Jump to content
marius.zadara

Inscrieri pentru inlocuire lichid de frana

Recommended Posts

Aerisirea franelor si a ambreiajului s-a facut cu motorul oprit. La ambreuaj am procedat ca la frana: pedale si deschiderea aerisitorului. Chiar daca pedala nu se intareste ca la frana o presiune exista oricum.

Share this post


Link to post

De fapt este un singur aerisitor pe cilindrul receptor, cel care actioneaza parghia cutiei de viteze. Acest aerisitor are un capacel din cauciuc pentru a-l proteja de mizerie.

Share this post


Link to post

Am atasat modul de aerisire a sistemului de actionare ambreaj.

post-769-044354300 1318188148_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Multumesc de ajutor @Muratu, deja eram in dificultate, nu mai stiam ce detaliu sa dau, urma sa revin cu o poza.

Intr-adevar @diaconescubogdan, in imaginea din stg. cu litera B este indicat aerisitorul. :fingerup:

Edited by Cristifull

Share this post


Link to post

Dupa schimbarea lichidului de frana, se simte o imbunatatire vizibila a eficentei franei?

Intreb asta pentru ca mie, mai demult, dupa ce mi s-a schimbat lichidul nu am simtit absolut nici o diferenta.

Share this post


Link to post

Nu se simte nicio schimbare sesizabila, decat linistea sufleteasca ca ai facut ceea ce trebuia facut.

Share this post


Link to post

Saptamana trecuta am reusit sa schimb si eu lichidul de frana (vechi de 4 ani si vreo 2 luni) si bine am facut. L-am inlocuit cu lichid original DOT 4 (Mobis).

Nu degeaba se recomanda schimbarea acestuia la intervale regulate (2 ani). Iata cateva observatii :

- lichidul scos din instalatie pe la ambreiaj si rotile fata avea o culoare cu tenta rosiatica (foarte slaba). Daca nu as fi avut cu ce face comparatie (lichidul nou), as fi zis ca totul este in regula;

- lichidul scos pe la rotile spate avea o culoare mai deschisa decat cel de la rotile fata, poate chiar aceeasi cu cel nou insa primii 50-80 ml (aprox.) aveau o consistenta ciudata - cam ca si laptele batut si era tulbure.

- pe timpul procedurii de aerisire (schimbare) au iesit numeroase bule de aer cu precadere pe la rotile spate, desi schimbul nu l-am facut prin golirea totala a instalatiei si nici prin metoda "pedalei".

- dupa scoaterea lichidului vechi, l-am testat cu ceva de genul : Tester-lichid-frana.jpg si s-a aprins ledul galben - adica lichidul era deja contaminat cu apa in proportie de 1,5-3 % si necesita schimbarea.

 

O parere personala : lichidul de frana trebuie schimbat indiferent ce spun meseriasii din service-uri. Poate nu chiar la 2 ani dar sigur nu este "pe viata". Pentru unii este mai comod sa va "abureasca" si sa il lase neschimbat.

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

Intrutotul de acord.

Colorarea se produce prin solvirea pigmentilor adaugati in piesele din cauciuc

(probabil ca racordurile flexibile au cauciucul din interior colorat rosu).

Frana cu tambur are ca dezavantaj o ventilare mai slaba, deci o functionare mai

"calda", ceea ce produce o solicitare termica, insotita de descompunerea unor

elemente din....compozitia lichidului, de unde modificarea observata.

Sectiunea conductelor e destul de mica, de aceea metoda inlocuirii lichidului

prin impingerea afara prin aerisitoare a celui vechi se poate face fara a amesteca

(semnificativ) lichidul vechi cu cel nou. Totusi, in pompa si in repartitor

cantitatile sunt ceva mai mari si o curatire mai atenta ar fi buna, insa la a 2-a,

3-a inlocuire (cu demontare? trebuie si indepartate toate urmele agentului de

curatare)(pe vremuri se proceda la o "spalare", insa calitatea cauciucariei

era mult mai slaba; in plus e preferabil de evitat contaminarea cu resturi de

"solvent")

 

Succes!

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post

Salut!

 

M-am documentat un pic legat de schimbarea lichidului de frana, cred ca nu voi avea probleme in a o rezolva impreuna cu un prieten, dar am o nelamurire...majora:

In cartea utilizatorului spune ca se foloseste lichid DOT-3 sau DOT-4. Am inteles ca nu e in nici un caz o idee buna sa le amestec, deci...care tip de lichid e acum in sistemul meu de franare??? Cum pot afla?

 

Update: OK, gata, m-am lamurit, DOT-4 e o varianta "imbunatatita" a lui DOT-3, nu-i nici o problema daca se amesteca, deci o sa cumpar lichid DOT-4. Nu mai e nevoie de raspunsuri pt intrebarea mea de mai sus. :laugh:

Edited by Morsa

Share this post


Link to post

Am vazut un filmulet cu inlocuirea lichidului de frana la o masina cu ABS (era un Megane) si inlocuirea se facea doar prin desfacerea aerisitoarelor pe rand la fiecare roata, lichidul curgand prin aerisitor fara a actiona pedala de frana. In tot acest timp se completa cu noul lichid in bidonasul din compartimentul motor pentru a nu scadea nivelul si a nu trage aer per instalatie.

As vrea sa aplic si eu procedura, doar ca nu stiu daca e tocmai ok.

Ceva pareri si eventual precizari?

Share this post


Link to post

@Morsa, lichidul de frana nu se amesteca! DOT 4 e la baza un DOT 3, dar are alte calitati si puncte de fierbere. Amestecandu-le nu vei mai beneficia de calitatile niciunului si, daca imi amintesc bine, producatorul nici nu mai recomanda DOT3 in instalatie, precum nici altceva decat DOT 4 - atentie asadar celor interesati de DOT5 / DOT 5.1

 

@Stikri, nu vad nicio problema, ba din contra, in acest mod doresc sa procedez si eu pe viitor, doar ca iti recomand doua lucruri:

a) aerisirea se face intr-o anumita ordine si e bine sa o respecti

b) nu stiu termenul tehnic si nici pretul, dar sunt anumite pompe pe la magazinele de piese auto care se conecteaza in locul aerisitorului si, prin actionare manuala, extrag mai repede lichidul vechi. Te va scuti de un timp pierdut pentru ca in mod normal curge foarte greu lichidul.

Share this post


Link to post

@stikri, ai facut-o sau nu?

daca da, da-ne ceva detalii!

Share this post


Link to post

Inca nu...Am zis ca va trebui sa merg in service pt distributie si poate o las sa vedem ce procedura folosesc profesionistii...

Share this post


Link to post

"Pedal to the metal" .... La noi, adica Accent, nu merge cu robotel, cica pompa sau rezervorul de lichid de frana e nu-stiu-cum si nu "prinde" la robotel, motiv pentru care procedura avansata e prea avansata, asa ca nu le va ramane decat una singura. Exclus ideea de a curata instalatia cu alcool tehnic, ii termini daca le spui asta.

Share this post


Link to post

Revigorez un pic acest topic.

Am fost intrigat de ultima revizie tehnica la Kona sotiei.

Din cartea service rezulta ca schimbarea lichidului de frana se face la fiecare revizie. In Europa. De mentionat ca in afara Europei nu este mentionat nici un interval de schimbare! 

Aceeasi periodicitate si la  I30 fastback.

M-am uitat la fosta mea Kia Ceed ,unde schimbarea - cf documentatiei - se face la 2ani/ 30000km.

La Renault Megane 2020 schimbarea aceluiasi lichid se face la 4ani / 90000km.

Chiar nu reusesc sa gasesc nici o logica .... initial m-am gandit ca este o schimbare a normelor Europene, dar ...Renault este tot in E !?

 

 

kona europa.png

kona fara europa.png

Service ceed.png

intretinere megane.jpg

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post

Am schimbat lichidul de frana dupa 10 ani, nici o diferenta. Puteam sa merg cu el linistit inca 10. Eu nu cred in basmele cu apa si condens si vai nu mai prinde frana, aberatii. Sunt cazuri foarte rare in care fierbe lichidul ala la 200 de grade si se degradeaza intr-atat de mult incat sa se comprime periculos.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...