Jump to content
allyn87

Duster vs Tucson

Recommended Posts

Zic ca seamana putin la exterior, din spate, si la marime :rolleyes:

Edited by allyn87

Share this post


Link to post

As alege Duster oricand , oricum asta va fii viitoarea masina.

Share this post


Link to post

Sfatul meu este NU sari la un model nou...testul viabilitatii este facut de public, si poate dura ani. "Prafuitorul" inca joaca prin nisip...si poate praful se alege din el.

Edited by 6TTK

Share this post


Link to post

LA 17 euro cat costa varianta care merita cumparata eu sincer as merge catre o honda civic sedan... stiu ...e alt tip de masina, dar totusi dacia ramane dacie... nu mai vreau in viata mea.

Share this post


Link to post

La Duster sunt slabe motorizarile si toate consuma mult. E in firea romanului sa sara la ce e ieftin...

Share this post


Link to post

Am facut drive test cu 4x2 1.5dci/85CP si chiar am achizitionat unul la firma (nu are scaunele din piele la interior, in rest e complet/full).

Cost ~15000EUR, tva 24% inclus, plus 670EUR taxa de poluare.

 

Atat dupa drive test, masina care nu era deloc intretinuta la interior si ar fi speriat orice client, dar si dupa ce am ridicat masina cea noua am tras urmatoarele concluzii:

- exterior/vizual nu imi displace, in schimb interiorul ma face sa regret chiar si pe cel al Accentului - aici vorbesc atat de plastice cat si de sacaune (locuri depozitare, ergonomie, confort, tapiterie).

- mecanic, singurele motorizari de luat in seama sunt cele EUR5 si in varianta 4x4.

 

Este o masina care pentru ~18000EUR, cat ar costa varianta full 1.5dci/110CP 4x4, nu cred ca isi merita absolut deloc banii. Poate voi lua in considerare masina in momentul cand va fi livrata cu un interior cel putin ca al generatiei actuale Megane si cu un motor diesel mai puternic/rafinat, la aceeasi bani.

 

Am mers cu Tucson 4x4 2CRDI si o consider o masina mult mai bine facuta, mai spatioasa si care are un pret chiar corect (aici vb despre preturile la oferta la momentul aparitiei pe piata a inlocuitorului, ix35). Nu cred ca mi-ar fi greu sa merg catre un Tucson sau un Nissan QQ, dar sub nici o forma Duster.

 

 

OffTopic: Stau si ma intreb, cat de usor fac unii oameni 15-20KEUR ca sa ii acorde cu atat de multa usurinta pe masini, fara pretentii... masini fara pretentii. La masinile fabricate si/sau vandute in RO, contribuim toti prin prima de casare, pentru ca sunt bani care vin de undeva si vor trebui returnati.

Un Logan era promis in urma cu cativa ani de la sub 5000EUR (si daca imi aduc aminte bine cel mai chior - coca + motor + roti - era 4500EUR) si acum unul la fel de chior ajunge la 6800EUR. E cam mare diferenta totusi intre cat dai si cat primesti... la fel si in cazul Dusterului. Cam cat este subventionat profitul in industria auto?

Share this post


Link to post

Pe mine altceva ma pune pa ganduri, Accentul meu este mai greu decat Dusterul 4x4 diesel, iar pentru a o folosi ca masina de familie ma intreb cat este de sigura.

Share this post


Link to post

PE siteul NCAP exista un studiu al unui suedez despre impactul real al stelelor NCAP asupra sigurantei in trafic real, bazat pe accidente reale. Concluziile studiul in sine sunt trase de par, intrucat folosesc speculatii asupra accidentelor nedeclarate ca sa le iasa concluzia dorita. (putem discuta asta intr-un topic separat)

 

Insa face referinta la un alt studiu, unde scrie ca statistic, pentru fiecare 100kile in plus, sansele unei raniri grave in coliziunile intre masini scad cu 7%. Asta mi se pare OK, e digerabil.

 

Pentru coliziunea cu un obstacol fix, nu conteaza masa masinii.

 

Pe de alta parte, eu in continuare sustin ca cel mai important element pentru siguranta se afla intre scaun si volan.

Share this post


Link to post

Pentru coliziunea cu un obstacol fix, nu conteaza masa masinii.

 

Nu vreau sa fiu in locul lui Einstein acum care se rascoleste in mormant, dar cum mai vine si asta? Uitasi de E = mc2, adica energia unui corp aflat in miscare este direct proportionala cu masa acestuia si patratul vitezei luminii in vid? :wall: Viteza luminii fiind constanta, te las pe tine sa variezi restul parametrilor.

 

Pe de alta parte, eu in continuare sustin ca cel mai important element pentru siguranta se afla intre scaun si volan.

 

Atata timp cat si masina e in perfecta stare de functiune, caci daca vorbim de coloane care blocheaza in mijlocul intersectiei atunci elementele raspunzatoare sunt cele care au stat pe un scaun al plansei de proiectare ...

 

 

LE: Pana si nenea Kelvin zice la fel: energia cinetica

Edited by marius.zadara

Share this post


Link to post

Am observat ca incet incet apar tot mai multe pe strada.

 

Sunt curios cati din cei care si-au achizitionat duster 4x4 vor merge cu el in acest regim... toti vor merge 95% din timp cu 4x2... eu consider ca la noi in tara mai importanta este garda la sol decat tractiunea 4x4.

 

Nu este o masina exceptional de urata, dar din nou problematic este interiorul absolut hidos, lipsa totala de ergonomie.

 

Toata lumea ridica in slavi Dacia ca vai doamne vand foarte mult in afara, dar cati stiu ca poate si vesticii s-au speriat de criza si nu au vrut sa riste sa bage multi bani intr-o masina, au cumparat o Dacie ca peste 2-3 ani sa o vanda.

 

Fiecare cu alegerea lui, cu banii lui.

Share this post


Link to post

@Marius

Nu energia cinetica omoara pasagerii. Matale si cu mine si cu restul forumistilor ne invartim in jurul soarelui cu 30km/s si n-am murit, indiferent ca poate unu' are 50kile si unul are 150kg.

 

Daca mergi cu 200km/h ai o energie cinetica de 16 ori mai mare decat daca mergi cu 50km/h. Insa daca de la 200 te opresti in 100m, iar de la 50 te opresti in 10cm (aka impact), te asigur ca in cazul doi nu te vei simti foarte bine desi energia cinetica e mult mai mica decat in primul caz.

 

Ca sa revenim la NCAP, NCAP-ul face un test cu un obstacol fix, care simuleaza un impact "in oglinda". Cand de lovesti de un obstacol fix nu conteaza masa ta, insa daca e o coliziune intre doua masini aia mai grea e avantajata pentru ca acceleratia la care e supusa e mai mica

 

PS

formula lui Einstein da energia unui corp care poate fi si in repaus. Si nu e cinetica, ci totala.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

in marile cuvinte ale lui Jeremy Clarkson: speed never killed anyone, suddenly stopping to a fix point is dangerous..:))

Share this post


Link to post

Sincer, intre doua rele o aleg pe aia mai sigura. Nu imi plac cum arata nici Duster-ul si nici Tucson-ul (modelul vechi sau nou).

Share this post


Link to post

In ziua de azi la noi in Romania nu te mai uiti la forma , performante , marca ci la costuri tata.

Ce mie nu mi-ar place un Q7 , dar cu ce il intretin dupa cumparare , aici sunt multi care nu se gandesc(cumpara masina ca e fiţă dar in schimb face revizia la bordură ca n'are bani de service , am caz cu un X5 fab. 2010 pret cu reducere(masina de drive-test) 68.000 euro cash).

 

Dacia asa blamata cum este ea are cele mai mici costuri in exploatare , iar avantajul major ca este fabricata in romania , testele s-au facut si pe strazile noastre , service-uri sunt gârlă , nu doar unul sau doua , piese gasesti de la cele fabricate in china pana la cele originale la preturi omenesti(unele).

 

Sa nu mai vorbim de impozitul anual , care la 1.5 este de 60 lei cazul meu si de 157 lei pentru motor de 1.7 tot cazul meu , iar Dusterul castiga aici in fata concurentei , are motoare "economice" pentru propietari.

 

Ca o concluzie , pretul de achizitie mic , costuri de intretinere+taxe mici , cat te costa un Tucson?

 

Interiorul ala anost , te obisnuiesti cu el , plasticele.... la fel , dar deh ne vaitam ca nare daia nare daia , da la dacia din '80 ce aveai?

Prea cauta-ţi nod in papura , eu unul prefer o masina care sa o pot intretine corespunzator fara prea mari eforturi.

 

La Accent a trebuit sa ma duc tocmai pana la Cutitu de Argint(venind din Colentina) sa cumpar 2 bielete la pret rezonabil , daca aveam Dacie la nici 200m de casa am magazin de piese si la alti 500m am reprezentanta Dacia , deasta urmatoarea masina va fii Dacia.

Share this post


Link to post

 

Ce mie nu mi-ar place un Q7 ...

 

Mie nu mi-ar placea Q7. La banii aia iei masini mult mai confortabile si muuuult mai performante si mai fun de condus. Masini, nu tir-uri.

 

In rest sunt de acord cu analiza :)

 

Dacia e blamata doar in Romania, inalte parti e destul de apreciata. Exista si masini duble la pret cu plastic tot din cutii de tic-tac reciclate.

In plus, si in alte parti lumea isi face un calcul foarte pragmatic inainte sa cumpere o masina. Poate chiar mai mult decat in Romania, unde masina inca e un simbol de pozitie sociala.

Pe aici masina mai e un "simbol" doar pentru wannabies, aia cu adevarat smecheri sunt destul de discreti, si au alte chestii cu care se "masoara" intre ei.

Share this post


Link to post

Q7-le era metaforic spus :)) , nici mie nu-mi place.

Share this post


Link to post

Am facut drive test cu 4x2 1.5dci/85CP si chiar am achizitionat unul la firma (nu are scaunele din piele la interior, in rest e complet/full).

Cost ~15000EUR, tva 24% inclus, plus 670EUR taxa de poluare.

 

Atat dupa drive test, masina care nu era deloc intretinuta la interior si ar fi speriat orice client, dar si dupa ce am ridicat masina cea noua am tras urmatoarele concluzii:

- exterior/vizual nu imi displace, in schimb interiorul ma face sa regret chiar si pe cel al Accentului - aici vorbesc atat de plastice cat si de sacaune (locuri depozitare, ergonomie, confort, tapiterie).

- mecanic, singurele motorizari de luat in seama sunt cele EUR5 si in varianta 4x4.

 

Este o masina care pentru ~18000EUR, cat ar costa varianta full 1.5dci/110CP 4x4, nu cred ca isi merita absolut deloc banii. Poate voi lua in considerare masina in momentul cand va fi livrata cu un interior cel putin ca al generatiei actuale Megane si cu un motor diesel mai puternic/rafinat, la aceeasi bani.

 

Am mers cu Tucson 4x4 2CRDI si o consider o masina mult mai bine facuta, mai spatioasa si care are un pret chiar corect (aici vb despre preturile la oferta la momentul aparitiei pe piata a inlocuitorului, ix35). Nu cred ca mi-ar fi greu sa merg catre un Tucson sau un Nissan QQ, dar sub nici o forma Duster.

 

 

OffTopic: Stau si ma intreb, cat de usor fac unii oameni 15-20KEUR ca sa ii acorde cu atat de multa usurinta pe masini, fara pretentii... masini fara pretentii. La masinile fabricate si/sau vandute in RO, contribuim toti prin prima de casare, pentru ca sunt bani care vin de undeva si vor trebui returnati.

Un Logan era promis in urma cu cativa ani de la sub 5000EUR (si daca imi aduc aminte bine cel mai chior - coca + motor + roti - era 4500EUR) si acum unul la fel de chior ajunge la 6800EUR. E cam mare diferenta totusi intre cat dai si cat primesti... la fel si in cazul Dusterului. Cam cat este subventionat profitul in industria auto?

 

pretul corect la tucson, la masini de pe stoc 2009 si 2008 :devil: oricum tucsonul fuse si se duse, cel putin la plasticuri nu e peste duster, ba dimpotriva. Oricum privind dpdv al fiabilitatii nu stiu de ce am o impresie ca suvul romanesc va fi mai fiabil decat cel coreean. Asta daca se repeta povestea logan vs accent, unde loganul e cu muuuuuult mai fiabil decat accentul. Parerea mea

Share this post


Link to post

.. nu stiu de ce am o impresie ... Parerea mea

aici ai nimerit-o...ca de obicei

Share this post


Link to post

pretul corect la tucson, la masini de pe stoc 2009 si 2008 :devil: oricum tucsonul fuse si se duse, cel putin la plasticuri nu e peste duster, ba dimpotriva. Oricum privind dpdv al fiabilitatii nu stiu de ce am o impresie ca suvul romanesc va fi mai fiabil decat cel coreean. Asta daca se repeta povestea logan vs accent, unde loganul e cu muuuuuult mai fiabil decat accentul. Parerea mea

Interesant....comparati un model lansat in 2010 cu unul lansat prin 2004-2005 daca nu gresesc! Sincer nu vad cat de fiabila este o masina care in 40.000 km ii pocnesc toate prin ea :)))

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...