Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
BlueKing

Motor oprit

Recommended Posts

Pe 01 iunie am venit de pe litoral, rulaj ~250 kilometri.

Pe autostrada, pe o ploaie torentiala, nu a mai functionat aerul conditionat: in treapta a IV a mai intra aer cam ca la trepta I, si dat doar pe parbriz dezaburirea era la un moment dat nula.

(povestesc despre asta, deoarece a fost singurul lucru care nu a functionat normal la masina pana la intrarea in Bucuresti)

Se opreste ploaia, continui cam 130 km pe autostrada normal, intru in Bucuresti (aerul conditionat in continuare egal cu zero, dar asta nu mai constituia o problema).

Stationez la un moment dat la un semafor (Camil Ressu intersectia cu Fizicienilor, pt cine cunoaste zona), plec, fac stanga sa intru pe Fizicienilor, ma opresc pe linia de tramvai sa treaca cei care aveau prioritate, cand sa plec se opreste motorul.

Asta a fost! Reincercat pornire, nimic! :dontknow:

Degajez liniile de tramvai (noroc ca nu circula niciunul in acele momente), o pozitionez langa o bordura, car bagajele acasa in trei runde (s-a intamplat la ~ 1 km de casa) ...

Mi-au trecut diverse prin cap, am mai incercat sa vad daca porneste la vreo ora, gandindu-ma ca s-a mai racorit si motorul, nimic.

Aaaa, am uitat sa mentionez ca dupa oprire, simtind si un usor miros de ars, deschid capota motor: acesta era cam prea incins si era in compartiment un miros de ars ciudat.

 

Sunat la tel Hyundai tractari, venit in cca 30 minute, masina pe platforma si in curte la Hyundai (era duminica, 01.06, seara).

 

Ieri, 02.06 am fost si am deschis nota de comanda (la 30 minute de la intrarea mea in curte era luata deja in evidenta problema :fingerup: ) si acum astept concluziile lor.

 

Pe dupa-amiaza, daca nu primesc nici un telefon, sun eu.

 

Asta e tot, va tin la curent!

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Aaaa, am uitat sa mentionez ca dupa oprire, simtind si un usor miros de ars, deschid capota motor: acesta era cam prea incins si era in compartiment un miros de ars ciudat.

 

Cauza este dupa parerea mea lipsa scutului de protectie pentru motor-> apa intrata in compartimentul motor->apa in circuitele electrice si cutia cu sigurante-> scurtcircuit si ardere cateva sigurante daca nu si cateva cablaje.

 

Posibil sa scapi doar cu cateva sigurante inlocuite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine a zis ca nu am scut motor?

(din acela metalic) ;))

Cat despre scapat - scapa ei, atata timp cat si pt un inlocuit de becuri am fost si am platit manopera la HAR!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Today

Se lucreaza la masina:

A fost inlocuita rampa injectie...

Urmeaza (se spera maine, cand vine piesa de la HAR :dontknow: ) sa fie inlocuita pompa de inalte...

Se va schimba automat si filtrul motorina - pe asta cica il platesc eu: voi vedea de ce si cum de trebuie schimbat, asta o fi o mica taxa pt deranj...

Intre noi fie vorba, daca s-au schimbat repere de marti pana azi si maine se mai schimba restul care trebuie sa vina (de la HAR?), se poate ca e ceva mai bine cu stocurile de repere de schimb?

Apoi, om mai vedea!

 

Cel mai important, trebuie sa aflu cauza care a generat asa un dezastru! Ce ar putea fi?

Ma mai pot bizui eu la drumuri in afara, cand am trecut prin asa ceva?

Tre' sa iau in concediu in convoi si o platforma (pentru orice eventualitate)? :rant:

Edited by BlueKing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce descrii acolo se pare ca e exact "renumita" problema de la Renault cu spanul scos din pompa de inalta presiune, infundarea injectoarelor; problema care necesita inlocuirea intregului sistem de injectie... Sper sa nu fie asa, pentru ca acolo a fost o " epidemie"... dacă se poate spune asa.Oricum situatia te face sa fii foarte nesigur pe masina pe termen lung. Primele intrebari care s-ar pune ar fi : de unde alimentezi? si exista posibilitatea sa fi intrat apa in carburant si tu sa mergi asa fara sa iti dai seama?. Problema apare din cauza faptului ca pistonul rotativ al pompei de inalta presiune, in absenta lubrifierii (care se face printr-o pelicula de motorina) intra in contact cu carcasa si produce acel span. In general la marci fara probleme ereditare, fenomenul apare cind exista apa in motorina sau cind accidental se alimenteaza cu benzina.Mai tine-ne la curent...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alimentez doar de la MOL sau OMV, ultima data la un PETROM in Constanta, cu +200 de km inainte de incident.

Prin primavara am avut odata martorul de apa in filtrul de motorina aprins (de fapt a palpait de vreo cateva ori) - am schimbat filtrul motorina si atat, in service-ul din expozitiei. Acum, nu m-ar fi avertizat martorul ala din nou?

Nu s-a aprins nimic, nici masina nu a dat vreun semn in prealabil...

E drept ca am venit pe o ploaie de numa' numa', dar nu vad legatura dintre asta si apa in motorina!

 

De alimentat din eroare cu benzina nici nu se pune problema, desi sincer sa fiu ar fi fost de preferat sa fac eu o prostie, stiam ca asta a fost si totul depindea de mine (sau de mintea mea)!

Dar asa? Rezolvat pe garantie, dar voi conduce cu sabia lui Damocles mereu deasupra capului!

 

Sa fie vreo legatura intre problema motor si faptul ca nu mai functiona aerul conditionat dupa ce a inceput ploaia?

 

Am citit si eu, mai demult, despre problema de la Renault! :dontknow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit, parerea mea, vad prima problema cu adevarat reala si nasoala la un accent diesel. Imi pare rau ptr tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alimentez doar de la MOL sau OMV, ultima data la un PETROM in Constanta, cu +200 de km inainte de incident.

Prin primavara am avut odata martorul de apa in filtrul de motorina aprins (de fapt a palpait de vreo cateva ori) - am schimbat filtrul motorina si atat, in service-ul din expozitiei. Acum, nu m-ar fi avertizat martorul ala din nou?

Nu s-a aprins nimic, nici masina nu a dat vreun semn in prealabil...

E drept ca am venit pe o ploaie de numa' numa', dar nu vad legatura dintre asta si apa in motorina!

 

Credeti ca ar exista posibilitatea sa patrunda apa de la ploaie in rezervor??(eventual buson defect?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare sincer rau sa aud asa ceva, chiar ca e cea mai grava problema de pana acum cu un diesel.

Sper sa se rezolve cat mai repede.

 

Ca apa sa intre in rezervor pe la buson, ar trebui ca apa sa se adune serios acolo, ceea ce ma cam indoiesc ca e posibil - ploaia ar trebui sa fi bata din lateral si masina sa stationeze. Nu zic ca e imposibil, dar cam putin probabil dupa mintea mea.

 

Eu am mai atras atentia asupra acestui buson cu alta ocazie, cand am observat ca se formeaza pete de motorina pe aripa daca nu se inchide serios acel buson.

Share this post


Link to post
Share on other sites

urata treaba :angry: ...noroc ca ai ajuns acasa!sper sa nu fie aceeasi problema cu pilitura de fier de la renault, ca d-aia nu mi-am luat io megan(plus ca dci-urile de 1.5 nu se compara cu crdi-ul de 1.5 :fingerup: ). asteptam finalul cu tot cu cauze. bafta si tine-ne la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu apa din motorina - ar fi trebuit depistata din timp (de la inceput) de catre ei, plus ca eu cred ca ar fi trebuit sa apuce si martorul ala de bord sa apuce macar pentru cateva clipe sa ma avertizeze.

 

(oricum, o faza tare, cand am avut aprins acest martor si m-am dus la ei sa dreneze apa din filtru, l-au inlocuit pur si simplu. Cerandu-le sa-mi arate cum se dreneaza, au insistat ca se inlocuieste filtrul! la intrebarea "ce fac daca mi se intampla de ex pe la jumatatea unei autostrazi?", raspunsul a fost "nimic, daca merge motorul, mergeti asa!")

 

In aceasta seara, am vorbit cu un mecanic de la service: a fost inlocuita rampa injectie, filtrul de motorina (de ce? :dontknow: ) si astazi si pompa de inalte. Tot nu exista presiune in rampa si nu inteleg nici ei ce se intampla! :angry:

Mai vorbim luni!

 

Ce sa mai spunem ca eu vroiam sa aflu si cauza?

De fapt consider primordial si ca ei in primul rand sa-si doreasca sa afle cauza!

Mi s-a tot repetat ca au bagat in ea repere de peste 2.000 eur, desi pentru mine nu vad ce relevanta ar avea - eventual sa ma ingrozeasca si sa ma interesez cum imi pot recupera banii pe masina cat mai urgent!

Oricum, de publicitate gratuita or sa aiba parte!

 

Daca aveti vreo idee, astept!

Edited by BlueKing

Share this post


Link to post
Share on other sites

BlueKing de curand sau in trecut ai lovit masina pe dedesupt sau ai agatat ceva?

 

De ce intreb , pt ca e posibil sa ai vreun furtun , conducta putin iesita sau fisurata si sa traga aer fals iar pompa saraca sa bage presiune dar degeaba , daca nu ajunge la 1600 bari parca , nu mai stiu exact , nu functioneaza motorul , zic si eu , la diesel nu ma pricep foarte bine dar in principiu astea noi functioneaza ca si cele pe benzina , adica au pompa electrica de motorina cea care aduce motorina din rezervor pana in filtru si mai departe in rampa de inalta presiune (common-rail) iar daca pe undeva nu este etans acest circuit motorul nu va porni , dar pot sa vb prosti.

 

Pompa electrica este bagata in rezervor , si se umbla la ea pe sub bancheta spate , eee , ea are o garnitura acolo , la solenza daca se umbla la pompa trebuia sa se schimbe si garnitura aia ca nu mai etansa perfect dupa ce era desfacuta , posibil daca au umblat la ea(sigur au facut-o) sa se intample acelasi lucru , dar iarasi sar putea sa nu fie adevarat , e complicat al dracului un motor diesel common-rail.

 

Oricum naspa ce ai patit , sper sa o rezolvi.

Edited by maxirazvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dumnezeu mi-e martor ca oi fi trecut peste multe, oi fi agatat cate ceva ... nimic sesizabil ... nu stiu cum mai este pe dedesubt, personal nu am mai vazut-o din acea perspectiva, dar are si scut motor...

Oricum, ei nu iau in considerare toate posibilitatile?

Vorba lui Virus, testerul ala nu le spune nimic?

 

Ar fi nashpa sa fie vorba de .. sa zicem, un furtun si ei sa fi inlocuit angrenaje de cati euroi au spus...

 

(De agatat cu masina nu am agatat nimic, sunt un pic insurat...)

 

Stiu ca tu aveai un tester, culmea ar fi ca aia sa lucreze chiar asa empiric, incat sa nu foloseasca asa ceva...? :dontknow:

Multumesc pentru idei, am sa le bat un apropo luni sa incerce sa aprofundeze problema nitel!

Altfel o aduc pe platforma la Polivalenta si ii dau cu tine de cap! Langa o bere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranta au pus-o pe tester daca au vazut ca e presiunea scazuta in rampa (asta nu se poate vedea cu ochiul liber). Si, crede-ma, nu lucram empiric.

Lasa-mi numarul de inmatriculare pe PM sau seria de sasiu si luni o sa vad si eu despre ce este vorba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma ai primit ceva promisiuni ca se rezolva?Am vazut ca domnul Antal a luat pe fiecare in parte ascultand problemele raportate.Mult succes in rezolvarea problemei si mai tine-ne si pe noi la curent cu ce se mai intampla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu a promis nimic dl antal, in sensul ca nu s-a jurat cu mana pe rosu ca se rezolva! (asta e o gluma in genul nepotului meu de 8 ani).

 

A ascultat despre ce este vorba, nu parea sa stie despre caz, luni de dimineata vedem in service despre ce se poate face mai departe! Fara a avea informatii concrete in afara de descrierea mea a defectiunii si a ceea ce stiam ca s-a facut la masina, a estimat ca probabil va fi necesara si desfacerea chiulasei ... in fine, vom vedea.

Bineinteles ca va tin la curent (la 380 :devil: ! 0. pana acum nu cred ca v-am dezamagit, lasand un subiect balta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa desfaca chiuloasa !!!!!!!!!!!!!!

 

Ce treaba are ea cu faptul ca nu porneste?

 

Sa nu faca prostia asta ca ala nu mai e motor dupa , se va pierde din performante , sau mai bine zis la reansamblare trebuie strans fiecare surubel in parte cu cheia dinamometrica la o anumita presiune (sursa AutoData 2008) ceea ce cred ca cei de acolo nu o vor face in viata lor.

 

Ei injectoarele le-au schimbat sa nu cumva sa fie blocate , bate un apropo.

 

La agatzat am facut referire la vreo sarma , piatra sau ceva mai inalt din asfalt.

 

Eu am vazut testerul lor si alte jucari din astea pe la service-uri, sincer e cam slabutz fata de ce au cei de la Dacia-Renault.

 

AutoData 2008 zice asa : la injectie trebuie sa se atinga(nozzle opening pressure) 1350 bari new/used car , asta e presiunea in rampa comuna , ordinea aprinderi(injection sequence) este 1-3-4-2.

Dar fata de alte marci la HYUNDAI imi da prea putine date despre motor ca sa te pot ajuta in vreun fel , e slabutz in materie de HYUNDAI , doar date generice.

Edited by maxirazvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxirazvan, chiar nu stiu.

Poate nu sa o desfaca in sensul ca asta si operatia inversa ar rezolva problema... Poate nu am inteles eu bine sau complet...

Oricum, ramane de vazut ce vor face...

Omul ce putea sa zica imediat ce i-am debitat eu toata povestioara pe nerasuflate? Nici nu apucase sa digere bine toate informatiile!

Eu, nepricepandu-ma, ar trebui sa nici nu vehiculez termeni sau idei.

Pana la urma, este treaba lor ce vor face, oricum, si daca m-as pricepe (sau s-ar pricepe altcineva), nu poti avea nici un control asupra a ceea ce urmeaza ei sa faca acolo in service - si pana la urma, este mai bine asa...

Garantie mai este, asa ca....

 

Pana la urma si la medic ... te duci, te informezi, ce pricepi - pricepi, ce nu - nu, te lasi operat. Daca te gandesti prea mult la ce ar putea sa greseasca el cu bisturiul ala, :dontknow:

 

Despre agatat, am inteles, am glumit si eu. Ti-am spus, am scut, acum cat si-o fi facut si ala datoria... tot ei pot vedea pe elevator.

 

@ sorinelos: nu am spus ca se lucreaza empiric, imi exprimam indoiala ca s-ar lucra empiric.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost informat ieri ca astazi - maine vor fi inlocuite si injectoarele (dupa rampa injectie + pompa inalte).

Deasemenea, ca totul ar avea drept cauza apa din motorina sau motorina mizerabila ??????????

Oricum, nu sunt siguri ca si dupa faza cu injectoarele totul va fi OK! :blink:

 

Cam cat ar mai fi de schimbat din masina?

 

Oare chiar sa fi cedat atat de multe componente deodata?

Nu poate explica nimeni (inca) mersul perfect al motorului de pana in incident, faptul ca nici un martor de bord nu s-a aprins etc.

 

Plus ca, se comite in opinia mea, o eroare in continuare: mi se spune in continuare cu obstinatie cat costa reperele inlocuite (pur si simplu pentru impresie), dar nu am primit inca, dupa mai mult de o saptamana, o constatare cat de cat asupra celor intamplate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai grija ca daca au inceput sa te ia cu motorina proasta etc, te paste o somatie de genul "nu intra in garantie"!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as aborda o alta " tactica" .Te duci cu un aer sictirit, de mare boss etc :biggrin: si faci si putin scandal ca dureaza prea mult..ca pe tine nu te intereseaza tehnica ci doar sa fie gata repede si sa mearga bine.Probabil dacă esti prea " interesat" pari si vulnerabil.

La faza cu motorina proasta fii absolut impasibil si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, exact asta vroiam si eu sa te avertizez, daca au inceput cu faze de genul "defectul se pare ca-i din cauza motorinei proaste", nu-i deloc de bine in ceea ce te paste in continuare. In sensul ca nu intra in garantie defectele produse de motorina proasta. Asta se poate lega perfect cu faptul ca iti spun mereu cit costa piesele. Desi daca au schimbat deja o gramada si masina e tot la faza initiala, defectul nu-i de la cele schimbate.

Oricum mare atentie la ce urmeaza si la ce constatari se vor face in continuare. Eu n-as sta deloc linistit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine a zis ca stau?

Dar nelinistit?

Masina are filtre, senzori samd.

Sta el Cioaca linistit, eu de ce n-as sta?

Daca era asa simplu, apa sau mizerii, constatarea gata si masina trebuia sa fie gata reparata de mult!

Ei nu garanteaza rezolvarea nici dupa inlocuire injectoare!

Cam cate ar mai fi de inlocuit la masina? Hai sa le numaram... :rant::))

Edited by BlueKing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai , cam ai sistemul de injectie nou , la 0 km daca schimba si injectoarele :))

 

Daca dau vina pe motorina sa faci scandal , ce noi nu mergem cu aceeasi motorina ca si tine si uite-ne ca nu avem nimic la carutze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai mai avea bonurile de alimentare motorina cred ca le-ai putea rupe gura. daca ei zic de motorina ca ar fi nu stiu cum, te poti duce la benzinaria de unde ai alimentat si i-ai baga p-aia in vrie. vorba aia - intarata-i drace........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...