armandro 0 Posted September 21, 2012 cu un full fac 400 km. 80 km dupa ce se aprinde becul. mi se pare foarte bine. poate e loc si de mai bine nu zic nu dar merg numai cu aerul pornit si nu am grija sa schimb mai devreme sa consume mai putin . uneori ajung si la 3500 4000 ture cu ea . Quote Share this post Link to post
emanuel.dobrin 0 Posted March 24, 2013 (edited) Sa reinviem topicul: Nu-mi place deloc consumul la i10. Pe drum Bucuresti-Poiana Brasov - Bucuresti scot un consum de 5,5-6 % la un regim de mers destul de violent (schimbat la 5500/6000 rpm.) si mers pana in 120 kmph. Daca merg pe Autostrada, Bucuresti- Pitesti sa zicem cu un mers normal la 120 kmph schimbat vitezele la 3000/3500 rpm.. Consuma intre 6 si 7 %. De ce? N-ar fi trebuit ca pe Autostrada sa consume mai putin? La ~180 kmph mi-a luat cam 8 ...8 si ceva. Voi cum faceti cand prindeti drum intins? ps: Timisoara - Bucuresti am reusit sa scot 5.1l/100. (mers pana in 130 kmph, schimbat la ~ 5000 rpm.) Edited March 24, 2013 by emanuel.dobrin Quote Share this post Link to post
Obositu' 42 Posted March 25, 2013 (edited) Cred ca pe autostrada ati rulat cu viteza mare timp relativ indelungat, in timp ce pe DN ati atins acele viteze doar cand si cand; pe medie, viteza a fost mai redusa, de unde si consumul, chiar daca ati accelerat-o uneori la 6000 rpm.Rezistenta aerodinamica devine semnificativa peste 60 km/h, iar cresterea necesarului de putere (pentru invingerea rezistentei aerodinamice) e proportional cu puterea a treia (la dublarea vitezei, creste de 8 (opt) ori, deci de la 60 la 120... Si masina asta NU e foarte aerodinamica! Asta e, o masina "de oras". Pentru viteza, incercati cu altceva.Spor! Edited March 25, 2013 by Obositu' Quote Share this post Link to post
nightwish 0 Posted March 28, 2013 Rezistenta aerodinamica devine semnificativa peste 60 km/h, iar cresterea necesarului de putere (pentru invingerea rezistentei aerodinamice) ......................Asa este.De ex la Albea 1,4mpi cea mai economica treapta este a 4-a la max 65km/h si ~2300rpm(4,5L/100km).In treapta a 5-a la 2000-2200rpm si 80km/h am un consum de 5L/100km.Pana si tr a 3-a la 2000rpm indica pe CB un 4,7-4-9L/100km la 40-45km/h si vreo 2000rpm. Quote Share this post Link to post
Obositu' 42 Posted March 29, 2013 La turatii joase, desi numarul ciclurilor e mai redus, scade si randamentul termodinamic al motorului, in principal din cauza faptului ca diagrama de distributie - fixa - e "optimizata" pentru obtinerea puterii maxime.E interesant ca si la vechea "marca nationala", in manualul ala facut de Brebenel, Vochin si Farcashu, pe diagrama de consum facuta insa doar pentru trepta a 4-a, minimul era tot pe la 2000 rpm, pe la 45-50 km/h (din acelasi motiv de mai sus)Daca distributia ar fi gestionata nu mecanic ci electro-hidraulic, s-ar putea reduce semnificativ atat consumul cat si unele "complicatii" tehnice (motorul ar putea fi pornit fara electromotor, s-ar putea roti invers, pentru mersul inapoi, si altele). Problema e ca un asemenea sistem (realizat experimental) e foarte scump, atat din cauza cheltuielilor de cercetare-dezvoltare cat si din cauza complexitatii. S-ar parea ca este instalat pe unele motoare cu destinatie speciala, insa pana (si daca) va ajunge la echiparea de serie... (desi si aprinderea electronica era o chestie exotica la inceputuri, pentru a nu mai pomeni de injectia de benzina si de controlul amestecului aer-benzina cu sonda Lambda...) Spor! Quote Share this post Link to post
h1l3e 0 Posted October 14, 2013 Salutare!Ma numesc Horia, proaspat membru al forumului, proaspat posesor de permis de conducere si proaspat posesor de Hyundai i10.Vineri am venit de acasa (I.L.Caragiale, intre Targoviste si Ploiesti) la Bucuresti cu masina, iar cand am plecat, acul indicatorului de benzina era fix la 1/2, iar cand am ajuns, era fix la 1/4. De aici deduc ca am consumat un sfert de rezervor, deci 8,5 litri ?! in 80 si ceva de km (85% din drum extraurban, pe DN1, cu 50 km/h in treapta a 4a la ~1900 rmp in localitati si 80 km/h in treapta a 5a la ~2500 rpm in afara localitatilor. In Bucuresti n-am trecut de 55 km/h.Acum, avand in vedere ca, desi sunt incepator, nu-s dezastruos la volan, n-am fortat-o/turat-o/bruscat-o aiurea, am mers cat am putut de corect si economic... mi se pare imposibil sa am consumul asta. Taica-miu zice ca nu-i precis indicatorul de benzina, e doar orientativ si ca ar trebui sa-i fac un consum ca sa ma lamuresc. (inca n-am bani, o s-o fac atunci cand voi putea)Voi ce experiente ati avut cu indicatorul de combustibil? Cat e de precis? PS: masina nu e in rodaj, are 36100km, an 2008, condusa precedent de bunicul meu in mare parte extraurban, fara vreo problema asupra careia sa am cunostinta. Quote Share this post Link to post
james kilowatt 584 Posted October 14, 2013 Tatal tau are dreptate, indicatorul de benzina nu e foarte precis.Daca vrei sa faci un consum precis trebuie sa il faci de la plin la plin, si pe cat mai multi kilometri. Cu cat mai multi cu atat eroarea va fi mai mica (nu e musai nici sa fie vorba de un singur plin, pot fi si mai multe). Quote Share this post Link to post
der_Ruhestand 2 Posted October 14, 2013 @h1l3e in primul rand bine ai venit. intr-adevar indicatorul nu e precis. senzorul ala mai reactioneaza si la spuma/vapori. rezervorul are 35 L dar n-o sa reusesti niciodata sa-l umpli decat daca te chinui (eu mai mult de 31 L n-am pus niciodata). chiar daca la pompa pare full rezervorul, daca astepti ceva timp (probabil ore) ai sa vezi ca mai scade putin.cat despre stilul de condus...vezi sa nu faci prea putina economie la benzina in comparatie cu cheltuielile in care te bagi. daca mergi prea mult cu motorul subturat economisesti benzina dar ii creezi lui probleme. din cate stiu eu, nu e bine sa mergi prea mult timp sub 2000 rpm; poate un coleg mai experimentat confirma/infirma asta si ofera informatii suplimetare. Quote Share this post Link to post
h1l3e 0 Posted October 14, 2013 @der_Ruhestand bine v-am gasit!In general n-am mers cu motorul sub 2000, iar de schimbat am schimbat pe la 2500. Quote Share this post Link to post
bradone 29 Posted October 14, 2013 De stricat, nu prea are ce sa se strice, e un benzinar aspiratAsa cum spunea si Ruhestand, mai mult de 32 litri nu poti bagaEu faceam in jur de 400 km cu un plin, rareori reuseam 500 km Quote Share this post Link to post
Obositu' 42 Posted October 15, 2013 In manual scrie ca ai 35 litri capacitate rezervor. Nu l-am golit complet niciodata sa pot spune "am bagat n litri". Benzina nu prea spumeaza (chestia asta e specifica motorinei). Legat de dilatare-contractie, da benzina are un coeficient de dilatare destul de mare; "vara" fiind extrasa din rezervoare ingropate se poate dilata la temperaturile mai ridicate (se putea sa curga daca umpleai "ochi" rezervorul la Dacia 1300 si porneai imediat la drum), iar iarna, invers. Insa constructiile actuale au un spatiu pentru dilatare si nu mai au aceasta problema.Da, indicatorul e destul de aproximativ: cand acul e la zero, mai ai in rezervor "rezerva" de benzina, cu care se pot parcurge minim 50 de km, in regim rezonabil, insa asta e un minim, adesea e vorba de mai mult de cei 3-5 litri din calcule. Considerand 35 plinul, mie imi intra cam 27, deci ar fi inca 8 litri cand se aprinde becul. Pe acesti 27-30 de litri, sferturile sunt destul de aproape (adica ai consumat cam 6,8-7,5 litri pe sfertul ala) Legat de turatie: problema e corelarea cu SARCINA, adica sa evitati situatia in care (de obicei in panta), se apasa acceleratia pana la podea, desi motorul are sub 2000. La turatii joase presiunea pompei de ulei e mai redusa si ungerea se apropie de limita, mai ales in sarcina mare(adica cu acceleratia apasata tare).Ar mai fi de adaugat ca puterea este crescatoare odata cu turatia, si ca diagrama distributiei e optimizata pentru randament maxim la puterea maxima. Sau tradus in limbaj profan, chiar daca va consuma mai mult, la turatie mai mare motorul merge mai bine, chiar daca "urla"! Si sunt situatii cand performanta e cea mai importanta (depasire, teren greu) inainte de consum si confort acustic! Spor! Quote Share this post Link to post
james kilowatt 584 Posted October 15, 2013 (edited) Randament maxim inseamna ... randament maxim Daca el se obtine la o turatie ridicata atunci asta e, motorul poate consuma instant mult, insa va produce si energie multa. Asta inseaman ca acel consum instant mare va fi necerar un timp redus pentru a accelera. Cu alte cuvinte, s-ar putea ca daca vrei sa accelerezi sa zicem de la 60 la 90, sa fie mai inteligent sa o faci la ~4500rpm cu un consum instant de 15l/100km insa timp de 10s, in loc sa o faci la 2000rpm cu un consum instant sa zicem de 9L/100km insa in 20s (cifre din burta) PE de alta parte, la benzinare randamentul maxim la o turatie data se obtine cu pedala la podea. Daca vrei randament maxim chiar si la 2000rpm, trebuie pedala la blana. Ma refer strict la consum, nu la fiabilitate. Pedala la blana= wot reduce pierderile de pompaj si amelioreaza spalarea si umplerea cilindrilor. De asta majoritatea constructorilor recomanda acceleraratul rapid si in forta pana la atingerea vitezei de croaziera si schimbarea rapida a treptelor. Rationamentul e acelasi ca cel mai devreme, chiar daca consumul instant e mare, va fi pentru un timp scurt pentru obtinerea aceleasi cantitati de energie. Asta nu inseamna trebuie mers ca la raliu, deoarece raliul presupune si frana in forta ceea ce inseamna disiparea energiei. Ideea e sa accelerezi cat mai puternic si sa anticipezi in asa fel incat franezi deloc, sa faci distante cat mai lungi in frana de motor sau cu un consum minim. Produ energie cu randament ridicat si incearca sa eviti sa o transformi in caldura (franare de orice fel). Legile termodinamicii spun ca oricum tot caldura va ajunge energia aia, insa incearca sa amani momentul cat mai mult. din motivele astea cei care incearca sa conduca eco cu nasul in indicatorul de consum instant iau plasa. Edited October 15, 2013 by james kilowatt Quote Share this post Link to post
h1l3e 0 Posted October 15, 2013 @Obositu'Chiar si asa, tot mi se pare nejustificat consumul, sper doar ca e vina indicatorului inexact. @James KilowattAre sens ce spui, mersi pentru explicatii! Quote Share this post Link to post
Obositu' 42 Posted October 17, 2013 (edited) Ti-a spus si colegul nostru, fie ai BC (cam bo(a)rd computer ar fi?), care-ti "da" un consum mediu din momentul resetarii (ce am vazut eu la alta masina mai "dotata" avea 2 registre si puteai "face" consum mediu si pe parcursuri mai scurte, resetand unul din ele si notand valoarea la sfarsitul parcursului),fie utilizezi ancestrala metoda de a pune benzina la reper (odata era "de la plin la plin", insa plinul asta e mai aproximativ la rezervoarele moderne cu spatiu ala de dilatare/vapori). Nu am mai refacut calculul, insa acu' 25 de ani, combustibilul era cam jumatate din cheltuielile anuale pentru un rulaj "mediu" de 12k km/an (cealalta fiind taxe si intretinere). Normal e sa fie luata in calcul si o "rata de amortizare" rezonabila a investitiei (diferenta dintre pretul platit pe masina la cumparare si cel recuperat la revanzare, impartit pe anii cat am rulat noi cu acel automobil), dar si cheltuielile ocazionate de reparatii, in cazul in care vechimea si rulajul o impun (motiv pentru care masina SH poate fi mai scumpa decat una noua, si pentru care se fac atatea eforturi de a-i "reduce" rulajul aparent!!) In nici un caz nu te poti baza pe un calcul de genul "a consumat de la 3/4 la 1/2, rezervor de 36, un sfert e 9 litri", indicatorul ala e doar "informativ", nu "aparat de masura de precizie" (v-ati gandit vreodata de ce majoritatea producatorilor pun indicatii de genul 3/4, 1/2, 1/4, cu foarte putine exceptii - vazusem eu la un Opel mai mare "60" la plin si "30" la jumatate) Drumuri bune! Edited October 17, 2013 by Obositu' Quote Share this post Link to post
Mariusnita 0 Posted February 27, 2014 Salut! Pun si un consum realizat zilele astea: 532 km, din care aprox. 410 km extraurban si restul in oras, consum 31 de litri, metoda "de la plin la plin". Iese un consum de 5.83 l/100 km. Motor 1.1 litri, din 2009, 31.000 km. Este mult, este putin? Quote Share this post Link to post
bradone 29 Posted February 27, 2014 asta e media, minim am facut 400 km cu 30 litri, maxim 550 cu 32 litrima bucur ca mai aparut un izecist Quote Share this post Link to post
Obositu' 42 Posted February 28, 2014 Si eu ma bucur de aparitia unui nou coleg (de fapt e "contemporan" cu mine, leatul lui 2009? Sau masina e doar achizitionata recent?)Nu ati dat amanunte: cam ce viteza, incarcare, categorie de drum. In unele circumstante ar fi mult, in altele destul de putin. Bafta! Quote Share this post Link to post
Mariusnita 0 Posted February 28, 2014 Multumesc pentru urari!Masina a fost in familie, de cateva luni a intrat in posesia mea si a sotiei Jumatate din parcursul extraurban (Bucuresti-Slatina) am fost 3 persoane, la intoarcere 2. In ambele cazuri, portbagajul a fost plin.Am incercat pe cat posibil sa mentin o viteza constanta 90-100 km/h.Toate bune! Quote Share this post Link to post
Mariusnita 0 Posted September 23, 2014 (edited) Cateva pareri noi in legatura cu consumul: Cu aprox. 7.25 litri am reusit sa parcurg 100 km doar in Bucuresti (trafic dimineata la 8:30), traseu prin centru (inclusiv piata Victoriei), maxim 8 km, seara traseu invers + weekend. Cand s-a aprins becul, am realimentat din nou de 50 de lei, acelasi consum (inclusiv saptamana cu 15 septembrie). In aceasta vara am reusit sa parcurg si ~ 550-560 km cu un plin (29 litri), din care 450 extraurban, iar restul in Bucuresti. Masinuta mi se pare ca are consumuri rezonabile, atata vreme cat se merge normal cu ea (nici sportiv, dar nici "batraneste"). Consumurile de mai sus au fost obtinute cu 2 persoane in masina. Ca o contrapondere la ce am spus mai sus, asta iarna a reusit sa pape 30 de litri in aprox. 350 de km exclusiv in Bucuresti. Edited September 23, 2014 by Mariusnita Quote Share this post Link to post
Obositu' 42 Posted September 24, 2014 Pai mie imi "iese" 8,57 l/100km. In regim urban si iarna e rezonabil. Ca sa detaliem: urban (+aglomerat)= demaraje nervoase, franari energice, timpi de asteptare (relanti, consum cu parcurs zero) multa.Iarna=timpi de functionare cu motor sub regim termic normal=consum marit, mai ales combinat cu urban (=parcursuri relativ scurte, porniri mai multe). Quote Share this post Link to post
der_Ruhestand 2 Posted October 13, 2014 Sa va mai zic si eu cu ce ma mai laud in materie de consum Vara asta i-am servit i10-lui un drum de 3800 km (intre 62500 si 66300) cu 3 adulti in el si bagajele aferente unui sejur de 2 saptamani + accesorii de plaja Cel mai bun consum l-am obtinut la tranzitarea Bulgariei la dus - fara aer conditionat pornit - 513 km | 4,88l/100km;Cel mai prost consum a fost evident in sudul Greciei (aprox. 40 grade la umbra), cu aerul conditionat pornit - 380 km | 7,1l/100kmCea mai lunga distanta parcursa intre 2 alimentari - la intoarcere tot prin Bulgaria...practic m-am incapatanat sa alimentez la bulgari - 554km | 5,47l/100km - am alimentat 30,34lFacand o medie a intregului sejur ajung la o valoare sub 6l/100km, valoare decenta avand in vedere ca:- masina a fost incarcata pana la refuz;- marea majoritate a drumului am folosit aerul conditionat la treapta 2;- am taiat muntii Bulgariei de 2 ori (dus-intors), prin Grecia am strabatut multe zone deluroase/muntoase. Una peste alta, sunt foarte multumit de prestatia masinii. N-am avut absolut nici-o problema la ea, cu exceptia cauciucurilor pe care intentionam sa le schimb in primavara.N-am luat in calcul toti factorii si m-am gandit ca ma vor tine si anul acesta. N-a fost asa; 3 dintre ele au cedat, rand pe rand...al 4-lea e schimbat de vara trecuta ...pacat ca nu e mai spatioasa Quote Share this post Link to post
adispan 0 Posted August 22, 2016 2014 - 2016 wow !!! asa mort sa fie topicul asta? intrebare: are cineva noul i10 1.0 67 CP cu GPL prin Bucuresti?sau macar vechiul i10? cu un consum "recent'? Quote Share this post Link to post
der_Ruhestand 2 Posted August 23, 2016 de ceva timp am inceput sa folosesc site-ul www.fuelly.com pentru a-mi contoriza consumul. conform acestuia, in ulltimii 12270 km am urmatoarele date: total km tracked - 12270city driving - 73%highway driving - 27%avg L/100km - 7.6best L/100km - 6.1avg price/km - 0.372 lei Consumul de oras este predominant din Bucuresti. Quote Share this post Link to post
snowkiller 3 Posted September 13, 2016 2014 - 2016 wow !!! asa mort sa fie topicul asta? intrebare: are cineva noul i10 1.0 67 CP cu GPL prin Bucuresti?sau macar vechiul i10? cu un consum "recent'? Il am eu dar nu pe gpl. In brasov, consum in oras intre 5.4 si 6 depinde cum mergi, mixt 5.2 si afara cu masina goala 4.5 si cu masina cu 4 pasageri si bagaje si autostrada 5.2 Quote Share this post Link to post
adispan 0 Posted September 18, 2016 multumesc, baieti imi place consumul de Brasov, aerul curat face explozia "sanatoasa" Quote Share this post Link to post