Jump to content
arab

Probleme tehnice usoare

Recommended Posts

La alte ... marci (nu spui care!) situatia de probleme de genu' asta apare intr-adevar, la oxidarea

suprafetei exterioare a pistonasului; nea' mecanicu' l-a impins inapoi repede si nu am apucat sa

vad daca exista vreo pata de oxidare. Totusi, dupa ce parcurg cate un traseu, mi-am facut obicei

sa "pipai" janta cu pricina, insa (bat in ...lemn) nu am mai gasit-o calda! Posibil sa fie de la incarcarea

cu rugina, si placuta glisa mai greu pe ghidaje

(un coleg a emis parerea ca discul ar fi trebuit sa fie tratat - calit - la suprafata si uzura ar

fi ajuns la "miezul" cu alta compozitie, dar eu am vazut rugina groasa tocmai pe zonele ne-uzate,

plus ca stiam ca discurile sunt dintr-o fonta care nu se trateaza superficial....).

 

Legat de postul lui Benny Adam: la alta masina am avut o fisura pe un furtun intre pompa electrica

si capacul ei pe rezervorul de benzina (in interiorul rezervorului! constructorul considerase ca nu e

necesar acolo furtun cu insertie textila!) Consecinta era ca nu se realiza presiunea de lucru, si motorul

pornea, dar tragea foarte slab; poate aveti acelasi gen de defect, dar mai putin sever?

 

Pentru colegul Ruhestand: regret accidentul suferit. Bat in lemn, tot mai aglomerat si agresiv traficul

si aici...

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scârțâie enervant de des și tare cureaua de accesorii, cred că cea de la alternator. In special când e rece motorul și are mulți consumatori alternatorul (faruri, ventilație, dezaburire luneta, A/C). Mașina asta are rola întinzătoare sau cum se reglează/schimba curelele? E prea frig acum, dar voiam să șurubăresc puțin când va fi mai cald.

 

Altă treabă:

Am făcut un drum mai scurt de câteva ori, vreo 20 de km, drum pe care l-am mai făcut de mii de ori, și temperatura lichidului de racire abia a ajuns la 70 de grade și atât. La întoarcere, după câteva ore, la fel. A doua zi a ajuns rapid la 70 de grade și a urcat foarte greu la aproape 75. La întoarcere, după câteva ore, a ajuns la temperatura normala, dar mai greu decât de obicei. Apoi și-a revenit.

În condițiile în care de obicei ajungea la temperatura optima cel mult la jumătatea drumului respectiv, în condiții de frig, mă gândeam că ar fi ceva de la termostat, declanșând prea devreme sau fiind blocat în pozitia deschis.

Ar putea fi ceva cu termostatul, da semne de oboseala, să mă aștept să-l înlocuiesc?

Acum, după câteva sute de km și drumuri mai lungi, am impresia că indicatorul din bord arata foarte puțin mai jos decât înainte.

Am dat cu spray pt contacte pe senzorul de temperatura, nici o diferența.

Pare că merge normal, deci s-ar putea sa fie doar o impresie.

Edited by beny adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati km are masina/motorul/cureaua?

In situatii de uzura se "lungeste" acea curea

(ca urmare a ruperii unei parti din fibrele insertiei).

Puteti incerca sa o mai intindeti, insa exista "posi-

bilitatea" sa se rupa. Mai sigura e inlocuirea ei,

mai ales daca are multe ore (sau km) de functionare.

Pentru intindere exista un surub care deplaseaza alternatorul

(vedeti ca mai e unul de blocaj unde intra filetul in

bucsa de pe alternator).

 

Legat de termostat, si a mea se incalzeste incet

(coreeanul a programat-o zgarcita). Depinde mult

de "sarcina" acea viteza de incalzire (daca am de parcurs

un traseu cu coborare lunga, intarzie incalzirea).

Daca aveti dubii legate de functionarea termostatului,

acesta poate fi "testat" rapid astfel:

1) identificati furtunul care leaga motorul de partea

superioara a radiatorului;

2) porniti motorul rece cu capota deschisa, si in timpul

primelor minute de functionare, pipaiti acel furtun;

3) in acest timp, ar trebui sa ramana rece, pana se

incalzeste amestecul de racire la temperatura de deschidere

a termostatului (in jur de 85-90 de grade; daca se incalzeste

treptat, de la inceput, termostatul e defect, blocat deschis)

Pentru comparatie, daca e posibil, se vor atinge furtunele

care "duc" la radiatorul de incalzire (prin acestea antigelul

circula continuu, fara vreun obstacol; au un diametru

mediu, sunt "in spatele" motorului si trec prin panoul dintre

compartimentul motor si cel al pasagerilor, asa ca se poate

sa fie mai putin vizibile si mai greu accesibile.

4) testul "final" e demontarea termostatului si verificarea lui

"directa": daca e blocat deschis se vede imediat (la temperatura

ambianta ar trebui sa fie inchis). Pasul urmator (daca arata

"normal", adica inchis) e sa fie imersat in apa care sa fie incalzita

(intr-o cratita sau ibric mai mare, pe aragaz), cu un termometru

cu care se urmareste temperatura la care se produce deschiderea

(daca se deschide).

 

In general, aceste termostate sunt "motorizate" de o capsula flexibila

in care se afla un agent "termic" care se vaporizeaza in jur de 80-90

de grade, "umfland" acea capsula si deschizand calea antigelului,

invingand rezistenta unui resort care-l tine inchis (uneori e vorba

chiar de acea capsula, care la rece e contractata).

 

Principalul inconvenient al acestei testari e ca trebuie "descarcat"

din antigel, si, daca furtunul pe unde e accesul la termostat e

ceva mai imbatranit, sa nu mai etanseze si sa trebuiasca schimbat....

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge troaca, merge...

 

Dupa aproape 10 ani inca isi face datoria si nu da semne de neputinta!

 

Bine, mici rahaturi pe ici pe colo, dar per total, sa ne traiasca! :dancer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mașina are 153.000 de km, curelele vreo 30.000. De când le-am schimbat nu a scârțâit niciuna până iarna asta. Poate le schimb.

Legat de termostat, ce mi s-a părut ciudat e că drumul ăla l-am făcut de mii de ori la propriu, știu cum și când se încălzea antigelul. De atunci văd că nu a mai "comentat" nimic. Oricum, primăvara asta urmează antigelul la schimbat, că are vreo 4 ani, cred.
La o prima vedere, termostatul pare a fi undeva pe blocul motor, la capătul furtunului ce duce la radiator, într-un loc cam greu accesibil. Sper sa nu fie nevoie sa umblu la el prea curând.

In mare, merge încă bine troaca. Cred că urmează niste amortizoare și flanșe noi, am schimbat recent amortizoarele de la portbagaj că nu mai țineau deloc la frig și îmi cădea în cap.

 

Singura problema mai mare pe care am avut-o/ o am inca, este legată de ventilație.
Cu vreo 3-4 ani in urma mi s-a blocat butonul de reglare al direcției fluxului de aer, cel din mijloc. De fapt, când mergea, când se bloca.
După câteva luni, s-a rupt. Am găsit undeva partea aceea cu butoane și comenzi pt aer, crezând că problema ar fi de acolo. De fapt, problema este din sistemul de sub bord, nu mai știu exact cum se numește. S-a rupt și noul buton după ceva timp. Vara reglam pozitia pentru flux de aer in fata, cu mana,de jos de sub bord, și atunci cu greu, iarna pe parbriz.
De câteva luni, s-a mai rupt ceva pe acolo și nu prea mai merge reglat. Am lăsat pe poziția parbriz- picioare, dar bate aerul putin și frontal.
Uneori avea tendința să se blocheze și comanda rece-cald, dar mai rar.
Nu știu ce s-a stricat pe acolo, tot ansamblul ăla nu prea l-am găsit sau l-am găsit cam scump, iar pt înlocuire cică ar trebui demontat bordul. Am zis că nu mai merita.

Edited by beny adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum cateva zile am efectuat si eu testul "de termostat", ca facusem

destul de multi km de la pornire si indicatorul nu plecase de la minima

lui de 50 de grade. Totusi furtunul indicat (cel "superior"), desi caldut

spre motor, era complet rece la intrarea in radiator, semn ca termostatul

e inca inchis (iar motorul e inca "rece").

Coreeanul a reglat zgar... aaa. economic dozajul din ECU. (La Dacia Nova

dinainte, prima limuzina cu injectie/ECU, Motronicul de la Bosch doza mai

generos benzina la rece si "dadea" avans mic, in jumatate de km ajungea

motorul la 80 de grade; acolo era o oarecare problema si faptul ca injectia

fiind monopunct nu fusese rezolvata problema maldistributiei atat de

caracteristica la motoarele cu carburator unic pentru 4 cilindri).

Altfel motorul mai "da in nas" in primele 2-3 minute, dar vorba aceea, "ne-am

invatat"....

 

Legat de agregatul pentru ventilatie/incalzire/climatizare, s-ar parea ca fie

aveti o problema legata de cablurile de comanda, fie chiar clapetele au probleme

de miscare.... Oricum, interventia e laborioasa si probabil "ampla", nu se

"potriveste" cu stilul de lucru al service-urilor noastre de "inspiratie occidentala",

(munca putina, inlocuire pe bani multi).

Condoleante....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista totusi o problema si la conducte... care nu a putut fi remediata.

 

Adica a mers o perioada, apoi... pauza.

Mai exact baga caldura la pasager drepata, dar la sofer prea putin spre deloc.

 

As mai aminti aici, din ce spune sotia mea, zgomotul ciudat al clapetelor la miscarea rotitei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca anul trecut intrebam pe aici de filtrul de benzina.

In ultimul timp, mi se parea ca masina merge cam ciudat, accelera cam greu, uneori la accelerare pe loc parea ca nu are suficienta benzina si apareau trepidatii, etc. Am schimbat si benzinariile, fara vreo diferenta notabila.

Am zis ca e cazul sa schimb filtrul de benzina, aflat in interiorul rezervorului, filtru care cica e lifetime. Va spun ca se cunoaste o diferenta enorma, accelereaza mai repede si mai usor, se aude motorul mai "rotund", pana si nevasta a observat ca merge mult mai bine, desi e mai atehnica. Merita schimbat, chiar daca e o operatiune mai anevoioasa si "imputita".

Filtrul este in acceasi carcasa cu pompa. Am gasit foarte multa mizerie in carcasa, inclusiv pilitura de fier, pompa are o sita in capat, la fel, foarte imbacsita, se curata relativ usor.

Daca va ganditi sa faceti operatiunea, nu faceti ca mine, faceti treaba cand sunteti odihniti si fara graba. Trebuie putina grija la scoaterea ansamblului din rezervor, eu am reusit sa agat plutitorul si s-a spart o bucatica mica din el.

Acum am o problema cu indicatorul de benzina, nu imi mai arata corect cand e rezervorul plin si uneori cade acul din senin. Nu stiu cum as putea rezolva. Ceva mai multa atentie n-ar fi stricat.

In concluzie, daca motorul "trage" greu, luati in considerare si filtrul de benzina. Nu mi-a aparut nici o eroare, nici un check engine, l-am schimbat la 155.000 de km.

Se pare ca nu pot atasa poze.

 

Later edit:

https://imgur.com/a/0R3WWLc

Edited by beny adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti dreptate, in timp se acumuleaza mizeria si colmateaza partial porii prin care se face filtrarea....

Cred ca e o idee sa comand si eu acel filtru, tot se apropie momentul schimbului anual de filtre si ulei.

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin. După vreo 2 săptămâni și 500 de km parcurși, se cunoaște o îmbunătățire semnificativă. Accelerează liniar, fara variații, întreruperi, bâlbâieli, are un ușor "zvâc", un plus de putere.

Referitor la buba cu nivelul și plutitorul, am mai scos o data ansamblul și am mai reglat plutitorul, ceva nu făcea un contact ferm.

Are inca o mica deviație, nu știu exact pozitia inițială, dar e mai bine, nu mai cade acul din senin și se aprinde și lampa de avertizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aprovizionat filtre si niste ulei; la solicitarea mea de filtru

pentru carburant, comersantu' mi-a replicat ca am doar o sita,

Poate nu a vrut sa-si "bata capul", voi incerca si la altii.

 

Mai de sezon: din pneurile originale mai am doar 1 (rezerva);

o pereche au fost cumparate noi anul trecut si mai aveam o

pereche (in spate), sh, cam uzate, dar speram sa "trag" de ele

pana la iarna (rulez numai in oras). N-a fost sa fie, unul a crapat

si acum caut pneuri noi (la Moldotrans au doar 155/65 si dotarea

e 155/70). Mai cautam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu intarziere va anunt ca am cumparat o pereche de pneuri (155/70 x 13) produse

de polonez? (Debica Passio), instalat pe jenti si rulat deja cateva sute de km.

 

O alta problema ar fi "mereu surprinzatoarele" bielete antiruliu (care trancanesc

de ceva timp). "Metoda" clasica ar fi sa aflu unde este (sunt?) jocurile alea marite,

apoi sa comand/cumpar piesa (piesele) ce necesita inlocuire. Am incercat deja sa

desurubez piulitele aferente, insa filetul neprotejat a ruginit si ansamblul se roteste

in articulatia care e sferica... Ma "bate gandul" sa comand ambele bielete (difera

desigur, stanga-dreapta si daca tot le desfac, sa le si schimb....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bieletele antiruliu cred că sunt cam subdimensionate. Am schimbat vreo 3 seturi până acum, am pus doar originale, dar voi încerca și alta marca. Referitor la mersul in gol, pe partea din spate, catre rotula, se poate tine contra cu o cheie fixa de 14, parca.

 

Am schimbat anul trecut pivoti, bielete de directie,antiruliu și capete de bare și în vreo 20.000 de Km a rezistat doar bieleta de direcție din stânga. Capitala asta e plina de cratere.

 

In alta ordine de idei, la plecarea de pe loc, dar nu întotdeauna, când ridic ambreiajul se aude un poc scurt. Am suspectat initial ceva la bucșăraie, dar tind sa cred că e ceva de la ambreiaj. Nu patinează, nu miroase, nu știu totuși ce ar putea fi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot un joc pare a fi (nu neaparat din bucse).

Pe mine ma ingrijoreaza ca uneori, la pornire, cat l-as

"lua" de usor, dardaie ambreiajul, ceea ce unii cred ca inseamna

uzura/elemente de amortizare axiala (sunt niste arcuri IN disc)

rupte... Iar service, demontare, piese...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot un joc pare a fi (nu neaparat din bucse).

Pe mine ma ingrijoreaza ca uneori, la pornire, cat l-as

"lua" de usor, dardaie ambreiajul, ceea ce unii cred ca inseamna

uzura/elemente de amortizare axiala (sunt niste arcuri IN disc)

rupte... Iar service, demontare, piese...

Masina sotiei ,hyundai i 10 din 2008 are aceeasi problema, uneori la plecarea de pe loc trepideaza ambreiajul, asa am crezut si eu ca e o problema la ambreiaj, demontat ambreiajul care arata impecabil , atat placa cat si discul (valeo) , montat placa , disc si rulment sachs(noi) dupa ce le-am schimbat se comporta impecabil , dupa 10 000 km pedala s-a intarit aproape la fel cum era cu vechiul ambreiaj, uneori trepideaza cum facea si inainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fraților, o problemă similară am avut și eu cândva, dar am rezolvat prin schimbarea piesei pe garanție.

 

De atunci nu s-a mai întâmplat, și au trecut muuulț ani, credeți-mă.

 

Cred că e din ciclul "așa face toate".

 

Sau defect de fabricație (de proiectare?) sau mașină netestată prea mult până s-o bage în producție.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobile fabricate in acelasi an pot avea parcursuri foarte diferite (km)

(sau rulaj la "drum intins"/in localitate congestionata), traduse in solicitare

si respectiv uzura diferita a ambreiajului.

Eu am depasit 104000 km parcursi, dar majoritatea in regim urban, nu

foarte congestionat. Am rulat fara pauze in perioadele cu zapada, cand

solicitarea ambreiajului e in general mai mare. Si ma influenteaza si

comportamentul franelor: la vechile automobile (nu numai "nationale",

adica Dacii) discurile erau facute dintr-un material mult mai dur (sau

poate ferodoul placutelor era mai "moale"??), ca rezultat placutele se

schimbau la maximum 20000km insa discurile erau doar lucioase, fara

sant pe zona de frecare, chiar dupa 120000 km rulati. La masinile

"contemporane" (nu numai Hyundai, la care am schimbat discurile la

vreo 85-90000 km, odata cu al doilea rand de placute, ci si la Opelu'

Corsa pe care-l conduce consoarta, unde la urmatoarea schimbare de

placute - asta are doar pe fata discuri - mi s-a recomandat sa-i schimb

si discurile [are cam 1100000 km]). Daca si ambreiajul e construit dupa

acelasi concept, ma trezesc ca trebuie sa-i schimb si volanta???

 

PS Edit intre timp a intrat postarea colegului Flamingo: sau e un defect

de material pe o serie de piese, totusi e vorba de serii destul de mari.

Daca numarul de unitati fabricate e mare, e tot mai dificil de controlat

calitatea. Unde sunt vremurile cand Toyota=superfiabilitate..... Sau, mai

aproape (geografic) Mercedes=durabilitate....

 

PPS Am recitit postarea colegului Kevlar: "ambreiajul s-a intarit"; nu cumva

pedala nu mai are "joc" la inceputul cursei? Asa mi-a fost livrata si mie

masinuta, insa fiind "patit" cu alt automobil, l-am reglat sa nu lipseasca

acel joc. Altfel e ca si cum ati sta permanent cu piciorul pe pedala=>

pozitie de "atac" permanenta, uzura inutila a rulmentului, diminuarea

presiunii pe disc, accelerarea uzurii si chiar patinare.... Poate ar fi bine

sa verificati ca pedala de ambreiaj e "moale" pe primii 5 mm de apasare?

Zic si eu....

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, acum moda la placute e sa fie "ecologice". Aka, dure. Cu cat mai ecologice cu atat mai dure.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și eu am problema cu dârdâitul uneori. Trebuie sa opresc și să plec din nou. Face in special când e rece motorul. Face și când e cald dar nu dârdâie atât de tare.

 

Alta treabă: tot uneori, in ultimul timp mai des, se aude un fel de șuierat la turații in sarcină, intre 1500-2500 rpm aprox. Se aude când e rece, dacă opresc atunci când e cald și pornesc iar în 5 minute, neavând timp sa se răcească, face din nou, dar pt mai puțin timp. La turația in gol nu se prea aude, doar câteodată mai slab. Culmea e că am ridicat capota și am accelerat, nimic, când intru în mașină și accelerez, apare șuieratul.

Și după schimbul de ulei face la fel.

Nu este zgomot de curea sau rola. Nu știu ce e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai rețin, dar la mine s-a rezolvat prin schimbarea discului de ambreiaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobile fabricate in acelasi an pot avea parcursuri foarte diferite (km)

(sau rulaj la "drum intins"/in localitate congestionata), traduse in solicitare

si respectiv uzura diferita a ambreiajului.

Eu am depasit 104000 km parcursi, dar majoritatea in regim urban, nu

foarte congestionat. Am rulat fara pauze in perioadele cu zapada, cand

solicitarea ambreiajului e in general mai mare. Si ma influenteaza si

comportamentul franelor: la vechile automobile (nu numai "nationale",

adica Dacii) discurile erau facute dintr-un material mult mai dur (sau

poate ferodoul placutelor era mai "moale"??), ca rezultat placutele se

schimbau la maximum 20000km insa discurile erau doar lucioase, fara

sant pe zona de frecare, chiar dupa 120000 km rulati. La masinile

"contemporane" (nu numai Hyundai, la care am schimbat discurile la

vreo 85-90000 km, odata cu al doilea rand de placute, ci si la Opelu'

Corsa pe care-l conduce consoarta, unde la urmatoarea schimbare de

placute - asta are doar pe fata discuri - mi s-a recomandat sa-i schimb

si discurile [are cam 1100000 km]). Daca si ambreiajul e construit dupa

acelasi concept, ma trezesc ca trebuie sa-i schimb si volanta???

 

PS Edit intre timp a intrat postarea colegului Flamingo: sau e un defect

de material pe o serie de piese, totusi e vorba de serii destul de mari.

Daca numarul de unitati fabricate e mare, e tot mai dificil de controlat

calitatea. Unde sunt vremurile cand Toyota=superfiabilitate..... Sau, mai

aproape (geografic) Mercedes=durabilitate....

 

PPS Am recitit postarea colegului Kevlar: "ambreiajul s-a intarit"; nu cumva

pedala nu mai are "joc" la inceputul cursei? Asa mi-a fost livrata si mie

masinuta, insa fiind "patit" cu alt automobil, l-am reglat sa nu lipseasca

acel joc. Altfel e ca si cum ati sta permanent cu piciorul pe pedala=>

pozitie de "atac" permanenta, uzura inutila a rulmentului, diminuarea

presiunii pe disc, accelerarea uzurii si chiar patinare.... Poate ar fi bine

sa verificati ca pedala de ambreiaj e "moale" pe primii 5 mm de apasare?

Zic si eu....

Cunosc principiul de functionare al unui ambreiaj mecanic( cu cablu) , sigur ca am verificat sa existe joc la intre furca si rulmentul de presiune , daca nu exista joc inseamna ca rulmentul de presiune sta impins in placa de presiune si este solicitat continu, nu-mi dau seama de ce s-a intarit asa de repede, in comparatie cu alte masini este moale dar facand comparatie cu momentul cand a fost montat , este mai tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...