Cristifull 33 Posted October 8, 2011 Aerisirea franelor si a ambreiajului s-a facut cu motorul oprit. La ambreuaj am procedat ca la frana: pedale si deschiderea aerisitorului. Chiar daca pedala nu se intareste ca la frana o presiune exista oricum. Quote Share this post Link to post
diaconescubogdan 9 Posted October 9, 2011 Dar unde sunt aerisitoarele ambreiajului ?! Quote Share this post Link to post
Cristifull 33 Posted October 9, 2011 De fapt este un singur aerisitor pe cilindrul receptor, cel care actioneaza parghia cutiei de viteze. Acest aerisitor are un capacel din cauciuc pentru a-l proteja de mizerie. Quote Share this post Link to post
diaconescubogdan 9 Posted October 9, 2011 Dar unde se afla aerisitorul ambreiajului ?! Quote Share this post Link to post
Muratu 29 Posted October 9, 2011 Am atasat modul de aerisire a sistemului de actionare ambreaj. Quote Share this post Link to post
Cristifull 33 Posted October 10, 2011 (edited) Multumesc de ajutor @Muratu, deja eram in dificultate, nu mai stiam ce detaliu sa dau, urma sa revin cu o poza. Intr-adevar @diaconescubogdan, in imaginea din stg. cu litera B este indicat aerisitorul. Edited October 10, 2011 by Cristifull Quote Share this post Link to post
woulfy1 0 Posted May 1, 2012 Dupa schimbarea lichidului de frana, se simte o imbunatatire vizibila a eficentei franei?Intreb asta pentru ca mie, mai demult, dupa ce mi s-a schimbat lichidul nu am simtit absolut nici o diferenta. Quote Share this post Link to post
Cristifull 33 Posted May 2, 2012 Nu se simte nicio schimbare sesizabila, decat linistea sufleteasca ca ai facut ceea ce trebuia facut. Quote Share this post Link to post
Mihai-S 41 Posted September 28, 2012 (edited) Saptamana trecuta am reusit sa schimb si eu lichidul de frana (vechi de 4 ani si vreo 2 luni) si bine am facut. L-am inlocuit cu lichid original DOT 4 (Mobis).Nu degeaba se recomanda schimbarea acestuia la intervale regulate (2 ani). Iata cateva observatii :- lichidul scos din instalatie pe la ambreiaj si rotile fata avea o culoare cu tenta rosiatica (foarte slaba). Daca nu as fi avut cu ce face comparatie (lichidul nou), as fi zis ca totul este in regula;- lichidul scos pe la rotile spate avea o culoare mai deschisa decat cel de la rotile fata, poate chiar aceeasi cu cel nou insa primii 50-80 ml (aprox.) aveau o consistenta ciudata - cam ca si laptele batut si era tulbure.- pe timpul procedurii de aerisire (schimbare) au iesit numeroase bule de aer cu precadere pe la rotile spate, desi schimbul nu l-am facut prin golirea totala a instalatiei si nici prin metoda "pedalei".- dupa scoaterea lichidului vechi, l-am testat cu ceva de genul : si s-a aprins ledul galben - adica lichidul era deja contaminat cu apa in proportie de 1,5-3 % si necesita schimbarea. O parere personala : lichidul de frana trebuie schimbat indiferent ce spun meseriasii din service-uri. Poate nu chiar la 2 ani dar sigur nu este "pe viata". Pentru unii este mai comod sa va "abureasca" si sa il lase neschimbat. Edited September 28, 2012 by Mihai-S Quote Share this post Link to post
Obositu' 40 Posted February 19, 2013 (edited) Intrutotul de acord.Colorarea se produce prin solvirea pigmentilor adaugati in piesele din cauciuc(probabil ca racordurile flexibile au cauciucul din interior colorat rosu).Frana cu tambur are ca dezavantaj o ventilare mai slaba, deci o functionare mai"calda", ceea ce produce o solicitare termica, insotita de descompunerea unorelemente din....compozitia lichidului, de unde modificarea observata.Sectiunea conductelor e destul de mica, de aceea metoda inlocuirii lichidului prin impingerea afara prin aerisitoare a celui vechi se poate face fara a amesteca(semnificativ) lichidul vechi cu cel nou. Totusi, in pompa si in repartitor cantitatile sunt ceva mai mari si o curatire mai atenta ar fi buna, insa la a 2-a,3-a inlocuire (cu demontare? trebuie si indepartate toate urmele agentului de curatare)(pe vremuri se proceda la o "spalare", insa calitatea cauciucariei era mult mai slaba; in plus e preferabil de evitat contaminarea cu resturi de "solvent") Succes! Edited February 19, 2013 by Obositu' Quote Share this post Link to post
Morsa 1 Posted February 23, 2014 (edited) Salut! M-am documentat un pic legat de schimbarea lichidului de frana, cred ca nu voi avea probleme in a o rezolva impreuna cu un prieten, dar am o nelamurire...majora:In cartea utilizatorului spune ca se foloseste lichid DOT-3 sau DOT-4. Am inteles ca nu e in nici un caz o idee buna sa le amestec, deci...care tip de lichid e acum in sistemul meu de franare??? Cum pot afla? Update: OK, gata, m-am lamurit, DOT-4 e o varianta "imbunatatita" a lui DOT-3, nu-i nici o problema daca se amesteca, deci o sa cumpar lichid DOT-4. Nu mai e nevoie de raspunsuri pt intrebarea mea de mai sus. Edited February 23, 2014 by Morsa Quote Share this post Link to post
Stikri 3 Posted May 15, 2014 Am vazut un filmulet cu inlocuirea lichidului de frana la o masina cu ABS (era un Megane) si inlocuirea se facea doar prin desfacerea aerisitoarelor pe rand la fiecare roata, lichidul curgand prin aerisitor fara a actiona pedala de frana. In tot acest timp se completa cu noul lichid in bidonasul din compartimentul motor pentru a nu scadea nivelul si a nu trage aer per instalatie.As vrea sa aplic si eu procedura, doar ca nu stiu daca e tocmai ok.Ceva pareri si eventual precizari? Quote Share this post Link to post
marius.zadara 141 Posted May 15, 2014 @Morsa, lichidul de frana nu se amesteca! DOT 4 e la baza un DOT 3, dar are alte calitati si puncte de fierbere. Amestecandu-le nu vei mai beneficia de calitatile niciunului si, daca imi amintesc bine, producatorul nici nu mai recomanda DOT3 in instalatie, precum nici altceva decat DOT 4 - atentie asadar celor interesati de DOT5 / DOT 5.1 @Stikri, nu vad nicio problema, ba din contra, in acest mod doresc sa procedez si eu pe viitor, doar ca iti recomand doua lucruri: a) aerisirea se face intr-o anumita ordine si e bine sa o respectib) nu stiu termenul tehnic si nici pretul, dar sunt anumite pompe pe la magazinele de piese auto care se conecteaza in locul aerisitorului si, prin actionare manuala, extrag mai repede lichidul vechi. Te va scuti de un timp pierdut pentru ca in mod normal curge foarte greu lichidul. Quote Share this post Link to post
dude 10 Posted September 5, 2014 @stikri, ai facut-o sau nu?daca da, da-ne ceva detalii! Quote Share this post Link to post
Stikri 3 Posted September 7, 2014 Inca nu...Am zis ca va trebui sa merg in service pt distributie si poate o las sa vedem ce procedura folosesc profesionistii... Quote Share this post Link to post
marius.zadara 141 Posted September 8, 2014 "Pedal to the metal" .... La noi, adica Accent, nu merge cu robotel, cica pompa sau rezervorul de lichid de frana e nu-stiu-cum si nu "prinde" la robotel, motiv pentru care procedura avansata e prea avansata, asa ca nu le va ramane decat una singura. Exclus ideea de a curata instalatia cu alcool tehnic, ii termini daca le spui asta. Quote Share this post Link to post
ida01ro 36 Posted February 21 (edited) Revigorez un pic acest topic. Am fost intrigat de ultima revizie tehnica la Kona sotiei. Din cartea service rezulta ca schimbarea lichidului de frana se face la fiecare revizie. In Europa. De mentionat ca in afara Europei nu este mentionat nici un interval de schimbare! Aceeasi periodicitate si la I30 fastback. M-am uitat la fosta mea Kia Ceed ,unde schimbarea - cf documentatiei - se face la 2ani/ 30000km. La Renault Megane 2020 schimbarea aceluiasi lichid se face la 4ani / 90000km. Chiar nu reusesc sa gasesc nici o logica .... initial m-am gandit ca este o schimbare a normelor Europene, dar ...Renault este tot in E !? Edited February 21 by ida01ro Quote Share this post Link to post
Dace 14 Posted February 26 Am schimbat lichidul de frana dupa 10 ani, nici o diferenta. Puteam sa merg cu el linistit inca 10. Eu nu cred in basmele cu apa si condens si vai nu mai prinde frana, aberatii. Sunt cazuri foarte rare in care fierbe lichidul ala la 200 de grade si se degradeaza intr-atat de mult incat sa se comprime periculos. Quote Share this post Link to post
ida01ro 36 Posted Thursday at 03:58 PM (edited) On 2/26/2021 at 3:33 PM, Dace said: Sunt cazuri foarte rare in care fierbe lichidul ala la 200 de grade si se degradeaza intr-atat de mult incat sa se comprime periculos. Am patit chestia asta la un Passat Santana (eheee, alte vremuri!) - evident din prostia mea! - lichidul de frana a fiert si datorita bulelor de gaz frana a...disparut, si pot sa recunosc ca am avut noroc cu caru'! Am astepta cam 30 min, s-a racit , iar frana si-a revenit complet. Dupa faza asta am schimbat lichidul si garniturile pistonasului, just in case. Nu imi aduc aminte culoarea lichidului... @Marius.Zadara: acum vb de Kona, lichidul avea aceeasi culoare ca nou. Vad ca nimeni nu reuseste sa imi motiveze de ce este diferenta atat de mare la periodicitatea schimbarilor lichidului de frana intre Renault si Hyundai! Ba Hyundai chiar a injumatatit perioada shimbarii fata de modelele mai vechi! Chestie comerciala ? Edited Thursday at 05:15 PM by ida01ro Quote Share this post Link to post
marius.zadara 141 Posted Thursday at 07:19 PM Nu neaparat comerciala, cat mai mult de experienta. Renault pur si simplu are avantajul ca testeaza mult, ba chiar foarte mult masinile inainte de a le pune la vanzare, corectand astfel "din fasa" problemele, pe cand Hyundai vine ca o printesa si se asteapta sa regaseasca aceleasi conditii ca la ei, de la materiale pana la drumuri, ceea ce nu e neaparat cazul. Iar pentru asta stau dovada modelele de Accent dupa 2006 si nu numai. De aceea cred ca este "la jumate", sa fie siguri ca acel lichid este mai mult nou in instalatie decat uzat, ca sa nu strice eventual si altceva. Iar cand vine vorba de siguranta, nici nu mai stai la discutie ... Altfel nu-mi explic si sincer nici nu as merge atat de departe, merg pe mana lor - de fapt a mea e mai drastica, 3 ani sau 45.000 km, atat vede lichidul pistonasele, apoi vine randul altui lichid si tot asa. Urmatorul vine la anul ... Quote Share this post Link to post
ida01ro 36 Posted Thursday at 07:56 PM Sa nu te superi, dar sincer, nu cred in explicatia asta! Daca este ceva comercial, foarte rau ! Daca este ceva tehnic (materiale , tehnologie, etc.).... e si mai rau !! :( Pai de la 1 la 4 ani sau de la 15 ca la 90 ca kilometri este cam prea mult, nu crezi? Cum adica sa schimbam lichidul de frana in fiecare an ?!! Renault este un exemplu, iar la alte marci nu m-am mai uitat pt ca nu am chef sa ma intristez! De Dacie 1300 nu vorbesc, nu am schimbat lichidul niciodata (12 ani) si a franat foarte bine mereu si intotdeauna am mers tare , nu am menajat-o. Da, la Trabant se schimbau cam toate intr-un an.... Quote Share this post Link to post
Dace 14 Posted Friday at 07:16 AM On 3/2/2021 at 8:49 PM, marius.zadara said: Ce culoare avea? putin mai inchis decat cel nou Quote Share this post Link to post