Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
giovanotti

Amortizoare

Recommended Posts

si eu am KYB de 4 ani si sunt inca pe baricade!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferentele sunt sesizabile chiar la proba cu mana goala, sunt moi ca asa au fost gandite. Ca sunt mai fiabile fata de cele "originale" e alta discutie.

Pentru cei curiosi ofer un test comparativ pentru amortizoarele de spate ale Accent-ului MC. Astea sunt mai usor de inlocuit.

Am disponibile 3 tipuri Mando, Sachs si Monroe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ajuns si Accentul meu la 90.000 km si m-am hotarat ca in primavara sa ii fac cadou 4 amortizoare KYB, avand in vedere ca cele de pe fata le-am schimbat la 45.000 cu Mando, iar cele de pe spate nu le-am schimbat niciodata si sunt curse bine amandoua de ceva vreme. Asa ca va intreb ce anume trebuie schimbat cu fericita ocazie in afara de amortizoarele proriu-zise.

Din cate imi amintesc, atunci cand le-am schimbat pe fata am schimbat si flansele, dar cred ca atat. Avand in vedere ca schimb si fabricantul amortizoarelor cred ca ar fi indicat sa schimb si tot ce mai e pe acolo, dar problema e ca nu stiu exact ce mai e pe acolo in afara de flansele alea de pe fata si protectiile de praf. Am citit tot aici depre existenta unor flanse si pe spate si de niste limitatoare, dar, sincer sa fiu, nu ma pricep deloc.

Asa ca am rugamintea, daca poate vreun coleg amabil si trecut prin acest schimb, sa spuna aici exact ce trebuie/poate fi schimbat pe ambele punti, ca sa fie totul la un loc.

Si o alta problema: din cate am vazut eu, de la KYB nu am gasit decat amortizoarele, nu si flanse sau alte elemente. E vreo problema daca se folosesc piese de la diversi fabricanti, respectiv amortizoare KYB si flanse si protectii de praf originale?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. În primăvara lui 2015 am trecut și eu pe KYB-uri. :) Piesele aferente amortizoarelor le-am luat originale. Adică: flașă stânga, flanșă dreapta (au coduri diferite), rulmenți pentru flanșe - 2 bucăți, protecții praf pentru față și pentru spate și opritoarele spate. Uite, postasem o poză cu comanda, cu câteva pagini în urmă:

 

PS: Mulți kilometri frumoși pe viitor! Și al meu mai are puțin și ajunge la 90k. :D

PS2: Acum am văzut că opritoarele spate nu apar pe listă. Eram indecis atunci. :) Dar ia-le, să știi o treabă.

post-12281-0-03408200-1452941159_thumb.jpg

Edited by Sergiu Gh.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat si eu amortizoarele originale de la Accent cu KYB. Au fost achizionate acum trei zile de la King Auto la pretul de 185 bucata

Unul dintre cele vechi era curs. Cred ca celalalt mai este bun. Daca are cineva nevoie de cel bun sa ma anunte...trebuie doar sa se deplaseze sa-l ia.

 

post-33303-0-09161400-1454770172_thumb.jpg

Edited by pringles

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate, au avut stantate initialele "MADE IN....." ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai evident ca despre cele noi discutam, despre cele vechi avem deja o enciclopedie plina ochi de informatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am citit topicul si nu mi-am dat interesul sa citesc 80 de pagini pentru niste amarate de amortizoare. Nu mi-a trecut prin cap sa ma uit la tara de provenienta. Are importanta tara de provenienta? Daca scrie pe cutie, te pot ajuta ( cutiile cu vechile amortizoare au ramas la mine)...altfel la primavara cand o sa schimbe rotile. Pustiul si le-a cumparat, eu le-am schimbat repede..nu am stat sa dau importanta la detalii. Eram obosit in acea zi...am pierdut somnul de noapte cu butonatul tv-ului.

Cert este ca am ramas placut impresionat de noile amortizoare. Au disparut toate ciudateniile de zgomote de pe spate.

Edited by pringles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, felicitari pentru noile achizitii, iti doresc cu sinceritate cat mai multi Km, pana la revenirea simptomelor initiale.

 

o mica paranteza:

Pentru cei obositi propun sa se inaugureze o noua rubrica in forum, o sa cer acceptul moderatorului.

O sa se intituleze: {Ce am mai "to do" la TuTu}, util pentru cei "plictisiti" care din cand in cand mai "semnalizeaza", pardon, posteaza cu ce au mai potcovit masina din dotare.

Fara concluzii, fara impresii, dar asa de "ki-ki" (a se citi chi-chi), ca a mai facut ceva la masina, un fel de bi-bip.

 

Revenind la ideea principala, exista probabilitatea se te fi chinuit de pomana sa achizitionezi amortizoare de marca, pentru ca difera doar ambalajul, piesele in sine sunt identice cu cele initiale.

In concluzie e bine sa lamurim daca merita sau nu efortul financiar de a achizitiona o anumita MARCA, atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu stiu daca mai are rost sa-mi bat capul ca sa-ti raspund. Aveam o gramada de lucruri sa scriu despre amortizoare, dar tu nu meriti nici Buna-Ziua sa-ti dea omu'.

Daca tu crezi ca cei de King Auto m-au pacalit cu amortizoarele inseamna ca-i faci hoti sau excroci. Mi-au oferit toate variantele de amortizoare care le aveau sau care putea sa mi le aduca. Pentru mine au fost niste oameni foarte draguti, transparenti la maxim si cu mult bun simt. Amortizoarele KYB erau mult mai ieftine decat cele originale, erau in ambalajul original si aveau pe ele poansonate foarte adanc sigla KYB. Nu mi se pare ca m-a pacalit nimeni cu nimic si nici nu-i prima data cand cumpar ceva de la ei.

In al doilea rand:

Amortizoarele sunt trecute la consumabile. La drumurile noastre se distrug foarte repede. Daca tin si astea noi 40.000 de km le spun sarut-mana. Iar daca pentru tine reprezinta un efort financiar sa cumperi doua amortizoare cu 360 lei eu zic sa vinzi masina si s-o iei per pedes. Scapi de efortul financiar si de frica ca vei fi inselat de vanzatorii de piese. Iti faci un bine...crede-ma!

Referitor la "starea" mea!? Te rog sa te abtii de la comentarii inutile si fara rost ca data viitoare nu te mai iau pe ocolite, cum am facut acum! Plus ca Maria-Ta nu trebuie sa fie interesata de Domnia-Mea atata timp cat nici Domnia-Mea nu este interesata de Maria-Ta! Fi mai activ pe forum, citeste toate topicurile si ai sa intelegi "starea" mea.....daca tot te intereseaza viata altor useri sau colegi.

Imi pare rau ca m-am deranjat sa-ti scriu si acum si data trecuta! Promit ca data viitoare sa-ti dau ignore.

Sper ca ai inteles ce am vrut sa-ti comunic....

Haidi...Pa..."simpaticule"!

Edited by pringles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inlocuit la 90 000 km, amortizoarele spate cu care a venit din fabrica un Accent 2006, cu Kyb (Made in Japan) care au tinut (excelent) 135 000 km, facuti pe toate categoriile de drum din Romania si Bulgaria. Pe aceeasi masina, pe fata, amortizoarele Mobis puse la 60 000 km, au tinut 165 000 km. Acum le-am schimbat pe toate cu Kyb fabricate in... Europa. Pe un Accent din 2009, am pus Kyb facute in Spania si sunt departe de calitatea japonezelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are cineva nevoie de cel bun sa ma anunte...trebuie doar sa se deplaseze sa-l ia.

Offtopic;

Nu mai este valabil. Amortizoarele s-au dus catre un user de pe acest forum.

Edited by pringles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

A venit momentul sa schimb si eu super-amotizoarele de pe spate. Nu sunt curse, doar ca au un dans-de-balans de imi vine sa caut Cotele Apelor Dunarii doar pentru informare, de fiecare data cand gasesc un drum virajat. Sa fiu sincer, nu am stat sa citesc toate 82 de pagini, pentru ca timp. Doar ultimele vreo 4.

Deci va rog sa nu dati cu pietre ca mai intreb ce probabil s-a mai intrebat de sute de ori: ce marca de amortizoare sa aleg astfel incat sa nu mai fie vapor? Exclus cele de Logan sau suspensii sport. Vreau unele dedicate, dar mai dure. "Ezicsta" asa ceva? Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, merci de răspuns. Dar cum sunt? Mai dure decât cele originale? Și încă o întrebare (poate chiar stupida): "Kayaba" = "KYB"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact kyb este kayaba. Sunt puțin mai dure ca cele originale și masina este mai inchegata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exclus cele de Logan sau suspensii sport. Vreau unele dedicate, dar mai dure. "Ezicsta" asa ceva? Merci.

De ce "exclus" ? Eu am Monroe pt Logan pe spate + bucsele asimetrice ale lui @alexlaur si nu-mi simt imaginea cu nimic patata, ba din contra. Atata timp cat isi fac treaba, nu vad care e problema. Plus ca fiind si de Logan, le gasesc mai usor si poate chiar la un pret mai bun. Exista insa si Monroe dedicate Accent-ului, recent aparute inclusiv pentru puntea fata, desi pentru aceasta punte nu te incurajez sa ti le inlocui singur - pe spate mai merge cum mai merge, desi nici acolo nu scapi de atentie si lucru curat si ingrijit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Exclus" pentru ca vreau sa fie dedicate. Cunosc amortizoarele de Logan, sunt chiar ok, insa bucsele modificate nu sunt pentru mine. Nu te leza inutil, nu am spus ca aceia care aleg varianta asta ar trebui sa aiba imaginea patata. E ca si cum ti-as spune ca eu as vrea sa imi vopsesc masina in orice culoare, dar nu verde. E pentru ca nu vreau verde, nu ca tu ai masina verde si e o rusine sa ai masina verde.

Cu Monroe pe spate, nu stiu, am intrebat aici, in ideea ca poate cineva imi poate spune cum se comporta fiecare. Sunt deschis la sugestii referitor la diversele marci, data fiind variile experiente ale colegilor. Chiar as vrea sa imi spuna cineva cum sunt Monroe pe spate. Cum se simt, mai exact.

Cat priveste schimbatul, ma bag sa fac multe lucruri singur la masina, dar la trenul de rulare nu ma bag. Deci nu le voi inlocui singur, ci intr-un service.

Edited by Alex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Cat priveste schimbatul, ma bag sa fac multe lucruri singur la masina, dar la trenul de rulare nu ma bag. Deci nu le voi inlocui singur, ci intr-un service.

Din componentele trenului de rulare fac parte si rotile. Asa ca daca faci vreodata pana....sa chemi platforma.

Sa trecem ontopic:

Se suspenda masina de punte, se da roata spate jos si se desfac trei suruburi. Unul care prinde amortizorul de punte si doua care il tin legate de oala si se afla sub aripa spate. Foare la ureche ..nu ai ce sa strici pe acolo si nu se modifica nici un unghi la puntea spate!

Curatat bine de mizerie, vaselina la greu, transferat tamponul de pe cel vechi pe cel nou (iti trebuie o fixa parca de 17 si un imbus) si pus la loc.

Dupa ceas....toata treaba nu dureaza mai mult de 15-20 minute de roata.

Nu mai umfla buzunarele aiurea la altii pentru o treaba care poti s-o faci si singur... fara nici o bataie de cap.

Daca stai pe roze cu money si nu ai ce sa faci cu ei....du-te la service.

Pe fata este mai complicat. Acolo chiar nu te sfatuiesc sa te bagi!

Spor.

Edited by pringles

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Exclus" pentru ca vreau sa fie dedicate. Cunosc amortizoarele de Logan, sunt chiar ok, insa bucsele modificate nu sunt pentru mine.

Cu Monroe pe spate, nu stiu, am intrebat aici, in ideea ca poate cineva imi poate spune cum se comporta fiecare.

Nu ma simt lezat chiar deloc, este alegerea fiecaruia la urma urmei. Cum spunea insa si @alexlaur la un moment dat, amortizoarele aftermarket respecta in mare "reteta" originala, cu mica-mare diferenta ca rezista mai mult decat cele originale. In rest, sunt tot pe-acolo, aceeasi duritate, etc. Unii dintre colegi au spus ca desi dupa "reteta" orginala, ar fi totusi mai dure, altii nu au zis lucrul asta, asa ca ti-as putea spune despre cele de Logan mai multe, dar ai zis chiar tu: "sunt chiar ok". Cred ca ma apropii de 35.000 km cu Monroe pe spate si sunt aproape ca in prima zi. Au rezistat atat la +300 kg/puntea spate, dar si la mers pe Transalpina si nimeni n-a dat cu capul de plafon s-au sa-i fi intrat ... in ... N-au curs deloc. Singurul lucru pe care i le reprosez este ca li s-a luat abitpildul de pe el, dar e cea mai mica si singura dintre probleme. Toti colegii insa iti vor spune ca nu au probleme cu amortizoarele alese de ei, fiindca indiferent de marca pe care o vei alege, vei schimba cu totul comportamentul masinii, si asta in bine. N-am auzit pe nimeni sa revina la amortizoarele originale dupa un set aftermarket, asa ca poti alege linistit oricare varianta.

 

De bucsi sincer am si uitat, chiar nu ma deranjeaza si in plus nu sunt modificate, o singura varianta a scos @alexlaur si a fost suficient, fiind cea castigatoare. Daca mai sunt si alte variante, chiar nu stiu, eu le am pe cele originale (asimetrice) de care m-am bucurat enorm pe curbele Dealului Negru sau pe Transalpina - nu ii spune totusi sotiei, ramane intre noi ;)

 

A nu se intelege ca am vreun beneficiu de pe urma acestei "campanii" pro-Monroe. Eu-s multumit si voi continua cu aceeasi marca.

 

@pringles, socoteala de acasa uneori nu se potriveste cu cea din targ. De obicei problemele simple dau cele mai mari batai de cap si indiferent ca e vorba de schimbarea unui bec sau a distributiei, toate situatiile trebuiesc tratate cu maxima raspundere, mai ales cand sunt facute in regie proprie - fiindca in acest context, nu mai poti da vina pe nimeni altcineva, cum ai fi putut face in service. Ca sa fie treaba treaba, as mai adauga o cheie dinamometrica si o cateva pene la roti, dar cine mai e interesat de aspectul calitatii si sigurantei ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mariusica..eu nu am stat sa dau detalii...gen in ce parte se deface sau strange un surub. Eu i-am spus lucrurile importante.. Sau trebuia sa-i spun ca nu cumva sa ridice masina pe partea dreapta si sa dea roata stanga jos?

I-am indicat ca se poate face si acasa treaba asta. Se poate strange amortizorul si omeneste la mana...nu-i trebuie neaparat o cheie dinamometrica. Stai tu linistit ca nici ce-i de la service nu strange fiecare surub la cuplu indicat in cartea tehnica. Este prea greu pentru un mecanic sa citeasca o carte tehnica...asta daca stie sa citeasca!

Iar cu tras-ul la raspundere sau dat-ul vinei pe altcineva? Interesanta idee...

Vreau sa te intreb ceva...daca s-a intepenit vreun surub si se rupe la desfacere este de vina mecanicul care incearca sa-l desfaca sau surubul ca s-a intepenit? Pe cine arunci vina?

Edited by pringles
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...