Jump to content
speedo

[Probleme] - Coloana de directie Accent 2006

Sunt rugati sa voteze numai cei cu probleme  

428 members have voted

  1. 1. Pe ce model ai avut probleme cu coloana de directie?

    • Accent 1.4 GL STD
      7
    • Accent 1.4 GL STD CU A.C
      21
    • Accent 1.4 GL STD CU ABS
      64
    • Accent 1.6 GL STD CU ABS
      16
    • Accent 1.5 VGT STD CU A.C.
      6
    • Accent 1.5 VGT STD CU ABS
      18
    • Accent 1.4 GL FULL
      47
    • Accent MC 1.5 CRDi GLS 4DR MT TR
      90
    • Accent 1.5 VGT GL FULL
      30
    • Accent 1.6 GLS FULL
      32
    • Accent MC 1.5 CRDi GLS+ 4DR MT TR
      71
    • Accent MC 1.5 CRDi GLS CONFORT 4DR MT TR
      29


Recommended Posts

Candva prin toamna, cand mergeam pe o strada cu piatra cubica foarte denivelata din Bucuresti, s-a intamplat ceva ciudat... volanul s-a deplasat aproape 10 grade spre stanga... cu alte cuvinte, cand rotile sunt aliniate pe directia inainte, volanul sta foarte vizibil virat spre stanga cu 10 grade. Este legata deplasarea asta de coloana de directie, mai precis de alinierea defectuoasa a canelurilor din senzor? In afara de deplasarea asta, simptomele sunt zgomotul de nisip macinat si, uneori, aprinderea martorului EPS de la bord si pierderea asistarii servo (lucru ce se intampla rar, deocamdata). Precizez ca masina are 88200 km :)

Share this post


Link to post

De la coloana e !

 

Cu cateva pagini in spate e tutorialul lui Dino,pentru dezasamblare si curatare,poti incerca!

 

 

Edited by rzvconnect

Share this post


Link to post

Doar zgomotul si aprinderea lampii EPS sunt simptome date de senzorul din coloana de directie.

Prima parte cu modificarea pozitiei volanului poate fi de la:

1)caseta de directie

2)cuplajul canelat de la coloana la caseta de directie

3)stiftul mic de pe axul din coloana de directie (care apare in tutorial) dar e foarte greu de scos si cam improbabil sa se fi miscat

Share this post


Link to post
Guest Rica

nu este niciunul din cele trei

mai bine zine daca de atunci ai observat uzura neuniforma la cauciucuri

recomand o verificare a suspensiei

prima este adevarata cu nisipul si lampa

tot din senzor e posibil sa fie si deplasarea,dar mai greu imi vine sa cred

Share this post


Link to post

Da, am observat uzura neuniforma la cauciucurile de pe fata, dar am pus-o pe seama unghiurilor pe care ma tot tin sa ma duc sa le reglez... Dar tot nu pot sa inteleg de ce s-a modificat pozitia volanului... Imi puteti explica, va rog? :wacko:

Share this post


Link to post

salutare voua ,am si eu o problema mica,:angry: ,am stricat senzorul de la colona de directie .Cine ma poate ajuta sa gasesc altul ?ma puteti suna la 0730336607,va multumesc anticipat :pray:

Share this post


Link to post
Guest Rica

@Iceman probabil un cap de bara,sau o bucsa s-a dus si ca sa mergi drept tre sa corectezi din volan,adica cele 10 grade

mergi la atelier si verifica suspensia

 

 

@lucianzo incearca aici Contact: 0767564526 ; 0726498058 ; ID Mess: razvanber

daca nu are el google_lt.gif

cauta pe google dezmembrari si punete pe telefoane,gasesti dar mai greu

spor la cautat fingerup.gif

Edited by Rica

Share this post


Link to post

Ok, chiar diseara o sa las masina in service, la KingAuto, pentru diagnosticare, macar, daca nu pentru remediere. In ce priveste corectarea directiei de mers - e adevarat ca trage putin dreapta, dar pentru corectie nu trebuie sa virez cu 10 grade de volan, daca pun volanul in pozitie dreapta, masina vireaza clar spre dreapta iar volanul opune rezistenta cum e si normal.

 

Multumesc pentru raspunsuri :rolleyes:

Share this post


Link to post
Guest Rica

vorbim dupa ce rezolvi suspensia si faci unghirile de fuga fingerup.gif

o sa vazi ca volanul se va indrepta sneaky.gif

Share this post


Link to post

@Rica tin sa te contrazic :p si eu am avut problema asta, de mers mergea drept dar volanul era sucit spre dreapta (eu stiu de unde :p am lovit o bordura) si s-a indreptat doar in service, operatia se numeste "repozitionare volan" si nu are legatura cu unghiuri ;)

Share this post


Link to post
Guest Rica

si pe langa repozitionare nu ai mai schimbat nimic? hmm.gif

spune tot sneaky.gif

Share this post


Link to post

Salut! Am revenit! Am calibrat senzorul(din nou), dar nu am avut timp sa montez coloana pe masina. Nu cred ca o voi monta in weekendul asta ca nu am unde si la Bacau ploua :( deci o las pe sapt viitoare! Inca un pic si am sa va anunt daca operatia a reusit sau pacientul este m.o.r.t.!

@Rica Sa stii ca nu cedez usor! :D Pa Pa

Share this post


Link to post

Salut... acum am vorbit cu cel care a lucrat la masina mea la KingAuto - mi-a spus ca a schimbat toate cele 4 amortizoare si a facut si geometria (cum cerusem) si ca acum volanul sta drept. L-am intrebat in mod special care era cauza pentru care volanul statea rotit cu 10 grade si mi-a spus ca a fost o problema la directie, dar ca acum s-a remediat... Costul final 1308 RON. Maine dimineata ma duc sa o ridic, astazi nu ajung in timp util. Carevasazica n-am reusit (inca) sa dereglez coloana de directie si nici macar senzorul... dar mai incerc :drive:

Share this post


Link to post

Scz pt off-topic,ce fel de amortizoare ti-a montat ?

Share this post


Link to post

Amortizoare originale. Nu ma preocupa prea mult sa le fi schimbat cu altele, eu folosesc masina in special in Bucuresti si pana la munte... Si apoi eu am cumparat masina SH, cu 69000 km si avea deja amortizoarele in pioneze... se cereau schimbate.

Share this post


Link to post

Multumesc frumos! La fel si tie si tuturor prietenilor de pe forum! :wink:

 

Oricum, urmatoarele 2 lucruri pe lista de schimbat - candva in timpul anului astuia - vor fi coloana de directie (in cel mai rau caz o sa cumpar una noua, am vazut ca se gaseste pe la 3000 RON si turbina (sau intercooler-ul, cum e pe site-ul KA). In ce priveste coloana, am de gand sa urmez tutorialul lui Dino si, daca dau gres in vreun fel iremediabil, nu-mi va ramane decat sa scot banii din buzunar :unsure: ) In niciun caz nu am de gand sa o vand, cum am vazut ca intentioneaza unii. Am mers cu vreo cateva masini, de-un fel sau de alt fel, dar Accent-ul e genul de masina care-mi place: compacta, extrem de manevrabila (tendinta subviratorie pe care o are in curbe o prefer de 1000 de ori uneia supraviratorii) si cu un motor fantastic, atat la consum cat mai ales ca performante.

Edited by Acc3nt
Nu mai cita postul anterior

Share this post


Link to post

Bineinteles ca nu am mai avut rabdare si m-am invoit de la serviciu ca sa iau masina - intr-adevar, acum volanul este drept si masina merge ata pe sosea. Ramane maine sa o testez la drum mai lung, spre Prahova, ca sa ma lamuresc si cat de influentata de vantul lateral mai e directia, pe sosea, chestie care imi dadea emotii de-a dreptul la inceput :unsure:

Share this post


Link to post

Cred ca influenta vantului e un melanj, un amestec intre directie si amortizoare.

Avem o servodirectie electrica sensibila care, in conditii de amortizoare defecte, cred ca e varianta cea mai proasta cand ne trezim cu vant lateral.

Am patit-o si eu anul trecut sau acum 2 ani cand a trebuit sa franez violent pe A2 atunci cand am simtit ca nu mai pot stapani masina din cauza vantului lateral. Eu am intr-adevar amortizoare obosite.

Totusi, mi-amintesc ca inca din perioada rodajului, cand treceam pe langa TIR-uri care veneau din sens opus, masina balansa. Atunci amortizoarele erau... noi :wacko:

De aici ideea mea ca amortizoarele nu-s totul.

Despre balansul masinii au scris candva si cei de la drive-test.ro: "Inaltimea mare a masinii este un dezavantaj la trecerea pe langa TIR-uri in viteza, asa ca va sfatuim sa pastrati o distanta ceva mai mare fata de acestea... daca este posibil, evident "

Articolul aici

Share this post


Link to post

Efectul vantului este atat de puternic la Accent datorita inaltimii mari a caroseriei, garzii la sol si gumelor prea subtiri pentru greutatea masinii.

Iar acest efect este amplificat de feedback-ul de playstation al directiei electrice. Directia poate functiona impecabil, si aceasta "sensibilitate" la vant tot se manifesta.

 

Nu e foarte ok la o masina de 1300kg sa ai gume de 175 latime. Pana si ligheanul are 185-uri.

 

Amortizoarele ajuta cat de cat - de cand am pus pe spate amortizoarele de lighean, masina e ceva mai stabila.

Share this post


Link to post

Vreti sa vedeti efectul de vant pronuntat? Incercati loganul si va veti lamuri. Masina asta are efect de vant fata, lateral sau cum vreti dar nu atat de pronuntat. Cred ca efectul de vant se resimte la orice masina, mai mult sau mai putin. Dar pt a vedea cum sta masina fiecaruia, incercati un logan si va veti lamurii. Peste 120km veti resimtii si zgomotul interior, chiar daca este vant sau nu care sa va influeteze inaintarea.

Share this post


Link to post

Asa eram si eu in perioada cand nu reuseam sa o fac sa mearga... pierdut si fara speranta, dar stai calm ca se rezolva.

Salut! Am terminat de montat coloana si e aproape OK! Adica tot vireaza singura stanga dar mai putin! Daca tin volanul drept merge un pic spre dreapta! Are amortizoarele schimbate de 4 sapt. Oare necesita o verificare la unghiuri? Tot ce pot sa va spun este ca tutorialul lui Dino este senzatie! Multumim! Oricum, daca nu ai mana de ceasornicar nu te baga! E foarte migaloasa treaba, dar functioneaza!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...