Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
vali

Cutie de transfer defecta?

Recommended Posts

salut

problema:

cand blochez tractiunea pe 4x4 si plec cu masina in curba stanga sau dreapta nu are importanta, se blocheaza ceva la puntea spate de parca as merge cu frana de mana trasa. imediat ce decuplez 4x4 masina se relaxeaza si totul intra in normal.

daca plec drept cu fata sau cu spatele nu are nimic.

 

 

eu banuiam diferentialul spate, dar cand masina merge in mod automat adica doar tractiune fata, merge perfect.

 

mecanicul a zis ca e cutia de transfer. o sa mai merg si la altii (chiar el a cerut reconstatare)

domnu mecanic mi-a zis ca aceasta cutie de transfer e in fata dupa cutia de viteze asa cu e la multe masini de teren.

cei de la hyundai nu au un specialist pe 4x4, desi vand multe modele cu tractiune integrala.trist.asa e in romania, s-au invatat cu profituri enorme in timp f scurt fara sa ofere calitate.(parerea mea:))

m-am uitat si eu pe sub masina si in fata nu e decat un diferential si in spate e diferential plus cutie de transfer. asa se explica de ce se poate sa fie cutia de transfer.

a nimerit-o el dar doar a nimerit-o fara sa aiba habar de pozitia pieselor pe sub masina.(asta se intampla la sediul central)

eu tot mai sper ca la reconstatare sa fie altceva mai ieftin. cutia de transfer costa cam mult si e si pacat ca dupa 68000 km sa pice.

cred ca urmatoare masina o sa fie nemteasca.eram f multumit de masina si de marca dar sa pice EGRul la 60 mii si cutia de transfer la 70 mii???

ce urmeaza? Sper ca nimic, doar consumabile:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unu: e bine sa stii ce sistem 4x4 ai ca sa stii ce poti sa faci si mai ales ce NU poti sa faci.

Tucson nu are cutie de transfer, deci nu asta e problema.

Problema e ca tu blochezi diferentialul central si atunci intr-o curba rotile fata se invirt mai mult decit cele spate, dar cum diferentialul central e blocat apar tensiuni in transmisie si daca insisti poti sa o distrugi. Exact din acest motiv la viteze de peste 30 de km la ora incepe deblocarea diferentialului, iar la 40 de e deja total deblocat. Tot din acest motiv, atunci cind mergi in linie dreapta nu ai probleme, pentru ca rotile se invirt la fel.

NU ai nici un motiv sa folosesti 4WD-lock in mod normal. Butonul ala e pentru situatii cind ai ramas intepenit, pentru rulaj pe suprafete cu aderenta redusa, etc. in nici un caz pe asfalt. Toate astea sint scrise in manualul masinii, dar cine sa citeasca, e mai usor sa spui ca masina e de cenzurat. :rant:

Cutie de transfer au masinile 4x4 part-time si cu reductor, nu e cazul la Tucson.

 

PS: Si schimba mecanicul, e evident ca tractiunea 4x4 e prea mult pentru el.

PS2: Poti sa iti iei masina nemteasca, daca nu o folosesti cum trebuie o vei distruge si pe aia. In cazul de fata, masina nu are nimic (deocamdata), tu apesi butonul care nu trebuie cind nu trebuie ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai de cand astept sa zic: ASA FACE TOATE !!!

 

Da acum e de bine deoarece - asa cum bine zice si maestrul nicum :fingerup: - 4wlock-ul de care vorbesti nu e ca sa te dai tu mare prin noroaie, gropi, munti si vai cu el apasat ci doar ca sa iesi daca ai ramas undeva intepenit, daca ai gheata sub roti in parcare sau ca sa iesi din zapada ... atat ... preferabil este ca manevrele sa fie scurte si mai ales ca butonul magic sa fie apasat cu masina pe loc dupa ce alte variante de iesire au fost epuizate (inainte / inapoi cu sau fara ESP) imediat dupa trecerea hopului personal il apas din nou neasteptand niciodata sa ajung la 40km/h - adica sa se decupleze singur ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutie de transfer au masinile 4x4 part-time si cu reductor, nu e cazul la Tucson.

Ai sa te miri dar TUCSONUL are cutie de transfer care este lefata de carcasa cutiei de viteze si probabil din acest motiv tu nu o identifici.

Edited by Aztec
Citat inutil! Atentie la ortografie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

So... poate cutia e doar carcasa diferentialului fata sau central.

Al meu e 2WD, si nu m-am bagat pe sub unul 4WD sa vad cum stau lucrurile, dar la acest tip de tractiune cutia de transfer nu isi rostul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

So... poate cutia e doar carcasa diferentialului fata sau central.

Al meu e 2WD, si nu m-am bagat pe sub unul 4WD sa vad cum stau lucrurile, dar la acest tip de tractiune cutia de transfer nu isi rostul.

 

ok.

poate ca nu am fost destul de clar la inceput

cred ca sunt printre putinii care au citit manualul cap-coada. si nu am facut asta cand masina avea o problema cum fac unii...

masina are cutie de transfer in fata lipita de cutia de viteze.

mai are in spate un vasco-cuplaj care este lipit de diferentialu spate.

problema la mine e acest vasco-cuplaj dar nu el in sine ci neste componente gen rulmenti rotite si alte alea. (vasco-cuplajul merge perfect (cuplat-decuplat), doar ca se misca cardanul unde intra in el, pe romaneste nu mai e centrat perfect)

de asta face numai cand plec cu masina in curba atunci can roata de la interior se invarte mai incet decat cea de la exterior - asta e rolul diferentialului :)Asta asa ca sa vedeti ca stiu cum functioneaza un diferential.

cei de la hyundai(primii mecanici nu toti) ziceau ca si tucsonul are dif spate blocabil - habar nu au pe ce lume traiesc.

am fost la alt mecanic tot la sediul central, si de data asta am dat de unul priceput.

prima oara a zis ca e cutia de transfer dar pe urma a zis ca mai bine desfacem sa vedem ce e stricat ca poate e doar unrulment - ceva

este si foarte logic ce zice domnu mecanic.

 

acum sa va explic mai pe larg ce si cum:

 

4x4 blocat plecat fata sau spate - ok (am testat pe distanta f scurta)

4x4 blocat plecat fata sau spate / cu stanga sau dreapta maxim - se blocheaza spatele - ca si cum ar fi frana de mana trasa si nu isi revine cand redresez din stanga sau dreapta in drept. tre sa decuplez 4x4 si atunci se relaxeaza toata masina si merge ok.

doar 4x2 nu face niciun fel de probleme.

e clar ca e intre vasco-cuplaj si dif spate ceva. sper sa fie doar piese gen rulmenti si rotite sa nu trebuiasca sa schimb tot vasco-cuplaju

oricum mecanicu a fost super ok. a zis direct ce are si f logic. stia omu ce e pe sub masina si cum functioneaza.

primul mi-a zis ca e cutia de transfer ...................

ce ii doare pe incompetenti, pt ca ei nu repara nimic ei schimba toate piesele (ca asa e in service :fingerup: )

plus de alta cei de la hyundai nu stiu cum lucreaza un diferentioal si care e diferenta intre dif blocabil si unu simplu.(au fost cativa musterii care nu stiau asta si ziceau ca e normal si ca tucsonelul meu are dif spate blocabil) si mai lucreaza in domeniu auto si nu in vanzari ci in SERVICE :wall:

 

Ai sa te miri dar TUCSONUL are cutie de transfer care este lefata de carcasa cutiei de viteze si probabil din acest motiv tu nu o identifici.

scuze soe1

reply era pt luxcor si nicum :biggrin:

 

va tin la curent.

o s-o duc la reparat prin august - sept

va zic ce a fost si la cat m-a dus....

pana atunci am parcat-o frumusel in curte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x4 blocat plecat fata sau spate - ok (am testat pe distanta f scurta)

4x4 blocat plecat fata sau spate / cu stanga sau dreapta maxim - se blocheaza spatele - ca si cum ar fi frana de mana trasa si nu isi revine cand redresez din stanga sau dreapta in drept. tre sa decuplez 4x4 si atunci se relaxeaza toata masina si merge ok.

doar 4x2 nu face niciun fel de probleme.

 

In acest caz ma tem nu poti rezolva problema asta pe forum si defectul poate fi unul serios.

Tucson-ul 4x4 nu poate merge 4x2, chiar si in linie dreapta o mica parte din putere se duce catre puntea spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde ai informatia ca la Hyundai nu au specialisti pentru 4x4,la ce mecanic ai fost @vali? Problema pe care o prezinti poate fi simpla sau poate fi si complicata , vino in Expozitiei si vedem despre ce este vorba, nu cred ca este ceva deosebit . Este important sa specifici unde si cu cine ai vorbit ,este simplu sa spui ca sunt incompetenti si ai catalogat pe cei de la hyundai . Sa sti ca am reparat destule ,inclusiv rulmenti am pus romanesti si merg foarte bine si azi. Problema este cu simeringul, pentru care nu am gasit unul romanesc identic . Oricum ,cand vi ,am sa-ti explic cum este cu 4x4, si pun pariu ca orice mecanic din Expozitiei va explica ,cum este cu diferentialele ,cutie transfer si cuplaj electromagnetic .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru NELU: nu sunt in masura sa va contest calitatea sau pregatirea profesionala, dar sa nu "stii" limba romana, nu mai vorbim de semnele de punctuatie, e de-a dreptul rusinos !

De unde are informatia nu priveste pe Hyundai Romania, iar ca prestatori de servicii, pe bani destul de frumosi as adauga, nu sunteti in masura sa fiti ofensati, iar dreptul la opinie este unul fundamental. Nu este simplu sa spui ca mecanicii de la Hyundai sunt incompetenti, ci doar trist.

N-as vrea sa intram intr-o polemica (mai ales ca stiu ce vorbesc, in special referitor la limba romana) pentru ca sunt offtopic, fapt pentru care imi cer scuze.

 

Succes.

Edited by turcitubogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate gresesc dar eu stiu ca nu ai voie sa faci asa ceva: "4x4 blocat plecat fata sau spate / cu stanga sau dreapta maxim". Cel putin nu daca suprafata de rulare are aderenta, fiind permis doar pe suprafete alunecoase. Butonul 4x4 Lock la Tucson nu blocheaza diferentialul spate? Pentru ca daca il blocheaza si se vireaza cu el asa este nasol si explica sigur blocarea rotilor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am stiut ca avem ,, cenzura " , chiar rog sa fie acceptate scuzele mele. Eu nu sunt de acord cu minciuni postate,poate de aceea ma intriga unele afirmatii ale unor membrii.Am spus de la primele postari ,postez ca membru(sunt posesor de autoturism Hyundai) ,nu ca reprezentant al service-ului .Pentru @turcitubogdan , crezi ca este deranj mare daca din neatentie si graba,mananc " un 'i'sau nu pun o virgula , am observat si eu dupa ce am postat , dar crede, ca, atunci cand faci mai multe lucruri deodata se poate intampla .

Pentru @vali , vad ca ai masina din 2005 , este posibil sa mai fie in garantie , sfatul meu este sa mergi la service mai repede .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butonul 4x4 Lock la Tucson nu blocheaza diferentialul spate? Pentru ca daca il blocheaza si se vireaza cu el asa este nasol si explica sigur blocarea rotilor...

 

Nu... il blocheaza pe ala central, ceea ce inseamna ca in caz de folosire necorespunzatoare sint transmise tensiuni in ambele punti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde ai informatia ca la Hyundai nu au specialisti pentru 4x4,la ce mecanic ai fost @vali? Problema pe care o prezinti poate fi simpla sau poate fi si complicata , vino in Expozitiei si vedem despre ce este vorba, nu cred ca este ceva deosebit . Este important sa specifici unde si cu cine ai vorbit ,este simplu sa spui ca sunt incompetenti si ai catalogat pe cei de la hyundai . Sa sti ca am reparat destule ,inclusiv rulmenti am pus romanesti si merg foarte bine si azi. Problema este cu simeringul, pentru care nu am gasit unul romanesc identic . Oricum ,cand vi ,am sa-ti explic cum este cu 4x4, si pun pariu ca orice mecanic din Expozitiei va explica ,cum este cu diferentialele ,cutie transfer si cuplaj electromagnetic .

salut

nu o sa dau nume

dar am fost f dezamagit de cativa oameni de la voi.

poate totul a fost amplificat si de faptul ca o masina cu 60 mii km are astfel de probleme.(o masina care noua a costat 27 mii si care a fost intretinuta ca la carte)

oricum sunt cativa oameni care nu se pricep la 4x4 dar vorbesc cu mult avant despre cum funtioneaza 4x4.

mecanicul care a vazut-o ultima oara a fost super ok, la el o sa ma duc s-o verifice si s-o repare.

dupa cum zicea s-ar putea sa fie un rulment si sa nu fie nevoie sa schimb vasco-cuplajul.o veste mai mult decat minunata.

draga Nelu.

are tucsonu diferential spate blocabil?

asta mi-au zis 2 oameni de la voi.

din cate stiu eu nu are.

 

Poate gresesc dar eu stiu ca nu ai voie sa faci asa ceva: "4x4 blocat plecat fata sau spate / cu stanga sau dreapta maxim". Cel putin nu daca suprafata de rulare are aderenta, fiind permis doar pe suprafete alunecoase. Butonul 4x4 Lock la Tucson nu blocheaza diferentialul spate? Pentru ca daca il blocheaza si se vireaza cu el asa este nasol si explica sigur blocarea rotilor...

sal

nu cred ca e o problema daca ai diferentiale fat+spate care se blocheaza (Ex. Nissan Patrol)si faci teste pe suprafata cu aderenta buna.

daca pleci cu ele blocate o sa auzi un scartait de roti daca mergi virat pe sfalt din simplull motiv ca rotile stanga+dreapta se invart cu aceeasi viteza.

am citit asta prin multe reviste de specialitate dar nu pomeneau de o problema ci doar de scartait de roti.

la mine se comporta ca si cum ar fi dif spate blocat.Problema e ca nu isi revine cand indrept rotile si merg drept(parca ar fi frana de mana trasa). Isi revine doar dupa ce decuplez 4x4(vasco-cuplajul).este o treaba mecanica clar intre vasco-cuplaj si dif spate. acum sa vedem ce.

o s-o duc prin august la service la domnu mecanic.nu mai merg cu ea pana nu o repar sa nu se strice ceva mai grav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa merge si a mea, din prima zi, nu este defect. Daca dai cu spatele si virezi, e si mai rau.

Se pare ca blocheaza diferentialul spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai nu stiu ce sa zic. Mai haladuiesc pe forumuri 4x4 si acolo primul lucru spus este nu se vireaza pe aderenta buna cu diferential blocat. Este adevarat ca scartaie rotile dar asta doar pana cedeaza o piesa... Si nu de putine ori a cedat diferentialul prin spargere (ear chiar si un Tuareg pe acolo cu problema asta). Si eu banuiesc ca la Tucson 4x4 Lock blocheaza diferentialul spate, acolo fiind vasco-cuplajul. Este oarecum normal sa nu isi revina ma gandesc din cauza tensiunilor induse de rotile "taraite" in vasco-cuplaj (cand blochezi diferentialul, in cazul unor diferente de turatie intre rotile diffului apar tensiuni in mecanismul de blocare care le forteaza sa se roteasca la fel). Dar asta nu exclude o defectiune. Pana nu desfaci este greu sa isi dea cineva cu parerea. Incearca "http://forum.club4x4.ro/" poate gasesti ceva pe acolo. Bafta cu mecanicii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai masina asta nu are sigur diferentiale blocabile.

ai sa vezi ca trag pe diagonala Ex: st fata cu dreapta spate sau invers daca o urci pe un damb si incrucisezi axele.

pe a mea nu am rupt-o in teren dar am testat-o pe o gramada de nisip in curte.

asta e ce stiu eu. marturisesc ca nu am citit asta intr-un manual. doar reviste si filmulete si ce am vazut la masina mea.

- masina are cutie de transfer in fata langa cutia de viteze (cum zicea un coleg de forum)

- cardanul se invarte mereu(si cand masina merge normatl fara 4x4 blocat) m-am bagat sub masina si am vazut asta.

- cardanul intra in vasco-cuplaj (asta mai cupleaza si spatele in nu stiu ce procent cand pierde aderenta fata sau ma rog o da mereu ceva si in spate nu stiu exact) vasco-cuplajul asta e lipit de dif spate.

- cand blochezi 4x4 ramanae vasco-cuplajul blocat si cupleaza si spatele mereu (cred 50%) pana la viteze de max 40 km/ora.

- dif spate nu se blocheaza sa traga fiecare roata 25%. aia care rupe aderenta ia tot.

- masinile de teren mari au dif spate blocabil din buton . unele au chiar si dif fata blocabil din buton sau din butuc roata fata. la f multe dif blocabile sunt optionale la pachetele off-road.

- am obs ca si pe multe suvuri sund optionale dif spate bloc.

- multe suvuri au si sitemul de control al tractiunii. Atentie asta nu inseamna dif blocabil, ci doar daca roata din stanga spre ex rupe aderenta si o ia la sanatoasa o blocheaza frana si automat se invarte roata din dreapta. asta face sistemul de control al tractinunii.

nu stiu daca informatiile pe care le-am dat sunt corecte 100%. asta e ce stiu eu de 4x4.din reviste :)cum va spuneam.

- uite va dau niste linkuri unde mai puteti sa vedeti ce si cum despre dif bolcabile.mi s-au parut f tari :)

 

Around the Corner 1937 How Differential Steering Works

 

http://arb.com.au/interactive/videos/ aici aveci niste filmulete cu dif blocabil Air Locker de la ARB.

 

===================

cum va spuneam o sa duc masina la mecanicul de la hyundai cred ca prin august si va zic atunci exact ce problema avea.

sper sa fie doar rulmenti sau piese marunte asa cum zivcea si Nelu si sa nu fie piese mai mari si f scumpe.

si mai sper ca la o masina cu doar 60 mii km sa nu mai pice chestii grave, masina fiind intretinuta ca la carte si fara Off-road doar niste zapada prin bucuresti :)

 

weekend placut!

 

Asa merge si a mea, din prima zi, nu este defect. Daca dai cu spatele si virezi, e si mai rau.

Se pare ca blocheaza diferentialul spate.

a mea nu a facut asa la inceput

sigur am testat asta.

asa ziceau si cei din service ca e normal. de aici si supararea mea maxima pe serviceul lor :)

au zis asta pana ce au testat masina si au vazut ca e o neregula acolo.dar pana au testat-o nu acceptau in ruptul capului ca masina se poate sa aiba o problema si ca asta e comportamentul normal.

o merge greu in curbe dar cand redresezi nu ar trebuii sa ramana nimic blocat si sa mearga lin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu banuiesc ca la Tucson 4x4 Lock blocheaza diferentialul spate, acolo fiind vasco-cuplajul.

 

Este blocat diferentialul central. E si logic sa fie asa pentru a distribui puterea intre punti. Daca ai avea diferential blocat pe spate si diferential deschise in rest, toata puterea s-ar duce la rotile din fata si tot intepenit ramii

 

- dif spate nu se blocheaza sa traga fiecare roata 25%. aia care rupe aderenta ia tot.

 

Corect. Asta fix din cauza diferentialelor open.

 

- masinile de teren mari au dif spate blocabil din buton . unele au chiar si dif fata blocabil din buton sau din butuc roata fata. la f multe dif blocabile sunt optionale la pachetele off-road.

 

Confunzi MRL-urile cu diferentialele. In general diferentialul blocabil fata este o optiune de extrem. Un diferential blocat pe fata inseamna o directie foarte dificila. Singura masina cu diferential blocabil pe fata care o stiu eu e Mercedes G, dar cam au fost obligati la asa ceva, deoarece masina are suspensie independenta pe toate rotile si nu punti rigide, deci in teren comportamentul e mediocru chiar si cu toate diferentialale blocate.

Ce ai vazut tu la roata fata cupleaza roata respectiva la planetare. La masinile de teren (Patrol, Jimny, Samurai, etc.) puntea fata e decuplata complet, adica rotile nu sint cuplate la diferentialul fata decit on-demand (in teren). Cu alte cuvinte tractiunea 4x4 este folosita doar cind e nevoie de ea si nu tot timpul, si deci e un mic avantaj la consum. Asta a fost unul din motivele pentru care am preferat un Tucson 2WD (un altul a fost cursa scurta a suspensiei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este blocat diferentialul central. E si logic sa fie asa pentru a distribui puterea intre punti. Daca ai avea diferential blocat pe spate si diferential deschise in rest, toata puterea s-ar duce la rotile din fata si tot intepenit ramii

 

 

 

Corect. Asta fix din cauza diferentialelor open.

 

 

 

Confunzi MRL-urile cu diferentialele. In general diferentialul blocabil fata este o optiune de extrem. Un diferential blocat pe fata inseamna o directie foarte dificila. Singura masina cu diferential blocabil pe fata care o stiu eu e Mercedes G, dar cam au fost obligati la asa ceva, deoarece masina are suspensie independenta pe toate rotile si nu punti rigide, deci in teren comportamentul e mediocru chiar si cu toate diferentialale blocate.

Ce ai vazut tu la roata fata cupleaza roata respectiva la planetare. La masinile de teren (Patrol, Jimny, Samurai, etc.) puntea fata e decuplata complet, adica rotile nu sint cuplate la diferentialul fata decit on-demand (in teren). Cu alte cuvinte tractiunea 4x4 este folosita doar cind e nevoie de ea si nu tot timpul, si deci e un mic avantaj la consum. Asta a fost unul din motivele pentru care am preferat un Tucson 2WD (un altul a fost cursa scurta a suspensiei).

 

salut.

da G-ul are trei butonase pe bord.

eu stiam ca si nissan patrol are levier pt 4x4 H sau L in masina si dif spate din buton. pentru blocarea dif fata trebuiau intoarse jucariile din butucii fata.am vazut intr-o revista romaneasca prin 2005 cred.o sa caut materiale si le postez daca gasesc.(o sa postez si daca gasesc materiale care confirma ce ai zis tu) :)

am cautat acum ceva repede pe net dar nu am prea gasit info de patrol si diferentialele lui. mai caut :)

 

 

 

stiam ca si jeep wrangler rubicon are, si am gasit la ei pe site dovada:http://www.jeep.com/en/2010/wrangler_unlimited/capability/rubicon/

parca si defenderul avea.

jimny are tot levier in masina nu are nimic la roata fata, parca asa am vazut... o sa mai studiez unul pe strada :biggrin:

 

 

 

seara faina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut.

da G-ul are trei butonase pe bord.

eu stiam ca si nissan patrol are levier pt 4x4 H sau L in masina si dif spate din buton. pentru blocarea dif fata trebuiau intoarse jucariile din butucii fata.

 

Again... Actionind acele MRL-uri manuale nu faci altceva decit sa cuplezi roata la planetara. Diferentialul NU se blocheaza de acolo.

 

parca si defenderul avea.

 

Defenderul are 4x4 permanent, deci are 3 diferentiale.

 

jimny are tot levier in masina nu are nimic la roata fata, parca asa am vazut... o sa mai studiez unul pe strada :biggrin:

 

Jimny are MRL-uri automate actionate pneumatic. Daca ai chef de studii, pot sa ti-l arat pe al meu :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Again... Actionind acele MRL-uri manuale nu faci altceva decit sa cuplezi roata la planetara. Diferentialul NU se blocheaza de acolo.

 

 

 

Defenderul are 4x4 permanent, deci are 3 diferentiale.

 

 

 

Jimny are MRL-uri automate actionate pneumatic. Daca ai chef de studii, pot sa ti-l arat pe al meu :wink:

 

ok multam de info

mai studiez problema si revin :)

 

Este blocat diferentialul central. E si logic sa fie asa pentru a distribui puterea intre punti. Daca ai avea diferential blocat pe spate si diferential deschise in rest, toata puterea s-ar duce la rotile din fata si tot intepenit ramii

 

 

 

Corect. Asta fix din cauza diferentialelor open.

 

 

 

Confunzi MRL-urile cu diferentialele. In general diferentialul blocabil fata este o optiune de extrem. Un diferential blocat pe fata inseamna o directie foarte dificila. Singura masina cu diferential blocabil pe fata care o stiu eu e Mercedes G, dar cam au fost obligati la asa ceva, deoarece masina are suspensie independenta pe toate rotile si nu punti rigide, deci in teren comportamentul e mediocru chiar si cu toate diferentialale blocate.

Ce ai vazut tu la roata fata cupleaza roata respectiva la planetare. La masinile de teren (Patrol, Jimny, Samurai, etc.) puntea fata e decuplata complet, adica rotile nu sint cuplate la diferentialul fata decit on-demand (in teren). Cu alte cuvinte tractiunea 4x4 este folosita doar cind e nevoie de ea si nu tot timpul, si deci e un mic avantaj la consum. Asta a fost unul din motivele pentru care am preferat un Tucson 2WD (un altul a fost cursa scurta a suspensiei).

 

 

sal am vazut ceva printre randuri si mi-am adus aminte de un filmulet:

se vede clar ca G-ul are punti rigide. pe la minutul 2:06

se vad 2 punti cu dif lor si ceva alb la mijloc care cred ca e cutia de transfer. cutia asta de transfer are si rol de dif central blocabil? :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal am vazut ceva printre randuri si mi-am adus aminte de un filmulet:

se vede clar ca G-ul are punti rigide. pe la minutul 2:06

se vad 2 punti cu dif lor si ceva alb la mijloc care cred ca e cutia de transfer. cutia asta de transfer are si rol de dif central blocabil? :hmm:

 

Punti rigide la W460 si W461. W463 are suspensie independenta si 4x4 permanent.

Cutia de transfer poti sa o vezi ca pe un diferential blocat permanent. Rolul ei e sa trimita puterea catre una sau catre doua punti si sa schimbe raportul de transmisie (reductor).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai oameni buni, numai bateti campii!

Tucsonul are ceva blocabil, numiti-l cum vreti, dar blocheaza chiar diferentialul spate. Moment in care cele doua roti spate se invart solidar si e normal sa nu poti vira. Si raman blocate, datorita tensiunilor ce se creaza in mecanism, pana la deblocare. Din acest motiv, in manual se spune clar ca "NU se actioneaza butonul 4x4 decat pe suprafete fara aderenta".

Vali, stai linistit, masina ta NU are nici un defect.

SI pentru cine se oboseste sa caute, uite ca s-a mai discutat demult aici

Edited by danco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi forumisti,

Tucsonul nu are diferential blocabil pe spate! Cuplajul interaxial blocheaza doar distributia intre punti in raport fix. In modul normal trage doar fata si cuplajul da catre spate doar in caz de pierdere a aderentei.

Nu se recomanda sa virezi cu cuplajul blocat nu pentru ca rotile din spate sunt legate solidar, ci pentru ca sunt diferente de rotatie intre rotile din fata si din spate care duc la tensiuni in transmisie.

Ar fi fost frumos ca Tucsonul sa aiba diferential spate blocabil ... daca ramineai suspendat pe o roata din spate puteai sa iesi ...dar in realitate daca te suspenzi, ramai suspendat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tucsonul are ceva blocabil, numiti-l cum vreti, dar blocheaza chiar diferentialul spate.

 

Blocheaza diferentialul central. Daca ti-ar bloca spatele fara sa-ti blocheze centralul nu te-ar ajuta cu nimic pentru ca rotile spate ar avea aderenta mai buna din cauza diferentialului blocat, dar diferentialul central si cel fata ar fi in continuare deschise, deci puterea se duce tot la rotile din fata si nu te ajuta cu nimic.

 

Ar fi fost frumos ca Tucsonul sa aiba diferential spate blocabil ... daca ramineai suspendat pe o roata din spate puteai sa iesi ...dar in realitate daca te suspenzi, ramai suspendat.

 

Ar fi frumos, cu conditia sa fie ceva mai "mult" diferential. Mie unul mi se pare mic la dimensiunile masinii. L-au facut asa mic pentru ca l-au gindit sa fie folosit ocazional, nu permanent. Mai am o masina care trage cu spatele si diferentialul spate e muuult mai mare, in conditiile in care puterea motorului e aproape la jumatate fata de Tucson.

Edited by nicum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draga Nicum,

nu vreau sa par insistent dar Tucsonul nu are diferential central. Are doar un ambreiaj (cuplaj) central multidisc care transmite o parte din cuplu (antreneaza) si diferentialul spate daca rotile din fata pierd aderenta si care se poate bloca total de la butonul Lock.

Cu bine,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...