mihaib32nfs 24 Posted September 10, 2015 ai cerut tu testul?si daca nu cat a costa? Quote Share this post Link to post
DeKny 0 Posted September 10, 2015 ai cerut tu testul?si daca nu cat a costa?Eu am cerut testul cand i-am facut ITP-ul si a costat 30 de lei la statia ITP. Mi-au dat o hartie si am mers cu ea la service la Mecatronics in Sibiu. Am facut si eu test de amortizoare spate.Pe spate sub 50%. Pe fatza sunt ok.Sunt mai bune amortizoarele pe fatza decat cele de pe spate?Mi le schimba pe garantie la DAB. MAsina are 1 an si 12000 km. Mi se pare curios sa pice niste amortizoare dupa 12000 km.Dupa ce le-ati schimbat cat a aratat testul? Pe fata testul meu era peste 85% si masina avea aprox 30.000 KM. Nu mi se pare nici mie normal ca au trebuit schimbate dar poate conteaza si faptul ca avem multe denivelari pe drumuri si Elantra are puntea spate semirigida. Nu am mai facut inca un test dupa ce le-am schimbat, dar pe acelasi drum pe care simteam ca ii "fuge fundul" nu am mai avut aceasta problema dupa schimb. Intentionez sa mai fac un test la urmatorul ITP, asta daca nu simt iar ca "fuge" caz in care ii fac un test mai repede. Daca la urmatorul test iasa tot sub 50% merg din nou la service si ii pun sa le schimbe... pana mai e in garantie Dupa garantie voi cumpara eu ce amortizoare consider ca vor fi mai OK pe piata la vremea respectiva. Numai bine! Quote Share this post Link to post
Marius Viorel 1 Posted October 8, 2015 Rog colegii care au montat amortizoare Monroe de Accent pe masina sau/si Boge sa ne spuna o parere deoarece despre acestea nu stim prea multe. Pana in prezent s-a tot discutat doar de amortizoare Sachs Super Touring, Kayaba Excel G sau de cele OE (Mando sau/si Maysan). In cazul in care exista colegi care au achizitionat amortizoare sport de la firmele de tuning ( Koni, Exelixis etc) ar fi interesanta si parerea acestora. Quote Share this post Link to post
marius.zadara 170 Posted October 8, 2015 Iti pot raspunde eu la intrebari (in masura cunoasterii / priceperii), avand pe puntea spate Monroe montate de vreo 2 ani. Nu s-a schimbat cu nimic comportamentul fata de momentul montarii (eu le-am pus), ba chiar de curand am fost placut surprins de ele cand am bagat vreo 2oo kg in portbagaj + persoane in spate. Quote Share this post Link to post
Marius Viorel 1 Posted October 8, 2015 Amortizoarele la care faci referire sunt dedicate pentru Accent sau sunt cele de Logan adaptate cu bucsi ? Quote Share this post Link to post
marius.zadara 170 Posted October 9, 2015 Pe vremea cand le-am montat eu, nu existau de la Monroe pentru Accent, asa ca sunt pentru Logan cu bucsi asimetrice dupa schita lui @alexlaur. Acum Monroe s-a mai desteptat si a auzit de Accent, asa ca nu doar produce amortizoare spate dedicate pentru Accent, ci si chiar pentru fata, ceea ce era un vis care a devenit realitate. Urmatorul set va fi tot de la Monroe, insa complet, nu doar spate si cel mai probabil fara bucsi, nu ca nu si-ar face treaba sau nu mi-ar place, ci pentru ca nu s-ar mai potrivi. Quote Share this post Link to post
Marius Viorel 1 Posted October 9, 2015 Amortizoare sport de la firmele de tuning nu a montat nimeni pe Accent ? Quote Share this post Link to post
marius.zadara 170 Posted October 10, 2015 Poti pune si amortizoare pe baza de dilitiu ca tot nu vei avea vreun castig atata timp cat suspensia este gandita in modul in care a fost gandita, dupa mine unul deficitar. Tot ce vei castiga este doar o coborare a gardei la sol si o tinuta mai buna in curbe abordate in modul sport, insa chiar se merita ? Clar la drumurile pe care le avem nu cred ca a micsora garda e o idee buna, iar abordarea sportiva a curbelor nu a fost tocmai un aspect de care constructorii coreeni au tinut cont la proiectarea masinii. Insa cu niste amortiozare bune, in sensul ca nu originale, tinuta si raspunsul masinii iti aduc mai multe satisfactii decat o investitie in amortizoare sport. Parerea mea. Quote Share this post Link to post
Marius Viorel 1 Posted October 10, 2015 In prezent am masina echipata cu arcuri Eibach cu garda coborata cu 3 cm si amortizoare Sachs Super Touring. Fata de suspensia standard cu care a venit masina din fabrica este o diferenta destul de mare dar parca este loc si de mai bine de aceea intrebam de amortizoare sport. Quote Share this post Link to post
iflorin 31 Posted October 28, 2015 Inlocuit amortizoarele originale la diesel (110km) fata+spate cu set nou 4 buc. de KYB.Cost total: 900lei. Quote Share this post Link to post
murfy001 0 Posted November 27, 2015 Salut, va transmit un link asa ca sa va faceti o idee cam ce mai folosesc colegii nostri forumisti turci in materie de suspensii si nu numai.http://www.hyundaiclubtr.com/konu/08-hyundai-accent-era-1-5-crdi-uezerine-calismalar.29794/ Quote Share this post Link to post
NicuDG 3 Posted November 27, 2015 Salut, va transmit un link asa ca sa va faceti o idee cam ce mai folosesc colegii nostri forumisti turci in materie de suspensii si nu numai.http://www.hyundaiclubtr.com/konu/08-hyundai-accent-era-1-5-crdi-uezerine-calismalar.29794/Din spusele colegului de pe forumul turc cele mai ok ar fi monroe, si pretul ar fi acolo http://www.otosupermarket.com/MONROE,LA_5488-3.html#labels=5488-3,377-2 facand paritatea lira/euro ar veni cam 120 euro setul de 4 bucati, cum e? Quote Share this post Link to post
murfy001 0 Posted November 29, 2015 Din spusele colegului de pe forumul turc cele mai ok ar fi monroe, si pretul ar fi acolo http://www.otosupermarket.com/MONROE,LA_5488-3.html#labels=5488-3,377-2 facand paritatea lira/euro ar veni cam 120 euro setul de 4 bucati, cum e? Salut, nu prea vad cum sa fie tot setul 120e, tinand cont ca pe unul din cele mai ieftine magazine online de la noi amortizorul fata este 306lei si spate 200lei(monroe). Oricum din ce am vazut s-au folosit amortizoare fata+spate monroe impreuna cu arcuri eibach pro-chit coborandu-se garada la sol cu 30mm, intarind suspensia plus o mai buna stabilitate in curbe, asta probabil in detrimentul confortului pasagerilor. Quote Share this post Link to post
NicuDG 3 Posted November 29, 2015 Salut, nu prea vad cum sa fie tot setul 120e, tinand cont ca pe unul din cele mai ieftine magazine online de la noi amortizorul fata este 306lei si spate 200lei(monroe). Oricum din ce am vazut s-au folosit amortizoare fata+spate monroe impreuna cu arcuri eibach pro-chit coborandu-se garada la sol cu 30mm, intarind suspensia plus o mai buna stabilitate in curbe, asta probabil in detrimentul confortului pasagerilor.Adica la noi cel mai ieftin 1000 tot setul ? Da. E cam mare diferenta. Eu o sa incerc sa le cumpar de la turci.Macar alea de pe spate care sunt cam scurse. Intrebarea este.. in afara de amortizor. Mai e nevoie si de altceva pe acolo. Garnituri. Sau alte accesorii? E nevoie sa se schimbe si arcurile cand pui amortizoare noi? Quote Share this post Link to post
marius.zadara 170 Posted November 29, 2015 Arcuri nu, insa pentru fata iti recomand sa schimbi flansele si rulmentii, iar pe spate tampoanele. Quote Share this post Link to post
marius_roman 0 Posted December 9, 2015 Arcuri nu, insa pentru fata iti recomand sa schimbi flansele si rulmentii, iar pe spate tampoanele. Pe spate nu e recomandat sa se schimbe si flansele? Avand experienta cu amortizoarele Monroe si probabil ca ati studiat problema, puteti sa-mi spuneti care sunt mai bune: Monroe sau Sachs? Multumesc! Quote Share this post Link to post
mcostin 10 Posted December 9, 2015 @NicuDGcand am schimbat amortizoarele flansele si rulmentii erau bune (amortizoarele in schimb erau atat de praf ca nici nu mai urcau la loc). Aveam 60000 km. Deci e posibil sa dai bani degeaba pe flanse si rulmenti. In schimb la cele de pe spate era crapat limitatorul de sarcina (un plastic galbui plasat pe amortizor). Alea au trebuit schimbate. Arcurile nu e nevoie sa le schimbi. Dar vezi ca amortizoarele Mobis te tin cam un an. Nu iti recomand din astea, mai bine bagi banii de flanse (daca nu ai nevoie de ele) in amortizoare de calitate. Plus ca cred ca ai nevoie si de geometrie dupa ce le schimbi, costa si asta. Quote Share this post Link to post
marius.zadara 170 Posted December 10, 2015 E impropriu spus flanse pe spate, practic e o bucata de tabla mai groasa prin care amortizorul se prinde de sasiu. Daca nu ai avut accidente sau experimentat drumuri de cariera la viteze supersonice astfel incat sa deformezi acea flansa, nu e nevoie insa nici nu strica sa o inlocui. Vezi intai in ce stare e, daca e lovita, ruginita, etc. si apoi decide. Limitatorul de sarcina, alias "tamponul" este din cauciuc care mai si imbatraneste in mod natural, pierzandu-se din elasticitate si absortia socurilor, ca sa nu mai zic ca este expus sarurilor din timpul iernii sau caldurii din vara. O inlocuire a lor la 2-3 seturi de amortizoare (100-150.000 km) nu cred ca "dauneaza grav sanatatii", indiferent ca vorbim de "accesorile" amortizoarelor de puntea fata sau spate. Este recomandarea mea, iar alegerea a voastra. Quote Share this post Link to post
marius_roman 0 Posted December 10, 2015 (edited) Multumesc! Scuze ca revin:) puteti sa-mi dati o parere/comparatie/recomandare intre Sachs si Monroe? Edited December 10, 2015 by marius.zadara Citare integrala si inutila a mesajului anterior Quote Share this post Link to post
marius.zadara 170 Posted December 10, 2015 Sincer nu pot fiindca ar fi o comparatie subiectiva. De ce ? Fiindca nu am incercat Sachs si nici alta marca decat Monroe (cele originale nu se pun fiindca-s mai mult inexistente). Pot face insa comparatie intre Monroe si cele originale, raspunsul fiind acelasi cu al altor colegi care au trecut "dincolo": nu se compara, diferenta fiind ca de la cel la pamant. Iti pot spune insa ca sunt aproape ca in ziua in care le-am pus, nu s-au lasat desi au trecut de pragul psihologic de 25.000 km, limita maxima la care inlocuiam sigur vreo 2 seturi de amortizoare originale. Quote Share this post Link to post
alexlaur 34 Posted December 10, 2015 Toate amortizoarele pentru Hyundai Accent, indiferent de marca sunt executate dupa reteta furnizata de producatorul initial.Adica toate sunt moi-moi, pentru ca asa a fost conceputa masina, cu alte cuvinte toate sunt la fel din acest punct de vedere. Diferenta majora intre cele "originale'' si alte marci sta in durata de exploatare, adica nu se ''sparg'' asa de repede incat sa piarda uleiul.Pentru cei ce isi doresc alte ''setari'' la amortizoarele de Accent, trebuie sa monteze unele de la alte modele de masini. 1 Quote Share this post Link to post
madkat 20 Posted December 11, 2015 Teoretic asa-i. Practic insa nu, si nu doar la Hyundai. Am avut experiente pe mai multe masini de comportament diferit functie de producator. Nu vorbim aici de diferente intre gaz-ulei sau normal-sport. Si, de exemplu, in toate cazurile KYB au fost mai ferme decat alte marci, si Boge cele mai fleasca. Quote Share this post Link to post
Cristifull 33 Posted December 13, 2015 Eu am kyb și confirm, sunt mai ferme decât originalele. Quote Share this post Link to post
iflorin 31 Posted January 4, 2016 si eu am KYB de 4 ani si sunt inca pe baricade! Quote Share this post Link to post