Jump to content
terracan2005

Primele probleme

Recommended Posts

Salut,

 

Normal, imediat dupa garantie, apar si primele probleme..

De cateva zile, am observat o scadere a eficacitatii instalatiei de control a climei. Am sunat la service, si mi-au spus ca mai trebuie pus freon din cand in cand..

Asa ca ... saptamana viitoare, la service. Din fericire, am gasit un service la Suceava care face toate verificarile, curatire si reumplere la un pret bun, zic eu: 160 lei.

Va tin la curent cu rezolvarea problemei..

Ati mai patit asa ceva? Cum ati rezolvat?

 

Cu stima, George.

Share this post


Link to post

Verifica inainte si filtrul de habitaclu, daca ala e imbacsit nici nu iti vine sa crezi in ce hal poate reduce eficienta a/c-ului! Bineinteles ca nu e exclus sa trebuiasca si freon.

Share this post


Link to post

daca nu se simte ventilatorul atunci sigur e de la filtrul de habitaclu

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am fost cu masina in service si am facut o verificare a instalatiei de climatizare. E vorba de o masinarie care se cupleaza la circuitul de freon, il scoate de-acolo, iti spune cat ai avut, curata instalatia cu ceva substante, baga un ulei special, testeaza etanseitatea si apoi reumple instalatia. Totul complet automatizat, dureaza circa o ora.

Dupa tutorialul acelei instalatii, Hyundai terracan trebuia sa aiba in instalatie circa 850 g de freon. S-au gasit cam 450 de grame, deci cam jumatate. S-ar parea ca este un proces normal de pierderi prin difuzie, freonul fiind extrem de penetrant prin peretii furtunelor si conductelor. Tipul de acolo zicea ca la trei ani este normal sa se piarda juma' de kil. Oricum, nu s-au detectat pierderi.

Pretul variaza in functie de cantitatea de freon necesara la completare. La mine s-a completat cu 400g si a costat totul 130 lei.

Problema este ca ceva tot nu e in regula. Eu suspectez o clapeta de admisie a aerului in habitaclu. Cred ca acea clapeta, cine stie pe unde o fi plasata, e actionata de un servomecanism. Si ceva o impiedica sa se deplaseze. Am tras aceasta concluzie, deoarece, in primele cateva minute dupa pornirea la rece, aerul este extrem de rece. Si cu motorul cald sufla foarte bine, dar e un amestec de aer rece si cald. In schimb, daca opresc AC din buton, chiar daca temperatura e setata pe 17 grade (min), aerul care vine pe grilele de aericire este foarte fierbinte.

Filtrul de habitaclu a fost inlocuit in urma cu 2000 km, la revizia de 120k. De altfel, si fara el face la fel. Iar de suflat sufla de-mi zboara toate hartiile prin masina.

Stiu ca la Peugeotul 605 pe care l-am avut inainte aveam o procedura de resetare a calculatorului care se ocupa de climatizare. Am incercat si aici, dar nu da rezultate.

A auzit cineva de asa ceva?

 

Cu stima, Geo.

Share this post


Link to post

Gata, am gasit defectiunea si am remediat. Era vorba de un motoras de actionare a admisiei de aer cald al carui angrenaj intepenise. Este destul de accesibil, este situat sub bord, se desfac trei suruburi si se scoate. Se intepenise pe pozitia caldura maxima. El este acela care se misca la fiecare jumatate de grad celsius cate putin. L-am miscat putin, l-am uns cu vaselina siliconica si merge bine.

Acum am un crivat in masina de ingheata mainile pe volan.

De ce s-o fi blocat, nu stiu. Dar vad ca acum nu se mai blocheaza. L-am fatait intre 17 si 32 de grade si isi face cursa frumos.

Nu imi pare rau nici ca am mai pus freon. Cu ocazia asta am curatat si gresat instalatia.

 

Bafta la condus fara probleme! :drive:

Share this post


Link to post

Da, se poate inchide..multumesc, dar nu trebuia sa iti retragi interventia..

...cu mentiunea ca unele defectiuni minore se pot remedia fara atata panarama si nervi pe la service...indrazniti..intrebati..

Share this post


Link to post

Nu are rost sa-l inchidem, ignora postul (sters oricum) al lui hyundai-accent care s-a autoerijat in postura de "moderator".

 

Daca mai are cineva probleme cu vreun Terracan (din cei 2 sau 3 posesori :D ) poate posta aici.

Share this post


Link to post
Daca mai are cineva probleme cu vreun Terracan (din cei 2 sau 3 posesori :D ) poate posta aici.

salut sunt nou pe forum si vreau sa va spun problema masinii mele e din 2005 dec.In primul rand e acceleratia daca o pornesc sa ma duc pana la magazin si o opresc in mai putin de 30km e posibil sa nu se mai acc din 1100ture. Am fost la service sibiu autorizat hyundai(niste incompetenti cu acte)de 3 4 ori sa repare erorile de la calc ei doar le-au sters in consecinta masina tot asa fac.poate merg si o luna cu ea si nu face dar cand ti-e lumea mai draga si te grabesti atunci face figuri.Daca stie cineva rog sa ma contacteze masina are40000km am auzit de AGR aia e o supapa de gaze oare sa fie aia/aia de la service au zis ca e debitmetru de aer si au schimbat filtru de motorina!!!!ASTEPT RASPUNS

post-5942-1227987626_thumb.jpg

Share this post


Link to post
salut sunt nou pe forum si vreau sa va spun problema masinii mele e din 2005 dec.In primul rand e acceleratia daca o pornesc sa ma duc pana la magazin si o opresc in mai putin de 30km e posibil sa nu se mai acc din 1100ture. Am fost la service sibiu autorizat hyundai(niste incompetenti cu acte)de 3 4 ori sa repare erorile de la calc ei doar le-au sters in consecinta masina tot asa fac.poate merg si o luna cu ea si nu face dar cand ti-e lumea mai draga si te grabesti atunci face figuri.Daca stie cineva rog sa ma contacteze masina are40000km am auzit de AGR aia e o supapa de gaze oare sa fie aia/aia de la service au zis ca e debitmetru de aer si au schimbat filtru de motorina!!!!ASTEPT RASPUNS

Salut,

 

Imi pare rau pentru necazurile tale. Terracanul meu, tot din 2005 are acum 130k si merge f bine. Totusi, cateva mici ezitari ale motorului am avut si eu pe la 40-50k, in sensul ca, daca rulam cu viteza constanta, la un moment dat murea motorul de parca ii taia cineva contactul! Insa la cea mai mica apasare pe pedala de acceleratie isi revenea complet, de parca nu s-ar fi intamplat nimic!

Am fost la service cu ea si au testat-o si ei si nu a mai facut asta, si nici la calculator nu dadea vreo eroare. Asa ca nu aveau ce reseta.

Chestia asta a disparut de la sine dupa o vreme, oricum nu m-a necajit prea mult. Am suspectat mai degraba calitatea combustibilului, desi alimentez numai la Petrom sau Rompetrol.

Totusi, cautand pe net probleme asemanatoare, am gasit la un tip din Australia ca problema s-ar putea datora unei probleme de esapament, o supapa care ocoleste sonda de gaze cand motorul e rece si care se mai blocheaza, mai ales daca se folosesc combustibili de proasta calitate, sau daca traseele efectuate sunt preponderent urbane si scurte, sau daca gama de turatii folosita e prea joasa. Concluzia: ceva mai multa talpa cand motorul e cald si folosirea corecta a treptelor de viteza si problemele dispar.

Bine, la mine si cutia este automata si oricum turatiile sunt optime, banuiesc. Oricum, de cand am citit chestia aia am mai fript-o si peste 150 la ora (unde s-a putut) si am mers mai cuminte pana s-a incalzit si, coincidenta sau nu, nu am mai avut probleme de atunci.

N-am inteles din postul tau daca masina accidentata e a ta. Sper ca nu. Da'ce o fi cazut pe biata masina de a ajuns asa?

Eu zic sa incerci chestia asta, inainte de a da bani grei la service. Si daca se rezolva, intre multumiri si o bere fara alcool, orice e bine primit! :biggrin:

 

Cu stima, George.

Share this post


Link to post

Mersi george masina din poza e a mea ,mersi de informatie .Fii linistit ca ii dau ce ii trebuie dar tot nu merge acum am schimbat si debitmetru de aer si merg maine cu ea la calculator sa vad daca mai apare ceva.Dupa ce am rasturnat-o am plecat la o nunta deci e una din masinile sigure (era si copila de 3 luni in masina)si nu a patit nimeni nimic.tocmai aia spun ca nu merg distante s

curte cu ea dar mai trebuie cateodata sa merg si mai putin si atunci face.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor

 

Masina mea are 37000 km, cutie manuala, 80% efectuati in afara Romaniei. Multumesc lui Dumnezeu, nu am avut probleme, merge foarte bine. Ultima iesire a fost in Austria la Inssbruck, iar pe autostrada viteza medie 160km/h, deoarece trebuia sa merg in mai multe lucuri si eram presat de timp. La viteza asta are stabilitate destul de buna, avand in vedere greutatea masinii.In rest totul este OK

Si totusi vreau sa spun ca as avea o mica problema:la viraj stg. sau dr. la 90 grade, deci viteza mica, cand ii dau treapta a II a, chiar in viraj sau imediat dupa am impresia ca nu cupleaza instantaneu, apoi se simte cum zvacneste dint-o data(ai impresia ca viteza scade pana la oprire, ca apoi sa tasneasca generand aceasi situatie cand un incepator tureaza masina mult si elib.ambreiajul brusc).Mentionez ca nu este acel moment de ,,zvacnire"cand intra tractiunea 4x4, pe care-l simt cand accelerez mai puternic, sau o calc la max. , sau atunci cand carosabilul este umed.

Situatia de mai sus nu apare mereu, procentual cam in 40%.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

DACA STIE CAREVA DEPRE SENZORU ALA DE LA TOBA ASTEPT UN RASPUNS LA VIRGIL_BOSS40@YAHOO.COM

 

Salutare tuturor

 

........

 

Numai bine!

nu acc cand e virat la maxim ca asa face tractiunea permanenta nu e nici o problema

Share this post


Link to post
DACA STIE CAREVA DEPRE SENZORU ALA DE LA TOBA ASTEPT UN RASPUNS LA VIRGIL_BOSS40@YAHOO.CO

despre ce senzor , caci nu am inteles ?

Share this post


Link to post
despre ce senzor , caci nu am inteles ?

senzor pt comanda AGR sonda pt gazele arse al meu nu il recunoaste doar daca e incinsa toba

Share this post


Link to post

salut terracanisti am rezolvat problema la egr

ramanea blocata supapa

am curatat si merge unsa acum

Share this post


Link to post
salut terracanisti am rezolvat problema la egr

ramanea blocata supapa

am curatat si merge unsa acum

 

Salut Boss40,

 

Unde este supapa aia, cum ai desfacut-o si cum ai curatat-o, poti sa detaliezi te rog?

Crezi ca se poate face acasa operatiunea?

Cum se manifesta defectiunea? Doar nu urca in ture, chiar daca apasai la fund acceleratia?

La relanti nu aveai mimpresia ca tremura motorul mai tare ca de obicei?

Se aprindea in bord ,,Check engine" ?

Ce cod de eroare sau mesaj de eroare dadea la calculator?

Nu stiu daca este doar o coincidenta, dar de cand cu biodieselul asta parca se balbaie un pic la relanti, sau poate e doar o senzatie....oricum nu-mi place culoarea asta galbena la biodiesel...am senzatia ca motoarele noastre nu sunt construite pentru asa ceva...

 

Merci beaucoup.

Share this post


Link to post
Gata, am gasit defectiunea si am remediat. Era vorba de un motoras de actionare a admisiei de aer cald al carui angrenaj intepenise. Este destul de accesibil, este situat sub bord, se desfac trei suruburi si se scoate. Se intepenise pe pozitia caldura maxima. El este acela care se misca la fiecare jumatate de grad celsius cate putin. L-am miscat putin, l-am uns cu vaselina siliconica si merge bine.

Acum am un crivat in masina de ingheata mainile pe volan.

De ce s-o fi blocat, nu stiu. Dar vad ca acum nu se mai blocheaza. L-am fatait intre 17 si 32 de grade si isi face cursa frumos.

Nu imi pare rau nici ca am mai pus freon. Cu ocazia asta am curatat si gresat instalatia.

 

Bafta la condus fara probleme! :drive:

 

 

Salutare,

Am achizitionat un Teracan din 2004 si se pare ca am aceasta problema cu acel angrenaj al motorasului de actionare a admisiei de aer cald.

Ideea este ca am fost la service, am coplectat cu freon, am curatat instalatia iar cand pornesc masina imi sufla aer foarte cald.

Daca pornesc clima si o dau chiar si la 19 grade imi baga aer combinat.

In consecinta, imi puteti spune va rog unde se afla mai exact acel motoras sub bord, pentru a remedia problema.

 

Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Motorasul acela nu functioneaza nici la mine.

Este sub bord, in centru dreapta. Se scoate cam greu, se scoate intai panoul de sub torpedou si il vezi in dreapta consolei centrale. Este fixat cu trei suruburi si are o mufa care se poate scoate.

Dupa ce il scoti, mecanismul poate fi actionat cu mana.

Daca faci rost de unul bun, spune-mi si mie de unde si cat costa pls.

 

Cu drag, George.

 

 

 

Din pacate, si primele defectiuni mai serioase si-au facut aparitia :angry:

Doua injectoare si-au cam dat duhul. Motorina ,,aditivata'' de statul roman cu un procent nepermis de biodiesel...

Pretul lor e in jur de 15 mil fara tva., bucata...

Stie cineva daca si unde se pot reconditiona?

E vorba de o injectie Delphi, s-ar parea, mai sensibila la calitatea combustibilului.

 

Merci beaucoup.

Edited by terracan2005

Share this post


Link to post
Salut,

 

Motorasul acela nu functioneaza nici la mine.............

 

Merci beaucoup.

 

Salutare domnule,

 

Am vorbit cu cineva chiar astazi legat de reconditionat injectoare iar la noi in Timisoara se reconditioneaza cu 400 ron bucata.

 

Daca nu reusesti sa gasesti pe cineva care sa faca treaba asta in zona la tine, sunt dispus sa te ajut cu cea mai mare placere.

 

Legat de acel motoras, eu am cumparat mai multe piese de pe piesedehyundai.ro la preturi foarte bune in comparatie cu ceilalti de pe net sau din Timisoara, ca urmare poti da un telefon la ei sa vezi daca te rezolva.

 

Mersi frumos pentru indicatii si ne mai conversam.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Sunt nou pe forumul vostru dupa cum puteti vedea. Ceea ce m-a adus aici este intentia de a achizitiona un Terracan SH de la una din firmele de autorulate.

Am fost sa vad masinile (caci sunt mai multe) si pe langa diversele defecte vizuale inevitabile cred eu la o masina SH, am observat pe dedesubtul masinii, podea, lonjeroane, chiar si unele bielete in fata urme de rugina.

Anul de fabricatie al masinilor este 2005 insa omul care era acolo la parcul auto, mi-a spus ca masinile nu au mai fost intrebuintate decat ocazional de mai bine de 1 an de zile.

Ma gandesc ca acele urme de rugina sunt superficiale, dar totusi as vrea sa-mi spuneti si parerea vaostra. Mai exact, la voi se observa asa ceva? Mentionez ca tobele de esapament pareau destul de afectate, mai ales pe elementul din mijloc.

Ce m-ati mai sfatui sa verific la masini (oricum inainte de achizitie voi face un test la reprezentanta) inainte sa fac achizitia?

 

Multumesc anticipat de raspunsuri.

Share this post


Link to post
Salutare,

 

Sunt nou pe forumul vostru dupa cum puteti vedea. Ceea ce m-a adus aici este intentia de a achizitiona un Terracan SH de la una din firmele de autorulate.

.........

Ce m-ati mai sfatui sa verific la masini (oricum inainte de achizitie voi face un test la reprezentanta) inainte sa fac achizitia?

 

Multumesc anticipat de raspunsuri.

 

Salutare,

 

Am achizitionat si eu recent un Terracan din 2004 cu 9000 EURO.

 

Vreau sa iti spun ca si masina mea statea de ceva vreme si am fost nevoit sa shimb la ea bieletele fata si spate, pivotii inferiori, telescoape fata, dicurile de frana fata, placutele de frana fata si spate, bobina de la compresorul de clima, ulei, filtre si toate anvelopele.

 

Toata distractia ma costat in jur de 1500 euro dar vreau sa iti spun ca masinuta merge acum super.

 

Ideea este ca ar fi super daca cartea de service ar fi la zi, oricum sa faci o verificare neaparat si la reprezentanta.

 

In principiu, daca nu te prea pricepi la masini fa rost de cineva care se pricepe si mergi cu el sa vezi masina.

 

Oricum din proprie experinta te sfatuiesc sa nu cheltuiesti toti banutii pe achizitia masinii pentru ca trebuie sa te gandesti ca dupa ce o cumperi va trebui sa mai scoti din buzunar si pentru revizie + eventuale piese de inlocuit, dar ca si idee sa stii ca piesele de Hyundai Terracan nu sunt deloc scumpe in comparatie cu piesele de Renault.

 

Daca te hotarasti sa cumperi masina, iti doresc sa o folosesti sanatos.

 

PS : incearca sa eviti service-urile Hyundai pentru ca te omoara la preturi care in raport cu calitatea serviciilor lasa mult de dorit.

Share this post


Link to post

Salut Ovidiu,

 

Multumesc de raspuns.

Sincer nici nu ma gandeam sa o achizitionez fara test la un service autorizat. Apropos cam cat costa o astfel de testare?

 

In ce priveste costurile de dupa achizitie sunt pregatit sufleteste cel putin legat de consumabile (ulei, filtre, etc), asa ca in nici un caz nu imi voi da toti banii doar pe achizitia masinii.

Ca si pret eu am gasit-o in jur de 10.000 dar intentionez sa mai negociez si dupa testarea aceea unde cu siguranta vor mai aparea diverse de schimbat...

 

Chestia cu schimbarea bucsaraiaei si si a bieletelor, ma bate gandul s-o fac si eu pentru confortul meu psihic cel putin. Nu mi-ai raspuns insa nimic legat de chestia cu rugina, la tine se vede?

 

merci

Share this post


Link to post
Salut Ovidiu,

 

Multumesc de raspuns.

Sincer nici nu ma gandeam sa o achizitionez fara test la un service autorizat. Apropos cam cat costa o astfel de testare?

......

 

merci

 

Salut,

 

Sa stii ca rugina se vede si pe la mine dar nimic serios, mai mult superficiala, scutul este putin cam terminat si cred ca il voi schimba, in rest totul ok.

 

Pentru o constatare la reprezentanta am platit 150 ron.

 

Foarte important, sa afli cand a fost schimbata distributia.

 

Bafta :fingerup:

Edited by Bog54
2.9 Nu este permisă citarea integrală a mesajului. Citeşte regulamentul

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...