Jump to content
StefanD

Curatare conducte ventilatie

Recommended Posts

Ok, bine de stiut.

 

Avand in vedere ca au trecut 5 ani de la ultima postare...poate sa imi recomande cineva o solutie cu care sa rezolv problema? sau sa caut tot aceleasi produse recomandate mai sus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce nu ynteleg eu este cum poti pulveriza solutia veterinara prin fanta de la filtrul de polen daca ai filtrul pe pozitie ? Adica scoti filtrul de polen si pulverizezi sau mai este vreo varianta cu filtrul montat ? Eu anul trecut am spalat filtrul de polen si dupa aceea am pus parfum de rufe( pe hartia filtrului a nu se yntelege ca am pus yn instalatie). Vreo 2 saptamani a tinut smecheria, de cate ori porneam ventilatorul cu-fara aer conditionat mai venea ceva placut pe la parul din nas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scoti filtru de polet si pulverizezi cate putin acolo ....

pana mea la mine a mers

nu iti trebuie 10 ani de facultate

spor la treaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varianta "comoda" e sa pulverizati spre zona de preluare a recircularii (in general e prin zona picioarelor pasagerului din fata).

 

"Mirosul" de umiditate care apare la oprirea agregatului de climatizare e inerent functionarii dispozitivului: radiatorul rece (vaporizatorul) produce condensarea umiditatii din aer (umiditatea relativa trece semnificativ de 100% prin racirea de aici); apa rezultata se scurge sub masina. Cand opriti functionarea compresorului, vaporizatorul se incalzeste relativ repede de la aerul cald care continua sa circule si apa de pe el se evapora, aerul care soseste fiind pana la uscarea acestuia cu o umiditate relativa sensibil mai ridicata decat aerul (cald!) de afara.

Pentru evitarea acestei situatii opriti ventilatia mecanica (ventilatorul) si deschideti un geam. In cateva minute o parte a apei se va scurge iar alta se va evapora, si aerul adus de ventilator va fi la fel de uscat ca cel intrat pe geam....

Mediul umed, combinat cu praful care se lipeste de suprafetele ude constituie un bun substrat pentru mucegaiuri, de unde si acel "parfum"...

Solutiile de desinfectare sunt otravuri care ucid acele microorganisme; insotitorul e un parfum care "indulceste" otrava, si/sau mascheaza resturile de miros neplacut...

 

Toate au un pret...

Edited by Obositu'
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumparat o "grenada" sonax pentru igienizarea instalatie. Din aia careia ii dai drumul in masina, inchizi geamurile si lasi clima sa mearga pe recirculare 15 minute.

 

Are cineva idee daca e toxica? Are plutoniu, sarin, d-astea? Ca daca e prea toxica prefer sa aman folosirea ei, deocamdata nu am probleme cu mirosurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un piculet de soman da' merge, eu inca traiesc chiar daca nu foarte bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca sunt offtopic aici, dar nu am gasit un alt topic apropiat de tema si nici nu vreau sa deschid unul nou.

 

Pornind de la un topic de la Vanzari (un Logan fara AC - AC caruia proprietarul dealtfel nici nu ii vede rostul "pentru 3 saptamani de vara") si de la faptul ca vad zilele acestea tot felul de masini cu toate geamurile + parbrizul aburite in trafic.

Cum naiba sa nu ai aer conditionat pe o masina in secolul / deceniul / anul asta?

Sistemul asta [AC] nu este doar pentru racire pe timpul verii (sincer aici chiar as intelege pe unii sa nici nu ii vada rostul, mai deschizi un geam ceva, nu te asfixiezi - mori)...

Dar primavara / toamna / iarna, pe vreme ploioasa / cu diferente semnificative de temperatura exterior - interior este extrem de util tocmai pentru dezaburire.

Si nu este neaparat chestie de confort, ci mai ales de siguranta rutiera. Bine, la cat de optionale considera unii oglinzile, poate cred ca nu este necesar nici sa aiba suprafetele vitrate clare...

 

Nu vreau sa deschid o polemica, dar sunt curios daca sunt printre noi (aici, pe forum) persoane care intra in categoria asta (AC optional sau deloc) si cum se descurca ei cu aspectele ridicate de mine.

Edited by BlueKing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate si asa, adica fara AC, daca masina ruleaza in zone reci. In zonele de munte chiar ca nu se foloseste mai mult de "3 saptamani de vara". Ar avea rost sa cumperi o masina fara AC daca o folosesti numai in zone racoroase, insa este posibil sa ii simti lipsa daca iesi "la soare". Pe timp de iarna te poti descurca foarte bine si fara el. In plus, poate aduce unele neplaceri legate de sanatate (sinuzita, conjunctivita, etc) persoanelor mai sensibile. Cunosc persoane care au avut de suferit din cauza AC-ului din masina si nu il mai folosesc decat extrem de rar.

Anul asta cred ca nici eu nu l-am folosit mai mult de 3 saptamani.

Mai exista un motiv (cel financiar) pentru care unii cumpara o masina fara AC. Nu cred ca lucrurile se pot judeca in maniera "alb/negru" si consider ca prezenta/lipsa AC n-are nici o treaba cu siguranta rutiera.

Oricum, daca exista, nu e rau. S-ar putea sa ii simti nevoia o data pe an si atunci daca nu il ai, iti pare rau .... dar cam atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut prima masina cu aer conditionat abia in 2005... de fapt era chiar climatronic. Si nu cred ca m-as mai putea lipsi de el, chiar daca stau intr-o zona sa zicem racoroasa (am avut parte de zile cu temperaturi sub 15 grade in august). Insa ajunge sa fie putin soare si sa ai de facut un drum mai lung ca sa ii simti nevoia... altfel, pe autostrada masina se incinge in soare (ca umbra nu-i) iar daca deschizi geamul la viteza aia innebunesti de zgomot.

 

Chiar daca il evit de cate ori pot (imi place sa deschid geamul daca se poate), totusi pentru mine e pe lista obligatorii de optiuni (ma lipsesc de climatronic, de tot felul de senzori si gadgeturi, nu ma deranjeaza o masina echipata spartan insa AC-ul e obligatoriu).

 

Am locuit in tinerete intr-o zona calda si insorita si aveam o masina neagra si fara AC si am supravietuit. Am ajuns cu ea de la Amsterdam la Roma si de la Marseille la Galati, si m-am bucurat de fiecare drum, la momentul respectiv coaja aia mi se parea o super masina.

Insa acum nu m-as mai intoarce la o masina fara AC (decat daca e decapotabila, si daca mai am inca una care sa aiba AC :D). Probabil ca am imbatranit...

 

La rablele anterioare problema aburitului geamurilor nu era deranjanta, se mai abureau doar inainte sa apuce sa se incalzeasca motorul, in primele minute, insa nu mi s-a intamplat la vreuna sa trebuiasca sa merg cu geamurile aburite prea mult, indiferent de cat de jaf era. Ventilatia + incalzirea reuseau sa rezolve problema. Masina actuala mi se pare mai sensibila la aburire decat cele vechi fara AC, probabil tubulatura masinilor cu AC e mai imbarligata, poate filtrul de polen (alea fara AC n-aveau nici asta) contribuie si el, naiba stie, cert e ca mi se pare ca astea cu AC se aburesc mai tare decat cele primitive daca nu folosesti AC-ul.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu se abureasca geamurile, e bine sa le aveti foarte curate pe dinauntru.

Clar tre' sa ai AC. Eu unul n-as putea sa am vreodata o masina fara Climatronic, poate sa nu aiba servo, orice, dar clima e musai!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a evita aparitia mucegaiului, bacteriilor, mirosului neplacut dupa folosirea aerului conditionat, inainte de a ajunge la destinatie, opriti aerul conditionat si lasati sa functioneze doar ventilatorul cateva minute. In acest fel apa rezultata in urma condensului se va evapora si nu va faciliza aparitia bacteriilor sau mucegaiului.

Acest lucru il face automat si aparatul aerul conditionat de tip split mai nou. Dezavantajul este ca va creste umiditatea (insotita de un miros specific) in masina, dar puteti sa deschideti geamul.

Masinile fara aer conditionat nu au aceasta problema deoarece bacteriile si mcegaiul se dezvolta doar la o anumita temperatura si umiditate, la ele apare mirosul urat atunci cand creste umiditatea din aer si intra in praful de pe traseul de ventilatie.

Curatati (inlocuiti) filtrul de polen dupa ce a-ti folosit masina pe timp ploios, mizeria care ajunge in filtru este umeda si favorizeaza aparitia mirosului. Odata curatat filtrul de polen acesta nu mai are aceleasi proprietati de filtrare dar macar va fi curat.

Eu merg intotdeauna cu geamul inchis si ventilatia pornita, am un copil mic si vreau sa pastrez masina cat mai curata la interior.

Dezumidificarea aerului se face mai eficient in prima treapta de viteza a ventilatorului(AC pornit) impreuna cu recircularea aerului. Pentru dezaburire e nevoie de caldura (aerul cald retine mai multa apa) si ventilare.

Temperatura (grade C)……..Gradul de saturare (g/mc)
..- 10………………………………2,14

…..0………………………………..4,8

….10………………………………..9,4

….20……………………………….17,3

….30……………………………….30,3

Aerul conditionat la masini nu porneste daca afara sunt sub +4 grade ( chiar daca ar porni compresorul acesta nu ar lucra eficient ) ci porneste o rezistenta electrica care incalzeste aerul. Chiar si unele masini fara aer conditionat au aceasta rezistenta electrica pentru incalzirea aerului.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acea rezistenta este de fapt o incalzire auxiliara. Are rolul de a incalzi habitaclu foarte repede, chiar daca motorul este rece. Nu toate masinile sunt echipate cu acest tip de incalzire, dar pot sa va spun ca sunt nemaipomenite. Iarna, intr-un minut, curge gheata de pe geam.

Un fel de inlocuitor al webasto-ului.

Edited by pringles
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acea rezistenta este de fapt o incalzire auxiliara. Are rolul de a incalzi habitaclu foarte repede, chiar daca motorul este rece. Nu toate masinile sunt echipate cu acest tip de incalzire, dar pot sa va spun ca sunt nemaipomenite. Iarna, intr-un minut, curge gheata de pe geam.

Un fel de inlocuitor al webasto-ului.

Asa ceva avea Seat-ul meu. Era facut pt. Scandinavia si acolo toate masinile au asemenea rezistenta. Multi credeau ca am incalzire la parbriz. Foarte util sistemul, daca ai si scaune incalzite chiar nu ai nevoie de Webasto.

 

L.E.

Daca va ajuta, eu am folosit asa ceva la 2 masini.

E un spray-spuma. Il bagi adanc in aeratoare, sprayiezi 2 secunde in fiecare aerator si lasi sa actioneze vreo 10-15 min. Apoi dai drumul la AC. Mai mult curata, dar si dezinfecteaza. Dispare si orice miros.

 

4gi9.jpg

 

.

Edited by MIY

Share this post


Link to post
Share on other sites

In concluzia (pe care o trag eu, care am rulat si pe "spartane"!), avem de-a face cu un exemplu bun de manual al dependentei de tehnologie.

La inceputuri, automobilele aveau caroseria (de la francezul "carosse"= trasura inchisa)....deschisa. Dintr-un motiv foarte simplu: motoarele lor primitive erau foarte firave (2-5 CP) si ne-fiabile. In consecinta era de dorit o caroserie cat mai usoara, si se circula mai mult pe timp frumos (vara), asa incat in cazul unei destul de probabile pene (de orice!) sa nu ramana pasagerii in ploaie sau mai rau. Ceva mai tarziu, au aparut automobile care aveau caroserie inchisa doar pentru locurile din spate (soferul avea "aer" curat si vizibilitate maxima, pe orice vreme!).

Acum, "murim" ca e prea cald, ca e prea praf.... Inclin sa cred ce sustin aia , ca oamenii au degenerat....

 

Am si eu AC pe masina (a insistat sotia, ca poate se urca si ea in masina). Mergand mai mult (97%) in oras de provincie, nu ajung sa rulez destul ca sa ma pot "bucura" de efectul racoritor al dispozitivului. Am experimentat si eu in cateva ocazii virtutile dez-umidificatoare si dez-aburitoare ale agregatului, insa cu un pic de rabdare se ajunge si cu ventilatia clasica la rezultate asemanatoare.

Ca o observatie personala, la Hyundai timpul de incalzire este ceva mai lung (nu ca ar fi termostatul deschis la rece, am verificat, ci, probabil, desi stie ca e rece, avansul nu e intarziat suficient ca motorul sa se incalzeasca repede, insa sa fie lenes si gurmand), comparat cu Motronicul monopunct de pe Dacia Nova GTi (care se incalzea mult mai repede!).

 

Drumuri bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai putin, ca nu discutam de conditii similare. MAsinile de care spui tu - cele de 5CP probabil atingeau 25km/h. Cu o asemenea masina e foarte placut sa mergi fara acoperis, fara geamuri, cu ventilatie cat mai multa si cat mai naturala, mai ales daca o faci undeva "la tara" si nu intr-un oras din beton si asfalt incins. N-aveai nici nevoie de faruri cu xenon, lumina lumanarii era suficienta ca sa conduci in siguranta la viteza aia, n-aveai nevoie nici de navi ca puteai sa ceri indicatii din mers, la viteza maxima, de ABS si ESP nici nu mai vorbesc, etc.

 

Problema insa e ca masinile actuale nu mai merg cu 25km/h ci cu 130 (iar unii infractori periculosi chiar mai repede :D ). In situatia asta deschisul geamului sau mersul soferului afara devin mai complicate. Nu imposibile, insa complicate, si AC-ul aduce un spor de confort semnificativ.

 

Chestia asta cu tehnologiile trebuie privita in context. Important nu este momentul in care e inventata, ci momentul in care contextul este potrivit ca ea sa se raspandeasca. De exemplu grecii antici deja aveau niste proiecte pentru motoare cu aburi cu doua milenii inaintea revolutiei industriale. Insa au ramas la stadiul de proiect atata timp cat sclavii erau mai ieftini si mai eficienti. Faptul ca turbina lui Heron n-a prins nu inseamna ca grecii erau neaparat fanii muncii fizice si impotriva tehnologiei, ci pur si simplu contextul economic si social nu era potrivit inventiei.

Masina electrica a aparut inaintea celei cu benzina, si a ramas timp de un secol o tanara speranta in contextul petrolului ieftin si abundent si a electricitatii scumpe si greu de stocat. Exemplele pot continua.

 

La fel si climatizorul, daca ar fi aparut in 1885 ar fi fost probabil considerat o ciudatenie interesanta si hazlie, insa inutila.

 

Eu mi-am luat permisul in '95, si am facut primii +100.000km fara climatizor. In Romania mergeam pe vreme aia cu viteze in general sub 100km/h (uneori mai ciupeam un 120-130 insa foarte rar) si nu era o problema sa mergi cu geamul deschis, mai ales ca oricum troaca era criminal de zgomotoasa oricum.

Insa cand am scapat la autostrazi si la viteze de 130-140 in mod constant, cu o masina care deja e rezonabil de silentioasa daca tii geamul inchis deja incepusem sa resimt nevoia unui climatizor, asa ca atunci cand mi l-am permis, l-am cumparat.

Edited by james kilowatt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

James, eu am luat carnetu' ala in ....1975 (am avut un moment de jena sa fac referire la antichitatea...apropiata!)

Ma deranjeaza temperatura ridicata mai mult decat cea scazuta (poti sa crezi ca am rulat mai mult de doua ore la minus 25 fara incalzire? Nu as mai repeta...de bunavoie experienta, insa nici imposibil nu mi se pare), insa daca exista ventilatie (chestie pe care eu am gasit-o si pe automobile fabricate prin anii '60), nu e necesar rulajul cu geamul deschis. A, sigur ca daca "briza" e si racita e mai bine, dar se poate supravietui si fara.

Sigur ca am avut in vedere contextul: la rulaje scurte, de 5-10 minute, climatizorul e fix "zero": cand incepe sa "se simta", ai ajuns.

Sunt de acord ca la un drum lung (minim jumatate de ora, dar uneori mai multe ore si sute de km), climatizarea e un element de confort important, insa in contextul "meu"....

Si ca s-o iau nitel off-topic, fiind de formatie electronist: televiziunea prin unde (emitator-antene-receptor) functioneaza FOARTE asemanator cu radio-difuziunea; substratul tehnic era "pus la punct" de prin anii '30 (nemtii au facut primele emisiuni tv ca suport propagandistic, desigur, prin anii razboiului, la inceputul deceniului 5), insa situatia nu era "coapta", abia dupa razboi progresul tehnic a facut echipamentele accesibile si economic.

Acum, televiziunea este "impinsa" catre digital, dar nu si radio-difuziunea. Stii de ce? Pentru ca radiodifuziunea necesita "resurse" (banda) mici, si avantajul accesibilitatii ramane preponderent, in timp ce televiziunea "clasica" (analogica), "consuma" prea mult; iar frecventele pe care su facea transmisia analogica (si respectiv banda ocupata) sunt vizate de transmisia de date 4G, de unde se asteapta sa vina alta "garla de bani"....

 

Cu stima si respect, Florin.

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci pana la urma cu ce dau, cu Bionet A15 sau cu Ecocid S?

Aveti idee cum se scoate filtrul de polen la o Corsa? E tot in torpedou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acea rezistenta este de fapt o incalzire auxiliara. Are rolul de a incalzi habitaclu foarte repede, chiar daca motorul este rece. Nu toate masinile sunt echipate cu acest tip de incalzire, dar pot sa va spun ca sunt nemaipomenite. Iarna, intr-un minut, curge gheata de pe geam.

Un fel de inlocuitor al webasto-ului.

 

 

Asa ceva avea Seat-ul meu. Era facut pt. Scandinavia si acolo toate masinile au asemenea rezistenta. Multi credeau ca am incalzire la parbriz. Foarte util sistemul, daca ai si scaune incalzite chiar nu ai nevoie de Webasto.

 

Aceasta rezistenta electrica se poate afla in interiorul circuitului de racire al motorului pentru a ajuta la incalzirea lui sau e pusa imediat langa aeroterma de incalzire habitaclu. Stiti unde se afla la i20 ? Am observat ca la - 5 Celsius cu motorul la relanti temperatura scade mult sub 90 Celsius (incalzire habitaclu pornita. Daca pornesc aerul conditionat (rezistenta)(caldura) motorul SCADE in turatii si se incalzeste. Mi se pare normal sa scada in turatii atata timp cat se incalzeste de la rezistenta. De aceea tind sa cred ca rezistenta se afla in interiorul circuitului de racire al motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze pentru decalaj, insa abia azi am citit ultima postare.

 

Fiind de formatie tehnica, pot sa va garantez ca rezistenta aceea (similar unei aeroterme) este plasata in circuitul aerului transportat de ventilatia habitaclului. Incalzirea motorului se face numai la anumite utilaje, unde pe de o parte motorul (foarte) mare (si Diesel!) ar fi aproape imposibil de pornit la temperaturi FOARTE scazute, si pe de alta parte utilajul functioneaza tocmai la temperaturile sus-mentionate (cazul autofrezelor pentru zapada).

Incalzirea electrica a motorului cu combustie interna e o chestie absurda (agregatul mentionat mai sus e "motorizat" cu un motor auxiliar pe benzina, care alimenteaza un incalzitor cu arzator si actioneaza o pompa care circula lichidul "de racire", devenit "de incalzire"...)

 

La temperaturi joase (ECU poate fi "informat" relativ simplu ca e "frig"), se poate accelera incalzirea micsorand avansul aprinderii; motorul functioneaza "mai lin", e mai lenes insa intarzierea aprinderii, cu pretul scaderii randamentului de conversie a energiei termice in energie cinetica, produce "pierderi de caldura" care incalzesc semnificativ mai repede motorul. Parerea mea e ca oricum regimul acesta e de 1 pana la maxim 5 minute (depinzand si daca se face pe loc sau in mers), si eu l-as prefera functionarii "economice" pentru care a optat Hyundai, care cam "da in nas" in primul km de rulaj, si care se incalzeste abia dupa 5-10 km, cand ajungem sa beneficiem de incalzire (neplacut mai ales in rulaj urban).

 

In fine, insa posibil numai pentru modele scumpe, "premium", climatizorul reversibil ar putea incalzi interiorul, similar cu climele rezidentiale.

 

Legat de turatie, la pornirea climatizorului, pentru antrenarea compresorului ECU uzual CRESTE turatia de relanti; scaderea acesteia era sesizabila la motoarele vechi, fara ECU in situatia cresterii cosumului de energie electrica (la Dacia 1300 se "auzea" aprinderea farurilor la relanti!), insa orice ECU modern cred ca va cotracara un asemenea fenomen.

 

Oricum, rudimentarul carburator, un adevarat cosmar al pornirii la frig in varianta de pe Dacia 1300-1310, e "istorie"!

 

Drumuri bune!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am carburator la scuter, si n-are nicio problema cu pornirea la rece, chiar daca e chinezesc. Mai mult, la scuterele de 50cc carburatorul e un feature, nu un bug: e mult mai usor sa scapi de limitarea la 45km/h decat la cele pe injectie :D Electronica uneori e de partea intunecata a fortei, cum ar fi atunci cand iti taie scanteia la 45km/h, insa din fericire poate fi invinsa :D

Edited by james kilowatt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai baieti, candva ma confruntam si eu in vechiul opel astra f cu o problema de "miros ciudat din ventilatie"
intr-o zi m-am pus sa caut ceva "spray" de dezinfectat sistemul de ventilatie prin benzinarii, dar nu am vrut sa investesc prea multi bani. Am ajuns sa iau de la luck oil un spray de 18 lei era pe acea vreme daca nu ma insel, cu un furtunas, pentru o curatare optima. Ce e drept, acel furtunas nu l-am prea folosit (se intriduce in tuburile de ventilatie). Eu deschideam capota, si pe unde stiam ca trage din exterior aer dadeam un jet lung, dupa care mai dadeam si in interiorul masinii si dadeam un 5 minute pe recirculare pe viteza medie. Efectul era super ok, iar mirosul de "flori" din spray persista chiar si 1 saptamana. Mai dadeam cate un jet si pe filtrul de polen, evident dupa ce era batut de praf in prealabil. Mirosul nu mai aparea 2-3 luni in functie de conditiile meteo. Per ansambul, am fost destul de multumit de produs.
bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca solutia ar fi schimbarea filtrului de polen la 6 luni (ma refer la Bucuresti...poluare praf etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...