Jump to content
Sign in to follow this  
Mios

LED-uri pe stopuri si semnalizari

Recommended Posts

Salutare. Am tras o linie si am sesizat ca un singur aspect mai trebuie modificat la Accentul meu...stopurile si semnalizarile! Ca sa fiu la moda, am vrut sa le pun LED-uri. Buunnn....zis si facut...Aici a intervenit surpriza!

- tempo-ul semnalizarii a crescut!

Un electrician imi zicea ca imi trebuiesc niste rezistori, de 30-40w, pusi in paralel, ca sa diminueze palpaitul ledurilor.

Rezistori din astia nu prea am gasit....

Intrebarea e : GASESC PE UNDEVA LEDURI CU REZISTOR INCORPORAT? Pentru a se comporta la fel ca becul cu filament, care are rezistor incorporat?

Multumesc anticipat!

Stima! :fingerup:

 

Sau mai bine zis....s-a mai lovit cineva de aceasta problema? Stie cineva valoarea fixa a rezistentei care trebuie pusa, pentru un tempo normal?

Share this post


Link to post

Am vazut la alte masini si parca arata mai bine cand clipocesc asa mai repede..de fapt..am impresia ca se aprind instant atunci cand primesc curent electric si de aia ai impesia ca s-a schimbat tempoul. La frana insa, e ok sa se aprinda mai repede. :D

Eu zic sa nu te mai complici cu rezistori si sa le lasi asa :)

Edited by Gaby B

Share this post


Link to post

Salut!

 

Din intamplare am stat si eu in spatele unui la care palpaia semnalizarea prea repede si pot spune ca a fost deranjant - ma obosea mai tare ca niste faruri noaptea. Daca tot vrei sa pui rezistente, de ce nu faci o simulare mai intai cu un potentiometru si un aparat de masura sa notezi valoarea? Asa poti sa iti reglezi tempo-ul dupa cum vrei, eventual ai mai multe optiuni din care poti alege.

 

De curiozitate, ultima oara cand eram in Iasi erau LED-uri ultra-bright mici la un magazin de prin Centru (Dioda) la pretul de 20 RON.

Fara a te descuraja in demersul tau, se merita investitia, altfel decat justificata prin aspect sau elementul de noutate?

Share this post


Link to post

Eu la ale mele am primit si niste cutiute cu niste circuite pe acolo. Fara aia facea ca naiba.

Share this post


Link to post

Sau se pot face la profesionisti, costa 100 RON pt ambele stopuri si iese profi :D

Share this post


Link to post

Ideea este ca ori montezi 'cutiuta' cu rezistentele necesare, care este pentru moment ceea mai buna rezolvare daca gasesti asa ceva (in cazul arderii becului doar il inlocuiesti) ori desfaci becul si schimbi rezistentele (care dupa ce se ard esti nevoit sa faci altul).

Am fost aseara, la un prieten care se ocupa cu reparat televizoare, monitoare, calculatoare etc. Mi-a zis sa iau becurile din comert si sa ma duc la el sa verifice tensiunea la masina si at. ori imi face o cutiuta cu rezistentele necesare ori sa desfaca becul si sa inlocuiasca sigurantele cu unele de putere mai mare.

Deci se poate doar trebuie sa ai pe cineva 'cunoscator' cu nervi de otel sa le faca.

Urmeaza luna viitoare sa il stresez, pentru becurile de semnalizare si plafoniera, fiind foarte ocupat luna aceasta.

Plafoniera o va confectiona el, avand leduri si placaj de circuit.

Mai vb, dupa ce le voi face.

 

Sau se pot face la profesionisti, costa 100 RON pt ambele stopuri si iese profi :D

 

 

Da-ne mai multe amanunte despre cine le face, te rog.

Edited by iflorin

Share this post


Link to post

Bof, din cate stiu eu, una din functiile releului de cadentzare (ala care clipeste becurile de semnalizare a directiei), e controlul integritatii becurilor (21+21W). Adica, daca unul din becuri e ars sau exista o intrerupere pe circuit - fir rupt, papuc iesit, contact oxidat - clipeste cu frecventa marita - dubla. (Daca sunt ambele becuri "invalide" nu clipeste deloc).

LED-urile au eficienta luminoasa (mult) mai buna decat becurile cu incandescenta, astfel ca iau un curent mult mai mic, motiv pentru care frecventa semnalizarii creste. Cea mai simpla modalitate de a "remedia" aceasta e adaugarea in paralel cu "lampile" pe fiecare parte a cate unei rezistente care sa creasca consumul pana la valoarea luata de becuri (aceasta rezistenta trebuie sa aiba o putere relativ mare, motiv pentru care nu dau modul de calcul: fie stii singur, deci poti sa le faci prin forte proprii, fie nu stii (prea bine), caz in care mai bine apelezi la cineva care stie (sau se lauda ca stie?))

 

LED-urile au intrat in utilarea lampilor modelelor hi-end nu din motive de moft sau fite, ci pentru ca au durata de viata mai mare decat a masinii, interval in care nu sufera de uzura (cu conditia de a fi corect alimentate).

 

Ca electronist, nu mi se pare o problema semnificativa de electricitate; dificultatea consta in faptul ca becul are un anumit format si e instalat intr-un reflector, in timp ce LED-urile au deja emisia directionala si se preteaza la montat alaturate, pe cate o placuta pentru fiecare camp (semnalizare: oranj-galben, pozitie:rosii, frana:rosii intens (mai multe?), lampi de ceata: tot rosu intens, mers inapoi: albe, eventual lumina la numar, tot albe)

Daca totusi va apucati singuri, nu scapati din vedere ca LED-urile se alimenteaza IN CURENT, curentul maxim fiind unul din parametrii cei mai importanti ai unui LED; acest curent TREBUIE controlat extern LED-ului (rezistenta inseriata, cea mai simpla solutie, va asigura insa un curent variabil, deoarece si tensiunea bateriei variaza: daca optati pentru aceasta solutie, dimensionati rezistenta pentru tensiunea maxima (14,8 volti). Cum tensiunea pe un LED e destul de mica - 1,6 volti pentru rosii, 2 volti pentru galben-verde, 3,4 volti pentru albe - inserierea mai multora mareste randamentul de utilizare a energiei electrice si, poate mai important, reduce incalzirea lampii; in schimb, face luminozitatea lampii si mai sensibila cu variatia tensiunii. O constructie "desteapta" utilizeaza un "generator de curent constant", un modul electronic care stabilizeaza curentul pentru toata gama de tensiuni de alimentare (minima "functionala" e 9 volti la actionarea demarorului).

Dar sa nu ma pierd in prea multe amanunte.

Succes!

Share this post


Link to post

Mai multe detalii BogdanG te rog , sunt interesat de o astfel de lucrare.

 

Ai si un PM pe tema asta.

 

Merci.

Share this post


Link to post

Va salut,sa resuscitez un pic aici.Am pus leduri la iluminare numar si pe stopuri frana .Becurile sunt cu canbus ,merg normal ,nu dau eroare in bord dar...sunt cam lungi,vin pana in marginea stopului.Vorbesc de cele mici w5w.Am luat de la supermarchet.Am inteles ca pe spate se cam poate schimba cu led daca nu ai din fabrica.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...