Jump to content

Recommended Posts

Salut! Se pare ca sunt singurul proprietar H1 inscris pe forum. :drive:

Share this post


Link to post

Ulycornel, bine ai venit pe forum ! Intradevar esti primul si singurul (deocamdata)

de posesor H1, da` sa speram ca incet-incet or` sa se stringa cit mai multi. Asa

a fost si cu i20, e un pic mai greu cu modelele astea mai exotice, pina afla omu`

de forum, poate pe altu` nu-l intereseaza de existenta unui asemenea forum, etc. !

Eu unul iti doresc LA CITI MAI MULTI KM CU MASINA FARA PROBLEME si MULTA

SANATATE !

 

Ps. "Baga" niste poze cu al tau H1 in "My Car" !

Edited by hpcnr

Share this post


Link to post

Usor cu tata ca mai e un H-1 cam de 1 an jumate. La un moment dat chiar ma plangeam de anumite aspecte, dar nu s-a deranjat nimeni sa raspunda.

Ulycornel, bine ai venit si multi, multi km fara evenimente.

 

H-ul e intradevar o masina super ok la banii dati pe ea.

 

Bafta.

Share this post


Link to post

De curiozitate ... la H1 cum sunt amortizoarele?

Share this post


Link to post

Suspensia e destul de rigida (comparativ cu ce am avut inainte ,Ford Galaxy ,VW Caravelle T5) scutura putin pe drum cu denivelari ,dar cum scapa la drum bun masina e mai stabila pe viraje. Nu e chiar asa de rigida ca o duba de marfa ,are arcuri elicoidale fata +spate.

Share this post


Link to post

Clar nu e o masina pentru aratura caci iti rupe rinichii, dar in conditii civilizate poti aborda curbe si viraje cu incredere. Fata de Vito si Ducato e mai rigida insa, cum spuneam, in civilizatie nu simti diferenta.

 

Amortizoarele nu sunt galagioase, daca la asta te referi, singurul zgomot usor deranjant, dar inevitabil, e cel dat de cardan. Cam asta e o masina de aceasta talie cu tractiune spate. Asta as putea spune ca e un dezavantaj fata de concurenta. Cand a dat prima zapada, ca sa poata fi clintita, am pus in spate cativa boltzari. Suna haios, dar ... Dupa ce am scos-o din zapada, a trebuit plimbata o rulota pe 2 axe si s-a cam chinuit sa o miste. Desi diferentialul s-a blocat, topaia de spate, dar nu se clintea. Dupa incarcatura de boltzari, totul s-a rezolvat.

Share this post


Link to post

La comparatia cu Accent-ul ma refeream. E tot aceeasi suspensie topaitoare, tipica Hyundai?

Pe denivelari si pe piatra cubica cum e?

Share this post


Link to post

Comparatie cu Accentul in ceea ce priveste piatra cubica si denivelarile nu poti face tocmai din cauza dimensiunii rotilor care sunt mai mari pe H si abordeaza altfel denivelarile. De topait, topaie usor spatele din cauza suspensisi mai dure, iar dupa ce am dat al treiea rand de scaune jos, s-a mai usurat spatele si parca e si mai topaitoare.

Share this post


Link to post

Efectuat revizie de 45000 al Elca Ploiesti - aprox 900 lei (filtru ului, ulei, filtru combustibil, filtru aer). Constatat joc la bucsi bara stabilizatoare fata si se vor schimba pe garantie.

Share this post


Link to post

As vrea sa achizitionez un Hyundai H1 Starex din 2002 cu 80.000 km.

Ce probleme as putea avea cu masina ?

Cum as putea verifica km real al masinii ?

Se merita 6500 euro pe ea ?

Share this post


Link to post

Am facut revizia la 30000 km la Vall Auto Bistrita.

Pret:1136 lei .

Destul de mult :rant: .

La intrebarea "De ce revizia la 15000km a costat 960 lei si revezia la 30000km costa 1136lei ,in conditile in care se schimba aceleasi materiale (filtru ulei,filtru aer,filtru polen,filtru motorina si ulei)" am primit raspunsul "ora de manopera la revizia de 30000 e mai scumpa". :unsure:

Dupa ce am ajuns acasa si am confruntat facturile am descoperit ca la revizia de 15000 se munceste 1,9 ore ,iar la 30000 3,1 ore :hmm: .Totusi sunt aceleasi materiale ,de ce se schimba "mai greu" (+1,2ore)la 30000? :hmm:

Share this post


Link to post

E posibil ca la revizia de 30000 sa se faca si alte verificari pe langa schimburile de consumabile obisnuite.

Share this post


Link to post

Daca se verifica si altceva ,nu trebuia sa mi se spuna "s-a verificat x-y-z si sunt OK"? Intreb si eu :unsure: nu am mai avut masina noua pana acum! Sau sa inteleg ca totul e OK daca nu mi s-a spus nimic?

Multumesc pt raspunsul promt.

Edited by ulycornel

Share this post


Link to post

Ceea ce spui tu e destul de curios, insa o sa incerc sa caut devizele mele si sa-ti atasez niste copii.

(Nu promit cand se va intampla asta). :wink:

Share this post


Link to post

Va salut.

 

Sunt posesorul unu Hyundai H1 din 16/09/2009 varianta cu 8 locuri motorizarea 2.5crdi 170cp.

Masina este ok in afara de 2 mici probleme. Am in prezent 8000km o folosesc putin avand si alta masina cu duba merg doar la drum lung e o placere, dar de la 5000de km am o trepidatie in volan pe franare usoara mai exact discuri ovalizate. Tot pe la nr de km mentionat mai sus a inceput sa-mi arunce ulei pe la supapa de suprraplin/siguranta are 2 denumiri si arunca destul de bine incat ajunge si pe luneta.Am fsot la service la ei in bulevardul expozitiei fiind din bucuresti si au facut probe am stat degeaba 4ore si nu au revolvat nimic. Au bagat tot felu de scuze care mai decare mai ciudate legat de discuri eu am zis de la inceput discuri ovalizate ei ca nu. Am habar de ce vorbesc , lucrez in domeniu auto, imi place sa mesteresc la masina am o pasiune in acest sens ,nu am mers la ei atunci cand am trepidati in volan sa zic ca nu e stransa antena bine sau alte prosti. La grup la fel ca e normal sa arunce, ba ca a fsot prea mult si tot asa.Urmeaza sa merg zielele astea la ei pt revizia de un an si ma tin de capul lor pana rezolva problemele. Nu mi se pare normal ca la 5000de km sa faca asemenea probleme.Mai detin un vw passat din 2005 si am cu el 280.000 km si nu am probleme, merge ceas.

Trecand peste aceste probleme pot zice ca este o masina buna , la inceput ma sperie consumul dar pe masuna ce am facut cu ea km acesta a scazut , am ajuns si la valori de 6.5% cea ce zic ca este foarte bine la motor de 2.5.De spatiu nu mai vorbesc ,e o placere sa mergi la drum lung.Suspensia este putin rigida, dar te obisnuiesti cu ea.Initia am vrut sa cumpar un vw transporter dar la bani pe care i-am dat pe ea nu aveam confortul care il am in H1. Multivanul era ceva mai scump ,calitate mai buna dar factorul decisiv a fost pretul.Ser sa rezolv probleme ei si sa ma bucur de ea.

 

Pe viitor vreau sa cumpar 4 jante de tabla impreuna cu 4 cauciucuri pt iarna.E foarte greu fara,iarna trecuta a fost un spectacol cu ea la un moment dat nu mai puteam sa o bag in curte,fiind echipata cu roti de vara.Drept urmare poate ma indruma careva dintre voi spre un magazin de unde le port cumpara la un pret decent jantele in special( la reprezentanta mi-a cerut 985ron bucata,sa-mi cada fata,pt o janta de tabla)

Share this post


Link to post

Salut va fi greu sa gasesti jante plus cauciucuri coreeni au o masura speciala care te obliga sa cunperi doar deale lor.suspensia pt romania este f rigida dar pt afara e f buna e o placere prin germania unde mergi linistit 160-180km/h cu 10% .probleme am avut si eu de la 5000km a fost un tub de cauciuc care da comanda de supraalimentare la turbo iar masina nu avea putere consum exagerat defect care sa mai repetat de 2x ,chiar daca locuiesc si muncesc in afara ,serviceurile la fel, au intrebat nu am fost la mare ca un crab e vinovat de taierea acestui tub,????in niciun caz calitatea slaba a piesei am facut ceva scandal dar nu sint ca pe la noi{ranchiunosi} clientul e rege, cred ca au incercat sa vada cam cu cine au de-a face.Apoi a fost ok am 50000km reviziile de5000km;20000km;40000km;au fost mai ieftine ca ce am vazut pe forum.Am vrut si eu transporter dar banca a ales si a fost si o promotie buna in 2008 apropo joi sint invitat la un coktail la service o sa ma intresez de genti ,eu am cautat doar caucicuri ce balet am facut si eu iarna ,e si prima masina cu tractiune spate pe care am conduso.Iti urez o rezolvare grabnica a problemelor dar si terminarea lor drumuri placute.

Edited by Aztec
Nu mai cita ultimul post, te rog!

Share this post


Link to post

Am fost la revizia de un an si 15mi de km cu toate ca eu am 8mi.

Costul reviziei a fost de 1300lei destul de mare. Pret in care a intrat si reglarea geometriei rotilor. Dupa ce au facut revizia mi-au spus ca pot veni eu cu piesele si la ei sa platesc doar manopera, nu stiam treaba asta.

Am facut putina gura si am primit mai multa atentie in sensul ca am fost chemat cand masina era pe elevator si am doscutat problemele atat cu mecanici cat si cu inginerul de la service. Problema cu bataia in volan la franare usoara s-a dovedit a fi de la gemotria rotilor roata dreapta era putin deplasata.Masina nu mai are aceea bataie am facut in ziua respectiva ~50km si nu sa mai manifestat.Urmeaza sa fac un drum de 1500km si am sa vad daca mai apare.

Legat de a 2 a problema cu pierdutul uleiului la grup la puntea spate, dupa o discutie mai lunga cu un mecanic de la ei mi sa spus ca este absolut normal sa arunce datorita faptului ca se ajunge la o temperatura foarte mare mai ales pe timp de vara si pe acea supapa ies vapori de ulei.Am zis bun stiam si eu treaba asta DAR cat de mormal e ca sa arunce acel ulei pana pe luneta, nu mai vorbesc de ce e dedesubt in conditiile in care am mers maxim cu 140km/h.Si dupa un drum sa gasesc pata sub ea. Totusi e o masina noua am dat o suma de bani pe ea si am pretenti de la ea , daca era o dacie din 77' coapta toata mai ziceam asta e , e veche.Drept urmare au hotarat sa comande supapa la insistentele mele si voi merge zilele urmatoare sa o schimbe.Au zis ca face obiectul garantiei. Sper ca dupa inlocuirea ei sa scap de problema.Daca nu voi adopta o idee aplicata la modelul anterior mai exact pe acea supapa voi baga un furtunel pe care il voi gatui asfel incat sa ramana un orificiu mic destul sa iasa vapori de ulei si il voi baga in sasiu sa lubrefieze pe acolo.

 

Va intreb pe cei care detineti H1 se manifesta aceasta problema si la voi cu aruncatul uleiului pe grup. AM mai vazut o masina in service si era putin umeda si la ea?

Share this post


Link to post

Buna ziua Cosmin ,am sa raspund punctual la mzsajul tau costul reviziei este mare f.mare pt ro pot sa dovedesc cu acte ca se exagereaza cu motivul ca e coreeana ca e japoneza nu stiu cum sa te fure mai mult rev de 5000km a fost 80€ cu schimb de ulei la 20000km a fost 140€ la 40000km cu schimb kit franare 420e o solutie ar fi sa faci o excursie pina in occident pe unde sigur ai si tu neamuri .Cunosc destui romani pe aici posesori de h1 dar nu am auzit de asa ceva si pt mine nu e deloc in regula.Ai perfecta dreptate e o masina noua nu tractor u650 la mine e perfect uscat cu vopseaua de sigiliu pe surubul de alimentare intacta ma-m uitat acum la ea ,ca mai facut curios.{au hotarat sa schimbe supapa la insistente se vede ca nu au progresat mai mult de mecanic de SMT}Vad ca ai sa faci un drum mai lung cauta pe net un service prin apropiere ia legatura cu ei din timp si sint sigur ca o sa se rezolve.stiu ca suna bizar dar de unde totusi atata ulei inca odata suna bizar nu curge ulei din cutia de viteze si e prea mult ulei in grup si prin barbotare ajuge pe luneta ,cerele sau verifica tu nivelul in cutia de viteze.

Edited by Aztec
Nu mai cita ultimul post, te rog!

Share this post


Link to post

Buna Vio, intradevar costul reviziei a fost foarte mare asta e fapta e consumata, nu am avut timp sa caut preturile normale la piesele care s-au schimbar dar pe viitor nu mai voi cumpara piesele de la ei cu siguranta, aici ma refer la consumabile. Voi plati doar manopera asta ca sa nu pierd garantia si nu exclud

posibilitatea de a ma lipsi de garantie, ramane de vazut.

Va mai spun ca in in ziua cand am facut eu revizia la a mea am discutat un domn posesor de accent din 2009 1.5 crdi si venise la revizia de 20000km si im spunea ca la costat 850ron.

In bani reviziei de 1 an si 15mi de km intra si noxe si test de amortizoare, frane ,directie . Totusi intreb o masina cum e a mea la 8mi km poate sa nu corespunda la toate aceste teste mai ales la noxe? Eu nu prea cred. Si uite asa se platesc sume aiurea de bani.

Referitor la aruncatul uleiului la mine se intampla la grup mai exact la puntea spate si nu pierde pe la busonul de umplere sau golire ci pe la supapa de supraplin care este siturata in partea de sus a grupului.Pe acolo ies vapori de ulei care apar in urma incalziri uleiului din grup. Astept ziele urmatioate sa ma sune si sa ma duc sa o schimbe pana nu o schimba nu plec la drum cu masina. Daca nici asa nu se rezolva o sa fac urat la ei ca deja intrec orice limita .Poate vi se pare exagerat dar eu daca spal masina si este curata si plec pe autostrada A1 pana in Pitesti si rulez maxim cu 140km/h am pete de ulei si pe geamul lunetei nu mai zic pe hayon.Nu e normal.

 

 

Sau facut verificari nu a fost prea mult ulei dar nici nivelul nu scade alarmant, scade ce e drept dar poti rula linisitit. Ideea e ca provoaca numai murdarie, plus ca nu adimit ca o masina noua sa faca pata de ulei sub ea.

 

Cei care mai detineti H1 va rog sa-mi spuneti daca sunt urme de umezeala pe grup, verificati partea de sus a grupului acolo se afla suspapa

Edited by cosminH1

Share this post


Link to post

Salut Cosmin,

salut toti posesorii de H1, actuali sau viitori

 

Am achizitionat si eu un H1 cu 8 locuri, in septembrie 2009, parcurgind 18000km pina in acest moment. Referitor la problema ta cu uleiul pe care ajunge pe luneta, sunt convins ca masina nu a fost proiectata cu ungere pe hayon / luneta. Mergi in service sa-ti rezolve problema (daca ai noroc).

Din pacate nu-ti pot recomanda un service, eu am facut revizia de 15000 la un service autorizat - DAB in Bucuresti care m-au convins sa renunt la garantie (niste habarnisti care nu aveau idee cit ulei intra in motorul de 2.5CRDI-VGT), dar care-mi recomandau cu tarie schimbarea placutelor de frana - putin uzate(?). Noroc cu manualul masinii, ca altfel, conform cu opinia "specialistilor" din service, plecam cu 1,5 litrii de ulei mai putin in motor. Experienta reviziei la DAB si o alta experienta cu Service-ul hyundai de la Expozitie, unde nu mi-au reunoscut un defect de vopsire evident, convingindu-ma sa renunt la garantie.

Pina la urma, ce defect de fabricatie poate sa aiba masina, defect care nu a aparut in 18000km, ca sa apara in urmatorii 18 - 36000 samd? un set de bucse? un amortizor? un furtun, supapa, etc... cit poate sa coste? oricum, daca este vorba despre o piesa scumpa, importatorul nu-si asuma responsabilitatea si tot din buzunat trebuie sa o platesti. Chiar sunt curios, pentru cazul tau, supapa de aerisire a carterului respectiv, cit poate sa coste?

 

Despre masina in general, o masina buna, din multe puncte de vedere:

Puncte tari:

- spatiul interior si confortul soferului / pasagerilor,

- motorul puternic care-ti permite iesirea din varii situatii,

- portbagajul incapator si accesibil,

- senzatia de siguranta pe care ti-o confera, datorita pozitiei inalte a scaunelor,

- unghiul de bracare mare datorat lipsei planetarelor fata (bate orice matiz la manevre de parcare).

Puncte slabe:

- garantia ca si inexistenta,

- lipsa ESP-ului si tractiunea spate (iarna trecuta, nu am putut scoate masina 2 saptamani din cauza aderentei proaste, desi aveam cauciucuri de iarna noi, inguste conform cu specificatiile producatorului) mentionez aici si felul in care derapeaza de spate la accelerarea brusca pe zapada, cind pierde aderenta pe una din roti si fuge in lateral (noroc cu ABS-ul cu ASR, care o redreseaza rapid),

- sistemul de racire, respectiv ventilatorul care merge tot timpul si care nu permite incalzirea motorului iarna in rulaj urban (iarna trecuta, la -15~-20 grade, temperatura motorului ramanea pe la 50 de grade).

Daca exista puncte tari si puncte slabe, exista si cosmarul meu: CONSUMUL DE MOTORINA!!!

Folosesc masina zilnic in Bucuresti, consumul de la plin la plin fiind de 15.5 L/100km, la drum lung (Romania / Grecia si retur - in 3 vacante), consumul fiind 9.50~9.65 L/100km (la 2000 de ture si ~ 100km/h, respectiv 2500 ture si 120~130km/h), consum insensibil la incarcarea masinii (masina asta chiar nu simte daca este plina sau goala, nici dpvd al consumului, nici al puterii motorului. Ca si tinuta de drum, atunci cind este plina se aseaza mai bine pe sosea). Recordul personal la consum, a fost 17,5 L/100km, atins iarna trecuta cind incercam sa inot prin zapada Bucurestiului.

Referitor la consum, orice sugestie este binevenita. Caut informatii despre consum de 1 an de zile si nu am gasit nimic, mai putin specificatiile producatorului si postarile pe un forum din Malaezia, unde erau declarate consumuri variabile de la simplu la dublu. Mai nou, incerc de vre-o 2 saptamani sa conduc la ~ 1500 de ture in Bucuresti si pare ca mi-a crescut consumul cu vre-o 30% (?!!!!).

Daca-mi puteti spune ce consum aveti la H1 cu 8 locuri si ce maniera de condus, m-ar ajuta fie sa stiu daca am eu o problema, fie sa ma impac cu ideea ca conduc un tanc.

Share this post


Link to post

salut florinn

 

Ai perfecta dreptate, in service practica niste preturi extreme la monopera si servicile sunt de tot rahatul scuzati-mi expresia.

Am spus si eu exista posibilitatea sa renunt la garantie ca asa platind la ei revizi o mai cumpar odata masina in cei 7 ani care pretind ei ca are masina garantie si care defapt e teapa pe fata.La mine inainte sa identifice supapa de la grup ca fiind cauza pierderi uleiului sa mers pe ideea ca exista un por de la suduta in zona grupului fiind exclusa lovirea acestuie pt ca nu sunt urme absolut deloc. Am zis bun daca e asa ce se intampla il schimbati sau acoperiti porul cu sudura.Raspunsul socant pe care l-am primit a fost: nu face obiectul garantiei piese respectiva si ma intreaba daca am casco raspunsul meu fiind da, imi spune va arat eu cum sa o loviti ( grupui de el vb) si sa il schimbati pe casco. Ii zic domne dumneata de auzi de vorbesti. Atunci scrie-mi pe o foie la ce am garantie la masina asta.Raspunsul asta l-am primit la reprentanta in pitesti, eram in tranzit, nu ii mai stiu numele inginerului ca eram plin de nervi plecasem in concediu aveam si pe sora mea copil de 1an in masina si afara erau 40grade.Semnalasem prolema cu uleiul inainte sa plec la bucuresti si destepti de aici au zis ca e absolut in regula.

 

Legat de consum in Bucuresti nu circul prea cu ea dar la 8000km cat am acum imi ia undeva la 12 sa zic. Afara spun din calcule facute la pompa ca nu stiu inca cum functioneaza cumputerul de bord si nu gasesc consumul mediu, daor functia range km pana la pompa, imi i-a 10 daca merg mai tare cu ea insemand 140 150 si peste si la mers 110 120 imi scoate 7%.Am facut de exemplu Buc-cj si inapoi in total 1000km cu un full de motorina.

In oras sunt constient ca consumul este mare. Eu am numai masini diesel la fel si tatal meu si la duba merg pe cat posibil in orice treapta la turatie 2000-2200 asfel ai si cuplu si consum bun si tot odata se evita imbasirea turbinei.

 

 

Ai dreptate pe timp de iarna datorita ventilatorului apa nu urca mai sus de 50 60grade asta am observat si eu la ea,caldura baga foarte bine , o solute ar fi, se folosea si la dacile mai vechi si nu e o rusine sa zic asa puneara unui carton in fata radiatorului pe jumatate si asfel o sa vezi ca urca apa la o termperatura mai mare si ii face si bine motorului ajungand mai repede la termperatura optima si pe langa astea consumul ar trebui sa scada si el.Nu am facut treaba asta dar nu voi ezita sa o fac eu iarna trecuta am tinut-o pe dreapta pe motiv ca aveam roti de vara si cand vedeam ce e afara imi era mila de ea. Mai am o masina cu cu ea am circulat.Ai zis ca ai roti de iarna , ai luat si jante si ai set de vara si set de iarna sau ai mutat cauciucurile .Eu am cautat jante dar nu am gasit si voi cumpara cauciucuri si le voi pune in locul celor de vara.Ca dimensiune am vaz ca gasesc mai greu 215/70/16 si voi lua 215 sau 205 /65/16 si la pret sunt mai accesibile.Diferenta de 5mm imi va influenta viteza de ex daca pe ceas am 100km/h cu noile anvelope am vro 95km/h si nu ma deranjaza iarna nu tine asa mult

 

Maine m-au programat cei de la service sa ma duc sa schimbe supapa. Am fost sunat astazi si mi-ai zis ca a venit piesa. Au zis data trecuta ca face obiectul garantie si nu o platesc.Abia astept sa vad daca schimba placa. Voi reveni cu impresi maine, poate ajuta cel de sus si scap si eu de uleiul de pe luneta.

Edited by cosminH1

Share this post


Link to post

Buna ziua tuturor posesorilor de h1,vad ca incet incet forumul se animeaza pacat ca nu este vorba de lucruri bune.Ce am citit aici imi dovedeste inca o data ca indiferent de marca sint masini pt Europa de vest si "resturi"pt Europa de est nu am vrut sa jignesc dar incep sa fiu sigur de asta.Apa a stat tot timpul la 90°afara fiind 40° sau-15°,consumul nu am fost prea scrupulos cu asta dar in general 10% turatia indiferent,am mers si cu 4000ture ca am unde ,tot 10,ex:plinul la Turda OMW realimentat aproape de Viena.Pt jenti, la h1 cu trei locuri rotile sint de 215/70/15 iar pe 15 gasesti toate marcile goodyear,dunlop,brigestone,michelin;Pt Cosmin vopseaua de pe surubul de alimentare al grupului conic are si rol de vopsea martor care la supratenperaturi are urme ca de ars de aia am spus de ea ca e intacta,pacat de masina cred ca uleiul ajunge la temperaturi f mari probabil ar fi de schimbat grupul dar cum am citit de pe forum si m-am ingrozit,cred ca o sa te plimbe pina se termina garantia sper sa ma insel sa schimbe supapa si sa se rezolve, masina mea este cu mult peste asteptari este o masina practica, iarna e mai greu dar in cazul meu e obligatoriu sa muncesc altfel... naspa.Va salut si va urez drumuri bune pline de satisfactii nebanuite alaturi de masinile dumneavoastra si gasirea cit mai grabnica a unui srevice cu meseriasi adevarati si ieftini :fingerup:

Share this post


Link to post

Asa cum spune si vio h1, forumul incepe sa se anime, ceea ce nu-i rau.

 

Referitor la roti de iarna, nu am gasit jante la dimensiune, cu 6 gauri, asa ca am cumparat un set de anvelope conforme specificatiilor din cartea masinii (sunt mai inguste, au balonul mai inalt, profil de iarna si sunt pentru sarcina) Da-i o cautare pe net dupa:

Anvelope MICHELIN AGILIS 81 SNOW ICE 205/75 R16C 110 R

Anvelopa pentru: vehicule comerciale

Sezon: IARNA

Indice de viteza: R - 170 km/h

Indice de sarcina: 110 - pana la 1060 kg/anvelopa

 

Din de am vazut pe net, preturile la zi pentru anvelope de aceste dimensiuni sunt de la 32 la 53 lei / buc, functie de firma.

 

Nu cred ca merg cele pe 65, de care ziceai, ca sa pastrezi diametrul exterior al rotii, daca treci de la 215 cu 70 la 205 cu 65, ai avea o diferenta de -4.9% (la 205 cu 75, ai avea o diff de numai +0.9%)

 

Apropo de anvelopele de iarna, am topait toata iarna cu masina, parca eram calare pe o capra, convins fiind asa sunt anvelopele "pentru sarcina", probabil ptr ca au mai multe straturi de otel in flancuri, fiind mai putin elastice. In primavara, cind m-am dus sa schimb anvelopele la SAMA in Pipera, asteptind sa se dezumfle prima roata, ma intreaba baiatul de la service ce presiune am in roti, de nu se mai termina odata. Dupa ce-i spun ca exact presiunea pe care mi-au facut-o colegii lui, in toamna, masoara si ...Surpriza, aveam 6.5 atm in fiecare roata (parca normal era 2.2~2.5).

 

Referitor la jante, cu prima ocazie o sa cumpar un set din Turcia (am vazut toate tipodimensiunile, inclusiv la magazine Hyundai, in vara asta, dar eram cu avionul si nu am luat).

 

Revenind la problema ta, o eventuala defectare a grupului, sugerata de Vio, presupun ca s-ar manifesta si altfel (zgomote, batai, uruituri, nu ar decupla roata care pierde aderenta, pentru cazul in care ar fi dereglat si ar avea frecari mari, astea cred ca ar trebui sa-ti creasca vizibil consumul...) oricum, hai sa asteptam iesirea din service si-om mai vedea.

 

Referitor la cartonul din fata radiatorului, o sa fi surprins sa vezi ca nu ai pe unde sa-l bagi (am incercat iarna trecuta si pina la urma i-am pus o laveta mai mare dintr-un material mai gros in fata grilei de la radiator, pe care am prins-o cu capota), dar fara vre-un efect spectaculos.

 

Din ceea ce spune Vio, legat de consumul la drum lung, cei~10% realizati sunt foarte aproape de cei 9.5~9.7 care-mi ies si mie afara.

 

Probabil ca trebuie sa invat sa conduc mai domol in oras, pastrind turatia intre 2000 si 2500 ture.

 

Vorbind despre asteptari, daca Vio zice ca masina este peste asteptari, eu ma declar multumit de masina si ma astept sa fie la fel de fiabila ca si coreenele de la Daewoo - vezi Cielo-uri taxi care au depasit 600'000 km(poate ca d-aia nu cred sa ai vre-un defect serios la grupul diferential).

 

Ca fapt divers, mai am o Octavia 1.9 TDI PD full pe care as putea sa o tin ca masina de oras, dar i-mi place mai mult H1, asa cum maninca el motorina cit 2 Octavii.

 

Bafta la service si sa ne tii la curent.

Share this post


Link to post

Am revenit cu impresi.

Am fost azi la service si mi-au schimbat supapa treaba de 5min mai mult au durat formalitatile lor. Nu am platit nimic s-a schimbat pe garantie , pretul l-am vazut pe devizul si este 85ron Am dat o tura vro' 30km mai cu forta schimbat si pe la 4mi de ture si cand vin acasa m-am uitat si nu se vad urme de ulei , un lucru bun zic eu. Treaba e ca nu am nici acea bataie in volan pe franare . Nu am putut azi dar o sa ma bag sub masina sa sterg perfect grupul si ce mai e pe acolo si sa vad daca mai arunca.

Am vorbit si cu mencanicul si el imi spune ca toate arunca mi-a aratat una care saraca era cu motorul pe masa desfacut in toate bucatile. Din spusele mecanicului proprietarul masini a facut o frana puternica de motor si s-a rupt o biela in motor si a spart blocul motor facand o gaura cat pumnul.S-a dovedit a fi defect de fabricatie al bielei si se schimba pe garantie bloc motor nou cu tot cu pistoane si arbore cotit se foloseste doar chiulasa de la motorul original.Trecand peste povestea asta am vazut si la masina aceea ca avea ulei in jurul acelei supape.Oricum sper sa fi scapt de problema asta voi vedea ca intr-o saptamana plec un drum mai lung cu ea si vad atunci .

Nu sunt probleme la grup si eu nu prea cred ce zic ei ca ajunge uleiul la o temperatura foarte mare pt ca la 140 cand se intampla asta sunt curenti foarte mari care ii asigura racirea uleiului.Uleiul ala fierbe cand patinezi o ora in loc ca bou si nu are masina nicio ventilatie si asfel ca e normal sa fiarba.La mine cred supapa nu lucra cum trebuie.Alte probleme nu am cu grupul nu uruie sau sa faca alte sunete, nu e deloc galagios.Nu am mers cu el fara ulei nivelul uleiului a scazut foarte putin dar era inestetic , aveam pete pe luneta si pe hayon.

 

 

Vio nu cred ca pot pune jante de 15 la mine.Am acum jante originale pe 16 si este foate aproappe etrierul de frana fata de janta si este pe 16' daca pun pe 15 nici nu cred ca intra. La anvelope voi mai cauta.Sa iteleg ca voi iarna puneti mai inguste si cu balonul mai mare . De jante am mai intrebat azi odata si la ei este 958 ron o janta de tabla , doar janta fara anvelopa care mai e vro 6mil.Acelasi pret mi la zis si alt baiat tot de la hyundai dar au am crezut atunci ca mi-a zis pt alta masina, nu era nici el sigur, azi a cautat dupa seria de sasiu. . Este foarte mult. Nu cred ca voi mai lua jante ramane pt la anu' anul acesta imi voi lua 4 anvelope de iarna pe care le voi pune pe jantele care le am.

 

O sa va arat ce anvelope gasesc sa va dati cu parerea. Drumuri bune, numai bine

Edited by cosminH1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...