Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Zetics

Ce probleme aveti la Accent-ul vostru?

Recommended Posts

Fisherman, eu vorbeam de CONDENSATOR, tu vorbesti despre EVAPORATOR. Evaporatorul este in spatele aerotermei (nu in habitaclu) iar umezeala de pe acesta se scurge in afara masinii.post-33879-0-75752800-1569842004_thumb.pngpost-33879-0-22371000-1569842014_thumb.png

 

Cum functioneaza AC-ul in masina: https://www.youtube.com/watch?v=I5rrZSu4PxQ

 

Te invit sa incerci sa dezaburesti masina cu AC la maximum dar fara desicantul din condensator, sa vezi ce se intampla (in cati ani se dezabureste).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare îmi e că ai citit degeaba...

Unde scrie că ar exista un desicant(orice o fi ala) pe traseul de AC? Dacă te referi la "receiver drier" ăla este un fel de rezervor mic, direct pe radiatorul de cald cu un filtru și un decantor pentru impurități ce se pot forma în timp.

AC funcționează foarte simplu : un compresor mărește presiunea unui gaz, la volum constant (radiatorul cald din fața mașinii), fizica ne zice că îi mărește și temperatura, este răcit, apoi prin intermediul unei supape de expansiune este transformat în gaz de joasa presiune, deci joasă temperatură, printr-un radiator în habitaclu. Datorită temperaturii f scăzute, apa se condenseaza pe radiator, apoi este colectată și eliminată în afara mașinii.

Circuitul de AC este unul închis, adică nu intră și nici nu iese nimic din el, nu poate fi contaminat cu apă.

 

Asta pare a fi din seria "să complicam ce nu înțelegem".....

 

PS poate dai un cod pentru săculețul ăla

Edited by fisherman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu personal am schimbat la Accent crdi condensator defect si am vazut desicantul mucegait. In alta ocazie am schimbat si caloriferul. NU mai incerc sa explic unde e si ce face.

Cate componente ai schimbat tu personal la Accent?

La mine problema de condensator dadea simptome similare cu ale colegului: dezaburirea nu mergea, temperatura AC facea figuri.

Dar na, fiecare teoretician stie mai bine cum se face treaba.

 

Da, asta e din seria: nu stii tu ce ai facut, lasa sa iti explic eu, si fiecare ii da in continuare pe limba lui.

Cu aceasta ocazie incetez sa mai incerc sa ajut pe cineva pe acest forum.

 

PS: uite aici saculetul, de la mai multi producatori, cu poze : https://www.autodoc24.ro/piese-de-schimb/uscator-10457/hyundai/accent/accent-iii-limuzina-mc/19907-1-5-crdi-gls

 

Pace voua :fingerup:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se ajunge greu la desicant? Sunt sigur ca trebuie sa-l schimb si eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să spui prostii nu înseamnă să ajuți!

După fomă pare a fi un fel de filtru, ce intră în radiator, se vinde cu un bușon. Asta înseamnă că dacă nu ai gaz in instalație, ai vreo spărtură, umiditatea intră, astfel mucegaiul se poate forma fiind ciupercă, și evident NU ÎȚI MERGE.

Nu ai spus dacă ai reuplut cu gaz instalația după fiecare schimb de "săculeț", sau dacă mai era etanșă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze ca nu am mai intrat, am fost cam ocupat. Cu instalatia de AC pornita nu am nicio problema, am si spus dealtfel: "Eram singurul - cred - care mergea cu AC pe 6 grade afara.". Impresia mea este ca vreo clapeta nu se inchide bine si astfel lasa o farama de aer cald sa intre in habitaclu, dar e doar o presupunere. Nu prea mai am timp sa ma ocup de masina ca pana acum, de aceea nici nu mi-am bagat surubelnita prin instalatia de ventilatie. Singurul lucru pe care l-am putut face a fost sa iau un dezumidificator si sa il pun in masina :( E aiurea dar ce sa mai zic, asta e ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua si supriza ... neplacuta :( Am cam obosit, asa ca apelez la mintile voastre mai lucide cu urmatoarele situatii:

 

- pe scurt, AC este posedat. Porneste cand vrea el, de cate ori vrea el, pe orice mod. Pur si simplu porneste aleatoriu pentru 1-2 secunde, se opreste dupa cam tot atata timp, dupa care o ia de la capat. Vreo 2-3 reprize de-asta dupa care liniste. Ca sa nu mai zic ca daca pun de exemplu pe pozitia "fata" si pornesc ventilatia, uneori porneste cu AC direct cuplat. Nu am gasit o regula, nici conditii meteo/bio/astro/etc care sa produca acest fenomen. Sunt situatii cand nici nu il pot opri oricat de insistent as fi cu butonul, trebuie oprita ventilatia complet. Am fost in service si nu s-a gasit nimic pe OBD2 fiindca am sistemul manual, banuindu-se cumva un senzor care declanseaza AC. Dar inafara de celula fotovoltaica, noi la manual nu avem nimic, nu tu senzor de umiditate, nu de temperatura, nu ... nimic, mai pe scurt. Eu unul am mai zgaltait oleaca contactele electrice ale compresorului din compartimentul motor, fara a le desface pentru ca nu stiu cum sunt si mi-a fost cam teama, recunosc. Daca n-as avea nevoie de AC pt dezaburire - a se vedea problemele anterioare - as decupla compresorul, dar .........

 

- casetofonului ii fileaza o lampa, display-ul isi modifica intensitatea luminoasa, tot asa, aleatoriu. Nu cu mult sau pt mult timp, dar sesizabil. Este 2DIN, fara RDS, ala original. Ma indoiesc ca exista posibilitatea inlocuirii doar a display-ului, dar ca idee, voua vi s-a a intamplat? Cu banii pe unul nou, chiar si aftermarket, imi pot lua caseta de directie mult dorita, asa ca va trebui sa mai astepte ... Si oricum, daca il inlocui, sigur o sa pun altceva mai actual, dar ca idee, se intampla numai la mine?

 

Ceva sfaturi, altele decat o canistra si un chibrit? Multam'

Share this post


Link to post
Share on other sites

La AC verifică releul de comandă, poate rămân contactele lipite.

 

Radioul pare a avea o mufă slăbită, un contract imperfect.

 

Las-o la soare sa se încinga, așa iese umiditatea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul ala pe unde e? La radiou o sa ajung - sper - cand imi bag nasul sa inloui ledul butonul de avarii ... Sta in soare cam de la 9 la 18, "zi de zi de zi", vorba reclamei ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare nu ai o problema comuna la radio si AC? Adica un contact imperfect la o borna a bateriei, asta ar fi cea mai simpla cauza. Altfel releul AC-ului este in cutia electrica de langa rezervorul lichidului de frana, de unde pleaca si un fir pentru aclansarea bobinei ambreiajului compresorului care are o mufa putin deasupra compresorului care ar putea nici ea sa faca contact ferm. Sau alt contact imperfect pe traseu sa-si faca de cap. Trebe ceva rabdare sa cauti. Bafta!

(Oare de ce nu mai pot atasa poze?)

Edited by msjohntm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce m-a lasat in bezna parcarii unui supermarchet pe la orele 20:00 trecute fix de era sa chem un prieten sa ma tracteze, am rezolvat problema contactului imperfect al bornelor cu ajutorul candelutelor din comert, in sensul folosirii aluminiului ca material de "umplutura" - revin cu poze. Oricum, ideea este le-am pus ambelor borne acest "feature" si acum stau muuuult mai bine.

 

Mufa aia de care zici tu deasupra compresorului am tot "gadilat-o" si ea a fost prima pe lista posibililor "dezertori", dar recunosc ca m-am limitat doar la atata, fiindu-mi cam teama sa o desfac ca sa nu stric sistemul de prindere. Oricum, din service mi-au spus ca nu acolo este comanda compresorului, dar na, la atata m-a dus pe mine mintea. Nu toti ne-am nascut in halate albastre ...

 

Recunosc la la releu nu m-am gandit si oricum nu prea stiu cum poate fi desfacut un releu, curatate contactele lui si refacut, poate inlocuit cu totul - si apropo, da, acolo este releul, aveti dreptate, doar ca in manualul utilizatorului apare doua, "releu A/C" si "modul comanda A/C". Or fi amandoua, o fi doar unul, habar n-am si cred ca doar pe incercate pot determina care are o problema scotandu-le pe rand si vazand. Treaba nasoala vine ulterior, respectiv ca din cauza ca mi se aburesc geamurile, am nevoie de AC si nu cred ca merge doar cu un releu ... Asta daca am doua, sincer nici nu am mai umblat la acea cutie magica de foarte mult timp ...

Revin cu detalii, multam pt sugestii :cheers:

 

 

PS: Nici eu nu pot atasa poze, de-aia am si pus tutorialul de inlocuire al discurilor de frana pe GDrive. Chiar daca imi zice ca pot atasa pana la 8 Mb, practic am vazut ca merge pana la maxim 1, asa ca m-am dat batut. Setarea astea revine exclusiv admin-ilor, eu neavand drepturile necesare. Imi pare rau, dar nu va pot ajuta in situatia asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine e doar un releu si o siguranta raspunzatoare pentru AC Cele indicate: .post-63-0-81369500-1570721802_thumb.jpg

Cand am avut si eu problema cu bobina am schimbat releul de la AC cu cel de la claxon (horn), la mine sunt la fel, dar defapt eu aveam bobina arsa.

L.E. Deci merg poze sub 1Mb. Mersi.

Edited by msjohntm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari...am 2 hyundai accent crdi2006,iar zilele trecute m.am confruntat cu o problema dupa ce am luat o denivelare pe autostrada mi.a iesit amortizorul spate din flansa si efectiv batea acolo.Amortizorul era foarte ok dar am observat ca a ruginit(nu mai exista efectiv) saiba care vine deasupra flansei si asta i-a permis amortizorului sa iasa prin flansa.Am facut aceeasi operatiune si pe cealalta parte si am observat aceeasi problema.

Marius poti sa incerci sa verifici comanda cater compresor- cu lampa 12v intre - si firul de comanda la compresordaca se aprinde-comanda are.Eu am inlocuit in vara numai bobina compresorului..nu e o operatiune grea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@msjohntm, asa-i si la mine, dar nu stiu de ce am avut impresia ca-s doua relee pe AC. In fine, pt ca la noi nu am gasit releele cu pricina, le-am comandat de la nepotii unchiului Sam. Pare-se insa ca am facut incantatia nepotrivita, caci nu vor nici de-ale ***** sa iasa de-acolo daca tragi de ele si le rogi cu frumosul. Oare am folosit ciocanul nepotrivit sau trebuie folosit un cleste, ceva? :dontknow:

 

@Ktalincrdi, probabil ca e tardiva/nepotriva intrebarea, dar ai descoperit o noua categorie de denivelari - pana acum nu am auzit de unele care sa scoata amortizoarele din tatani, dar hei, nu mai ma mira nimic. Totusi, sa iti sara amortizorul la > 25m/s si sa mai apuci sa povestesti, e o chestie tare.In mod normal nu vad cum s-ar putea intampla asta, cu sau fara saiba ruginita axul amortizorului nu se termina fix la saiba aia, mai are ceva mm peste, suficienti incat sa nu iasa ... Ciudat, dar totusi nu, avem Hyundai ...

 

O iau babeste cu releele, numai timp sa fie ... Doar ca ziua are in continuare 24 ore ...

95224-2D000.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai facut o tentativa de extragere a releului suspect, nu vrea sa se urneasca deloc. Am incercat ce-i drept in ziua in care n-am fost la sala, dar serios acum, cum trebuie scos ca sa nu ajung sa segmentez motorul? :rant:

Am tras de el in lateral, in sus, in orice combinatie posibila si tot n-a vrut. Cel intelept a cedat intr-un final, promitand insa sa se intoarca ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut,de curand am schimbat plăcuțele pe spate(ATE) si cand pun frana(atunci când te apropii de semafor,de ex.)chitaie. S-a mai confruntat careva cu aceasta problemă si cum s-a remediat,am facut deja 1000 km si tot se aude. Multumesc. Accent 2009 benzina,1.4

Edited by vasii_marian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa nu se fi "rodat" inca. La Bosch-urile pe care le-am avut, acest rodaj a tinut cam 4000 km, iar la cele TRW pe care le am acum cam 2500 km. Depinde desigur si cum/cat franezi, dar in principiu orice placuta noua face asa la inceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a explicat un mecanic șef, și apoi experiența personală a confirmat, că dacă frânezi tare praful degajat de plăcuțe se arde și formează o "patimă" iar aceea scârțâie. După ce conduc colegii furgonul meu scârțâie mereu primii km, dacă dau de un drum frumos, șerpuit și exagerez cu frânele iar scârțâie. Ideea e să mergi fluid și nu o să le auzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a explicat un mecanic șef, și apoi experiența personală a confirmat, că dacă frânezi tare praful degajat de plăcuțe se arde și formează o "patimă" iar aceea scârțâie. După ce conduc colegii furgonul meu scârțâie mereu primii km, dacă dau de un drum frumos, șerpuit și exagerez cu frânele iar scârțâie. Ideea e să mergi fluid și nu o să le auzi.

Salut,nu frânez deloc tare,nu sunt vitezoman;dar cum a spus și colegul Marius, poate o sa-și revină, ca este tare enervant.

Edited by vasii_marian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut inlocuirea releului, dupa cum se poate vedea in imaginea alaturata. Pare ca problema s-a rezolvat si doresc sa accent-uez "pare", fiindca mai are momente cand AC porneste de unul singur, ce-i drept muult mai rare si nu in "rafala". O sa fac o pauza pt moment, dar nu mai stiu ce sa inlocui: butonul de comanda, senzorul foto ... :dontknow:Aveti vreo recomandare? 

 

Releu AC.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/6/2019 at 4:53 PM, marius.zadara said:

Pare-se insa ca am facut incantatia nepotrivita, caci nu vor nici de-ale ***** sa iasa de-

 

On 11/6/2019 at 4:53 PM, marius.zadara said:

@msjohntm, asa-i si la mine, dar nu stiu de ce am avut impresia ca-s doua relee pe AC. In fine, pt ca la noi nu am gasit releele cu pricina, le-am comandat de la nepotii unchiului Sam. Pare-se insa ca am facut incantatia nepotrivita, caci nu vor nici de-ale ***** sa iasa de-acolo daca tragi de ele si le rogi cu frumosul. Oare am folosit ciocanul nepotrivit sau trebuie folosit un cleste, ceva? :dontknow:

 

@Ktalincrdi, probabil ca e tardiva/nepotriva intrebarea, dar ai descoperit o noua categorie de denivelari - pana acum nu am auzit de unele care sa scoata amortizoarele din tatani, dar hei, nu mai ma mira nimic. Totusi, sa iti sara amortizorul la > 25m/s si sa mai apuci sa povestesti, e o chestie tare.In mod normal nu vad cum s-ar putea intampla asta, cu sau fara saiba ruginita axul amortizorului nu se termina fix la saiba aia, mai are ceva mm peste, suficienti incat sa nu iasa ... Ciudat, dar totusi nu, avem Hyundai ...

 

O iau babeste cu releele, numai timp sa fie ... Doar ca ziua are in continuare 24 ore ...

95224-2D000.jpg

Mda ..din fericire a iesit amortizorul din flansa dar nu a sarit si arcul de la locul lui asa ca a fost un near miss.E vorba de imbinarea flansei intre metal si cauciuc,se pare ca acolo a cedat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei care vor sa dezactiveze AC a.i. sa se porneasca cand vrem noi,  exista o setare.

Se pune contactul, se muta comutatorul pe ventilatie parbriz si se da drumul la ventilatie (cu beculetul aprins pe AC) pe treapta 1. Se apasa pe butonul de recirculatie aer interior, pana se stinge de la sine beculetul de AC, iar la sfarsit se ia contactul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi fain, @iflorin! Chiar voiam să caut prin forum cum se face chestia asta!

@mariuszadara, cum ai reușit să scoți releul? La mine iese doar carcasa aia din plastic, restul e mai incăpățânat decât mine și nu vrea să iasă!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ajutorul unui patent mai zdravan. Unii pe net am vazut ca au folosit unul pt instalatii, din acela cu deschidere reglabila - nu stiu cum ii zice. Iti recomand ca inainte de a-l inclesta, sa infasori in jurul releului niscaia banda izoliera, astfel incat (1) clestele sa prinda mai bine si (2) sa nu spargi carcasa releului, fiind foarte subtire. Nu ma intreba cum am ajuns la aceste ponturi, dar iti dau unul, nu a fost inainte de a-l scoate ... Din pacate, i-am spart oleaca carcasa, asa ca mare grija daca vrei sa il mai ai amintire. Daca nu, risti sa scoti doar carcasa iar releul sa ramane "gol-golut". Iar, nu intreba ... 

In alta ordine de idei, ca tot veni vorba, am zis ca am rezolvat problema dar am facut doar sa ma amagesc ... Problema a revenit, iar a inceput AC sa o ia razna si nu mai stiu ce sa ii fac. Am observat ca daca mut ventilatia pe pozitia "fata" sau "fata si picioare" PARE mai linistit, dar daca o pun in pozitia "picioare" sau "picioare-dezumidificare", dupa un moment de aparenta acalmie, incepe nebunia. De ambele parti. Nu-s intelept, dar cedez primul ... Si nici nervi nu prea mai am, neintelegand ce determina aceasta actiune. Chiar nu inteleg. Si asta mai deranjeaza cel mai tare. Ca poate el face bine, dar sa imi zica si mie intr-un fel in care sa inteleg. 

Nu inteleg de ce in unele zile pare in regula, in altele zici ca e pom de Craciun. Pot doar sa banuiesc ca pe undeva am avea si noi un senzor (sau ceva asemanator) de umiditate care sa porneasca de la sine putere AC-ul ... Unul analogic, caci un tester super-profi de la Hyundai nu a detectat vreunul digital, nici vreun alt "feature" al masinii in sensul asta. Dar stiinta mea, manualul de service si diverse site-uri de repere auto, zic ca nu avem asa ceva. Am scos din ecuatie butonul de comanda fiindca ar insemna sa faca pe toate pozitiile, iar senzorul foto nu cred ca are vreo treaba iarna. Intr-o seara m-a enervat intr-atat de tare incat am oprit in fata gradinitei juniorului si am inceput sa smucesc releul ala, crezand ca nu face contact bine ... Da' de unde, era teapan precum subsemnatul stand in frig. 

Alte sugestii? :( Mai am un releu de rezerva, sa il schimb si pe cel de la comanda condensatorului AC? 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...