Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
uko

Educatie rutiera

Recommended Posts

Daca imi aduc bine aminte astfel de lucruri le-am invatat acum 20 de ani cand m-am suit prima data in masina instructorului. Imi spunea ca pozitia mainilor trebuie sa fie la ora 10 (stanga) si 14(dreapta).

Un instructor bun trebuie sa predea astfel de lectii la scoala.

@ marius zadara;

In traficul din Bucuresti nu prea ai timp sa iei mana de pe schimbator. La semafoare, da!

Nu merge sa stai majoritatea timpului cu mainile pe volan intr-un trafic infernal. Daca ai cutie automata atunci merge. Sau daca mergi la drum lung...

Edited by pringles

Share this post


Link to post
Share on other sites

well...10 cu 4 era acum 20 ani... la moda..., chiar daca e o diferenta mica...e putin mai prost decat 9:30 cu 14:30, sau modul sport 9 cu 15.

In eventualitatea evitarii bruste a unui obstacol cu un viraj foarte larg, de gen testul elanului, controlul si raza de actiune sunt mai bune la cele 2 moduri decat la modul 10 cu 14.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult decat pozitia mainilor cred ca ar conta ce stii sa faci cu ele.

Sper ca glumesti cu 10:30 cu 14:30, mie perfect mi se pare zece si cinspe cu paispce patrujcinci.

Pe ce lume traiesti? Vad multi care isi tin telefonul cu mana dreapta la urechea stanga, in mana stanga avand tigarea.

 

Important este sa ai mainile pe volan si - repet - sa stii ce sa faci cu mainile.

Ca daca esti un crispat scelerat si le ai lipite cu superglue la pozitiile perfecte...

Are dreptate si Marius mai sus: daca esti prea zen, sau dimpotriva prea incordat si tii cu dintii si mainile de volan urcandu-te pe el, reactionand ca un lenes (ma refer la animalutul cu acest nume)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu glumesc. dar e o tara libera...

daca nu ai baza nu ai cum sa stii ce sa faci cu mainile pe volan in situatii limita. punct. totul tine de reflexe si cum au fost invatate.

sunt o gramada de reguli pentru a-ti antrena reflexele sa actioneze intr-un anumit mod: primul instinct e pe acceleratie nu pe frana, nu trebuie sa ai reflexul de evitare pe partea stanga - iesire pe contrasens - decat daca ai avut timp sa gandesti si stii ca nu vine nimic. cam greu....

am intalnit guru inchipuiti care stateau cu mana stanga la 10 si cu dreapta la 17 si credeau ca e perfect...dupa ce i-am explicat ca la un viraj brusc isi infige cotul drept in stomac si ca nu poate reactiona avand si control asupra masinii , si-a revizuit pozitia mainii. nu poti sa ii nveti pe fiecare in parte, asa ca un video poate educa mai multi in acelasi timp. Sau nu...

 

unuia cu tigara in gura daca ii arunci neasteptat un bstacol in fata - o cutie de carton de exemplu - o sa inghita tigara si nu va avea nici un reflex...

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici cand conduc prin Bucuresti (si conduc destul de mult) nu tin mana pe schimbator, nu vad rostul. In 80% din timpul petrecut la volan imi corelez destul de bine viteza astfel incat sa prind urmatorul semafor cat mai aproape de verde. Restul de 20% il impart intre 19% pentru atentie la condus si 1% pentru a ignora cei care nu practic sportul asta.

 

Cat despre reflexe, perfect de acord, pot fi atat deprinse cat si antrenate, existand chiar scoli in acest sens. Insa situatiile din trafic depasesc "planul de invatamant", nu orice situatie poate fi acoperita printr-un curs de condus "defensiv". Practic e invers, intai se intampla pe drum si apoi vine scolile si aplica intr-un cadru sigur acea situatie pentru ca omul sa se poata antrena cu cat mai putine riscuri, precum la simulatoarele de zbor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce-mi fu dat sa vad astazi in RATB a intrecut orice intelegere a mea in ale condusului: o doamna, intre a doua si a treia tinerete, aflata intr-o masinuta, de fiecare data cand oprea scoatea din viteza si ... si ... tragea frana de mana. Bun, zic o data, hai de doua, dar toata bucata de drum dintre AFI si Razoare tot asa a tinut-o (si nu e putin lucru, se merge cate 10 cm la 5-10 minute). Se vedea ca frana de serviciu e eficienta si oprea corespunzator masina, de ce mai era nevoie si de frana suplimentara, habar n-am.

 

Din ce simt atat cu RATB-ul cat si cu masina acolo nu e drum inclinat, de unde nici nu am resimtit vreodata nevoia de a folosi frana de mana. Pe jos nu era polei ca sa zic ca aluneca masina, era chiar uscat si soare cat cuprinde. Din pacate nu am putut auzi cum pleca de pe loc, dar 70% sunt convins ca intai baga in viteza, accelera si apoi lasa jos frana de mana. Cum tragea de schimbator si de frana de mana va las pe voi sa va imaginati, inca sunt sub in stare de soc ...

 

:dontknow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar iti dai seama ce drifturi pe gheata este femeia aia in stare sa faca? :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Initial am vrut sa scriu pe topicul legat de soferite, insa pana la drifuri crede-ma ca mi-e teama sa o vad iarna cum circula. Si parca o si aud cum injura saraca masinuta ca nu se opreste la timp ... Oricum, partea plina a paharului este ca nu ii ingheata cablurile franei de mana, asta e sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti cam stresat si - banuiesc - irascibil din nimic - in trafic.

In acea intersectie se circula ok in conditiile de trafic de acolo - deci chiar si cand este aglomeratie si cei care au de asteptat spre bd Unirii lasa spatii / fac "fermoare"..

Cu ce te poate "agresa" cineva acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singurul lucru care ma calca pe mine pe nervi in acea intersectie este atunci cind cei care vin dinspre Unirii depasesc coloana pe banda 1 si se baga in fata la mers inainte sau la virat la stinga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu sunt irascibil deloc, ma feresc de prosti... insa e doar alta intersectie idioata tratata de fiecare cum crede ca e bine. Dar se urca pe tine crezand ca au prioritate. Am stat numai 3 minute ( cat au venit 3-4 valuri de masini), la ora de trafic relaxat si...o sa vezi cat de ok se circula. Daca as sta o zi intreaga...

am exagerat putin ca sa atrag atentia. Nu doresc decat sa il vada cat mai multa lume si sa inteleaga cum stau lucrurile. A dat un tont tonul si de atunci toti fac ca el. Am vazut camion fortand sa intre peste masini crezand ca are prioritate.


Esti cam stresat si - banuiesc - irascibil din nimic - in trafic.

In acea intersectie se circula ok in conditiile de trafic de acolo - deci chiar si cand este aglomeratie si cei care au de asteptat spre bd Unirii lasa spatii / fac "fermoare"..

Cu ce te poate "agresa" cineva acolo?

Nu ai inteles despre ce vorbesc. Ca de obicei, irascibil..., banuiesc :) ti-am orientat si poza si degeaba. In schimb dvoncu a inteles despre ce o sa vorbesc

 

 

https://www.dropbox.com/s/7te76w49q5jbl7a/Untitled-2.png?dl=0

 

Tot "secretul" intersectiei sta in zona hasurata cu rosu care este banda celor care vin din stanga si traverseaza intersectia catre dreapta. Astfel va fi clar ca exista o singura banda pentru directia inainte, banda 2. Banda 1 ca sa mearga inainte trebuie sa schimbe banda, deci sa acorde prioritate. Legea care reglementeaza intersectiile fara marcaje nu e suficienta. "pe vremuri" acolo era reglementat clar: banda 1 mergea doar catre dreapta, banda 2 inainte sau stanga. Dar parca le place sa incurce lucrurile...

 

Regulile privind circulația vehiculelor, înclusiv pozițiile ocupate în timpul mersului și circulația pe benzi, sunt reglementate în Secțiunea a 3-a din Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Potrivit prevederilor art. 107 alin. (1) din actul normativ de mai sus, „la intersecțiile prevăzute cu indicatoare şi/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcției de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se incadreze pe benzile corespunzătoare direcției de mers voite cu cel puţin 50 m înainte de intersecție şi sunt obligați să respecte semnificația indicatoarelor şi marcajelor”.

Mai departe, alin. (2) al aceluiași articol stabilește că la intersecțiile fără marcaje de delimitare a benzilor, conducătorii vehiculelor ocupă în mers, cu cel puţin 50 m înainte de intersecție, următoarele poziții:

a) rândul de lângă bordură sau acostament, cei care vor să schimbe direcția de mers spre dreapta;

b) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcția de mers spre stânga. Când circulația se desfăşoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenţionează să vireze la stânga sunt obligați să ocupe rândul de lângă bordură sau acostamentul din partea stângă;

c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte.”

 

pentru a determina prioritatea ramane:

prevederile art. 54 alin. (1) din O.U.G. nr. 195/2002, conform cărora conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.”


Singurul lucru care ma calca pe mine pe nervi in acea intersectie este atunci cind cei care vin dinspre Unirii depasesc coloana pe banda 1 si se baga in fata la mers inainte sau la virat la stinga.

nu se baga. Vorbesti prea frumos. Se urca pe tine crezand ca ei au prioritate. Am vazut un camion care a fortat mai mai sa scoata de pe sosea o masina mica...un criminal. Care nici nu avea habar de legislatie. Doar o interpreta in stilul lui

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti tresat si irascibil. :)

Parcurg acea intersectie de cel putin doua ori pe zi, in ambele sensuri si rar vad fortari.

Banuiesc ca pe tot traseul tau zilnic faci ca trenul. De intersectia [Nerva Traian * Splai * Gheorghe Sincai * Calea Vacaresti] (zona podului Timpuri Noi) ce mai zici? :) (iti este oarecum in drum, banuiesc ca nu ti-e straina zona)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa vorbim si despre intersectiile alea. Nu sunt nici stresat nici irascibil. Nu iti mai da cu presupusul aiurea. Astazi o blonda a facut la fel, a venit de pe 1 si desi ma uitam si incercam sa ma feresc de ea, si era si mai in spate, m-a fortat sa ies de pe banda ca sa nu ma loveasca. Astia chiar cred ca au prioritate. Si vin cu un tupeu fantastic. Nu mai sunt soferii ce au fost... :)

Ia exemplu...dar tine minte: ora 10 30!! trafic liber. Nu am selectat imaginile. Ce a venit la rand, semafor dupa semafor. Vezi cum taxi desi are prioritate e scos de pe banda de i30 si cum, desi are prioritate se roaga sa fie lasat sa treaca.

 

https://youtu.be/v0He3Mu1C7Y

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jeneaza soferii care se lauda ca nu au fost opriti de politie de n ani ori de cand au luat perisul. Asta nu inseamana ca sunt soferi foarte buni ori prudenti, ci ca politia romana a ramas neschimbata de atatia ani. Multi dintre acesti soferi nu stiu ca in secolul 21 nu mai este obligatorie ocolirea centrului imaginar al intersectiei, ori pe drumurile extraurbane este obligatorie aprinderea fazei de intalnire indiferent de starea vremii ori perioada zilei.

 

În cazul în care drumul are două sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele vor fi conduse pe banda situata langa acostament sau bordura. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stanga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata, cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci cand acest lucru este posibil.

Stiti ce banda este libera 99% din timp pe portiunea DN1 otopeni - baneasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În cazul în care drumul are două sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele vor fi conduse pe banda situata langa acostament sau bordura. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stanga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata, cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci cand acest lucru este posibil.

Stiti ce banda este libera 99% din timp pe portiunea DN1 otopeni - baneasa.

 

Acolo eu circul aproape exclusiv pe banda 2 (din 3 benzi).

Banda 1 este oarecum impracticabila pentru ca de pe ea se iese de pe / se intra pe drumurile cu care se intersecteaza, la asta mai adaugandu-se statiile de autobuz..

La fel in sens invers, in zona centrelor comerciale, in afara celor doua pasaje supraterane, banda 1 este folosita pentru intrat pe / iesit de pe DN1.

Pe banda 2 poti rula cu viteza constanta.

Edited by BlueKing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jeneaza soferii care se lauda ca nu au fost opriti de politie de n ani ori de cand au luat perisul. Asta nu inseamana ca sunt soferi foarte buni ori prudenti, ci ca politia romana a ramas neschimbata de atatia ani. Multi dintre acesti soferi nu stiu ca in secolul 21 nu mai este obligatorie ocolirea centrului imaginar al intersectiei, ori pe drumurile extraurbane este obligatorie aprinderea fazei de intalnire indiferent de starea vremii ori perioada zilei.

De ce te jeneaza, ca nu inteleg ? Ai omis o categorie de soferi care nu au fost opriti de catre politie, anume aceia care nu au permis, iar alaturarea acestei categorii de soferi la cea corecta ma jeneaza pe mine. Si referitor la folosirea luminilor de intalnire, nu te contrazic eu, ci amenda pe care mi-am luat-o pe tema asta, de fapt prima si singura corecta din viata mea de sofer - 15 ani ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu definitia soferului in codul rutier nu specifica si prezenta permisului, deci cred ca in postul meu de mai sus nu am omis acei soferi fara permis.

In lege nu specifica faptul ca poti circula pe banda 2 daca sunt multe stradute adiacente ori prea multe gropi, guri de canal ori statii de mijloace transpot in comun pe banda 1.

Apropo, cati dintre voi au citit noul cod rutier deja publicat in monitorul oficial, si poate imi spuneti si mie cat va fi amenda pt vorbit la telefon in timpul condusului de la 15 februarie 2016

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reluam. Am sa pierd ceva timp - cand o sa il am, ca sa fac 10 reguli care trebuie respectate pentru a ajunge, cu noroc, acasa in siguranta . :)

 

Prima regula este sa nu conduci mai repede decat poti opri. Adica...nu vezi, incetinesti pana la punctul in care, daca apare ceva din zona pe care nu o vezi, sa poti opri. Sunt sute de variante, chiar si pe autostrada...daca ceata nu iti permite sa vezi la mai mult de ~ 80 m, viteza ta va trebui sa iti permita sa opresti masina in cca 50 m ( se adauga factorul reflexe). Ca sa exemplific, iata o situatie la secunda14. Niciodata nu e prea mica viteza. Nu vezi, mai e si carosabilul...

 

https://www.youtube.com/watch?v=Pr-HQVpufls

 

 

Vazand asta...as spune: NU VOI MERGE NICIODATA IN RUSIA Nebuni de legat :)

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cand te gandesti ca am fost sub ocupatie rusa ... Cred ca asa se explica :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stii ca nu suntem departe. Mi-am "permis" sa comentez intr-un link youtube unde eronat un instructor si un politist spun ca in romania in sensurile giratorii exista prioritate de stanga ( se da prioritate celor aflati in sens, nu prioritate de stanga); a aparut un individ care m-a facut tocilar si nu intelegea de ce spun clar si raspicat: NU EXISTA PRIORITATE DE STANGA IN ROMANIA! si niciodata nu trebuie puse in aceeasi propozitie cuvintele stanga si prioritate deoarece creeaza confuzie. Confuzia creata? Acel individ gandeste asa: daca el circula in intersectie si dupa el intra unul in intersectie, (care evident i-a acordat prioritate), trebuie sa ii dea prioritate pana la iesire. Adica el de pe banda 2 va avea prioritate peste banda 1 daca ies amandoi la urmatoarele iesiri.

Deci inconstient aplica prioritatea de stanga. Un imbecil. Cum mah? CUM SE POATE SA EXISTE ASEMENA SPECIMENE SI scapa nepedepsite?

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit se pare ca va fi pedepsit condusul agresiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai asa, e doar initiativa, momentan se dezbate si in plus trebuie gasita o definitie corecta si completa a termenului "agresiv", momentan insasi acest concept greu de deslusit. In contextul (a)politic actual, ma intreb (desigur retoric) daca nu cumva aceasta initiativa nu a luat nastere ca urmare a opririi in trafic a unui (a)politician de catre vreun "agresiv". De ce suspectez asta ? Pentru ca aceasta initiativa are ceva vechime si pana acum a fost tot amanata din diverse motive. Asa ca nu pot sa nu suspectez faptul ca s-a adus atingere fizica sau psihica vreunui politician aflat pe drumurile publice fara escorta si astfel s-a scos initiativa de la naftalina.

 

Oricum sunt sigur ca se va lasa loc de multe interpretari si abuzuri, atat de o parte cat si de cealalta. Ca sa nu mai zic ca poti fi oricand victima condusului "incet si fara motiv intemeiat" in contextul in care autoritatile nu au gasit vreun motiv intemeiat pentru astuparea gaurilor din asfalt. Asa ca daca ele nu au gasit, tu nu ai gasit, deci pasibil de amenda sau cine stie, mai rau, depinzand de bunavointa politistului sau ... a norocului. Nu e minunat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit si eu pe undeva despre asta si printre altele de exemplu "demaratul in tromba" e considerat condus agresiv.

Mie ideea in sine nu mi se pare rea, insa sunt curios cum o vor aplica. Mi se pare periculos deoarece asta lasa loc de interpretari. Daca politaiul considera ca ai "demarat in tromba", cum ii poti demonstra contrariul? Ca pentru asta nu are neaparat o inregistrare radar sau vre-un aparat de masura (omologat) care sa scoata din ecuatie factorul uman.

 

In schimb de exemplul condusul la 5cm in spatele tau e considerat agresiv, e realmente periculos si e masurabil dincolo de interpretarea organului, asa ca exista si parti bune.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca plecatul in tromba, dar orice manevra agresiva dovedibila ar trebui luata in calcul. Nu mai spun ca datul jos din masina deja trebuie pedepsit din start. Daca iti mai rupe si vreo oglinda sau sparge vreun geam, deja trebuie arestat, ridicat permisul - oricine ar fi el - si stat pe bara minim 2 ani.

 

Circulatia cu permisul suspendat pt agresivitate trebuie sa se lase cu ani grei de puscarie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...