Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
01sorin

Revizie 1 an sau 15000 km

Recommended Posts

@RYU, sunt obligati in teorie, caci in practica cum iti explici atunci ca iti pot spune ce uzura au placutele fara a da roata jos ? :) Ori e un service nou inaugurat, ori e prima oara cand te-ai dus tu acolo si vroiau sa dea "bine", ori aveai alte probleme si le-au mascat astfel, caci in rest nu iti da nimeni roata jos pentru a-ti verifica gradul de uzura al placutelor, se poate vedea si fara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut si eu revizia de un an la Casa Auto Iasi. M-au lasat sa stau pe langa masina si a avut rabdate mecanicul cu mine.

Am schimbat: ulei + filtru ulei + filtru polen si nu stiu ce buson (de 3 lei) pe acolo. Pret cu tot cu manopera 590 lei

Filtrul de aer era ok, insa cel de polen era gri spre negru

Am gasit si un amortizor scurs ce va fi inlocuit in perioada urmatoare pe garantie

 

Daca n-ar fi fost cazul de inlocuit cele doua filtre de polen, factura ar fi fost cu 200 lei mai mica.

 

Foarte profi cei de la Casa Auto, chiar am ramas placut surprins

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doua filtre de polen ? Eu stiam de unul singur, pe care il poti inlocui si singur, plus ca il poti gasi la un pret mai convenabil decat in service. Si da, cam 200 RON este filtrul de polen, nu mai stiu daca cu sau fara montaj. Dar cum ziceam, e treaba de 10 minute pe care o poti face singur si care nu-ti afecteaza garantia.

 

Filtrul de aer motor se inlocuie la fiecare revizie, n-ar trebui sa fie optional nici daca arata bine in opinia mesterului. Nu suflat, nu scuturat, nu nimic, decat aruncat la cos si pus altul in loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de aer, la i20, in conditii normale de exploatare, se inlocuieste prima data la 35.000 km sau 2 ani, iar apoi din 40.000 in 40.000km sau din 2 in 2 ani. Nici vorba la fiecare revizie.

 

Iar filtrul de polen este format din doua bucati, care se inlocuiesc la absolut toate reviziile. Este gri pe una din parti si cand este nou.

 

Nu ai cum sa il schimbi singur acasa pentru ca trebuie sa respecti un plan de revizii daca vrei sa ramana valabila garantia masinii. In cel mai bun caz poti veni la revizie cu piesele cumparate de tine, in caz ca service-ul accepta asa ceva (mai rar), dar in acest caz nu ti se ofera garantie pentru piesele aduse de tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai sa ne intelegem, vorbim de filtrul de aer motor sau filtrul de polen ? Eu vorbesc despre ultimul, de cel de polen pentru care admit greseala de a nu fi stiut ca e compus din doua parti. Ok, e din doua, dar e unul singur, nu ai doua filtre de polen pe masina. La motor nu inteleg de ce ar fi doua filtre, poate tot doua jumatati, dar in fine, daca asa e ....

 

Iar de respectarea planului de revizii ... Hai sa o dam altfel, pentru a preveni pasagerii de alergeni si alte bazaconii, se recomanda ca filtrul de polen sa fie inlocuit la maxim 7500 km sau 6 luni, nicidecum 35000 km sau 2 ani. Este recomadarea specialistilor, acum ca vrei sa o respecti sau nu, e la alegerea fiecaruia. Daca ar fi sa fac comparatia cu ce am mai citit pe club despre planul de revizii dar pentru i30, intervalele mentionate de tine (2 ani in special) ar fi pentru filtrul de benzina, cel montat in rezervor pentru masinile pe benzina, caci la diesel e altfel si acolo se inlocuieste anual.

 

Nu (te) indemn sa faci altfel, dar te asigur ca inlocuirea in regim DIY a filtrului de polen nu are cum sa iti afecteze garantia. Intreaba in service daca nu ma crezi si anunta-ma si pe mine de motivele pentru care ti-ar fi invalidata garantia si mai ales la ce anume. Nu reiau in mod special discutia despre aducerea pieselor in service pentru revizii, dar nu are cum si nici dreptul de a te obliga sa le iei de la ei. E adevarat ca nu-ti vor acorda garantia asupra pieselor si nici eventuale discount-uri, dar la fel de adevarat este ca vei beneficia in continuare de garantie la manopera, iar pentru cea la piese te vei adresa vanzatorului.

 

De 7 ani de zile aproape fac chestia asta, aducandu-mi piesele mele in service (atat de marca, cat si multi-marca) si, desi la inceput au zic mar-car (mai ales cei de la service-urile de marca), la final au ajuns piesele pe masina, in conditiile mentionate mai sus.

 

Repet, a alegerea fiecaruia, dar documentati-va inainte de a spune ca pierdeti garantia. Sa va dea in scris acest lucru si nu mai zic nimic. Oare sa mai zic ca puteti face reviziile la orice service autorizat RAR si sa beneficiati de garantia la masina, asa cum vi-a dat-o producatorul ? Nu, cine stie, poate voi fi acuzat de rebeliune ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de aer, la i20, in conditii normale de exploatare, se inlocuieste prima data la 35.000 km sau 2 ani, iar apoi din 40.000 in 40.000km sau din 2 in 2 ani. Nici vorba la fiecare revizie.

Filtrul de polen este format din doua bucati, care se inlocuiesc la absolut toate reviziile. Este gri pe una din parti si cand este nou.

Poti inlocui filtrul de polen si in fiecare zi daca vrei, dar nu are sens din moment ce se schimba obligatoriu la absolut fiecare revizie....

Edited by 26NDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea era ca poti sa-ti schimbi singur filtrul de polen si iesi mult mai ieftin. Eu l-am schimbat singur...49 de lei si 5 minute de munca. La service, la o revizie de acum 2 ani, am platit 120 de Lei filtrul...plus manopera care nu mai stiu cat a fost. Despre garantie...nu se pierde garantat! La revizie nu este obligatorie schimbarea filtrului de polen daca el e nou, schimbat de tine.

Edited by mihailcarp

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi mihailcarp ca s-a schimbat intre timp politica hyundai....esti obligat sa schimbi la revizie filtrul de polen :(.....shit...deci eu la 4000 km schimb filtrul (oricum e innegrit) dar e vreo 120 lei naiba s-o ia de filtru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramses86 de cand s a schimbat politica hyundai?eu mi am luat filtru de polen original si l am schimbat eu in 5 minute. Cand am fost la revizie (masina e in garantie) filtrul a fost suflat cu aer si atat. Nu a zis nimeni nimic. Garantia nu se pierde de la filtru de polen. Acum sunt foarte curios de ce in manualul de i30 2011 este prezentata procedura de inlocuire a filtrului de polen si a celui de aer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu la alte modele, la i30 GD e si in manual, e si pe site, e si in ''fituica'' data de catre reprezentanta...acuma eu ce pot sa zic?


uite aici....ma rog cica e pentru FD dar asta era afisat si pt GD

post-40295-0-59383400-1405517090_thumb.jpg

Edited by ramses86

Share this post


Link to post
Share on other sites

... filtrul a fost suflat cu aer si atat...

Si trecut ca schimbat si vandut pe usa din dos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii cum e asta..cum a fost faza aia cu revizia la 7500 km...asta ca sa mai scoata importatorul niste bani. Cica revizie recomandata...dar nu de hyundai ca nu aparea in planul de revizii din cartea masinii..aparea doar in carnetul de revizii. Eu nu am facut o si nu a zis nimeni nimic. Ba chiar am schimbat pe garantie 2 repere fara nici un fel de problema. Ca o paranteza eu schimb anual filtrul de polen pentru ca merg prin bucuresti si e infect orasul. Ba chiar ma gandeam sa il schimb de 2 ori pe an ca e vorba de sanatatea mea pana la urma. Dupa un an de zile te sperii cand vezi ce se gaseste in filtrul ala. Oricum fiecare face cum il taie capul.

@sisica..sa nu se inteleaga gresit. Filtrul a fost schimbat de mine cu 2 luni inainte. Eu la revizie le am zis ca il verificam si vedem cum e. In 2 luni de zile se stransese ceva praf. A fost suflat si montat la loc. Eu am stat tot timpul langa ei. Pe factura nu a aparut reperul filtru polen...doar manopera la mecanica. Scuze de dublu post da scriu de pe telefon si se actualizeaza mai greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

clar vor sa mai scoata bani....
mie imi apare si in carte :(, asa ca degeaba as comenta, is cam 'obligat' sa schimb....da vorba ta, dupa 4000 km prin maramures e deja negru, deci oricum trebuie schimbat; problema e ca un CHAMPION e 53 de lei, si il pot schimba eu, iar la ei e 20 eur cel original plus manopera bineinteles...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poi zii asa de la inceput si tu.

Dar se poarta astfel de practici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extras din manualul de i20 facelift, pentru cine are nelamuriri..

 

Filtru de aer:

filtru_de_aer.jpg

 

 

Filtru de polen:

filtru_de_polen.jpg

Edited by 26NDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e! Si la mine in manual scrie asta. Dar nu se va schimba filtrul daca tocmai l-ai schimbat tu. Eu am modelul nou de i30 si asta am facut la prima revizie in decembrie anul trecut. Filtrul eu il schimb de 2 ori pe an si nu la service. Daca te uiti in manual, o sa gasesti si cum se schimba filtrul in regie proprie. Sfatul meu e sa-l schimbati singuri si sa anuntati la revizie ca e schimbat. Astfel economisiti niste bani pentru benzina.

Drumuri line!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zici tu ceva.....oricum deja l-am scos l-am curatat in mare....nu e o filosofie de schimbat, iar daca vad astia ca ii alb nu prea au ce comenta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afirmatia "economisiti niste bani" poate fi neadevarata in situatia in care service-ul cu pricina va va taxa oricum pentru acest serviciu chiar daca ati inlocuit voi filtrul de polen (sau de motor, etc). Ideea este ca in astfel de cazuri, cand mergeti la revizie, achizitionati de fapt un pachet de servicii integral, nu mai multe luate separat astfel incat chiar daca o operatie o faceti voi, prin achiztionarea unui pachet, o veti plati oricum. Dar repet, ca sa nu fiu inteles gresit (din nou), depinde de service si cel mai bine este sa anuntati dinainte ce ati facut si ce nu, ca sa se stie. In orice caz, un service care se axeaza pe calitate va va verifica lucrarea facuta, pentru a se asigura ca totul e in regula chiar daca nu au facut-o ei.

 

Cu siguranta insa va veti intreba unde mai e avantajul, caci si cu banii dati si cu munca in regie proprie nu prea merge. Pai primul castig este ca puteti sa va luati filtrul din surse proprii, eventual cu niste costuri mai mici (ex: filtru de polen pentru Accent cu carbon activ costa in jur de $10 pe internet, pe cand unul original parca vreo 20 EUR - fara TVA - in service si fara montaj). Mai departe, al doilea ar fi faptul ca umbland voi, puteti aloca mai mult timp decat in service si, daca ar fi sa luam exemplul filtrului de motor, puteti chiar curata carcasa acestuia in care de obicei se strange nisip, frunze, etc, operatie pe care eu unul n-am vazut-o a fi fost facuta niciodata in service, desi practic de 7 ani ma tot duc la acelasi. In final, si poate cel mai important lucru, este ca mai dobanditi niste cunostiinte, care, desi poate sunt elementare, pot face uneori diferenta.

 

A nu se intelege insa ca incurajez mesteritul in fata blocului in orice situatie si oricum. Am mai spus-o, poate fi chiar mortala aceasta activitate (a se vedea banala ridicare a masinii pe cric), dar sunt situatii in care puteti face lucrurile nu doar mai ieftin, ci mai distractiv si mai bine decat in service. Nu ca in service nu s-ar face, dar diferenta consta in faptul ca aveti mai mult timp de "bibilit" decat cel alocat de service. La modul general vorbin, constructorii de masini fac eforturi pentru a face masinile usor de reperat, in special in situatiile "normale" de defectiuni (gen inlocuit filtre, etc), tocmai pentru ca timpul in service sa fie cat mai mic cu putinta. Asadar nu e chiar SF, putina vointa, timp liber, manualul de service (uneori chiar pasaportul) si cateva scule de baza va pot aduce mai multe satisfactii decat credeti la acest moment.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

si asta e drept; mai e un lucru; la i30 GD nu stiu exact daca nu cuma mai is ceva piese dupa filtrul de polen, ca daca mai e pana si doar un senzor si se defecteaza, ghici pe cine or da vina in cazul in care filtrul de polen nu a fost schimbat de ei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este, tocmai de-aia am si zis ca manualul de service / reparatie sau chiar si cel de utilizare nu trebuie sa lipseasca de la nicio interventie in regie proprie, indiferent de complexitatea ei. Inutil sa spun ca trebuie consultat inainte si nu dupa, dar de cele mai multe ori se prezinta acolo orice "pericole" care pot fi intalnite pe parcurs.

 

Daca actiunile utilizatorului sunt sau nu recunoscute in service, e cu totul alta discutie si din pacate nu una ... corecta de cele mai multe ori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca sunt multi posesori timorati de atitudinea ,,autoritara" a unor consilieri/sefi de Service (,,reparatori"} autorizati de producator Cred ca trebuie sa luati atitudinea consumatorului european fara multe menajamente si cedari, mai ales ca legislatia eate una corecta si apara consumatorii captivi asa cum suntem noi cei care suntem obligati sa acceptam in perioada de garantie numai serviciile oferite de reteua de ,,reparatori" care ne-a fost indicata de producator, chiar daca pentru unii posesori de autoturisme punctele de lucru ale acestor ,,reparatori" se afla la distante mari fata de domiciliu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare...mi se par cam exagerat de mari preturile la revizii in ro...momentan traiesc in italia, primele 3 revizii m-au costat ca medie in jur de 250 de euro (la reprezentanta), ir ultima am facuto (80000km), intr-un service multimarca si m-a costat 150 de euro, acum ma indrept cu pasi mari spre cea de-a 5 -a revizie...acum sa vedem, ce am citit in cartea masinii se cam schimba uleiu din cutie, o sa ii fac schimbu de antigel care trebuia sa-l fac la 80000 si schimbu de placute... P.s. detalii tehnice : i20 Sound Edition, an fab. 2011, motor 1.4 diesel 75 de cai, distributie pe lant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut si eu revizia de 1 an la cei 10k km ai masinutei la Colina. Mi-au pus ulei 5w30. Mi-a fost teama de fenomenul "motor benzina care tacane ca un diesel", dar n-a fost cazul. Motorasul e parca mai silentios ca inainte.

Una peste alta, foarte multumit de servicii (am putut sa stau langa masina). Cost total: 470 de lei.

Edited by dansora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul este pe benzina? Cat ulei au facturat? Trei sau patru litri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...