Jump to content
auretu

New Elantra

Recommended Posts

Azi m-am programat la o verificare. La revizii eu nu stau langa ei, poate ar trebui...

Share this post


Link to post

Am fost. Cum am fost așa am plecat. Au fost nistre pietricele, au zis ! Bine, am zis !

Evident, dupa ce am plecat se aude la fel.

Imi vine sa zbier când aud de servisuri in România.

Toți ne cred nebuni.

La fel au zis si când roata spate se încingea de puteai fierbe apa. Am fost de trei ori: Nu are nimic dom-le.

Am făcut 3500 km in concediu cu 20 de opriri sa verific roata. Fierbea nu alta, afara erau vreo 35 de grade. Roata spate era neagră de la praful de la plăcută. Doar acea roata era neagră. Era clar un blocaj la etrier. Pentru ei era in regula.

Am decis ca ma descurc singur, dracu mai merge încă o dată la Hyundai Carbenta.

Share this post


Link to post

Am inceput sa am probleme cu etrierele de pe spate. Se incing cand stanga cand dreapta. S-a mai confrutat cineva cu problema asta? Am gasit pe net ca hyundai/kia ar avea ceva probleme cu franele din spate, mentionez ca pana acum a fost necesar doar pe spate sa schimb discurile de frana si placutele se uzeaza mai repede pe spate. Mersi.

Share this post


Link to post

Mie etrierele spate nu se incing dar sambata dimineata cand am incercat sa plec cu masina surpriza: franele spate blocate. Masina nu am folosit-o de o saptamana, a stat in garaj ferita de inghet si precipitatii. Am apasat de mai multe ori frana de servici, frana de parcare ridicata, coborata de mai multe ori, nimic. A trebuit sa dau jos roata stanga spate si usor lovit etrierul. Cand masina a fost coborata de pe cric s-a auzit un pocnet si gata nu a mai fost blocata. Masina are 21000 km, iar la ITP am avut surpriza de a mi se spune ca pe puntea fata franele sunt sub pragul minim de acceptare dar pe spate sunt ok iar general pe intreaga masina procentajul de franare este bun. Cu o saptamana inainte am facut a 2-a revizie unde mi s-a spus ca nu trebuie sa imi fac probleme ca totul este in regula.

 

Trimis de pe al meu LG-H815 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post

Mie etrierele spate nu se incing dar sambata dimineata cand am incercat sa plec cu masina surpriza: franele spate blocate. Masina nu am folosit-o de o saptamana, a stat in garaj ferita de inghet si precipitatii. Am apasat de mai multe ori frana de servici, frana de parcare ridicata, coborata de mai multe ori, nimic. A trebuit sa dau jos roata stanga spate si usor lovit etrierul. Cand masina a fost coborata de pe cric s-a auzit un pocnet si gata nu a mai fost blocata. Masina are 21000 km, iar la ITP am avut surpriza de a mi se spune ca pe puntea fata franele sunt sub pragul minim de acceptare dar pe spate sunt ok iar general pe intreaga masina procentajul de franare este bun. Cu o saptamana inainte am facut a 2-a revizie unde mi s-a spus ca nu trebuie sa imi fac probleme ca totul este in regula.

 

Trimis de pe al meu LG-H815 folosind Tapatalk

Și mie mi se întâmplă să se blocheze plăcuțele pe spate când nu umblu mult cu ea și stă în garaj. Odată a trebuit să accelerez bine de tot sa le deblochez Edited by Aurel1988

Share this post


Link to post

Ea este inlocuitoarea Elantrei, o masina de care am fost, am mai spus, multumit.

O Honda Civic Sedan, 1.5 Turbo V-tec, 182 cp, 220Nm, cutie manuala, versiunea Elegance, culoare Pollished Metal. A fost produsa in dec 2018 si ridicata de mine pe 8.02.2019, anul de fabricatie in CI este 2019. Am primit pe langa covorase originale, un set de gume de iarna Kumho si o verificare gratuita la 1000 de km. Pretul a fost 21.200 euro, pentru care am primit cateva chestii interesante: Adaptive Cruise Control, Lane asist, tableta de 8', frana de parcare electrica, asistenta la faza lunga, camera de mers in spate, Android auto, o tinuta de drum foarte buna si un confort interior deosebit.

 

Deocamdata am 660km rulati si astept sa trec de 1500 de km , ca sa schimb mai sus de 3000 rpm. Consumul de la Buzau la iasi a fost de 5,2% cu Eco On. N.o sa mai poluez topicul, pun doar niste poze cu masina, ca asa am promis si gata!

 

https://ibb.co/BKM3q35

https://ibb.co/GHjw02R

https://ibb.co/V9q8r1y

https://ibb.co/LxmyMnJ

  • Like 2

Share this post


Link to post

S-o stăpânești sănătos!

Poți să-i faci topic la "masina mea".

Cum sta cu insonorizarea?

Share this post


Link to post

Arata ff ok masina.buna alegere. Sa o stapanesti sanatos, fara incidente.

Share this post


Link to post

Frumoasa masina! Sa o stapanesti sanatos si drumuri bune sa ai cu ea!

 

Trimis de pe al meu LG-H815 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post

Va multumesc tuturor pentru urari si va doresc si voua drumuri bune si sa va bucurati de masinile voastre!

 

Cu insonorizarea... ce sa zic, fii.mea de 10 ani cand am plecat cu masina de la dealer m.a intrebat daca nu cumva mi.au gresit motorul si mi.au dat unul electric... pana la 2500 rpm e liniste in masina, motorul se aude abia dupa 3000 rpm, in rest, oglinzile si gumele fac ceva suieraturi.

Share this post


Link to post

cip, drumuri sigure! dupa prima revizie sa ne faci o comparatie detaliata.

Share this post


Link to post

Multumesc mult!

 

La Honda au un sistem de revizii mai complicat. Adica, iti spune CB in functie de stilul de condus la cati km trebuie sa schimbi uleiul. Teoretic, la 20.000 de km sau un an, dar de regula, cere mai devreme, in jur de 12-15.000, pentru ca are injectie directa si turbo si au avut cazuri in anumite regimuri climatice cand s.a subtiat uleiul, 0w20, si s.au trezit cu benzina in ulei. Si atunci au pus chestia cu Oil Life, cam ca la VW, care nu e neaparat rea, dar care iti mai scoate din buzunar niste bani...

Share this post


Link to post

Am mai vazut sistemul asta la Range Rover, la 12000 km a aparut in bord cerinta de a face revizia. Ca si grija fata de masina, nu e un lucru rau.

Share this post


Link to post

Am avut ocazia sa conduc un Tucson, motor 1.6 132 cp, cutie automata. Dotari in plus fata de Elantra, busola, asistenta la pastrarea benzii, oglinda heliomata ( parca ) , vreo 6 categorii in meniul mic.

 

Motorul combinat cu automata e ok, in sport schimba la peste 5000 rpm.

Directia, jalnica. O masina cu 20000 km la bord, directia e asemanatoare cu cea de Logan.

Asistenta la pararisea benzii.... nu merge tot timpul. Initial am crezut ca merge doar pe liniile continue, de unde? Merge apoi nu mai merge, iar merge iar nu.... poate senzorului ii trebuie un marcaj curat, proaspat.

Ptr un sofer inalt, este mai inconfortabila la piciorul drept decat este Elantra.

Consum mediu, Bucuresti, 12.8%

Share this post


Link to post

Oglinda heliomata are si Elantra, pe Exclusive.

Share this post


Link to post

Am avut ocazia sa conduc un Tucson, motor 1.6 132 cp, cutie automata. Dotari in plus fata de Elantra, busola, asistenta la pastrarea benzii, oglinda heliomata ( parca ) , vreo 6 categorii in meniul mic.

 

Motorul combinat cu automata e ok, in sport schimba la peste 5000 rpm.

Directia, jalnica. O masina cu 20000 km la bord, directia e asemanatoare cu cea de Logan.

Asistenta la pararisea benzii.... nu merge tot timpul. Initial am crezut ca merge doar pe liniile continue, de unde? Merge apoi nu mai merge, iar merge iar nu.... poate senzorului ii trebuie un marcaj curat, proaspat.

Ptr un sofer inalt, este mai inconfortabila la piciorul drept decat este Elantra.

Consum mediu, Bucuresti, 12.8%

 

Din cate stiu noul Tucson are un update pe partea de directie, din ce an era masina pe care ai testat-o?

Oricum, cine ia Tucson ia varianta 1.6 turbo sau diesel... 1.6 aspirat se aplica la proverbul "si sarac, si cu pretentii". Nu stiam ca 1.6 in varianta de 132 vine cu AT, nici facelift nu vine, nici pe automarket nu o vad sa fie cu AT.

Edited by rsm

Share this post


Link to post

Cu 20000 km in bord si fiind masina de schimb din service, cred ca model 2018.

Nu este motorul cu 132 cp, am gresit eu, cel mai slab cu automat are 177cp

Share this post


Link to post

 

Din cate stiu noul Tucson are un update pe partea de directie, din ce an era masina pe care ai testat-o?

Oricum, cine ia Tucson ia varianta 1.6 turbo sau diesel... 1.6 aspirat se aplica la proverbul "si sarac, si cu pretentii". Nu stiam ca 1.6 in varianta de 132 vine cu AT, nici facelift nu vine, nici pe automarket nu o vad sa fie cu AT.

Aici ma simt eu :)

1.6 aspirat, platit cash integral - scuze, prin transfer bancar, conform prevederilor legale - la momentul rezervarii, cumparat si utilizat ca atare, fara pretentii de masina off-road de lux.

Cand o sa fiu bogat, respectiv cca 75.000 euro in cont care sa stea degeaba de nebuni, o sa imi cumpar o Acura MDX.

Share this post


Link to post

Aici ma simt eu :)

1.6 aspirat, platit cash integral - scuze, prin transfer bancar, conform prevederilor legale - la momentul rezervarii, cumparat si utilizat ca atare, fara pretentii de masina off-road de lux.

Cand o sa fiu bogat, respectiv cca 75.000 euro in cont care sa stea degeaba de nebuni, o sa imi cumpar o Acura MDX.

N-a fost atac la vreo persoana, a fost strict parerea mea. Consider modelul de 1.6 cu 132 usor submotorizata si doar ca ii SUV (nici 4x4 nu are) nu-ti ofera absolut nimic dpmdv fata de un sedan la aceeasi bani sau aproximativ aceeasi bani. Faptul ca ai platit sau nu cash, e total irelevant, vad ca te-ai simtit cam atacat.

Edited by rsm

Share this post


Link to post

Stimate coleg de forum,

Nu m-am "simtit cam atacat", mi-a "sarit doar in ochi" eticheta de "si sarac si cu pretentii". Ca posesor al unui astfel de model - si fost utilizator de Elantra, ca sa fiu cat de cat on-topic - m-am "simtit obligat" sa aduc la cunostinta publicului forumist ca nu toti posesorii de Tucson 1.6 GDI sunt "si saraci si cu pretentii". Bine, nici bogat nu ma consider, de aici referirea la Acura MDX.

De altfel, azi dimineata a fost prima data cand am realizat ca cineva poate considera un posesor/utilizator de Hyundai drept un tip cu pretentii :)))

Masina este, intr-adevar, "usor submotorizata" ca sa folosesc un nou citat, dar ofera unele lucruri in plus fata de un sedan, avand concomitent si unele dezavantaje fata de acesta. Depinde de situatia fiecaruia sa decida care sunt mai importante.

Inca o data, efectiv m-am simtit magulit sa ma regasesc pe lista indivizilor cu pretentii care si-au luat un Tucson, fie ei si din aia saraci :))))

In final, doresc sa va asigur ca nu am luat-o personal, postarea mea s-a dorit a atrage atentia asupa faptului ca astfel de generalizari sunt atat eronate, cat si irelevante.

De exemplu, nu toti posesorii de BMW, Mercedes si Audi sunt cocalari :)))

Toata stima.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Stimate coleg de forum,

Nu m-am "simtit cam atacat", mi-a "sarit doar in ochi" eticheta de "si sarac si cu pretentii". Ca posesor al unui astfel de model - si fost utilizator de Elantra, ca sa fiu cat de cat on-topic - m-am "simtit obligat" sa aduc la cunostinta publicului forumist ca nu toti posesorii de Tucson 1.6 GDI sunt "si saraci si cu pretentii". Bine, nici bogat nu ma consider, de aici referirea la Acura MDX.

De altfel, azi dimineata a fost prima data cand am realizat ca cineva poate considera un posesor/utilizator de Hyundai drept un tip cu pretentii :)))

Masina este, intr-adevar, "usor submotorizata" ca sa folosesc un nou citat, dar ofera unele lucruri in plus fata de un sedan, avand concomitent si unele dezavantaje fata de acesta. Depinde de situatia fiecaruia sa decida care sunt mai importante.

Inca o data, efectiv m-am simtit magulit sa ma regasesc pe lista indivizilor cu pretentii care si-au luat un Tucson, fie ei si din aia saraci :))))

In final, doresc sa va asigur ca nu am luat-o personal, postarea mea s-a dorit a atrage atentia asupa faptului ca astfel de generalizari sunt atat eronate, cat si irelevante.

De exemplu, nu toti posesorii de BMW, Mercedes si Audi sunt cocalari :)))

Toata stima.

 

Din punctul meu de vedere, Tucson nu e optiune cu 1.6 aspirat. Da, Tucson e o masina faina si vine cu chestii faine in echiparile alea de top, clar, si mie imi place Tucson, si din cate vad vine cu multe chestii chiar si pe style. Sunt de parere ca 1.6 e la modul "Vreau Tucson dar nu am bani de varianta turbo/diesel", pentru ca motive de genul "nu iau turbo ca nu e buna/fiabila" automat te duc la alte masini daca nu vrei turbo, gen mazda cx-5 (suvuri zic) sau ce modele asemanatoare or mai fi. Nu e la modul ca esti sarac ca ti-ai luat masina respectiva, sa te bucuri de ea, sa te tina mult timp, iti urez cele bune. Eu personal in 20k euro - atat e acum, vad - nu as fi luat modelul respectiv, asta nu inseamna ca nu respect parerile celorlalti.

Share this post


Link to post

Ok, multumesc pt clarificari :)

Desi recunosc ca m-am simtit bine pentru o clipa sa ma consider "cu pretentii". Evident, am ales sa ignor prima parte a expresiei, pentru a nu-mi scadea self-esteem-ul :)

Evident, fiecare dintre noi ne alegem masinile in functie de propriile preferinte aspiratii etc. La mine, de exemplu, contracanditatii au fost CX5 si CRV tocmai pentru ca ofereau benzinare aspirate.

Si ca sa revin oarecum on-topic, unul din motivele pt care am ales Tucson - pe langa gacica din reclame care inspira un feeling autentic de off-road - a fost motorul GDI, acelasi de pe Elantra 2012.


Si da, daca nu e nevoie de bagaje infiorator de multe, un sedan e mai mult decat suficient. Iar Elantra a fost si inca este un best-buy pentru ce ofera.

Share this post


Link to post

Si da, daca nu e nevoie de bagaje infiorator de multe, un sedan e mai mult decat suficient. Iar Elantra a fost si inca este un best-buy pentru ce ofera.

Stai linistit, aici nu comparam Elantra vs Tucson, Elantra ii o masina de buget, Tucson dpmdv e peste, fara discutii.

 

Iar referitor la spatiul portbagajului, cred ca singurul avantaj e ca e SUV in ideea ca are 5 usi, inghesui altfel bagajele fata de Elantra. 513 (de la aspirat, la turbo e mai mic) vs 458 la Elantra nu mi se pare o diferenta, eu oricum am si un portbagaj deasupra de inca 500l asa ca spatiu am suficient.

 

E interesant ca in fisa tehnica Tucson 1.6 aspirat (si mai grea) consuma mai putin urban decat Elantra 1.6, ceea ce nu pot sa inteleg.

Share this post


Link to post

La montat portbagaj deasupra pun piciorul in prag. Nu de alta, dar nevasta il umple si pe ala si o sa ceara sa mai montez unul :)

Ca volum, portbagajul la Elantra este doar teoretic asemanator, am observat din experienta. De asemenea, unele masini mai mari au portbagajul mai mic decat unele mai mici :)))

La Tucson, ca la orice alt SUV/CUV/etc sau break, este calculat pana la nivelul copertinei aleia retractabile, ramanand spatiul pana la plafon, care e si ala de vreo 150 l minim. Ochiometric calculat. La Elantra sunt si boxele care patrund in portbagaj, deci volumul util e uneori chiar mai mic. Vorbesc din experienta, cu 2 copii si 1 catel, plus nevasta regulamentara, le-am umplut pe amandoua in mod constant :)

De consum, nu stiu dar cred ca are legatura cu 1.6 GDI vs. 1.6 MPI si normele astora antipoluare si de calcul. Oricum, in Bucuresti este irelevant. Iar masina foarte grea nu e, are vreo 1,4 tone. De exemplu, pt Honda CRV, care era pe lista scurta, la motor de 2.0 l, timpul de acceleratie 0-100 km/h era un pic mai mare decat la Tucson.

In rest, feelingul meu personal este ca Tucson e un fel de Elantra mai inalt, cu penalizare la stabilitatea in viraje dar cu suspensie spate mai buna. Chiar si la feelingul volanului mi se par asemanatoare, asta in Sport Mode. Scuzati umorul involuntar :)))

Prin comparatie cu Elantra 2012, mentionez.


PS: Nu stiu daca Elantra asta noua are Start/Stop. Conteaza si ala la calculul consumului urban.

Share this post


Link to post

Nu comparam mere cu pere, eu doar mi-am spus parerea despre masina care mi-a picat in mana. Fiecare dintre noi are pretentiile lui, eu, ca sa se inteleaga de ce am scris de directie, simt diferenta cand trec de la roti de iarna la cele de vara si invers asa ca am simtit si la Tucson diferenta fata de Elantra. Altii nu o simt. Fiecare cumparam ce ne permitem sau ce alegem mai rational daca nu o luam cu figuri gen aia nu e masina ca nu e facuta de bemve, audi, mertedes sau volsvagan ;)

 

Revenind la Elantra, eu am trecut astazi la rotile de vara, cata zapada mai poate veni?

 

La schimb, l-am vazut pe 1 care punea un aparat pe fiecare roata, la final mi-a dat o hartie cu grafice ale uzurii ptr fiecare roata, am 5% uzura dupa doar o iarna si cca 5000 km.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...