Jump to content
arab

Probleme tehnice usoare

Recommended Posts

Eu am schimbat distributia dupa7 ani si 70 000km, curelele aratau impecabil, cu siguranta ar mai fi mers insa am zis sa nu risc. Costul schimbului, curele contitech si manopera, 800 ron, in reprezentanta m-ar fi costat in jur de 1400 ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru feed-back! Dar uite ca m-ai facut curios: Ai mentionat "curelele"; parca motorul e SOHC, adica are un singur arbore cu came? (si chiar daca avea 2, cred ca-i ajungea tot o singura curea pentru distributie). Sau te-ai referit si la cureaua pentru accesorii? De obicei scartaie la pornire pe timp rece, insa zilele trecute mi-a tras o scartaiala "festiva" pe caldurile astea! (oare ar trebui sa caut de schimb? Scartaitul e semn de patinare, care la randul ei poate fi cauzata fie de strangerea insuficienta, fie de un gripaj al unui accesoriu antrenat de aceasta curea, ceea ce se "traduce" prin patinare=scartait).

La unele marci (Opel, de exemplu), se schimba odata cu setul curea-rola si pompa de apa (aceasta trebuie demontata la schimbul kitului de distributie, si constructorul considera ca fiabilitatea ei s-a redus prea mult prin uzura si demontare, ca sa fie sigura pana la urmatoarea interventie.

Inteleg ca aici nu e cazul (parca pompa e in celalalt capat al motorului?).

Automobilul a implinit recent 5 ani, fiind achizitionat in iulie 2009, deci vechimea nu ar fi (inca) o problema...

 

Ai avut ocazia sa vezi interventia, accesul a fost rezonabil sau au "dat marunt din buze" mecanicii?

 

Eu m-as incumeta sa execut operatia prin forte proprii (prima data e mai greu, dup-aia stiu ce trebuie facut!). Placutele de frana le-am schimbat personal (pe spate a fost ceva mai complicat, din cauza franei de parcare, insa pe fata e foarte usor), si functioneaza foarte bine. Mi-am achizitionat o pereche de gheare pentru comprimat arc, pentru schimbat amortizor de fata (in spate parca amortizorul nu e montat in interiorul arcului?), dar operatia cea mai "tare" ramane interventia la ambreiaj, care, fiind piesa de uzura va trebui la un moment dat reparat...(reparatia asta e oarecum standard: se demonteaza suspensia complet pe stanga (fata), apoi cutia de viteza, apoi ambreiajul....)

 

Va doresc numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot eu. E sezon de concedii, lumea (putina) de pe modelu' asta o fi prin vacante....

Anyhow, am cercetat manualu' si...m-am scos! Recomandarea pentru inlocuit kitul de distributie e 90000 km sau, pentru conditii grele, 75000 km! Mai merg inca mai mult de 1 an (bine, depinde si de kilometraj, insa media cam pe-acolo e).

Mai deranjant e ca ma scartaie cureaua de accesorii insa aleatoriu....Trebuie sa o verific la intindere si sa o reglez (am reperat reglajul pe prinderea alternatorului. Si sa cumpar o rezerva?

 

Sa ajungem cu totii la temperaturi mai suportabile, Florin

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai deranjant e ca ma scartaie cureaua de accesorii insa aleatoriu....Trebuie sa o verific la intindere si sa o reglez (am reperat reglajul pe prinderea alternatorului. Si sa cumpar o rezerva?

Eu am strans cureaua de accesorii de vreo 4-5 ori. Diversii mecanici ziceau ca nu exista nici o rezolvare - "asa face toate din fabrica" (am fost de fiecare data la altul :D). Ultima data cand am reglat-o a fost acum vreo 2-3 ani si nu stiu daca s-a mai auzit de 5 ori de atunci, poate doar cand treceam prin vreo balta mare si prindea apa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, tre' sa-i fac loc pe canal, ca surubul ala de la alternator nu mi se pare accesibil decat pe dedesubt.

"Mecanicii" au dat raspunsul "comod", considerand probabil ca nu merita efortul banii care am fi dispusi sa-i platim noi pentru operatie (poate, dar parca nu-mi vine a crede ca nici nu stiau cu trebuie facut? Totusi, cel putin pe la reprezentante nu-mi vine a crede ca nu stiu ce trebuie facut).

Totusi, a schimbat cineva cureaua pentru accesorii? (alternator, pompa de apa si ce-o mai fi (ca parca compresorul climei are alta curea, iar servodirectia fiind electrica nu are pompa pentru hidraulica?)).

Promit ca ma mai uit odata la fulii....(ce chestie, la Dacii le stiam si trezit repede, aici nu m-a prea preocupat; deh, varsta....)

Toate numai bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestiunea curelelor a ramas.... in ceata (deocamdata). Ieri i-am schimbat uleiul (cu oarecare intarziere...) si uite ca e bine sa mai intre omu' pe sub masina: burduful spre roata al planetarei scurte (stanga) spart, vaselina varsata....

 

Intrebare: o fi ca la Dacie? (lalea, tripoda, siguranta, caneluri pe arbori?) incerc azi sa comand un burduf din ala (oricum imi va trebui), insa oare cata vaselina intra la articulatia aia? Daca nu ar fi asa de racoare si vant (si nu mi-as fi amintit ce "usor" iesea pivotul din portfuzeta...) parca m-as fi bagat eu sa o demontez/dezasamblez/inlocuiesc cauciucul ala.... Sa caut si eu un service....

 

Voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa tot fie vreo 2-3 saptamani de cand mi se blocheaza butonul de reglare al directiei fluxului de aer de la ventilatie. La inceput mergea dinspre "frontal" catre "picioare" si acolo se bloca nevrand sa mearga mai departe. La un moment dat isi revenise si tot avand nevoie des de dezaburire a ramas pe pozitia respectiva. De cateva zile s-a blocat din nou de data asta mergand doar la "parbriz" si "picioare".

Ieri am ramas cu butonul in mana la propriu. S-a rupt. Probabil l-am fortat cam tare si fiind de plastic... Problema - blocajul, pare a fi din zona "picioare", de acolo nevrand sa mearga mai departe. La un moment dat se blocase si butonul de reglare pt aer rece-cald, dar si-a revenit mai repede, dupa ce am miscat angrenajul de undeva de jos de langa pedalier.

Intrebarea ar fi: are cineva vreo idee de cauza blocajului respectiv si prin ce metoda s-ar rezolva? si cum sa desfac capacul ala cu butoane sa pot sa il schimb? La o prima vedere pare cam complicat si n-as vrea sa o stric de tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze pentru intarziere. Set reparatie / inlocuire burduf planetara spre roata i10: 190 lei

(contine burduf, 2 pungi de vaselina, 2 x 2 coliere, contragreutate (asta se pune doar pe

partea dreapta, pe planetara lunga). Manopera, 70 lei.

Atentie, trebuie demontata complet planetara (de pe masina), se demonteaza cuplajul

dinspre cutie de pe bara planetarei si se schimba pe acolo burduful dinspre roata.

al doilea set de coliere/vaselina e pentru burduful dinspre cutia de viteze/diferential.

Se va scoate uleiul din cutia de viteza, altfel va curge la scoaterea planetarei (nu m-am

prins cum e asigurata planetara spre cutie?)

 

Cureaua de accesorii scartaie tot mai frecvent

(raspunde prompt la trecerea prin balti!)

E frig ca dracu', da' tot trebuie sa incerc sa-i reglez intinderea aia de curea....

 

Legat de comenzile pentru clima: trebuie demontat si verificat daca s-au

gripat cablurile sau mecanismele au probleme. Sa bat in lemn, nu am probleme;

oare cum e mai bine? sa le tin "rodate" sau sa le menajez?

 

Nu cumva ai renuntat la filtrul ala care se tot infunda cu mizerie de pe ventilatie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, filtrele doar le-am schimbat si atat. Inca nu am avut timpul necesar si vreme buna sa-mi bag nasul pe acolo, dar sper sa o rezolv cat de curand. In ultimul timp au inceput cam multe sa se strice la buburuza asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi de pe topicul colegului cu rezervorul de lichid de spalare geamuri crapat am gasit informatiile legate de accesul la rezervor si pompe, nu am avut nici accesul nici elanul sa-mi fac acces pe canal (ca nu m-as incumeta sa demontez fara canal "bara" aia din plastic).

Oarecum interesant e ca pompa mai functioneaza cateodata pe parbriz, dar si pompa de luneta ba merge, ba nu....

 

Pana la primavara, sa ma rog sa fie vreme buna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt doua pompe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cum se face altfel distribuirea solutiei spre fata sau spre spate?

Asa, cu 2 pompite si 2 supape care oricum sunt de obicei parte a pompelor,

s-a rezolvat.

 

Ma lasa oarecum perplex faptul ca ambele circuite ba merg ba nu....

 

Dupa ce am "vazut" cum computerul nu recunostea cheia si refuza sa trimita comanda

spre demaror (marca....germana, o....l !!), ma bate un gand ca nu e "pana de contact"

la conectorul spre pompele buclucase, ci ca e un bucluc cu comanda....

 

Deocamdata, nu prea se pune problema sa ma apuc de surubarit (voi trebui sa caut si

o cale de acces spre far), astept vreme mai calda....

 

Toate cele bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cum se face altfel distribuirea solutiei spre fata sau spre spate?

Asa, cu 2 pompite si 2 supape care oricum sunt de obicei parte a pompelor,

s-a rezolvat.

Mira-m-as ... !!!

I30 (si alte modele Hyundai) are/au o singura pompa (2 iesiri - fata/spate), I10 de ce n-ar avea la fel ? Nu spun ca nu se poate, vreau sa spun doar ca e putin probabil ...

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Are cineva idee de ce nu mi se mai blocheaza/deblocheaza usile?

Se aude un sunet in bord, dar nu se intampla nimic nici cand pornesc motorul, nici cand armez alarma...

Am verificat siguranta "D/LOCK & S/ROOF = Cutie ICM (releu blocare/deblocare), inchidere centralizata sofer/pasager/stanga dreapta spate, trapa" si nu este arsa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin tot eu...treaba ciudata, care ma pune pe ganduri mai rau decat daca ramanea defect...duminica am frecat putin sigurantele fara niciun rezultat.

Am folosit ulterior masina si problema persista.... azi dimineata insa...SURPRIZA!!! am pornit motorul si s-au blocat usile :o

Acum stau cu teama ca am vre-un scurt pe undeva si mi-e sa nu ma trezesc cu surprize mai neplacute...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mira-m-as ... !!!

I30 (si alte modele Hyundai) are/au o singura pompa (2 iesiri - fata/spate), I10 de ce n-ar avea la fel ? Nu spun ca nu se poate, vreau sa spun doar ca e putin probabil ...

Nu vreau sa insist in "greseala", ba chiar m-a facut si mai curios (da' tot cand se mai incalzeste voi pune surubelnita pe ea!) !!

Uite ca eu nu a idee cum functioneaza pompa aia cu 2 iesiri (mai exact cum se distribuie intre "fata" si "spate") Recunosc, am limite la capitolul imaginatie!

 

 

Referitor la chestia cu blocarea usilor, mi se pare oarecum similar cu pompa (pompele) mele...

 

Fiind in domeniu conex (electro), pot sa incerc sa va comunic faptul ca SIGURANTELE (fuzibile) au ca functie protectia CABLURILOR si prin aceasta a intregului vehicol la incendiu!

Nu protejeaza echipamentul alimentat prin acel circuit, sau altceva.

Ele raman un fel de dispozitive ....oarecum antice, care insa "rezista" fiind ieftine si sigure (in masura in care se respecta valoarea originala!)

 

Lasand deoparte preferintele personale (eu prefer sa comand manual, cand cred eu de cuviinta eventuala blocare a usilor, utila in opinia mea pe la semafoarele cu populatie nedorita ca vizitatori,

si nicidecum in mersul cu o oarecare viteza - se invoca siguranta copiilor, dar daca acestia nu stiu sa asculte, mai bine ii transportati in custi....).

In caz (nedorit) de accidentare e de preferat ca ajutorul sa ajunga la dv. cat mai usor (deja exista riscul ca portierele sa nu se mai deschida din cauza deformarii caroseriei).

 

Actualmente automobilul e atat de "complicat" ca nu prea mai exista rezolvari practice, sigure si la indemana unui utilizator fara pregatire speciala...

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Obositu': e corect ceea ce spui tu, si sa fiu sincer iti sustin parerea. Si pe mine ma deranjeaza ca se blocheaza usile automat la pornirea motorului (am spart un geam din cauza asta :_smile: ).

Am condus zilele trecute un Renault Symbol care are sistemul ceva mai ingenios: usile se blocheaza abia dupa ce te pui in miscare insa, la fel ca la Hyundai, deblocarea se face abia dupa ce se opreste motorul.

Deranjant pentru mine era faptul ca armarea alarmei nu bloca automat si usile (cum e normal)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa insist in "greseala", ba chiar m-a facut si mai curios (da' tot cand se mai incalzeste voi pune surubelnita pe ea!) !!

Uite ca eu nu a idee cum functioneaza pompa aia cu 2 iesiri (mai exact cum se distribuie intre "fata" si "spate") Recunosc, am limite la capitolul imaginatie!

Garantat e o singura pompa - postul nr. 6, in special prima poza.

La partea de sus a acesteia se vede mufa de alimentare (3 fire), iar la partea de jos cele 2 furtunase de evacuare (fata/spate). Cele 2 furtunase ies in directii opuse, locul conectarii celui cel de-al doilea nu se vede, insa el poate fi observat in planul din "spatele" pompei cum "urca". La prima vedere pompa seamana cu cea de I30.

N-am desfacut o pompa sa vad care e "secretul" dirijarii apei dar nu cred ca e mare lucru. Poate fi vorba de un mic electromagnet ... sau mai stiu eu ... oricum, e prea putin important ...

 

Cam asa arata: Pompa 1.jpg Pompa 2.jpg

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa polemizez, deja 3 borne ma duc cu gandul la 2 dispozitive.

Ca sunt in constructie monobloc, e aceeasi tendinta de a promova inlocuirea unui subansamblu, mai mare sau mai mic, dar oricum mai scump decat doar partea defecta.

 

PS eu nu reusesc sa vad decat 2 stuturi in poza aia (adica o intrare si o iesire).

In acest moment, a "revenit" la modul initial: deloc in fata, insa intotdeauna in spate (!)

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa polemizez, deja 3 borne ma duc cu gandul la 2 dispozitive.

Eu nici atat...

Totusi, intrucat e foarte posibil sa aiba si altii aceeasi problema, e de dorit ca acestia sa inteleaga ceva de aici.

 

Mai exact:

daca pe spate stropeste de ce sa umbli la pompa? vezi circuitul de furtunase de pe fata.

Din cate stiam eu, aceste pompe(ite?) sunt destul de mici/simple/ieftine, incat probabil sunt 2, separat pentru fata si spate.

Desi de pe topicul colegului cu rezervorul de lichid de spalare geamuri crapat am gasit informatiile legate de accesul la rezervor si pompe, nu am avut nici accesul nici elanul sa-mi fac acces pe canal (ca nu m-as incumeta sa demontez fara canal "bara" aia din plastic).

Oarecum interesant e ca pompa mai functioneaza cateodata pe parbriz, dar si pompa de luneta ba merge, ba nu....

Sunt doua pompe?

Pai cum se face altfel distribuirea solutiei spre fata sau spre spate?

Asa, cu 2 pompite si 2 supape care oricum sunt de obicei parte a pompelor,

s-a rezolvat.

Se pare ca mai exista persoane (nu numai eu) care au inteles din cele postate ca vorbiti despre 2 repere distincte (cu acelasi cod de piesa sau diferit - nu conteaza), care se monteaza separat. De fapt cred ca asta ati si vrut sa spuneti...

Totusi, trebuie precizat ca este vorba despre un singur reper/pompa cu cod de piesa unic.

De asemenea, nu stiu ce importanta are (pentru mine, una foarte mica...) daca pompa inglobeaza "n" circuite de polaritati inverse sau nu, "x" supape unisens sau nu, "y" rotoare, "z" electromagneti sau altceva ...

 

 

Ca sunt in constructie monobloc, e aceeasi tendinta de a promova inlocuirea unui subansamblu, mai mare sau mai mic, dar oricum mai scump decat doar partea defecta.

Oricum, e vorba tot de un singur reper. Daca e mai scump decat componente separate ale acestuia sau decat un alt reper (montat in 2 exemplare), asta este ... nu mai vorbim de Dacia 1XXX. Nici macar la aia nu se putea schimba decat pompa cu totul, nu componente ale acesteia.

 

 

Uite ca eu nu a idee cum functioneaza pompa aia cu 2 iesiri (mai exact cum se distribuie intre "fata" si "spate") Recunosc, am limite la capitolul imaginatie!

Am interpretat-o (in prima instanta) doar ca pe o reevaluare a celor spuse de dvs. anterior si nu altfel ...

 

 

P.S.

Daca v-ati fi uitat in ambele poze atasate de mine (sa zicem ca n-ati facut-o ...), precum si in poza colegului din postul nr 6 la care faceam referire anterior, ati fi inteles ca este vorba totusi despre o intrare (larga ... si in plus prevazuta cu sita pentru filtrare) si doua iesiri-"stuturi" "fata" si "spate".

De asemenea, este usor de intuit si modul in care pompa se monteaza direct pe rezervor, doar prin intermediul unei garnituri de etansare. Nu este acelasi sistem de la Dacia 1XXX cu o intrare/o iesire, ambele pe furtun.

 

Sanatate !

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Daca v-ati fi uitat in ambele poze atasate de mine (sa zicem ca n-ati facut-o ...)

 

Welcome to the club, man! :wink:

 

Asa e pe forumuri, se citeste pe diagonala si apoi se emit pareri in (ne)cunostinta de cauza. :dancer:

Edited by Flamingo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihai: Chiar m-am uitat, de mai multe ori!

Fotografiile dv. sunt relativ bune, insa... nu am "vazut" pe ele nici o alta "intrare", "larga si cu sita".

Chiar daca la Dacia xx pompa avea alt aspect, PRINCIPIUL e tot ala! (daca va puteti imagina una ca asta!!!)

 

Da, in pozele (totusi destul de neclare) ale rezervorului de sub spoiler, m-am "prins" ca pompa e "infipta" intr-o garnitura guler

plasata intr-o gaura in rezervorul de lichid pentru spalare.

 

Eu insist pe chestia cu 2 pompe deoarece a) se aude un (mic) bazait cand pompa lucreaza, se aude pentru spate cand si unde curge, insa pe fata, liniste, si b) repet, mie mi se pare cel mai simplu si sigur sa instalez 2 cacaturi de motorase cu cate o pompita centrifugala pentru fiecare circuit si nu cine stie ce "distribuitoare" de directie (eu ica ma gandesc ca am o pana de contact in acel conector, plasat jos si probabil expus la apa si noroi)

In rest, trancanim degeaba, ca nu am nici "elan" nici timp sa ma duc la service iar eu nu-i fac nimic pana nu se incalzeste cat de cat....

 

Sa auzim numai de bine....

 

PS M-am mai uitat odata; acuma, ca chiar stiam ce sa caut, in poza din dreapta parca se zareste o "urma" rotunda in partea "de jos"; aia o fi intrarea?

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nu prea am citit toate posturile dar deduc c-ar fi vorba de pompa spalator parbriz,E un singura si pt luneta si pt parbriz, se inverseaza sensurile de rotatie ale motorasului, cel putin asa e la Coupe.Eu am schimbat-o ca nu mai mergea spre parbriz.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant, colega Cupeist! Inversarea de sens e relativ usor de obtinut prin schimbarea polaritatii de alimentare (plus cu minus) la motorasele cu magneti permanenti si perii;

ce imi este mai "cetos" e modul cum presiunea "pleaca" cand intr-un sens, cand in celalalt!

 

Faptul ca "vrea" numai intr-un sens poate fi din cauza unei uzuri accentuate (!) a periilor, si contactului slab cu colectorul?

 

Ramane cum am spus, la venirea primaverii voi demonta bara/masca/spoilerul fata (mai vreau sa retusez niste vopsea deteriorata la linia de indoire a aripii) si intru si in instalatia aia!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai pleaca simplu de tot prin doua furtunase:unul spre spate si unul spre fata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...