Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
marius.zadara

Mentenanta culise etrieri, placute si disc frana

Recommended Posts

Lovindu-ma si pe mine (in moalele capului) problema am gasit o "alifie" specializata: ATE Plastitube 75 ml = 25 lei (de la UNIX.ro)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Am constatat un scartait provenind din spate (din tamburi) la eliberarea pedalei de frana.. Dupa ce am desfacut tamburii am observat ca undeva freaca fier pe fier generand acel scartait.

Cu ce pasta/ gresant as putea sa dau acolo? Am dat cu putina vaselina dar in cativa km s-a dus si a inceput iar sa scartaie.

 

Lovindu-ma si pe mine (in moalele capului) problema am gasit o "alifie" specializata: ATE Plastitube 75 ml = 25 lei (de la UNIX.ro)

 

Scuze, dar nu inteleg pentru ce este acest ATE Plastitube. Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unsoare pt sistem frinare (pt culise etrieri, pt eliminare scirtiit placute, gresare ghidaje placute, etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca e ceea ce mi-ar trebui si mie pt scartaitu din tamburi...

Poti sa-mi spui te rog de unde l-ai cumparat?

Edited by andreistef4n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scris de unde in postul de mai sus: Unix.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma cam roade o intrebare!

recent am facut o mentenanta cum scrie aici. am citit tot topicul dar tot nu m-am lamurit.

intrebarea este: la accentul diesel, culisa cu garnitura de cauciuc in capat se pune sus sau jos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

am zis ca am citit tot topicul, am citit si postarea lui @dino!

totusi, nelamurirea persista pt ca sunt multi posesori de accent care au postat in topicul respectiv si ale caror pareri sunt confuze sau contradictorii.

la mine, de exemplu, culisele cu garnitura de cauciuc la varf au fost montate intotdeauna, in service hyundai, in partea de sus a etrierului.

@dino spune ca la el sunt jos (si am toata increderea ca asa este), @mihai-s spune ca in microcat apar ca fiind tot jos, altii spun ca sus,

asadar... unde se monteaza, sus sau jos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la culise etrieri.

Astazi am fost la un service sa-mi verifice roata fata ca incalzea mai mult ca cealalta.I-am pus sa-mi greseze culisele de etrieri si cind il scoate pe cel de sus, ce sa vezi, dracia dracului, zice mecanicul ca este putin strimb ... Ma uit si eu la el si intradevar pare putin strimb, dar vin si intreb, cum draqu s-a strimbat daca culiseaza in corpul etrierului?

Unul nou costa 96 lei!!!!! Un "cuisor" de 4-5 cm lungime si gros de 5 mm sa fie la pret ca cel de Ferrari? :wub:

Ceva pareri si sfaturi, eventual de unde sa comand sau sa verific pretul ar fi fff binevenite!Multumesc! :leghump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.epiesa.ro/piese-etrier-hyundai-accent-limuzina-mc-1.5-crdi-gls/19907/subcat-10906/

 

De aici am cumparat si eu pentru o Toyota RAV4 si aveau doar un set. In rest nu am gasit nicaieri in toata tara, cred ca am cautat prin magazine si on-line o saptamana.

 

Ar mai fi o varianta la dezmembrari, eu de exemplu am cumparat 2 etriere pentru un pistonas, eu as putea sa-ti dau o culisa dar sunt din Mures si acuma de fapt sunt in Italia. Deci mai cauta pe cineva ca mine mai apropiat de tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ca materialul e slab; fie s-a decalit, fie a fost slab din fabricatie (oriunde ar fi fost fabricat). Daca exista si un joc mai mare decat normal (suport etrier uzat), aia e ... lipseste doar o frana mai hotarata. Poate a fost prost dimensionat, ce mai conteaza ? Am mai auzit si pe la altii de problema asta.

Pretul e de pret cam la toate modelele Hyundai. N-ai altceva de facut decat sa incerci pe la mai multe magazine (on-line sau nu) si sa speri ca il vei gasi cu 10-20 lei mai ieftin (sau mai mult) daca ai noroc.

Mai exista varianta after-market care cred ca ar fi mai ieftine, dar si calitatea lor ar putea fi mai slaba decat a celor originale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

culisele se pot indoii din cauza jantelor si anvelopelor supradimensionate, si din cauza gropilor mari luate in timpul franarii.

Un set de culise de tico, costa in jur de 80 ron, iar 2 culise de fiat punto costa 260ron.

Acum daca ti se pare mult 96 ron pt o culisa, recomand sa mai cauti si alte preturi pe la (radacini piese hyundai, King auto, HPR Buzau, Import piese korea etc....)

Daca gasesti ceva interesant, da de veste.

Edited by Muratu

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.epiesa.ro/piese-etrier-hyundai-accent-limuzina-mc-1.5-crdi-gls/19907/subcat-10906/

 

De aici am cumparat si eu pentru o Toyota RAV4 si aveau doar un set. In rest nu am gasit nicaieri in toata tara, cred ca am cautat prin magazine si on-line o saptamana.

 

Ar mai fi o varianta la dezmembrari, eu de exemplu am cumparat 2 etriere pentru un pistonas, eu as putea sa-ti dau o culisa dar sunt din Mures si acuma de fapt sunt in Italia. Deci mai cauta pe cineva ca mine mai apropiat de tine.

Pe site-ul acela am cautat si eu si nu au.

Multumesc pt intentie!

 

culisele se pot indoii din cauza jantelor si anvelopelor supradimensionate, si din cauza gropilor mari luate in timpul franarii.

Un set de culise de tico, costa in jur de 80 ron, iar 2 culise de fiat punto costa 260ron.

Acum daca ti se pare mult 96 ron pt o culisa, recomand sa mai cauti si alte preturi pe la (radacini piese hyundai, King auto, HPR Buzau, Import piese korea etc....)

Daca gasesti ceva interesant, da de veste.

Acum nu vreau sa par meschin pt 96 lei dar asa mi s-a parut, scump, o "bucatica", colea, de fier.O sa mai caut si pe la magazinele recomandate de tine.Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca "o bucatica de fier" costa atat, stai sa vezi cat costa "o bucatica de cauciuc" !!! De curiozitate, poti sa intrebi pe la aceleasi magazine ce pret au burdufele culiselor (protectia impotriva mizeriei). Da' ai grija cand intrebi sa stai pe un scaun ca s-ar putea sa te ia ameteala :_tease: .

 

 

P.S.

Am uitat un lucru important: daca acea culisa de care ai nevoie este prevazuta la varf cu o garnitura de cauciuc, ai grija sa le precizezi celor de la magazin daca vrei sau nu vrei si acea garnitura. De exemplu la I30 ea vine impreuna cu axul (asta o spun in cunostinta de cauza) pe cand la Coupe s-ar parea ca vine separat ???!!!???

 

Coupe fata.bmp

Coupe spate.bmp

I30 fata.bmp

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt informatia foarte utila pe care mi-ai dat-o!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara a face reclama, mai jos este o oferta privind culisele si burdufurile pentru Accent-ul meu:

 

Accent-culise, burdufuri.jpg

 

Pentru ca voi inlocui discuri, placute, saboti si cabluri de frana, ma gandeam sa le inlocuiesc si pe-astea, sa stiu treaba facuta cum trebuie. Insa pe ansamblu lui, pretul este destul de prohibitiv, desi nu este magazin de reprezentanta, asa ca le voi inlocui doar care prezinta uzura accent-uata in opinia mesterului.

 

PS: Pretul de mai sus reprezinta cam cat este un set complet (fata+spate) de discuri marca Bosch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

In primul rand, maxime multumiri Domnului Marius! Citind tutorialul dvs., am capatat incredere sa imi fac singur schimbarea placutelor de frana pt i30-ul meu.

 

Schimbarea pe fata am facut-o, totul e ok, franele merg mult mai bine. Problema este ca, din cate stiam eu, pistonul din spate (tot frane pe disc) trebuie ROTIT pt a fi impins in interior - si de aceea nu am desfacut ansamblul franei pe spate.

Imi poate confirma cineva

1) daca ce stiu eu e corect si pistonul trebuie rotit

2) daca rotirea se poate face fara o scula speciala (si daca da, cum)

3) daca frana de mana (care la mine aproape ca nu mai tine deloc) actioneaza prin aceleasi placute pe disc, sau printr-un sistem tip tambur (am vazut si astfel de sisteme "combinate")

 

Multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Nu, nu se impune rotirea pistonului.

2) Din moment ce nu se roteste, impingerea se poate face cu o presa gen "Dacia 1300", sau chiar cu mana, fara vreo scula (merge usor).

3) Saboti/tambur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva la ce temperatura poate ajunge o frana pe tambur? - In conditii normale de mers (in oras).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspunsul variaza in functie de exploatare, frecventa franarii etc. Nu cred ca cineva iti poate raspunde precis la intrebarea asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca a decolat si aterizeaza, altfel nu prea vad cum ajunge la temperstura aia. Ca ex., eu lucrez mult cu cauciuc NR si CR si ambele vulcanizeaza la aprox 150 de grade, iti poti imagina ce s-ar intampla cu anvelopele? S-ar topi imediat, deci temp indicata de tine este imposibil de atins.

Edited by Cristifull

Share this post


Link to post
Share on other sites

500 grade mi se pare si mie mult, dar nu exclud totusi o temperatura inalta caci spre deoasebire de placutele de frana, sabotul are o suprafata mai mare de contact, iar asta se traduce printr-o frecare mai mare, deci temperatura mai inalta. Cu atat e mai inalta cu cat tamburul fiind un sistem inchis, fara legatura cu exteriorul, nu este "aerisit", nu intra in contact cu aerul si deci nu prea are cum sa se raceasca "natural". E adevarat ca nici placutele nu prea stau la umbra de la caldurile astea, dar totusi mai prind o adiere de vant, dar sabotul nu. Un minim de 250 grade tot il suspectez, daca va ganditi bine doar asfaltul degaja minim 60 grade C, cu se mai aduna de la franari, stat la semafor, etc ... Se poate afla temperatura cu un pistol special, non-contact, daca nu ma insel pe baza de infra-rosu, de genul celor care au mai aparut la TV in ultimele zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, pot sa ma bag si eu in seama chiar daca am o Kia Rio si este c-am aceeasi masina cu Hyundai Accent? Am si eu aceeasi problema,zdrangane etrierii la gropi.Am dat jos etrierii, am scos afara culisele,curatate, unse cu vaselina speciala care ar rezista pana la 300 grade, ceva de la Febi Bisteinm, puse la loc si zdrangane in continuare.Am vazut pe forumul Toyota la o Avensis ca tot asa i-i zdranganeau etrierii si au rezolvat problema prin montarea unui arc in genul cum are Loganul.Incarca aici o poza ca sa vedeti c-am despre ce este vorba,

0zIiyw.jpg[/img]

E vorba de sarma aceea de pe etrier si suport etrier,nu imi dau seama daca la noi se poate monta arcu asta. Credeti ca s-ar puytea monta si la noi? in poza este discul de la o Toyota Avensis care la fel se plangea pe forumul Toyota ca-i zdrangane etrierul si a rezolvat-o prin montarea acelui arc de la un passat din 2006.

Edited by xenonalbastru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...