Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
krispiest2001

Vibratii motor i30 la relanti!

Recommended Posts

Si la mine a vibrat, am schimbat benzina - plin din alt loc - si s-a rezolvat.

 

Am tot citit aici ca "am schimbat de la OMV de 95 pe 100" sau tot felul de lucruri de acest gen. Sa va explic ca si amic al unui tip care e incurcat cu benzinariile un pic. Benzinariile au patroni, unele sunt franciza, altele sunt oficiale, dar toate au patroni. Fiecare "patron" isi face afacerea cum stie el. Unii amesteca, altii nu, unii baga apa, altii nu, unii lungesc, altii nu! Si cand primesc benzina, uneori e mai buna, alteori mai slaba - chiar de la acelasi furnizor. Faptul ca ai fost la un OMV si ai schimbat de pe 95 pe 100 de la acelasi loc, asta nu inseamna ca ai schimbat ceva in afara de cifra octanica. Ba mai rau, exista patroni care nu au doar o bezinarie, si fac la fel peste tot cu toate.

 

Sincer, am bagat de la Anaoil Sibiu - masina trepida un pic la semafor. Am bagat de la Lukoil la intrare in jud brasov, masina trepida dar mai putin. Am bagat de la un no-name partener rompetrol din sibiu cartier marginas, masina nici nu o simt, daca motorul e pornit sau oprit.

 

Am 4000km, e inca tanar motorul. Pana la urma la mine problema s-a rezolvat schimband pur si simplu locul, si deisgur, cand zic schimbat ma refer la plin cand computerul de bord imi arata 20km ramasi, nu de 50 lei de ici, 50 lei de colo si in rezervor o amestecatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

eu am i30 din 2008 1,4 pe benzina si 36000 km. Vreau sa spun ca am observat si eu problema cu vibratiile mai ales cand opresc la un semafor (altfel nu prea tin motorul la relanti). Am schimbat benzina si bag de la rompetrol sau mol acum si nu mereu de la aceeasi statie. de la un timp nu a mai facut, dar sunt cu ochii pe ea. posibil sa fie calitatea benzinii, dar dupa atatia kilometri motorul cred ca s-a rodat.

 

kilometri multi fara incidente. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La a mea acest tremurat la relanti a incetat din momentul cand am inceput sa alimentez de la MOL. S-ar putea sa fie aceasi problema si la tine. Inainte bagam Petrom si din cand in cand Rompetrol. Acum am ramas pe MOL. :fingerup:

 

L.E. Eu am accent, ..... new accent. :wub:

Edited by Cristifull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Problema cu vibratiile o am si eu la motorul de 1.4, 109CP. Simt vibratii in scaun atunci cand motorul e cald si sta la relanti. In plus acul turometrului are o oscilatie usoara. Ce ma nelinisteste mai tare e ca atunci cand motorul e la relanti si actionez unul din geamuri sau ventilatorul vibratia este mai puternica. Am incercat benzina doar cu cifra octanica 95 de la diferite companii, dar acelasi rezultat.

Ideea e ca acum masina are 21000 km, la rezivia trecuta (10000 km) le-am povestit celor de la service de la Casa Auto Timisoara despre simptome dar au zis ca asa merge motorul si ca e normal. Mi-au povestit ca au pus calculatorul pe ea si ca totul e ok, desi nu mi-au prezentat nici o fisa cu testele facute. Am impresia ca cei de la service au incearct sa-mi ascunda ceva.

 

Care este cauza vibratiilor cand actionez ventilatorul sau geamul?

 

Sunt curios daca a mai avut cineva aceeasi problema ca mine si cum a rezolvat-o.

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauza vibratiilor la deschiderea geamului, de ex., este ca apare un consum mare de curent iar ECU are nevoie de putin timp pentru a compensa acest consum de curent. Cand consumi curent turatia motorului scade, de aici si vibratia, insa ECU observa acest consum si reajusteaza turatia in conformutate cu noii parametri.

Stai linistit, comportamentul motorului este normal din acest punct de vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar si asa, cand actionezi si cele 4 geamuri, nu ar trebui sa simti, fizic ceva, foarte putin vizual pe ceas. Cel putin la mine nu se simte decat daca sunt eu atent.. La solenza ce mai scade aproape de prima gradatie de te face sa crezi ca-ti pica motorul.. :))

Edited by offspring

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai trepidatia ar trebui sa inceteze dupa 1-2 sec de la punerea in functiune a unui consumator de genul asta, nu sa se mentina. E normal sa pun ventilatorul in functiune si sa vibreze motorul ca nu are suficient curent?! Nu cred. Pare a fi o gresala de proiectare, sau poate doar a mea se comporta asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e greseala de proiectare..si a mea face la fel... pe idle, la semafor de exemplu, daca deschid/inchid un geam apare o usoara cadere a turatie pentru un timp foarte scurt. Din moment ce nu se opreste motorul si functioneaza la fel nu am mai bagat in seama fenomenul... nu mai cautati si voi nod in papura chiar la orice.

 

safe driving everyone.

:fingerup::drive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca memoria nu ma inseala, despre modulul de ridicat/coborat geamuri s-a mai discutat pe acest forum si s-a vehiculat la un moment dat valoarea de 10A / geam, respectiv 40A pentru toate ca intensitate a curentului necesar. In mod normal, daca alternatorul incarca, n-ar trebui sa aveti probleme in timpul mersului, dar daca incercati cu motorul oprit, sa nu va mire ca lumina din plafoniera slabeste in intensitate.

 

PS: Ca element de comparatie, protectia pentru bujiile incandescente este de 80A la Accent-ul diesel, deci nu e chiar asa de ignorat chiar si un singur modul de ridicat geamuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-e greu sa cred ca "papa" 10A un motoras din ala electric de ridicat/coborat geamul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar la filtrul de benzina a umblat cineva sa il inspecteze/curete?

 

Eventual sa il schimbe si sa vada daca dupa mai face la fel?

 

Nu se schimba si acest filtrul de benzina pe la revizii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar la filtrul de benzina a umblat cineva sa il inspecteze/curete?

 

Eventual sa il schimbe si sa vada daca dupa mai face la fel?

 

Nu se schimba si acest filtrul de benzina pe la revizii?

 

In principiu, daca filtrul de benzina incepe sa se infunde, problemele apar la turatii si sarcini mari ale moturului, iar debitul de benzina necesar este mai mare decat cel pe care il poate livra pompa (datorita caderii de presiune pe filtrul infundat), deci nu ar trebui sa apara probleme la relanti unde turatia si sarcina sunt minime.

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...