare sau…oricat de mica dar nu mai mica decat cea prevazuta de lege (2 ani) . In cazul produselor folosite, garantia oferita nu poate sa fie mai mica de un an.

B. Ce trebuie sa stim noi, clienții serviciilor de reparatie autoturism.

1. Garantia reparatiei este valabila doar daca serviciul de reparatie este facturat si achitat.

2. Garantia este valabila pe perioada stabilita de vanzator si acceptata si de cumparator dar nu mai putin decat zice legea( asta evident in scris ).

Verificati intodeauna inainte de inceperea reparatiei termenul de garantie oferita de service si daca acceptati, pastrati documentele eliberate inainte si dupa intrarea in service.

C. Ce documente trebuie sa elibereze service-ul atunci cand duceti masina la reparat si pe care va rog sa le solicitati si sa le pastrati:

Contractul de service ( adeseori poarta numele de comanda de service insa incorect ). Este un document oficial intre client si service, redactat in dublu exemplar pe o foaie A4, singurul document legal pe care-l are clientul in momentul cand lasa masina intr-un service. Acesta contine urmatoarele date:

  • Datele clientului

  • Datele masinii

  • Datele service-ului

  • Nr km ai masinii

  • Data de deschidere a documentului

  • Data aproximativa de finalizare a reparatiei

  • Cost aproximativ al reparatiei

  • Solicitarile clientului in vederea reparatiei

  • Starea masinii la momentul preluarii de catre service ( in ultima vreme se efectueaza foto ale masinii la preluare )

  • Conditiile privind garantia/plata / drepturi si obligatii ale celor doi -Client & Service

  • Semnatura service-ului / Semnatura clientului

Par foarte multe date insa ele pot fi cuprinse intr-un format A4 fata verso. Toate acestea sunt foarte importante deoarece este singurul document oficial / legal care atesta ca masina a ramas in grija / gestionarea service-ului, motiv pentru care se numeste corect Contract de service. Un exemplar ramane clientului ( vă rog sa-l pastrati) si un exemplar ramane service-ului ( va rog sa-l pastrati/arhivati).

D. Ce documente trebuie să elibereze service-ul atunci cand luati masina de la reparat pe care va recomand sa le solicitati si sa le pastrati: Factura ( + Devizul de lucrari )

La finalul reparatiei, respectiv la ridicarea masinii, trebuie sa existe factura reparatiei conform solicitarilor din contractul de service, eventual insotita de devizul de lucrari. Spun eventual deoarece sunt situatii in care service-ul emite factura in cuprinsul careia se gasesc piesele inlocuite si/sau manopera efectuata, dar sunt cazuri in care service-ul emite factura conforma devizului de lucrari (acesta contine piesele si manopera ) si se gaseste anexat facturii. Ce contin acestea :

  • Datele clientului

  • Datele service-ului

  • Datele masinii

  • Data de eliberare a documentului

  • Piesele inlocuite ( cod ,denumire , pret )

  • Materialele folosite ( denumire, pret)

  • Manopera ( valoarea unitara a orei de manopera, numarul orelor de manopera , denumirea operatiilor executate, pret )

E. Care sunt recomandarile pentru a fi cat mai protejati:

1.Efectuati reparatiile in service-uri autorizate RAR ( lista acestora o gasiti pe site-ul www.rarom.ro )

Cand faceti programarea masinii in service ( la telefon sau direct) intrebati care este perioada de garantie oferita de service pentru lucrarea respectiva.

2. La schimbarea distributiei schimbati toate componentele recomandate de producator ( curea/role/intinzator/pompa apa/ suruburi/..etc) si solicitati garantia de 4 ani sau 90% din numarul de km recomandati tehnic de catre producator.

3. Solicitati contractul de service si verificati perioada de garantie comunicata de acestia anterior, in momentul programarii. El reprezinta si dovada legala ca ati lasat masina in service.

4. Lasati reparatia in grija service-ului ( piese + manopera ). Statistica a demonstrat ca furnizarea pieselor de catre client are un cost mult mai mare.

5. Solicitati si pastrati factura + documentele referitoare la reparatie ( noxe, directie-geometrie, stand de franare) . Reprezinta dovada legala ca ati executat reparatia, a corespuns tehnic, ati achitat-o si ca trebuie sa beneficiati de garantie.

6. Puneti intrebari daca ceva nu va este clar in abordarea service-ului atat in documentele primite cat si in privinta reparatiei, abordarii tehnice.

 

7. Nu faceti compromisuri in privinta pieselor de schimb si in mod deosebit a celor care sunt in componenta motorului/cutiei de viteze/trenului de rulare. La aceste componente uzura nu poate fi apreciata nici macar de tehnician si evident nici garantata. Piata second hand este buna pentru elementele de caroserie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am achizitionat decutand un hyundai i20 2010 si l-am luat cu o problema mecanica de care stiam deja, este vorba de becul de la ABS si de la ESP aprinse in bord, alta problema ce am vazut la ea dupa ce am achizitionat-o a fost lipsa franei pe spate (discuri ruginite dupa 10.000 de km sunt tot ruginite)  am schimbat placute de frana pistonasele s-au impins usor, am facut aerisire pe spate si degeaba, la service au zis ca este pompa de frana trebuie inlocuita dar nu prea imi vine sa cred pt ca lichid vine pe spate as schimba-o si pe aia dar nu as vrea sa fie altceva si sa dau banii de pomana pe ea. A mai patit cineva asa ceva la vro masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...