Jump to content
auretu

New Elantra

Recommended Posts

@Newbee: Elantra nu are motor 1.6 GDi. Ambele variante, 2012 si 2015 au motor 1.6 MPi, de generatie 2010 sau 2011. Tucson are motor 1.6 GDi. Diferenta intre cele doua motoare ar fi, in principal, injectia directa la GDi, ceea ce s.ar traduce printr.o eficienta mai mare a arderii si, pentru carcotasi, o infundare mai rapida a supapelor, datorita lipsei camerei de ardere si a depunerilor de calamina. Deci, 1.6 GDi ar trebui sa respecte norme mai stricte de aditivare a benzinei, dar, nu se cunoaste exact cat de rapid se depun calaminele pe supape. In SUA am inteles ca ar exista o solutie pe baza de sare de mare care curata motorul. De luat in considerare!

 

@Chevy: mai sunt Babele si Zapada Mieilor. Pana dupa 10 aprilie e bine de stat pe gume de iarna.

 

Si acum sa va spun si parerea mea: Elantra nu e o masina de buget. Masina de buget este Logan, Citroen C3 Elysee, Fiat Tipo, poate o Corsa sau Fabia coaja, dar la 17.000 de euro, echipare medie nu putem vorbi despre o masina de buget, indiferent de ce putere de cumparare discutam. Elantra, raportata la Tucson este mult mai buna referitor la raportul pret-dotari din mai multe puncte de vedere:

 

Motorizarea 1.6 MPi este, alaturi de 1.6 Diesel, foarte buna la banii ceruti pentru aceasta masina. Pe Tucson, doar 1.6 Tgdi sau 2.0 Diesel poate misca masina in timpi vomparabili cu Elantra, dar costul este mult mai mare.

 

Elantra este un sedan mult mai stabil si aerodinamic decat Tucson 1.6 Gdi 2W. Cred ca nu mai are rost sa detaliez. Asta se traduce in confort mai bun la rulare, silentiozitate, consum si demaraj.

 

Elantra e produsa in Coreea de Sud, Tucson in Cehia. Veti vedea, sanatosi sa fim, in cativa ani, cum va arata o toba de esapament de Elantra si una de Tucson peste... 4 sau 5 ani, ca sa nu mai vrbim de alte componente de motor sau interior.

 

Referitor la portbagaj, fiecare dupa nevoi, dar nu vad justificata investitia in Tucson pentru 50L in plus, pe care oricum, nu.i folosesti in fiecare zi.

 

Singurul avantaj pe care il vad la Tucson este garda la sol. Daca aveti de urcat borduri, drumuri de tara, munte, etc, atunci merita acest SUV, dar in niciun caz aspirat 1.6.

 

PS. Chevy, 5% in 5000 de km, inseamna ca 50% uzura va insemna 50.000 de km? Nu e rau, ce gume ai?

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai si eu am scris 1.6 GDI vs 1.6 MPI :) dar mi-a scapat si aia cu 1.6 GDI la Elantra 2012, my bad.

Si a propos de iarna, acum 2 ani am prin ditamai zapada la Sinaia pe 20 aprilie, cand in Bucuresti erau 25 de grade :)


Iar posturile mele nu erau de vs. Elantra/Tucson, m-am simtit doar dator sa specific ca, cel putin eu, nu ma simt sarac si cu pretentii :), noroc ca treaba s-a lamurit. Desi, intr-adevar, Tucson 1.6 GDI Style e ruda saraca si de la tara a Tucsonului 1.6 T-GDI Luxury :)

Pana la urma, ne cumparam ce vrem, ce ne place, ce credem ca raspunde nevoilor noastre pe termen mediu si ce ne permitem sau de cati bani suntem dispusi sa cheltuim raportat la ce ofera piata.

Un sedan este clar preferabil dpdv aerodinamic si mai bine dotat comparativ cu un SUV in acelasi price range.

Dar rolul unui astfel de forum e sa ofere informatii cat de cat oneste privind experienta de utilizare si eventuale probleme tehbice atat celorlalti proprietari, cat si unora potentiali, fara a se face si judecati de valoare, ca astea le primim zilnic de la neveste :)

La final, scuze pt off-topicul masiv si repet parerea mea ca Elantra este si a fost cam best-buy raportat la nivelul ei de pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De exemplu, nu toti posesorii de BMW, Mercedes si Audi sunt cocalari :)))

Toata stima.

 

Nu stiu cum naiba de eu numai cu aia cocalari ma intalnesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întrebare pentru posesorii de Elantra 2019 cu panou de bord Supervision. În manualul de utilizare scrie că pe panoul de bord este indicat atât momentul schimbării treptelor de viteză la accelerare (la mine în arată după 2200 turații), dar și la decelerare. În situația mea pe panoul de bord nu îmi apare deloc la reducerea vitezei, momentul cînd ar trebui trecut într-o treaptă inferioară. Este posibil să fieo defecțiune la mine, sau este o situație generală. Vă mulțumesc mult.

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

La i30 2018 mi-a aparut o singura data sa retrogradez viteza cand "am calcat-o" mai tare si avand putine turatii, sub 2000RPM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta apare în manualul Elantra.5ba4090982af0ab96bdc895778e0010d.jpg3b7b33ccd35193fd0c269ec0fd1fe82d.jpg

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și mie mi-a apărut la fel ca și la teodorr. Elantra 2016, apăsat pedala de accelerație tare si având sub 2000 de rotații.

 

Trimis de pe al meu SM-N960F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întrebare pentru posesorii de Elantra 2019 cu panou de bord Supervision. În manualul de utilizare scrie că pe panoul de bord este indicat atât momentul schimbării treptelor de viteză la accelerare (la mine în arată după 2200 turații), dar și la decelerare. În situația mea pe panoul de bord nu îmi apare deloc la reducerea vitezei, momentul cînd ar trebui trecut într-o treaptă inferioară. Este posibil să fieo defecțiune la mine, sau este o situație generală. Vă mulțumesc mult.

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

De o saptamana sunt posesorul unei Elantra Exclusive 2019, si deasemenea am observat ca pe panou apare doar notificarea privind schimbarea treptelor de viteza la accelerare, niciodata la decelerare.Deci stai linistit ca nu este vreo problema a masinii tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are. Numai sub 1500 rpm merge. Dacă ești în tr. 6 și calci la podea apare tr. 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc mult pentru lămuriri. La Accentul 2017 nu aveam întrebări de acest gen. Dar doamna Elantra este din altă categorie! Tot Elantra 2019 Exclusive am și eu.

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Edited by catapol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, sunt posesor de aprox 500km de o Elantra comfort. Am observat ca la fiecare pornire se reseteaza de fiecare data consumul mediu. Se poate dezactiva cuma chestia asta si sa retina consumul pe o durata mai lunga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai cb? Daca da, poti seta pe calatorie dar nu stiu cum calculeaza ce inseana calatoria ptr ca daca faci 5 opriri pe zi, iti poate arata de 5 ori media fiearei bucatele. Mai poti seta sa iti arate consumul de la alimentare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cauta in meniul CB-ului, vei gasi cu siguranta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, sunt posesor de aprox 500km de o Elantra comfort. Am observat ca la fiecare pornire se reseteaza de fiecare data consumul mediu. Se poate dezactiva cuma chestia asta si sa retina consumul pe o durata mai lunga?

ai setare, OFF, la fiecare alimentare sau la fiecare oprire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A observat cineva un tremurat in caroserie cu masina oprita si turatia motorului intre 2100-2500?, la mine cel putin are un tremurat neobisnuit motorul ce creeaza niste vibratii in caroserie de zici ca am scaun cu masaj, precizez ca masina are in jur de 31k km si a fost recent efectuata revizia anuala, nu s-a mers abuziv sub nici un fel cu ea pt ca imi place mult si am mare grija de ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Automata este cu dublu ambreiaj. Nu stiu cat e de fiabila, daca e la fel cu cea de pe i30Fastback 1.4 TGDi, dar soferii pasionati, ca mine, vor prefera intotdeauna cutia manuala. Nu e nici moft, nici neputinta, nici macar aroganta, dar o cutie manuala inseamna placere maxima pentru un sofer adevarat, comunicare ideala cu masina in orice conditii. Am condus automate, sigur ca da, confortul e maxim, dar mie unul imi place sa simt fiecare actiune a masinii. Cand vom avea cu totii masini autonome, vom inceta sa mai fim soferi, conducatori adica, ne vom transforma in pasageri... eu refuz sa fiu partas la asa ceva!

Conduceti cu grija! Dar conduceti VOI! 

Edited by cipelantra
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Kosimin said:

A observat cineva un tremurat in caroserie cu masina oprita si turatia motorului intre 2100-2500?, la mine cel putin are un tremurat neobisnuit motorul ce creeaza niste vibratii in caroserie de zici ca am scaun cu masaj, precizez ca masina are in jur de 31k km si a fost recent efectuata revizia anuala, nu s-a mers abuziv sub nici un fel cu ea pt ca imi place mult si am mare grija de ea.

Motorul 1.6 benzina așa face...verificat și la mine și la o colegă. Fac exact la fel amândouă. 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cipelantra: senzatiile pe automata nu sunt la fel ca alea pe care le ai atunci cand amesteci benzina in rezervor ( pt cine stie bancul). Nici eu nu sunt fan cutie automata desi in mers bara la bara, e mult mai confortabila. Are si plusuri, uzura mai mica ( la ambreiaj in principal).

@ kosimin: am avut si eu de cateva ori senzatia asta, motor rece dimineata dupa vreo 3-4 minute de functionare si cca 500 metri, stand la semafor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat si bujiile originale care erau praf desi sunt garantate in jur de 100k km, la 31 mii aproape ca disparuse electrodul dupa ele... ciudat tho, in fine am luat un set de bujii de la Beru (ceva francez) iar motorul merge cu mult mai "rotund" dar acel tremurat imi da de gandit ca ar fi volantul descentrat desi este din lista de echipare cu masa simpla pe 1.6mpi. https://photos.app.goo.gl/BvG1GDuqtrgtrrVq5 bujia originala

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/17/2020 at 11:31 PM, cipelantra said:

la fel cu ce

 

On 3/17/2020 at 11:31 PM, cipelantra said:

Automata este cu dublu ambreiaj. Nu stiu cat e de fiabila, daca e la fel cu cea de pe i30Fastback 1.4 TGDi, dar soferii pasionati, ca mine, vor prefera intotdeauna cutia manuala. Nu e nici moft, nici neputinta, nici macar aroganta, dar o cutie manuala inseamna placere maxima pentru un sofer adevarat, comunicare ideala cu masina in orice conditii. Am condus automate, sigur ca da, confortul e maxim, dar mie unul imi place sa simt fiecare actiune a masinii. Cand vom avea cu totii masini autonome, vom inceta sa mai fim soferi, conducatori adica, ne vom transforma in pasageri... eu refuz sa fiu partas la asa ceva!

Conduceti cu grija! Dar conduceti VOI! 

Salut! Imi permit sa te contrazic. Cutia automata la Elantra 2019 este cu convertizor de cuplu. Din cate stiu, pana la modelul anterior s-au pus cele cu dublu ambreiaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e o veste buna! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elantra 2015 MD 1.6 MPI 46k km . Ieri cand am pornit mi s-a aprins ledul pt ESP.(masina pe cele 2 curbe serpuite).N-am vazut initial becul aprins , dar masina "dadea in nas" si era un puternic miros de benzina in habitaclu. Dupa vreo 30-50m m-am prins ca ceva nu e in regula, am vazut becul aprins in bord , am tras pe dreapta am oprit, repornit si totul s-a rezolvat. In vara aceasta masina iese din garantie. Aveti idee ce ar putea fi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult ca sigur la reprezentanta masina este buna si nu are nimic, "tusitul" in acceleratie este specific unui benzinar aspirat care ruleaza rece la o turatie mare cu o benzina veche sau de slaba calitate, total distructiv pentru motor.. dar esp-ul se aprinde cand o roata poate fi dezumflata, un rulment defect, o slaba si defectuasa intretinere a masinii, sau poate ai un stil de condus putin exagerat pe cele 2curbe, lucru normal pentru esp sa se aprinda, altfel nu mai exista postarea. 

Rezolvare: o inspectie tehnica amanuntita a trenului de rulare si la motor, stergerea erorilor este o mega vrajeala, odata becul aprins...acolo este ceva fizic defect si nu soft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D'abia am plecat de pe loc cu vit 1 , am mers 50 de m , becul probabil a fost aprins de la inceput si a ramas asa pana m-am oprit si l-am vazut. Intretinerea e facuta de service autorizat hyundai si a fost facuta regulat pt ca masina e inca in garantie.Nu are nici o legatura cu ce ai scris tu acolo. Am intrebat in speranta ca poate a mai patit cineva asa.Stiu de "tusitul" ala la rece, nu era la fel, apropae ca masina nu vroia sa mai mearga.Rulmentul se aude, roata desumflata e raportata de senzorii de presiune, condusul exagerat in 50m la rece nu face sens si chiar daca era de la condusul "exagerat" se stingea si nu mai avea rost postarea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...