Jump to content
cayn

Cauciucuri

Recommended Posts

 

 

Eu am avut curiozitatea sa caut ordonanta

http://www.euload.com/legis/legis.428.php

 

Nu scrie nicaieri despre datele de 1 martie si 1 noiembrie, si sau de "sezonul rece" asa cum o numesc unii stiristi.

 

Ordonanta spune cam asa:

 

2. La articolul 102 alineatul (1), punctul 28 se modificaşi va avea următorul cuprins:

 

„28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate;".

 

Iar ziarele online si chiar si politia rutiera dau tare cu sezonul rece, cu 1/11 - 1/03, etc.... unde scrie asta in lege? :unsure: Probabil sunt toti mana in mana cu mafia pneurilor :D

 

Felul in are e formulata legea, si nu "stirea" mi se pare ok. Daca te prinde pe zapada neechipat ai pus-o. Da' daca e cald afara si uscat nu vad de ce ar trebui sa ai pneuri de iarna daca e decembrie....

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

in primu rand salutare la toata lumea.acum vad acest topic si tinand cont ca iarna vine si eu maine voi schimba anvelopele cu care a venit masina cu cele care au venit tot cu masina adica continental(anvelope iarna) pe jante de talba la fel au venit si astea la set cu masina:)) am mai intrebat eu odata despre prezoane,atunci nu am primit raspunsuri serioase toti raspundeau in gluma acum sper ca imi veti raspunde seriosi la intrebarea urmatoare: daca pun capacele care se strang intre prezoane si jantele de tabla nu exista posibilitatea sa crape acea portiune unde este prins capacul? imi e frica sa pun capacele peste jante din simplu motiv sa nu patesc ceva cu acele capace care se prind in prezoane:| eu unul nu stiu daca va rezista acel plastic cand il voi strange....astept multe pareri.multumesc

Share this post


Link to post

Toti am avut la fel capacele prinse de piulite, cei care au avut jante de tabla ma refer, si nu s-a intamplat nimic cu ele. Monteaza-le linistit.

Share this post


Link to post

Capacele mi le stringeau mesterii de la vulcanizare (si chiar cei din service Hyundai) cu pistolul pneumatic,si nu au patit nimic pana acum.Au "antiprost" ca sa zic asa...chiar daca le stringi foarte tare,de fapt stringi piulitele pe janta fara a afecta capacul.

Share this post


Link to post

azi am montat anvelopele de iarna pe masina si am pus si capacele,am vazut acum de ce nu le avecteaza pe ele,pt ca piulita este ca un fel de con. vreau sa zic ca ma doar mana dreata de cat am tras sa desfac prezoanele si sa le strang iar:((

Share this post


Link to post

Te doare mana pentru ca pentru sportul asta se foloseste piciorul :laugh: Piulitele le slabesti inainte sa ridici masina pe cric complet, cu piciorul, apoi la mana e floare la ureche.

Share this post


Link to post

uite ca le-am slabit cu mana eu si de strans am strans cat sa putut cu mana si dupa am pus picioru pe ele,si acum ma doare mana:((

Share this post


Link to post

de ce trebuie sa le strangi in halu ala? ti-e frica ca iti zboara roata? la mine sunt stranse la mana si nu cat de tare am putut

Share this post


Link to post

nu iti e frica ca iti pot iesi rotile pe drum sau ca le poate desface orice copil sa iti faca o gluma proasta?

 

 

 

 

uitati anvelopele mele montate deja pe masina cu tot cu capacele care imi era frica ca vor crapa cand voi strange prezoanele:))

 

mi se par mie sau astea chiar sunt mai galagioase ca cele de vara?? mi se par si mai dure ca celelalte....

 

imi cam dau puntine batai de cap la franare si la demaraj dar asa e,adica la demaraj nu prea ma deranjeaza ca nu sunt genu sa plec cu demaraj foarte des,dar la franare e cam nasol,am fost ieri la o plimbare cu noile incaltari ale masinii si am fost nevoit sa pun o frana mai puternica putin pe piatra cubica si vreau sa spun ca chiar daca frana nu a fost atat de tare calcata a intrat in functiune abs-ul.... si nu numai pe piata cubica am sesizat asta,am incercat si pe asfalt normal sa incetinec foarte repede fara a intra abs-ul in functiune si a fost cam mare distanta fata de celelalte.....oricum era cam cald afara,undeva la 26 de grade poate temperatura a fost de vina???

 

dscn2193j.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

dscn2194l.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

dscn2195x.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edited by craciunionut

Share this post


Link to post

nu imi e frica, frica imi e faptul sa nu fac pana in mijlocu' pustietatii si sa nu pot desface prezoanele. am desfacut roti (de obicei alea stranse cu pistolu') cu teava lunga bagata pe cheie, eu habar nu am cum isi desfacea ala roata doar cu cheie normala, pur si simplu eu saream pe cheie si nu se misca, pana nu am bagat teava nu l-am clintit.

 

nu ai pus prea devreme astea de iarna?

da, creste si zgomotul, creste si consumul. nu stiu de ce zici ca ai probleme la franare, eu franez mult mai bine si mai repede cu alea de iarna decat cu astea de vara, alea sunt mai moi si am vazut si la tv ca ar fi mult mai bine sa folosesti si vara cauciucuri de iarna numai ca se tocesc mult mai repede decat alea de vara

Share this post


Link to post

nu e devreme, pentru ca sambata viitoare voi pleca in romania cu ea si nu voi mai avea timp cand sa le pun,le-am pus sambata asta pentru ca am avut timp liber si a fost o zi frumoasa.saptamana care vine am de munca iar vineri am plecat in romania:X la consum nu am observat nimic cum ca ar fi mai mare,vreau sa zic ca am facut 150 de km cu anvelopele de iarna si am bagat motorina de doar 15 euro,si mai am motorina pentru cativa kilometri pana sa se aprinda beculetu de la rezerva........vroiam sa ma duc cu cele de vara in romania dar nu stiu cand sunt obligatorii in romania sau in ungaria anvelopele de iarna,si nu se stie de ce vreme voi da pe la brasov cand ma voi intoarce adica pe la sfarsitul lui octombrie.bafta

Share this post


Link to post

Profilul pneurilor de iarna este diferit de al celor de vara. Este normal s franezi mai prost cu cele de iarna pentru ca au crampoane mai mari si mai elastice decat cele de vara. Cele de vara au suprafata mare de contact, neteda, care este avantajoasa la mersul pe asfalt (motiv pentru care pneurile de tip "slick" sunt foarte bune pe asfalt). Cele de iarna sunt un compromis pentru ca trebuie sa poti merge si pe zapada afanata cu ele si pe gheata si pe asfalt. Acele mici santuri ajuta la dobandirea aderentei agantand orice asperitate (inclusiv zapada).

 

Sunt mai bune pe zapada decat cele de vara, dar nu mai bune pe asfalt decat cele de vara, chiar daca este iarna. Poate doar daca este foarte frig si cele de vara se intaresc... Trebuie tinut cont ca nu mai sunt aceleasi cauciucuri si aderenta este alta. Dar nu iti va parea rau daca prinzi polei sau zapada (ceea ce se poate intampla prin trecatori in jurul Brasovului la sfarsitul lui octombrie).

Share this post


Link to post

Pe timp de iarna, ce ar fi mai recomandandabil ... anvelope de 185 sau 195 ?

Share this post


Link to post

Daca ai de ales, pune 195!

Share this post


Link to post

Acum am de 205 cu jante aliaj, deci pot alege.

Pentru iarna vreau sa trec pe jante tabla si anvelopele aferente.

 

Care ar fi explicatia logica sa aleg de 195 ?

Share this post


Link to post

Amprenta mai mare a anvelopei (chiar daca doar cu putin mai mare) te ajuta mai mult la demaraj si la franare, ai mai mult material pe care sa te bazezi si cu care "sa musti" din zapada / gheata / asfalt, transferul dintre cuplul motor sau frana este mai pregnant!

Exista si opinia (oarecum corecta) cum ca o anvelopa mai ingusta "taie" mai eficient zapada, este si adevarat, dar asta mai mult in cazul masinilor care au nevoie de asa ceva in competitii pe zapada - noi, de principiu, trebuie sa rulam prin zapada, nu sa parcurgem un traseu de iarna cu viteza!

 

Diferenta dintre 185 si 195 este sa zicem nesemnificativa, dar daca ai de ales, eu as pune 195!

Edited by BlueKing

Share this post


Link to post

Salutare,

 

E cam devreme sa-ti pui anvelopelede iarna acum..mai ales ca la pranz sunt 28 de grade afara:)

 

Si yo tot 195/65 R15 as pune pt ca 185 sunt un pic subdimensionate. In mod normal iarna se pun anvelope mai inguste si mai inalte (talon mai mare)...de asta e bine sa treci de le 205/55 pe 195/65 ...la mine din pacate nu se poate...am jante de aluminiu originale 5jx15 si nu pot sa pun 195 :(.

Share this post


Link to post

Nu le pun acum. Dar având in vedere ca de la 1 noiembrie e obligatoriu, vreau sa le schimb cu totul. Deci trec de la jantele aliaj cu anvelope 205 , la jante din tabla (otel) 195.

Share this post


Link to post

Reamintesc, de la 1 noiembrie 2011 sunt obligatorii anvelopele de iarna. Sunt acceptate si cele all-season.

 

Jantele de tabla pentru Hyundai i30 au urmatoarele specificatii :

 

- diametru janta : 15"

- numar prezoane : 5

- distanta intre prezoane(mm) : 114,3

- diametru gaura centrala (mm): 67,1

- ET (dezaxare) : 47

- Jx : latimea

 

Pe unele site-uri : R15 5.5 51/2Jx15H2 5x114/47/67.0

 

Pentru acest tip de janta majoritatea recomanda anvelopele de 195 , mai rar 185

 

Daca sunt oferte la diverse supermaketuri sau pe diverse site-uri, cred ca ar fi bine pentru noi (si buzunarele noastre) sa comunicam intre noi.

 

Orice recomandare, completare sau corectare la ce am scris mai sus este binevenita.

Edited by feedback

Share this post


Link to post
Sunt acceptate si cele all-season.

 

da? parca la inceput spuneau ca nu accepta. eu daca am cauciucuri pe care scrie doar 4S sunt bune? nu trebuie sa scrie pe ele M+S?

Share this post


Link to post

Pentru moderatorul acestei sectiuni

 

Topicul pornit de mine se numea jante + anvelope , nu doar anvelope (cauciucuri).

Ca sa gasesc specificatiile jantelor , a trebuit sa parcurg 12 pagini din acest topic.

Ca si idee, am vrut sa simplific cautarea + sa reamintesc colegilor de forum despre obligativitatea anvelopelor de iarna.

Share this post


Link to post

Reamintesc, de la 1 noiembrie 2011 sunt obligatorii anvelopele de iarna. Sunt acceptate si cele all-season.

 

 

Stiu ca ai vrut sa reamintesti colegilor despre obligativitatea pneurilor de iarna, insa formularea ta e interpretabila. Deci, de la 1 Noiembrie intra legea in vigoare care spune ca pe drumuri acoperite cu zapada si polei esti obligat sa ai pneuri de iarna.

Insa NU inseamna ca pe 2 noiembrie esti obligat sa ai pneuri de iarna, asa cum s-ar putea crede.

Share this post


Link to post

Are cineva legea in noua varianta si in care sa scrie faptul ca doar pe drumurile cu zapada/gheata esti obligat sa ai anvelope de iarna?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...