Jump to content
maradona

Se opreste masina din senin

Recommended Posts

Se pare ca nu sunt inteles. Stiti voi vreun model i de care cifra vreti, care sa aiba carburator? Sau e vorba de alta masina?

Am gresit eu. Era vorba de releu cum am scris si in primul post.

 

 

La service ar trebui sa te duci doar in ultima instanta, dar sa ai grija sa nu te incarce inutil cu tot soiul de "reparatii" care nu isi au rostul. Deseori fac asta. Parerea mea este ca ar putea fi de la cheie. Ma gandeam la sistemul de siguranta al masinii. Probabil ca la un moment dat, nu mai poate citi chip-ul integrat in cheie si atunci se blocheaza automat motorul.

Vezi cum reactioneaza in perioada urmatoare, cu cheia schimbata.

 

Succes,

Ignition

Ideea este ca masina e in garantie.

Chip-ul asta nu e citit doar la pornire? mi s-a intamplat sa reusesc de vreo 2 ori sa reusesc sa "repornesc" motorul schimband in alta viteza si apasand acceleratia dar se oprea din nou in mai putin de 1km si eram nevoit sa scot cheia si sa pornesc din nou. oricum cand am problema se aprinde becul ala cu cheia pe bord.

Pot cere o alta cheie pe garantie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ideea este ca masina e in garantie.

Chip-ul asta nu e citit doar la pornire? mi s-a intamplat sa reusesc de vreo 2 ori sa reusesc sa "repornesc" motorul schimband in alta viteza si apasand acceleratia dar se oprea din nou in mai putin de 1km si eram nevoit sa scot cheia si sa pornesc din nou. oricum cand am problema se aprinde becul ala cu cheia pe bord.

Pot cere o alta cheie pe garantie?

 

 

Daca se demonstreaza faptul ca problema este cauzata de cheie, iar ei nu vad urme ale unor folosiri anormale ale cheii, atunci presupun ca da, inlocuirea este suportata de garantie. Cheia de contact nu intra la consumabile:)

 

Ignition

Share this post


Link to post
Share on other sites

:dontknow: Da tu esti sigur ca ai un i10 ? Eu daca pateam asa ceva la masina, noua fiind, le dadeam in cap cu ea celor din service ( asta daca nu rezolvau dupa primele vizite problema ).Este o problema de siguranta sa se opreasca motorul in mers de atatea ori....Doamne fereste poti omora pe cineva sau pati chiar tu ceva, odata motorul oprit ramai fara servodirectie si servofrana.Ce naiba exista coduri ptr aceste erori...trebuie sa se stocheze undeva.

:hmm: Eu sunt sceptic in continuare cu povestea asta, astept finalul.

"mi s-a intamplat sa reusesc de vreo 2 ori sa reusesc sa "repornesc" motorul schimband in alta viteza si apasand acceleratia " mai fa treaba asta de cateva ori si dereglezi mototrul de tot. Nu ai voie sa pornesti motorul impingand masina sau prin metoda descrisa de tine. Rezulta "buba" cureaua de distributie poate sari cu 1 dinte 2 ( o masea :)) ) si de aici sa rezulte o functionare foarte neregulata a motorului.

PS: Daca ai terminat benzina minune Alto , pune si tu un 95 simplu si fa un reset de ECM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are i10 imobilizator si chip in cheie?

La capitolul "pornire prin antrenarea motorului de masina in mers": nu prea imi vine a crede ca e chiar asa de "imposibila"; doar daca bruschezi grosolan (gen ambreiat brutal in viteza1 cu masina la 30-40km/h) sa se intample vreo belea. Intre noi mai sunt si unii care stiu sa efectueze operatia finut; (am vazut nu doar odata "priceputi" care "dadeau la cheie" in timp ce 3-4 insi, vizibil din familie impingeau de zor).

Nu am parcurs inca informatii despre modul de lucru al imobilizatorului; logica insa imi spune ca la punerea contactului are loc transmisia interogarii si raspunsul cipului. Chiar daca beculetul "cheie peste masinuta" se stinge in 2-3 secunde (din motive de lamp test), motorul poate fi pornit imediat (daca recunoasterea a avut loc). Altfel, semnalul ramane aprins si ECU opreste injectia si aprinderea (ca motorul poate fi invartit si altfel, vezi mai sus)

 

Ce promiteau cei de la service tot a pana de alimentare le-a "mirosit" (interesant e ca la o alta masina am avut ambele probleme: o usoara oxidare a contactelor releului de alimentare a pompei de benzina facea ca la actionarea demarorului forta de apasare sa scada - tensiunea pe instalatie scade pana la 9,5-10 volti - si pompa electrica nu mai functiona, iar odata pompa a incetat sa functioneze; am verificat prima oara releul, era ok, apoi tensiunea pe conectorul de pe rezervor al pompei, ok - nu inteleg ce a avut: cand am demontat-o sa o testez, a reluat functionarea si a mai lucrat cativa ani dup-aia) (totusi circumstantele sunt altele!) Ciudat, releul ala se pretindea "Bosch", dar sunt atatea contrafaceri.... Desi releele de pe Hyundai arata mult mai "pipernicite" parca vad ca vor functiona si peste n ani...

Cum a fost posibil sa se defecteze comutatorul de lumini al altui coleg e posibil sa ai ghinion....

Pacat de nervi si timpul si/sau alte pierderi cauzate de aceste opriri/vizite la service...

Bine ar fi sa rezolvati la concret; altfel s-ar putea sa-ti mearga fara probleme pana la vara viitoare (deja canicula pare a se domoli)

 

Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maradona, ai deschis acest topic pe 23 iulie 2009. Pe 9 august 2010 observ ca ai postat din nou. Deci dupa mai bine de 1 an (maine-poimaine se fac 1 an si jumatate) vrei sa spui ca tu nu ai rezolvat acea problema? :blink: Ceva nu este in regula...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre, cre'c-am inebunit la cap... O sa ma duc la un control. Puteam sa jur ca in 2010 a (in)scris Maradona... :blink:

 

Oricum, am ridicat la fileu o alta problema tot legata de Maradona, de aia nu ziceti nimic? Ma rog, se afla pe alt topic... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am rezolvat problema si nu cred ca o voi rezolva...

Astept vara sa apara din nou problema.

Oricum am fost si in service la Galati si am mers cam 80 de km cu baiatul de la service fara sa se intample nimic(asta vara trecuta)

In drum spre casa insa s-a oprit. Cei de la service mi-au sugerat sa o las sa se mai uite ei cand au timp dar mi-am dat seama ca o las degeba

Banuiesc ca dupa ce trece garantia la piesa defecta abia atunci va ceda :(( , in cazul asta mai am dreptul la garantie(se tine cond ca defectiunea nu a fost gasita pe timpul garantiei sau nu)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma cam tem ca NU. Defectul trebuie constatat de cei de la service (si bagat masina la remediere, daca sunt probleme "imobilizatoare"). Altfel pot fi "povesti" si daca se paradeste dup-aia, nu mai e valabila figura cu "v-am spus eu".

Incercati sa re-creati conditiile de aparitie a defectului (de exemplu, la unele televizoare aparea un defect la cresterea temperaturii; cu caseta deschisa, defectul nu ar mai fi aparut nici in 1000 de ani. Solutia? Un banal uscator de par realiza temperatura "caniculara" si depistarea piesei defecte....)

Insa zilele astea e mai greu de realizat canicula...

Va doresc bafta la depistarea defectului inainte de expirarea garantiei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat problema.

Mi s-a inlocuit pe garantie senzor arbore cotit. Electricianul mi-a zic ca i-a aparut eroarea pe aparat(nu prea l-am crezut pentru ca initial mi-a zis ca imi schimba senzor axe cu came si cand am luat masina am constatat ca mi-a schimbat altceva). Mi-a mai zis ca eroarea apare doar dupa ce se opreste masina si se incearca pornirea ei si nu porneste din prima(situatia asta mie mi s-a intamplat doar de 2-3 ori din vreo 15-20 de opriri);daca se opreste masina si la prima cheie porneste nu se poate vedea eroarea. Dupa schimbarea senzorului iar s-a oprit masina, am dus-o din nou in service si mi s-au schimbat pe garantie 2 relee(tot asa dupa vizualizarea erorii pe aparat). Releele s-au schimbat cu 2 zile inainte de expirarea garantiei, totusi cei de la service m-au asigurat ca daca se mai opreste masina imi vor schimba eventualele piese defecte tot pe garantie deoarece defectul a fost constatat inainte de expirarea garantiei.

Am mers azi cam 160 de km si nu s-a mai oprit masina deci consider problema rezolvata, oricum in vara asta nu mai am de gand sa fac drumuri in afara orasului, daca ar mai fi sa apara problema ar fi peste 1 an si nu cred ca cei de la service ar mai face ceva pe garantie deci v-a trebui sa vand masina.

Ceea ce am constatat este ca daca nu se vede eroare pe aparat nu te baga nimeni in seama nu se ia nici o masura nu se schimba nici o piesa, iar benzina pentru ca mecanicul sa se plimbe cu masina si sa iti depisteze problema am suportat-o eu cam 2-3 plinuri.

Oricum sunt multumit ca mi-am rezolvat problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma (ne?) bucur(am) ca s-a rezolvat! Uite si o bila alba pentru service-urile pe care daca nu le injuram de-a dreptul, tot la privim chioras.

 

Pentru ca s-a discutat pe aici despre probleme electrice, rog si eu pe colegii cu mai multe experiente sa-mi impartaseasca din cunostintele lor:

In manualul proprietarului exista cateva pagini de descriere a tablourilor de sigurante; cum nu prea am sperante sa gasesc o schema electrica (cablajul), intreb, incercand pe aceasta cale sa aflu de la cineva "patit": exista siguranta fuzibila pentru fiecare grup de becuri de semnalizare a directiei (stanga - dreapta) ?

Sau exista o singura siguranta? Daca e una singura, este inainte sau dupa releul de cadentare?

 

Nu ca mi-ar fi lene (e destul de incomod sa pot privi la tabloul ala de sub volan, plus genuflexiunile aferente verificarilor vizuale a becurilor care se aprind sau nu), dar imi lipseste si timpul (in timpul serviciului nu am posibilitatile de altadata, iar in afara lui sunt ocupat de nu stiu ce sa fac mai intai!)

 

Va multumesc pentru intelegere si chiar foarte mult pentru eventuale raspunsuri.

Toate cele bune!

PS Doresc sa-mi echipez vehiculul cu un auxiliar acustic al semnalizarii de schimbare a directiei; la prima masina (berlina 1300) inlocuisem releul cu unul semielectronic, care avea un releu foarte sonor, "clantzanitor"; la Nova, defectarea cadentatorului original (electronic!) am rezolvat-o construind un releu full electronic (adica fara releu, cu comutatia pe tranzistor); cum asta chiar nu scotea NICI UN SUNET, i-am atasat un "bip" acustic. Foarte util, mai ales ca sistemul de revenire a manetei se defectase (iremediabil). Oricum, de destule ori virajul are amplitudine redusa si maneta nu revine singura; ruland cu geamul deschis + radioul = nivel de zgomot care acopera clic-ul destul de discret al releului... Inovatia la care m-am gandit era sa execute un numar de aprinderi fara acustic, reducand zgomotul doar la a atentiona ca semnalizarea functioneaza de prea mult timp.

Nu suntem pe un forum de electronisti insa poate sunt interesati si altii de un asemenea "gadget", despre care va voi impartasi toate informatiile necesare realizarii.

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a aparut din nou aceasta problema! (Asta dupa ce in 2011 au mai fost schimbate 2 relee si nu am mai avut probleme pana acum)

In 20 de km s-a oprit de 5 ori acum cateva zile.

Am fost la service, mi-a curatat clapeta de acceleratie si am facut un drum de 150 de km si nu s-a mai oprit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maradona, daca esti amabil sa ne dai cateva detalii;

- ce relee s-au schimbat?

- cum repornesti tu masina la 120 km/h cand s-a oprit motorul?

- daca s-a oprit motorul nu ramai fara servo?

- fluctueaza acul la turometru ? sau cade brusc asa fara motiv?

- ai intrebat de ce ti-au curatat clapeta de acceleratie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Defectul Dv. (oprirea motorului in mers) e oarecum atipica.

Desi azi automobilul e "burdusit" de electronica, motorul tot pe baza

aceluiasi ciclu de 4 timpi, cu arderea benzinei si cu aprinderea prin scanteie

functioneaza!

Asa ca:

1 Fie se intrerupe aprinderea (caz destul de improbabil, deoarece

acest motor, ca multe altele e echipat cu un sistem cu 2 circuite care

alimenteaza cate 2 bujii, oprirea TOTALA fiind posibila doar prin intreruperea alimentarii

AMBELOR bobine de inductie, sau a comenzii ruptoarelor din primarul bobinelor

(probabil niste tranzistori MOS-FET de putere), caz iar destul de putin probabil

(nu am informatii despre validarea recunosterii cipului din cheie, daca se face periodic

sau doar la pornire, sau poate exista vreo alta conditie care are drept consecinta

oprirea aprinderii - de ex. supraturatie, detectata eronat; comanda aprinderii se face

pornind de la impulsurile date de acel traductor de pe arborele cotit (crankshaft), motiv

pentru care s-a incercat remedierea prin inlocuirea acelui traductor; totusi, aparitia sporadica

a defectului ma face sa cred ca nu traductorul in sine are vreo problema....)

2 Intreruperea alimentarii; aici este posibil sa nu existe presiune (nefunctionarea pompei electrice)

sau absenta comenzii injectoarelor (similar, putin probabila alimentare generala

sau absenta comenzii propriu-zise). Chestia e ca defectul e sporadic, deci tip "intrerupere"

deci poate ar fi o idee sa se caute o intrerupere aleatoare a unui circuit (simplu de spus, mai

dificil de gasit!!!). Iese din discutie o eventuala infundare a filtrului de combustibil (manifestat prin

scaderea limitei de debit, adica a raspunsului motorului la putere solicitata mare - asa-zisul "dat

in nas").

 

Ca un comentariu general: interventiile mi se par cam "la nimereala"; oamenii din service s-au mai

"scolit" la capitolul relatii cu publicul, sunt in general amabili, insa ar trebui si sa stie (mai bine decat

mine sau decat tine!) ce trebuie sa faca pentru reparatie, chestie care eu nu o prea observ (atat din

interventiile descrise cat mai ales din reaparitia defectului!!)

 

Legat de servo-uri: frana e pe depresiune, care nu dispare chiar instataneu, si in caz de urgenta

veti frana si fara servo, credeti-ma! Directia are servo electric, fara hidraulica, si are o remanenta

de cateva secunde dupa oprirea motorului; in plus, problemele apar la viraje importante (rotatii

multe ale volanului), la corectii mici e suportabila si rezistenta mecanismului in absenta functionarii

servo asistentei.

La oprirea motorului in mers, masina se comporta ca si cum ati lua piciorul de pe acceleratie; prin

transmisie, motorul e inca in miscare prin antrenarea produsa de roti. Ar fi oarecum interesant sa

aflam cum ati actionat in aceasta situatie, ati decuplat ambreiajul, ati oprit si apoi incercat sa reporniti

motorul din cheie, s-a rotit demarorul sau nu?

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foloseste cealalta cheie (de rezerva). S-ar putea sa ai o surpriza.

 

Aceeasi problema o am si eu, dar sotia, nu!

 

De aici deduc urmatorul aspect confirmat mai sus de colegul "iFlorin" si anume ca poa' sa fie de la cheie.

 

Detalii? Hmmm, sa vedem...

 

La mine nu se manifesta musai la o anumita temperatura cum am citit mai sus sau o anume viteza ci uneori cand apas ambreiajul si intarzii sa schimb viteza. Practic de la 2500 - 3000 rotatii pe minut, motorul ajunge la zero sau cel putin asa arata turometrul...

 

Eh, atunci se intampla "minunea", dar repet, uneori. Pe mine nu ma deranjeaza, deoarece m-am obisnuit.... dar pe nevasta-mea da.. :D Culmea ca se intampla mai mult cand conduc eu iar ea este in drapta. Cand nu e cu mine, nu prea am parte de opriri de motor... :D Acum o sa spuneti ca mai bine o las acasa... No problem, ca stiu de gluma, dar vorba lui iFlorin, o sa incerc sa fac schimb de chei.

 

Multumesc pentru info si sugestie! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"No problem, ca stiu de gluma, dar vorba lui iFlorin, o sa incerc sa fac schimb de chei." ... dupa care si de nevasta? :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, bre! Vorba aia, "masina si nevasta nu se schimba, nu se imprumuta"... :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa bat in lemn (bine ca am capu' permanent cu mine!), motorul porneste fara gresh, chiar daca uneori mai ales rece, mai "da in nas".

S-ar parea ca asta-i una din "amenintarile" sistemelor moderne (gen NFC, sau "cheie cu cip")....

 

Va urez numai de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, bre nu se imprumuta, dar se mai ia citeodata de la altul si se inapoiaza dupa un timp! :applause:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am testat cu alta cheie fara probleme.

 

Deci e cazul s-o schimb cu ceva copie facuta la atelierele specializate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, bre nu se imprumuta, dar se mai ia citeodata de la altul si se inapoiaza dupa un timp! :applause:

Bravos colega, fie n-ai, fie esti "tare" la capitolu' asta ca altora si una le e cam mult....

 

P-aia cu vitezomanu' oprit de politist, care, fiind la sfarsit de program, ii spune ca il iarta de amenda

daca gaseste o scuza "interesanta", si i se raspunde ca sotia fiind fugita cu un politist, s-a temut ca acela vrea sa i-o dea inapoi, o stiai?

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...