Jump to content
Zetics

Ce probleme aveti la Accent-ul vostru?

Recommended Posts

După mine, profan în ale ale mecanicii auto, pare să fie o problemă de comandă a AC. Așadar, eu aș încerca și schimbarea releului de la comanda condensatorului AC.

Ca fapt divers, legat de AC, am incercat să anulez pornirea automată a AC/aprinderea beculețului, așa cum a exemplificat @iflorin mai sus. La mine nu merge manevra asta și mi-am amintit că nu a mers nici la vechiul accent. 

Iar ca să înțelegi de ce la accent unele chestii funcționează după o voință proprie a lor, e mult peste posibilitățile umane:blink:! Toată vara am demontat/montat la loc fața interioară a ușii șoferului și am bibilit toate alea pe acolo ca să descopăr de ce nu mi se mai închidea din telecomandă ușa șoferului. Avea draci, când se închidea, când nu mai voia. Am schimbat actuatorul, modulul de comandă al închiderii centralizate, am desfăcut și curățat toate contactele, nimic. Într-un final, m-am dat bătut și am mers la un service specializat. Concluzia specialistului: actuator defect (deci, al doilea actuator, cel cu care făcusem eu proba era și el defect)! :)) OK, zic, voi cumpăra unul.

Acum, faza dură (în logica Hyundai Accent!): la vreo 2 zile de la vizita la service, după ce a venit frigul,  totul funcționează perfect!!! Se încuie și se descuie de fiecare dată absolut normal! Singura explicație „logică” pe care o găsesc eu e că frigul face să se contracte ceva pe acolo și de aia funcționează! 

O să cumpăr și un alt actuator, dar numai după ce vine căldura și mă asigur că ... că ce!???:wall:

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa inlocui si releul condensatorului, ca tot mai am unul, cine stie ... Am dat sfoara-n tara de buton de comanda AC precum si de senzorul foto. Eu astept sarbatorile sa mai pot mesteri ceva pe la titiu, neavand nicio intentie sa mai inteleg "de ce", ci doar "sa nu se mai" .... Mi-a mai ramas restant si ledul butonului de avarii, ba niste legaturi (posibil) slabite ale casetofonului ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, releul condensatorului a simtit puterea patentului ... Am mai tras oleaca si de mufa de la compresor, poate-poate ... Mi-e si teama sa mai sper ... Nicio veste in privinta senzorului sau al butonului, dar poate o aduce Mosul - sper ca nu primul :) 

PS: as muta mesajele intr-un topic dedicat, dar in noua versiune nu mai pot face asta dintr-un motiv care imi scapa. Indurati alaturi de mine ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu reusesc sa mut mesajele dar am vesti noi .. 

Dupa ce am inlocuit SI releul condensatorului, minunea a tinut nici mai mult, nici mai putin decat ... 1 zi. Dap, 1 zi, incepand de la momentul inlocuirii. Eram super bucuros, pana cand a trecut ziua cu pricina, desigur. Am indurat cat am indurat, pana cand aseara am cedat si m-am gandit ca daca scot siguranta de 10A de langa relee, cea care scrie ca este destinata comenzii A/C, n-ar mai porni. Am gresit din nou si chiar nu mai inteleg: am scos siguranta, am dat comanda si da, a pornit ... Nu mai inteleg.

Am prins insa niste zile calduroase in vacanta asta si, cu ocazia curateniei generale, am mai pus mana in special pe firele care duc la compresor. Mai sa zic ca le-am rupt, mi se par cam tepene si coapte, doar cele care ies din manunchiul acela principal si intra in compresor, restul par maleabile. O fi de acolo, o fi din alta parte, ma recunosc invins de sistem. Si o sa o internez in sistem la prima ocazia, sa se minuneze si altii mai priceputi, desi parca ii vad ca imi vor recomanda sa schimb tot manunchiul ala ....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa o dimineata in care am facut batuturi la deget tot incercand sa opresc functionarea A/C, va anunt ca am curmat suferita. Nu, nu cu sticla de benzina si fitil si nici dusa la REMAT, ci scotand ambele relee, cel putin pana la o vizita la doctor ...

Admini, va rog, (re)verificati sistemul de drepturi deoarece nu mai pot muta mesajele si nici efectua alte operatii permise in versiune veche super-moderatorilor. Va rog eu frumos. Multam'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am.un Accent 1.6 benzina din 2007. De cativa ani masina mea da aer cald sau caldut pe partea pasagerului si aer rece pe partea soferului. Am verificat nivelul antigelului (e ok).  A mai avut cineva problema asta? Nu as vrea sa ajung sa dau bordul jos si sa constat ca e din alta parte. Multumesc anticipat si scuze daca s-a mai discutat asta dar nu stiu ce cuvinte cheie sa mai caut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema de la caloriferul din habitaclu. Este undeva in bord si trebuie dat bordul jos pentru a fi schimbat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi curge si mie radiatorul de apa. Am pus ceva prafuri dar tot imi mai picura putin. L-as schimba dar nu sunt in clar daca trebuie demontat si radiatorul de clima cum zic unii sau pot sa-l scot doar pe cel de apa cum zic alti mecanici. Nu l-as scoate si pe cel de clima pentru ca s-ar putea deteriora si el si in plus trebuie reumpluta instalatia cu freon, deci alta distractie. Ati demontat careva doar radiatorul de apa (antigel)?

Edited by msjohntm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radiator de clima? Ceva imi scapa si tare mi-e ca e fix acest radiator... Daca te referi la cel din habitaclu, localizat foarte bine de catre Dino, si acela este tot pe baza de antigel si nu freon. Si legatura cu circuitul principal se face prin doua mufe situate oleaca mai sus de alternator, n-ai cum sa le ratezi fiindca sunt imbarligate ... Le desfaci pe-alea si gata, ai intrerupt circuitul si poti umbla linistit. 

Dar daca vrei sa umbli la radiatorul principal, de ce nu il umbli direct la ala? Adica de ce tre' sa te legi de caloriferul asta? intelegeam daca vroiai sa il cureti, dar asa ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma refer la radiatorul principal din fata masinii, cel pe care e pus ventilatorul. Dar in fata lui spre grila masinii mai este un radiator lipit de el cel cu freon (condensatorul de la aer conditionat). Pe acesta nu as vrea sa-l desfac de fapt daca se poate. Mersi de parere.

Edited by msjohntm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata asta mi-am schimbat singur radiatorul de apa. Pana la urma am reusit sa-l scot fara a demonta si condensatorul de clima. Nu am mai dat toata partea din fata jos pentru ca l-am scos pe la motor. Eu am scos si masca de plastic (care e impreuna cu bara fata), ca sa vad mai bine ce sa desfac, desi acuma nu mai sunt convins ca era nevoie. Nu am facut poze, dar o sa descriu succint cum am reusit:

1-am demontat bateria si suportul bateriei.

2-am demontat interculerul care se demonteaza foarte usor-se desfac cele doua suruburi de sus cu care e prins de caroserie si cele 2 furtune si se scoate apoi pur si simplu. (desigur se scot si mufele cablurilor).

3-am demontat ventilatorul radiatorului (se scoate mufa electrica, se desfac cele 2 suruburi de sus cu care e prins de radiator si se culiseaza putin in sus pentru a iesi din locasurile de jos ale radiatorului si pe urma se scoate prin dreapta prin zona bateriei inclinandu-l putin.

4-am desfacut cele 4 suruburi de sus cu care e prins radiatorul de caroserie, am scos furtunul de jos (furtunul de sus l-am scos inainte de a scoate ventilatorul), am ridicat putin radiatorul ca sa iasa din locasurile de jos din caroserie si l-am scos tot prin dreapta pe la baterie.

Am pus radiatorul nou si acum am si eu racirea motorului functionala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de a monta radiatorul, l-ai curatat oleaca cu apa demineralizata? De obicei nu e chiar ca la farmacie inauntrul lui, iar reziduurile pe care inevitabile le acum se plimba libere prin instalatia ta. O fi bine, n-o fi, zic si eu ... Inevitabil insa a intrat aer in instalatie, asa ca e bine sa tii sub observatie nivelul de lichid in urmatorii km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus radiator nou. Da, intradevar am mai completat in urmatoarele 2 zile, dupa care s-a stabilizat deja nivelul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroiam doar sa subliniez ca un radiator nou nu inseamna neaparat si curat pe dinauntru.

Nu uita sa dai drumul si la caldura pentru a elimina eventualele bule de aer si din circuitul ala.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua, stimați domni am un Hyundai accent 1.5 crdi an 2007 cu 146500 km și din senin ajungând la o intersecție am constatat că nu mai îmi intră în viteză mai concret nu mai intra in treapta 1 3 5 și marsarier daca forțez in schimbător intra dar nu cum intră înainte ci doar cat sa cupleze iar în marșarier nu intra deloc, va rog mult dacă aveți idee ce poate sa fie??? Vă mulțumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca e ambreiajul/placa de presiune mai mult ca sigur. Iti si tremura când apesi pedala de ambreiaj? 1200 m-a costat pe mine: placa, ambreiajul, rulmentul și manopera. Plus 100 la tractari auto ca m-a lasat tot asa in centru orasului la 5 km de casa, dupa un drum de 1600 km din Italia, asta acum 4 ani. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu îmi tremură se aude un zăngănit la ralanti asta când și când, zicea cineva că este o piuliță la ambreiaj care se strânge și se mai prelungește puțin schimbul de ambreiaj .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

am urmatoarea problema: la franare imi trepideaza masina iar discul spate-stanga arata ca in poza.

Merge rectificat la strung sau trebuie altul nou. Se schimba ambele discuri de pe puntea spate ?

Merci.

280x280_middle.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,stiti cumva cat freon si ulei intra la un hyundai accent 1.4 benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Behringer, recomandarea mea este sa le schimbi pe amandoua cu unele de la acelasi producator. Daca poti face un efort in sensul de a inlocui si placutele cu ocazia asta, chiar daca sa zicem cele pe care le ai acum nu-s chiar uzate, ar fi nemaipomenit. Strungul nu va face altceva decat sa iti ia din material, in final doar amanand inevitabilul. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai este vreo urma de sparanta? 

IMG_20200530_113236.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,stiu ca este topicul dedicat Accent-ului,dar cel pentru i10 este c-am slab animat.Am o problema la un i10 cu iluminatul ceasurilor de bord.In sensul ca,cand e intuneric afara ceasurile de bord nu sant asa de iluminate cum sant cele de logan de exemplu.Reglajul acela cu rozeta am vazut ca are acelasi cod ca si cel de Accent.Unii spun ca sant ledurile duse si ca nu se mai aprind cum trebuie,altii ca ar fi o defectiune in alta parte si nu ar mai da tensiune cat trebuie regulatorul acela.M-ar interesa o schema ceva cum sant legate ledurile si poate sa le dau pe direct fara reglaj intensitate.Am desfacut ceasurile de bord,asa desfacute le-am pus in bord cat sa masor tensiunea pe un led,si aveam doar 1,8 v.Din cate am inteles ar fi niste leduri smd 3528 care se alimenteaza la o tensiune intrd 2,8-3,4v,mi-e mi se pare cam mare caderea de tensiune pe led.M-ati putea ajuta cu niste sfaturi cev?

Masina o conduce tatal meu care este pensionar,si cel mai mult i-l deranjeaza ca afisajul digital cu km nu este luminat aproape deloc.Va atasez o poza cu ledurile de la i10 sa le vedeti cat de tare se aprind si o poza de la un Dokker,ca l-am desfacut si pe ala sa vad cat de tare se aprind,si culmea sant aprinse mai tare si tot 1,8v masurat pe led.

rsz_img_20200531_124024.jpg

rsz_img_20200530_095401.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,stiti cumva care este temperatura aerului pe iesirea din grile(aeratoare) cand functioneaza a/c-ul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut. parca pe la 10°C era atunci cand am masurat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine 3,5- 4 grade C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...