Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
coco1959

Pareri despre ix35

Recommended Posts

Dețin un Tucson JM diesel și mi-aș dori ca la anul să fac un upgrade la ix35. De Tucsy sunt foarte mulțumit, doar că mașinuța fiind Euro3 s-ar putea să aibă probleme cu intratul prin orașele mari europene în curând. Deja cică ar avea, dar deocamdată n-am avut restricții prin vreo 4 capitale. Și oricum are deja 13 ani, vreau ”urmașul”. Întrebarea mea e, mai ales pentru cei care au deținut și JM-ul, care sunt problemele comune ale lui ix35? La ce să fiu atent în afară de sistemul 4WD atunci când o iau? Dat fiindcă dieselul e din ce în ce mai neprimit prin Europa, mă bate gândul să iau un benzinar 4WD și să-l trec pe gaz în câteva luni. Dar asta voi decide în funcție de buget și de oferta de pe piață. Vă mulțumesc în prealabil pentru sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, dupa neplacerile avute cu Ix35 diesel, anul acesta am achizitionat un tucson benzina. Dar sincer, pot spune ca mi-e dor de el! Aveam putere, in panta urca fara probleme si era si foarte sprintena. La tucson benzina cand ma opresc in panta si incerc sa plec se mai intampla sa-mi moara motorul. Poate eu sunt de vina, dar cu ix35 nu am patit asa ceva niciodata. Bine... acum m-am invatat o accelerez mai tare. Am luat benzina din aceleasi motive. Daca ma duc in strainatate si sunt orase unde este interzis diesel-ul sau s-ar putea si la noi sa scoata astia vreo taxa ceva. Cine stie! Nu cred ca s-ar merita diesel la mana a doua si cu peste 120.000 km. Pot apare probleme la injectie, filtru de particule, pompa etc. Eu sincer m-am saturat de el. Cum se spune, daca te arzi o data sufli si in iaurt! Ca si concluzie, eu as alege benzina ca sa scap de toate probleme date, in general, de motorina(care la noi e foarte proasta). Nu am senzatia de putere data de turbodiesel, dar macar nu ma steresez cu probleme ca o fi injectoarele, ca e regulatorul de la pompa sau ala de la rampa, ca e pompa din rezervor etc. Sunt convins ca si la benzina pot aparea probleme, dar sunt mai putin frecvente. Un sfat, du-te in service la reprezentanta si intreaba diesel sau benzina si vezi ce-ti spun! Motorul MPI de la ix35 din cate stiu e foarte fiabil si merge pus gaz pe el(e mai scump). E o idee buna zic eu, am logan cu GPL si am 150 mii Km si nu am probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucionix : Asa merge AC-ul si la mine. Plec la drum pe 23 de grade si apoi scad pe 22,5 si apoi pe 22. Nu am simtit nevoia sa trec sub 22. Intradevar la cealalta masina baga rece si la 24-25. Nu pot sa trec sub 23. Nu cred ca trebuie sa umbli la freon.

Edited by Patrick1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns. Am facut totusi "re-umplere instalatie AC" cu ceva vreme in urma la reprezentanta Kia, impreuna cu revizia anuala.
A costat 150 lei, insa si acum il folosim tot intre 22 si 23 grade. Se pare ca "asa e toate dom'le".

Ca tot suntem la rubrica pareri...

Am trecut de 70.000 km dupa doua calatorii in Austria si Grecia(total ~ 4500 km). Masina s-a comportat foarte bine, sunt multumit.
Consum undeva la 6.2 pe drumuri anemice nationale romanesti sau bulgaresti, 7.3-7.5 pe autostrazi in regim 130-140 km/h, AC, doi adulti, un copil si bagaje.
Am descris de cateva ori un tacanit metalic care aparea uneori la coborarea pantelor, pare sa fi disparut odata cu inlocuirea placutelor si discurilor pe fata.
Daca intereseaza pe cineva preturi de reprezentanta, toata treaba de mai jos a costat 2400 lei.

 

Piese:

ULEI Mobil 1 esp formula 5w-30
F ULEI
F AER
F HABITACLU
F COMB
DISCURI FRAN FATA ATE
PLACUTE FRANA FATA ATE

 

Manopera:

RECIRCULAT FREON INSTALATIE AC
REVIZIE HYUNDAI
TESTARE FRANA PE STAND
INLOC PLACUTE FRANA FATA
INLOCUIT DISCURI FRANA FATA

Mult, putin, nu stiu ce sa zic, eu merg la KIA de cativa ani si n-am avut probleme dupa lucrarile efectuate. Daca ma intalnesc rar cu service-ul, sunt cel mai fericit.

De asemenea, am primit o oferta de 2300 lei pt camera marsarier originala, dar la asta n-am avut putere sa ma bag. Parchez din oglinzi, indicatori in bord si senzori cu galagie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extraordinar de mult din punctul meu de vedere. Eu am schimbat la fel ca tine si in plus placute spate: 1600lei cu piesele mele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesante preturile, multumim de informatie; nu sunt inca acolo - probabil la anul, dar e bine de stiut.

Sunt inca in garantie cu ea asa ca nu voi scapa de piesele originale si de manopera de reprezentanta.

Din ce am intrebat in avans , revizia normala ( ulei si filtre ) duce cam la 450-500 Ron.

 

@Cristist50 - presupun ca n-ai utilizat service-ul de reprezentanta nu ? ca nu te primesc acolo cu piesele tale . . ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, a fost un service recomandat de un prieten, am fosta colo cu ambele masini si am fost foarte multumit - vorbesc de partea mecanica. La restul erorilor pe care le are masina nu se baga.

 

Cei de la Tiriac s-au bagat si nu au rezolvat nimic. Din punctul meu de vedere, incapabili ...

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost plecat in Austria cu o masina inchiriata, un Vito, 2.2 AT, 8 locuri. Masina de 4 tone, plina pana la refuz plus doua cutii pe ea, ambele din gama jumbo. Viteza autostrada 130km/h. Consumul mediu pe 3200km a fost de 8.5l/100km. Superb!!! Cu ix35-ul meu, 4 persoane si bagaje consumam cel putin 10-11l/100km, am mai facut acelasi traseu acum doi ani.

 

Un mare plus pentru Vito, confort, consum, etc.

 

Sunt hotarat sa imi iau unul cat de curand ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vito nu are 4 tone.... nici măcar plin cu scule și unelte pentru montaj și execuție mobilă + mobila în sine 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trei concedii in Europa pana acum, cam 2500 km fiecare, vara, AC non-stop, autostrada 130-150 km/h. Consum mediu la final de concediu, 7.3-7.5. Pare cam mare diferenta fata de 10-11. Nu stiu daca poate fi explicata prin diferenta de incarcare: 2 adulti+copil+bagaje(in cazul meu) vs 4 adulti+bagaje(in cazul tau).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am certificatul de inmatriculare, dar din ce tin minte scrie in el 3050kg la gol. 880kg sarcina utila. Noi am avut cel putin 500kg, 6 adulti si doi copii de 13 ani. Doua cutii full pe masina, Cutiile sunt imense (eu am un Hapro in care intra 10 perechi de schiuri si 4 perechi de clapari, in plus mai poti arunca 24 de cutii de bere - am luat mai putine perechi de schiuri) in portbagaj 6 geamantane, 8 perechi de schiuri cu betele aferente si 8 perechi de clapari ... 3800kg e mai bine? Si 3000kg sa fie, consumul este extrem de bun, chiar daca un Hyundai poate consuma 7.5l\100km ... la 130-150km/h ceea ca nu cred. Vin si eu sa fac un test cu masina aceea. O dau pe a mea la schimb tot pentru test. O punem pe automat si vedem consumul.

 

Atat a consumat ix35-ul meu la toate drumurile catre/dinspre Austria. In general am un consum mediu de 8.5-9l/100km, cum trec de 100km/h, nu coboara sub 10l/100km. Romania - Innsbruck are peste 70% din drum autostrada, unde nu e autostrada e drum nasol unde oricum consuma de rupe (Deva-Lugoj?). In celelalte concedii am fost cu prieteni cu masini asemanatoare, consumurile au fost intotdeauna mai bune la ei dar nu au fost diferente mari.

 

Mercedesul cu care am fost pare mai mult Viano dupa caroserie insa in talon este trecut ca si Vito, are inscriptia de pe spate de Vito ...

 

post-26-0-54942500-1549968229_thumb.jpgpost-26-0-32807200-1549968241_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce pot sa zic? Consumul meu mediu prin Europa atat a fost. Noi suntem toti trei slabi/usori, iar porbagajul nu e umplut chiar la refuz. Sigur ca au fost perioade cand arata, sa zicem, 8.5-9.0, dupa doua-trei ore de fuga pe autostrada(resetat dupa plin). Dar in final, la intoarcerea acasa, calculele dupa bonurile de combustibil arata catre 7.5. La fataiala prin Cluj, imi arata 11 vara si 13-14 acum, in perioada iernii. In fine, sunt foarte multe variabile care pot influenta consumul. Facand doar vreo 7000 de km pe an, eu ma tem mai mult de eventuale defectiuni, decat de banii cheltuiti pe combustibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cris vezi ca are 2050kg gol.... plus 880kg sarcina, altfel îți trebuie C-ul, avea tahograf din fabrică.

Deși sunt puțin off topic, Ducato 2,3 150cp, super înălțat, are tara 2300kg, sarcina utilă 1200kg, colegul meu a reușit un 14,5lt cu o medie de 70km/h pe 2000km, eu 10,5lt cu o medie de 88km/h pe 1500km, amundoi cam aceleași condiții, doar că el are un stil extrem de agresiv, stat în fundul mașinilor, flash-uri la greu, full throttle șamd... io-s mai calm, am dus plăcuțele de frâna de pe față la 80.000km (i30-ul personal are 140.000 și plăcuțele mai au cam 25% pe față).

Contează mult stilul de mers la o mașină mare, non-aerodinamică.

 

PS: eu am un Thule de 400 litri vezi foto profil, consum în plus cam 0.7l/100km(gpl 😉).

Edited by fisherman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai am talonul, eu iti spun ce am vazut, masina am dat-o inapoi la proprietar. Daca tu ai talonul in mana probabil ca asa este. Modelul este extra long, nu stiu daca sunt diferente. Este posibil ca sarcina maxima sa fie 3050, deci cei 880kg sa fie inclusi. Daca voiam si remorca aveam nevoie de C, asta a zis proprietarul, probabil ca atunci depasea cele 3500kg.

 

Oricum, chiar si asa, la o greutate cu "doar" o tona mai mult decat ix35-ul si aerodinamica de geamantan consuma incerdibil de putin comparativ cu Hyundai-ul.

 

Celor care cred ca un consum de 8-10l/100km pentru un suvulet de 2t e normal ... iote ca nu este ...

 

A mea e mai mare :D

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari tuturor, prima surpriza neplacuta la ix35, 2.0, benzina, 40.000 Km; pana la acest kilometraj nu s-a schimbat nimic la masina . . .

 

Revizie anuala

Discuri fata

Placute fata + spate ( in 10-15k trebuie schimbate si discurile spate )

Manopera

 

 

Total: 3000 Ron, la reprezentanta; asta asa, #casastiti

Inca nu mi-am revenit, daca mai puneam cateva sute faceam un concediu frumos pe meleaguri autohtone . . . .;

Am primit si recomandarea de a ma pregati in viitorul apropiat de schimbat kit-ul de ambreiaj . . . . :sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faci multi km urban?

Faza cu franele mie mi se pare prematura. De aia cu ambreiajul nici nu mai zic....

Share this post


Link to post
Share on other sites
40.000km? Schimbat discuri si placute? Ambreiajul? 3000lei????

Eu am schimbat juma de masina cu 10000lei, manopera si piese (grupa, planetara, etc). Parerea mea este ca te-ai aruncat singur in gura lupului.


Aceleasi piese schimbate ca si tine, anul trecut parca, cu tot cu revizie 1600lei la un service de cartier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

. . . fara discutie ca am fost "incaltat"; dar am avut si eu niste constrangeri; trebuia s-o fac cat mai repede, nu mai puteam pierde alt timp si programari; mecanicul "meu" ma primea dupa 2 saptamani . . .; iar de uzura am vazut-o realmente discul fata avea "buza" cam de 2 mm fata de planul de uzura . . . placutele erau cam la 80-90% uzura; e posibil sa fie chestiune de material ? sa fie dur pe placute si moale pe discuri ? - o fi vreo treaba calculata ma gandesc . . .

masina a mers/merge 95% in oras :(

Mai am 1 an de garantie si am zis sa "trag de el", desi sunt din ce in ce mai convins ca e frectie la picior de lemn asta cu garantia . . . .;

 

in fine, am uitat sa precizez . . .mi s-a spus ca uzura ambreiajului produce si altceva din ce am reclamat eu . . la intrarea in viteza intai, nu are aceeasi pozitie - cateodata "nu intra', se agata in ceva; pe de alta parte, si la stationare si in mers , daca bag direct in v2 si apoi in v1 intra fara nicio problema; eu suspectez o problema pe la ghidaje, furca, ceva . . nu as zice ca e de la ambreiaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salut. Am un benzinar 2.0 4wd cu 142000km din 2012 (cumparat de nou). Acum vre-o luna am schimbat o bieleta antiruliu pe dreapta si mi-au spus sa ma pregatesc ca trebuie sa schimb discurile pe fata....dar am 142K km nu .....40k, iar de ambreiaj...nici vorba, cutia merge perfect. Incearca alta reprezentanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat discurile fata-spate la 125k iar de kitul de ambreiaj nici vorba sa ii fac ceva. plus ca placutele le poti lua cu 300-400 ron, fata spate, originale, si le schimbi la orice service, nu e nevoie sa dai 900-1200 la reprezentanta.

 

Am dat undeva la 700 de lei pe discuri inca 200 schimbarea lor, deci cu tot cu o bere data in plus nu am sarit de 1000 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...