Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Robert77

i30 - problema la volan

Recommended Posts

Coloana de directie ar tb sa intre cf cartii de garantie in cei 7 ani ptr hyundai i30...in cei 3 ani nu apare mentionata nici o coloana de directie....ci din cate reiese la cea de 7 ani...

 

Si e un defect datorat producatorului nu drumurilor....e vina lor. Mergi la Hyundai Romania nu vor nici acolo direct OPC. Simplu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

crezi tu ca o sa mai poti face ceva, din cate stiu doar la motor ai 7 ani de zile garantie, ma gandesc ca restul au avut garantie doar 3 ani...probabil o sa iti dea peste nas ca trebuia sa vi cu ea in garantie, ori o sa iti ceara vreun document precum ca tu ai facut plangere la service pt zgomot coloana sa ceva de genu, eu de fiecare data cand am fost cu ea la garantie nu am semnat niciun act precum ca o bag in service sau de ce am venit, totul a fost verbal... ori cand am fost cu ea in alt service autorizat hyundai am lasat-o acolo o saptamana pt cutia de viteze si la fel niciun fel de hartie, doar devizul pt garantie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimbat acum 3 sapt bucsha volan, ieri dimineata a revenit troncanitu =)) ma si bufneste rasu cand ma gandesc si mai am o luna si vreo 4 zile din garantie

 

succes in continuare, la mine au schimbat bucsa aia de nus cate ori, nici nu ajungeam bine pe la romana in buc si se auzea vesnicul troncanit....sunt curios sa vad la 70.000km ce imi zice ca nu am mai fost cu troncanitul, am lasat-o asa. daca mai vrei sa faci ceva , insista sa iti schimbe coloana de directie, dar insista bine.

bafta! si revin cu un topic nou pentru revizia de 70.000km. mai am 1000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

so... cei care aveti probleme cu coloana, zgomot trancanit etc.... am fost azi la revizie si mi s-a comandat un kit de coloana... cativa dintre voi au schimbat o piesa in forma de stea,sper ca am zis bine, acum mai nou pe langa asta se mai comanda inca 2 chestii... cand vin piesele si mi se schimba o sa va anunt exact cum se numesc. sper ca dupa aceasta schimbare sa nu mai am zgomote si trosneli in volan.. revin cu update... maxim 2 saptamani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

so... cei care aveti probleme cu coloana, zgomot trancanit etc.... am fost azi la revizie si mi s-a comandat un kit de coloana... cativa dintre voi au schimbat o piesa in forma de stea,sper ca am zis bine, acum mai nou pe langa asta se mai comanda inca 2 chestii... cand vin piesele si mi se schimba o sa va anunt exact cum se numesc. sper ca dupa aceasta schimbare sa nu mai am zgomote si trosneli in volan.. revin cu update... maxim 2 saptamani.

 

Salut,

Chiar te rugam, sa rezolvam si noi problema asta cu troncanitul!

Ms si bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte dragut a fost ca astazi m-am luat in vorba cu seful de atelier Ioan Bunescu si s-a dus si a facut putine presiuni :) de la el am aflat ca se mai comanda si altceva pe langa acea piesa in forma de stea.

Edited by GeorgePGL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, aşa este !

Kitul are mai multe componente: acel cuplaj elastic (steaua de cauciuc), o plăcuţă metalică, 2 şuruburi şi cam atât (totuşi ar putea să mai fie ceva). La fel de important este preţul kitului (pentru cei ce nu mai au garanţie) - 345 euro (cu TVA).

Coloana de direcţie (de volan) se poate achiziţiona la preţul de "NUMAI" 4067 euro (cu TVA la care se mai adaugă manopera (nesemnificativă pe lângă preţul coloanei).

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare. Aceasta defectiune ce tine de cuplaj si de coloana de directie, poate avea vreo legatura cu reglarea volanului? Care are volan reglabil. Si daca are vreo legatura sa ne spuna cei care au probleme, troncaneli, in ce pozitie au volanul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Credeam ca nu voi avea prea curand probleme cu masina, dar astazi am auzit un zgomot sacaitor cand plec de pe loc(doar cand merg cu fata. cand merg cu spatele nu se aude), si cand dau cursa maxima la volan in partea stanga. Zgomotul e asemanator unui arc intins prea mult, sau ceva de genul. A mai patit cineva asa ceva? Luni merg la Hyundai ca sa vad despre ce e vorba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema era de la scutul de la motor. nu stiu din ce motiv, acesta s.a slabit. probabil ca ultima oara cand am fost la munte am mers pe un drum foarte foarte prost, si din cauza vibratiilor... in mare sunt multumit de i30.ul meu! Salutare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este si un TSB deschis pe tema asta, pt modelele 2007-2009

Detalii aici

 

L.E. Alte TSB aici

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar si dupa schimbarea acelei piese cu noul kit... acum a inceput sa faca la fel si nu m-a tinut decat vreo 3000 km... so... this issue sucks... maine ma duc cu ea si cred ca o demontez toata numai sa o repare ca m-am saturat. cred ca o vand ca deja nu se mai poate. nici loganu nu face asa...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar nu se potriveste solutia tehnica de pe face-lift...pentru ca am inteles ca au rezolvat problema asta si la ceed si la i30. ceed-ul lui tata e din primele loturi de la inceputulul lui 2007 si nu a avut nici o problema. oricum la kia au fost coreenii la IMG la service impreuna cu unii proprietari de ceed si se pare ca au gasit o solutie cu aplicarea unui strat de silicon pe piesa in forma de stea...dar nu mai tin minte exact..trebuie cautat pe forumul lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar si dupa schimbarea acelei piese cu noul kit... acum a inceput sa faca la fel si nu m-a tinut decat vreo 3000 km... so... this issue sucks... maine ma duc cu ea si cred ca o demontez toata numai sa o repare ca m-am saturat. cred ca o vand ca deja nu se mai poate. nici loganu nu face asa...

 

Superba situatie. Posteaza, te rog, ce au reusit aia din service sa faca. Cand am fost eu spuneau ca nu au inca o solutie, dar ca le-au scris coreenilor si ca asteapta (spuneau de pe atunci ca nu tine reparatia cu minunea de piesa)urmand sa ma sune in maxim o luna (asta era la expozitiei). Normal ca nu au mai sunat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine este sa facem noi o petitie catre Hyundai Coreea.Luni depun o petitie la service - in urma raspunsului, mai departe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine este sa facem noi o petitie catre Hyundai Coreea.Luni depun o petitie la service - in urma raspunsului, mai departe

 

Ar fi o idee, poate iese ceva asa...desi nu cred. Cred ca cea mai buna "petitie" ar fi sa nu le mai cumparam carutele. Numai ca Romania e o piata mica, nu stiu daca ii doare prea rau de ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu, in romania se poate orice, daca afara se intampla asa ceva era deranj mare, dar la noi, "asa fac toate domne'" sau "ai tu halucinatii", etc.

pai tocmai ca ar trebui sa le pese, pentru ca sunte o piata care ni se adreseaza, ca si cele din jurul nostru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu, in romania se poate orice, daca afara se intampla asa ceva era deranj mare, dar la noi, "asa fac toate domne'" sau "ai tu halucinatii", etc.

pai tocmai ca ar trebui sa le pese, pentru ca sunte o piata care ni se adreseaza, ca si cele din jurul nostru.

 

Nu stiu cat din productia Hyundai se vinde in Romania, banuiesc ca destul de putin. Pe de alta parte, marca asta e destul de vanduta la noi. Dar nu cred ca se va deranja cineva...uita-te si aici pe forumul asta. Sunt o gramada de subiecte la I30 in care oamenii se plang ca nu le functioneaza diverse, ca troncane trompeta din toate incheieturile si altele, dar daca zici ca e proasta iti sar o gramada in cap. Asta e, nu e confortabil sa recunosti ca ai dat banii pe o mizerie.

Eu unu abia astept sa termin leasingul si sa o vand. Dupa aia oi vedea, oricum a fost prima si ultima masina hyundai. :wall:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GeorgePGL : s-a facut procedura de aici? ( steeringcoupling )

 

@ciprian

O sa te bucuri numai cand ai vandut-o , orice ai lua tot la probleme vei ajunge, nu directia ,altele...ca sunt destule :wacko: nu se mai fac masini bune la pretul asta. Urmaresc mai multe forumuri si este absolut aceleasi super masini peste tot , si sper ca nu vrei sa vorbim de Reno&Dacia unde lucrurile sunt sublime :blink:

Edited by alc2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt destule probleme la mai toate masinile... Si la VAG sunt probleme...la Dacia si Renault nu mai vorbesc, etc... La Opel nici nu vreau sa discut... Daca aveti impresia ca i30-ul sau Accent-ul sunt niste carute, nu ati mers cu Opel Astra Classic II si III...

 

Deci ce marci de masini la banii astia "putem" sa cumparam? Nu prea au mai ramas variante...

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu care credam ca s-a hotarat cineva sa faca o petitie si se stran semnaturi, etc

 

"strang"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Ptr cei care au schimbat cuplajul elastic de la motoras implicit tot kitul, am inteles ca dupa o problema a revenit zgomotul.

 

Din ce am citit sunt si unii care l-au avut de la 10.000 km si au ajuns cu masina la 70.000 km cu aceasta problema. Parca ANDREI-GR a specificat intr-un post ca asa ar fi ...

 

La Ciprian_Gradinaru din ce am citit in 2011 ajunsese la 80.000 km si avea o lista de probleme printre care si vestita problema cu bataia in coloana de directie de la pct.1.

 

Deci se pare ca masina poate rula ok si cu aceasta problema sa inteleg, singurul inconvenient ar fi zgomotul produs. Altceva mai poate afecta bunul mers al masinii, aceasta problema? Nu iti poate bloca volanul in mers?

 

 

Acum sa descriu aceeasi situatie care e la mine, cum s-a manifestat, cum s-a "rezolvat".

 

Eu am ajuns cu masina la 63.500 km facuti cu ea, pe la 30.000 km (cand masina era in garantie, luata din oct 2008) mi s-a schimbat o coloana (se bloca volanul ptr cateva fractiuni de secunda in mers si s-a hotarat imediat schimbarea coloanei). Pe la 50.000 la rotirea volanului stg-dr se auzeau pocnete in volan. S-a recomandat un kit de reparatie coloana directie - 1600 ron. L-am platit deoarece masina iesise din garantie. Pe la 53.000 km mi-a aparut acel pocnet la viraj pe stanga la miscari scurte din volan stanga (cand misc rapid volanul nu apare bataia nici pe stanga nici pe dreapta). Mergand din nou la service s-a scris pe foaia de obs ca, coloana de directie tb schimbata, acum pe banii mei evident, directorul de service refuzand sa mi-o schimbe pe "garantie" pe motiv ca mi-a mai fost schimbata una si masina iesise din garantia integrala de 3 ani (3 ani integrala si panala 7 ani extinsa ptr alte componente).

 

De la 53.000 km si pana in ziua de azi 63.500 km merg asa cu acel pocnet in volan la curse mici spre stanga ale volanului in diferite puncte, iar cand trec peste drumuri cu denivelari apar troncanelile in coloana. In afara de aceasta problema, nu am avut alte probleme cu masina, doar un recall ptr un stop de frana,

 

Cum sta situatia cu aceasta coloana:

 

In figura 1 apare coloana de directie - conform fotografiei am notat cu 1/2/3 cateva puncte de interes:

 

Siguranta coloanei -1, defapt o siguranta ptr axul metalic melcat (worm shaft) din interiorul tubului metalic 2, tub care se continua pana la motorasul numerotat cu 3 (desi este acoperit de o parte metalica a coloanei). Acest tub metalic 3 are in interior un ax cilindric melcat la capat, axul metalic are striatii pe el si un sant metalic in capat. Varful sigurantei 1 intra in acest sant metalic al axului. Nu ii permite acestuia sa loveasca de peretele metalic al tubului in care se afla. Puteti scoate cu o cheie speciala acea siguranta 1 rotiti de volan si vedeti cum se aude. Defapt sunete sau pocnet de metal pe metal atat la viraj stanga sau dreapta de volan. Se aude si la viraj rapid nu doar la cel lent la care cu totii auzim bataile cand stam pe loc. Ar suna cu un sunet de parca zici ca e caseta de directie dusa .... Daca dupa ce ati scos acea siguranta (1) cu o surubelnita bagata pe acea gaura impingeti axul in sus si rotiti de volan stanga - dreapta, incet sau rapid, se produce SURPRIZA, nu se mai aude absolut nici un zgomot, acea liniste pe care o vrem toata lumea :)

 

In figura 2 apare un moment din momentul interventiei de inlocuire a acelui kit de reparatie coloana de directie, ma rog partea cu schimbatul cuplajului elastic din interiorul motorasului. Partea cu schimbatul tablei metalice otelite de sustinere a coloanei (care facea parte din kit si care cred ca mi-a fost pusa degeaba) nu am surprins-o in fotografii.

 

 

In 2013 mi-au pus acest kit cu totul, dar am obs ca inca din 2011 se schimba doar cuplajul elastic din interiorul motorasului. Cu alte cuvinte am platit degeaba placa metalica din kit si tb sa imi aduca doar acest cuplaj elastic de 15 ron .... Dupa 3000 km iar au revenit pocnetele in volan urmate de troncaneli la viraje pe drumurile cu piatra cubica sau mai proaste cu denivelari. Deci am si platit un kit inutil si au reaparut iar probleme acum mai grave fata de primele pocnete in volan care se auzeau la o rotatie stanga dreapta. Preferam sa raman cu acelea decat cu troncanelile ulterioare. La aceasta interventie mi-a fost schimbat si axul cardanic care leaga cutia de viteze de coloana - era dus - si apareau zgomote si troncaneli indiferent de pozitia volanului. Bineinteles l-am platit si pe asta 850 ron.

 

Deci la acea data in service mi s-au inlocuit urm piese contra cost:

 

1. Kit de reparatie coloana de directie format din cuplaj elastic motoras si placa metalica care vine pe coloana (ptr clampaniturile, pocnetele in volan cand aceste era rotit pe loc sau in mers stanga sau dreapta). Aici tb schimbat doar cuplajul elastic de 15 ron ptr acele clampanituri in volan la rotire. Sincer preferam sa raman cu ele pana in ziua de azi, decat ulterior sa apara problemele care sunt acum si pe care le au foarte multi de posesori i30 modelul 2008.

 

2. Axul cardanic, cuplajul dintre caseta de directie si coloana de direcite (ptr troncanelile pe orice fel de drum) - cel existent pe masina era uzat cand a fost dat jos - aici piesa schimbata a fost chiar cu probleme.

 

Din fisierul PDF care circula pe internet ptr modelele i30 (FD) - Technical Contents Provider - HFE08-61-P020-FDHD.pdf se poate observa la pagina 7 din pdf (Figura 3 de aici) cuplajul elastic si axul melcat din tubul 2 (capatul acestuia din partea cu motorasul unde se imbina cu acel cuplaj elastic). Din Figura 2 se observa ca se pune si un fel de vaselina (siliconica, cum apare in foto 2) speciala cu care vine acel cuplaj elastic in pungulita de plastic. Urmeaza procedura din Figura 4. Trebuie avut grija ca V4 sa vina peste V5 exact in locurile libere ramase si imbinarea sa se faca foarte bine si vaselina (siliconica, cum apare in foto 2) sa fie prezenta din belsug pe acolo.

 

Cam asta e tot circul ...

 

Concluzii:

 

Unde-i baiul? Cand se schimba cuplajul elastic aceste se schimba cu un model nou (cica imbunatatit) deci problemele ar tb sa dispara. Nu dispar ci reapar dupa un timp scurt. Probabil odata aparuta defectiunea indiferent de cate ori s-ar schimba acest cuplaj tot se strica dupa putin timp. Deci problema pare sa nu fie de la el. E imposibil sa inlocuiesti o piesa si dupa 2000-4000 km sa ai aceleasi batai si probleme.

 

De ce cand am scos siguranta (1) si am introdus o surubelnita in acea gaura fix in santul de pe ax (pe care vine capatul sigurantei) dupa ce am impins putin si am rotit de volan in orice directie posibila, mai incet sau cu viteza nu s-a mai auzit absolut nimic si totul era ca la inceput? Parerea mea ar fi ca ceva din interiorul tubului (2) cedeaza, acolo unde e acel ax metalic cu caneluri si in capat are acea forma pe care vine cuplajul elastic. Poate exista o bucsa in interior care a crapat, un rulment cine stie...Nu am gasit nici o fotografie pe internet cu o coloana de directie MDPS ptr i30 FD desfacuta pana la acest nivel. Ar fi o explicatie, ptr ca nu mi se pare logic ca dupa inlocuirea cuplajului elastic cu unul imbunatatit problema sa revina, indiferent de cate ori s-ar face schimbul....

 

Poate acea siguranta (1) in timp din cauza drumurilor s-a mancat in capat si acel capat al ei care practic impinge axul metalic din interior s-a mancat in timp. Nu am gasit acea siguranta de comandat de nicaieri si nici un cod specific ptr ea nu am gasit.

 

Se recomanda prea repede schimbarea coloanei. Se schimba doar daca toate posibilitatile se epuizeaza si e defect de fabracatie. Dar daca ar fi de la siguranta (1) care e mancata in timp, sau de la vreo bucsa/rulment din interiorul acelui tub (2) tb ar fi mai simpla si usor de reparat. De ce cand se scoate siguranta (1) si se roteste volanul se aude zgomot de parca caseta e rupta in bucati? Cand se pune la loc tace .... Acel ax metalic loveste ceva in interior, nu mai sta la loc sau poate o garnitura de cauciuc a sarit de la locul ei (cu o lumina daca privit prin gaura dupa ce scoateti siguranta(1) se vede o bucata de cauciuc).

 

Iar la service-uri cu siguranta nu intervin in acele locuri, ptr ca nu stiu cu ce se mananca si nu au trecut asta in atributii. Ei intervin doar la motoras cu acel cuplaj elastic, eventual schimba placa de otel de la coloana (poate un model nou care previne vibratiile coloanei - kit de raparatie) si eventual mai schimba calculatorul daca e necesar (cel pe care scrie MOBIS - Hyundai). Mai departe nu mai stiu ce sa faca....lasa ca facem noi utilizatorii :)

 

O concluzie cat se poate de clara, e ca daca se schimba de 10 ori acel cuplaj elastic si problema tot reapare, e defect de fabricatie ptr o anumita serie. Ar tb schimbata fara discutii si sa se faca o petitie catre Hyundai Romania. Din 2011 de cand am obs ca sunt probleme nimeni nu a miscat. Azi e 2014. Noi ne enervam, consumam, ne transformam in mecanici mai calificati decat cei din service pe problema coloanei de directie si ei isi vand masinile fara nici o grija. Pe spatele nostru isi fac salariile. Nu tb sa stam cu mainile incrucisate.

 

Ar mai fi de testat, daca chiar motorasul (3) e problema, el vine capsulat se poate schimba/achizitiona separat. Nu stiu ce are inauntru si poate fi si de acolo ca nu mai invarte corect acel ax. Cand se impinge cuo surubelnita (ptr un test ma refer) pe ax, e liniste totala, de parca ar fi drept aliniat cu cuplajul elastic care vine pe un ax al motorasului).....

 

 

Sau poate acea piesa metalica ce vine pe coloana parte din kit s-a dus din nou desi nu pare sa fie de acolo, mai ales ca zgomotul se aude din dreptul sigurantei (1), care impinsa mai sus reduce zgomotul. Ma gandesc ca miscarea acelui ax melcat nu are treaba cu tabla de pe coloana de directie. Desi am dat jos plasticele de la volan si am pus si mana pe acolo cand miscam de volan si parea ca acolo nu misca nimic, nu se simtea nimic la mana cand roteam de volan. La noua varianta facelift au facut-o din plastic. Interesant ...

 

Cam astea ar fi concluziile mele!

 

In ritmul asta ma fac mecanic ptr coloanele de la i30 :)). M-am plictisit ...

 

PS: In afara de aceasta problema cu, coloana directie, alta problema cu masinuta nu am avut. Daca zgomotul sau troncanelile nu ar afecta vreodata directia m-as putea obisnui.

 

Va urez sa conduceti prudent!

 

Sper sa mai fac multi km cu problema asta, desi tb avut grija cu directia nu e de joaca !!!

post-5118-0-46635900-1410910499_thumb.jpg

post-5118-0-48031000-1410910505_thumb.jpg

post-5118-0-74694200-1410910511_thumb.jpg

post-5118-0-00755300-1410910517_thumb.jpg

HFE08-61-P020-FDHD.pdf

Edited by Robert77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...