Jump to content
speedo

[Probleme] - Coloana de directie Accent 2006

Sunt rugati sa voteze numai cei cu probleme  

424 members have voted

  1. 1. Pe ce model ai avut probleme cu coloana de directie?

    • Accent 1.4 GL STD
      7
    • Accent 1.4 GL STD CU A.C
      21
    • Accent 1.4 GL STD CU ABS
      64
    • Accent 1.6 GL STD CU ABS
      16
    • Accent 1.5 VGT STD CU A.C.
      6
    • Accent 1.5 VGT STD CU ABS
      18
    • Accent 1.4 GL FULL
      46
    • Accent MC 1.5 CRDi GLS 4DR MT TR
      89
    • Accent 1.5 VGT GL FULL
      30
    • Accent 1.6 GLS FULL
      32
    • Accent MC 1.5 CRDi GLS+ 4DR MT TR
      70
    • Accent MC 1.5 CRDi GLS CONFORT 4DR MT TR
      28


Recommended Posts

Salutare,

 

Am un Accent diesel din 2006 si acum vreo 3-4 ani mi-a aparut si mie problema cu coloana de directie. Initial foarte rar, acum de vreo 2-3 ori pe zi.

Am schimbat senzorul buclucas si problema s-a rezolvat. Adica, volanul nu mai caraie, nu se mai aprinde martorul EPS, se misca volanul la fel de usor in ambele directii.

DAR

Directia este mult mai grea. Inainte miscam volanul cu degetul, acum trebuie sa pun, serios, forta in umar.

La peste 110km/h e la fel de rigida ca si cand n-as avea servo, deloc.

 

Am vazut, mai sus, ca anumiti utilizatori considera ca o directie mai rigida = mai buna. Dar, unul dintre lucrurile care imi placeau la masina asta era faptul ca se conducea cu foarte putin efort, in sepcial in oras.

 

@Dino @Blondu" @ ... oricine are mai multa experienta cu repararea coloanei:

Se poate face ceva ca volanul sa se miste la fel de usor ca inainte? ... sau macar apropiat

 

Multumesc frumos,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am intalnit situatii cand dupa inlocuire sa se roteasca o idee mai greu sau mai usor. Asta din spusele proprietarilor care stiau cum mergea inainte. Nu am gasit inca o explicatie care sa fie cauza. Cert este ca senzorul ar fi cauza pentru ca doar el a fost inlocuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 3 ani de la inlocuirea senzorului cu cel din Italia a trebuit sa-l inlocuiesc din nou. Acuma nu mai avea zgomot de nisip ci pica direct. Am cumparat altul nou si l-am inlocuit in 2 faze ca prima data n-am avut multimetru si imi mergea putin mai usor volanul in dreapta decat in stanga. Apoi l-am mai desfacut odata si l-amreglat si cu multimetru si acum este in regula. Ii multumesc lui @Dino pentru explicatii.

Totusi nu am putut sa pun volanul la zero fizic, sau sta putin in dreapta sau putin in stanga desi am miscat doar un zimt din axul de la pedala. Oare axul de la volan sa aiba dublu numarul zimtilor decat cel de la pedala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.cand e mai asistata e de la uzura senzorului,probabil da alta valoare nu că atunci când este nou.

Datorita timpului tu că șofer te ai obișnuit cu supraasistarea",sunt convins că atunci când mașina a fost noua se mișcă la fel că acum când i se pune un senzor nou.

Am avut experiență sa pun senzor curățat(recondiționat)și să fie mai asistata că atunci când pui unul nou.

Expunere de mai sus e dor părerea mea personala,daca era fi printre noi un electronist care sa disece"calculatorul coloanei ne am edifica(am văzut că în Brazilia e un nene care a făcut un montaj care filtreaza semnalul de la senzor și calculatorul da comenzi ok motorului coloanei,vorbisem la un moment dat cu un electronist să îmi facă așa ceva ,dar nu am pus în practica).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor si scuze de lipsa asa de lunga.Ca sa raspund la ce s-a scris mai sus,eu zic totusi ca depinde de la caz la caz.Eu am schimbat coloana acum un an si la inceput s-a simtit foarte putin ca volanul era mai rigid insa in timp....(ori m-am obisnuit eu cu el,ori a devenit mai prietenos),cert este ca nu se compara

 

Trimis de pe al meu SM-N950F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Acum, la inceput de noiembrie, s-a dus de suflet si EPS-ul meu ... Dupa circa 4...6 luni de zgomot specific in volan, acel sfarait / fosnet / scrasnet de nisip frecat intre doua suprafete, s-a aprins martorul de bord. Am ajuns pe 2 cai la discutie prin telefon cu un tip de la Tiriac care sustine ca defectiunea ar fi fost acoperita doar pentru un interval de 10 ani. Cum Accentul meu e din 2006 (s-a mers putin cu ea, are ~70.000km), m-am lins pe bot se pare. Inca ma mai gandesc daca am vreo sansa cu o solicitare la Hyundai-ul international. Cel mai probabil, o sa incerc cu Dino ori blondu' daca vreunul ajunge prin Bucuresti. Coloana cu totul n-am de gand s-o schimb, zicea tot nenea de la Tiriac ca-i vreo 3000 lei (cred ca 1/4...1/3 din pretul masinii :dry:). Mai bine Rematu' !

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimba / curata senzorul si gata. Oricum asta e vrajeala cu 10 ani. Eu am fost in termenul legal si nu au vrut sa imi schimbe pe motiv ca nu le apare cod de eroare desi haraia specific. Merita o bataie zdravana astia de la tiriac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai liniștit colegu nu.i nici o problema chiar daca ăștia de la țiriac nu vor să.ti schimbe coloana cu toate că se consideră defect de fabricație,, poți foarte bine sa schimbi senzorul( este mai bine decât să.l cureți) și problema se rezolva

Edited by Lauritzen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun atunci.... Vreau sa schimb senzorul mai degraba decat sa-l curat

Mai este cineva cu problema senzorului ? Poate ne adunam cativa sa rezolvam problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si eu am aceeasi problema si...

Masinile aproape gemene, mai am putin pana la 70000km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In afara de mine si danger nu mai sunt forumisti cu aceasta problema la EPS ? Va invidiez un pic pe cei la care electro-servo-directia colaboreaza ... :_sad:

 

Speranta moare ultima iar la mine este la minim asa ca am inceput cu email-uri despre posibila inlocuire doar a senzorului adresate service-urilor agreate de prin Bucuresti (Neo, Colina, Dab si Tiriac). Nu astept o reactie pozitiva si voi trece la pasul urmator, pe calea pe care au indicat-o si altii, in care contactez producatorul corean. Nu ma intelegeti gresit, sunt constient ca masina are 12 ani si nu are garantie lifetime dar incerc tot ce se poate pentru ca nu stiu de unde sare iepurele senzorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu intrebarea : mai are cineva probleme cu directia ? Nici macar un carait de volan prevestitor ? O luminita EPS pe bord care se aprinde din cand in cand ?
Intreb deoarece as vrea sa comand 3 senzori (pentru mine, danger si inca vreun doritor) la pretul de cca 335lei/bucata. Daca comand doar o bucata ma costa, dupa calculele mele, 125lei in plus. Senzorul se numeste SEI-SEN10 de pe store.minitools.com. Ar mai fi cineva interesat de un astfel de pret in afara de noi doi ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece nu am gasit un al treilea doritor voi renunta la planul de a achizitona mai multe bucati. Parte buna este ca nu mai sunt posesori de Accent cu problema la EPS ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parte buna este ca nu mai sunt posesori de Accent cu problema la EPS ...

 

Putin probabil.

 

Dar de ce si-ar achizitiona cineva un senzor pentru ca apoi sa il monteze... unde?

Asa, nu iti mai bati capul cu nimic si il achizitionezi de la cineva care ti-l si monteaza + ca respectivul cineva are si referinte bune traduse prin lipsa reclamatiilor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Putin probabil.

 

Dar de ce si-ar achizitiona cineva un senzor pentru ca apoi sa il monteze... unde?

Asa, nu iti mai bati capul cu nimic si il achizitionezi de la cineva care ti-l si monteaza + ca respectivul cineva are si referinte bune traduse prin lipsa reclamatiilor.

 

Stii pe cineva care sa aibe si sa si monteze? Ai idee care ar fi costurile? Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Stii pe cineva care sa aibe si sa si monteze? Ai idee care ar fi costurile? Multumesc anticipat.

Cauta-l pe Dino, aici pe forum..

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare va rog .Am inceput sa am si eu zomot in coloana la rotire stanga dreapta... Pe coloana am seria 56300-1e501 ... se potriveste acel senzor pe care il monteaza Dino ? am citit ca sunt mai multe modele de coloane.. 500...700... eu am 501

Multumesc

Edited by BarDItZa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Mai este careva interesat de achizitia senzorului pentru coloana de directie?

Eu am mai comandat in trecut de pe acest site, iar pretul este mai mic de la +3 bucati (58.9eur buc) si transportul este gratuit la +140eur pe comanda. TVA -ul nu se adauga, caci comanda va fi pe firma.

 

Costul total ar senzorului ar fi ~59eur/buc (comanda de minim 3 bucati).

 

https://store.minitools.com/en/sei-sen10-4-wire-blue-cable-steering-sensor.html

 

Cine este interesat, sa-mi trimita un mesaj privat.

Edited by catanutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt interesat... dar va rog daca cineva poate sa imi spuna daca acest senzor de potriveste pe coloana mea care are codul 56300-1e501. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

98% cred ca coloana ta de directie are senzor rezistiv, ca cel din link, care este compatibil cu coloanele de directie cu terminatia 500, 501 (pt benzina), 700 (pt diesel). Coloanele de directie noi, cu terminatia 702 au senzor optic.

Un raspuns 100% ti-l poate da Dino (trimite-i u PM).

Edited by catanutz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deci sa va spun si voua ce am descoperit... Am vb cu Dino si mi-a spus ca acest senzor nu se potriveste pe coloana mea. Masina am cumparat-o in 2007 aprilie...fiind in acte model 2006 octombrie parca. De la inceput am avut acea trancaneala in directie.. Dupa multe veniri in service... au zis ei ca e de la coloana de directie. Si prin 2008, cred, trebuie sa ma uit in carte... au decis sa imi schimbe coloana de directie. Normal ca tot asa a trancanit.. si mi-au schimbat si caseta de directie.


Deci.. asa este..coloana mi-a fost schimbata cu modelul nou, deci acest senzor nu se potriveste.


Asta nu e tot... acum 2 ani am ramas fara comenzi pe volan si claxon... Din prima am banuit spirala de la airbag.... Am dat jos volanul, scos spirala...am desfacut-o.. si intradevar erau terminate panglicele innauntru,,, cumva s-au rupt acele benzi...Pe king auto e 600 lei acea spirala... si am gasit pe olx cu 150 lei parca, dar nu original... Ce sa vedeti ca dupa ce mi-a zis DIno ca nu se potriveste senzorul, parca am avut o revelatie ca nu este de la colana acest zgomot de frecare ..nisip. Am dat volanul jos.. scos spirala.. invartit de ea .. si bingo, ea facea acest zgomot. Pus volanul la loc fara spirala..cateva ture, nu se aude nimic.


Deci.. am scapat de stresul ca raman fara servodirectie in mers.


Multumesc lui Dino ca mi-a luminat mintea :)


Acuma...ce sfaturi imi dati cu spirala?... e clar ca innauntru se freaca ceva.. a intrat praf,mizerie...Spirala veche cand am desfacut-o avea innauntru ca o vaselina....benzile erau unse cu vaselina. Sa o deschid pe asta sa ma uit?,, sa dau vaselina putin... poate un spray cu vaselina?


Multumesc... si scuze daca am scris mult :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci esti norocos. Nu ai probleme cu coloana de directie. La mine eu l-am schimbat o data prin 2013 cu unul nou si stiu sigur ca senzorul este rezistiv, apoi prin 2017 facea figuri si am pus altul "curatat", iar acum incepe din nou sa faca siguri, in sensul ca am ramas de vreo 2 ori fara servodirectie asistata electric (mi se aprindea martorul EPS in bord). Acum ramane sa curat senzorul din nou (daca mai este posibil) sau sa pun unul nou. Daca imi aduc bine aminte, coloana mea de directie este cu terminatia 700.

Edited by catanutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa dezleg si misterul zgomotului din spirala de airbag la rotirea volanului. Am desfacut spirala.. si tot zgomotul era facut de acea foita subtire de plastic transparent, care sta pe acel material alb, care din ce am citit pe internet, are rol de antifonare. Acea folie transparenta are rolul de a aluneca muchia subtire a planglicii cand se roteste. Se observa ca foita s-a deteriorat.. rupt.. si agata panglica, si de acolo zgomotul. Momentan am dat-o jos.... am sa fac una identica dintr-un ceolofan mai gros. Ce am mai observat in interior... este gresat peste tot cu vaselina siliconica (asa am gasit pe internet).
Imi cer scuze daca nu trebuia postat aici... dar am zis ca poate ajut pe cineva pe viitor.
Atasez si poze

 

 

post-163-0-41736100-1563546841_thumb.jpg

post-163-0-57026500-1563547067_thumb.jpg

post-163-0-67761900-1563547134_thumb.jpg

post-163-0-00511600-1563547173_thumb.jpg

post-163-0-28477300-1563549358_thumb.jpg

post-163-0-68161700-1563549467_thumb.jpg

post-163-0-28414000-1563549525_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...