Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
GaiusBaltar

DiY - Do it yourself

Recommended Posts

link site de manuale si informatii pentru toate modelele Tucson si nu numai.............http://service.hyundai-motor.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greieraș / zgomot / trăncănit în potbagaj.

Auzeam pe drumurile cu gropi un zgomot in portbagaj la fiecare groapă. Am descoperit ca e de la podeaua de plastic care acoperă roata de rezervă. Am rezolvat problema lipind pe suprafata interioara a podelei folie care se pune sub parchet si acum e liniste. Sau se poate pune pe marginea ei un burete sau ceva de amortizat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine are pisla din fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine A AVUT acea banda subtire de pasla, care imediat s-a dezlipit si nu mai sta la locul ei. Am inlocuit-o cu banda TESA catifelata, cea care se pune peste cablaj in interior ca sa nu zornaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa pun si eu niste poze de DIY, facute de mine. Ideea este asa: frana de mana trebuie sa fie super-teapana la 7-8 dinti, asa scrie in manualul ala de reparatii, iar la mine se simte ca face si ea ceva de la 10-11 dinti si ma enerva. Placutele nu sunt foarte tocite, dar cred ca cineva a lasat frana de mana mai moale si nu a mai strans-o.

 

Este foarte usor de facut:

 

Eu am folosit 2 metode: Metoda 1 se refera la scoaterea capacului de mocheta, dupa ce deschideti cotiera din fata. Se baga un patent cu care tineti capul cablului si cu o cheie fixa (nu mai tin minte daca e 12 sau 13, dar ceva imi spune ca e 12) incepeti si strangeti piulita aia vopsita cu roz in sensul acelor de ceasornic pana simtiti ca e ce trebuie.

 

post-58209-0-78651200-1425022947_thumb.jpg

 

Metoda 2, care a venit ca un upgrade la Metoda 1: Am dat toata consola jos, ca sa fac si curatenie sub ea (suruburi, scame, firimituri, fise de 10 si 50 de bani) si sa vad ce spatiu este pentru montare de viitoare accesorii (senzori de soc, perimetru, etc), ocazie cu care am tinut mai de sus cablul care actioneaza frana de mana si am strans piulita aia.

 

post-58209-0-22888300-1425022972_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru frana de mana sunt saboti, chiar daca ai discuri. Din poze nu pare ca placuta sta pe centru, astfel incat o roata va frana mai mult, alta mai putin. Daca nu merge echilibrata, fie un cablu agata, fie ai sabotii inegal uzati, ceea ce in final se traduce prin inlocuirea pieselor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha!


Procedura de service e alta. Se suspenda masina cu rotile din spate libere, se slabeste cu totul surubul din poza, se trage maneta la 1 dinte, se stringe surubul pina cind rotile din spate "freaca" putin rotite cu mina, se lasa frina si se verifica daca rotile se misca libere, gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In manuale asa scrie. Maneta se blocheaza la 7-8 dinti. A mea era foarte slabita, urca relaxat la 12-13 dinti si nu imi placea.

 

post-58209-0-60845600-1425139955_thumb.jpg

 

 

@dvoncu: ai dreptate, procedura oficiala asa este. Cand schimb placutele, clar o fac din nou ca la carte. Ce am facut eu este un DIY simplu, prin care am rezolvat ceva care ma enerva grav. Cand o ia masina la vale vreau sa pot trage frana de mana 3 dinti si sa nu mai alunece. La 8 dinti e ciment, nu o poti misca. Proba am facut-o intr-o parcare subterana, am tras cei 8 dinti cate unul si a ramas intepenita masina, desi era foarte inclinata.

 

 

Edited by alexenachescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pun aici configuratia mufei de cass oem Hyundai. Eu am cumparat un cass+ CD original de Hyundai XG (se gaseste pe mai multe modele din anii aia 2000-2002) pe care l-am facut sa mearga in casa, cu o sursa de calculator. Imi lumineaza tot, e ca pe masina. Din cate am vazut in manual, asta e si configuratia originala de la cass-urile de Tucson.

 

 

post-58209-0-58885900-1425365902_thumb.jpg

 

Avem asa:

 

ANT - ridica antena electrica (nu e cazul)

GND- ground/ MASA

RL - - minus boxa spate stanga

RL + - plus boxa spate stanga

FL - - minus boxa fata stanga

FL + - plus boxa fata stanga

REM - fir de alimentare REMOTE, pentru statie/CD-changer

TEL - telefon (nu stiu ce face)

FR - - minus boxa fata dreapta

FR + - plus boxa fata dreapta

RR - -minus boxa spate dreapta

RR + - plus boxa spate dreapta

ILL - - iluminare afisaj/taste (minus)

ILL + - iluminare afisaj/taste (plus)

ACC+ - plus pe contact (pozitia accesorii)

B - + plus permanent (din baterie)

 

post-58209-0-07033200-1425366796_thumb.jpg

 

Verificati pe mufa masinii cu aparatul de masura daca se regaseste schema asta! Nu treceti direct la montaj.

Repet, este probata pe casetofonul asta, merge sigur. Cassul asta e un model mai vechi, dar mufa este identica.

 

post-58209-0-68117000-1425366869_thumb.jpg

 

Ca faza haioasa, cassul de XG l-am cumparat cu 1 an inainte sa cumpar Tucsonul, si este folosit in continuare ca mini-combina in casa :) Cand am vazut ce usor gasesc schema de montaj la mufa (l-am primit intr-o punga, fara nici o informatie), m-am indragostit de Hyundai...

Edited by alexenachescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am vazut, m-am uitat chiar acum cateva zile. M-a mirat ca exista si cass OEM cu mufa tip ISO (alimentare separata sunet/curent), eu nu am gasit decat cu mufa lor cu 16 pini. Asa am cablajul pe masina, cu 16 pini, masina a avut un cass OEM cu 16 pini (mi l-a dat fostul proprietar, l-am pus cateva zile si l-am dat unui prieten pe o bere) si am adaptor din 16 pini > ISO cu mufa maro si neagra.

 

Fostul cass:

 

post-58209-0-24053300-1425374538_thumb.jpg

 

Deci, pe mine cel putin, ma interesau informatii legate de configuratia 16P, ca la ISO e universala si o stiu pe de rost. Ma gandesc ca mai sunt useri cu genul asta de cablaj pe masina.

 

post-58209-0-49540600-1425374851_thumb.jpg

Edited by alexenachescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutorial cum se schimba filtrul de interior (habitaclu/polen). Este foarte simplu, este si in carte, dar parca mai simplu este cand il vezi si filmat

 

 

 

 

 

Tutorial cum se schimba pompa de motorina de la Tucson 2.0 CRDI

 

 

 

Demontare consola centrala Tucson

 

 

Edited by alexenachescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promit sa va tin la curent cu ce o sa fac cu mana mea de myself - doar ca o sa dureze ceva; trebuie sa ma inarmez cu un manual service (linkurile mai vechi pe care le-am gasit eu - Rapidshare si Megaupload, o tempora! - pe acest forum sunt de mult oale si ulcele), o interfata OBDII (plus softul compatibil cu Tucson); in caz ca are cineva cateva minute de pierdut cu mine, sunt gata sa primesc recomandari (si linkuri), si n-o sa ma abtin de la multumiri calduroase.

 

Pana acum n-am facut decat sa demontez bobina ("antena") imobilizatorului, sa o masor (cca 9 ohm), sa masor si switch-ul pe care l-am gasit pe alaturi (dezinfectat si ala si pus la loc), un puf de Contact Spray in mufa aferenta si reportat sperantele de bucurie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut! Are cineva un manual sau orice fisier care sa contina valorile normale de functionare ale anumitor componente ale motorului 2.0 CRDI, 140hp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

571502EA00 este kitul de reparatie la pompa de servo . A facut cineva operatia ?


Va salut! Are cineva un manual sau orice fisier care sa contina valorile normale de functionare ale anumitor componente ale motorului 2.0 CRDI, 140hp?

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Hyundai

Introdu VIN si afli tot

Edited by costangy
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...